فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 وزیر بازگانی #مصر برای توسعه روابط تجاری به #کویت رفته، برای خودشیرینی شروع به توهین به #شیعیان کرده!
غافل از اینکه اکثر اون جمع پیروان اهلبیت هستند ... خوب کتکی هم خورد 😅
✾࿐༅🍃🇮🇷🍃༅࿐✾
اخبار گوناگون
🌐 @newsnumber1
نمیدونم این خبرش راسته یا نه اگر کسی اطلاع بهتری داشت بفرماید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حکایت جالب پیاده رفتن آقا نجفی قوچانی (ره) به کربلا و شنیدن صدای «هل من ناصر» از حرم امام حسین علیه السلام و «لبیک یا حسین» از حرم حضرت عباس (علیه السلام)‼️
🎤 به کلام حجت الاسلام عالی
#پیاده_روی_اربعین
شعور در جهان.mp3
5.24M
🎙شعور در جهان
#فکر_عمیق l عضو شوید 👇
@shiravi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تذکر
این پاره بودن شلوار مد نیست
@shiravi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از هوش مصنوعی درباره اسلام و مسیحیت و دیگر ادیان میپرسه
جوابا جالبه
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔴 شاخص در زیارت عاشورا لعن در اوست
💬 تفسیر حاج سیّد هاشم حداد در حقیقت معنای لعن
یکی از شاخصههای اصلی در این زیارت مسألهٔ تبرّی است که همانطور که تولّی اصالت دارد و رکن است تبرّی هم اصل است.
علامه میفرمودند: شاخصهٔ اصلی تشیع تبرّی است نه تولّی؛ چرا که بسیاری از اهل تسنن و حتی سایر ادیان، اهلبیت علیهمالسلام را دوست دارند ولی شیعه نیستند.
💬 به نقل از یکی از شاگردان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
علامه طهرانی رحمةاللهعلیه میفرمایند:
روز تاسوعا که در منزلشان زیارت عاشورا خوانده شد، و بعد از صد لعن و صد سلام و نماز زیارت، دعاى عَلْقَمَه قرائت شد، در پایان دعا یکى از حضّار پرسید که این لعنتهاى شدیده و نفرینهاى أکیده با این مضامین مختلفه چگونه با روح حضرت امام جعفر صادق علیهالسّلام که کانون رحمت و محبّت است سازش دارد؟!
جوابى که ایشان دادند این بود که: این دعا همهاش طلب خیر است و رحمت، گرچه بصورت عبارت و کلام، نفرین و لعنت مىنماید. و بطور کلّى تمام لعنتهائى که خداوند میکند یا در لسان پیامبر و ائمّهٔ طاهرین صلواتُ الله و سلامهُ علیهم أجمعین وارد است، همگى خیر است، خیر محض. و از خدا و أولیاء وى غیر از خیر تراوش نمىنماید.
این لعنتها و نفرینها براى شخص متجاوز است؛ نه مرد مؤمن متّقىِ به کار خود مشغول. و هر چه به آن مرد متعدّى و ستمگر عمر داده شود و صحّت و قدرت داده شود، همه را صرف در مضارّ خود و تعدّى به حریم مظلومان مىکند. بنابراین محدود کردن سلامتى و قدرت و حیات او، دفع ضرر است؛ و دفع ضرر در حقیقت نفع است.
ما با این دیدگان طبیعى و حسّى خود مىپنداریم خیر همیشه در سلامتى و قدرت و حیات است بدون ملاحظهٔ واقعیّت حیات، از نیّت خوب یا بد، و از ارادهٔ خوب یا بد، و از اعتقاد خوب یا بد؛ ولى اینطور نیست. زیرا ملاحظهٔ معنى را هم باید نمود. حیات براى انسان وقتى خیر است که وى براى نفس خود و براى دیگران منشأ خیر باشد؛ و امّا اگر منشأ شرّ شد و زیادى عمر و زیادى سلامتى و صحّت و زیادى قدرت موجب تعدّى و تجاوز به نفس خود و به حریم بشریّت شد، در اینجا دیگر خیر نیست، عنوان خیر بر آن صادق نیست. و در اینصورت و در این فرض، ضدّش خیر است. یعنى براى این مرد، مرگ و مرض و مسکنت خیر است؛ گرچه خودش یا دیگران ندانند.
چاقوى جرّاح که عضو فاسد را از بیخ و بن برمیدارد خیر است، گرچه مستلزم مرض و بیهوشى و ریختن خون مریض و دواهاى تلخ باشد، و گرچه خود آن عضو فاسدهٔ خود را خوب بداند؛ ولى حقیقت اینست که چنین نیست. رحمت پیوسته در فربه شدن و غذاى چرب و شیرین خوردن نیست. بعضى اوقات در لاغر شدن و گرسنگى کشیدن و به أطعمهٔ ساده قناعت ورزیدن است.
بچّه همیشه از پدر شکلات و حلوا میخواهد، ولى پدر مهربان به او نمیدهد؛ بعضى اوقات میدهد آن هم به مقدار معیّن. این خیر است براى بچّه و رحمت. و بعضى اوقات به او مُسْهل تلخ میدهد، و آمپول و سوزن به او میزند، و در تخت بیمارستان براى عمل جرّاحى بسترى میکند، و او را از بازى منع میکند؛ و ابداً طفل به این جریان رضا نمیدهد، پیوسته میخواهد بدود، شیرینى بخورد، بازى کند؛ و به پدرش در این حَصر و منع ایراد میکند، و چه بسا در دل خود، پدر را شخص مغرض و دشمن بپندارد؛ امّا واقع مطلب و حقیقت امر غیر از این است. تمام این کارهاى پدر براى طفل خیر است و رحمت. زیرا موجب حیات اوست گرچه طفل نداند و نخواهد.
لهذا پدر از این جریان و پیشامد براى بچّه، به شدّت ناراحت است. خواب نمىکند، در بیمارستان بالاى سر بچّه تا صبح نمىخوابد. و این عین رحمت است.
رحمت گاهى در مجال دادن و حلوا دادن ظهور دارد، و گاهى در منع نمودن و سِرُم زدن. هر دو رحمت است به دو صورت و دو شکل.
انبیاء و امامان براى حیات حقیقى و سعادت جاویدانى بشر آمدهاند و رسالتشان بر این مدار است. بنابراین هر جا حیات واقعى با حیات طبیعى، و صحّت حقیقى با صحّت مجازى، و قدرت اصیل با قدرت اعتبارى تصادم کند، براى حفظ آن از این صرف نظر مىنمایند؛ دستور جهاد میدهند، مشرکین و کافرین را مىکشند، منافقین را تأدیب مىنمایند، مجرمین را مجازات مىکنند؛ اینها همه خیر است.
براى ایصال مرد متعدّى و متجاوز به مقصد أعلاى انسانیّت، گوشمالى، زمینگیرى، فقر و فاقه، مرض و کسالت، خیر است. چون اینها وى را به خود مىآورد و از تورّم توخالى نفس امّاره مىکاهد و به وى أصالت مىبخشد. پس خیر است و رحمت. - انتهى مُفاد و مُحصَّل جواب ایشان.
📚 روح مجرد، ص110
🆔 @allame_tehrani
علوم در قرآن.mp3
4.34M
🎙علوم در قرآن
#فکر_عمیق l عضو شوید 👇
@shiravi_ir
☘پیام امیرالمؤمنین به شهید رئیسی
#کانال_سایبری_عصای_موسی
(Ⓜ️)@MOSES313STAFF