eitaa logo
فکرعمیق | محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
17 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
ابتلائات 2.mp3
20.12M
◽️3/9 🔊 🔻 🔹جهنم چگونه نعمت خدا می‌شود؟ 🔸ابتلا در نعمت و نقمت و نقش آن در تکامل. 🔸مبتلا 🔹ریاضت 🔸دقت 🔹باور 🔸صیقل 🔹حذف خود 🔸حجاب اکبر 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸نفرت از زندگی به تنهایی یک جهنم همراه است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 101 🔰آن‌که کیلومتر شمار ماشین خود را قطع می‌کند که به خیال خام خود بتواند آن را به‌جای ماشین کار نکرده قالب کند! آیا می‌تواند خود را به حضرت عزرائیل (به‌عنوان جوان) قالب کند؟! ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸کوره داغ زندگی میانبر تکامل انسان است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 102 🔰امام کسی است که خود را لایق امامت نبیند بلکه به امامت نیندیشد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️51 📖 سوره آیه 18 (قسمت ششم) 🍃 وجَآؤُوا عَلَى قَمِيصِهِ بِدَمٍ كَذِبٍ قَالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنفُسُكُمْ أَمْرًا فَصَبْرٌ جَمِيلٌ وَاللّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ ﴿۱۸﴾ ترجمه: و خونى دروغين بر پيراهنش آوردند [تا يعقوب مرگ يوسف را باور كند]. گفت: چنين نيست كه مى‌گوييد، بلكه نفس شما كارى [زشت را] در نظرتان آراست [تا انجامش بر شما آسان شود] در اين حال صبرى نيكو [مناسب‌تر است]؛ و خداست كه بر آنچه شما [از وضع يوسف] شرح مى‌دهيد از او يارى خواسته مى‌شود. كرد حق مر استعانت بنده‌اش داد اشک و برد از لب خنده‌اش خنده كی چون گريه صيقل می‌زند بل به پای دل بسی غل می‌زند آنچه آمد در كف يعقوب نيک نيست از اما اگر يا ليس و ليک جمع گر شد حاصل نفس پليد نيست جز تسويل يا كذبش وليد گر نباشد ياری پروردگار صبر چون باشد ز يعقوب از نگار هر كه را خواهد خدا از عشق پاک همچو طفلی گيردش از شير پاک بل بگيرد از همه، از هر چه بود تا دهد از آنچه ناآورده سود هر كه دارد از خداوندش گله گو بخوان اين قصه بر جانت هله رفت از كف يوسف و گرگش دريد جان رسيد از مكر بر حبل‌الوريد يازده اختر به چشمش دود شد دير آمد ابتلا و زود شد! رفت از دل هم نشاط زندگی دل فرو شد در نعيم بندگی گر نبودش اين همه مال و بنون كی شدی در ماء عالم چون ذنون اين رَحِم از آن رحم باريک‌تر چاه دنيا از رحم تاريک‌تر آنچه حق دادت ز اول ياری است گرچه در ايام دهرت باری است ليک چون گيرد، به سختی جان دهی! زايد از تو چار قل با فربهی زايمانت گر چه جان را پير كرد ليک از غير خدايت سير كرد نيک بنگر رمز و الله مستعان مال و فرزند و عيالت استعان هر چه افزون، سوختت افزون شود خانه دل كلبه احزان شود گر كند حق استعانت اين شود گر بگيرد، رفرفت را زين شود استعانت از خدا گر خواستی بارهای دوشت‌ آرد كاستی شرح اين آيت گر از او خواستی گر بميری تو، نيارد كاستی نيست مهلت تا قلم سر بركشد جوهر از سرچشمه كوثر كشد ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 51 ❓پرسش استاد گرامی، در مقابل چنین استدلال‌هایی چه جوابی باید داد؟ «ایمان تقلیدی یا بی‌ایمانی با تحقیق؟ کدام یک؟ اعتقاد و باور داشتن وقتی حاصل می‌شود که شخص، خود به آن نتيجه رسیده باشد و هر کسی خودش با اختیار، اعتقادات و باور‌های خود را انتخاب می‌کند. اساسا اعتقاد تقلیدپذیر نیست و نمی‌شود آن را به کسی تحمیل کرد و یا از کسی تقلید کرد. نمی‌شود گفت: چون من به این نتیجه رسیده‌ام و اعتقاد پیدا کرده‌ام پس شما هم باور داشته‌ باشید. چیزی که تقلیدی و یا تحمیلی باشد قطعا از جنس باور نیست. اعتقاد به عالم غیب، خدا، قیامت و... نیز همین‌طور است. به همین دلیل گفته‌ می‌شود که نباید در اعتقادات تقلید کرد و هر کس باید اعتقادات خودش را از راه تحقیق و تفحص و کشف و ادراک به آن برسد و الا اعتقادی که با تقلید به دست بیاید با تقلید هم از دست خواهد رفت. اما همیشه و همه‌جا محیط خانوادگی و اجتماعی، نوع اعتقادات انسان‌ها را تعیین کرده‌ است، و حتی خود ما با تقلید از دیگران مسلمان و حتی شیعه هستیم و اگر در منطقه‌ی وهابی‌نشین و یا مسیحی‌نشین می‌بودیم قطعا به همان آیین در می‌آمدیم. و از این بابت هم خیلی خوشحالیم که ما بالاخره با توفیقات و انتخاب خدا تیرمان به هدف خورد و اتفاقا سهمیه‌ی ما در تقسیم‌بندی باور‌ها و آیین‌ها همان دینی شد که حق با اوست و پیروان آن آیین رستگار می‌شوند! و خدا باید ما را در اعلا علیین جای دهد و هر کس به‌غیر از ما هر نوع آیین و فکر و اعتقادی که داشته‌ باشد کارش زار است و جایش ته جهنم، غذایش چرک‌های متعفن و آبش فلز ذوب‌ شده! و کسی که هیچ اعتقادی به هیچ چیزی ندارد و زندگی ماتریالیستی دارد اما از روی تحقیق و تفحص، خسرالدنیا و الاخره باشد! چرا؟ چون شانس با او یار نبوده تا هم‌دین ما باشد، توفیق و شایستگی‌اش را نداشته! جالب این‌جاست که همه‌ی مردم دنیا همین فکر را دارند. راستی یهودیِ تقلیدی با شیعه‌ی تقلیدی یا وهابی تقلیدی‌ بودن، همه و همه باهم چه فرقی دارند؟ هر کدام از این‌ها چه ارزشی دارند؟ اعتقادی که تقلیدی و تحمیلی خانواده و محیط و اجتماع باشد پشیزی ارزش ندارد چه وهابیت باشد و چه تشیع و چه یهودیت و مسیحیت. واقعا خدا را شکر که قضاوت هیچ احدالناسی با ما انسان‌ها نیست. خود خداوند گفته است: اعتقاد به من باید از روی تحقیق باشد و اگر کسی تحقیق کرد و به نتیجه‌ای نرسید خداوند او را عذاب نمی‌کند که چرا تلاش کردی ولی به نتیجه‌ی غلط رسیدی و یا اصلا به نتیجه‌ای نرسیدی! این از عقل و حکمت حتی انسان‌ها هم به‌دور است چه رسد به عقل کل عالم. هیچ‌کس را قضاوت نکنیم و به ایمان تقلیدی خودمان نبالیم چرا که یک بی‌ایمان با تحقیق از همه‌ی مردم با ایمان تقلیدی بهتر است.» 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ وقتی نگاه به دین غلط شد به تبع آن، همه‌ی برداشت‌ها به شرح ایضا. از منظر دین خدا هر‌کس از تقوای عقلی (در فرهنگ قرآن) برخوردار بود به‌طور قطع رستگار است اما تفاوت لازمه‌ی آفرینش است؛ در دریافت لطف حق اگر تفاوت در کمّیتِ کار باشد یا در مقدار دانش باشد ظلم عظیم است. آن‌که درک می‌کند، حق او دریافت است و آن‌که درکی ندارد خود برای خود حقی قائل نیست تا وکیل بخواهد. پس با فرض نرسیدن به دین حق، بین انسان‌ها هیچ تفاوتی نیست. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
ارتداد.MP3
3.88M
🔊 ارتداد 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸جمع دوستانه آرزوی ابدی بهشتیان. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 103 🔰شرط بهره‌مندی از نورهای موجود در عالم باور آن‌ها و به آن‌ها اندیشیدن است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸از قافله عقب افتاده‌ام اما خدا را شکر که خدا با قافله نرفته است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 104 🔰هر چقدر بتوانیم از اصطکاک روحی خود با دیگران بکاهیم، توانسته‌ایم از نیروهای غیبی موجود در عالم بهره‌مند شویم. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️52 📖 سوره آیه 19 (قسمت اول) ‌‌ 🍃 و جَاءتْ سَيَّارَةٌ فَأَرْسَلُواْ وَارِدَهُمْ فَأَدْلَى دَلْوَهُ قَالَ يَا بُشْرَى هَذَا غُلاَمٌ وَ أَسَرُّوهُ بِضَاعَةً وَاللّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿۱۹﴾ ترجمه: و كاروانى آمد، پس آب آورشان را فرستادند، او دلوش را به چاه انداخت، گفت: مژده! اين پسرى نورس است! و او را به عنوان كالا [ى تجارت] پنهان كردند؛ و خدا به آنچه مى‌خواستند انجام دهند دانا بود. از ديار دوست شد سياره‌ای تا برون آرد ز چه مه پاره‌ای بود از محبوب در دستش طناب تا بگيرد دستش آن عالی جناب اين همه خلق از ازل چون قافله‌اند ليک از دست و طنابش غافلند گر زدی در چاه فرياد ای حبيب هم رسن آيد هم از كويش طبيب چيست اين سياره الاّ لطف او تا برون آرد ز چاهش جفت او! دنگ دنگ قافله آيد به گوش يوسفی گر تو، نمی‌آیی به هوش؟ كاروانی هست از جنس ملک! دستی اندر چاه و دستی بر فلک نيست حاجت واردش را مر طناب يوسف و يعقوب را عالی جناب هِی شده اسبش نمانی قعر چاه او عزيزِ هستی و دنيا چو چاه شد مثل مر قصه‌ آن نازنين تا نماند يوسفی قعر زمين ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 52 ❓پرسش چرا وقتی آدم در خصوص يک خصلت يا ويژگی خوب مثل صبر يا هر چيز ديگر مطالعه می‌کند و انتظار می‌رود كه آن حسن‌خلق به آدم تلقين بشود، نتيجه‌ی عكس می‌دهد يعنی در اولين موقعيت بعد از مطالعه در ارتباط با آن ويژگی، آدم واكنش معكوس انجام می‌دهد يعنی در عين‌حالی كه راجع به صبر داری مطالعه می‌كنی، رفتاری از روی بی‌حوصلگی و بی‌صبری انجام می‌دهی حتی شديدتر از آن وقتی كه مطالعه نكرده بودی؟! 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ هم نفس و هم شیطان در مواجهه با استقامت عقل برای انصراف از خباثتی، به جنب و جوش می‌افتند تا قامت عقل را خم کنند. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ❓پرسش آیا باید به مطالعه ادامه داد؟ اين فرمول چلّه در اين مورد بخصوص جواب می‌دهد؟ يعنی چهل روز ولو روزانه ١٠ دقيقه به‌صورت مستمر مطالعه در اين خصوص می‌تواند انصراف نفس را از آن رذيله‌ی اخلاقی منجر بشود؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ بله دانش بسیار بسیار مؤثر است بلکه راه علاج علمی از راه‌های توصیه شده‌ی علمای اخلاق و عرفان است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0021.mp3
2.21M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 21 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
ارزش محافل و باور.MP3
10.16M
◽️8/9/10 🔊 🔻 🔸کدام مجلس جایگاه ملائکه است؟ 🔹پیشنهاداتی برای سودمند شدن محافل. 🔸چگونه باور در زندگی ما اثر دارد؟ 🔸بها دادن به بچه‌ها در مجالس 🔹باور 🔸غفلت 🔹صبر 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸آن‌که میلش به حضور خداست در ذهن بشریت جاوید خواهد ماند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 105 🔰ما اگر مقاومت خود را در برابر ماسوای خود به صفر برسانیم همه‌ی نیروهای موجود را خدمت گذار خود می‌بینیم. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
ارواح و امیال.MP3
10.67M
🔊 ارواح و امیال 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸تو را همچون فرشته می‌خواهند چرا به مقام پروانه‌ای بسنده کرده‌ای. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 106 🔰سفره‌ی خدا همیشه گسترده است ولی ما همیشه نمی‌خوریم وگرنه چنان از نور فربه می‌شدیم که جهانی را می‌توانستیم نورانی کنیم. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️53 📖 سوره آیه 19 (قسمت دوم) ‌‌ 🍃 و جَاءتْ سَيَّارَةٌ فَأَرْسَلُواْ وَارِدَهُمْ فَأَدْلَى دَلْوَهُ قَالَ يَا بُشْرَى هَذَا غُلاَمٌ وَ أَسَرُّوهُ بِضَاعَةً وَاللّهُ عَلِيمٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿۱۹﴾ ترجمه: و كاروانى آمد، پس آب آورشان را فرستادند، او دلوش را به چاه انداخت، گفت: مژده! اين پسرى نورس است! و او را به عنوان كالا [ى تجارت] پنهان كردند؛ و خدا به آنچه مى‌خواستند انجام دهند دانا بود. آيد آن سياره مهدی كنون بر كف او طور موسی، كاف و نون قصه جان انتظار قافله است گر نباشد منتظر او نافله است چون زعيم قافله مهدی شده وارد او، عالِم دهری شده آن كه يا بُشری بگويد وارد است گر ببيند زشتيت ناوارد است وارد اين قوم اهل دانش است هم فقيه و صائن و هم ناوش است آن كه در دريا به روی آب نيست غرق دريا گشته قدرش آب نيست كشتس حق دست دست دست او تا بگيرد نوح و كشتی دست او دلو را انداخت در چاه غدير تا بگيرد بود و نابود غدير خصم دون بر چاه چون الفت بودش دلو را پاره نمود و نک خودش هان الا ای يوسفان چاه است چاه مانده در بيراهه، شيطان قاه‌قاه جان بگيريد و به جانان جان دهيد تا ‌كند جان گرامیتان شهيد همچو يوسف جان به جانان باخته گر نباشی لانه‌ای بر فاخته گر برون شد يوسفت از چاه تن پيچ او را در پلاس و در رسن ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 53 ❓پرسش نظر استاد درباره‌ی متن زیر چیست؟ «خدایِ فقیهان من فکر می‌کنم یکی از عواملِ انحطاطِ فکریِ توده‌ی ما، جهان‌بینی‌ای است که به غلط به آن‌ها معرفی شده و آنان را وادار به پیروی (بخوانید تقلید کورکورانه) کرده است! هرکسی طوری عمل می‌کند، که جهان را می‌بیند! حتی طوری می‌اندیشد و کنش و واکنش و انتخاب می‌کند که جهان را و هستی را تفسیر می‌نماید! یک انسان با مسئولیت هیچ‌وقت جهان را و یا خالق جهان و شعور هستی را ظاهر‌بین فرض نمی‌کند، چرا که با تظاهر‌ کردن و ماست‌مالی، و به قول دوستی "ماسمالیزاسیون" وظیفه و مسئولیت، انجام نمی‌شود، تنها از سر باز می‌شود!!! می‌خواهم بگویم، خدایی که فقها به ما معرفی می‌کنند یک چنین خدایی است، دقیقا به دنبالِ ظاهرِ اعمال ما است، فقیهان می‌گویند: هر چه ما استنباط می‌کنیم باید جاری شود، هر‌چند اگر هیچ فایده‌ای هم نداشته‌ باشد، هر‌چند اگر آن احکام کاملا پوچ و عبث باشند! فی‌المثل برای آن‌ها مهم نیست که نمازی که خوانده‌می‌شود چطور خوانده‌ می‌شود و آیا خواننده اصلا می‌داند چه می‌گوید یا هیچ نمی‌فهمد و یا اصلا نمی‌خواهد بفهمد! آیا این گرسنگی که می‌کشد برای چیست؟ از نظر یک فقیه، ملاکِ صحت نماز، تنها درست ادا کردن حروف عربی از مخرج آنان و نماز را به عربی خواندن است و لاغیر! از نظر فقیهان اگر انسان، بدون توجه به ماهیتِ این اعمال، بدون توجه به نفس آن‌ها و اهداف و غایات آن‌ها حتی بدون توجه به این‌که این اعمال چیستند و چه می‌خواهند، تنها آن‌ها را در ظاهر انجام‌ دهد یا حتی تظاهرِ به انجام آن کند، هم کافی‌ست! و به‌خاطر همین مسأله است که می‌خواهند احکامی که متعلق به هزار و چهار صدسال پیش است را در همه‌ی زمان‌ها و همه‌ی زمین‌ها و همه‌ی جوامع پیاده کنند، هر چند اگر آن احکام ارتجاعی باشد، هر چند اگر هیچ ربطی و هیچ تناسبی با زمان و مکان خود نداشته‌ باشد، هر چند اگر ظلم و ستم در حق شهروندان باشد، هر چند اگر اجرای این احکام قبیله‌ای مضحکه‌ی عالم و آدمشان کند! و حتی هر چند اگر در عصر خود ضدِ کرامات اخلاقی و ارزش‌های انسانی باشد! چرا که این‌ها دنبال نتیجه نیستند، تنها در پی انجام و ظاهر و تظاهر هستند! «ما مأمور به وظیفه هستیم و نه نتیجه!» در صورتی‌که قرآن دقیقا برعکسِ فقها به دنبالِ نتیجه است و نه ظاهر و برخلاف فقها که نماز ِ بی‌اندیشه را کافی می‌دانند قرآن بر سرِ نمازگزارانِ بی‌فکر و بی‌مسئولیت "ویل" می‌کشد و تهدیدشان می‌کند! "ویلُ لِلْمُصَلّین" یعنی وای بر آن مذهبی و حاجیِ شکم‌پرست و فربه و پیشانی پینه‌بسته و بسیار نماز‌خوانی که اهل ریا است و نمی‌داند با تلفظ چند کلمه‌ی عربی نامفهوم نمی‌تواند آفریدگار هستی را همانند آن فقیه و آن سرمایه‌دار گول زند و به هر چه می‌خواهد با چاپلوسی و تملق‌گویی دست یابد! و با تقدیم قسمتی از مال حرام و حلالش، شستشویش دهد! و از این‌رو است که مردم ما هیچ نمی‌اندیشند و از آنان تقلید هم می‌کنند و هر کجا آن‌ها می‌رانند اینان هم می‌روند!» 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ بزرگ‌ترین غلط رایج این است که دین را از منظر فقیهان جاری و ساری ببینیم. دین هرگز ممکن نیست این‌گونه پدید آمده باشد. پیامبر اعظمصلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله اول عارف است و بعد فقیه، بلکه اول عارف است و دوم هم عارف است و سوم هم عارف است. هر سخنی که مبنای آن درک و کشف عارفانه نباشد خرواری به خردلی است. و لذا چه درست فهمیده شده است که فقه، بدون پشتوانه‌ی توحیدی و عرفانی هم‌چون دیگر علوم است و نه‌تنها هیچ‌گونه مزیّتی ندارد بلکه خطری بس عظیم‌تر دارد چون در حوزه‌ای وارد می‌شود که هیچ سرنخی از آن در دست ندارد. بنابراین کافیست به جای کلمه‌ی فقیهان کلمه‌ی عارفان بنهیم؛ همه چیز به عالی‌ترین وجه ممکن که همان علم محض و محض علم است درست خواهد شد. کاش اسلام را درست می‌گفتیم! 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
ازدواج 1.MP3
18.79M
◽️8 🔊 🔻 🔸چرا ازدواج کنیم؟ 🔹با چه کسی ازدواج کنیم؟ 🔸در چه شرایطی ازدواج کنیم؟ 🔸میل فطری 🔹انسان کشدار 🔸بقاء نسل 🔹کمک به تجلی خدا با ازدواج کردن 🔸رضایت انسان محور برزخ است. 🔹انواع کفو 🔸ملاک‌های ازدواج 🔹اشتراک عقیده مقدم است. 🔸انصاف 🔹نمود اجتماعی 🔸رفتار 🔹شناسایی 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir