eitaa logo
فکرعمیق | محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
17 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0053 .mp3
1.92M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 53 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
مهمانی خدا 1.mp3
16.97M
🔊 مهمانی خدا 1 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸انسان به طور حتم باید از دنیا برود چه در دنیا چه در برزخ. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 239 🔰آن‌که به خدای تعالی نزدیک شد رنج دوری را هرگز نخواهد دید. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
مهمانی خدا 2.MP3
8.35M
🔊 مهمانی خدا 2 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸زندگی زن و شوهری بلندترین نردبان ترقی و طولانی‌ترین طناب سقوط انسان است! ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 240 🔰در روزگار رهایی انسان از چنگال نفس اماره چنان صفایی در درون جان حاصل می‌شود که بهشت و بهشتیان بازارشان از رونق خواهد افتاد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌‏ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️120 📖 سوره آیه 36 (قسمت ششم) ‌‌‏🍃 وَدَخَلَ مَعَهُ السِّجْنَ فَتَيَانَ قَالَ أَحَدُهُمَآ إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا وَقَالَ الآخَرُ إِنِّي أَرَانِي أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسِي خُبْزًا تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ نَبِّئْنَا بِتَأْوِيلِهِ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿۳۶﴾ ترجمه: و دو غلام [پادشاه مصر] با يوسف به زندان افتادند. يكى از آن دو نفر گفت: من پى در پى خواب می‌بينم كه [براى] شراب، [انگور] می‌فشارم، و ديگرى گفت: من خواب می‌بينم كه بر سر خود نان حمل می‌كنم [و] پرندگان از آن می‌خورند، از تعبير آن ما را خبر می‌دانيم. انبيا را جوی جوی روزی رسد نو به نو از جانب حق می‌رسد همچو موسی در كنار رود نيل با معيّت كرد فرعون را ذليل يا چو ابراهيم كاندر بين راه گفت می‌بيند خداوندم به راه نوح و كشتی، يونس و ماهی يكی است يوسف و چاه و سليمان هم يكی است سنت پروردگارت اين بود در طريقت هر چه آمد دين بود هر چه باشد رزق عالم، سَر رسد اوليايش می‌كنند آن را رصد هر كه شد خادم عيال‌الله را می‌خرد تاج ولی الله را می‌شود دست و زبانش آن او تا دهد خلق خدا از نان او فكر فردا كفر پيغمبر شود هر چه فردا گفته پيغمبر، شود شرک از توحيد كی رنگين شده كی ترازو از هوا سنگين شده ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 120 ❓پرسش وقتی اهل معنا و كسانی‌كه مربی نفوس هستند می‌بينند كه بنده نفسم گرايش به يكسری رذايل دارد ولی خودم خبر ندارم، اين‌گونه گرايش‌ها و مشكلات نفس تكليفشان چه می‌شود؟ يک روزی بايد بروز كند يا اتفاق ديگری می‌افتد؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ تا زنده‌ای همچون آتش زیر خاکستر خواهند‌ ماند. هین بهِل خر را و دست از وی بدار ز آنکه میل اوست سوی سبزه زار. اژدها را دار در برف فراق هین مکش او را به خورشید عراق. «مولوی» میگریز از شهوت خود تیز تیز آبرویت ور نه خواهد ریز ریز رسم این مست لگام آویخته آنکه شمشیرش به زهر آهیخته «تفسیرمعنوی ج ۱» ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ❓پرسش در مورد كسانی‌که به تولد دوم راه يافته‌اند هم اين فرمايشتان صادق است؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ تولد دوم نامفهوم است. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
ملاک خوبی.mp3
2.52M
🔊 ملاک خوبی 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸کمال واقعی انسان در حقیقت گمشده‌ای‌ است به نام خدا. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 241 🔰اگر بهشت جای مناسبی برای انسان بود هرگز آدم را از آن بیرون نمی‌کردند تا یکسره دنبال بهشت آفرین برود. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
هدف دعا خواندن.mp3
8.44M
◽️6/2 🔊 🔻 دعا خواندن 🔸تفسیر فراض «وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ کَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ». 🔹در همه‌ی عالم چه چیزی به درد انسان می‌خورد؟ 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸هر چه انسان از ابدیت خود بداند سوسوی شمعی نیست در بی‌کران هستی. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 242 🔰برای رفع همه معضلات روحی و ... مسیر عبور فقط و فقط نفس است که با حذف آن دوست و دشمن برای ابد از صفحه‌ی جان آدمی قطع امید خواهند کرد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️121 📖 سوره آیه 36 (قسمت هفتم) ‌‌‏🍃 وَدَخَلَ مَعَهُ السِّجْنَ فَتَيَانَ قَالَ أَحَدُهُمَآ إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا وَقَالَ الآخَرُ إِنِّي أَرَانِي أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسِي خُبْزًا تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ نَبِّئْنَا بِتَأْوِيلِهِ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿۳۶﴾ ترجمه: و دو غلام [پادشاه مصر] با يوسف به زندان افتادند. يكى از آن دو نفر گفت: من پى در پى خواب می‌بينم كه [براى] شراب، [انگور] می‌فشارم، و ديگرى گفت: من خواب می‌بينم كه بر سر خود نان حمل می‌كنم [و] پرندگان از آن می‌خورند، از تعبير آن ما را خبر می‌دانيم. الغرض يوسف چو خادم ديد خويش علم رؤيا آمد او را پيش پيش يعنی ای انسان تو كار خويش كن وقت حاجت یک نگاهی بيش كن ما نگاهت را خريداری كنيم هر چه باشی طالب ياری، كنيم شد عصای موسوی گر اژدها می‌دهد جان محمد مژده‌ها گر تو خواهی دست تو دست من است جان تو از باده‌ام مست من است ما نياز خلق خود را واقفيم هم طريق رفع آن را عارفيم تو طريق بندگی كن اختيار پس رها كن اختياراً اختيار بعد از آن در اختيار ما بشو تا گريزد از بساط تو نشو چون كمال يوسفی آمد پديد طالب آن هم ز حق آمد جديد سر رسيد از راه روزی های ناب تا شوند از ديگران نائب مناب گر شدی مرشد، مريدت می‌دهند صد نياز آن و اينت می.دهند روز تو در نزد حق معلوم بود گرچه در نزد تو نامعلوم بود زين سبب فرمود لاتعجل حديث هم ملامت شد در اين مطلب حريص شد مهيّا جمله اسباب خلاص پيش از آن كو يوسفی پُوشَد پلاس دست حق دائم تو را ياری كند خواب نازت همچو بيداری كند همچو شير مادران در سينه‌ها می‌رساند طفل، قبل از ديده‌ها پس چرا يوسف غم از زندان خورد يا چه باک ار كاروان ارزان خرد كاخ و زندان نزد يوسف‌ها يكی است يار زندان و برادرها يكی است يوسف ار هستی، چو دريا شور باش تا نگندی دائماً در شور باش گر نباشد صد زليخا كينه را جبرئيلش كی فرو شد سينه را می‌كند تأويل رؤيای رفيق تا شود پروردگارش را شفيق راه بر آن سوی جان بردن كه راست؟ آن كه در طوفان نشد از راه راست می‌رود يوسف به اعماق وجود با بُراق توبه و ذكر و سجود هر كه شد خلقی به نورش ملتمس می‌كند حق فضه آن جانِ چو مس از اَرانی اَعْصِرُ معبر زدی از اَرانی اَحْمِلُ هم پر زدی رفت تا آنجا كه جانش اذن بود ديد آن‌هایی كه جان رزق بود آن‌كه تا اعماق هستی پر زند كی بكوبد حلقه‌ای، كی در زند خانه‌ او خانه‌ حق می‌شود درب‌های ديگران لق می‌شود آن كه شد در خانه صاحب‌خانه است مالک ملک تن و آن دانه است يوسف اكنون صاحب زندان شده خانه‌ او خانه‌ رندان شده با نگاه خويش مستی می‌دهد آنچه را دارد دودستی می‌دهد كرد شيدای خداوندش همه تا نباشد ديگر از بت واهمه اين چه زندانی كه يوسف زنده كرد! بردگان معبدان را بنده كرد شد به چشم ديگران از محسنين گرچه بودش كمتر از ايشان سنين شد جوانی را محبت واسطه تا بگيرد هر كه از حق قاسطه ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 121 ❓پرسش نظر جناب‌عالی در مورد متن زیر چیست؟ «تلمود/ منشأ تعالیم یهود یکی از جادوگران بزرگ فرانسوی به نام الیواس لوی گفته‌ است: تلمود کتاب اساسی برای انواع سحر و جادوست. بخش‌هایی از مطالب کتاب عجیب تلمود: اگر یک نفر یهودی از یک فرد مسیحی چیزی را سرقت کند و یا زنی غیر یهودی را بی‌سیرت سازد، مجمع او را مجازات نمی‌کند، چون تلمود این اجازه را داده‌ است. با وجود این، یهودی‌ها به خود می‌بالند که با حفظ تلمود از تورات نگهداری و محافظت می‌کنند. ربن‌راشی این تعالیم را آن‌چنان که تلمود آورده‌ است تصدیق و تایید می‌کند. او یک بار تاکی را که خوشه‌های رسیده‌اش آویزان بود دید و به خادمش گفت: چنان‌چه این تاک از غریبه باشد خوشه‌هایش را بچین و اگر از یهودی باشد به آن دست نزن. سفارشی که می‌گوید «دزدی نکن» از نظر نسر‌بن‌میمون به این معناست که از یهودی دزدی نکن اما از غیر یهودی، او اجازه می‌دهد که بدون هیچ ترس و واهمه‌ای دزدی کنی. پففر‌کورن در این زمینه می‌گوید: از نظر یهودی، املاک مسیحی مانند شن‌های دریا بی‌صاحب است و نخستین یهودی‌ای که به زور آن‌ها را تصرف کند مالک حقیقی آن اموال به شمار می‌آید. تلمود تأکید می‌ورزد که هم‌چنان‌که بانوی خانه با استفاده از اموال شوهرش زندگی می‌کند، فرزندان اسرائیل نیز باید از اموال ملت‌های روی زمین، گذران زندگی کنند بدون آن‌که رنج کار را بر خود هموار سازند. تلمود می‌گوید هر کس سخن «ربن»ها (خاخام ها) را ناچیز شمارد سزاوار مرگ است. ربن‌مناخیم می‌گوید که: او و بسیاری از دانشمندان معتقدند خداوند در حل مشکلاتی که در آسمان به وجود می‌آید از نظر ربن‌های روی زمین استفاده می‌کند. خداوند بزرگ از این‌که بنی‌اسرائیل را رها کرد تا در ورطه‌ی بدبختی بیفتند پشیمان شد؛ مانند کسی که از یک گناه شخصی پشیمان می‌شود. از این‌رو هر روز دو قطره‌‌ی بزرگ اشک در دریا می‌افکند و بر اثر آن‌ چنان صدایی به وجود می‌آید که تمام اهل جهان آن را می‌شنوند و خیلی وقت‌ها نیروی برخاسته از این صدا زمین لرزه‌های شدید پدید می‌آورد. خداوند به ناحق سوگند یاد کرد و برای برقرار‌کردن صلح و سازش میان ساره و ابراهیم، گناه دروغ را مرتکب شد و این همان مجوزی است که به بنی‌اسرائیل حق می‌دهد تا برای باز‌گرداندن صلح به جایگاه اصلیش دروغ بگویند. ابراهیم هفتاد و چهار مرد را خورد و خون آن‌ها را یک‌جا سر کشید به همین دلیل به اندازه هفتاد و چهار مرد قدرت داشت. این منت بر ارواح یهود نهاده‌ شده است که جزئی از خداوند باشند. این نفوس از جوهر خداوند جوانه می‌زنند چنان‌که فرزند از جوهر و ذات پدر بیرون می‌آید. این امر باعث می‌شود که روح یهودی نزد خداوند مقبول‌تر و با منزلت‌تر از نفوس دیگر ملت‌های روی زمین باشد چون نفوس این ملت‌ها از نفوس شیطان جدا می‌شوند و با نفوس حیوانات و جماد همانندی دارند. به همین دلیل تلمود می‌گوید: نطفه مرد غیر یهودی نطفه‌ای حیوانی است. روح فرد یهودی پس از مرگ به پیکری دیگر منتقل می‌شود. هرگاه روح از تن سالخورده‌ای بیرون می‌رود به سوی جنینی می‌شتابد که در شکم مادرش است. دوزخ شصت برابر آسمان و زندان ختنه ناشدگان است که پیشاپیش آن‌ها پیروان مسیح‌بن‌مریم قرار دارند زیرا اینان با دست‌های خود روی سینه‌هایشان نشان صلیب رسم می‌کنند. بعد از مسیحیان مسلمانان می‌آیند، چون فقط دست‌ها و پاها و ران‌ها و عورت‌های خود را می‌شویند. همه‌ی این‌ها در دوزخ جمع می‌شوند و در آن جاودان‌هاند. یهودیان نزد خداوند محبوب‌تر از فرشتگانند. بنابراین اگر کسی به یک یهودی سیلی بزند درست مانند این است که عنایت الهی را سیلی زده‌ باشد و این خود روشن می‌سازد که هرگاه یک بت‌پرست یا یک فرد غیر یهودی، یهودی‌ای را بزند سزاوار مرگ است.» 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ بنده نگران این ترجمه‌ها هستم که تا چه حد قابل اعتماد است. به نظر می‌رسد آن‌ها خیلی به افکار عرفای ما و بلکه فقهای ما نزدیکند. من خیال می‌کنم آن‌ها درست از متون اهل‌بیت علیهم‌السلام قوانین زندگی داخلی خود را نوشته‌اند. و بعضی هم که خیلی فاصله دارد یا در ترجمه درست منتقل نشده و یا تحریف شده‌ است. آن‌ها همه‌ی خوبی‌های ما را برده‌اند. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ❓پرسش پس چرا اینقدر کارهای بد می‌کنند در دنیا؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ صهیونیست‌ها با کلیمیان مؤمن تفاوت اساسی دارند. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0054.mp3
3.35M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 54 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
کاش نماز نبود.MP3
8.51M
🔊 کاش نماز نبود 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸تا خدای بزرگ عاشق تو نباشد هرگز زنده نخواهی بود. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 243 🔰ره‌آورد بزرگ انسان در حیطه‌ی مسؤولیت او چیزی جز توسعه‌ی وجودی نخواهد بود، اگرچه فقط مسئول خانه‌ی خود باشد، یا براي رهبری جهان برگزیده شود. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
دعای دیگران.mp3
15.03M
🔊 دعای دیگران 🔸استجابت دعا 🔹واجبات حداقل نیاز است. 🔸توبه 🔹توسعه‌ی وجودی 🔸مقدم داشتن دیگران در دعا 🔹وادی ذکر 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸عشق تنها روزنه‌ی ورود به حریم خدای متعال است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 244 🔰خودباوری برای انسان، کم‌ترین ثمره‌ی آن رهایی از همه‌ی وابستگی‌ها و همه‌ی خودمحوری‌ها در تمامی صحنه‌های زندگی است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️122 📖 سوره آیه 37 (قسمت اول) ‌‌🍃 قَالَ لاَ يَأْتِيكُمَا طَعَامٌ تُرْزَقَانِهِ إِلاَّ نَبَّأْتُكُمَا بِتَأْوِيلِهِ قَبْلَ أَن يَأْتِيكُمَا ذَلِكُمَا مِمَّا عَلَّمَنِي رَبِّي إِنِّي تَرَكْتُ مِلَّةَ قَوْمٍ لاَّ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَهُم بِالآخِرَةِ هُمْ كَافِرُونَ ﴿۳۷﴾ ترجمه: گفت: هيچ جيره غذايى براى شما نمی‌آيد مگر آنكه من شما را پيش از آمدنش از تعبير آن خواب آگاه مى‌كنم، اين از حقايقى است كه خدا به من آموخته است؛ زيرا من آيين مردمى كه به خدا ايمان ندارند و به سراى آخرت كافرند، رها كرده‌ام. كرد با تأويل خود ايشان شكار مرحبا فكری كه می‌آيد به كار آن كه در انديشه‌ خلق خداست از تمام آنچه غير از حق جداست گفت يوسف گويم آن تأويل‌ها پيش از آن كو سير گردد ميل‌ها نيست در اصلاح امت مر شتاب پيش از آن كو وحی آيد يا كتاب گر رسد حرفی تو را پيش از وعيد از دم شيطان مدان آن را بعيد گفت يوسف قبل اَنْ يأتيكما مر غذایی، فاش گويم بر شما ای بسا يوسف نمی‌داند كنون ليک غافل نيستش از كاف و نون آن كه حق را در كنار خويش داشت تخم دانش كِی درون خويش كاشت! می‌گشايد لب نداند حرف را محو می‌داند نداند صرف را می‌نهد حق آنچه بايد خلق را در دهان آنكه آرد حلق را حلق خود وا كن كه فيضش می‌رسد نو به نو چون مستمری در جسد گر تو را آموزگارت حق بود دانش پيش از نيازت لق بود هر كه خواهد فيض حق نازل شود همچو طفلی گريه‌اش نازل شود ليک طفلان را دغل در كار نيست گر نباشد تشنه در اين كار نيست ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir