eitaa logo
فکرعمیق|محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.8هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
20 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 292 🔰هر کس بخواهد از نعمت‌های خدادادی بهره‌مند شود باید از پیش‌درآمدهای نعمت‌های الهی بهره‌مند شود (شکر نعمت نعمتت افزون کند). ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️146 📖 سوره آیه 44 (قسمت دوم) ‌‌🍃قالُواْ أَضْغَاثُ أَحْلاَمٍ وَمَا نَحْن بِتَأْوِيلِ الأَحْلاَمِ بِعَالِمِينَ ﴿۴۴﴾ ترجمه: گفتند: [اين] خوابهايى پريشان و آشفته است و ما به تعبير خواب‌هاى پريشان و آشفته دانا نيستيم. در طريق دانش پروردگار علم در مكتب نمی‌خواند نگار رمز باشد بين كون و لامكان دانش حق جان جاهل را مكان! همچو نوح از حق سؤالت را بجو تا نگردی غرق جهلت جو به جو ديد خود را جاهل و رسوا نمود مخزن حق را كليدش وانمود حق سفارش‌ها نمودش جهل را بعد از آن آگه نمودش اهل را سنت حق جاهلان ياری كند هر كه جاهل‌تر علمداری كند! زان سبب ماينطق از خاتم رسيد فخر فقرش بر دوصد حاتم رسيد می‌كند دارای خود مسكين خويش تا شود همچون سليمان بلكه بيش آن كه نفروشد به عالم يار را آسمانش كی كشد اين بار را هر چه از خود دور داری اين و آن می‌رسد حق را هزاران اين و آن دل شود در خاطر يار نخست می‌شوی آگه ز آخر تا نخست بلكه عالم بر مرادت می‌شود جهل و اقرارت براقت می‌شود هر چه داری هر چقدر و هر كجا پاره‌دوزی، كيميا، علم هجا جمله چون خورشيد و ماهت سجده‌اند در حريم بارگاهت بنده‌اند هر چه خواهی هر كجا لب تر كنی ظرف خدمت را لبالب تر كنی صف به صف قدر تو دنبالت كند هستيش در سير تو بالت كند علم و جهل و ضعف و قوت پَر شود چشمت از ذوق وصالش تر شود ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 146 ❓پرسش به محض ورود به برزخ چه اموری را درک می‌کنیم؟ میزان شناخت‌های انسان نسبت به ماوراء به استعداد انسان‌ها مربوط است؟ آیا عنایت خدای سبحان مبتنی بر حساب خاصی است؟ چرا عنایت به برخی می‌شود و فهم متفاوت پیدا می‌کنند؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ انسان به محض ورود به برزخ اموری را درک خواهد کرد که در لحظات آخر جزو گمشده‌های حیات او بوده و برای به چنگ آوردن آن یا حفظ آن، با چنگ و دندان تلاش می‌کرده است. بنابراین انسان به محض ورود در بهترین میل‌های خود قرار دارد و این آن چیزی است که انسان از مرگ ابتدائاً انتظار دارد. اما میزان شناخت‌های انسان نسبت به ماوراء، این‌گونه است که هر آن‌چه که انسان استعداد داشته و امکان به فعلیت رساندن آن را پیدا کرده، با ماوراء مرتبط خواهد شد و این فرقی نمی‌کند که زنده باشد یا مرده. اما عنایت خدای سبحان مبتنی بر تلاش و کوشش انسان است یعنی در حقیقت خدای تعالی عنایتش قانون است و هر کس در قانون الهی بهتر و سریع‌تر حرکت کند بر مبنای حرکت خود، به آن‌چه که امکان و میل داشته باشد دست‌رسی پیدا خواهد کرد. اما این‌که به برخی از انسان‌ها عنایت بشود و به برخی نشود چنین تصوری موهوم است، اما فهم متفاوت لازمه‌ی خلقت است و خلق یعنی تفاوت، اگر تفاوت نباشد باید ظلم مساوی باشد. فتأمل. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
معنای کمال.MP3
6.36M
🔊 معنای کمال 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸ابدیت تنها چاره‌ی درد حقارت انسان است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 293 🔰راه رهايی از چنگال افکار پلید، معرفت به عمق پلیدی آن است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
معنی توکل.mp3
5.57M
🔊 معنی توکل 🔸نظام تکوین 🔹معیت خدا 🔸باور 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸امام حسین علیه‌السلام کشتی او عشق به مردم است و عشق او مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 294 🔰اگر کوه را بتوان از جای کَند، خوی پلیدی که به ذات انسان سرایت کرده از جای نمی‌توان کَند، چون تغییر ذات و ذاتیات لب مرز محال است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️147 📖 سوره آیه 44 (قسمت سوم) ‌‌🍃قالُواْ أَضْغَاثُ أَحْلاَمٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الأَحْلاَمِ بِعَالِمِينَ ﴿۴۴﴾ ترجمه: گفتند: [اين] خوابهايى پريشان و آشفته است و ما به تعبير خواب‌هاى پريشان و آشفته دانا نيستيم. هر كه دارش با ندارش جفت شد آنچه خواهد گر نباشد گفت، شد اين در از دار و نداری حرف نيست شكر لله بر نداری ظرف نيست ظرف را هم چون نداری واگذار اين من و ما تو، نداری واگذار بعد از آن بر بال جبرئيلت برند قدسيانت آن نداری‌ها خرند می‌شوی اكنون خدایی جای خويش چشم و گوش و عقل و هوش و نای بيش می‌كند جان تو چون جان رسول گر شوی همچون علی عبدالرسول چون علی عبدالرسولت می‌كند بعد از آن جان رسولت می‌كند محو گردد ما و من، ايشان و او می روی در سلک دل ‌ريشان او عالمی مست ولايت می‌شود حور و غلمان هم گدايت می‌شود بی مثل گردی، مثل گردی به كون گر نكردی خود مثل، اينک بكن زود خواهد دير شد خوابی چرا غرق در دريای بی آبی چرا؟ آنچه جان انبيا را فربه كرد يا بيابان تا بيابان درّه كرد آنچه با آن آسمان ‌آمد پديد يا كه سنگ و آهن از آن شد شديد آنچه دريا را بنا از دره كرد ذره كرد و ذره كرد و ذره كرد ذره ذره مور پيل‌افكن شود خاک سنگ خاره‌ نشكن شود الغرض از ذره‌هايت پاس دار گر تو را ملک سليمان خواستار گر نشايد عمر را تقويم كرد كی توان يک آنِ آن تقويم كرد هر كه آنِ خويش را ارزان خريد گرگ جانش يوسف عالم دريد هی مزن بر هست خود چوب حراج تا كند پير مغان دردت علاج گر نداری هيچ هيچت جمع كن تا خرد هيچ تو را بر هر دو كون ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 147 ❓پرسش شناخت ما از ماوراء ظاهرا فقط بر اساس وحی است، چرا نباید فطری باشد که ترس کم‌تری داشته باشیم؟ شاید شناخت فطری دنیادوستی انسان را کمتر می‌کرد. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ شناخت فطری که مد نظر شماست بوی جبر می‌دهد. افهم. 🆔 @shiravi_ir