eitaa logo
فکرعمیق|محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
4.1هزار ویدیو
26 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 155 ❓پرسش یقین به پاداش بی‌حد و حصر خدای تعالی نسبت به قضای حوائج بشر و فقر و نیاز مطلق خودمان نسبت به این پاداش چقدر می‌تواند در این قضیه تأثیر داشته باشد؟ 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ اولا پاداش بی حد و حصر نیست. در ثانی یقین حاصل نمی‌شود. ثالثا رفع نیاز بشر شرط عقلاست. لازم نیست برای «رفع نیاز» کار کنیم. فقط کار کن همین. محتاج، رسول خداست. فکرِ کاسبی نباید کرد. مزد قبل از عمل است عزیز. (خدا دفتر نسیه‌اش را گاو لیسیده!) 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
نعمت ویژه.mp3@shiravi_ir
زمان: حجم: 8.42M
🔊 نعمت ویژه 🔸استحقاق پیدا کردن 🔹منت خدا بر بشر 🔸بهره‌وری از انسان کامل 🔹حفظ حالات مهم‌تر از کسب آن‌هاست. 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸همراهی با همسران موفق تمام سعادت همسران است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 311 🔰خداوند تبارک‌وتعالی هر کجا امکان تجلّی پیدا کند تجلی او خاص خواهد شد، لذا بی‌نهایت زمان به طول انجامیده تا آن چهارده نور مقدس و آن چهارده قد بلند عالم هستی در این شرایط مخصوص به منصّه‌ی ظهور برسند و علت تجلّی تام الهی در این نشئه باشند. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
نفس.mp3@shiravi_ir
زمان: حجم: 6.61M
🔊 نفس 🔻 🔸سیر ‌و سلوک نفسانی 🔹خطبه‌ی متقین 🔸به دنیا آمدن 🔹از دنیا رفتن 🔸کمال نفس 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸راه امامت تا منتهای تکامل انسان یک پیچ خطرناک هم ندارد و این حلقه‌ی مفقوده‌ی میل بشریت است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از هزاران فکر عمیق | استاد شیروی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📒 نکته 312 🔰هرکس بتواند قدر خویش بداند قدر همه‌ی نعمت‌های الهی را دانسته است چون همه‌ی نعمت‌های الهی به‌نوعی با تک‌تک انسان‌ها در ارتباط است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_fekreamigh 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از تفسیر معنوی در دست بررسی
‌‌ 💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 ◻️156 📖 سوره آیه 46 (قسمت هفتم) ‌‌🍃يوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنَا فِي سَبْعِ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعِ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ لَّعَلِّي أَرْجِعُ إِلَى النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَعْلَمُونَ ﴿۴۶﴾ ترجمه: [سپس به زندان نزد يوسف رفت و گفت:] تو اى يوسف! اى راستگوىِ [راست كردار!] درباره هفت گاو فربه كه هفت [گاو] لاغر آنان را می‌خورند، و هفت خوشه سبز و [هفت خوشه] خشک ديگر، نظرت را براى ما بيان كن. اميد است نزد مردم برگردم، باشد كه [از تعبير اين خواب عجيب] آگاه شوند. دان يقين صديق امت را عليست آنكه با خاتم مثال اوّليست ليک با ايشان ز راه باطن است با حبيبش ظاهر است و باطن است هر چه آمد در زبان يار او حرفی از آن مصحف اسرار او جان او دريا و عالم كوزه‌ای جمله عالم درخور دريوزه‌ای آب كوزه كی به دريا شد قياس خاک بر فرق مثالم با قياس آنكه بودش بودها را بود كرد بودهای ماسوايش دود كرد اينك او خود خالق صدق و صفاست صدق و صديقش بخوانيدن خطاست! محور و سرچشمه و خورشيد حق حق از او زاييده و زاييده حق گر خدایی كردنش را وانهيم از خدایی ‌بودنش كی وارهيم؟ قطره‌ صدقش تمام راستی است ذره‌ ميلش تمام خواستی است هر چه خواهد هر كه خواهد هر كجا از ازل، ناسوت، تا بدرالدجا برزخ و دوزخ، قيامت تا ابد از كف درياش بی حد و عدد باز جانش بكر و ناپيداست آن آنچه پيدا اسم و ناپيداست آن اين مپنداری كه شأن يار ماست او به پنداری تمام كار ماست سير خلقان در دو عالم در سكون كی رسد جز با دم او كاف و نون هر چه باشد از بهشت و رونقش نیست از انگشت او تا مرفقش! ادامه دارد... ✍🏻استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_tafsir 🆔 @shiravi_ir
❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🔎 ✔️پرسمان 156 ❓پرسش آیا مطلب زیر را تأیید می‌فرمایید؟ «‌پرسشی پیرامون دعای فرج: اگر به معنای بخش دوم این دعا توجه شود خواندن آن خلاف احتیاط است آن‌جا که می‌گوید: «يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ» یعنی ای محمد و ای علی مرا کفایت کنید که شما دو بزرگوار مرا کافی هستید. حال، پرسش این است که کافی هستید یعنی چه؟ یعنی دیگر نیازی معاذا بالله به خدا هم نیست؟ اگر هم بخواهیم از پیش خود با قیدی، اطلاق آن را مقید سازیم تا توجیه کنیم که فانّکما کافیان (فی الرسالة و الامامة) یعنی شما مرا در پیام‌آور خدا بودن و پیشوایی کافی هستید، آن‌گاه این پرسش پیش می‌آید که پس دیگر نیازی به یازده پیشوای بعدی نیست؟ و دیگر این‌که آخر چطور می‌شود یک دفعه خطاب از خدا به حضرت رسول صلی‌ الله‌ علی‌ و‌‌ آله و مولا علی علیه‌السلام برمی‌گردد؟ آیا این بخش دوم را بعدها غالیان و افراطیان به دعا افزوده‌اند؟ و اصلا این دعا سند و مستند معتبری دارد یا نه؟ در پاسخ گفته می‌شود: 1. متن آن با کتاب خدا در تعارض است که قرآن بارها با تأکید می‌گوید: «حسبنا الله و نعم الوکیل» ( آل عمران، آیه 173 ) «فقل حسبی الله، پس بگو خدا مرا بسنده است» (توبه، آیه 129) نیز با آیات 36 تا 38 در سوره زمر در تعارض آشکاری است که در ضمن آن با استفهام تقریری می‌پرسد: «ألیس الله بکاف عبده؟!، مگر خدا پرستنده‌اش را کفایت نمی‌کند؟» 2 . و توجیه موجهی که بتواند مشکل متن را حل کند به نظر نمی‌رسد. 3 . از پیامبر یا امام معصوم هم نقل نشده است. 4 . روایت هم نیست بلکه یک رؤیاست. القصه شخصی به نام ابوالحسین‌بن‌ابی‌البغل‌الکاتب ادعا کرده که کسی را در خواب یا در سرداب دیده و او آن را به وی آموخته است و ما هر چه گشتیم تا ببینیم این ابوالحسین‌بن‌ابی‌البغل کیست کوششمان به جایی نرسید. حاصل این که این دعای به اصطلاح فرج ساخته‌ی یک رؤیایی است که از مردی مجهول‌الهویه نقل شده و معنای درستی هم ندارد. پس بهتر آن‌که از خواندن آن یا دست کم از خواندنِ نیمه‌ی دوم آن پرهیز شود.» 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ✅پاسخ خدایی که باید بنده‌اش را کفایت کند کجاست؟ دست مؤمن دست خداست و کفایت بنده خواهد کرد. خداوند کدام کار را بدون واسطه انجام داده است. کفایت کردن مثل «روزی‌ دادن» است بدون هیچ تفاوتی. اگر کسی مشکل کسی را حل کند منافاتی با کفایت خدا ندارد. 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از کلیپ‌های صوتی و تصویری استاد شیروی
0028.mp3استاد محمدمهدی شیروی
زمان: حجم: 2.24M
🎵 🖋 هزاران فکر عمیق جلد اول شماره 28 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از صوت | استاد شیروی
نکات زندگی.mp3@shiravi_ir
زمان: حجم: 6.25M
🔊 نکات زندگی 🆔 @shiravi_sound 🆔 @shiravi_ir
هدایت شده از عکس نوشت | استاد شیروی
📸 🔸راه امامت تا منتهای تکامل انسان یک پیچ خطرناک هم ندارد و این حلقه‌ی مفقوده‌ی میل بشریت است. ✍🏻 استاد محمدمهدی شیروی خوزانی 🆔 @shiravi_pic 🆔 @shiravi_ir