eitaa logo
فکرعمیق | محمدمهدی‌شیرَوی‌خوزانی
1.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
17 فایل
سهم‌توازهستی‌همه‌هستی‌است‌وتونیزسهم‌همگان هستی،هستی‌ات‌رادریاب‌تاهستی‌ات‌رادریابندواین حق‌توست‌وتونیزحق‌دیگران‌هستی. فکرعمیق. آدرس‌های ما👈 https://zil.ink/shiravi_ir پاسخ به سوالات👈 ble.ir/join/NGMyZGI5OT ادمین کانال 👈 @Mmshiravi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعجب نکنید!!! ۳۱ سال پیش رهبری چنین روزی را حتی با تاریخ دقیقش پیش بینی کرده بودن و راهکارش را هم داده بودن😳😳😳 جالب‌تر اینکه همین مسئولین و دست اندرکاران حوزه های علمیه (آیت الله.......) بجای اعتراف به‌کم‌کاری و قبول تقصیر ، دست پیش را می‌گیرند و در نقاب مدافع مردم، ریشه ی مشکلات را معیشت و اقتصاد بیان می‌کنند و طلبکار هم هستند!!!! بالای ۹۶ درصد دستگیرشدگان و اغتشاش گران از طبقه متوسط به بالای جامعه بودند!! اگر پول و مادیات و معیشت باعث نارضایتی عمومی شده، پس چرا مردم یمن سنگ به شکمشان میبندن و تا پای جان از انقلاب و کشورشون دفاع می‌کنند!! مسلمانان میانمار نیجریه عراق و..... آیا اگر حضرات به رهنمودهای رهبری عمل میکردن و روی اعتقاد مردم کار میکردن، الان بخاطر مادیات دینشان را میفروختند؟؟؟!!! دوستان این کلیپ های زیر خاکی را با زحمت بدست میاریم، لطفا در انتشار اونها با تمام توان یاری بفرمایید. @shiravi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیونید این کلیپ رو ببینید و منتشر نکنید👆👆👆 جهاد تبیین یعنی همین که *اگر خاموش بنشینید، گناه است.*# ولو تکرار بر مکررات باشه و چهلمش گذشته باشه... 🔥لعنت بردروغگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌🔥 @shiravi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 پیوند تاریخ: ⚜بگذار اغيار هرگز در نيابند و فردای روشن ما را در حضور امروز بچه‌های ما نبينند. بچه‌های ما امروز در تظاهرات و هيئت‌ها و روضه‌خوانی‌ها بزرگ می‌شوند و ... 🎥 قسمت هفتم از مجموعه حب حسین علیه‌السلام 🚩 هر روز ساعت ۱۸ همراه ما باشید | | | 🇮🇷|مطرا برای تحقق راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی به‌میدان آمده است.|🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3617652979C868956f3a1
آیت‌اللّه کشمیری در باب توسل به حضرت عباس علیه السلام می‌فرماید: ¹. ۲ رکعت نماز حاجت خوانده شود و به حضرت عباس علیه السلام هدیه شود. ². سپس تسبیح حضرت زهرا بخوانید و باز ثوابش هدیه شود. ³. و سپس ۱۳۳ مرتبه بگوید: یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ... +التماس‌ دعا‌ رفقا ╲\╭┓ ╭ 🦋🌱 @nazaniingallery72 ┗╯\╲
4_5803156933280007721.mp3
15.39M
🎙 فلسفه شهادت امام حسین علیه‌السلام l عضو شوید 👇 @shiravi_ir
📸 عاشورای حسینی یعنی تبلور نامحدود عشق در پهنه‌ی محدود کربلا و خلق نهایت زیبایی در نهایت هنرمندی ✍🏻 محمدمهدی شیروی‌خوزانی l عضو شوید 👇 @shiravi_ir
﷽ 🔘 مکروهات عاشورا 🔰 امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: «روز دنبال کارهای دنیایی نروید، عاشورا از جهت کارهای مادی روز نحسی است، خدا در روز عاشورا، در حاجت دنیایی، برکت را قرار نداده است. روز عاشورا، چیزی ذخیره نکنید زیرا نه خود و نه خانواده‌تان برکت نمی‌بینید. ✍🏻 اگر روز عاشورا دنبال کاسبی نروید، خدا برایتان ثواب هزار حج و هزار عمره و هزار جنگ می‌نویسد که همه کنار رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بوده، هر اجری که خدا به هر پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و وصیّ و صدیق و شهید داده، از روز اول تا قیامت، به شما می‌دهند.» [1] [1] کامل الزيارات ج ۱، ص ۱۷۴. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، دوراهی طغیان و اطمینان» @Aminikhaah
63.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌ببینید و منتشر کنید بزرگترین کاروان نمادین کربلا در جهان 👌 اینجا است بر قاتلین سید الشهدا لعنت تا روز قیامت 💔🖤
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اقامه عزای حسینی چه اثری در خودسازی و تربیت نفوس مردم دارد؟ 🔹مجالس‌ عزای‌ (علیه السلام) مجالس تحوّل روحى و مرکز و است. در این مجالس مردمى که با گریه بر مظلومیّت امام حسین (ع) آن حضرت را قرار مى دهند، در واقع زمینه و کردار خویش و همرنگى و خود را با سیره عملى آن حضرت فراهم مى سازند. تأثیر عمیق این مجالس به قدرى است که افراد زیادى در این مجالس، دگرگونى عمیقى یافته و تصمیم بر و معصیت مى گیرند، و چه بسا اشخاص گمراهى که با شرکت در این مجالس تنبّه حاصل کرده و راه نجات را پیدا مى کنند. این مجالس به آدمى درس ، ، ، و درس و مى آموزد. 🔹این مجالس مهد پرورش انسان هاى حق طلب و عدالت گستر و شجاع است. اضافه بر این، در طول تاریخ این جلسات به مثابه کلاس هاى درس براى توده هاى مردم بوده است و آنان را با معارف و ، تاریخ، رجال، و موضوعات گوناگون دیگر آشنا مى کرده است، و یکى از مؤثّرترین پایگاه هاى خودسازى و و بوده است. ماربین آلمانى در این زمینه مى گوید: «مادامى که این روش و خصلت (برپایى مجالس سوگوارى) در میان مسلمانان وجود دارد هرگز تن به خوارى نمى دهند و تحت اسارت کسى نمى روند... در حقیقت از این راه به همدیگر و شجاعت تعلیم مى دهند». [۱] 🔹 (علیهم السلام) با گشودن این باب، و تشویق مردم به شرکت در این محافل در واقع همه را به و در این دعوت کردند. شور و هیجان رزمندگان در جبهه هاى نبرد در جنگ تحمیلى هشت ساله، به ویژه در شب هاى عملیّات و لحظه شمارى آنان براى فداکارى و ایثار و نیل به شهادت، گواه روشنى بر تأثیر عمیق است. این است که اگر این مجالس را مجالس تأسّى و بنامیم بیراهه نرفته ایم. 🔹مرحوم فیض کاشانى در کتاب «محجّة البیضاء» در توضیح حدیث (صلی الله علیه و آله): «عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ» (به هنگام یاد رحمت الهى نازل مى شود)، با اشاره به مسئله از محیط اجتماعى و ، در بیان علّت نزول رحمت به هنگام یاد صالحان، مى نویسد: «چون ذکر و طرح صلاحیّت هاى اخلاقى آنان باعث مى شود که انسان از آنها بگیرد و با تحت تأثیر واقع شدن، به آنها تأسّى و کند و زمینه صلاحیّت و برخوردارى از را براى خود فراهم سازد». [۲] 🔹ثقة الاسلام کلینى (ره) و شیخ الطایفه شیخ طوسى (ره) در حدیث معتبر از (عليه السلام) روایت کرده اند: «قالَ: قالَ لِی أبی: یا جَعْفَرُ أَوْقِفْ مِنْ مالی کَذا وَ کَذا النَّوادِبَ یَنْدُبَنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنى أَیّامَ مِنى» [۳] (پدرم به من فرمود: اى جعفر! مقدارى از مالم را (پس از وفاتم) براى برپایى مجلس سوگوارى برایم در ایّام حج در منى اختصاص بده). صاحب جواهر در «کتاب طهارت» در بیان حکمت و فلسفه این وصیّت امام باقر (عليه السلام) بیانى دارد که مفادش چنین است: «چون برپایى و سوگوارى (علیهم السلام) باعث شناخت آنان و در نتیجه و تأسّى مردم به آن بزرگان است» [۴]، لذا احیاى نام و بزرگداشت خاطره آنان حرکتى پسندیده و عملى مطلوب است. پی نوشت‌ها؛ [۱] به نقل از: فلسفه شهادت و عزادارى، ص ۱۰۹ [۲] محجّة البیضاء، ج ۴، ص ۱۷ [۳] کافى، ج ۵، ص ۱۱۷ و تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۳۵۸ [۴] جواهر الکلام، ج ۴، ص ۳۶۶: «وَ قَدْ یُسْتَفادُ مِنْهُ اسْتِحْبابُ ذلِکَ اِذا کانَ الْمَنْدُوبُ ذا صِفات تَسْتَحِقُّ النَّشْرَ لِیُقْتَدى بِها». 📕«عاشورا ريشه‏ ها، انگيزه ‏ها، رويدادها، پيامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، (زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، انتشارات امام على بن ابيطالب(ع)، ص ۷۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش