eitaa logo
شــــیوه|مدرسه‌روان‌شناسی‌
6.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
202 ویدیو
69 فایل
💥شیوه| تجربه یک دهه فعالیت موفق💥 🔻 اینجا کمکت می‌کنیم: • دانش تخصصی خودتو ارتقا بدی📚 • تا بعدش بتونی یک درمانگر‌خبره‌بشی👌 • یاحتی یک پژوهشگرحرفه ای✍️ • باآموزش‌مهارت های زندگی و ... 👨‍👩‍👧‍👦 🌐سایت ما: Shive.org 🆔️پل ارتباطی: @shive_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅فصل تحول 1⃣ 💢باورمندی حقیقی 🔹پروژه تحول در علوم انسانی کارویژه حوزویان و دانشگاهیان انقلابی است. از نظر کمی تعداد خوبی از طلاب و دانشجویان دغدغه این مساله را پیدا کرده اند. اما متاسفانه شاهد ظهور آن حرکتی که متناسب با اهمیت این مساله باشد، نیستیم. 🔹این حرکت زمانی به جایگاه مطلوب می رسد که از طرفی علوم غربی را به چالش بکشد و از سویی ایده های منبعث از معارف اسلامی ارائه دهد، به نحوی که رقیبی برای علوم انسانی غربی تلقی شود. 🔹ان شاء الله بنا داریم در چند یادداشت با نگاهی آسیب شناسانه، پیشنهاداتی در جهت ارتقاء این جریان ارائه دهیم. 🔺امروزه شاهد دانشجویان بسیجی انقلابی کف دانشگاهی هستیم که یک مشکل اساسی دارند. 🔺امروزه شاهد عمامه به سرهای علوم انسانی خوانده ای هستیم که آنها نیز آن مشکل اساسی را دارند. 🔸آن مشکل اساسی چیست؟ عدم باورمندی حقیقی به معارف اسلامی 🔹طلاب و دانشجویان خوشفکر و دغدغه مندی داریم که خیلی خوب مطالعه می کند، خیلی خوب تحقیق می کنند ولی ثمردهی لازم را ندارند. 🔹کتابی نیست در فلسفه علم و مبانی علوم و شاخه ی تخصصی شان که آن را مطالعه نکرده باشند و یا از آن بی خبر باشند. اما متاسفانه باورمندی لازم به معارف اسلامی را ندارند!!! 🔹اگر باورمند بودند در مطالعات این چنینی به حد لازم اکتفا می کردند و زمان و توان مضاعفی را بر روی معارف اسلامی می گذاشتند. 🔸نمی خواهم بگویم علوم و مبانی غربی را نباید خواند. چرا باید خواند ولی آیا مهم ترین کار ما اینست؟ حد یقف این مطالعات کجاست؟ کی میخواهیم توان و انرژی خود را بر روی منابع و معارف اسلامی بگذاریم؟ 🔹اگر باورمندی عمیق داشتیم بگونه ای دیگر برنامه ریزی می کردیم. 🔹نمی خواهم جزم اندیشانه روایت " شَرِّقا و غَرِّبا فَلا تَجِدان عِلماً صَحيحاً إلَّا شَيئاً خَرَجَ مِن عِندِنا أهلَ البَيتِ / اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید (کافی/ج1،ص399)" را ذکر کنم و افراد را منع از ورود به سایر وادی ها کنم. نه ؛ به هیچ وجه؛ مقصود دیگری دارم. منظورم اینست که اگر حقیقتا ایمان و باورمندی عمیق به معارف خودمان می داشتیم، جور دیگری برای زمان مان برنامه ریزی می کردیم. 🔹ضمنا فراموش نکنیم ایمان و باورمندی در فهم معارف موثر است. علوم الهی بنا نیست در هر سینه ای قرار گیرد. معارف و حقایق الهی تنها در قلب بنده مومنی که به ایمان آزموده شده است، قرار می گیرد.(کافی/ج2،ص331) 🔹اگر این گونه به معارف بنگریم و چشم دل از شکوفه های اغواگر دانش های دیگران فروبندیم، جور دیگری حقایق برایمان منکشف خواهد شد. (وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ/ و چنانچه مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و پرهیزکار می‌شدند همانا ما درهای برکاتی از آسمان و زمین را بر روی آنها می‌گشودی (اعراف/96)) 🖋تحریریه فتح 🛑www.fatehan.net 🛑 @fatehan
📚 📋استعمار کُهنه، استعماری نظامی است؛ استعمار نو چه استعماری است؟ استعمار یعنی تعطیلی فکر. نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که فرصت ندهند شما فکر کنید؛ آن هم نه به این صورت که اگر فکر کردید شما را بزند؛ نه، بلکه اجازه ندهد نیاز ها، شما را به فکر وادارد. میخواهد به مجرد اینکه نیازی پیدا کنید از شما رفع نیاز کند این یعنی تعطیلی فکر... استعمار به همین روش جلوی تفکر را میگیرد. استعمار میخواهد اصلا تو (نیازی) به فکر نداشته باشی . 📖 🖋 🛑www.fatehan.net 🆔 @fatehan
🎵 🎙دکتر عباس پسندیده 🔷عفو و بخشش از دیدگاه روانشناسی اسلامی 🔹ما انسان ها متناسب با حوزه‌های مختلف زندگی اخلاقیات متفاوتی اتخاذ می‌کنیم. حال در قبال ظلمی که در حق ما شده است باید چه واکنشی نشان بدهیم؟!  واژه‌ایست که افراد رشد یافته به عنوان جوابِ سوال بالا در نظر می‌گیرند.  حال به سؤالات زیر توجه کنید: ۱- عفو در کجای زندگی ما قرار می‌گیرد؟ ۲- چرا باید دیگران را ببخشیم؟ ۳- چگونه ببخشیم؟ برای پاسخ به سؤالات بالا و سؤلاتی دیگر به این فایل صوتی گوش فرا دهید. لینک دریافت فایل صوتی👇👇👇👇 🛑 fatehan.net/post/123 🆔 @fatehan
استاد قرائتی1_266319556.mp3
زمان: حجم: 3.7M
📻 🎙استاد قرائتی ▫ازدواج رزقی از طرف خدا 🕰07:00 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋پیشرفت زن خانم های باسواد مسلمان مؤمن درس خوانی که یا مشغول تحصیلند و یا در دانشگاه ها بهترین علوم را دربالاترین مدارج تدریس میکنند، زیادند و این برای نظام اسلامی مایه ی افتخار است. خانم هایی هستند که بحمد الله بالاترین تخصصها را در پزشکی و در علوم گوناگون - در زمینه ی علوم انسانی، در زمینه ی علوم تجربی و در زمینه ی علوم گوناگون دیگر دارند. خانم هایی هستند که در زمینه ی علوم دینی پیشرفت کرده و به مراتب بالا رسیده اند. یک روز یک خانم بزرگوار در ایران - در اصفهان - بود، به نام «بانوی اصفهانی»" که خانم بسیار عالی مقام بود. مجتهده و عارف و فقیه بود. اما فقط او بود. امروز، بحمد الله دختران جوانی که در آینده ی نه چندان دور به مقامات عالی ، و می رسند، بسیارند. این ها افتخار نظام اسلامی هستند؛ و پیشرفت زن یعنی این. 📚بانوی تراز،در گفتمان امام خمینی رحمه الله علیه و امام خامنه ای مدظله العالی 🛑 fatehan.net 🆔 @fatehan
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🎥دکتر عباسی -روانشناس ◽مهارت توکل و نقش آن در سلامت روان 🕰۰۳:۵۶ 🌐 www.fatehan.net/post/150 🆔 @fatehan
4_5839224801616463273.mp3
زمان: حجم: 4.9M
📻 🎙استاد صفایی حائری ▫️یک سلام به اباعبدالله ◾️نگید که فاصله هست 🕰۰۸:۰۷ ⭕️www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋امام «ره» به ما آموخت که « » و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای آخرین حجت حق مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود ، که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است. و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای انان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش میگرفتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت رابا مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم« جهاد اکبر »‌است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. 📚آغازی بریک پایان 🖋شهید سید مرتضی آوینی ⭕fatehan.net 🆔 @fatehan
استاد میرباقری1_266320732.mp3
زمان: حجم: 3.7M
📻 🎙استاد میرباقری ▫️انقلاب اسلامی و مبارزه با تمدن های مادی ◾️مقابله با یکی از بزرگترین موانع ظهور 🕰۰۷:۰۰ ⭕️www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋محرومیت به خاطر تجاوز در بهره وری به قول حضرت علی(ع) هیچ ثروت انباشته ای ندیدم، جز اینکه در کنار آن حق بر باد رفته ای بود. یا هیچ کس گرسنه نماند، جز به خاطر بهره وری فراوان ثروتمند . در منطق اسلام این « تامین حق افراد» نیست که موجب تضییع حقوق دیگران می شود، بلکه این تجاوز و افراط و طغیان بعضی افراد از « حدود و حقوق خویش» است که باعث « حرمان دیگران از حق» می گردد... بنابراین نباید بهره برداری از تنعم زندگی بعضی، باعث محرومیت دیگران باشد. 📚فلسفه دین 🖋شهید بهشتی ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
✅ فصل تحول 2⃣ 💢ابتناء 🔸یکی از ایرادات جریان علوم انسانی اسلامی قانع شدن به "عدم مخالفت" است! 🔸می گویند این نظریه یا این گزاره مخالفتی با منابع اسلامی ندارد. مثالی از روانشناسان به اصطلاح اسلامی بزنم تا مطلب روشن تر شود. می گویند کجای تست کتل مخالف اسلام است؟ عقل بشر به مفاهیمی در تحلیل انسان رسیده است و بوسیله سنجه هایی آنها را اندازه گیری می کند. بشر به اینجا رسیده است که برای ازدواج دو نفر درون گرایی و برون گرایی شان باید با هم تناسب داشته باشد. کتل می گیرند و از داده های آن استفاده می کنند! 🔹سخن در زمینه "نظام مفاهیم" را به یادداشت مستقلی واگذار می کنم. 🔹فعلا دو سوال ساده از این جماعت دارم: 🔺آیا مخالفت نکردن آشکار با منابع اسلامی مجوز استفاده از نظریات و گزاره ها و ابزارهای غربی می باشد؟ 🔺آیا پیش از آن تتبع کرده اید که آیا در منابع خودمان معادلی برای آنها وجود دارد یا خیر؟ 🔹اگر جستجو نکرده اید که واویلا ... 🔹اگر جستجو کرده اید و چیزی نیافته اید، حتما دوباره بگردید!! 🔹مشکل اینست که شما در حالی که گنجینه ای عظیم از منابع اسلامی در اختیار دارید، راضی به "عدم مخالفت" شده اید. 🔹روی سخن من بیشتر در اینجا با دوستان طلبه است. 🔹متاسفانه این روزها با پدیده عمامه به سرهایی مواجهیم که بیش از دانشگاهیان با آغوش باز نظریات، گزاره ها و ابزارهای غربی را پذیرا هستند. 🔷شمایی که می بایست دغدغه "ابتناء" علوم بر معارف اسلامی را می داشتید و با آموخته های عمومی خود دل به دریای معارف اهل بیت می زدید و با غور در آنها علومی بر پایه معارف اهل بیت شکل می دادید، به "عدم مخالفت" راضی شده اید!؟ 🔹حقیقتا جا دارد به حال استحاله ای که برخی از روحانیت دانشگاه رفته مبتلای به آن هستند، خون گریست. کسانی که انتظار حداقلی شان از دین آنها را به جایی رسانده است که هیچ تفاوتی ماهوی با دانشگاهیان ندارند. 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
🎵 📣 🎙دکتر حبشی 💠ازدواج موفق ویژه مجردها ↩برای باید معیارها وشاخص هایی داشته باشیم تا برحسب آن ، بتوانیم قضاوت کنیم که این انتخابی که داریم انجام میدهیم آیا صحیح است یا نه؟ وآیا ممکن است در آینده با مشکلات و موانعی جدی روبه رو شویم یا خیر؟ ↩یکی از این شاخص ها، سن است. چه برای مناسب است؟ آیا الزاما فاصله ی سنی چندساله بین خانم و آقا اهمیت دارد؟ وحتما باید مرد بزرگتر باشد؟ اگرمساوی بودند یا خانم سن بیشتری داشت، چنین ازدواجی الزاما غلط است؟ ↩شاخص بعدی است.جایگاه زیبایی کجاست؟ چقدر باید به زیبایی اهمیت داد؟ اگر شخصی را از نظر زیبایی پسندیدم ولی تناسبی با معیارهای من ندارد چه کار کنم؟به کدامش اعتنا کنم؟ ویا به عکس، اگر شخصی تناسب فراوانی با من و اهداف من دارد ولی به دلم نمی نشیند چه کار کنم؟ آیا علاقه بعدا خودش می آید؟آیا رضایت از ظاهر بعدا خودش تولید میشود؟ ↩موضوع بعدی که خیلی از جوانها(به خصوص آقایان) درگیرش هستند، موضوع اقتصاد و اشتغال است و سایر موضوعات و معیارهای دیگر... 🛑لینک دریافت رایگان فایل صوتی📥 ⭕️ fatehan.net/post/5 🆔 @fatehan