eitaa logo
شــــیوه|مدرسه‌روان‌شناسی‌
6.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
202 ویدیو
69 فایل
💥شیوه| تجربه یک دهه فعالیت موفق💥 🔻 اینجا کمکت می‌کنیم: • دانش تخصصی خودتو ارتقا بدی📚 • تا بعدش بتونی یک درمانگر‌خبره‌بشی👌 • یاحتی یک پژوهشگرحرفه ای✍️ • باآموزش‌مهارت های زندگی و ... 👨‍👩‍👧‍👦 🌐سایت ما: Shive.org 🆔️پل ارتباطی: @shive_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ 🎧🔹🎧🔹🎧🔹🎧🔹🎧 🎧بشنو 🎤همایش 🔵فلسفه سیاسی اسلام 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین واسطی معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، فلسفه سیاسی اسلام و ساختار اعمال قدرت براساس نگرش اسلام را تبیین کردند. بحث پیرامون محورهای فلسفه سیاسی اسلام است؛ در مباحث فلسفه سیاسی در سه محور؛ هویت سیاست، سازههای سیاست، فرآیندهای سیاست بحث و گفتگو صورت می‌پذیرد. هویت سیاست: سیاست یعنی: برنامهریزی برای مدیریت کلان اجتماعی. اگر کسی بگوید من با سیاست کاری ندارم، یعنی برایم مهم نیست که جامعه ی من چگونه باشد، رسانه من چگونه باشد، نظام آموزشی من چگونه باشد و ... . آنهایی که خود را از سیاست کنار می کشند، غالبا از بداخلاقیهای سیاسی نفرت دارند. مسلمان نمی تواند خود را از سیاست به معنای تلاش برای بهینه‌سازی برنامه‌ها و مدیریت کلان اجتماع کنار بکشد. سازههای سیاست: عقل بشر به جایی رسیده که در مورد ضرورت تشکیل حکومت بحثی ندارد. بحث در مورد این است که چه کسی و با چه برنامهای میخواهد بر آنها حکومت کند. هر جامعهای به دنبال پاسخ این سؤالات است: مشروعیت حاکم، منبع قانون و حیطه اختیارات حاکم. اگر سیاست مدیریت کلان است، عناصر و متغیرهای اصلی آن چیست؟  چهار عنصرِ «سرزمین، جمعیت، قانون و دولت» عناصر اصلی در فرآیندهای سیاسی هستند. نوع سیاست تابعی است از ... 🎤سخنران حجه الاسلام و المسلمین شیخ واعظی لینک دریافت فایل صوتی📥 🔹 fatehan.net/post/69 🎵🔹🎵🔹🎵🔹🎵🔹🎵 کانال های فتح🔽 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
خشمت را قورت بده‼️ 5⃣ قسمت آخر 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر 🔰راهکار های خرد از منابع دینی می‌توانیم برخی از راهکارهای خُرد را نیز استنباط کنیم که در قالب موارد ذیل به ما سفارش شده است: 1. اذکار و دعاها، 2. تغییر موقعیت، 3. سکوت 4. عاقبت اندیشی بنابراین هرچقدر جامعه به سمت اخلاق‌مداری و دین‌داری حرکت کند و پایبندی واقعی به مباحث اعتقادی داشته باشد قطعاً بروز عصبانیت و پرخاشگری در جامعه و خانواده کم‌رنگ خواهد شد و آمار ناهنجاری‌های ناشی از خشم و پرخاشگری کاهش می‌یابد. تحقیقات انجام شده در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که آمار پرخاشگری و جرم در زمان‌هایی از سال به خصوص ماه مبارک رمضان کاهش داشته است. این آمار به خویشتن‌داری افراد در جامعه بر‌می‌گردد که یک نوع آن، در خویشتنداری خشم تجلی پیدا می‌کند و در نتیجه این نوع کنترل، آثار مثبت مدیریت خشم در جامعه اسلامی پدیدار می‌گردد. با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
جلسه ششم، نویدهای ۱.pdf
حجم: 133.3K
| فایل pdf ۱ "انسانی که عادت به داد و ستد کرده است، با مبادله زندگی را گذرانیده است؛ دوست می‌دارد ببیند مبادله او با خدا به چه صورت است؟.." ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
✅با سلام و احترام و عرض خوش آمد به دوستانی که به تازگی به جمع ما پیوستند. در کانال به مباحث کاربردی روانشناسی با نگاه بومی اختصاص دارد. سری اول این یادداشت ها در 5 قسمت با محوریت تقدیم شما شد. پیشنهادهایی که تا الان برای ادامه مطرح شده مواردی شامل تربیت فرزند، ازدواج و... بوده است. پیشنهاد شما برای موضوع بعدی این یادداشت ها چیست ؟ یپشنهادات و انتقادات ⏬ @moshaver1
⃣ 📝حجت الاسلام دکتر پسندیده از دغدغه هاي اساسي متدينان، تربيت ديني بوده و هست. به راستي تربيت ديني چيست؟ و جوان با ايمان كيست؟ پرسشي ساده، اما پاسخي دشوار!!؟؟ واقعيت اين است كه آنچه بيش و پيش از هر چيزي اهميت دارد، معناي تربيت ديني است. از گلوگاه هاي اساسي تربيت ديني، داشتن تعريف دقيق از آن است. ما بيش از آن كه به مغز تربيت ديني بپردازيم، به پوسته آن پرداخته و فقط شعار داده ايم. تا ندانيم ماهيت تربيت ديني چيست و شاخصه هاي فرزند با ايمان كدام است، چگونه مي توانيم موقعيت فعلي خود را ارزيابي و براي آينده برنامه ريزي كنيم و درجه ايمان و ديانت آنان و موفقيت خودمان را اندازه گيري كنيم؟ فقدان تعريف مشخص، از عوامل ناكامي در تربيت ديني است. به خواست خداوند متعال، از این هفته در چند یادداشت به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm لینک دسترسی به سایر یادداشت های تربیت فرزند 👇 🆔https://eitaa.com/fatehan/775 🆔https://eitaa.com/fatehan/786 🆔https://eitaa.com/fatehan/793 🆔https://eitaa.com/fatehan/819
دکتر حمید حبشیمدیریت روابط دختر و پسر3.mp3
زمان: حجم: 1.9M
💥مدیریت روابط دختر و پسر۳ 🔸〰🔸〰🔸 آیا از لحاظ غرائز انسان موقتی هستند یا همیشگی؟ 🎤دکتر حمیدحبشی 🔸〰🔸〰🔸 بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 یا رشد در زبان قرآن خیلی پربارتر و عمیق‌تر از تکامل است. البته می‌توان هر کلمه‌ای را در برابر هر معنایی قرار داد و وضعی جدید به وجود آورد ولی این قرار داد و وضع جدید نباید ما را فریب بدهد. رشد در برابر خسر است و کمال در برابر نقص. آنچه که به اوج خویش رسید؛ مثلاً قدرت بازوها، قدرت فکری، قدرت عقلی، قدرت روحی و... هنگامی که به اوج خود رسیدند و از نقص‌ها رها شدند، تازه همین‌ها همراه یکی از دو حالت رشد و یا خسر هستند. اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی‌تر کار کنم رشد کرده‌ام وگرنه خسارت دیده ام و باخته‌ام. و همین طور در قسمست فکری و عقلی و روحی. ما خیال می کنیم که اگر بعد معنوی این قرن به اندازهٔ بعد صنعت و قدرت مادی پیشرفت کند، کار انسان به سامان می‌رسد و این است که نهضت اخلاقی راه می‌اندازیم ... در حالی که این انسان به تکامل رسیدهٔ در این دو بعد، بیشتر و عمیق تر بن‌بست و پوچی و عبث را احساس می‌کند... ادامه دارد... با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
⃣ 📝حجت الاسلام دکتر پسندیده تربیت به سبک امامان جعفر بن محمد صادق(ع) در جواني به شدت عبادت مي كرد. روزي پدرشان ايشان را در حال طواف ديد كه از عبادت، به شدت عرق كرده است. لذا رو به وي نموده و ميفرمايد: «يا بني! دون ما اراك تصنع؛ فان الله عزوجل اذا احب عبداً رضي عنه باليسير؛ فرزندم! كمتر از آنچه ميبينم عبادت كن. اگر خداوند متعال بندهاي را دوست داشته باشد، به عبادت اندك او نيز خشنود ميشود. سپس چنين ادامه ميدهد: «بردباري بر مشكلات از گنجهاي ايمان است!» (تنبيه الخواطر: ج 2 ص 187؛ ر. ك: كافي: ج 2 ص 87 ح 4 و 5) امام علي(ع) نيز به فرزندشان امام حسين(ع) همين توصيه اعتدال را دارند.(تحف العقول: ص90) امام حسين و امام صادق(عليهماالسلام) هر دو امامان بعدي خواهند بود و تربيت كنندگان آنان نيز خود امام هستند. امامي كه مي خواهد امام بعدي را تربيت كند، فقط به مناسك توجه نمي كند و بلكه به اعتدال در عبادت و برخورداري از ديگر عناصر دين (مانند صبر) دعوت مي كند. امام علي(ع) تربيت شده رسول خدا(ص) است. جالب اين كه رسول خدا(ص) نيز امام علي(ع) را به رفق در عبادت فرامي خواند. (كافي، ج 2 ص 214 ح 8) اين كه حضرات معصومان(ع) تربيت شدگان خود را از افراط در عبادت نهي كرده و آنان را - كه امام پس از خودشان مي باشند - به اعتدال در عبادت فرامي خواند، مهم است؛ اما مهم تر از آن اين است كه صبر و بردباري را از كنزهاي ايمان مي دانند! اگر از بردباري به عنوان كاري مهم – و نه ديني – ياد مي كردند، باز هم چندان مهم نمي بود. مهم اين است كه بين بردباري و ايمان، پيوند برقرار كرده اند! اين، فضاي جديدي را در تعريف تربيت ديني و قلمرو آن باز مي كند و پرسش مهمي را مطرح مي كند كه اساساً تربيت ديني چيست؟ معنای تربیت دینی به راستي تربيت ديني چيست؟ و فرزند با ايمان كيست؟ پرسشي ساده، اما پاسخي دشوار دارد. واقعيت اين است كه آنچه بيش و پيش از هر چيزي اهميت دارد، معناي تربيت ديني است. از گلوگاه هاي اساسي تربيت ديني، داشتن تعريف دقيق از آن است. ما بيش از آن كه به مغز تربيت ديني بپردازيم، به پوسته آن پرداخته و فقط شعار داده ايم. تا ندانيم ماهيت تربيت ديني چيست و شاخص هاي فرزند با ايمان كدام است، چگونه ميتوانيم موقعيت فعلي خود را ارزيابي و براي آينده برنامه ريزي كنيم و درجه ايمان و ديانت فرزندان و موفقيت متربیان را اندازه گيري كنيم؟ فقدان تعريف مشخص، از عوامل ناكامي در تربيت ديني است. ادامه دارد.... با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
شــــیوه|مدرسه‌روان‌شناسی‌
#یادداشت_ویژه #فرزند_با_ایمان_من2⃣ 📝حجت الاسلام دکتر پسندیده تربیت به سبک امامان جعفر بن محمد ص
رویکردها در باره تربيت ديني، دو رويكرد وجود دارد: رويكرد مناسكي و رويكرد معرفتي – اخلاقي. در رويكرد نخست، تربيت ديني يعني انتقال مناسك دين به فرزند. در اين رويكرد، فرزند با ايمان يعني کسی كه نماز مي­ خواند، روزه مي­ گيرد، در نماز جمعه و جماعت حضور مي­ يابد، در مراسم عزاداري شركت مي­ كند، به مجلس دعا و قرآن اهميت مي­ دهد، به سخنراني­ هاي مذهبي گوش مي­ دهد، ظاهر مناسبي دارد، تسبيح و انگشتر عقيق در دست و ذكر و دعا بر لب دارد، يقه پيراهن خود را مي­ بندد و يا دست كم آن را باز نمي­ كند، سر به زير دارد، به نامحرم نگاه نمي­ كند، پوشش و حجاب مناسب دارد و... در ديني بودن اين امور ترديدي نيست؛ همه اين امور جزء تربيت ديني به شمار مي­روند، اما سؤال اين است كه آيا مي­توان اين امور را محور اساسي تربيت ديني قرار داد؟ واقعیت این است که (همه اینها تربیت دینی هستند، اما همه تربیت دینی نیستند). سخن بر سر جايگاه اين امور در جورچين تربيت ديني است. و اما در رويكرد دوم، تربيت ديني يعني شكل دهي معرفت و اخلاق فرزند. در اين رويكرد، فرزند با ايمان كسي است كه از پايه­ هاي معرفتي و اخلاقي مناسبي برخوردار باشد. در اين رويكرد، مناسك و ظواهر دين معيار و اصل قرار نمي­ گيرد، بلكه بر بنيان­ هاي معرفتي واخلاقي تكيه مي­ شود. جالب اين كه معرفت و اخلاق، پايه­ هاي شكل گيري رفتارند و رفتار هر دانش آموز، متأثر از شناخت و اخلاق اوست. قرآن كريم مي­ فرمايد: «قل كل يعمل علي شاكله؛ بگو هر كس بر اساس شاكله دروني­اش عمل مي­ كند.» (سوره اسراء، آيه 84) معرفت و اخلاق صحيح، رفتار صحيح را به وجود مي­ آورد، و معرفت و اخلاق نادرست، رفتار نادرست را. بنابر اين، موفقيت تربيت مناسكي نيز در گرو تربيت معرفتي – اخلاقي است. اگر رفتارهاي ديني بر پايه معرفت و اخلاق صحيح شكل نگيرد، «پايدار» نخواهد بود. به تعبير حضرت آيت الله جوادي، «ايماني كه با عصاي موسي بيايد، با گوساله سامري مي­ رود!» به همين جهت است كه در منابع اسلامي، بر بنيان­ هاي معرفتي و اخلاقي، بيش از مناسك و رفتارها تأكيد شده است. در روايات تأكيد شده است كه به كثرت نماز، روزه، حج، مناجات­ هاي شبانه و مانند آن نگاه نكنيد؛ چرا كه شايد عادت فرد شده باشد به گونه­ اي كه اگر آنها را ترك كند، دچار اضطراب گردد. سپس تأكيد مي­ كنند كه به «صداقت» و «امانتداري» فرد توجه كنيد (عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2 ص 51 ح 197). در اين احاديث، بر دو مؤلفه تأكيد شده است. در بحث عبادت شديد امام صادق(ع) و جرياني كه با پدرشان داشتند نيز بر مؤلفه «بردباري» تأكيد شده بود. اكنون بحث در شمردن مؤلفه­ هاي تربيت ديني نيست، به خواست خداوند در آينده به آن خواهيم پرداخت. آنچه اينجا مطرح است گشودن اين فضا است كه تربيت ديني منحصر در مناسك نيست و بلكه بنيان آن معرفت و اخلاق است. بنا بر اين بايد در تلقي خود از تربيت ديني تجديد نظر كنيم و آن را بر اساس منطق قرآن و حديث، تنظيم نماييم. بیایید قدری بیندیشیم که ما بیشتر بر مناسک تأکید کرده ایم، یا فضایل و مکارم؟؟!! ادامه دارد.... با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
🎵 💠تنها دلیل شادی انسان 📎حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان لینک دریافت فایل صوتی: fatehan.net/post/113 با همراه باشید... ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
استاد علیرضا پناهیانپیوندتان مبارک.mp3
زمان: حجم: 4.1M
‍ ‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📣 ♦پیوندتان مبارک 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠به عزت وجلال خودم سوگند امیدبنده خودم را به هرکسی و هرچیزی قطع می کنم تا به جز به من به کسی دل نبندد... 🎤استاد پناهیان 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید: 👇👇 👇👇 👇👇 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan