هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍️ ریشه یابی تکفیر و فتوا به کشتار، اسارت زنان وکودکان مسلمان و غارت اموال آنها از ابوبکر تا مفتی های تکفیری تحریر الشام
وقتی فقه مبتنی بر مدرسه صحابه و به دور از مدرسه ثقلین و عترت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) پایه ریزی شود، نتیجه ای جز «وجوب کشتار کودکان، زنان بی گناه و پیرمردهای خارج از معرکه نبرد، اسارت، بردگی و غارت اموال مسلمین بی گناه» نخواهد داشت!
در مستندات زیر فتوای متفتی سلفی و تکفیری تحریر الشام را ملاحظه می کنید! او با استناد به سنت ابوبکر که به ماشین کشتار خود یعنی خالد بن ولید دستور داد که همه را بکش و کسی را حتی اسیر نکن!، فتوا به کشتار مسلمانان می دهد!
https://eitaa.com/Imam_110110/547
مستند به حقایق مسلم تاریخی، ابوبکر اولین مفتی تکفیری بود که مستند به فعل یک مسلمان، فتوا به کشتار مسلمان و برده شدن زنان و کودکان داد! مستندات را ملاحظه کنید:
https://eitaa.com/Imam_110110/554
این نسل کشی بعد از تکفیر ترک کنندگان پرداخت زکات به ابوبکر به خاطر عدم رسمیت سیاسی او شروع شد و توسط بنی امیه و با دروغ پردازی های صحابه درباری همانند انس بن مالک در زمان حجاج بن یوسف خونخوار رسمیت یافت:
https://eitaa.com/Imam_110110/555
✅ چرا می خواهیم حقایق را نادیده بگیریم؟! چرا تاریخ و مستندات را به گونه ای تحلیل می کنیم که گزندی به ابوبکر و عمر و خالد و ... نرسد؟!
خانه از پایبند ویران است / خواجه در بند نقش ایوان است.
#سوریه
#جهاد_تبیین
#تکفیر
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از سیره علما
10.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ولایت امیرالمؤمنین را به پا داریم!
▫️سید احمد عسکری، فرزند علامه عسکری:
🔹 رؤیای صادقه #علامه_عسکری و امر #امام_حسین (ع) به علامه: «برخیز تا ولایت امیرالمؤمین (ع) را به پا داریم»
#حضرت_امام_علی (ع)
♨️ #سیره_علما؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما
@sireyeolama
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی
39.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_ویژه
💠 پاسخ کوبنده آیت الله حسینی قزوینی به کارشناس برنامه سحرنشینی شبکه دو در توهین به حوزههای علمیه با تقطیع کلام رهبری
🔰 برشی از برنامه اخلاق علوی،سیره مهدوی مورخ 1403/12/16.
🎙آیت الله حسینی قزوینی
#اخلاق_علوی
#شبکه_دو
#تقطیع
#حوزه_علمیه
#شبکه_حضرت_ولیعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
39.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️یک بار برای همیشه!
پاسخ به ادعای باطل محمدتقی اکبرنژاد درباره تقیه در فقه شیعه توسط استاد ابوالقاسمی
🔸️شبکه حضرت ولی عصر عج🔸️
🔹️ برنامه راه روشن
کارشناس: #استاد_ابوالقاسمی
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال حجتالاسلام و المسلمین ابوالقاسمی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/1595540187Cbd5f966a3f
11.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ آيا خداوند نقشهای برای هدایت مردم نداشت؟ ( نقد حاتم قادری)
🔰 برشی کوتاه از برنامه راه روشن مورخ 1403/12/07
🎙 حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی
#راه_روشن
#حسن_انصاری
#حاتم_قادری
#استاد_ابوالقاسمی
#شبکه_حضرت_ولیعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال حجتالاسلام و المسلمین ابوالقاسمی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/1595540187Cbd5f966a3f
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی
35.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 پاسخ کوبنده آیت الله حسینی قزوینی به کارشناس برنامه سحرنشینی شبکه دو در توهین به آخوند خراسانی و کتاب کفایه
🔰 برشی از برنامه اخلاق علوی،سیره مهدوی مورخ 1403/12/16.
🎙آیت الله حسینی قزوینی
#اخلاق_علوی
#شبکه_دو
#تقطیع
#آخوند_خراسانی
#شبکه_حضرت_ولیعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497
این سخنان از سر بغضی گلوگير است
در اين دو سه روز، كليپهایی پخش شد كه ظلم به مواليان اهل بيت عليهم السلام را نشان میداد!
و كسانی كه در زمان حمله اسرائيل به غزه، اسرائيل را (در كمترين حالت در رسانه) محكوم میكردند اكنون به چند دسته تقسيم شدهاند
1. عربستان و قطر و امارات و تركيه و امثالهم كه امروز از تروريستها حمايت میكنند
2. سنی زدههای داخلی كه كار هر دو طرف را تقبيح میكنند! (دار و دسته كميلیها كه میگويند جنايت بد است، ولی خود علویها شروع كردند و نبايد گروه جولانی را تحريم میكردند! اينها يادشان رفته در مورد شروع درگيری غزه چه ديدگاهی داشتند!)
3. ديگر رسانهها كه فقط به بيان مظلوميت میپردازند!
و هيچ كس از كمك كردن به اين مظلومان سخن نمیگويد!
و جگر من كه آتش گرفت وقتی آن پيرمرد مظلوم كه كنار درب خانهاش ايستاده بود گلوله خورد و با لهجه شامی گفت «دخيلك يا امامو علی»
و آن جوان كه به او گفتند آخرين حرفت، گفت «يا علی»
و ياد آن زمانی افتادم كه به هر دليلی (درست يا غلط) بعد از شهادت حاج قاسم، و بعد از شهادت شهيد رئيسي، و بعد از شهادت هنيه، و بعد از شهادت سيد حسن نصر الله و بعد از شهادت سيد هاشم صفی الدين و بعد از و بعد از ... فقط صبر كرديم!
الان هم نمیگويم جنگ شروع كنيم! كه اگر بنا بود شروع كنيم، شبهای قبل از سقوط بشار بايد میكرديم، نه الان!
نه مسلط به وضعيت نظامی كشور هستم، نه وضعيت سياسی را كامل میدانم
فقط میدانم «شنت الغارات علينا وملكت علينا الأوطان، وصرنا غرضا يُرمی، يغار علينا ولا نغير ونُغزی ولا نغزی»
السلام عليك يا اول مظلوم، يا أمير المؤمنين يا علي بن أبي طالب كلنا لك الفداء
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال حجتالاسلام و المسلمین ابوالقاسمی در ایتا🔻
https://eitaa.com/joinchat/1595540187Cbd5f966a3f
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
⭕️ محتوای سایت مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه در خصوص حضرت خدیجه سلام الله علیها
🔺 مقالات
• نگاهی به برخی خصائص حضرت خدیجه سلام الله علیها
• مروری بر زندگانی حضرت خدیجه سلام الله علیها
• گذری بر القاب حضرت خدیجه سلام الله علیها
🔺 پرسش و پاسخ
• آیا حضرت خدیجه سلام الله علیها قبل از پیامبر با فرد دیگری ازدواج کرده بودند؟
• چه کسی خطبه عقد حضرت خدیجه و پیامبر را خواند؟
🔺 مستندات تصویری
• حسادت عایشه نسبت به حضرت خدیجه سلام الله علیها
• حضرت خدیجه اصل و ریشهی اهل بیت علیهم السلام
• حضرت خدیجه سلام الله علیها اولین بانوی اسلام
• عشق رسول اکرم به حضرت خدیجه علیهما سلام
• سلام خدا بر حضرت خدیجه کبری
• حضرت خدیجه، برتر از عایشه
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
15.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
✍️ فتاوای تکفیری علمای اهل سنت طالبانی عامل کشتار مسلمانان
شیخ رحیم الله حقانی، یکی از شخصیتهای برجسته گروه طالبان و تأثیرگذارترین عضو گروه حقانی بود که چندی پیش در یک حمله انتحاری به هلاکت رسید.
در این کلیپ او به صراحت به اسباب متعددی شیعه را تکفیر فقهی می کند. دقت کنید تکفیر او فقط در عنوان سب صحابه یا انکار خلافت شیخین یا توهین به عائشه نیست بلکه تکفیر مورد مثل همه شیعیان پاکستان و ... است.
باید بدانیم که تکفیر فقهی شیعه تنها به مسائل مرتبط با توحید عبادی _ که وهابیت بر آن تاکید بیشتری می کند_ نیست و جریان ناصبی گری و دشمنان مذهب شیعه اسباب متعددی برای آن قائل هستند. تکفیر به دلیل انکار حقانیت خلافت ابوبکر و عمر از مهم ترین موارد آن است:
https://eitaa.com/Imam_110110/560
تطهیر عناصر تکفیری و افراطی اهل سنت طالبانی و ندیدن خوی وحشی آنها علیه شیعه نتیجه ای جز خیانت ندارد. گوشه ای از این خیانت ها را هم اکنون در کشتار مردم مظلوم سوریه خصوصا علوی ها مشاهده می کنیم. فراموش نمی کنیم که برخی این عناصر تروریستی تکفیری را مجاهدان مومن و انقلابی معرفی کردند.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از کلمه سواء
1 از 3
در آغاز سخن، از استاد معزز، حضرت حجتالاسلام والمسلمین کاشانی به خاطر طرح این موضوع و بهصدادرآوردن زنگ خطری که از این ناحیه، انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام را تهدید میکند، تشکر و قدردانی میکنم.
حقیر، خطری که ایشان در این چند شب از آن سخن گفتهاند را در بافتاری غیر از سکولاریسم پنهان نمیبینم. رویکردهای التقاطی که هر بار با لباس جدیدی با گرفتن پوشش دینی، بر جامعهی ایمانی وارد میشوند و آموزههای باطل را در قالب معارف حقه به خورد مخاطب میدهند.
تاریخ انقلاب اسلامی در این سالها شاهد بسیاری از این جریانها بوده است. کسانی که با ادعای انتساب به خط امام (قدس سره) برای خود هالهای از تقدس آفریده و سپس دانسته یا نادانسته، مسیر هک کردن دین را پیش بردهاند که اگر نبود روشنگریهای بزرگانی همچون علامه مجاهد آیتالله مصباح یزدی (تغمده الله بواسع رحمته) چه بسا امروز، میدان جولاندهی اینگونه انحرافات بسیار بیش از این بود.
اما اکنون که در اثر این روشنگریها نقاب از چهرهی عدهای افتاده و مرز میان آنها با انقلاب اسلامی و عقاید شیعی روشن شده و کالای ایشان با نام و نشان خودشان در میان مردمان مؤمن انقلابی کممشتری شده، اندیشههایی از همان جنس با ظاهری متفاوت، به فراخور ذائقهی انقلابیون امروز دوباره خودش را در این فضا بازتولید میکند و گویا میخواهد جای خالی آنها را پر کند.
اگر جوان مومن انقلابی ما، استدلالی به ظاهر قرآنی را از فلان معارض لندننشین بشنود، به سرعت در برابر او گارد میگیرد، اما وقتی عینا همان سخنان را از فلان عمامهبهسر مسئول در نهادهای انقلابی که با تابلوی تبلیغ قرآن و عترت شناخته میشود میشنود با خیال راحت از آن سمّ تناول میکند.
در این چند سطر برای نمونه، به جهت رعایت اختصار و همچنین دوری از دامن زدن به اختلافات درونجبههای به اجمال و ابهام و بدون پرداختن مستقیم به قائل، به برخی از این سخنان و پیامدهای آن اشاره خواهم کرد:
امامت، امری انتزاعی و غیرقابل اثبات/ رد
کسی که معتقد است که: «ورودهای تاریخی-کلامی، به دلیل ماهیت تحلیلی و انتزاعی، ذاتا و بهخودیخود بستر اختلافات تمامنشدنی است. و اگر مجادلات تاریخی و کلامی شیعه و سنی قابل حلوفصل بود تا امروز این اتفاق رخ داده بود و دردی از دنیا و آخرت امت اسلامی دوا کرده بود» در حقیقت امامت را امری جدلی الطرفین و غیر قابل اثبات و رد دانسته است که فارغ از پیامدهای معرفتی فاجعهبار آن، قائل باید این را بداند که این سخن او، به امامت ختم نخواهد شد بلکه التزام به این مبنا پای دیگر اعتقادات را هم خواهد گرفت. بلکه باید بداند که این مبنای باطل، پیش از این دربارهی خداوند متعالی گفته شده است و معلوم است که امامت در مقایسه با توحید به مراتب انضمامیتر است.
فروکاست دین به امر اجتماعی
هنگامی که اصل تمایز و تفاوت میان شیعه و سنی در امر ولایت را برخاسته از نگاه فرقهگرایانه معرفی میکنیم و آنگاه در مقابل، پیوستگی درونی امت اسلامی را تقریر درست ولایت عنوان میکنیم (ولو این پیوستگی با محوریت اعتقادات حقه نباشد) بدانیم یا ندانیم، در واقع، ولایت را به یک امر اجتماعی درونماندگار تقلیل داده، منشأ حقیقت و آسمانی بودن دین را انکار نمودهایم و نقش آن مقدسات را در حد توتمی قابل تبدیل و تعویض تنزل دادهایم.
بله. قطعا هیچ یک از این لوازم، مقصود گویندگان این سخنان نبوده و نیست؛ اما باید بدانیم که وقتی مبنایی را میپذیریم یا گفتمانی را در جامعه ایجاد میکنیم، لوازم آن دیگر لزوما در دست ما نخواهد بود.
خاطرم هست در پوستری که برای سخنرانی یکی از اصحاب این رویکرد تنظیم شده بود آمده بود:
«معیار سعادت و شقاوت ولایت است نه اعتقاد به اعداد امامان»
یا شخص دیگری از اصحاب این رویکرد که معمم و صاحب تألیفاتی هم بود در گفتگویی به من میگفت:
«چه فرقی می کند ۱۲ امام قبول داشته باشیم یا ۴ یا ۶ یا کمتر یا بیشتر یا اصلا مسلمان باشی یا نه؟»
شاید ایشان بگویند: «قصد ما هرگز صرف همبستگی اجتماعی نبوده و نیست بلکه مقصود ما، ضرورت انسجام اجتماعی حول محور مبارزه با طاغوت و تشکیل جبهه مقاومت است.» که در بخشهای بعدی دربارهی آن سخن خواهم گفت.
فروکاست دین به امر سیاسی
برخی با استناد غلط به تعبیر «الإسلام هو الحکومة بعینها» صرف همراهی سیاسی با انقلاب اسلامی را برای صدق ایمان کافی میدانند.
در حالی که فرمایش مرحوم امام (قدس سره) در مقام استنکار نسبت به متمایز شدنِ امر سیاسی از دین و در نتیجه، انزوای دین از امر سیاسی در جهان مدرن است، که متأسفانه از سوی برخی رجال دین (اعم از مسلمان و مسیحی) نیز مورد پذیرش قرار گرفته است.
https://eitaa.com/kalame_sawa
هدایت شده از کلمه سواء
2 از 3
در نگاه حضرت امام، دین با همهی اصول و فروعاش خصلت سیاسی بودن را در ذات و جوهره خود دارا است نه آنکه همهی اصول و فروع دین بى اهمیت باشند و دین در همین امر سیاسی متمایز شده در جهان مدرن، خلاصه شود. این برداشت، وارونه کردن فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و جفا به ایشان است.
شاید بتوان حمایت مادی و معنوی برخی از اصحاب این نگاه، از شخصی، که به صورت آشکارا و نهان روی آنتن زنده علنا به رسول اکرم و ائمه اطهار صلوات الله علیهم فحاشی میکرد و به قول خودش همراهیاش با رهبر معظم انقلاب تنها به عنوان شاهی از شاهان ایران بود، را از میوههای طبیعی این رویکرد بدانیم.
وقتی دین را به امر سیاسی فروکاست کنیم گسترش این پیامدها تا سرحد ایجاد بحرانهای معرفتی و اجتماعی ابدا جای تعجب ندارد.
ایمان یا استضعاف؟ اصالت با کدام است؟
یکی از پربسامدترین شعارهای این جریان، ضرورت حذف دوگانههای فرقهگرایانه (به تعبیر ایشان) مانند: «سنی-شیعی» و «مسلمان-غیرمسلمان» و جایگزین کردن آنها با دوگانههای فرادینی و فرامذهبی مانند «مستضعف-مستکبر» است و به خصوص این جایگزینی را هدف اصلی انقلاب اسلامی و بنیانگذار آن میخوانند.
شکی در این نیست که نصرت مستضعفان و مبارزه با مستکبران و... از ارزشهای دینی بسیار والا است. اما مسئله این است که کدامیک از این دوگانهها اصیل و کدامیک تبعی است؟
دوگانهی «مستضعف-مستکبر» اگر همانند دیگر ارزشهای دینی و اخلاقی، داخلِ منظومهی معارفی و حول محور ایمان فهم شود، یک گونه از لوازم و آثار معرفتی و اجتماعی را به همراه دارد و اگر مستقلا اصالت به خود استضعاف یا هر ارزش اخلاقی عرفی دیگری داده شود، گونهی دیگری از لوازم و آثار را به همراه خواهد داشت.
به نظر میرسد، جایگزین کردن ارزشهای اخلاقی عرفی به جای اعتقادات، در حقیقت چیزی غیر از عرفی کردن دین نیست. و روشن است که ساحت فقیه بزرگی مثل امام خمینی قدس سره از چنین انحرافاتی مبرا است.
بله، توجه مرحوم امام خمینی به مستضعفان جهان فارغ از دین و مذهبشان امری غیرقابل انکار است. اما این هرگز به معنای نگاه استقلالی ایشان به مفهوم استضعاف و یا تلاش برای جایگزین کردن آن با ایمان نبوده و نیست؛ بلکه در نظر ایشان، ادبیات مستضعف-مستکبر دریچهای برای اتصال قلبهای جهانیان به مبدأ هستی و عقاید حقه حقیقیه است.
تاریخمندی دین
هنگامی که با شعار «متوقف نماندن در تاریخ» روی اعتقادات برچسب «مسئله تاریخی» میزنیم و نتیجه میگیریم که پذیرش یا عدم پذیرش آنها هیچ اثر مثبتی نه در اکنون ما دارد و نه در قیامتمان، باید این را بدانیم که اگر مبادی تاریخمندی دین را بپذیریم، مسئله در حدود غدیر و تبری از دشمنان امیرالمومنین علیه السلام محدود نخواهد ماند، بلکه این مبنا بر هر اصل و فرع فقهی و کلامی قابل تطبیق خواهد بود و در این صورت هیچ چیز از شریعت باقی نخواهد ماند.
فرهنگی و نسبی شدن دین
یکی از جملاتی که در همین راستا گفته میشود این است که: «همهی ما به دنبال یک حقیقت هستیم. اما تفاوت فقط در این است که ما نام آن حقیقت را علی نهادهایم و دیگران ذیل نامهای دیگری همان حقیقت را جستجو میکنند.» این رویکرد نیز همانند موارد پیشین در صورت پذیرش، به امامت و برائت محدود نخواهد شد بلکه چه بسا گفته شود: شیطانپرست و خداپرست هر دو به دنبال یک حقیقت هستند و تفاوت صرفا در نام آنها خلاصه میشود.
وحدت اعتقادی به جای اتحاد سیاسی و اجتماعی
وقتی اعتقاد به دوازده امام صرفا به عنوان یک فضیلت حاشیهای تلقی شود که اعتقاد یا عدم اعتقاد به آن نه تنها هیچ نقشی در تحقق ایمان ندارد، بلکه حتی در عدالت یا فسق نیز هیچ تأثیری ندارد، معنایی به جز دست کشیدن از مسلمات اعتقادی ندارد اگرچه خودمان آن را رواداری اجتماعی بخوانیم.
پلورالیسم معرفتی با چاشنی نفی خاتمیت و نسخ ادیان
یکی از کسانی که مدتی است به دنبال صورتبندی علمی این اندیشه است با استنادهای بیسابقه به قرآن کریم چنین میگوید که: «قرآن هرگز کسی را به مسلمان شدن دعوت نکرده است بلکه به جای دعوت به اسلام به توحید دعوت کرده.» ایشان مسلمان شدن را مصداق "فرقهگرایی" دانسته و فرقهگرایی را مساوق با خروج از دین خوانده است.
اسلامی بودن انقلاب یعنی نهشیعی بودن آن
هنگامی که اسلامی بودن انقلاب به معنای فراشیعی بودن آن تفسیر میشود و این تفسیر، مبنای سیاستگذاری نهادهایی قرار میگیرد که وظیفهشان تبلیغ اسلام ناب و مبارزه با انحرافات اعتقادی است، گفتمانی که بر پایه این اندیشه برساخته میشود لزوما در چارچوب باورهای شیعی نخواهد بود بلکه به صورت طبیعی این نگاه روحالادیانی لوازم معرفتی و اجتماعی خود را به همراه خواهد داشت.
https://eitaa.com/kalame_sawa
هدایت شده از کلمه سواء
3 از 3
شاید بشود ایجاد مطالبهی برای حذف تشیع از "قانون اساسی" که برخی از افراد این جریان گاهی با صدای بلند و گاهی آهسته آن را زمزمه میکنند را یکی از میوههای دمدستی این رویکرد دانست.
خاتمه
1- در پایان دوباره تأکید میکنم که این سخنان، حرفهای یکی دو شخص غیرمؤثر نیست، بسیاری از این عزیزان در مؤثرترین نهادهای فرهنگی کشور مسئولیتهای مهم دارند و در این مدت توانستهاند در میان طلاب و دانشجویان انقلابی گفتمانسازی بکنند و اگر امروز فکری به حال این مشکل نکنیم چه بسا فردا دیر باشد.
2- بر خودم لازم میدانم که میان خود و خدای خود شهادت بدهم که از دغدغهمندی و نیت خیر بسیاری از این عزیزان اطمینان دارم و خودم و آن عزیزان را در یک جبهه میدانم و معتقدم تبادل انتقادات میتواند به ما کمک کند.
3- وقتی با مشکلی در جامعه مواجه میشویم، صرف دغدغهمندی و تلاش برای یافتن حل کافی نیست، باید به این امر هم توجه داشته باشیم که نسبت این راهحل با آموزههای اعتقادی و فقهی و ... ما چیست؟ بلکه باید تلاش کنیم راهحلی از درون آموزههای دینی بیابیم، نه اینکه خودمان را با شابلونهایی که از فرهنگ دیگری آمده خوانش کنیم و نسخه بپیچیم.
4- دوباره و چندباره بر این مسئله تأکید میورزم که آثار و پیامدهای یک گفتار لزوما در کنترل صاحب آن گفتار نیست. هنگامی که گفتمانی در جامعه برساخت میشود آن گفتمان است که لوازم و تبعات خودش را بر جامعه تحمیل میکند.
5- باور ما این است که ما میتوانیم با عمل به آموزههای اهل بیت علیهم السلام بر مشکلات فائق بیاییم و هم به انسجام اجتماعی برسیم و هم با غیر شیعه وحدت راهبردی داشته باشیم و در نتیجه بر مستکبران جهان پیروز شویم و هیچ نیازی به کنار گذاشتن آموزههای شیعی نداریم.
https://eitaa.com/kalame_sawa