eitaa logo
🌸🕊شمیم یاس 🕊🌸
134 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
9.3هزار ویدیو
141 فایل
.....★♥️★.... .....★♥️ ......♥️★... ....★♥️★... سلام و خیر مقدم خدمت همه شما دوستان بزرگواران در کانال 《 شمیم یاس》 سعی ما بر بررسی دانستنی های علمی ،مذهبی و روان‌شناسی مبتلابه روز اینجاییم برای روشنگری حقیقت 🆔@shmimyasfatmi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰اثبات جایگاه ولی از لحاظ عقلی 🔴 از مقوله عقلی این است که جدا از بحث روایت، ما مسلمین نیاز به حکومت داریم و این حکومت بهتر است که یک حکومت اسلامی باشد‌ تا غیر اسلامی. و بهتر است که یک عالم اسلامی در رأس این حکومت قرار بگیرد چون حکومت اسلامی است. آن عالم اسلامی می‌تواند فقیه یا مقلد باشد. و بهتر است که فقیه باشد. و اگر آن فقیهی که در رأس قرار می‌گیرد قدرت تصرف و امر و نهی و تسلط نداشته باشد که به درد نمی‌خورد، پس باید اختیارات یک حاکم را هم داشته باشد یعنی از لحاظ عقلی هم اگر به این موضوع نگاه کنیم جایگاه ولی ثابت می شود. 🔵 و فراتر از این بحث، همه صنوف ، اتحادیه ها و تشکلات یک سرپرست و مسئول یا رئیس دارند که حرف آخر را او می‌زند و کار پیش می رود، آیا در این دوران آشوب آخرالزمانی، منتظران نیاز به سرپرست ندارند؟؟! کسی که در مواقع اضطراری آنها را هدایت بکند و حرف آخر را بزند و در مناسبت‌های اجتماعی آنها را رهبری و سرپرستی بکند(؟) آیا اینطوری کار منتظران بهتر پیش نمی رود ؟ تا اینکه هر کس بخواهد انفرادی خودش را به ظهور برساند(؟) اصلا ظهور یک فرایند دسته جمعی است. 🔷 امام زمان ارواحنافداه در توقیع معروف شیخ مفید فرمودند: همدلی بکنید. همدلی حول چه چیز؟ همدلی حول اینکه همه با هم متحد بشویم در یک سرپرستی واحد، امورات را پیش ببریم بویژه در این دوره آخرالزمان که فتنه ها زیاد است و شرایط سخت است. 🔶 این نصرتِ ولی، یک مقطعی در طول دوران غیبت شکل گرفت و نتیجه بسیار مثبتی داد آن موقعی بود که مردم ولی خودشان که حضرت امام خمینی رحمةالله علیه بود را یاری کردند و بزرگترین فعالیت مهدوی دوران غیبت شکل گرفت که حکومت طاغوت سرنگون شد و حکومت اسلامی برای اولین بار در طول دوران غیبت شکل گرفت. ✅ این نتیجه ی نصرتِ ولی است که می‌تواند این ثمره و نتیجه بزرگ را داشته باشد . البته مصادیقی در تاریخ وجود دارد مثل بحث تحریم تنباکو و آن فتوای معروف، که مردم ولی شان را نصرت کردند که در آن مقطع زعیم شیعه آیت الله میرزای شیرازی بود و آن حکم اجرا شد و آثار مثبتی داشت؛ اما نمونه بارزترش در یک فعالیت طولانی تر وقتی که ولی نصرت می‌شود حکومت اسلامی به این شکل تشکیل می‌شود و کار پیش می‌رود . 🔺عزیزان باید بدانیم که اگر ولی را نصرت کردیم به خیلی از مشکلات آخرالزمانی فائق می آییم و پیروز می‌شویم. ⭕️ همه شاخصه گروه‌های انحرافی همین است که می‌خواهند ارتباط منتظران را با ولی و سرپرست قطع کنند تا به اهدافشان برسند‌. مثال: وقتی کسی می‌خواهد بچه ای را گول بزند؛ سعی می‌کند دست بچه را از دست پدر رها کند، چون تا موقعی که دست ما در دست پدرمان هست ، آن آدم منحرف نمی‌تواند ما را منحرف کند باید دستمان از دست سرپرست جدا بشود تا بتوانند ما را منحرف کنند . 🔺نمونه تاریخی: در قیام عاشورا وقتی که مسلم آمد، فقط کسانی که مسلم را _ که فرستاده امام حسین بود_ یاری کردند (مانند حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه) در نهایت به کربلا رسیدند و خود امام را نیز یاری کردند و کسانی که مسلم را یاری نکردند در نهایت به کربلا هم نرسیدند . ✅ باید بدانیم تا حسین علیه السلام نیامده ولی امر، مسلم است.بر چهره دلگشای مهدی صلوات ♻️ ادامه دارد ... 🆔 @vazayef_montazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله الرحمن الرحیم به حول وقوه الهی ۳۲ قسمت از وظایف منتظران در کانال شمیم یاس بارگزاری بارگزاری شد 🆔 eitaa.com/emame_zaman
👇👇👇👇👇
🍃🍃🍃🍃🍃
بسم‌الله الرحمن الرحیم  زیارت عاشورا حدیث قدسی  به روایت از امام جعفر صادق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیخ حر عاملی کتابی با عنوان جواهر السنیه فی احادیث القدسیه دارد و ایشان احادیث قدسی را در این کتاب ترجمه و گردآوری کرده است در این کتاب روایتی از امام صادق (ع) در باب فضیلت زیارت عاشورا نقل می‌کند مبنی بر اینکه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمد بن خالد طیالسی و او از سیف بن عمیره روایت کرده که می‌گفت: «پس از آن‌که امام صادق (ع) از حیره به مدینه تشریف بردند، با صفوان بن مهران و جمعی دیگر از اصحاب برای زیارت امیرالمؤمنین (ع) به سوی نجف حرکت کردیم. بعد از زیارت آن امام (ع)، صفوان رو به سوی کربلا و قبر امام حسین (ع) نمود و به ما گفت: از این مکان آن حضرت (ع) را زیارت کنید؛ چراکه من در سفری به نجف با امام صادق (ع) همراه شدم؛ من در خدمت امام صادق (ع) بودم و آن حضرت (ع) از این مکان، امام حسین (ع) را زیارت نمود. آن‌گاه شروع به خواندن زیارت عاشورا کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آنگاه صفوان گفت: امام صادق (ع) به من فرمود: بر این زیارت «عاشورا» کوشا باش و این دعا را بخوان و به آن، حضرت را زیارت کن، به درستی که من بر خدا ضامنم، برای هرکه زیارت کند به زیارت عاشورا و دعا کند به این دعا، از نزدیک یا دور، به اینکه زیارتش پذیرفته و سعی‌اش پسندیده باشد و سلامش به آن حضرت برسد و آن سلام از آن حضرت پوشیده نماند و حاجت او از سوی خدای تعالی روا شود، به هر حاجتی که خواهد برسد و او را ناامید باز نگرداند.‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای صفوان این زیارت را به این تضمین و تعهد یافتم، از پدرم و پدرم از پدرش علی بن الحسین (ع) به همین تضمین و تعهد و او از حسین (ع) به همین تضمین و تعهد و حسین (ع) از برادرش حسن (ع) به همین تضمین و تعهد و حسن (علیه‌السلام) از پدرش امیرمومنان (ع) با همین تضمین و تعهد و امیرمومنان (ع) از رسول خدا (ص) با همین تضمین و تعهد و رسول خدا (ص) از جبرائیل با همین تضمین و تعهد و جبرائیل از خدای تعالی با همین تضمین و تعهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به تحقیق خدای عزّوجل به ذات مقدّس خود سوگند یاد کرده که هر که حسین (ع) را به این زیارت «زیارت عاشورا»، زیارت کند از نزدیک یا دور و دعا کند به این دعا، زیارت او را قبول می‌کنم و خواهش او را می‌پذیرم هر اندازه که باشد و خواسته‌اش را عنایت می‌کنم و از حضرت من، با ناامیدی و خسارت باز نگردد و با خوشحالی بازش گردانم، به برآوردن حاجت و رسیدن به بهشت و آزادی از دوزخ و شفاعت او را در حقّ هرکس که شفاعت کند می‌پذیرم، حضرت فرمود: جز دشمن ما اهل‌بیت که شفاعت در حق او قبول نشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حق‌تعالی به این واقعیت بر ذات اقدسش سوگند خورده و ما را گواه گرفته بر آنچه ملائکه ملکوت به آن گواهی دادند؛ پس جبرئیل گفت: یا رسول‌الله خدا مرا به‌سوی تو فرستاده، برای سُرور و بشارت تو و شادی و بشارت علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان از اولاد تو تا روز قیامت و پیوسته و پاینده باد شادمانی تو و علی و فاطمه و حسن و حسین و امامان (علیهم‌السلام) و شیعه شما تا روز رستاخیز.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آنگاه صفوان گفت: امام صادق (ع) به من فرمود: هرگاه برائت به‌سوی خدای عزَّوجل حاجتی روی داد، زیارت کن به این زیارت از هر مکانی که بودی و این دعا را بخوان و حاجتت را از پروردگار خود بخواه که از سوی خدا برآورده می‌شود و خدا وعده خود را به رسول خدا تخلّف نخواهد کرد، به جود و مهربانی و محبّتش و الحمدلله.
پایان روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به شبهه گاهی اوقات ممکن است برخی افراد بر زیارت عاشورا اشکال وارد کنند که اگر این حدیث کلام الهی است برای چه برخی عبارات در آن بیان شده که با الهی بودن این کلام سنخیت ندارد؟ مگر می‌شود خداوند متعال خودش به خودش بگوید اللهم خص انت اول …؛ به این معنا که خدایا اولین ظالم را از ناحیه من از رحمت خود محروم کن. یا مگر می‌شود خداوند بیاید بگوید اللهم لک الحمد حمد شاکرین…؛ با این معنا که بارالها حمد و سپاس برای توست. بنابراین با توجه به این عبارات نمی‌توان زیارت عاشورا را قدسی و کلام الهی دانست! پاسخ این سوال و شبهه نیز بسیار روشن و واضح است چرا که سخنانی شبیه به این کلام در قرآن مجید نیز بیان شده یا حتی در نماز نیز چنین بیاناتی وجود دارد مانند قسمتی از نماز که می‌گوئیم ایاک نعبد و ایاک نستعین؛ مگر می‌شود خداوند به خودش بگوید فقط تو را می‌پرستم و تنها از تو یاری می‌خواهم؟ خداوند چنین مطالبی را در آیات و روایات خطاب به مردم مطرح می‌کند تا آنان یاد بگیرند چگونه با خداوند سخن بگویند. بنابراین زیارت عاشورا حدیثی قدسی است و عالی‌ترین بیانات تربیتی در آن نهفته شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا