هدایت شده از مداحی آنلاین
مداحی آنلاین - رسید از راه لحظه تلخ جدایی - سید مجید بنی فاطمه.mp3
7.15M
🔳 #شهادت_حضرت_پیامبر(ص)
🌴رسید از راه لحظه ی تلخ جدایی
🌴امان از این همه ظلم و بی وفایی
🎤 #سید_مجید_بنی_فاطمه
⏯ #زمینه
👌بسیار دلنشین
🔴گلچین بهترین #مداحی های روز
♨️ @Maddahionlin 👈
💥سبک: #تک #زمینه
🎤مداح: #سید_مجید_بنی_فاطمه
🏴 #شهادت_پیامبر #رحلت_پیامبر
رسید از راه لحظه تلخ جدایی
امون از این همه ظلم و بی وفایی
کنار بستر تو روضه و آه
بدرقت یکی یکی اشک های ماهه
نگاه دختر تو خیره به آسمونه
دستات تو دست زهراست ولی چه نیمه جونه
از اشک زهرا و علی دلش گرفته آسمون
فاطمه میگه با نگاش اگه میشه یه کم بمون
یا رحمت اللعالمین......
@AshaareMaddahi
حسن و حسین و زینب بی قرارن
روی دیوار غریبی سر میزارن
شبِ رفتن پیمبر شبِ دردِ
چون دیگه از این سفر بر نمی گردِ
امون از این مصیبت، عزا به پا شد امشب
برا پدر بزرگش زبون گرفته زینب
بی تو عذاب زندگی، مرو عزیز مادرم
از داغ رفتنت ببین خونِ دوتا چشم ترم
یا رحمت اللعالمین......
@AshaareMaddahi
بعد رفتنت وفا نکرد مدینه
مجتبی دید مادرش روی زمینه
همه جا تیره و تار شد با یه سیلی
دخترت نفس زنان با روی نیلی
مسیر خونه گم شد حسن تنش می لرزید
به اشک چشم زهرا یه بی حیا می خندید
اینا همه اش بهونه بود
فاطمه دلتنگ شده بود
بعد سه ماه پیش چشات
رسید با صورت کبود
وای مادرم، وای مادرم...
💥بروزترین کانال متن و اشعار مداحی
💥 @AshaareMaddahi 👈
۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «پیامبر اعظم»
حضرت آیتالله خامنهای معتقدند جامعه هنگامی به معنای واقعی اسلامی خواهد بود که رفتار خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در این مطلب ۲۰ جمله برگزیده از بیانات رهبر انقلاب دربارهی «پیامبر اعظم» را بازخوانی میکند:
 پیامبر اعظم یک وجود کهکشانوار است و در او هزاران نقطهی درخشندهی فضیلت وجود دارد. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
 پیامبر نمونهی کاملی است که خداوند در عالم وجود، موجودی کاملتر از او نیافریده است. فراخوانندهی همهی بشریت به سوی خدا و چراغ نورافشان راه انسانهاست. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
 پیغمبر اسلام معلم همهی نیکیها و معلم عدالت، انسانیت، معرفت، برادری و رشد و تکامل و پیشرفت دائمی بشر تا انتهای تاریخ بود. ۱۳۸۳/۰۲/۱۸
 در پیغمبر عبادت خدا همراه با خدمت به خلق هست. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
 پیغمبر پاکدامن بود؛ در آن محیط فاسد اخلاقی عربستانِ قبل از اسلام، در دوره جوانی، آن بزرگوار، معروف به عفت و حیا بود. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
 پیغمبر اکرم هرگز خلق و خوی مردمی و محبت و رفق به مردم و سعی در استقرار عدالت در میان مردم را فراموش نکرد؛ مانند خود مردم و متن مردم زندگی کرد. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
 پیامبر در جمع مردم، همیشه بشّاش بود. تنها که میشد، آن وقت غمها و حزنها و همومی که داشت، آنجا ظاهر میشد. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
 سیرهی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار میآمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
 باید مسلمانان در جامعهی اسلامی، از حالت بیتفاوتی نسبت به یکدیگر خارج بشوند. یکی از فصول زندگی رسول اکرم این بود که فضای بیتفاوتی را، به فضای محبت و همکاری و برادری و ایجاد یک مجموعهی همکار با یکدیگر تبدیل کند. ۱۳۶۸/۰۷/۲۸
 پیامبر اسلام شجاع بود و هیچ جبهه عظیمی از دشمن، او را متزلزل و ترسان نمیکرد. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
 پیامبر در صحنهی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعهی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
 در روز عزت، در روز ذلت، در روز سختی، در روز راحتی، در همهی حالات خدا را به یاد داشتن، به خدا تکیه کردن، از خدا خواستن؛ این، آن درس بزرگ پیامبر به ماست. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
 اخلاق حکومتی پیامبر چنین است: در مقابل وسوسههای دشمن، هوشیار؛ در مقابل مؤمنین، خاکسار. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
 با استقامت پیامبر، در آنجایی که هیچ ذهنی گمان نمیبرد، خیمه مدنیّت ماندگار بشری در وسط صحراهای بیآب و علف عربستان برافراشته شد؛ «فلذلک فادع و استقم کما امرت». ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
 پیامبر همه تاریخ را مسخّرِ فکر خود کرد و روی آن اثر گذاشت. ۱۳۸۰/۰۲/۲۸
 در آیین و فرهنگ پیامبر اعظم توقف، وامانده شدن، تحجر و نومیدی وجود ندارد؛ پیامبر ما با نومیدی جنگید. ۱۳۸۵/۰۱/۰۱
 نام، یاد، زندگی، سیره و تعالیم پیغمبر میتواند امت اسلامی را از رخوت خارج کند، به او نشاط بدهد. ۱۳۸۶/۱۲/۲۲
 ما مسلمانها بر روی شخصیت پیغمبر اکرم اگر تمرکز و دقت کنیم، بخواهیم درس بگیریم، برای دین و دنیای ما کافی است. ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
 زندگی پیغمبر را میلی متری باید مطالعه کرد. هر لحظهی این زندگی یک حادثه، درس و جلوهی عظیم انسانی است. ۱۳۸۷/۰۵/۰۹
 جامعهی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعهی اسلامیِ کامل است، که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. ۱۳۷۰/۰۷/۰۵
شیخ محسن کرمی
تبریک حلول ماه ربیع الاول درست یا غلط
حدیث مشابه این خبر با متن: »َمنْ َبشَّرَنِی بِخُروجِ آذارَ فََلُه
اْلجَنَُّة« نیز نقل شده که اهل تسنن آن را هم ساختگی دانسته اند، اما محدثان شیعه
هرچند آن را ساختگی نخواندهاند، ولی با توجه به فضا و سبب صدورش، با موضوع
نحوست ایام و ماه صفر مرتبط ندانسته اند.
چطور است که بعضی نماز نمیخوانند و گناه انجام میدهند، ولی در کارهایشان موفقند، در حالی که مؤمنان ممکن است این گونه نباشند؟
- پاسخ
۱. معنای موفقیت چیست؟ آیا فرعون را که آن همه دارایی داشت و هم اکنون از اهل جهنم است، فرد موفقی میدانید یا حضرت موسی (علیه السلام) را؟
قارون یکی از اقوام قوم موسی بود، ولی مؤمن نبود. پولهای او آن قدر بود که یک عده افراد قوی هیکل کلید گاوصندوقهای او را حمل میکردند. (قصص، آیه ۷۶) قارون با افتخار میگفت این ثروت را به وسیله دانشی که نزد من است به دست آوردهام. (قصص، آیه ۷۸) آیا به نظر شما قارون فرد موفقی بود؟
برخی از ما ممکن است تنها به ظاهر افراد نگاه کنیم؛ ولی چون از عاقبت آنها اطلاعی نداریم، نتوانیم به درستی قضاوت کنیم.
داستان زیر که در قرآن آمده و ادامه سرگذشت قارون است نمونه، کاملی از افراد به ظاهر موفق و در واقع ناموفق را به ما نشان میدهد: روزی قارون با تمام زینت خود، در برابر قومش ظاهر شد. آنان که خواهان زندگی دنیا بودند گفتند: ای کاش همانند آن چه به قارون داده شده ما نیز داشتیم. به راستی که او بهره [و موفقیت] بزرگی دارد، اما کسانی که علم و دانش به آنها داده بود گفتند: وای بر شما! ثواب الهی برای کسانی که ایمان آوردهاند و عمل نیک انجام میدهند، بهتر است، اما جز صابران آن را دریافت نمیکنند.
خداوند متعال در ادامه این آیات میفرماید: و سپس ما او و خانهاش را در زمین فرو بردیم و یارانی نداشت که او را در برابر عذاب الهی یاری کنند و خود نیز نمیتوانست کاری از پیش ببرد و آنها که دیروز آرزو میکردند به جای او باشند [وقتی دیدند که بر سر قارون چه آمد] گفتند وای بر ما! گویی خداوند روزی هر کدام از بندگانش را که بخواهد گسترش میدهد یا تنگ میگیرد. اگر خدا بر ما منت ننهاده بود ما را نیز به قعر زمین فرو میبرد...(قصص، آیه ۷۹-۸۲)
از این داستان و نمونههای دیگر آن نتیجه میگیریم که معنای موفقیت واقعی، این نیست که چند روزی کسی در زندگی دنیا خوش باشد، بلکه موفق واقعی کسی است که عاقبت بخیر باشد و به بهشت الهی راه یابد.
۲. بسیاری از موفقیتها را انسان با اختیار خودش به دست میآورد یا از دست میدهد. دو دانشآموز را در نظر بگیرید که یکی درس خوان، تمیز و با انضباط است، ولی در امور دینی سست و دیگری تنبل، کثیف و بی انضباط میباشد، اما در کارهای دینی کوشا است. اولی شبهای درسی و امتحانی تا دیر وقت مشغول تحصیل و مطالعه است، ولی دومی شبهای درسی و امتحانی به جای درس خواندن تا آخرین فیلم تلویزیون میبیند و خسته و کوفته میخوابد. در چنین وضعیتی طبیعی است که شاگرد درس خوان موفق میشود و شاگرد تنبل به ظاهر مؤمن در درسهایش توفیقی حاصل نمیکند. این قبول نشدن به خاطر تنبلی خودش میباشد و ربطی به ایمانش ندارد.
۳. آخرین نکته در پاسخ به سؤال باید بدانی این است که:
کسانی که ایمان ندارند زندگی سخت و پراضطرابی دارند، هر چند این اضطراب، ناراحتی و سختی را ما احساس نکنیم. ولی مؤمنان هر چند مشکلات جسمانی یا مالی داشته باشند مانند افرادی بیایمان اضطراب ندارند، زیرا افراد بی ایمان هر لحظه میترسند که از دنیا بروند و هر آن چه دارند فنا شود، ولی افراد مؤمن میدانند که اگر در دنیا با مشکلاتی روبر شوند در قیامت خداوند در برابر تحمل این مشکلات به آنها اجر خواهد داد
هدایت شده از تیجان
⚜خیر مقدم به اعضای جدید ⚜
🔹کانال «تیجان» معرّف و عرضهکننده اولین پارچه عمّامه ایرانی
⚠️ جهت پیدا کردن هرچه بهتر مطالب مهم کانال میتونید از فهرست زیر استفاده کنید:
[روی هر عنوان ضربه بزنید]
1⃣ « معرفی عمامه ایرانی »
2⃣ « قیمت محصول »
3⃣ « روش های خرید »
4⃣ « رهبری و عمامه خارجی »
5⃣ « تخفیف ویژه کتاب »
عمامه تیجان ایرانی
https://eitaa.com/joinchat/102105155Cad82b0fff0
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده چالش پوشالی "مومو" دردسر جدید مجازی
آنچه بوقچیان و رسانههای زرد ترس در دل مردم اندازند، واقعیتی نیست که میگویند
@Bisimchimedia
قالَ الاِْمامُ الْعَسْكَري(عليه السلام):
1- پرهيز از جدال و شوخي
«لا تُمارِ فَيَذْهَبَ بَهاؤُكَ وَ لا تُمازِحْ فَيُجْتَرَأَ عَلَيْكَ.»:
جدال مكن كه ارزشت ميرود و شوخي مكن كه بر تو دلير شوند.
(تحف العقول ص 486)
2- تواضع در نشستن
«مَنْ رَضِيَ بِدُونِ الشَّرَفِ مِنَ الَْمجْلِسِ لَمْ يَزَلِ اللّهُ وَ مَلائِكَتُهُ يُصَلُّونَ عَلَيْهِ حَتّي يَقُومَ.»:
هر كه به پايين نشستن در مجلس خشنود باشد، پيوسته خدا و فرشته ها بر او رحمت فرستند تا برخيزد.
3- هلاكت در رياست و افشاگري
«دَعْ مَنْ ذَهَبَ يَمينًا وَ شِمالاً، فَإِنَّ الرّاعِيَ يَجْمَعُ غَنَمَهُ جَمْعَها بِأَهْوَنِ سَعْي وَ إِيّاكَ وَ الاِْذاعَةَ وَ طَلَبَ الرِّياسَةِ، فَإِنَّهُما يَدْعُوانِ إِلَي الْهَلَكَةِ.»:
آن كه را به راست و چپ رود واگذار! به راستي چوپان، گوسفندانش را به كمتر تلاشي گِرد آوَرَد. مبادا اسرار را فاش كرده و سخن پراكني كني و در پيرياست باشي، زيرا اين دو، آدمي را به هلاكت ميكشانند.
4- گناهي كه بخشوده نشود
«مِنَ الذُّنُوبِ الَّتي لا تُغْفَرُ : لَيْتَني لا أُؤاخَذُ إِلاّ بِهذا. ثُمَّ قالَ: أَلاِْشْراكُ فِي النّاسِ أَخْفي مِنْ دَبيبِ الَّنمْلِ عَلَي الْمَسْحِ الاَْسْوَدِ فِي اللَّيْلَةِ الْمُظْلِمَةِ.»:
از جمله گنـاهاني كـه آمرزيده نشود ايـن است كه [آدمي ] بگويد: اي كاش مرا به غير از اين گناه مؤاخذه نكنند. سپس فرمود: شرك در ميان مردم از جنبش مورچه بر روپوش سياه در شب تار نهانتر است.
5- نزديكتر به اسم اعظم
«بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ أَقْرَبُ إِلَي اسْمِ اللّهِ الاَْعْظَمِ مِنْ سَوادِ الْعَيْنِ إِلي بَياضِها.»:
«بسم اللّه الرّحمن الرّحيم» به اسم اعظم خدا، از سياهي چشم به سفيدياش نزديكتر است.
6- دوستي نيكان و دشمني بدان
«حُبُّ الاَْبْرارِ لِلاَْبْرارِ ثَوابٌ لِلاَْبْرارِ، وَ حُبُّ الْفُجّارِ لِلاَْبْرارِ فَضيلَةٌ لِلاَْبْرارِ، وَ بُغْضُ الْفُجّارِ لِلاَْبْرارِ زَيْنٌ لِلاَْبْرارِ، وَ بُغْضُ الاَْبْرارِ لِلْفُجّارِ خِزْيٌ عَلَي الْفُجّارِ.»:
دوستي نيكان به نيكان، ثوابست براي نيكان. و دوستي بدان به نيكان، فضيلت است براي نيكان. و دشمني بدان با نيكان، زينت است براي نيكان. و دشمني نيكان با بدان، رسوايي است براي بدان.
7- سلام نشانه تواضع
«مِنَ التَّواضُعِ أَلسَّلامُ عَلي كُلِّ مَنْ تَمُرُّ بِهِ، وَ الْجُلُوسُ دُونَ شَرَفِ الَْمجْلِسِ.»:
از جمله تواضع و فروتني، سلام كردن بر هر كسي است كه بر او ميگذري، و نشستن در پايين مجلس است.
8- خنده بيجا
«مِنَ الْجَهْلِ أَلضِّحْكُ مِنْ غَيْرِ عَجَب.»:
خنده بيجا از ناداني است.
9- همسايه بد
«مِنَ الْفَواقِرِ الَّتي تَقْصِمُ الظَّهْرَ جارٌ إِنْ رَأي حَسَنَةً أَطْفَأَها وَ إِنْ رَأي سَيِّئَةً أَفْشاها.»:
از بلاهاي كمرشكن، همسايه اي است كه اگر كردار خوبي را بيند نهانش سازد و اگر كردار بدي را بيند آشكارش نمايد.
10- پندي گويا و جامع
«أُوصيكُمْ بِتَقْوَي اللّهِ وَ الْوَرَعِ في دينِكُمْ وَالاِْجْتَهادِ لِلّهِ وَ صِدْقِ الْحَديثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلي مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ. فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ(صلي الله عليه وآله وسلم) صَلُّوا في عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذا وَرَعَ في دينِهِ وَ صَدَقَ في حَديثِهِ وَ أَدَّي الاَْمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قيلَ: هذا شيعِيٌ فَيَسُرُّني ذلِكَ. إِتَّقُوا اللّهَ وَ كُونُوا زَيْنًا وَ لا تَكُونُوا شَيْنًا، جُرُّوا إِلَيْنا كُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا كُلَّ قَبيح، فَإِنَّهُ ما قيلَ فينا مِنْ حَسَن فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ ما قيلَ فينا مِنْ سُوء فَما نَحْنُ كَذلِكَ.»:
لَناحَقٌّ في كِتابِ اللّهِ وَ قَرابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللّهِ وَ تَطْهيرٌ مِنَ اللّهِ لا يَدَّعيهِ أَحَدٌ غَيْرُنا إِلاّ كَذّابٌ. أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللّهِ وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ وَ تِلاوَةَ الْقُرانِ وَ الصَّلاةَ عَلَي النَّبِيِّ(صلي الله عليه وآله وسلم)فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلي رَسُولِ اللّهِ عَشْرُ حَسَنات، إِحْفَظُواما وَصَّيْتُكُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُكُمُ اللّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمْ السَّلامَ.»:
شما را به تقواي الهي و پارسايي در دينتان و تلاش براي خدا و راستگويي و امانتداري درباره كسي كه شما را امين دانسته ـ نيكوكار باشد يا بدكار ـ و طول سجود و حُسنِ همسايگي سفارش ميكنم. محمّد(صلي الله عليه وآله وسلم)براي همين آمده است. در ميان جماعت هاي آنان نماز بخوانيد و بر سر جنازه آنها حاضر شويد و مريضانشان را عيادت كنيد. و حقوقشان را ادا نماييد، زيرا هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته ميشود: اين يك شيعه است، و اين كارهاست كه مرا خوشحال م
يسازد. تقواي الهي داشته باشيد، مايه زينت باشيد نه زشتي، تمام دوستي خود را به سوي ما بكشانيد و همه زشتي را از ما بگردانيد، زيرا هر خوبي كه درباره ما گفته شود ما اهل آنيم و هر بدي درباره ما گفته شود ما از آن به دوريم. در كتاب خدا براي ما حقّي و قرابتي از پيامبر خداست و خداوند ما را پاك شمرده، احدي جز ما مدّعي اين مقام نيست، مگر آن كه دروغ ميگويد. زياد به ياد خدا باشيد و زياد ياد مرگ كنيد و زياد قرآن را تلاوت نماييد و زياد بر پيغمبر(صلي الله عليه وآله وسلم) سلام و تحيّت بفرستيد. زيرا صلوات بر پيامبر خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) ده حسنه دارد. آنچه را به شما گفتم حفظ كنيد و شما را به خدا ميسپارم، و سلام بر شما. (بحارالانوار-جلد75-صحفه372باب29)
11- انديشه در كار خدا
«لَيْسَتِ الْعِبادَةُ كَثْرَةَ الصِّيامِ وَ الصَّلوةِ وَ إِنَّما الْعِبادَةُ كَثْرَةُ التَّفَكُّرِ في أَمْرِ اللّهِ.»:
عبادت كردن به زيادي روزه و نماز نيست، بلكه [حقيقتِ] عبادت، زياد در كار خدا انديشيدن است.
(تحف العقول، ص448)
12- پليدي خشم
«أَلْغَضَبُ مِفْتاحُ كُلِّ شَرٍّ.»:
خشم و غضب، كليد هر گونه شرّ و بدي است.
13- ويژگي هاي شيعيان
«شيعَتُنا الْفِئَـةُ النّاجِيَةُ وَالْفِرْقَةُ الزّاكِيَةُ صارُوا لَنا رادِئًا وَصَوْنًا وَ عَلَي الظَّلَمَةِ أَلَبًّا وَ عَوْنًا سَيَفْجُرُ لَهُمْ يَنابيعُ الْحَيَوانِ بَعْدَ لَظْيِ مُجْتَمَعِ النِّيرانِ أَمامَ الرَّوْضَةِ.»:
پيروان ما، گروه هاي نجات يابنده و فرقه هاي پاكي هستند كه حافظان [آيين] مايند، و ايشان در مقابل ستمكاران، سپر و كمككار ما [هستند]. به زودي چشمه هاي حيات [منجيِ بشريّت] بعد از گدازه توده هاي آتش! پيش از ظهور براي آنان خواهد جوشيد.
14- ناآرامي كينه توز
«أَقَلُّ النّاسِ راحَةً أَلْحُقُودُ.»:
كينه توز ، ناآرامترينِ مردمان است.
15- پارساترين مردم
«أَوْرَعُ النّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهَةِ، أَعْبَدُ النّاسِ مَنْ أَقامَ عَلَي الْفَرائِضِ أَزْهَدُ النّاسِ مَنْ تَرَكَ الْحَرامَ، أَشَدُّ النّاسِ اجْتَهادًا مَنْ تَرَكَ الذُّنُوبَ.»:
پارساترين مردم كسي است كه در هنگام شبهه توقّف كند. عابدترين مردم كسي است كه واجبات را انجام دهد. زاهدترين مردم كسي است كه حرام را ترك نمايد. كوشننده ترين مردم كسي است كه گناهان را رها سازد.
(تحف العقول ، ص 489)
16- وجود مؤمن
«أَلْمُؤْمِنُ بَرَكَةٌ عَلَي الْمُؤْمِنِ وَ حُجَّةٌ عَلَي الْكافِرِ.»:
مؤمن براي مؤمن ،بركت و بر كافر، اتمام حجّت است.
(تحف العقول، ص489)
17- محصول اعمال
«إِنَّكُمْ في آجال مَنْقُوصَة وَ أَيّام مَعْدُودَة وَ الْمَوْتُ يَأْتي بَغْتَةً، مَنْ يَزْرَعْ خَيْرًا يَحْصِدُ غِبْطَةً وَ مَنْ يَزْرَعْ شَرًّا يَحْصِدُ نِدامَةً، لِكُلِّ زارِع ما زَرَعَ لا يُسْبَقُ بَطيءٌ بِحَظِّهِ، وَ لا يُدْرِكُ حَريصٌ ما لَمْ يُقَدَّرُ لَهُ، مَنْ أُعْطِيَ خَيْرًا فَاللّهُ أَعْطاهُ، وَ مَنْ وُقِيَ شَرًّا فَاللّهُ وَقاهُ.»:
شما عمر كاهنده و روزهاي برشمرده اي داريد، و مرگ به ناگهان ميآيد، هر كس تخم خيري بكارد به خوشي بِدْرَوَد، و هر كس تخم شرّي بكارد به پشيماني بِدْرَوَد. هر كه هر چه بكارد همان براي اوست. كُندكار را بهره از دست نرود و آزمند آنچه را مقدرّش نيست در نيابد، هر كه به خيري رسد خدايش داده، و هر كه از شرّي رهد خدايش رهانده.
18- شناخت احمق و حكيم
«قَلْبُ الأَحْمَقِ في فَمِهِ وَ فَمُ الْحَكيمِ في قَلْبِهِ.»:
قلب احمق در دهان او و دهان حكيم در قلب اوست.
19- تلاش براي رزق مقدّر
«لا يَشْغَلْكَ رِزْقٌ مَضْمُونٌ عَنْ عَمَل مَفْرُوض.»:
رزق و روزيِ ضمانت شده، تو را از كار واجب باز ندارد.
20- عزّتِ حقگرايي
«ما تَرَكَ الْحَقَّ عَزيزٌ إِلاّ ذَلَّ، وَلا أَخَذَ بِهِ ذَليلٌ إِلاّ عَزَّ.»:
هيچ عزيزي حقّ را رها نكند، مگر آن كه ذليل گردد و هيچ ذليلي به حقّ نياويزد، مگر آن كه عزيز شود.
هدایت شده از نکات جالب از بزرگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهینآمیز رئیسجمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص)
🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهینآمیز به پیامبر اسلام صلواتاللهعلیهوآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکههای اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:
🏳بسمه تعالی
🔰جوانان فرانسه !
🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت میکند و آن را آزادی بیان میشمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهرههای درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در اینباره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
سیدعلی خامنهای
۷ آبان ۱۳۹۹
@Khamenei_ir
پاسخ کامل و مستند حامد کاشانی به ادعای عجیب حسین دهباشی:
آیا خانههای حجاز در زمان پیامبر درب نداشتند؟
فقط اون جایی که حاج آقا تند تند از حفظ کتابها و روایتهایی رو مرور میکنن که دهباشی رنگشون هم ندیده 😂
آخه مگه مجبوری در زمینهای که سواد نداری مناظره کنی...
هدایت شده از حامد کاشانی
نهایی سرچشمه.pdf
3.17M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
بخشی از مستندات گفتگو میان حامد کاشانی و حسین دهباشی
در تاریخ پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ مجتمع سرچشمه
🆔 ble.ir/kashani1395/
🆔 rubika.ir/kashani1395/
🆔 eitaa.com/kashani1395/
🆔 telegram.me/kashani1395/
🆔 instagram.com/hkashani_com/
🌐 www.hkashani.com
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷اطلاعنگاشت | جهاد پیامبر اعظم(ص)
🔻حضرت آیتالله خامنهای خط اصلی زندگی پیامبر اعظم(ص)را جهاد برای تشکیل جامعه اسلامی میدانند. ایشان در بیانات تحلیلی در تاریخ ۶۵/۸/۱۰ به تشریح این موضوع پرداختند که بخشی از آن در این اطلاعنگاشت مرور میشود.
💻 @Khamenei_ir
طراحی و تولید نرم افزار اندرویدی پیامبر مهربانی
پیامبر مهربانی شامل شامل 420 پرسش و پاسخ پیرامون شخصیت والای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد که توسط کارشناسان بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه شده است.
همچنین این نرم افزار شامل بخش های زندگانی، سیره و سنت، ویژگی ها و فضائل، معجزات، همسران و فرزندان، اصحاب و یاران، حوادث پس از رحلت، کلام و سخنان، قرآن و پیامبر اسلام و سایر مباحث می باشد.
از دیگر مزایای این نرم افزار می توان به ذکر منابع پاسخ ها، گرافیک زیبا، کاربری آسان و تنظیمات مورد نیاز کاربر اشاره کرد.
https://pasokhgoo.ir/content/طراحی-و-تولید-نرم-افزار-اندرویدی-پیامبر-مهربانی
🛑 فارقِلیط کیست؟
🌿 مرحوم فخر الاسلام، مؤلف کتاب «أنیس الاعلام»، ابتدا یکى از کشیشهای بزرگ و معروف مسیحى بود، اما پس از مدتى پى به حقانیت اسلام برد و چون مردى آزاده بود، مسلمان گردید و چند کتاب نیز در رد مسیحیت و یهود نوشت.
🍃 او مقدمات مسلمان شدن خود را چنین تعریف مىکرد:
🔹 «وطن من آمریکا است» پدرانم همگى کشیش و از علماى مسیحى بودند.
🔹 از ابتداى جوانى، شوق تحصیل علوم دینى را داشتم، بنابراین سرگرم علوم دینى شدم و کمکم مدارج علمى را طى کردم، تا اینکه کوچ کرده و خود را به کلاس درس «پاپ اعظم» رسانیدم.
🔹 در مجلس درس او چهارصد نفر شرکت داشتند و من در میانشان از هوش و استعداد بیشترى برخوردار بودم، به همین دلیل موردعلاقه پاپ شدم، بهطوریکه تنها کسى بودم که اجازه ورود به حرم پاپ را داشتم.
🔹 روزى به مجلس درس پاپ رفتم، او نیامده بود، گفتند امروز پاپ مریض است و نمىآید، شاگردان خودشان بحث مىکردند.
🔹 صحبت راجع به کلمه «فارقلیط» بود که این لفظ در «انجیل» آمده است هر کس آن را طورى معنى مىکرد و چیزى مىگفت.
🔹 من به دیدن پاپ رفتم، او در بستر افتاده بود، گفتم:
🔹 «به مجلس درس رفتم، شما نیامده بودید، ازاینرو به دیدنتان آمدم».
🔸 «پاپ پرسید: در نبودن من هم، مباحثه برقرار بود؟»
🔹 گفتم: «آرى، در مورد کلمه فارقلیط بحث مىکردیم عدهاى مىگفتند به معنى «تسلیت دهنده است»، حضرت عیسى فرموده است: «من مىروم و پس از من فارقلیط مىآید».
🔸 پاپ گفت: «هیهات، هیچکس خبر از معنى آن ندارد».
🔹 تا این جمله را گفت، من که شیفته جمال بودم، دامنش را گرفتم و از او خواستم که معنى این کلمه را به من بگوید. او گفت: صلاح نیست، زیرا اظهار معنى آن براى تو و من ضرر دارد».
🔹 من اصرار کردم و او را سوگند دادم، پاسخ داد:
🔹 «من این کلمه را به تو مىگویم، به شرطى که تا وقتى من زندهام آن را فاش نکنى».
🔹 من پذیرفتم. او گفت:
🔸 «این کلید را بردار و آن جعبه را بازکن، در آن، جعبهای قرار دارد، آن را هم بازکن، در آن کتابى به زبان «شریانى» وجود دارد که هزاران سال قبل نوشته شده است»؛
🔹 وقتى کتاب را برداشتم، گفت: «فلان صفحه را بیاور» آن صفحه را پیدا کردم، دیدم راجع به کلمه فارقلیط بحث کرده است و گوشهای نوشته؛
🔹 «فارقلیط همان حضرت محمد (صلیالله علیه و آله و سلم) است».
🔹 پرسیدم «این محمد (صلیالله علیه و آله و سلم) کیست؟»
پاپ پاسخ داد: «همان کسى که مسلمانان او را پیامبر مىدانند».
🔹 گفتم: «پس مسلمانان بر حق هستند؟»
🔸 گفت: «آرى»
🔹 پرسیدم: «پس چرا شما حق را ظاهر نمىکنید؟»
🔸 پاپ گفت: «افسوس که من در آخر عمرم به این راز پى بردم، اما اگر آن را اظهار کنم، حکومت مرا مىکشد، به هرکجا روم، حتى در میان مسلمانها حکومت مرا پیدا مىکند، و به قتل مىرساند، صلاح من سکوت است، ولى تو جوان هستى، مىتوانى فرار کنى و بروى».
🔹 دستش را بوسیدم و از او خداحافظى کرده و همان روز به راه افتادم، تا اینکه وارد «شهر شام» شدم، لطف خدا شامل حال من شد، مرا به یکى از علماى «شیعه» معرفى کردند.
🔹 به دست او اسلام آوردم و صرف و نحو و منطق و معانى بیان را خواندم، سپس به «نجف اشرف» رفتم و خدمت «سید کاظم یزدى» و «آخوند خراسانى» به مرحله اجتهاد رسیدم، پسازآن براى زیارت آرامگاه حضرت امام رضا(علیهالسلام) به ایران رفتم».
🔹 در تهران خبردار شدم که مسیحیان چند کتاب در رد اسلام نوشتهاند، خداوند به من توفیق داد که چند کتاب در رد آنها بنویسم و تهمتهایشان را پاسخ دهم».
🔹 مرحوم فخر الاسلام، بیست جلد کتاب بابیانی شیرین و لذتبخش نوشته است. بهراستیکه این تائید الهى در نصرت اسلام است که یک نفر همه تبلیغات مخالفان را باطل نماید.
📚 تفسیر نمونه، ج ۱، ص ۱۴۹
🌺 میلاد فرخندهی بزرگپیامآور رحمت
حضرت محمد مصطفی
صلیالله علیه و آله
و حضرت امام جعفر صادق علیهالسلام
https://www.aparat.com/v/mVpYM
چگونه مجالس تبری را از ما گرفتند ؟
نکات جالب و قابل تأمل در مورد تبری