eitaa logo
بینش مطهر || مطهَرین
2.2هزار دنبال‌کننده
898 عکس
177 ویدیو
78 فایل
دبیرخانه بینش مطهر استان قم ✔کانال جامع اندیشه های شهید مطهری ✔برگزاری دوره های معرفتی کاربردی مکان:قم،خیابان مصلی قدس ک ۱۰ پ 23 شماره تماس 09193533133 ادمین تبادلات و راهنمایی : @binesh_qom @H_sami84 : مسئول شعبه ⭕انتشار مطلب باذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌بوق شیطان/ خشک مغزی و تحجر در استفاده از وسایل مشروع 🔰شهید آیت الله مطهری 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🔸عده‏ اى هستند كه اينها را حتى به استفاده از وسايل مشروع هم با هزار زحمت مى ‏شود راضى كرد كه آقا ديگر استفاده نكردن از اين وسايل چرا؟ همين بلندگو اولين بارى كه پيدا شد، شما ببينيد چقدر با آن مخالفت شد! بلندگو براى صدا مثل عينك است براى چشم انسان و مثل سمعك است براى گوش انسان. حالا اگر انسان گوشش سنگين است، يك سمعك مى‏ گذارد و معنايش اين است كه قبلًا نمى ‏شنيد و حالا مى‏ شنود. قرآن را قبلًا نمى ‏شنيد، حالا قرآن را بهتر مى ‏شنود. فحش را هم قبلًا نمى‏ شنيد، حالا فحش را هم بهتر مى‏ شنود. اين كه به سمعك مربوط نيست. ميكروفن هم همين‏طور است؛ ميكروفن كه ابزار مخصوص فعل حرام نيست. 🔸استفاده از آن ابزارى حرام است كه از آن جز فعل حرام كار ديگرى ساخته نباشد، مثل صليب كه جز اينكه سمبل يك شرك است چيز ديگرى نيست، و مثل بت. ولى بهره ‏گيرى از ابزارى كه هم در كار حرام مصرف مى‏ شود و هم در كار حلال، چرا حرام باشد؟. 🔸يكى از آقايان وعّاظ خيلى معروف مى‏گفت: سالهاى اولى بود كه بلندگو پيدا شده بود، ما هم تازه پشت بلندگو صحبت مى‏ كرديم و به قول او تازه داشتيم راحت مى ‏نشستيم. ولى هنوز بلندگو شايع نشده بود. قرار بود من در يك مجلس معظم صحبت كنم، بلندگو هم گذاشته بودند. قبل از من آقايى رفت منبر؛ همين‏كه رفت منبر، گفت: اين بوق شيطان را از اينجا ببريد. بوق شيطان را برداشتند بردند. ما ديديم اگر بخواهيم تحمل كنيم و حرف نزنيم، اين بوق شيطان را بردند و بعد از اين هم نمى ‏شود از آن استفاده كرد. تا رفتم و نشستم روى منبر، گفتم: آن زين شيطان را بياور. 🔸غرض اين است كه اين‏چنين جمودْفكرى‏ ها و خشك‏ مغزى ‏ها بى‏ مورد است. بلندگو تقصيرى ندارد، راديو و تلويزيون و فيلم فى حد ذاته تقصيرى ندارند، تا محتوا چه باشد؟ آنچه در راديو گفته مى ‏شود چه باشد، آنچه در تلويزيون نشان داده مى ‏شود چه باشد، آنچه در فيلم ارائه مى‏شود چه باشد؟ اينجا ديگر انسان نبايد خشكى به خرج بدهد و چيزى را كه فى حد ذاته حرام نيست و مشروع است، به صورت يك چيز نامشروع جلوه بدهد. 📚 ص 62 @bineshemotahar_qom دبیرخانه بینش مطهر استان قم
#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰 من #سلمان_محمدی هستم 🔷نزد عده ‏اى از اكابر اصحاب پیامبر سخن از اصل و نسب به ميان آمد. هر كسى‏ درباره اصل و نسب خود چيزى مى ‏گفت و آن را بالا مى ‏برد. نوبت به سلمان رسيد. 🔹به او گفتند: تو از اصل و نسب خودت بگو. اين مرد فرزانه تعليم يافته و تربيت شده اسلامى به جاى اينكه از اصل و نسب و افتخارات نژادى سخن به ميان آورد، گفت: #تعصب_نژادی #سلمان_فارسی #جایگاه_سلمان http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از در نوبت ارسال شهید
🔰 من هستم 🔷نزد عده ‏اى از اكابر اصحاب پیامبر سخن از اصل و نسب به ميان آمد. هر كسى‏ درباره اصل و نسب خود چيزى مى ‏گفت و آن را بالا مى ‏برد. نوبت به سلمان رسيد. 🔹به او گفتند: تو از اصل و نسب خودت بگو. اين مرد فرزانه تعليم يافته و تربيت شده اسلامى به جاى اينكه از اصل و نسب و افتخارات نژادى سخن به ميان آورد، گفت: 🔶 «انَا سَلْمانُ بْنُ عَبْدِاللَّه» من نامم سلمان است و فرزند يكى از بندگان خدا هستم، «كُنْتُ ضالّاً فَهَدانِىَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِمُحَمَّدٍ» گمراه بودم و خداوند به وسيله مرا راهنمايى كرد، «وَ كُنْتُ عائِلًا فَاغْنانِىَ اللَّهُ بِمُحَمَّدٍ» فقير بودم و خداوند به وسيله مرا بى‏نياز كرد، «وَ كُنْتُ مَمْلوكاً فَاعْتَقَنِىَ اللَّهُ بِمُحَمَّدٍ» برده بودم و خداوند به وسيله مرا آزاد كرد. اين است اصل و نسب و حسب من. 🔷در اين بين، رسول خدا صلى الله عليه و آله وارد شد و سلمان گزارش جريان را به عرض آن حضرت رساند. رسول اكرم صلى الله عليه و آله رو كرد به آن جماعت كه همه از قريش بودند و فرمود: 🔹«يا مَعْشَرَ قُرَيْشٍ انَّ حَسَبَ الرَّجُلِ دينُهُ، وَ مُروئَتَهُ خُلْقُهُ، وَ اصْلَهُ عَقْلُهُ» 🔹يعنى ‏اى گروه قريش، خون يعنى چه؟ نژاد يعنى چه؟ نسب افتخارآميز هركس دين اوست، مردانگى هركس عبارت است از خلق و خوى و شخصيت و كاراكتر او، اصل و ريشه هركس عبارت است از عقل و فهم و ادراك او. چه ريشه و اصل نژادى بالاتر از عقل؟! يعنى به جاى افتخار به استخوان هاى پوسيده گنديده، به دين و اخلاق و عقل و فهم و ادراك خود افتخار كنيد. 👌راستى، بينديشيد ببينيد سخنى عاليتر و منطقى ‏تر از اين مى‏ توان ادا كرد؟! http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
🔰 آشنایی با محتوای کتاب «#آزادی_انسان» 🔷کتاب آزادی انسان اولین کتاب از سیر کتاب های طرح مطالعاتی #بینش_مطهر می باشد. در ادامه صوت تدریس این کتاب در شهر مقدس قم توسط #استاد_سید_محمد_هاشمی ارائه می گردد. 🔷 امید است که مورد استفاده تمام بینش پژوهان و مطهری خوانان قرار بگیرد. فایل های این جلسات در ادامه می آید👇🏻👇🏻👇🏻 #معرفی_کتاب #آزادی_انسان #شهید_مطهری @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 1.mp3
21.86M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 2-1.mp3
12.22M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ ، 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 2-2.mp3
8.83M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ ، 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰استاد در آیئنه دوستان 🎙 شهید آیت الله صدوقی 🔵 هنگامی که امام در پاریس تشریف داشتند و بنده هم در خدمت امام بودم، آنچه فهیمدم این بود که امام به فکر بکر مرحوم بی نهایت اعتماد داشت و در کلیه کارهای مربوط به پیروزی انقلاب با ایشان هم در شور قرار می گرفت. 🔴 قبل از شهادت استاد این جمله را از امام فراموش نمی کنم که می فرمود: «خیلی علاقه دارم تا آقای مطهری باشد و در دوره جمهوری اسلامی، جامعه ایران و برادران مسلمان بتوانند حداکثر استفاده را از او بنمایند. » خلاصه در عالم خود کم نظیر بود و کمتر روحانی با این روشنایی دریافتم. 📚 مجله عروه الوثقی 1361.2.9 http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج 3.mp3
17.48M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۴ ق ۱ (2).mp3
14.52M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ - 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۴ ق ۲.mp3
7.89M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ - 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
آزادی انسان ج ۵.mp3
21.87M
💠 استاد: حجت الاسلام سید محمد هاشمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «آزادی انسان» ✳️ 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
(7) 🔰 ابتکارات و جایگاه عظیم تمدن اسلامی در کلمات ویل دورانت 🎙 ويل دورانت در تاريخ تمدّن مى‏گويد: 🔷 «پيدايش و اضمحلال از حوادث بزرگ تاريخ است. اسلام طىّ پنج قرن، از سال 81 هجرى تا 597 هجرى، از لحاظ نيرو و نظم و بسط قلمرو و اخلاق نيك و تكامل سطح زندگانى و قوانين منصفانه انسانى و تساهل دينى [احترام به عقايد و افكار ديگران‏] و ادبيّات و تحقيق علمى و علوم و طبّ و فلسفه پيشاهنگ جهان بود. 🔷 دنياى اسلام در جهان مسيحى نفوذهاى گونه‏گون داشت. اروپا از ديار اسلام و شربت ها و دارو و درمان و اسلحه و ، و ، ابزار و رسوم صنعت و تجارت، قوانين و رسوم دريانوردى را فرا گرفت و غالبا لغات آن را نيز از مسلمانان اقتباس كرد... 🔷علماى عرب [مسلمان‏] و و و و را حفظ كردند و به كمال رسانيدند و ميراث يونان را كه بسيار غنى‏تر شده بود، به اروپا انتقال دادند ... 🔷فيلسوفان عرب [مسلمان‏] مؤلّفات ارسطو را براى اروپاى مسيحى حفظ و ضمنا تحريف كردند. و از مشرق بر فلاسفه مدرسى اروپا پرتو افكندند و صلاحيّتشان چون يونانيان مورد اعتماد بود ... اين نفوذ [اسلامى‏] از راه بازرگانى و جنگ هاى صليبى و ترجمه هزاران كتاب از عربى به لاتين و مسافرت هاى دانشورانى از قبيل گربرت و مايكل اسكات و ادلارد باثى به اندلس اسلامى انجام گرفت» 🔶تنها به دورانهاى طلايى تاريخ، يك جامعه مى توانسته است در مدّتى كوتاه اين همه مردان معروف در زمينه سياست و تعليم و ادبيّات و لغت و جغرافيا و تاريخ و رياضيات و هيأت و و فلسفه و و مانند آنها كه در چهار قرن اسلام، از هارون الرّشيد تا ابن رشد بوده‏اند، به وجود آورد. قسمتى از اين فعاليّت درخشان از ميراث يونان مايه گرفت؛ امّا قسمت اعظم آن، بخصوص در سياست و شعر و هنر، ابتكارات گران بها بود». 📚مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏1، ص 349 http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
🎙مقام معظم رهبری 🔰اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند. #امام_خامنه_ای #طرح_شهید_مطهری #ارزش_شهید_مطهری @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰 پرستش و عبادت عاشقانه امیرالمومنین در دعای کمیل 🔷 نمى ‏دانم به مضامين دعاى كميل، اين دعاى عالية المضامين، هيچ توجه داريد؟ مضامين اين دعا را از اول آن: « اللَّهُمَّ انّى اسْأَ لُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ ءٍ» تا آخر: «وَ سَلَّمَ تَسْليماً كَثيرا» با دقت مطالعه كنيد، ببينيد على چه مى‏گويد و معنى #پرستش_عاشقانه و سپاسگزارانه و معنى از خود خارج شدن چيست.... 📚 ادامه در کانال بینش مطهر استان قم👇🏻👇🏻👇🏻 @bineshemotahar_qom #دعای_کمیل #شب_جمعه #شب_زیارتی #شهید_مطهری بینش مطهر استان قم
🎙 🔰 پرستش و عبادت عاشقانه امیرالمومنین در دعای کمیل 🔷 نمى ‏دانم به مضامين دعاى كميل، اين دعاى عالية المضامين، هيچ توجه داريد؟ مضامين اين دعا را از اول آن: « اللَّهُمَّ انّى اسْأَ لُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْ ءٍ» تا آخر: «وَ سَلَّمَ تَسْليماً كَثيرا» با دقت مطالعه كنيد، ببينيد على چه مى‏ گويد و معنى و سپاسگزارانه و معنى از خود خارج شدن چيست. 🔷 با توجه به اينكه در منطق على كوچكترين اغراق و مبالغه نيست، خصوصاً آنجا كه با خداى خودش سخن مى‏ گويد، به جمله‏ هايى مى‏ رسيم كه براى‏ ما اصلًا قابل تصور نيست. راجع به آتش جهنم مى‏ گويد: « وَ هذا ما لا تَقومُ لَهُ السَّمواتُ وَ الْارْض‏» آتش جهنم از نوع آتش هاى دنيا نيست، آتشى است كه تمام آسمان ها و زمين در مقابل آن مقاومت ندارند. در عين حال در همان جا مى‏ گويد: «هَبْنى صَبَرْتُ عَلى‏ عَذابِكَ فَكَيْفَ اصْبِرُ عَلى‏ فِراقِكَ، هَبْنى صَبَرْتُ عَلى‏ حَرِّ نارِكَ فَكَيْفَ اصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ الى‏ كَرامَتِكَ...» 🔷فرضاً طاقت صبر بر چنين عذابى را داشته باشم، صبر بر جدايى از تو را ندارم ( يعنى اين). فرضاً صبر مقاومت در مقابل آن حرارت ها را داشته باشم، چگونه مى‏ توانم در مقابل اينكه كرامتت از من گرفته شده و لطفت از من بازداشته شده است صبر نمايم؟! صبرِ اين را هرگز على ندارد. 🔶 اين است. مقام انسان خيلى بالاتر از اين است. منحصر به على عليه السلام نيست؛ در دنيا زياد هستند انسان هايى كه واقعاً مى‏رسند به حدى كه حافظ مى ‏گويد: در ضمير ما نمى ‏گنجد به غير از دوست كس هر دو عالم را به دشمن ده كه ما را دوست بس‏ 📚 مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏22، ص 390 @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥رهبر انقلاب، صبح امروز 2 اسفند ماه سال 1398: 🔹روز انتخابات است. این جشن را تبریک می گویم. 🔸روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است. 🔹همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاص مورد نظر خودشان رای بدهند و این کار را هر چه زودتر انجام بدهند. 📝 پانوشت: 🔷در لحظه ای که خبر سخنرانی حضرت آقا منتشر شد و ما در صف رای طولانی شهرستان قم بودیم، یکی از طلبه های خطاط و خوش ذوق شروع کردن به نوشتن این پیام حضرت آقا و منتشر کردن بین مردم. 🔷شرکت در انتخابات واجب است و اگر با قصد قربت هم انجام گیرد عبادت بی نظیری می شود، حتما این عبادت را در اول وقت انجام دهیم. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
✅ درآمدی بر "سیره شناسی" از دیدگاه شهید مطهری (افتتاحیه دوره دوم طرح بینش مطهری استان قم) 🔅🔅🔅🔅 💢 عناوین مطالب مطرح شده در جلسه👇👇 👈نقش سیره معصومین در جهان بینی اسلامی 👈جایگاه کتب سیره شناسی شهید در مجموعه آثار ایشان 👈تفاوت تاریخ نگاری و سیره شناسی 👈پیش فرضهای فلسفی و کلامی در تحلیل سیره 👈رابطه فلسفه اخلاق و سیره شناسی 👈ناتوانی تاریخ نگاری بدون اجتهاد در تحلیل سیره اهل بیت علیهم السلام 👈بررسی نمونه هایی از عدم کفایت بررسی صرف تاریخی در تحلیل سیره معصومین علیهم السلام 👈تشابه نظر رهبر انقلاب و شهید مطهری در تئوری انسان 250 ساله 🔅🔅🔅🔅🔅 🔰سید محمد هاشمی @ofoqemobin 📌 دانلود صوت 👇👇👇👇
Sire Shenasi.mp3
9.22M
✅ درآمدی بر "سیره شناسی" از دیدگاه شهید مطهری #شهید_مطهری @ofoqemobin
manshor.pdf
8.69M
⬆️ ♨️ امروز سوم اسفند سالروز صدور نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به طلاب و روحانیون سراسر کشور می باشد به همین مناسبت متن نامه ایشان را به همراه جملاتی از حضرت آقا در این باره منتشر می کنیم. 🔰 امام خامنه ای ١٣٨٩/٠٢/١٨ ✅ را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه بود - حکیم آن کسی نیست که فلسفه بلد است - حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. 1️⃣ منشور روحانیت متن نامه حضرت امام خمینی(ره) به طلاب و روحانیون سراسر کشور است، حضرت امام در این نامه که اواخر عمر شریفشان نگاشته شده است به مهمترین دغدغه های خویش در مورد حوزه و روحانیت پرداخته اند. 2️⃣ این نامه هم برای طلاب ضروری است هم برای غیر طلبه ها تا بدانند به کدام روحانیت باید ایمان و باور داشته باشند. بی شک شهید مطهری که سالها پیش از این نامه به شهادت رسید، مصداق بارز و کامل یک روحانی مطلوب انقلابی است. 3️⃣ یکی از مهمترین تذکرات امام در این نامه چنین است: ❌«امروز عده ای با چنان تیشه به ریشه دین و و می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند. و در حوزه های علمیه کم نیست. » 📝ناصر قیلاوی زاده @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
📝 🔰عنوان: «خونِ دل» 🖌تعداد کلمات:1170 کلمه 📚 کتاب ولایت فقیه و روحانیت 💢اساتید بینش مطهر @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹امروز سوم اسفند ماه، سالروز صدور پیام تاریخی و مهم حضرت امام به طلاب و روحانیون سراسر کشور است. 🔹در سیر کتاب های تنها متنی که از غیر آثار شهید مطهری وجود دارد، متن حضرت امام خمینی (ره) می باشد که در کتاب «» جای دارد. 🔹این منشور از مهمترین نامه ها و برنامه های حضرت امام می باشد که در ادامه یادداشتی در توضیح بخشی از آن را با هم می خوانیم. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔰 خونِ دل؛ نگاهی به منشور روحانیت حضرت امام ❓ خیلی واضح است که طلبه باید انقلابی باشد! مگر می شود طلبه بود ولی انقلاب اسلامی را قبول نداشت و یا برای نظام اسلامی جان برکف نبود؟! اصلا حوزه مگر وظیفه ی اصلی اش نگهداری نظام اسلامی نیست؟ اگر نیست پس این همه ناسزاهای این جماعت معارض انقلاب به حوزه برای چیست؟ ✅ این ها سوالات و تفکراتی است که قبل از آشنایی درون سازمانی با حوزه علمیه داشتم. اما اندک زمانی نگذشته بود که با پیچیدگی ها و ظرافت های اسلام و انقلاب اسلامی مردم ایران و سپس دسته بندی های پنهان حوزوی آشنا شدم. بسیار بودند نیروهای درون حوزوی که خود را از مسائل انقلابی (به بیان خودشان سیاسی) به بهانه های مختلف کنار می کشیدند. 🔷 در این میان عده ای هم خود را پیشگام طلاب انقلابی می دانستند اما افسوس که از قشر بیانات امام خمینی (ره) ذره ای عبور نکرده و همچون قطره ای از برگی لغزان، در دریای نظریه پردازی غوطه ور شده بودند. اکنون در این یادداشت کوتاه مسئله ای را که آن در آخرین سفارشات خود به گوش زد نموده است با هم می خوانیم، شاید ثمره ای از این درخت پر برکت در قلب نویسنده و خواننده ظاهر شود. إن شاء الله 🔶 حضرت امام(ره) در نامه ای که به منشور روحانیت شهرت پیدا کرده، تمام آنچه را که خیر و صلاح حوزه­ی علمیه و روحانیت می دانسته اند، نگاشته اند. ایشان در آنجا خبر از دشمنی های دیرینه علیه اسلام و حوزه علمیه می دهند. دشمنی هایی که به تصریح ایشان اثر خود را گذاشته و تا اعماق رسوخ کرده است. ایشان آسیب های زیادی را می شمردند که در بسترهای مختلف توسط صاحب نظران تفسیر و توضیح داده شده است. 🔶 آنچه مرا بر آن داشت تا این یادداشت را به رشته تحریر آورم حیطه ای دست نخورده است که اکنون ریشه دوانده و از حوزه های علمیه خارج شده و میان اقشار مختلف ثمرات آن را می شود مشاهده کرد. 💢 آری و همان دسته ای است که حضرت امام(ره) در مورد آنها می فرمایند: ♨️(( که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هر گز از فشارها و سختی هاى دیگران نخورده است‏)) و بسیار جملات تکان دهنده دیگر ایشان که جز خودشان کسی جرأت بیانشان را ندارد. اما چه می شود کرد، که با بستن دیدگان روز به شب تبدیل نمی شود. 🔶 معمولا با شنیدن لفظ قشر متحجر و مقدس مآب اذهان به تیپ و فرمِ خاصی از انسان ها منتقل می شود. افرادی که از لحاظ ظاهری به سبک و سیاق سنتی مشی می کنند و از لحاظ فکری احتمالا و و می باشند. انصراف ذهنی هم دلیل دارد که اکنون محل نظر نیست. 🔶 آنچه برای این نوشته مهم است مقداری عمق بخشی به این نحله فکری-عملی است که به صورت آسیبی در تمامی اصناف رسوخ کرده و اتفاقا عوام پسند هم می باشد؛ البته این خود نشان از عمق انحراف از آموزه های اصیل اسلامی دارد. 🔶اسلام بخاطر اینکه برنامه سعادت واقعی و کامل زندگی بشر را در خود دارد، دارای گذاره های هستی شناسی و ایدئولوژیکِ- مقتبس از آن هستی شناسی- می باشد. مطابق آیات مبارکه قرآن کریم اعتقاد و عمل به این مجموعه ضامن سعادت افراد می باشد. کما اینکه ادیان سابق در محدوده اعتبارشان چنین بوده­­اند. اما چیزی که باعث جاویدان شدن مکتب و خاتمیت پیامبر اسلام شده است پاسخ گو بودن این دین برای همه بشر با تمام ابعاد زندگی و در کل دوره حیات انسانی بوده که لازمه این حرف وجود قوانین متغیر و ثابت در این دین است. 👌🏻این مسئله همان چیزی است که باعث پویایی دین اسلام نسبت به سایر ادیان و وجه برتری مذهب تشیع نسبت به سایر مذاهب اسلامی شده است. همین ظرفیت و ابزاری که مکتب تشیع دارد باعث شده است تا در مواجهه با پدیده­های مختلف بشری منفعل نبوده بلکه نسبت به آنها اظهار نظر کرده و یا خود پیش قدم در تولید این پدیده ها باشد. ❌ اما دسته ای که حضرت امام(ره) آنها را بنام متحجرین و مقدس مآبان احمق و اسلام نافهم به ما معرفی می کند، بخاطر کج فهمی از مسائل اسلامی و البته رسوبات کار شدید دشمنان اسلام مسائل را به صورتی وارونه مشاهده می کنند و بجای و پاسخ گویی به نیاز های زمان به مخالفت با پدیده های جدید پرداخته و اگر هم از آنها بهره می جویند-که چاره جز این ندارند- آن را مذموم و مورد نکوهش می دانند. .. 🔶 مستمسکین به این اندیشه بجای استخراج احکام اسلامی و باروری فقه اسلامی -که مطابق مبانی کلامی ما برای تمامی عرصه های زندگی بشر برنامه دارد- بشر را به عقب فراخوانده و محبوب خود را در مخالفت با عرصه های جدید بشر می دانند. 🔶 این دسته که در طول زمان میان جریان های اسلامی وجود داشته اند[1] اکنون به صورت درختی تناور شده اند که با ندای بلند به مخالفت با عرصه های زندگی مدرن به جرم مدرن بودن و به جرم اینکه اینگونه زندگی در زمان نبی مکرم اسلام رایج نبوده می پردازند. 🔷 چقدر این افراد شبیه توصیفات ابن عباس ازخوارجند که می گوید: «لَهُمْ جِباهٌ قَرِحَةٌ لِطولِ السُّجودِ» پیشانیهایشان از کثرت سجده مجروح شده است، «وَ ایْدٍ کَثَفَناتِ الْابِلِ» دستهایى که مثل زانوى شتر پینه بسته است، «عَلَیْهِمْ قُمُصٌ مُرَحَّضَةٌ» لباسهاى کهنه زاهدمآبانه به تن دارند، «وَ هُمْ مُشَمِّرونَ» از همه بالاتر قیافه مصمم و تصمیم قاطع اینهاست.[2]‏ 🔶این درحالی است که که حضرت (قدس الله نفسه الزکیه) احیا کننده ی آن بودند جوابگو برای حیات دنیوی در عین وصول به سعادت اخروی است. این دسته خواسته یا ناخواسته مبلغ ، اسلامی که بجای حرکت و پویایی دعوت به سکون و ایستایی می کند شده­اند. 🔶 اما باید دانست ادامه این جریان ثمری جز مرگ اسلام و انسانیت ندارد. غم مضاعف، جازم و دلسوز بودن این قشر است که باعث محبوبیت عوامانه و انحطاط فکری آنها هم شده است، و البته که جز فرزند علی، آن روح قدس الهی کسی نمی تواند میان این ریشه های محکم به جا مانده از دوران خوارج قد علم کند. حقا که علی درست گفت: 📝👈🏻«انَا فَقَأْتُ عَیْنَ الْفِتْنَةِ وَ لَمْ یَکُنْ لِیَجْتَرِئَ عَلَیْها احَدٌ غَیْرى بَعْدَ انْ ماجَ غَیْهَبُها وَ اشْتَدَّ کَلَبُها» ⭕️ آری این همان مسئله ای است که باعث شده حضرت امام(ره)، که دنیای شرق و غرب را به لرزه درآورد، از عده­ای مدعی دیانت و اسلام بخورد. چرا که این فکر اسلام را از درون تهی و ایدئولوژی استوار شیعه را متزلزل می کند. 👌🏻 تبلور تام این فکر را اکنون در معارضان با فکر فلسفی و اصولی اسلام می بینیم و نهال انقلاب را کاشته شده دست صدرا و شیخ انصاری ها... 👌🏻تبلور این فکر را در کسانی می بینیم که بدون فقاهت و اجتهاد و اسلام شناسی واقعی به قشر و بخشی از سیره و کلام معصومین و امامین انقلاب تمسک می کنند و ما بقی را رها می کنند... چاره ای نیست باید همچون پیرِمرادمان خون دل بخوریم و تحذیر دهیم و زیر لب بخوانیم: کجاست صوفی دجال فعل ملحدشکل بگو بسوز که مهدی دین پناه رسید 1️⃣ از صدر اسلام که خوارج بودند تا دوران های مختلف علمی همانند اخباری ها و تفکیکی ها و هکذا زمانه ما که مدرنیته با سرعت بالا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است، خیلی ها بدون داشتن و فقط در اثر رسوبات فکری مذکور به مخالفت می پردازند. 2️⃣ نقل از کتاب سیره امیرالمومنین @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
💠 جلسه هم اندیشی مسئولین #بینش_مطهر_استان_قم با همکاران جدید واحد خواهران در راستای توسعه و بهبود طرح برای واحد خواهران برگزار شد. ♨️زمان برگزاری : بهمن ماه 98 📌بینش پژوهانی که مایل به همکاری با #بینش_مطهر_استان_قم هستند به آیدی @binesh_qom پیام دهید. 📌هرگونه پیشنهاد و انتقاد و سوال خود را نسبت به طرح بینش مطهر و کانال دبیرخانه استان قم به آیدی @binesh_qom ارسال کنید. @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم
🎙#استاد_شهید_مرتضی_مطهری 🔰 الْعُبودِيَّةُ جَوْهَرَةٌ كُنْهُهَا الرُّبوبِيَّة 🔷حال معنى اين حديث چيست كه امام فرمود عبوديت يك جوهره‏اى است كه نهايت و كُنهش ربوبيّت است. 🔷 عبوديت، بندگى خدا خاصيتش اين است كه هرچه انسان راه بندگى خدا را بيشتر طى كند بر تصاحب و قدرت و خداوندگارى‏اش افزوده مى‏شود، 📚 کتاب آزادگی بندگی، هدف زندگی ص 40 #آزادی_بندگی #آزادی_معنوی #هدف_زندگی #شهید_مطهری @bineshemotahar_qom بینش مطهر استان قم