#حدیث
#صله_رحم 🍃🌼
🌸🌸🌸
🔹عن رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله :
مَنْ ضَمِنَ لِی وَاحِدَةً ضَمِنْتُ لَهُ أَرْبَعَةً یَصِلُ رَحِمَه
🔸 فیُحِبُّهُ اللَّهُ تَعَالَی
🔸 و یُوَسِّعُ عَلَیْهِ رِزْقَهُ
🔸و یَزِیدُ فِی عُمُرِهِ
🔸 و یُدْخِلُهُ الْجَنَّةَ الَّتِی وَعَدَهُ .
☘️☘️☘️
🔹هر كس براى من يك چيز را تعهّد كند من براى او چهار چيز را ضامن ميشوم،
اگر صلۀ رحم كند ، من ضامنم كه :
🔸خداوند او را دوست مى دارد،
🔸و در روزيش وسعت مىدهد،
🔸و عمرش را افزون مىنمايد،
🔸و به بهشت كه وعدهاش داده است داخل مىگرداند .
📚 بحار الانوار ، ج ۷۱ ، ص۹۲
#اهمیت
#فایده
تسبیحات مبارکه حضرت زهرا سلام الله علیها
☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
یَا أَبَا هَارُونَ إِنَّا نَأْمُرُ صِبْیَانَنَا بِتَسْبِیحِ
فَاطِمَةَ سلام الله علیها کَمَا نَأْمُرُهُمْ بِالصَّلَاةِ فَالْزَمْهُ فَإِنَّهُ لَمْ یَلْزَمْهُ عَبْدٌ فَشَقِیَ.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
ابو هارون مكفوف گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:
اى ابا هارون! ما فرزندان خود را به تسبيح حضرت فاطمه عليها السّلام فرمان
مىدهيم؛ همانگونه كه آنان را به نماز فرمان مىدهيم، و تو بر آن مداومت كن؛
زيرا بندهاى كه به آن مداومت كند، شقى و بدبخت نخواهد شد.
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
#تسبیحات #حضرت_زهرا سلام الله علیها
📚کافی ج3 ص343 ح13
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔹کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری 🔸
https://eitaa.com/rejal_shobeiri
https://t.me/rejal_shobeiri
https://eitaa.com/shobeiri
🌸🌸🌸
🔹وَ مِنْ کَلَامِهِ علیه السلام :
🔸یَا ابْنَ آدَمَ عِفَّ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ تَکُنْ عَابِداً
🔸وَ ارْضَ بِمَا قَسَمَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ تَکُنْ غَنِیّاً
🔸وَ أَحْسِنْ جِوَارَ مَنْ جَاوَرَکَ تَکُنْ مُسْلِماً 🔸وَ صَاحِبِ النَّاسَ بِمِثْلِ مَا تُحِبُّ أَنْ یُصَاحِبُوکَ بِهِ تَکُنْ عَدْلًا .
☘☘☘
🔹از سخنان امام حسن(عليه السّلام)است كه فرمود:
🔸پسر آدم از محارم خدا خوددارى كن عابد خواهى بود
🔸 و بآنچه خدا بهره تو قرار داده خشنود باش غنى و ثروتمند هستى.
🔸نيكو همسايهدارى كن مسلمان خواهى بود.
🔸با مردم مصاحبت كن به نوعى كه مايلى با تو مصاحبت كنند عادل خواهى بود.
📚بحار الانوار ، ج ۷۵ ، ص ۱۱۲
@shobeiri
✅حکایاتی از زندگی امام حسن مجتبی علیه السلام
1⃣کرامت یعنی ...
💠مردی به امام مجتبی علیهالسلام ابراز نیاز کرد،
▫️امام علیهالسلام ۵۰ هزار درهم و ۵۰۰ دینار به او عطا کرده و فرمود:
کارگری بیاور تا این پول را برای تو حمل کند، پس او کار کارگری آورد، حضرت رِدای خود را دادند و فرمودند این [هم] کرایهی کارگر!
📚 مناقب آلابیطالب ج۴ ص۱۶
2⃣ دنیا زندان مومن و بهشت کافر است !
💠 حضرت امام حسن(سلاماللهعلیه) همینطور که در این نقل هست، زندگی چشمنواز و جالبی هم از نظر لباس و هم از نظر منزل و هم از نظر جهات دیگر مثل میهمانداری داشتند.
یک روز که خیلی با شکوه و جلالت از منزل بیرون آمده بودند، تعبیر روایت این است:
«وَ نُقِلَ أَنَّهُ علیه السلام اغْتَسَلَ وَ خَرَجَ مِنْ دَارِهِ فِي حُلَّةٍ فَاخِرَةٍ وَ بِزَّةٍ طَاهِرَةٍ وَ مَحَاسِنَ سَافِرَةٍ وَ قَسِمَاتٍ ظَاهِرَةٍ وَ نَفَخَاتٍ نَاشِرَةٍ وَ وَجْهَةٍ يُشْرِقُ حُسْناً وَ شَكْلَةٍ قَدْ كَمَلَ صُورَةً وَ مَعْنًى إلی آخر».
«فَعَرَضَ لَهُ فِي طَرِيقِهِ مِنْ مَحَاوِيجِ الْيَهُودِ هِمٌّ فِي هِدْمٍ قَدْ أَنْهَكَتْهُ الْعِلَّةُ وَ ارْتَكَبَتْهُ الذِّلَّةُ وَ أَهْلَكَتْهُ الْقِلَّةُ وَ جِلْدُهُ يَسْتُرُ عِظَامَهُ وَ ضَعْفُهُ يُقَيِّدُ أَقْدَامَهُ...».
یکی از مساکین و مستمندان یهودی در حالی که در نهایت مسکنت و ذلّت بود، لباس و بدنش و ظاهرش آشفته بود، در راه با حضرت ملاقات کرد.
«فَاسْتَوْقَفَ الْحَسَنَ وَ قَالَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَنْصِفْنِي»؛
عرض کرد که انصاف بده به من که میخواهم مطلبی را از شما سؤال کنم.
«فَقَالَ فِي أَيِّ شَيْءٍ»؛
حضرت پرسیدند: درباره چه مطلبی؟
«فَقَالَ جَدُّكَ يَقُولُ الدُّنْيَا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ الْكَافِرِ».
این مطلب به حدی از رسول خدا مشهور بود که یهودیها هم میدانستند. عرض کرد که این را جدّ بزرگوارت فرموده است:
«وَ أَنْتَ مُؤْمِنٌ وَ أَنَا كَافِرٌ فَمَا أَرَى الدُّنْيَا إِلَّا جَنَّةً تَتَنَعَّمُ بِهَا وَ تَسْتَلِذُّ بِهَا وَ مَا أَرَاهَا إِلَّا سِجْناً لِي قَدْ أَهْلَكَنِي ضُرُّهَا وَ أَتْلَفَنِي فَقْرُهَا».
شما مؤمن هستید و من هم کافرم. شمایی که مؤمن هستید، میبینم که این دنیا بهشت شماست و از آن لذت میبرید و من که کافرم، این دنیا زندان من است و مشکلاتش من را کشته و فقرش مرا از بین برده است. این چه جوری میشود؟
حضرت جواب دادند:
«فَلَمَّا سَمِعَ الْحَسَنُ علیه السلام كَلَامَهُ أَشْرَقَ عَلَيْهِ نُورُ التَّأْيِيدِ وَ اسْتَخْرَجَ الْجَوَابَ بِفَهْمِهِ مِنْ خِزَانَةِ عِلْمِهِ وَ أَوْضَحَ لِلْيَهُودِيِّ خَطَاءَ ظَنِّهِ وَ خَطَلَ زَعْمِهِ وَ قَالَ يَا شَيْخُ لَوْ نَظَرْتَ إِلَى مَا أَعَدَّ اللَّهُ لِي وَ لِلْمُؤْمِنِينَ فِي الدَّارِ الْآخِرَةِ مِمَّا لَا عَيْنٌ رَأَتْ وَ لَاأُذُنٌ سَمِعَتْ لَعَلِمْتَ أَنِّي قَبْلَ انْتِقَالِي إِلَيْهِ فِي هَذِهِ الدُّنْيَا فِي سِجْنٍ ضَنْكٍ وَ لَوْ نَظَرْتَ إِلَى مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَكَ وَ لِكُلِّ كَافِرٍ فِي الدَّارِ الْآخِرَةِ مِنْ سَعِيرِ نَارِ الْجَحِيمِ وَ نَكَالِ الْعَذَابِ الْمُقِيمِ لَرَأَيْتَ أَنَّكَ قَبْلَ مَصِيرِكَ إِلَيْهِ الْآنَ فِي جَنَّةٍ وَاسِعَةٍ وَ نِعْمَةٍ جَامِعَةٍ».
به طور خلاصه، حضرت علیه السلام فرمودند که مراد از کلام رسول الله این است که آنچه خداوند برای مؤمنان در قیامت مهیا کرده است، قابل مقایسه با آنچه که در دنیا نصیب آنها میکند، نیست.
خدای متعال به همهی ما به فضل و کرمش توفیق عمل به این دستورات انسانساز را عنایت فرماید و قبل از اینکه دیر شود، ما را به این آموزههای ارزنده تربیت فرماید.
[1]. بحارالأنوار، ج 43، ص 34.
3⃣علت #صلح امام #حسن (علیه السلام) از زبان خود امام
امام حسن #مجتبی(ع) در پاسخ به کسانی چون ابوسعید عقیصا که پرسیدند:
«ای فرزند رسول خدا(ص)، چرا با معاویه صلح کردید در حالیکه میدانید شما بر حق بوده و #معاویه گمراهِ باغی است، امام فرمود:
اگر این کار را انجام نمیدادم، حتی یک نفر از #شیعیان ما را بر روی زمین باقی نمیگذاشتند.»
آن حضرت، در عبارت دیگری علت صلح را بقای دین توسط شیعیان بیان کرده و فرمود:
«ترسیدم آنان را بکشند؛ لذا تصمیم گرفتم برای بقای دین در روی زمین، #فریادگری باقی بگذارم.»
📚شیخ صدوق، کمالالدین و تمام النعمه، ج1، ص316؛
📚همو، علل الشرایع، ج1، ص211.
📚ابن عساکر، تاریخ مدینه الدمشق، ج13، ص280.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا
https://t.me/shobeiri تلگرام
🔹عنْ أَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ:
لاَ يَسْتَغْنِي شِيعَتُنَا عَنْ أَرْبَعٍ :
🔸خمْرَةٍ يُصَلِّي عَلَيْهَا
🔸و خَاتَمٍ يَتَخَتَّمُ بِهِ
🔸 و سِوَاكٍ يَسْتَاكُ بِهِ
🔸و سُبْحَةٍ مِنْ طِينِ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِيهَا ثَلاَثٌ وَ ثَلاَثُونَ حَبَّةً مَتَى قَلَّبَهَا فَذَكَرَ اَللَّهَ كُتِبَ لَهُ بِكُلِّ حَبَّةٍ أَرْبَعُونَ حَسَنَةً وَ إِذَا قَلَّبَهَا سَاهِياً يَعْبَثُ بِهَا كُتِبَ لَهُ عِشْرُونَ حَسَنَةً.
☘️☘️☘️
🔹امام کاظم علیه السلام :
شيعة ما از چهار چيز بىنياز نمىباشد:
🔸سجّادهاى كه در آن نماز بگزارد،
🔸انگشترى كه در دست كند،
🔸مسواكى كه با آن به نظافت دندانها بپردازد،
🔸و تسبيحى كه از تربت امام حسين عليه السّلام ساخته باشد و در آن سى و سه دانه باشد،
پس اگر با آن ذكر بگويد براى هر دانهاش چهل حسنه نوشته مىشود و اگر ذكر نگويد و آن را فقط بگرداند،براى او بيست حسنه نوشته مىشود.
📚 بحار الانوار ، ج۸۲ ، ص ۳۴۰
https://eitaa.com/shobeiri
🏴الإمامُ الرِّضا عليه السلام
يُقالُ لِلعابِدِ يَومَ القِيامَةِ ; نِعمَ الرَّجُلُ كُنتَ، هَمَّتكَ ذاتُ نَفسِكَ و كَفَيتَ النّاسَ مَؤونَتَكَ فَادخُلِ الجَنَّةَ . ألا إنّ الفَقيهَ مَن أفاضَ عَلَى النّاسِ خَيرَهُ ، و أنقَذَهُم مِن أعدائهِم ··· و يُقالُ لِلفَقيهِ ; يا أيُّها الكافِلُ لأِيتامِ آلِ مُحَمَّدٍ ، الهادي لِضُعَفاءِ مُحِبّيهِم و مَواليهِم ، قِفْ حَتّى تَشفَعَ لِكُلِّ مَن أخَذَ عَنكَ أو تَعَلَّمَ مِنكَ .
▪️امام رضا عليه السلام
روز قيامت به عابد گفته مى شود; آدم خوبى بودى، به خودت پرداختى و زحمت خود را از دوش مردم برداشتى. به بهشت درآى. بدانيد كه فقيه كسى است كه خير خود را بر مردم فرو ريزد و آنان را از دشمنانشان برهاند··· به فقيه گفته مى شود; اى كسى كه سرپرستى يتيمان آل محمّد را به عهده گرفتى و دوستداران و پيروانِ مستضعف آنان را هدايت كردى! بايست، تا براى هر كس كه از تو بهره مند شده يا دانش آموخته شفاعت كنى.
الاحتجاج : 1/14/9.
https://eitaa.com/shobeiri
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز رحلت عارف ربانی
🏳بزرگ مکتب تفکیک مشهد
🏳حامیامام و انقلاباسلامی
🏳آیت الله حسنعلی مروارید
💠رهبرانقلاب
‼️این عالم جلیلالقدر عمر پربرکت خود را یکسره با پرهیزگاری و صلاح و سداد گذرانید و در طول سالیان متمادی با رفتار و منش علمی و عملی خویش چهرهیی نورانی و فراموش نشدنی از خود در خاطرهی همهی کسانی که با ایشان آشنا بودند، باقی گذاشتند. ۸۳/۷/۱۵
‼️ما باید تحمل را در حوزه باید بالا ببریم. خوب، یکی مشرب فلسفی دارد، یکی مشرب عرفانی دارد، یکی مشرب فقاهتی دارد، ممکن است همدیگر را هم قبول نداشته باشند. در مشهد مرحوم آ شیخ مجتبی قزوینی مشرب ضدیت با فلسفهی حکمت متعالیه، مشرب ملاصدرا، داشت اما امام چکیده و زبدهی مکتب ملاصدراست؛ نه فقط در زمینهی فلسفیاش، در زمینهی عرفانی هم همینجور است. خوب، مرحوم آ شیخ مجتبی نه فقط امام را قبول داشت، از امام ترویج میکرد تا وقتی زنده بود. ترویج هم از امام کرد؛ ایشان بلند شد از مشهد آمد قم، دیدن امام. مرحوم آ میرزا جواد آقای تهرانی در مشهد جزو برگزیدگان و زبدگان همان مکتب بود، اما ایشان جبهه رفت. با تفسیر حمد امام که در تلویزیون پخش میشد، مخالف بودند؛ به خود من گفتند؛ هم ایشان، هم مرحوم آقای مروارید، اما حمایت میکردند. از لحاظ مشرب و ممشا مخالف، اما از لحاظ تعامل سیاسی، اجتماعی، رفاقتی، با هم مأنوس؛ همدیگر را تحمل میکردند. باید در حوزه قم هم باید اینجوری باشد. ۸۶/۹/۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
لطفا متن تصویر را مطالعه بفرمایید.
خادم موکب:
ابومصطفی
عمود ۳۰۰
فرعی منطقه ابراهیمیه
https://eitaa.com/shobeiri
💢آمار مرگ و میر از دی ماه ۹۸ تا (۸مهر) بر اثر عوامل مختلف به ترتیب:
📍در اثر کرونا: ۱،۰۰۴،۵۰۶
📍در اثر ایدز: ۱،۲۵۱،۹۲۱
📍در اثر مصرف الکل: ۱،۸۶۲،۶۰۲
📍در اثر سیگار کشیدن: ۳،۷۲۳،۵۵۸
📍در اثر سرطان: ۶،۱۱۶،۲۹۴
📍سقط جنین: ۳۲،۶۹۱،۱۱۴
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی
#کروناهراسی https://eitaa.com/shobeiri
✅منصور بن بزرج می گوید :
روزی از امام صادق(ع) پرسیدم :
📋《مَا أَكْثَرَ مَا أَسْمَعُ مِنْكَ سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ؟》
♦️من زیاد از شما میشنوم که دائم یاد سلمان فارسی میکنید.
ایشان فرمودند :
📋《لاَ تَقُلْ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيَّ وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانَ اَلْمُحَمَّدِيَّ! أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ؟》
♦️سلمان فارسی نگو، سلمان محمدی! میدانی چرا زیاد از او یاد میکنم؟
منصور عرض کرد : خیر!
امام(ع) فرمود :
📋《لِثَلاَثِ خِصَاَلٍ :
۱)إِحْدَاهَا إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(ع) عَلَى هَوَى نَفْسِهِ
۲)وَ اَلثَّانِيَةُ حُبُّهُ اَلْفُقَرَاءَ
۳)وَ اِخْتِيَارُهُ إِيَّاهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعُدَدِ وَ اَلثَّالِثَةُ حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ》
♦️به سه دلیل!
۱)اولین شاخصهی سلمان، پیروی او از امیرالمؤمنین(ع) است.
۲)سلمان فارسی فقرا و مستضعفین را بر اهل عده و ثروت و پول و دنیا مقدم میداشته است.
۳)عاشق یادگیری علم و علما بود. همیشه با علما مینشست و همیشه با اهل علم مینشست.
و در ادامه فرمود :
📋《إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ مٰا كٰانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ》
♦️سلمان آدمی بود که عبد صالح بود، حق گرا بود و مسلمان واقعی بود از مشرکین نبود.(۱)
📚منبع :
۱)بحار الأنوار مجلسی، ج۲۲، ص۳۲۷
@shobeiri