eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
1.1هزار دنبال‌کننده
639 عکس
80 ویدیو
80 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ امام علیه السلام : بر تو باد زرد زیرا سه خصلت در آن است بینائی را جلا می دهد و مرد را تقویت می کند و هم و را برطرف میکند و با این همه از لباس است 📚 منبع : ، ج ۶ ، ص ۴۶۵ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔹 http://eitaa.com/shobeiri ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
🔹 پیامبر رحمت (ص) : وارد کردن غذا به معده (غذا خوردن) ، در حالی که در آن غذای دیگری وجود دارد ، بی درمان است... ✍🏻 دانشنامه احادیث پزشکی ، ج ۲ ، ص ۶۶ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری🔹 http://eitaa.com/shobeiri ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
♻️ امام صادق علیه السلام : کسی که کفشش سیاه باشد ، همّ و غم او از بین نمی رود. ✍🏻 منبع : الکافی ، ج 6 ، ص477
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز مغفول رحلت مجتهدمجاهد 🏳مروج‌مکتب‌تفکیک، مریدامام‌خمینی 🏳مرحوم‌آیةالله‌شیخ‌مجتبی‌قزوینی/۱ 💠رهبرانقلاب: ‼️در ۱۴فروردین سال ۱۳۴۶، حاج شیخ مجتبی قزوینی وفات کرد، ایشان از بزرگان کم نظیر بود، مردی شریف، عالم، مومن، عابد، زاهد، با هیبت و مورد احترام دیگر بزرگان حتی آقای میلانی بود، رحلت ایشان حادثه بزرگی بود و من از جمله کسانی بودم که به حضور در مراسم تشییع ایشان اهتمام داشتم! کتاب خون دلی که لعل شد ص۱۴۶ ‼️نزدیک محرم۱۳۴۲ امام امر کردند پیغامی برای آقای میلانی و قمی درباره مبارزه با صهیونیست و برپایی روضه فاجعه فیضیه در ماه محرم، ببرم؛ رفتم مشهد و پیغام امام را دادم اما خیلی تحویل گرفته نشد تنها کسیکه پیغام را گرفت و عکس العمل نشان داد شیخ مجتبی قزوینی بود! کتاب عبدصالح خدا (سیره سیاسی امام درکلام رهبری) ص۷۵ # @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز مغفول رحلت مجتهدمجاهد 🏳مروج‌مکتب‌تفکیک، مریدامام‌خمینی 🏳مرحوم‌آیةالله‌شیخ‌مجتبی‌قزوینی/۲ 📌برشی از کتاب شرح اسم؛ ‼️مرحوم حاج شیخ مجتبی قزوینی پس از دستگیری امام، در هجرت علما به تهران، نخستین عالمی بود که از مشهد راهی تهران شد. زمانی که امام آزاد شد و به قم بازگشت به دیدن ایشان رفت. همو که آیت الله میلانی را دهه سی به اقامت در مشهد تشویق کرد، و وقتی دید طرفدار فلسفه است با او قطع رابطه نمود، هنگام شروع نهضت به خانه اش رفت و حمایت از او را تکلیف خود دانست. یک چنین شخصیت باگذشتی بود و از بن دندان هم معتقد به مبارزه بود. آقای خامنه ای به یاد میآورد که در سال ۱۳۴۳ به خانه حاج شیخ مجتبی قزوینی رفت؛ رفت که رضایت او را برای گذاشتن امضایش پای اعلامیه ای بگیرد. آقای قزوینی اعلامیه را خواند. پسندید. گفت که امضاء میکنم، اما دیگر آقایان خواهند گفت فلان جای اعلامیه اشکال دارد و چون قزوینی امضا کرده و دیگر امکان تغییر دادن آن نیست، امضاء نخواهند کرد؛ بهانه میگیرند و امضاء نمیکنند. توصیه کرد اعلامیه را ابتدا به آنان نشان دهد، کم و زیاد کند، امضاءها را بگیرد؛ نام و امضاء او پای این اعلامیه محفوظ است. حتی توصیه کرد ابتدا نزد فلان عالم نبرد؛ او امضا نمیکند و نخواهد گذاشت دیگران هم امضاء کنند! شرح اسم ص۲۰۲ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز مغفول رحلت مجتهدمجاهد 🏳مروج‌مکتب‌تفکیک، مریدامام‌خمینی 🏳مرحوم‌آیةالله‌شیخ‌مجتبی‌قزوینی/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️مواظب باشید اختلاف ‌نظرها به درگیری و تشنج و ناخن زدن به چهره یکدیگر نینجامد! ما در سنت گذشته حوزه‌های خودمان داشته‌ایم که مرحوم حاج شیخ مجتبیٰ قزوینی رضوان ‌الله علیه که ملای برجسته بزرگی در مشهد بود، ضدّ فلسفه و عرفان. بنده خودم جزو ارادتمندان ایشان بودم و هستم؛ مرد واقعا بزرگی بود جزو برترین شاگردهای میرزا مهدی اصفهانی بود؛ امام بزرگوار ما هم، لُبّ فلسفه و عرفان بود؛ خب اینها خیلی با هم فاصله دارند، یعنی درست بکلی در دو قطب یک طیف قرار دارند. وقتی که مبارزات شروع شد و امام نشان داد که رهبر این مبارزه است، شیخ مجتبیٰ قزوینی با همه این اختلافاتی که داشت، بلند شد از مشهد و یک جماعتی را هم با خودش برداشت، آمدند دیدن امام در قم؛ آمدند اظهار ارادت به امام کردند. تا وقتی هم ایشان زنده بود -سال۱۳۴۶ ایشان از دنیا رفت- پای انقلاب بود، یعنی واقعا امید ما طلبه‌های مبارز آنروز در مشهد به مرحوم شیخ مجتبیٰ بود، با اینکه اختلاف سلیقه‌اش با امام اینجوری بود! ۹۸/۲/۱۸ @Jahade_tabeini
طرز استفاده آب نیسان روزی جمعی از اصحاب نشسته بودند ، رسول خدا (ص) وارد شد و به ایشان سلام کرد و اصحاب جواب سلام ایشان را گفتند حضرت فرمودند : آیا میخواهید دارویی را که جبرئیل به من تعلیم داد که نیازمند داروی طبیبان نباشم به شما تعلیم دهم ؟ حضرت علی (ع) و سلمان و دیگران پرسیدند آن دارو چیست ؟ حضرت به علی (ع) خطاب فرمودند که در ماه نیسان رومی آب باران را می گیری... 📚 منبع : بحار الانوار ، ج۹۲ ، ص۱۵ ( آب نیسان به بارانی گفته می شود که در دومین ماه بهار « ۲۵ فروردین تا ۲۳ اردیبهشت » می بارد ) @shobeiri
⚜امام کاظم (ع) : برای کسی که آب کمر او تغییر کرده است شیر و عسل مفید است. ✍🏻 منبع : الکافی ،ج6 ، ص337 @shobeiri
فوائد برگ چغندر و مضرات ریشه چغندر 🔳 امام رضا علیه السلام : به بیمارانتان ، چغندر ( یعنی برگ آن را ) بدهید ، چرا که در آن ، درمان است و هیچ بیماری ای به همراه ندارد و هیچ عارضه ای در آن نیست و خواب بیمار را آرام می سازد. اما از خود چغندر بپرهیزید ، چرا که سودا را تحریک میکند. 📚 منبع : الکافی ، ج ۶ ، ص 369 ، ح ۴ @shobeiri
توصیه آیت‌الله العظمی وحید خراسانی برای شب نیمه‌ شعبان آیت‌الله‌ العظمی وحید خراسانی، در آستانه‌ نیمه شعبان و ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) و جهت رفع گرفتاری تمامی شیعیان ودوست‌داران آن حضرت پیامی صادرکرد. متن این پیام به شرح زیر است : ‌بسمه تعالی ابواب رحمت خداوند متعال، در شب نیمه‌ شعبان بر روی بندگان باز است. امیدواریم با توسّل به حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، رحمت واسعه‌ی پروردگار، شامل حالمان شده و این بلا رفع گردد. 👈از آن‌جا که دعای دسته جمعی، مورد تاکید و مقرون به استجابت است، توصیه می‌شود ان‌شاءالله همگان در منازل و در جمع خانوده، رأس ساعت🕰یازده شب نیمه‌ی شعبان، دعای ” الهی عظم البلاء…” را خوانده و بعد از آن یک سوره‌ی حمد، هدیه به حضرت نرجس خاتون علیهاالسلام، مادر گرامی حضرت صاحب الزمان علیه‌السلام، نمایند.
سلام علیکم 📌آقایانی که درس را گوش دادند لطفا جزوات یا خلاصه نویسی خود را درخصوصی برای آیدی @smjssh بفرستند . 🔻همچنین می توانید با توجه به توضیحات و نکاتی که در درس مطرح می شود، حداقل یک نکته را در حدود 80 تا 120 کلمه بنویسند، تا حضورشان در درس مجازی ثبت شود. ✳️توجه داشته باشید که انشالله فقط به صورت تایپی لازم است، ارسال شود و عکس از صفحات دست نویس تایید نمی شود. ❌ لطفا توجه فرمایید که به غیر از خلاصه نویسی هیچ پیامی جهت اعلام حضور لازم نیست و حتما دوستان از ارسال پیام اعلام حضور یا «من گوش دادم» و امثال آن خودداری فرمایند. ❌ همچنین گروه ها فقط برای سوالات درسی و اشکالات است و لطفا از ارسال هر نوع پیامی (اعلام حضور، خلاصه نویسی ، جزوات و ... ) داخل گروه خودداری شود تا مدیون وقت سایر طلاب محترم نشویم. موفق باشید التماس دعا 📌 نمونه👇 مى‌تواند حجّة باشد ولى اين عادى است و هيچكس نمى‌تواند چنين ادعايى كند ، اين ادعا از توان انسان خارج است. چقدر علمائى داشتيم كه از بين رفته‌اند و يك كتاب از آنها هم به جا نمانده است. ما در بين علماء و رواة افرادى داريم كه فقط اسمشان به ما رسيده است و به جز اسم از آنها هيچ چيزى نمى‌دانيم. بنابراين چنين ادّعايى محال عادى خواهد بود. اما قسم دوم الفاظى كه ظهور در دارد ، اين اجماع اجماع اصطلاحى و الفاظ هم حجّة نخواهد بود زيرا نهايت مطلب اين است كه اين آقا از سنّة و نظر امام حكايت مى‌كند ولى حدساً ، يعنى حكايت و خبر و احد است و خبر واحد حدس حجّة نخواهد بود. 👆نمونه ای از نوشته های ارسالی که از نکات و توضیحات بین درس در حدود 100 کلمه تنظیم شده است✅ پ.ن: منظور از تایپی در حد همین چند خط است که به راحتی با گوشی هم میشه انجام داد. @shobeiri
سوال: هرچند وقت افرادی در بین طلاب برخی از حوزهای علمیه و میان جوانان مذهبی ودیگران ظاهر میشوند که خویش را اهل عرفان وصفای باطن ومقامات معنوی در قرب اللهی معرفی میکنند و میگویند که رسالتشان دعوت جامعه به عرفان از راه اذکار و اوراد ومحافل خاص است و برخی از افراد ادعاهای انان را باور کرده در حالی که برخی دیگر به این امور با شک وتردید نگاه مینمایند. آیا اعتماد بر اهل این ادعاها و باور حرف های انان وعمل به دستور العمل های انان جایز است؟ یا اینکه دوری و پرهیز از انان واجب است پاسخ ایت الله سیستانی: بدون شک بر هر مومنی واجب است که به امر تزکیه و تهذیب نفس از رذایل اخلاقی و صفات مذموم و تحلیه آن به مکارم اخلاق وصفات حمیده برای اطاعت خداوند تبارک وتعالی و دوری از معصیت اقدام نماید وتنها راه آن دستوراتی است که در قرآن کریم وسنت شریفه امده است از جمله: یاد مرگ وفنای دنیا ومراحل اخرت مانند برزخ وخروج از قبر و حشر وحساب وکتاب وعرضه شدن اعمال انسان بر خداوند تبارک وتعالی وهمچنین تفکر به زیبایهای بهشت ونعمتهای ان و عذاب های جهنم و اثار واعمال انسان در اخرت است. این امور انسان را در راه تقوای الهی و اطاعت خداوند تبارک وتعالی و دوری از گناهان و غضب الهی مساعدت می نماید همانطور که انبیا و اوصیای اللهی علیهم السلام به این مسائل تذکر داده وعلمای ربانی نسل اندر نسل به این امور عمل نموده اند واین راه واضح و روشنی است که هیچ نقطه پنهانی در ان نیست. مقدار و اندازه تدین و تقرب فرد به خداوند تبارک وتعالی از هماهنگی و تطابق اعمال و رفتار او با این دستورات سنجیده میشود. معیار شناخت افراد حق و حقیقت است و هرکس معیار شناخت حق وحقیقت را افراد بداند دچار فتنه گشته و از راه راست منحرف خواهد شد. حضرت امیر المومنین علیه السلام مومنان را از گرفتاری در دام جاهلان ونادانان و پیروان هوای نفس که خویش را از علما میپندارند و گروهی از افراد را دو خود جمع می نمایند بر حذر داشته و میفرمایند : (هماناآغاز پديد آمدن فتنه ها، پيروى خواهشهاى نفسانى است و نوآورى در حكمهاى آسمانى. نوآوريهايى كه كتاب خدا آن را نمى پذيرد و گروهى از گروه ديگر يارى خواهد تا برخلاف دين خدا، اجراى آن را به عهده گيرد. پس اگر باطل با حق درنياميزد، حقيقت جوی آن را شناسد و داند، و اگر حق به باطل پوشيده نگردد، دشمنان را مجال طعنه زدن نماند. ليكن اندكى از اين و آن گيرند، تابه هم درآميزد و شيطان فرصت يابد و حيلت برانگيزد تا بر دوستان خود چيره شود و از راهشان به دربرد. اما آن را كه لطف حق دريافته باشد، نجات يابد و راه حق را به سر برد). از نشانهای اهل ادعاهای باطل مبالغه انان در تزکیه نفس بر خلاف دستورات الهی وتشویق دیگران برای غلو در انان و ادعای عدم احتیاج به راهای متداول فقها در استنباط احکام شرعی و ادعای احاطه به احکام و ملاکات انها از طریق امور باطنی و تصدی افتا به دون حصول اهلیت لازم و سواستفاده از مبتدئین در تحصیل علوم دینی است. انان هرکس را که بر طریقت خودشان باشد تعظیم نموده ولی نها یت تهمت و افترا و بدگویی را در مورد افراد جدا شده از جمع خویش ابراز میدارند. اعتماد بر خوابها و ادعای مکاشفات و مشاهدات در حالات معنوی خاص و پوشیدن لباس های غیر متعارف از دیگر نشانه های آنان است. این افراد با تمسک به بعضی روایات اقدام به چنین اعمالی میکنند در حالی که از ملاحظه جوانب ثانوی مورد عنایت فقها در مانند این امور غفلت دارند. از دیگر علامات اینان بدعت در دین و توصیه به انجام ریاضات خاصی است که هیچ مدرک معتبری از اقوال و افعال انبیا و اولیا ندارد. این افراد در ادعاهای خویش به اموری استناد می کنند که در هیچ یک از منابع معتبره وجود ندارد و قاعده تسامح در ادله سنن را دست مایی خویش قرار میدند. تأثیر پذیری انان از ادیان و ملل دیگر و تساهل در احکام موسیقی و غنا و اختلاط زن و مرد و اعتماد بر منابع مالی نامعلوم و ارتباطات پنهانی مشکوک انان با دیگران نیز از دیگر نشانه های این افراد است و فی الجمله احوال این افراد بر مومنین هوشیار مخفی نیست. توصیه ما به عامه مومنین (وفقهم الله تعالی لمراضیه) عدم تاثیر پذیری زودهنگام از این گونه ادعاها است. به درستی که هرکس امام هادی خویش را تبعیت کند به سوی بهشت برین رهنمون گشته و هرکس از گمراهان تبعیت کند به سوی عذاب جهنم خواهد رفت. پس بر همگان است که در احوالات پیشینیان که افراد زیادی از انان به علت پیروی از افراد مذکور به انحراف کشیده شدند تامل نمایند تا به دام این گونه افراد جاهل و نادان نیفتند از خداوند تبارک وتعالی خواستارم که همگان را از تبعیت اهل بدعت وهواهای نفسانی حفظ نماید و انان را به عمل به احکام شرع حنیف از راه تبعیت سیره علمای ربانی موفق گرداند انه ولی التوفیق والسلام علیکم وعلی جمیع اخواننا المومنین ورحمت الله وبرکاته علی الحسینی السیستانی 28/ع1/1432هـ