💫 سِرّ عظیم پیادهروی به طرف قبر مطهر سیدالشهدا علیهالسلام....
🩸 امام صادق علیه السلام فرمودند:
مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام إِنْ کَانَ مَاشِیاً کُتِبَ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةٌ وَ مُحِیَ عَنْهُ سَیِّئَةٌ
▪️هر که به قصد زیارت حسین بن علی علیهالسلام از خانه خارج شود، اگر پیاده باشد به هر گامی که برمیدارد، برایش یک کار نیکو نوشته میشود و یک کار بد از او محو میشود،
حَتَّی إِذَا صَارَ فِی الْحَیْرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُفْلِحِینَ الْمُنْجِحِینَ حَتَّی إِذَا قَضَی مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ
▪️ و چون در حرم مطهر قدم بر میدارد ، خداوند او را از رستگاران و نجات یافتگان نویسد، و چون آیین زیارت را به جای آورد خداوند او را از رستگاران نویسد،
حَتَّی إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یُقْرِئُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَی
▪️ و چون قصد بازگشت کند فرشته ای نزد او آید و گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله به تو سلام میرساند و میفرماید که کار را از سر بگیر که همه گذشته ات آمرزیده شد.
📚 کامل الزیارات: ص۱۳۲
🩸 ابی صامت گوید: از امام صادق علیهالسلام شنیدم که میفرمود:
مَنْ أَتَی الْحُسَیْنَ علیه السلام مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ
▪️ هر که پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام بیاید، خداوند به هر گامش برای او هزار حسنه نویسد و هزار سیئه از وی پاک نماید و مرتبه اش را هزار درجه بالا ببرد
📚کامل الزیارات:ص ۲۲۱
🩸 ابی سعید قاضی گوید: شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمود:
مَنْ أَتَی قَبْرَ الْحُسَیْنِ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ قَدَمٍ یَرْفَعُهَا وَ یَضَعُهَا عِتْقَ رَقَبَةٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ وَ مَنْ أَتَاهُ فِی سَفِینَةٍ فَکُفِئَتْ بِهِمْ سَفِینَتُهُمْ نَادَی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ طِبْتُمْ وَ طَابَتْ لَکُمُ الْجَنَّةُ
▪️هر که پیاده به زیارت قبر مطهر امام حسین علیه السلام بیاید، خداوند برای هر گامی که بر میدارد و بر زمین میگذارد، آزاد کردن یک اسیر از فرزندان اسماعیل علیه السلام را مینویسد. و هر که سوار بر لنج به زیارت وی آید و از روی لنج به دریا بیفتند، منادی از آسمان فریاد بر میآورد که نیک روزگار باشید و بهشت شما را گوارا باد.
📚 کامل الزیارات: ص۱۳۴
🩸 راوی گوید از امام صادق عليه السلام پرسیدم؟
فما لمَن زارَه ماشیاً؟
▪️چه ثوابی دارد کسی که پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام میرود؟
حضرت فرمودند:
لَهُ بِکلّ خُطوةٍ حجّةٌ و عمرة
▪️برای هر قدمش یک حج و یک عمره. مینویسند.
📚فضل زیارة الحسین علیه السلام:ص ۶۲
✅ علاوه بر روایات فوق، در سیره اهلبیت علیهم السلام وارد شده است با اینکه اسبها و شتران همراه آن حضرات بودند ولی ایشان با پای پیاده به حج مشرف میشدند؛
این در حالی است که روایات فراوانی در افضلیت زیارت سیدالشهدا علیهالسلام بر حج و همچنین افضلیت زمین کربلا بر کعبه، وارد شده است.
به عنوان نمونه به چند روایت در سنت پیادهروی در سیره اهلبیت علیهمالسلام اشاره میکنیم:
🔹 از امام صادق علیه السّلام روایت شده است که فرمودند:
کَانَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ علیه السلام یَحُجُّ مَاشِیاً وَ تُسَاقُ مَعَهُ الْمَحَامِلُ وَ الرِّحَالُ .
▪️«امام حسن مجتبی علیه السلام پای پیاده به حج میرفت، در حالی که محملها و مالهای سواری در کاروان با آن حضرت در حرکت بودند. »
📚بحارالانوار ج۴٣ص٣۵١
🔹در روایتی دیگر از سیره امام حسین علیه السلام آمده است:
لَقَدْ حَجَّ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ علیهما السلام خَمْساً وَ عِشْرِینَ حَجَّةً مَاشِیاً وَ إِنَّ النَّجَائِبَ لَتُقَادُ مَعَهُ عُیُونُ الْمَحَاسِنِ
▪️امام حسین علیه السّلام با پای پیاده بیست و پنج حج به جا آورد، در صورتی که اسبهای خوبی در کاروان آن حضرت بود.
📚التهذیب(شیخ طوسی) ج٣ص١١۶
🔹 در روایت دیگر آمده است:
حَجَّ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیهما السلام مَاشِیاً فَسَارَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنَ الْمَدِینَةِ إِلَی مَکَّة
▪️علی بن الحسین امام سجاد علیهالسلام پیاده به حج رفت و از مدینه تا مکه بیست روز در راه بود.
📚 الارشاد (شیخ مفید): ص۲۷۳
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
کـتاب سامرا.pdf
2.67M
#با_امامین_العسکریین_علیهماالسلام
#کتب_تخصصی
#کتب_مهدوی
#پی_دی_اف
#با_سامراء
🎴 کتابی، ساده و پر محتوا، پیرامون ائمه سامراء و آداب و شناخت آنسرزمین مقدس، باعنوان:
#کتاب_سامراء
➖ یکی از دستورات اکید دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام، لزوم معرفت و شناخت شیعیان نسبت به امامان علیهمالسلام به ویژه امام زمان علیهالسلام است.
با این رویکرد، موقعیت بینظیر حرم عسکریین علیهماالسلام و سرداب مطهر و منزل امام زمان حضرت مهدی علیهالسلام در شهر سامراء برای شیعیان امری روشن است
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
در کربلا برایم دعا کنید
ابو هاشم جعفرى گفت: بر حضرت #امام_هادی علیهالسلام وارد شدم در حالی كه حضرت تبدار و بيمار بودند به من فرمودند: اى اباهاشم شخصى از دوستان ما را به #کربلا بفرست تا برايم دعا كند.
از نزد آن حضرت بيرون آمدم در اين هنگام با على بن بلال مواجه شدم، فرمایش حضرت را برايش بازگو نموده و از وى خواستم تا این کار را قبول کند.
على بن بلال گفت: شنيدم و اطاعت میكنم ولى میگويم: حضرت خودشان از #حائر افضل و برتر هستند زيرا ايشان به منزله كسى است كه در حائر میباشد(يعنى حضرت سيدالشهداء) و دعا آن جناب براى خودشان افضل و برتر است از دعا من براى ايشان در حائر.
من محضر امام مشرف شده و سخن على بن بلال را خدمتشان عرض كردم، حضرت به من فرمودند: به او بگو: رسول خدا صلیالله علیه وآله از بيت و حجر الاسود افضل بودند ولى در عين حال دور بيت طواف میكرده و حجر را استلام میفرمودند.
خداوند متعال بقاع و مواضعى دارد كه میخواهد در آنجاها خوانده شود تا دعای دعا كننده را مستجاب فرمايد و کربلا از جمله اين مواضع میباشد.
کامل الزیارات، ص ۲۷۴
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
نوکری عالم سنی برای دفاع از ولایت امیر المومنین علیه السلام
💠 آیه الله شبیری زنجانی: نقل کردهاند که یک وقت مرحوم میرحامد حسین مطلع میشود در مدینه در کتابخانه یکی از علمای اهل سنت نسخهای منحصر به فرد از کتابی که مورد احتیاج ایشان بود موجود است.
✳️ ایشان با اصحاب و مریدهایش به مکه میرود و پس از انجام مناسک به آنها میگوید که شما مراجعت کنید من باید مدتی اینجا بمانم.
❇️ ایشان نزد آن عالم سنی میرود و نوکر او میشود به او میگوید که چون من ناراحتی دارم برای محفوظ ماندن از شرور لازم است در جایی که قرآن و کتاب قرار دارد بخوابم لذا توافق میکنند که ایشان در کتابخانه بخوابد.
❎ در تمام آن مدت میر حامد حسین در حد اعلا برای آن عالم سنی نوکری میکرد به گونهای که حتی به بچههای وی رسیدگی و آنها را تر و خشک مینمود از این قبیل کارها که افراد محترم حاضر به آن نمیشوند؛؛ منتها وقتی ایشان شبها برای استراحت به کتابخانه میرفت آن کتاب را که مفصل هم بود جزء به جزء استنساخ میکرد.
✅ نجاری در مدینه برای میر حامد حسین جعبهای ساخته بود تا ایشان کاغذهایی را که شبها استنساخ میکرد در آن قرار دهد وقتی کتاب تمام شد از صاحبخانه اجازه گرفت تا به خویشانش سر بزند و او هم اجازه داد میر حامد حسین جعبه را برداشت و سوار کشتی شد...
📚 جرعهای از دریا ج۲ ص ۳۵۰.
♣️این عالم وارسته که در راه احقاق حق امیرالمومنین ع آنقدر نوشت تا دستش از کار افتاد مثل چنین روزی در سال ۱۳۰۶ قمری به سوی معبود شتافت.
🌹شادی روحش صلوات.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
💢بیانات استاد احمد عابدی در مورد پیاده روی و زیارت اربعین
🔹پیاده روی به کربلا سیره علمای شیعه در طول تاریخ بوده و معمولا علمای نجف روزهای پنجشنبه این پیاده روی را داشتند. چهارشنبه درس که تمام میشد حرکت میکردند و شب جمعه را پیاده میرسیدند به کربلا برای زیارت سیدالشهداء علیه السلام؛ یعنی در طول بیش از هزار سال این متعارف بوده که علمای شیعه این پیاده روی را داشتند.
🔸غیر از این، در روایات هم داریم رفتن به زیارت امام حسین «راجلا». اگر هیچکدام از اینها نبود، فعلا شعار شیعه است و اینکه ما شیعه ها هم کم نیستیم، درست است که در عالم اسلام شیعه مثلا یک مذهب حساب میشود و اسلام واقعی همین تشیع است ولی خوب مردم دنیا که نمی دانند کدام اسلام واقعی است؟ غربی ها و اروپایی ها و شرقی ها اینطوری نگاه می کنند که مسلمان ها اکثریتشان سنی ها هستند.
🔹یک آقایی هست در آمریکا که خیلی متدین نیست، کتابی نوشته و در ان ذکر کرده که من پسرم را مجبور کردم حتما در این زیارت اربعین و این پیاده روی شرکت کند و هدفم فقط این بود که فرزندم برود آنجا، بفهمد که ما شیعیان هم کم نیستیم، ما هم یک جمعیت بسیار زیادی هستیم.
🔸کسی که مسلمان شیعه بوده و در آمریکا زندگی کند نگاه می کند سه چهار تا آدم شیعه می بیند چون همه بی دین هستند یا مسیحی اند یا یهودی اند. اما وقتی در مراسم اربعین شرکت کند و ببیند که بزرگ ترین راهپیمایی در تمامی ادیان برای شیعه است آن هم در اربعین، این خودش خیلی قوت قلب و اعتماد به نفس می آورد برای شیعیان، با زیارت اربعین شیعیان خیلی احساس هویت می کنند.
🔹لذا اگر هیچ دلیلی شرعی هم برای آن نداشتیم، از نظر اجتماعی بسیار بسیار کارپسندیده و خوبی است و ترغیب به این کار هم خوب است که انجام شود.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
💠متن کامل زیارت اربعین
✅ به سند شیخ طوسی در کتاب تهذیبالاحکام و مصباح المتهجد از صفوان جمال از امام صادق علیه السلام:
⚫️اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ
اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ
اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ
بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ
وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ
عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى
آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ
الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى
طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ
اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً
وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ
وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ
ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ
عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ
لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ
وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ
وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا
وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى
لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ
وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
همه دارایی مؤمن
جَاءَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ اَلْبَادِيَةِ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَتَى قِيَامُ اَلسَّاعَةِ فَحَضَرَتِ اَلصَّلاَةُ فَلَمَّا قَضَى صَلاَتَهُ قَالَ أَيْنَ اَلسَّائِلُ عَنِ اَلسَّاعَةِ قَالَ أَنَا يَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ فَمَا أَعْدَدْتَ لَهَا قَالَ وَ اَللَّهِ مَا أَعْدَدْتُ لَهَا مِنْ كَثِيرِ عَمَلٍ لاَ صَلاَةٍ وَ لاَ صَوْمٍ إِلاَّ أَنِّي أُحِبُّ اَللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَالَ لَهُ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اَلْمَرْءُ مَعَ مَنْ أَحَبَّ.
قَالَ : فَمَا رَأَيْتُ اَلْمُسْلِمِينَ فَرِحُوا بَعْدَ اَلْإِسْلاَمِ بِشَيْءٍ أَشَدَّ مِنْ فَرَحِهِمْ بِهَذَا .
مردى از اهل باديه آمد و از رسول خدا صلیالله علیه و آله سؤال كرد: يا رسول اللّٰه چه وقت قیامت بپا مىشود؟
از آنجایی که آن هنگام ، وقت نماز قرار رسیده بود حضرت ، نماز را خوانده و پس از آن فرمودند: آن كسى كه از وقت قيامت سؤال پرسید کجاست ؟ سائل عرضه داشت: من يا رسول اللّٰه! حضرت فرمودند:
براى آن روز چه چیزی آماده كردهاى؟
عرضه داشت:به خدا سوگند عمل زيادى ندارم نه نماز و نه روزه فقط محبت خدا و رسولش را در قلب خود دارم .
حضرت فرمودند: هر کس در قیامت با همان کسی که دوستدار اوست محشور مىشود.
راوی مىگويد:من نديدم كه مسلمانان بعد از اسلام به همچون این روز از بشارت چیزی خوشحال و مسرور شوند.
علل الشرایع ج۱ ص ۱۳۹
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
هدایت شده از سید محمد جواد سید شبیری
⁉️ در واپسین روزهای عمر رسول خدا...
1️⃣ کسی حق تخلف از لشکر اسامه را ندارد...
👊🏻 #پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم اصرار دارد کسی از لشکر اسامه سرپیچی نکند.
💢 لشکر در خارج #مدینه اردو زده، پيامبر اکرم به «قيس بن سعد» و «حباب بن منذر» و گروهى از #انصار دستور داد به اردوگاه #اسامه بروند و به او بگويند پيامبر صلیاللهعلیهوآله، اجازهی تخلّف و بازگشت نمىدهد و هر چه زودتر بايد حركت کنید.
🖐🏻 ...قيس و حباب نزد #رسول_خدا بازگشتند و خبر حركت لشكر را به او گزارش كردند؛ ولى پيامبر اکرم فرمود: لشكر هنوز از جاى خود حركت نكرده است...!
📚 بحار الأنوار، ج۲۸، ص۱۰۷
2️⃣ «أَنْ تَخْلُوَ الْمَدِينَةُ مِنْهُمْ....»
❇️ #پیامبر صلیاللهعلیهوآله میخواست کسی از منافقین در مدینه نباشد تا امر ولایت #علی_بن_ابی_طالب علیهالسلام تثبیت شود.
🔰 حذيفه گويد: (در بستر بيمارى) پيامبر صلّىاللهعليهوآلهوسلّم افرادی را كه بر عداوت با علی بن ابیطالب علیهالسلام بودند و اصرار مىورزيدند و گروهى از طلقاى منافق كه نزديک به چهار هزار نفر مىشدند، جمع كرد و اسامه را بر آنان امير كرد و دستور داد به سمت شام از شهر خارج شوند.
✋🏼 عرض كردند: يا رسول الله! ما تازه از سفر بازگشتهايم، اجازه بده چند روز كارهاى شخصى را انجام بدهيم.
💢 پيغمبر اجازه داد به مقدارى كه كارهاى لازم را انجام دهند در شهر بمانند و از سوى ديگر به اسامه دستور داد در بيرون شهر اردو بزند تا در آنجا منتظر آمدن ديگران بماند و پيغمبر صلّىاللهعلیهوآله خواست با اين كار مدينه از وجودشان خالى شود و كسى از منافقين در آنجا نماند.
♨️ اين گروه همچنان در مدينه ماندند و پيامبر خدا بارها دستور خروج مىداد تا به اسامه ملحق شوند و به سوى محل مأموريت خود حركت كنند.
⚫️ در اين موقع، بيمارى پيامبر صلّىاللهعليهوآلهوسلّم شدّت يافت؛ وقتى اين امر را مشاهده كردند، به توطئه روى آوردند تا از مدينه بيرون نروند.
📚 بحار الأنوار، ج۲۸، ص۱۰۷
3️⃣ «قَدْ نَزَلَتْ بِالْإِسْلَامِ نَازِلَةٌ وَ فِتْنَةٌ عَظِيمَةٌ مِنَ الْفِتَنِ...»
✋🏾 بلال اذان گفت...
🍂 عايشه صهيب را نزد پدرش فرستاد و گفت: بيمارى #پيامبر صلّىاللهعليهوآلهوسلّم شدّت يافته و #على عليهالسّلام سرگرم پرستارى از اوست؛ تو بر مردم نماز بگذار تا براى آينده، حجّتى داشته باشى!
⚫️ مردم در مسجد طبق معمول منتظر ورود پيامبر اکرم و احيانا على عليهالسّلام بودند كه ابىبكر وارد شد و گفت: پيغمبر دستور داده با مردم نماز بگذارم.
👈🏼 يكى از اصحاب گفت: تو در لشكر اسامه بودى، گمان نمىكنم كسى تو را امر به نماز كرده باشد.
☝🏾 مردم به بلال پيشنهاد كردند كه از پيامبر صلّىاللهعلیهوآله اجازه بگيرد...
📛 وقتى بلال جريان را به عرض پيامبر رساند، فرمود: مرا به مسجد ببريد؛ سوگند به خدا #فتنهاى براى اسلام روى داد.
❇️ سپس با همان حال بر على عليهالسّلام و فضل تكيه داد و پاهايش روى زمين كشيده مىشد، تا به #مسجد رفت...
📿 رداى ابىبكر را گرفت و او را كنار زد و در حال نشسته با مردم نماز خواند و بلال تكبير مىگفت...
📚 إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج۲، ص۳۳۹
4️⃣ توطئه آغاز شد...
💢 علیرغم تاکید #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله به خروج افراد از مدینه و پیوستن به #لشکر_اسامه، افرادی نزد اسامه رفتند و گفتند: الآن خروج ما مصلحت نيست و نمىتوانيم مدينه را خالى كنيم، بهتر است در آنجا بمانيم.
⁉️ اسامه گفت: چرا؟
🍂 گفتند: چون #پيامبر صلّىاللهعلیهوآله بيمار است و بيماريش به مرحلهی خطر رسيده و اگر در شهر نمانيم، مسائلى روى مىدهد كه نمىتوان بعدا به اصلاح آنها اقدام كرد؛ پس منتظر مىمانيم تا وضعيّت پيامبر مشخص گردد و بعد حركت مىكنيم.
🔎 حذيفه گويد: اين گروه، افرادى را فرستادند تا كم و كيف حال پيامبر را به آنها گزارش نمايد.
♨️ مخفيانه نزد عايشه رفتند و او گفت: حال پيامبر صلّىاللهعلیهوآله وخيم است؛ شما در همانجا بمانيد تا خبر را ساعت به ساعت برايتان گزارش كنم.
📚 بحار الأنوار، ج۲۸، ص۱۰۷
5️⃣ شرّ عظیم وارد مدینه شد...
⚫️ بيمارى #رسول_خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلم شدّت پيدا كرد.
🌃 عايشه «صهيب» را فرستاد تا به ابىبكر گزارش كند كه ديگر اميدى به پيامبر صلیاللهعلیهوآله باقى نمانده و بهتر است مخفيانه به مدينه بياييد؛ لذا گروهی از منافقان، شبانه وارد مدينه شدند.
♨️ پيغمبر فرمود: ديشب حادثهی بزرگى در شهر واقع شد.
⁉️ پرسيدند: چه حادثهاى؟
📛 فرمود: گروهى از لشكر اسامه بازگشتند و بدانيد كه من از آنها بيزارم.
⚠️ و سه بار اين جمله را تكرار كرد: واى بر شما! جيش اسامه را حركت دهيد.
📚 بحار الأنوار، ج۲۸، ص۱۰۷
◼️ #پیامبر_اکرم
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
هدایت شده از سید محمد جواد سید شبیری
#حاجت_مومن
▫️ پیامبر اکرم (صلّی الله عليه وآله) میفرمایند:
◾️ مَنْ سَعیٰ لِمَرِیضٍ فِي حَاجَةٍ ـ قَضَاهَا أوْ لَمْ یَقْضِهَاـ خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَیَوْمٍ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ.
▫️ (هر كس برای نیاز بیماری بكوشد ـ چه آن را برآورده سازد، چه نسازد ـ مانند روزی كه از مادرش زاده شده، از گناهانش پاک میشود).
(من لایحضره الفقیه، ج 4، ص 16)
⚫️ فرا رسیدن شهادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام مجتبی علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
هدایت شده از سید محمد جواد سید شبیری
قاتلین رسول خدا «صلی الله علیه وآله»
عبدالصمد بن بشیر از امام صادق «علیه السلام» نقل میکند:
حضرت فرمودند: میدانید رسول خدا مُرد یا کشته شد!؟
خداوند میفرماید: اگر او بمیرد یا کشته شود، به دوران جاهلیت برمیگردید؛
ایشان قبل از مرگ مسموم شدند، آن دو زن (عایشه و حفصه لعنهما الله) ایشان را مسموم کردند، پس ما گفتیم: آن دو و پدرانشان (ابوبکر و عمر لعنهما الله) بدترین خلائق خدا هستند.
- تفسیر عیاشی، ج۱، ذیل آیه ۱۴۴ آل عمران.
طبق نقل کتاب شریف «منتهی الآمال»، رسول خدا در آخرین روزهای حیات خود در خانه ام سلمه بود، اما عایشه با التماس به دیگر زنان، بالاخره آنان را راضی کرد تا حضرت را به خانه خود ببرد، و چون به خانه عایشه «لعنة الله علیها» رفت، بیماری اش شدت یافت؛ منتهی الآمال، ج۱، فصل۷.
و طبق نقل شیخ علی نمازی شاهرودی در مستدرک سفینة البحار، در بیست و چهارم ماه صفر بیماری ایشان شدت یافت. مستدرک سفینة البحار، ج۶، ص۲۹۵.
البته در اینجا باید متذکر شد که رسول خدا «صلی الله علیه وآله» در حجره حضرت زهرا «سلام الله علیها» از دنیا رحلت نمود، چرا که حجره حضرت فاطمه در شمال غربی مسجد بود، همان جایی که جسد مطهر رسول خدا به خاک سپرده شد و اموی ها بعد از دفن ابوبکر و عمر «لعنة الله علیهما» اعلام کردند که رسول خدا در حجره عایشه به خاک سپرده شد. اغتیال النبی، ص۱۸۸.
- بخاری در کتاب خود به نقل آخرین لحظات عمر حضرت پرداخته و به نقل از عایشه مینویسد:
ابوبکر نزد رسول خدا آمد در حالی که او از دنیا رفته بود. عایشه گفت به او دارو دادیم، و (پیامبر) به ما اشاره کرد که به من دارو ندهید!
گفتیم هر مریضی از دارو (خوردن) کراهت دارد، هنگامی که دارو اثر کرد، رسول خدا به ما گفت: آیا شما را از دارو دادن نهی نکردم؟
گفتیم: هر مریضی از دارو کراهت دارد؛
پس رسول خدا گفت: در خانه کسی باقی نمی ماند مگر اینکه باید دارو را بخورد و من نظاره گر باشم، مگر عمویم عباس، که او اینجا نبوده است. صحیح البخاری، ج۷، ص۱۷، باب الطب.
در اینجا ذکر یک نکته لازم است:
عایشه عملأ از دستور رسول خدا سرپیچی کرده و به حضرت دارو میدهد؛ که البته مخالفت با رسول خدا کفر است؛
راوی خود عایشه است و کتاب صحیح بخاری که اهل تسنن آن را برادر قرآن میدانند.
اما اگر روایت فوق را با روایات شیعه بسنجیم، متوجه خواهیم شد آنچه به رسول خدا خورانده شد، «سمّ» بوده نه دارو!
- امام صادق «علیه السلام» در تفسیر آیه نخست سوره مبارکه تحریم فرمودند:
کسی که رسول خدا سرّ را به او گفت، حفصه بود.
هنگامی که او (حفصه) از رسول خدا پرسید: چه کسی به تو خبر داد (که من سرّ را فاش کردم) کافر شد و خداوند در مورد او و عایشه فرمود: قلب های شما از راه راست منحرف شده است و انحراف قلب، به معنای کفر است.
(بحارالانوار، ج۲۲، ص۲۴۶).
علامه مجلسی در ادامه میگوید:
و در روایت است که حفصه وقتی مطلع شد پدرش عمر و ابوبکر «لعنهما الله» امر خلافت را (غاصبانه) به دست می آورند، آن را برای عایشه فاش کرد و او نیز برای پدرش و او نیز برای رفیقش (عمر)، پس جمع شدند که این امر را به تعجیل اندازند، و حضرت را با سمّی مسموم کنند، و هنگامی که خدا، رسولش را از کار آنان آگاه کرد که تصمیم به قتل او دارند، قسم خوردند که آن دو چنین تصمیمی ندارند، پس آیه هفت سوره تحریم نازل شد:
«ای کسانی که کفر ورزیدید، امروز عذری برای شما نیست، به درستی که جزای شما، عملی است که انجام میدهید.»
- حسین بن منذر گوید: از امام صادق «علیه السلام» در مورد آیه ۱۴۴ سوره مبارکه آل عمران سوال کردم، قتل بود یا مرگ!؟
فرمودند: یعنی اصحابش کردند آنچه کردند.
(بحارالانوار، ج۲۸، کتاب الفتن و المحن، ح۲۹).
- علامه سید هاشم بحرانی در تفسیر خودش از امام باقر «علیه السلام» در تفسیر آیه ۴۱ سوره عنکبوت «کمثل العنکبوت اتخذت بیتا» گوید:
حضرت فرمودند: آن حمیراء است.
(که از عایشه به عنکبوت تعبیر شده است).
*چنان چه در علم امروز ثابت شده، عنکبوت ماده (پس از مدتی زندگی) جنس نر را میکُشد و شاید که در فرمایش امام معصوم، اشاره ای به این موضوع باشد.
ابْنُ حميد،قال: حدثنا سلمة، عن ابن إسحاق، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: لَمَّا تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ ص قَامَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ، فَقَالَ: إِنَّ رِجَالا من المنافقين يزعمون ان رسول الله تُوُفِّيَ وَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ وَاللَّهِ مَا مَاتَ، وَلَكِنَّهُ ذَهَبَ إِلَى رَبِّهِ كَمَا ذَهَبَ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ، فَغَابَ عَنْ قَوْمِهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً، ثُمَّ رَجَعَ بَعْدَ أَنْ قِيلَ قَدْ مَاتَ، وَاللَّهِ لَيَرْجِعِنَّ رَسُولُ اللَّهِ فَلْيُقَطِّعَنَّ أَيْدِي رِجَالٍ وَأَرْجُلُهُمْ يَزْعُمُونَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ مَاتَ.
- الطبري ج۳ ص۲۰۰
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
هدایت شده از سید محمد جواد سید شبیری
سید مرتضی رضوان الله علیه در بیان عظمت فضیلت امیر المؤمنین در لیلة المببت چنین میگوید:
ماجرای لیلة المبیت فضیلتی بزرگ و منقبتی عالی قدر برای امیر المؤمنین علیه السلام است و همواره شیعه این جانفشانی را برتر از تسلیم حضرت اسماعیل علیه السلام هنگام ذبح میداند.
شیعیان میگویند: تفاوت این دو کار بزرگ در این است که اسماعیل با یک پدر مهربان و دلسوز و مورد اعتماد مواجه بود و عادت روزگار چنین نبوده و نیست که فرزندان به دست پدران کشته شوند.
ولی امیر المؤمنین علیه السلام با دشمنان کینهتوز و خشمگین و غیر قابل اعتماد مواجه بود. خصوصا اینکه این فداکاری او باعث شد که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم دور شود و نقشهی دشمنان بر آب شود. پس این فداکاری علی علیه السلام موجب خشمگینی بیشتر آنها شده بود و روا بود که به او آسیب برسانند.
"وهذه فضيلة عظيمة ومنقبة جليلة، ما زالت الشيعة تفضلها على استسلام إسماعيل لأبيه عليهما السلام عند أمره بذبحه.
وقالوا: إنما استسلم إسماعيل عليه السلام إلى أب حدب مشفق مأمون، وما جرت العادة بإتلاف الآباء للأبناء.
وأمير المؤمنين عليه السلام استسلم إلى أعداء حنقين مبغضين غير مأمونين، لا سيما وقد فوّتهم _بمبيتهم على الفراش_ غرضَهم وحرمهم مقصودهم، فهم على من فعل ذلك أحنق وبالإضرار به أجدر."
📜 شرح القصيدة المذهبة في مدح أمير المؤمنين عليه السلام للسيد الحميري، ص ۲۶۴
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خجالت کشیدن امام معصوم
🔸روایتی ناب در کلام امام صادق علیه السلام که باعث خجالت امام در باب تکرار آن شده است!
از حضرت امام صادق علیه السلام منقول است كه فرمود:
(قَدِ اسْتَحْيَيْتُ مِمّا اُكَرِّرُ هذَا الْكَلامَ عَلَيْكُمْ)؛
من بس كه اين سخن را براي شما تكرار كردهام،از تكرارش شرمنده ميشومو آن اينكه:
(اِنَّما بَيْنَ اَحَدِكُمْ وَ بَيْنَ اَنْ يُغْتَبَطَ اَنْ تَبْلُغَ نَفْسُهُ هَهُنا وَ اَهْوَي بِيَدِهِ اِلَي حَنْجَرَتِهِ)؛
«ميان شما و بهشت، اين مقدار فاصله است كه جان به اينجا برسدـ با دست خود اشاره به حلقشان فرمودند؛[ يعني، انسان محبّ علی همين قدر كه جان از بدنش جدا شد، خود را در بهشت برزخی میبيند]».
(يَأْتِيهِ رَسُولُ اللهِ وَ عَلِيٌّ)؛
«[دم جان دادن] رسول خدا صلوات الله علیه وآله و علی علیه السلام کنار محتضر می آيند».
(فَيَقوُلانِ لَهُ اَمّا ما كُنْتَ تَخافُ فَقَدْ آمَنَكَ اللهُ مِنْهُ وَ اَمّا ما كُنْتَ تَرْجوُ فَاَمامَكَ فَاَبْشِرُوا)؛
«به محتضر [كه در حال جان دادن است] می گويند، از آنچه می ترسيدي خدا امانت داد و آنچه به آن اميدوار بودی برايت آماده است».
آنگاه امام فرمود: شاد باشيد اي دوستان علی...😍
...
📝منبع حدیث: بحارالانوار،جلد27،صفحهي163.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
✔️ گفتگوی ابوحنیفه با امام کاظم (علیهالسلام)
وَ رُوِيَ: أَنَّهُ دَخَلَ أَبُو حَنِيفَةَ الْمَدِينَةَ وَ مَعَهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُسْلِمٍ. فَقَالَ لَهُ: يَا أَبَا حَنِيفَةَ إِنَّ هَاهُنَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ مِنْ عُلَمَاءِ آلِ مُحَمَّدٍ فَاذْهَبْ بِنَا إِلَيْهِ نَقْتَبِسْ مِنْهُ عِلْماً. فَلَمَّا أَتَيَا إِذَا هُمَا بِجَمَاعَةٍ مِنْ عُلَمَاءِ شِيعَتِهِ يَنْتَظِرُونَ خُرُوجَهُ أَوْ دُخُولَهُمْ عَلَيْهِ فَبَيْنَمَا هُمْ كَذَلِكَ إِذْ خَرَجَ غُلَامٌ حَدَثٌ فَقَامَ النَّاسُ هَيْبَةً لَهُ فَالْتَفَتَ أَبُوحَنِيفَةَ فَقَالَ يَا ابْنَ مُسْلِمٍ مَنْ هَذَا؟ قَالَ مُوسَى ابْنُهُ. قَالَ وَ اللَّهِ أُخْجِلُهُ بَيْنَ يَدَيْ شِيعَتِهِ قَالَ لَهُ لَنْ تَقْدِرَ عَلَى ذَلِكَ قَالَ وَ اللَّهِ لَأَفْعَلَنَّهُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى مُوسَى فَقَالَ يَا غُلَامُ أَيْنَ يَضَعُ الْغَرِيبُ فِي بَلْدَتِكُمْ هَذِهِ؟ قَالَ يَتَوَارَى خَلْفَ الْجِدَارِ وَ يَتَوَقَّى أَعْيُنَ الْجَارِ وَ شُطُوطَ الْأَنْهَارِ وَ مَسْقَطَ الثِّمَارِ وَ لَا يَسْتَقْبِلُ الْقِبْلَةَ وَ لَا يَسْتَدْبِرُهَا فَحِينَئِذٍ يَضَعُ حَيْثُ شَاءَ ثُمَّ قَالَ يَا غُلَامُ مِمَّنِ الْمَعْصِيَةُ؟ قَالَ يَا شَيْخُ لَا تَخْلُو مِنْ ثَلَاثٍ إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنَ اللَّهِ وَ لَيْسَ مِنَ الْعَبْدِ شَيْءٌ فَلَيْسَ لِلْحَكِيمِ أَنْ يَأْخُذَ عَبْدَهُ بِمَا لَمْ يَفْعَلْهُ وَ إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنَ الْعَبْدِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ أَقْوَى الشَّرِيكَيْنِ فَلَيْسَ لِلشَّرِيكِ الْأَكْبَرِ أَنْ يَأْخُذَ الشَّرِيكَ الْأَصْغَرَ بِذَنْبِهِ وَ إِمَّا أَنْ تَكُونَ مِنَ الْعَبْدِ وَ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ شَيْءٌ فَإِنْ شَاءَ عَفَا وَ إِنْ شَاءَ عَاقَبَ قَالَ فَأَصَابَتْ أَبَا حَنِيفَةَ سَكْتَةٌ كَأَنَّمَا أُلْقِمَ فُوهُ الْحَجَرَ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ أَلَمْ أَقُلْ لَكَ لَا تَتَعَرَّضْ لِأَوْلَادِ رَسُولِ اللَّهِ.
📚 الإحتجاج، الطبرسي، أبو منصور ج2 ص387 و 388
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
سیره و صفات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله(2).pdf
32.14M
📗#كحل_البصر_في_سيرة_سيد_البشر
📝مولف:شیخ عباس قمی
تعداد صفحات:۲۰۹
زبان:عربی
دانلود نسخه عربی
📗سیره و صفات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
📝مولف:شیخ عباس قمی(مترجم: لطیف راشدی)
تعداد صفحات:۳۳۴
زبان:فارسی
دانلود نسخه فارسی
🔹توضیح:
حاج #شیخ_عباس_قمی از محدثان برجسته در سال ۱۲۹۴ ه ق در شهر قم متولد شد و پس از کسب علوم مقدماتی به نجف رفته و نزد استادان بزرگی به فراگیری علم پرداخت. وی در عصر خویش نهضت عظیم علمی و فرهنگی به وجود آورد و سرانجام در سال ۱۳۵۹ ه ق در نجف درگذشت. از وی آثار بسیاری از جمله "مفاتیح الجنان" و "کحل البصر فی سیره سید البشر" برجای مانده است. مولف محترم در این کتاب ضمن بیان زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله از زمان تولد تا رحلت به شرح اخلاق و سیرهی ایشان میپردازد و موضوعاتی چون وفات حضرت عبدالمطلب، ازدواج با حضرت خدیجه علیها السلام و زندگی افرادی چون ابوطالب را بررسی میکند. در پایان نیز جنگهای پیامبر صلی الله علیه و آله را معرفی مینماید.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
#حدیث
#اهمیت_حقوق_زنان_و_کودکان 🍃🌼
🌸🌸🌸
🔸 عنْ كُلَيْبٍ اَلصَّيْدَاوِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِذَا وَعَدْتُمُ اَلصِّبْيَانَ فَفُوا لَهُمْ فَإِنَّهُمْ يَرَوْنَ أَنَّكُمُ اَلَّذِينَ تَرْزُقُونَهُمْ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيْسَ يَغْضَبُ لِشَيْءٍ كَغَضَبِهِ لِلنِّسَاءِ وَ اَلصِّبْيَانِ .
☘️☘️☘️
🔸 از كليب صيداوى نقل شده که گويد : امام #كاظم عليه السّلام به من فرمودند :
« اگر به فرزندان خود وعده چيزى مىدهيد، به وعدۀ خود وفا كنيد؛ چرا كه آنان تصور مىكنند كه شما روزىرسان آنان هستيد. خداوند از پامال شدن حقوق بانوان و كودكان چنان خشم مىگيرد كه از ساير خطاها خشم نمىگيرد » .
•┈┈••✾••┈┈•
📚 الکافي ج ۶، ص ۵۰
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
❗️بار خود را روی دوش دیگران بگذار!
عن امیرالمومنین لولده الحسن علیهما السلام: إِذَا وَجَدْتَ مِنْ أَهْلِ اَلْفَاقَةِ مَنْ يَحْمِلُ لَكَ زَادَكَ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ فَيُوَافِيكَ بِهِ غَداً حَيْثُ تَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَاغْتَنِمْهُ وَ حَمِّلْهُ إِيَّاهُ وَ أَكْثِرْ مِنْ تَزْوِيدِهِ وَ أَنْتَ قَادِرٌ عَلَيْهِ فَلَعَلَّكَ تَطْلُبُهُ فَلاَ تَجِدُهُ
امیرالمومنین علیه السلام در توصیه خود به امام حسن علیه السلام: هر گاه نيازمندى را يافتى كه مىتواند زاد و توشۀ تو را تا رستاخيز بر دوش گيرد و فردا كه به آن نيازمند شوى به تو پس دهد آنرا غنيمت بشمار و اين زاد را بر #دوش او بگذار، و اگر قدرت بر جمع آورى چنين زاد و توشهاى را دارى هر چه بيشتر فراهم ساز و همراه او بفرست، چرا كه ممكن است روزى در جستجوى چنين شخصى برآئى ولى پيدايش نكنى. هنگامى كه بىنياز هستى.
📗نهجالبلاغه، نامه۳۱.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازیک زائرعراقی میپرسند
چرا پیراهنت وصله زده شده ...😭
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ :
حَقٌّ عَلَى اَلْغَنِيِّ أَنْ يَأْتِيَ قَبْرَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي اَلسَّنَةِ مَرَّتَيْنِ
وَ حَقٌّ عَلَى اَلْفَقِيرِ أَنْ يَأْتِيَهُ فِي اَلسَّنَةِ مَرَّةً.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:
بر عهده غنى است كه در سال دو مرتبه
و بر فقير است كه در سال يك مرتبه به زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السّلام بروند.
📗كامل الزيارات ج۱ ص۲۹۳
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
بسم الله الرحمن الرحیم
♨️از اسرار آل محمد (ص): صلواتی با آثار شگرف
#کلام_نور
به سند معتبر از امام رضا علیه السلام روایتست:
این صلوات از اسرار آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین است)؛ سه بار صبح و سه بار شامگاه خوانده می شود:
✔️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي الْأَوَّلِينَ، وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي الآخِرِينَ، وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي الْمَلأِ الْأَعْلى، وَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِي النَّبِيِّينَ وَ الْمُرْسَلِينَ، اللَّهُمَّ أَعْطِ مُحَمَّداً (ص) الْوَسِيلَةَ وَ الشَّرَفَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الْكَبِيرَةَ.
اللَّهُمَّ إِنِّي آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ (ص) وَلَمْ أَرَهُ، فَلا تَحْرِمْنِي يَوْمَ الْقِيامَةِ رُؤْيَتَهُ، وَ ارْزُقْنِي صُحْبَتَهُ، وَ تَوَفَّنِي عَلى مِلَّتِهِ، وَ اسْقِنِي مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِيّاً سَائِغاً هَنِيئا لا أَظْمَأُ بَعْدَهُ أَبَداً، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.
اللَّهُمَّ كَما آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ لَمْ أَرَهُ، فَعَرِّفْنِي فِي الْجِنانِ وَجْهَهُ، اللَّهُمَّ بَلِّغْ رُوحَ مُحَمَّدٍ عَنِّي تَحِيَّةً كَثِيرَةً وَ سَلاما.
✳️(آثار آن) و فرمود:
«هر کس چنین صلواتی بفرستد:
گناهانش نابود و لغزش هایش آمرزیده می شود،
پیوسته خوشنود باشد،
دعایش مستجاب و خواسته اش عطا گردد،
در روزیش گسترده می شود،
در پیروزی بر دشمنان یاری می شود،
راهی به انواع نیکی ها برایش باز می شود،
از همنشینان پیامبر (ص) و روبروی او در برترین بهشت ها خواهد بود».
▪️متن عربی:
أبي ره قال حدثني سعد بن عبد الله عن أحمد بن محمد قال حدثنا أبي عن ابن المغيرة قال سمعت أبا الحسن ع يقول:... وَ مَنْ سرّ آلَ مُحَمَّدٍ فِي الصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِه :َ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي الْأَوَّلِين...
فإن من صلى على النبي بهذه الصلاة هدمت ذنوبه و غفرت خطاياه و دام سروره و استجيب دعاؤه و أعطي مسئوله و بسط له في رزقه و أعين على عدوه و هي له سبب أنواع الخير و يجعل من رفقاء نبيه بين يديه في الجنان الأعلى يقولهن ثلاث مرات غدوة و ثلاث مرات عشية. (ثواب الاعمال/ ۱۵۶)
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
دین داری در آخر الزمان
شیخ طوسی( قدس سره ) در امالی /ص ۴۸۵/ این دو روایت را از رسول رحمت و رهایی( صلی الله علیه و آله و سلم) آورده است:
✔️«يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ الصَّابِرُ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ كَالْقَابِضِ عَلَى الْجَمْرِ».
زمانی برسد که دینداران صبور مثل شحصی باشند که در دست خود آتش نگاه دارد.
✔️«يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ الصَّابِرُ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ لَهُ أَجْرُ خَمْسِينَ مِنْكُمْ.
قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَجْرُ خَمْسِينَ مِنَّا قَالَ: نَعَمْ، أَجْرُ خَمْسِينَ مِنْكُمْ، قَالَهَا ثَلَاثاً»
زمانی بیاید که پاداش دینداران پایمند پنجاه برابر پاداش شما(= یارانپیامبر ) باشد
اصحاب با شگفتی گفتند : پنجاه نفر از ما ، فرمودند : آری و سه بار تکرار کردند : اجر پنجاه نفر از شما
پیامبر از مثل زمان سخت ما گزارش می دهد.
عصر حاضر که حجت حق غائب است ، زمانی که دین ستیزان و دین سازان و قرآن سوزان با همهٔ توان و از هر راه سعی در ایجاد بیراهه ها دارند ،
عصری که رفتار برخی به اصلاح متدینین مردم را از دین بیزار می کند.
اگر کسی در این زمان صبور و مقاوم بود و دین خود را با سختی تمام حفظ کرد قطعا از کسانی که در محضر رسول خدا بودند ارزشمندتر است.
مرحوم صدوق در کمال الدین /ج ۲ ص ۳۵۲/ از امام صادق ( علیه السلام ) نقل می کند که در چنین دورهٔ ظلمانی و پر از شبهه که دسترسی به علم هدایت نداریم و هر آن ممکن است ثبات قدم را در دینداری از دست بدهیم دعای غریق را با توجه و بدون کمو زیاد بخوانیم
«سَتُصِيبُكُمْ شُبْهَةٌ فَتَبْقَوْنَ بِلَا عَلَمٍ يُرَى وَ لَا إِمَامٍ هُدًى وَ لَا يَنْجُو مِنْهَا إِلَّا مَنْ دَعَا بِدُعَاءِ الْغَرِيقِ قُلْتُ كَيْفَ دُعَاءُ الْغَرِيقِ قَالَ يَقُولُ:
﴿ *يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ* ﴾
فَقُلْتُ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُقَلِّبُ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ وَ لَكِنْ قُلْ كَمَا أَقُولُ لَكَ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ»
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
کربلا فوق الشبهات.pdf
6.93M
📗 کربلاء فوق الشبهات
✍ علامه سید جعفر مرتضی عاملی
📖صفحات: ۲۸۶
🔻زبان: عربی
✂️مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی در این کتاب ۲۵ ادعا مرحوم استاد مطهری در کتاب حماسه حسینی را یک به یک مطرح کرده و نقد و بررسی مینماید. کتاب کربلا فوق الشبهات، نمونه بارز یک نقد عالمانه است؛ احترام بسیار زیاد ناقد به استاد مطهری و نیز ارجاع به منابع فراوان، ارزشی دوچندان به این کتاب داده است.
علامه سید جعفر مرتضی در این کتاب به خوبی نشان میدهد که بررسی و نقد تاریخی تا چه حد دقیق و سخت است.
لذا انتقاد اصلی وی به شیوه نقد وقایع تاریخی در کتاب حماسه حسینی است که بسیار بجاست، نقدهایی که متاسفانه مدتهاست -خصوصا در فضاهای غیر علمی- باب شده و تنها نتیجهاش باز شدن باب تشکیک و اتهام جعل در قضایای کربلا است./ کتابخانه شیعه
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
آفتابی که به زائر امام حسین علیهالسلام میتابد.
🔸امام صادق(ع): زائرِ حسین(ع) وقتى به قصد زيارت از خانهاش خارج شد، سايهاش بر چيزى نمیافتد مگر اینکه آن چيز برايش دعا میکند. و هنگامى كه آفتاب بر سرش بتابد، گناهانش را میسوزاند همانطور كه آتش هيزم را میسوزاند.
📗 الزیارت ، ص۲۷۹.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
➖چگونگی رسیدن کاروان اسراء به کربلا😭
🛑قَالَ اَلرَّاوِي: وَ لَمَّا رَجَعَ نِسَاءُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ عِيَالُهُ مِنَ اَلشَّامِ وَ بَلَغُوا اَلْعِرَاقَ قَالُوا لِلدَّلِيلِ مُرَّ بِنَا عَلَى طَرِيقِ كَرْبَلاَءَ فَوَصَلُوا إِلَى مَوْضِعِ اَلْمَصْرَعِ فَوَجَدُوا جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْأَنْصَارِيَّ رَحِمَهُ اَللَّهُ وَ جَمَاعَةً مِنْ بَنِي هَاشِمٍ وَ رِجَالاً مِنْ آلِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَدْ وَرَدُوا لِزِيَارَةِ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَوَافَوْا فِي وَقْتٍ وَاحِدٍ وَ تَلاَقَوْا بِالْبُكَاءِ وَ اَلْحُزْنِ وَ اَللَّطْمِ وَ أَقَامُوا اَلْمَآتِمَ اَلْمُقْرِحَةَ لِلْأَكْبَادِ وَ اِجْتَمَعَ إِلَيْهِمْ نِسَاءُ ذَلِكَ اَلسَّوَادِ فَأَقَامُوا عَلَى ذَلِكَ أَيَّاماً
🔰چون خانوادهی امام حسین (علیه السلام) از شام برگشته به عراق رسیدند، به راهنما گفتند: مارا از راه کربلا ببر.
وقتی به محلّ شهادت امام رسیدند.
جابر بن عبدالله انصاری و جمعی از بنی هاشم و مردانی از خاندان پیامبر را دیدند که برای زیارت قبر حسین (علیه السلام) وارد شدهاند.
همزمان به هم رسیدند و با اشک و ناله و شیون با یکدیگر روبرو شدند. عزایی جگرسوز برپا داشتند. زنان آن ناحیه هم گرد آمدند و چند روز ماتم برپا داشتند.
📚:اللهوف ج۱ ص۱۹۶
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
➖شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله بزرگترین مصیبت
🛑عنْ سُلَيْمَانَ بْنِ عَمْرٍو اَلنَّخَعِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ أُصِيبَ بِمُصِيبَةٍ فَلْيَذْكُرْ مُصَابَهُ بِالنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِنَّهُ مِنْ أَعْظَمِ اَلْمَصَائِبِ .
🔰سليمان بن عمرو نخعى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:
هر كس گرفتار مصيبتى شد، خوب است مصيبت وفات پيامبر صلّى اللّه عليه و آله را به ياد آورد كه از بزرگترين مصايب بود.
📚:الکافي ج ۳، ص ۲۲۰
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می کند که
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطبه ای خواندند و فرمودند:
﷽ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِذَا أَنَا اسْتُشْهِدْتُ فَعَلِيٌّ أَوْلَى بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ فَإِذَا اسْتُشْهِدَ عَلِيٌّ فَابْنِيَ الْحَسَنُ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْهُمْ بِأَنْفُسِهِمْ ...... فَقَامَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع وَ هُوَ يَبْكِي فَقَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ تُقْتَلُ قَالَ نَعَمْ أَهْلِكُ شَهِيداً بِالسَّمِّ وَ تُقْتَلُ أَنْتَ بِالسَّيْفِ وَ تُخْضَبُ لِحْيَتُكَ مِنْ دَمِ رَأْسِكَ.....
ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی اولی به نفس شماست، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن اولی به نفس مومنین است....
پس علی بن ابی طالب علیهما السلام ایستاد و در حالی که گریه میکرد، فرمود:
پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا!
آیا کشته میشوی؟!
حضرت فرمود: بله، به وسیله سم به شهادت میرسم، و تو با شمشیر کشته میشوی و محاسنت از خون سرت خضاب میشود...
📚 كتاب سليم بن قيس الهلالی ج ۲ص ۸۳۷-۸۳۸
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
✅ اگر هنگام خوردن غذا، مهمانی وارد شود، آیا توصیه شده است که از سر سفره تکان نخورده و به احترام او از جا برنخیزیم؟!
☑️ «عَنْ یَاسِرٍ الْخَادِمِ وَ نَادِرٍ جَمِیعاً قَالا قَالَ لَنَا أَبُو الْحَسَنِ ع إِنْ قُمْتُ عَلَى رُءُوسِکُمْ وَ أَنْتُمْ تَأْکُلُونَ فَلَا تَقُومُوا حَتَّى تَفْرُغُوا وَ لَرُبَّمَا دَعَا بَعْضَنَا فَیُقَالُ لَهُ هُمْ یَأْکُلُونَ فَیَقُولُ دَعْهُمْ حَتَّى یَفْرُغُوا».
📚 کافی ج 6، ص 298
🔸 یاسر خادم و نادر گفتند: امام رضا(علیه السلام) به ما فرمود: زمانی که مشغول خوردن غذا هستید، حتی اگر من بالای سر شما حاضر شوم، از جای خود برنخیزید! و بسیار پیش میآمد که حضرت با ما کاری داشت و به ایشان میگفتند که آنان مشغول خوردن غذا هستند که ایشان میفرمود: کاری به کارشان نداشته باشید تا غذایشان را تمام کنند.
🔹 با این وجود، اگر شرایط به گونهای باشد که بلند نشدن برای مهمان، عرفاً نوعی توهین به او به شمار آید، نباید مهمان مؤمن را تحقیر کرد؛ زیرا احترام به مؤمن برتر از احترام به سفره است.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
#حضرت_علی_علیه_السلام فرمودند:
🌷أشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَخَفَّ بِهِ صَاحِبُهُ🌷
🌴بدترين و خطرناك ترين گناهان گناهى است كه مرتكب شونده آن، آن را كوچك بشمرد.
📚 نهجالبلاغه. حکمت ۴۷۷
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
➖ اگر نمی توانی به هر دلیلی زیارت بروی ...
🛑قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِذَا بَعُدَتْ بِأَحَدِكُمُ الشُّقَّةُ ، وَ نَأَتْ بِهِ الدَّارُ ، فَلْيَصْعَدْ أَعْلَی مَنْزِلِهِ فَلْيُصَلِّ رَكْعَتَيْنِ وَ لْيُؤْمِ بِالسَّلَامِ إِلَی قُبُورِنَا فَإِنَّ ذَلِكَ يَصِلُ إِلَيْنَا.
🔰امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند :
هرگاه بر يكی از شما سخت و طاقت فرسا بود و خانه اش دور بود ، پس بر بامِ خانه اش بالا رود و دو ركعت نماز بخواند و با سلام دادن به قبر ما اشاره و قصد كند ، همانا سلام او به ما می رسد.
📚: الفقيه ج۲ حدیث۳۲۰۲
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
💠اهمیت زیارت امام رضا علیه السلام
🔸در خصوص زیارت امام رضا علیهم السلام مرحوم شیخ صدوق رحمه الله علیه، هم در من لا يحضره الفقيه و هم در عيون روایات متعددی را از ائمه معصومین علیهم السلام ذکر کرده است که نشان دهنده اهمیت زیارت امام هشتم علیه السلام است.
🔸نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله سال ها قبل از تولد امام رضا علیه السلام فرمودند: «سَتُدْفَنُ بَضْعَةٌ مِنِّى بِخُرَاسَانَ» پاره تنی از من در سرزمین خراسان به خاک سپرده می شود - این تعبیر بضعة منی فقط در مورد امام رضا علیه السلام و حضرت زهرا علیها السلام ذکر شده است - «مَا زَارَهَا مَكْرُوبُ إِلَّا نَفَّسَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ كَرْبَهُ» هر کسی که ناراحتی و کربتی در دل دارد آن امام را زیارت کند غمش برطرف می شود، «وَ لاَ مُذْنِبٌ إِلَّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ» (1) هیچ گناه کاری به زیارت او نمی رود مگر آن که با آمرزش و گناه بر می گردد. ببینید هم غم زدایی و هم گناه زدایی، هم زدوده شدن اندوه و هم آمرزش گناه، خبری است که نبی مکرم اسلام صلى الله عليه و سلم سال ها قبل از تولد امام رضا علیه السلام درباره ثواب زیارت آن حضرت بیان فرمودند.
🔸وجود مقدس امير المؤمنین علیها السلام فرمودند: «سَيُقْتَلُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ بِالسَّمِ ظُلْماً، اِسْمُهُ اِسْمِي وَ اسْمُ أَبِيهِ اِسْمُ ابْنِ عِمْرَانَ مُوسَى عَلَيْهِ السلام، أَلَا فَمَنْ زَارَهُ فِي غُرْبَتِهِ» فرزندی از فرزندان من به وسیله سم به شهادت می رسد که نامش نام من است و در سرزمین خراسان به خاک سپرده می شود، هر کسی که او را زیارت کند «غَفَرَ اللهُ لَهُ ذُنُوبَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْهَا وَ مَا تَأَخَّرَ» (2) خداوند گناهان گذشته و آینده او را مورد آمرزش قرار می دهد.
🔸امام صادق علیه السلام فرمود: «تُقْتَلُ حَفَدَتِي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ فِي مَدِينَةٍ يُقَالُ لَهَا طُوسُ، مَنْ زَارَهُ إِلَيْهَا عَارِفاً بِحَقِّهِ» هر کسی در سرزمین خراسان با معرفت فرزند مرا زیارت کند، «أَخَذْتُهُ بِيَدِى يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ أَدْخَلْتُهُ الْجَنَّةَ» (3) روز قیامت دستش را می گیرم و وارد بهشت می کنم.
🔸پدر بزرگوارش امام کاظم علیه السلام فرمود: «مَنْ زَارَهُ وَ بَاتَ عِنْدَهُ لَيْلَةً كَانَ كَمَنْ زَارَ اللَّهُ فِي عَرْشِهِ» (4) هر کسی فرزند مرا زیارت کند و یک شب در نزد او بیتوته کند گویا خداوند را در عرش زیارت کرده و فرزندش جواد الائمه علیه السلام فرمود: «ضَمِنْتُ لِمَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي بِطُوسَ عَارِفاً بِحَقِّهِ الْجَنَّةَ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» (5) من خودم ضامن هستم آن که با معرفت پدرم را زیارت کند بهشت برود؛ و خود امام رضا علیه السلام فرمود: «مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ «مَنْ زَارَنِي عَلَى بُعْدِ دَارِي وَ مَزَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَايَرَتِ الْكُتُبُ يَمِيناً وَ شِمَالاً وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ الْمِيزَانِ» (6)
🔹هر کس به زیارت من بیاید سه جا به یاری او می آیم تا از ترس و بیم رهایش سازم: 1- زمانی که نامه های اعمال را به دست راست و چپ می دهند، 2- کنار پل صراط، 3- کنار میزان
🔻پی نوشت:
1- من لا يحضره الفقیه، ج 2، ص 583؛ وسائل الشیعه، ج 14، ص 553؛ بحار الأنوار، ج 99، ص 33.
2- من لا يحضره الفقيه، ج2، ص584؛ وسائل الشیعه، ج 14، ص 554 ؛ بحار الأنوار، ج 49 ، ص 286
3- من لا يحضره الفقیه، ج 2، ص 584؛ وسائل الشیعه، ج 14، ص 554؛ بحار الأنوار، ج 99، ص 35 .
4- الکافی، ج 4، ص 588؛ التهذیب، ج 6، ص 84؛ وسائل الشیعة، ج 14، ص 565
5- من لا يحضره الفقیه، ج 2، ص 583؛ وسائل الشیعه، ج 14، ص533؛ عيون أخبار الرضا، ج 2، ص 256
6- من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص 584؛ التهذیب، ج 6، ص 85؛ وسائل الشيعة، ج 14، ص551.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri
إِنّا لِله وَإِنّا إِلَيْهِ راجِعون
روح مطهر علامه آیت الله #سید_محمد_مهدی_موسوی_خِرْسان (متولد سال ۱۳۴۷ ق) عالم بزرگوار اهل نجف از شاگردان آيت الله خویی و آیت الله سید محسن حکیم در ۹۸ سالگی و پس از عمری مجاهدت آسمانی شد.
ایشان نویسندهی اثر ماندگار " موسوعه عبد الله بن عبّاس " و دیگر کتب ارزشمند می باشند.
از دیگر آثار گرانسنگ ایشان کتاب" المحسن السبط مولود أم سقط " است که در مظلومیت و شهادت حضرت محسن بن علی صلوات الله علیهما نگاشته اند.
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
http://eitaa.com/shobeiri
https://t.me/shobeiri