📌رفتار محمدعلی زم، پدر روح الله زم، و متنی که درباره فرزند معصوم و پاک! خود منتشر کرد رو با رفتار بزرگان زیر مقایسه کنیم. همین!
1⃣امام خمینی(ره)
در سال 59 وقتي سيدحسين خمينی در مشهد در دفاع از بنی صدر سخنراني کرده بود، مردم در اعتراض به او حملهور شدند که وی دست به اسلحه برد و نيروهای کميته او را از بين مردم بيرون آوردند.
حضرت امام پس از اطلاع از اين موضوع بدون کوچکترين ملاحظهای بر ضرورت برخورد قاطع با وی تأکيد کردند و دستور دادند: "سيد حسين خمينی تحتالحفظ به تهران بازگردانده شود و اگر دست به اسلحه خود زد او را با تير بزنند."
2⃣آیت الله محمدی گیلانی
دو فرزند آیت الله، از اعضای گروهک منافقین بودند. در جریان آشوب منافقین در خرداد ۶۰، آیت الله در پاسخ به این پرسش که در صورت مواجهه با فرزندان شما در خانه تیمی و یا درگیری چه عکسالعملی نشان دهیم؟ گفته بودند همان کاری که در حال انجام وظیفه و در موارد مشابه انجام میدهید بدون اینکه در نظر بگیرید طرفتان فرزند چه کسی است.
3⃣آیت الله حسنی امام جمعه ارومیه
رشيد حسنی (پسر بزرگ آیت الله ) پس از پيروزى انقلاب ناگهان به گروه سياسى سازمان فدائيان خلق پيوست و از سران آنها شد، به طورى که مسئوليت شاخه آذربايجان غربى بر عهده او بود. در پي شناسايي محل حضور رشيد در تهران آيت الله حسني حکم دستگيري وی را صادر کرد. وی در بخشي از خاطرات خود مي نويسد:
" جايش را شناسايى کرديم. در کميته انقلاب تهران با آيتالله مهدوىکنى تماس گرفتم و گفتم: يک موردى هست، چند نفر مسلح بفرستد. نگفتم پسرم است..... گفتم اگر مقاومت يا فرار کند، بزنيد، نگذاريد فرار کند و اگر هم تسليم شد، دستگير کنيد و به کميته تحويل بدهيد. آنها رفتند و او را دستگير کردند."
در اين رابطه وي بعدها نيز کمترين ترديدی از خود نشان نداده و می نويسد: "وقتى خبر اعدام رشيد را شنيدم، چون به وظيفه خود عمل کرده بودم هيچ ناراحت نشدم. من در مورد انقلاب با هيچ شخصى ولو پسرم باشد، شوخى ندارم و با هيچ احدى در اين مورد عقد اخوتى هم نبستهام. هنوز هم اگر يکى از فرزندانم بر ضدانقلاب و رهبرى خداى ناکرده فعاليت کند، همان کارى را خواهم کرد که با رشيد کردم."
4⃣آیت الله خزعلی
در فتنه ۸۸ ، مهدی خزعلی صحبت ها و اقداماتی انجام داد که آیت الله اینچنین درباره او بیانیه صادر کرد:
مدت مديدي است پسرم مهدي خزعلي از راه مستقيم منحرف شده درست در خط مقابل قرار گرفته هر چه نصحيت ميکنم و براي هدايتش متوسل به اولياي خدا ميشوم اثر نميکند.... ديگر کاسه صبرم لبريز شده، ديگر با او صحبت نميکنم و حرفهاي نامناسب او را بر نميتابم.
ملت انقلابي عزيز هميشه در صحنه ما بدانند او از ما جدا هست و هر چه از من نقل کند، نپذيرند. با من ارتباطي ندارد ولي الان هم دعا ميکنم خداوند به او توفيق دهد که از راه انحرافي که پيش گرفته است برگردد و گرنه خداوند مقتدر، اسلام و انقلاب و امام و رهبر و رئيس جمهور و مسلمين عزيز را از شر او مصون و محفوظ بفرمايد.
#تاریخ_بخوانیم
🔰 تأثير شبهه در تحريف حقايق:🔰
🔸اگر باطل در چهره اصلىاش ظاهر شود، بر کسى مخفى نمىماند و وجدانهای بيدار و طبع سليم انسانها هرگز آن را پذيرا نمىشود و تنها کسانى به سراغ آن مىروند که دلى بيمار و فکرى منحرف دارند.
🔰انواع شبهه
1️⃣ هنگامى که باطل را در لباس حق بپيچند و با آرايشِ حق آن را بيارايند، غالباً کار مشکل مىشود و حقطلبان گرفتار اين فريب و نيرنگ شده و به آن روى مىآورند. اين يکى از شاخههاى شبهه است.
2️⃣ شاخه ديگر آن است که مقدارى از حق با مقدارى از باطل آميخته گردد و چهره زشت و شوم باطل، در اين اختلاف پنهان گردد.
3️⃣ شاخه ديگر اين که باطل را از طريق توجهيات فريبنده در نظرها حق جلوه دهند بىآنکه باطل به حق آميخته شده باشد.
🔹از اينجا مصايب و فاجعههايى که به خاطر شبهات دامنگير فرد يا جامعه میشود، به خوبى آشکار مىگردد.
تاريخ بشر پر است از مشکلات و مصايبى که از طريق شبهات و وسوسههاى شيطانى دامان انسانها را گرفته و شيّادان و فريبکاران با ايجاد شبهات خود را بر مردم صالحِ سادهدل تحميل کردند.
نمونههای تاریخی:
🔺جنگهاى سهگانه معروفى که در بصره و صفّين و نهروان رخ داد و گروه زيادى را به کام مرگ فرو کشيد ـ که در ميان آنها افراد سادهدلِ بسيارى بودند ـ نمونههاى روشنى از سوءِاستفاده شيّادان از شبهه، براى پيشرفت مقاصدشان محسوب مىشود.
🔺داستان اشک ريختن بر کشته شدن عثمان و استفاده از پيراهن خونين او براى بسيج مردم، حتّى از سوى کسانى که دستِ خودشان به خون عثمان آلوده بود و سپس تحريک «اُمّ المؤمنين» و سوار کردن او بر شتر و کشاندن حرم پيامبر به ميدان جنگ، دیگر نمونه اين معنا است.
🔺بر افراشتن قرآنها بر سر نيزه و شعار تسليم در برابر فرمان آن، هر چه باشد و جلوگيرى از خونريزى و برادرکشى، شبهات ديگرى بود که جنگ صفّين را به نتيجه دردناکى کشاند.
🔺در نهروان نيز، يک عدّه بهظاهر قاريان قرآن و نماز شب خوانهاى داغِ سجده به پيشانى بسته، با شعار فريبنده «لا حُکْمَ اِلاّ للهِِ»، «حکميّت تنها از آنِ خداست»، چنان بازار شبهه را داغ کردند که گروه عظيمى از بى خبرانِ غافل را به کام مرگ فرو بردند، مرگى که پايانش دوزخ و جهنّم بود!
📣 در دنياى فريبکار امروز، وضع از اين هم بدتر است؛ شعارهاى بسيار زيبا و جالب، مانند شعار آزادى و برابرى انسانها و حکومت مردم بر مردم و احياى حقوق بشر و تمدّن و تعالى و پيشرفت، عناوينى هستند که تحت پوشش آنها بدترين جنايات و زشتترين اعمال و وقيحترين کارها انجام مىشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما برای دفاع از نظام چند ثانیه در روز وقت میذاریم؟
شیعه از ابتدای تاریخش نتونسته حکومت تشکیل بده..
بعد از ۱۴۰۰ سال مظلومیت شیعه، شما الآن این فرصت رو پیدا کردی تحت حاکمیت شیعه زندگی کنی...
پس در قبالش مسئولی..
هرجا که هستی، تو هر شغلی، هر جایگاهی
همونجا رو سنگری کن برای تبلیغ یکتاپرستی و مکتب اسلام و اهلبیت و انقلاب اسلامی
خشونت یعنی ترس از صحبت با جنس مخالف
ترس از گذاشتن تصویر خود روی پروفایل
خشونت یعنی تمسخر و پایین آوردن اعتماد یک زن موقع رانندگی
خشونت یعنی من به تو اعتماد دارم اما از جامعه میترسم
خشونت یعنی از زن کمترم که....
خشونت یعنی برای زن مشخص کنی چی بپوشه چی نپوشه
✅پاسخ
بسیاری از مواردی که در متن فوق "خشونت علیه زنان" نام برده شده است، از برخی فرهنگ و تفکرات غلط در جامعه ما و دیگر جوامع ناشی می شود که اسلام نیز با آن مخالف است و شاید ریشه این رفتارها، عدم درک صحیح از آموزه های دینی باشد.
✳️ امر به معروف و نهی از منکر درجه بندی دارد و تذکردادن با لحن آرام و دوستانه بر همه درجات بالاتر مقدم است.
(رساله آموزشی مطابق با فتاوای آیت الله خامنه ای، ج1، درس77.)
✳️اسلام مدافع حقوق راستین زنان است.(برگرفته از مجموعه معارف اسلامی.
https://b2n.ir/810239)
✳️اسلام جایگاه و شخصیت معنوی و انسانی زن را برابر با مرد می داند.
(توبه،72/ احزاب،35/حدید،12 و ...)
✳️اسلام به هیچ وجه به مردان اجازه زورگویی و ظلم و ستم به زنان را نمی دهد.(نمونه: عبارت پایانی آیه 34 سوره نساء)
✳️در اسلام زن و مرد مستحق بهره مندی از عدالت اند.
(نمونه: آیات 4،6و23 سوره نور)
✳️اما متاسفانه امروزه نمونه هایی از خشونت علیه زنان را در جوامع می بینیم که به اسم آزادی و برابری بر آن سرپوش گذاشته می شود.
https://b2n.ir/389335
خشونت علیه زنان یعنی اینکه زنان را با آرایش و لباس مستهجن، برای تبلیغ کالاهای بی ارزش به کار بگیرند.
خشونت یعنی اینکه در مجالس رسمی، مردها لباس کامل بپوشند و زنان با لباسهای نیمه برهنه باشند تا مردها از مشاهده آنان لذت ببرند.
خشونت یعنی استفاده از عنصر جذابیت جنسی در فیلمها برای فروش بیشتر.
خشونت یعنی تعارف "ladyies first" برای ورانداز کردن زنان. در حالی که اسلام برای جلوگیری از این مفاسد، راه رفتن پشت سر زنان را منع کرده است.
خشونت یعنی 500هزار شرکت کننده در جنبش "Me-Too"
https://b2n.ir/463070
خشونت یعنی 57 درصد نوزادان فرانسوی، 55 درصد نوزادان سوئدی، 48 درصد نوزادان انگلیسی، 40 درصد نوزادان آمریکایی، 35 درصد نوزادان آلمانی و 33 درصد نوزادان کانادایی حاصل رابطه خارج از ازدواج اند. خشونت یعنی مادرانی که بدون حمایت شوهر باید فرزند ناخواسته و غیر قانونی خود را بزرگ کنند.
https://b2n.ir/940170
خشونت یعنی تجاوز به 90 درصد زنان ارتش آمریکا توسط همکارانشان.
https://b2n.ir/597786
انسانی که
هدفش خدمت به خداست
ممکن است انسان خوبی باشد
اما انسانی که هدفش خدمت به انسان باشد
حتما انسان خوبی است!
پاسخ
🔺اولا این یک ادعاست و ماهم طبیعتاً به عنوان یک انسان خردمند و منطقی برای هر ادعایی باید دلیل بخواهیم.
🔺دوما باید دید منظور نویسنده از خوبی با این دو هدف کلی است یا فقط از همان یک جهت است؟
اگر منظور یک جهت باشد، در هر دو باید گفت «یقینا هر دو» خوب است.
⚠️تذکر:«آیا مگر همان خدمت کردن هم غیر خدایی است؟»
👈اینجا باید دقت کرد اگر نیت از خدمت خدایی نباشد هیچ کسی نمیتواند آن را خوب بداند،چون ممکن است برای سواستفاده وخیانت به همان انسان باشد.
📌پس باید این را توجه کنیم در هر عملی یکنیت داریم یکی هم خود عملی که واقع میشود و ممکن است عملی فی نفسه خوب باشد اما با نیتی شیطانی و کاملا بد.‼️
اما درمورد این دو نفر بصورت کلی ممکن است خوب یا بد باشند. چون ممکن است کارهای دیگرشان این جهت خدایی بودن و خدمت کردن را نداشته باشد.
اما این حرف از نظر ما قطعا دقیق نیست.بلکه باطل هم باشد.
☑️و احتمالاً قضیه برعکس باشد و چون هدف الهی همیشه صحیح ترین و درست ترین و با ارزش ترین و کامل ترین هدف است، قطعا اگر «خالص» باشد حتما خوب است 👈اصلا ملاک انسان خوب بودن داشتن هدف های الهی است.
انسان خوب میفهمد بین اهدافش باید بالاترین هدف و ارزش مطلق را برگزیدند.
⁉️آیا برای داشتن اراده و انجام فعلی ،هدفی و انگیزه ای متعالی تر و کامل تر از خدا هم قابل تصور است؟
👈اما طرف دوم چون هدف ناقص است و صرفاً هدف خود انسان است این ممکن است تغییر کند و قطعا هرکسی که هدفش خدمت با انسان ها باشد ضرورتا خوب نیست. گرچه، بخواهیم صرفا از این جهت خدمت ببینیم چه بسا حتماً خوب باشد.
حالا چرا بصورت کلی نمیتواند حتما خوب باشد؟؟؟
چرا.....
چون اینجا هم اگر این شخص نگاه الهی نداشته باشد شاید در تعیین مصداق خدمت به انسان ها اشتباه کند یعنی یک کاری کند به ضرر انسانها باشد در حالی که هدفش خدمت بوده.
🔰اما یک انسان الهی چون شاخصه اش را هم خدا تعیین میکند حتما در عمل هم کارش در واقع خدمت به خلق است.
پس اولا، یقیقا کسی که هدفش خداست «ازاین جهت» حتما آدم خوبی است . کسی که خدایی است و هدفش بخاطر خدا خدمت به انسان هاست اینهم حتما آدم خوبی است.
👈👈اما کسی که صرفا بخاطر خود انسان ها هدفش خدمت است از این جهت میتواند آدم خوبی باشد ولی لزوماً بصورت کلی نمیشود گفت حتما از هر جهت آدم خوبی است.
نهایتاً اگر بخواهیم خوب بودن را غیر از خدایی بودن بدانیم قطعا این غلط بزرگی است.
☑️چون خوبی فقط و فقط با خدایی بودن معنا میدهد.
🔺🔺ممکن است سوال شود یعنی مثلا یک بی دین ممکن نیست هرگز کار خوبی کند آیا آن خوبی در ذات خودش خوب نیست ولو اینکه یک بی دین مرتکب شده باشد؟
جواب این است که هرگز اقدامات و افعال و افکار و ارده های خوبِ انسان نمیتوانند برخواسته از منشأهای غیر فطری و غیرالهی انسان باشند.
📌کسی با غریزه های طبیعی و حیوانی نمیتواند خوب باشد.
نتیجه اینکه آن شخص بی دین هم بنا بر انسان بودنش و داشتن فطرت الهی، خوبی میکند و خوبی را درک میکند همان طور که قرآن کریم در سوره مبارکه شمس میفرماید:«فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا»
و خوبی کردن انسان هرگز نمیتواند برخواسته از بی دینی و غیر الهی بودن و بخصوص دین ستیز بودن آنها باشد.
☑️چراکه جز روح الهی و فطرت حق گرای انسانی هرچه در انسان هست شهوت و غضب و نفسانیت و هوا پرستی است. اصلا اگر خداپرستی یا فطرت پاک یک انسان را از او بگیرم منشأ پاک و خیری برای انسان باقی نخواهد ماند که بخواهد از آن خیری هم سر بزند. هرچه هست حیوانیت و ظلمت و جهالت و تاریکی است.
☑️اما در آخر فقط این تذکر را بدهم شاید بشود منظور نویسنده را اینگونه برداشت که او با دیدن بعضی به ظاهر دین داران و نیت های ناسالم آنها و ریاکاری های عده ای، به این نتیجه رسیده اینها که دم از خدا می زنند لزوما هم خوب نیستند ولی کسی که واقعا به خلق خدمت میکند، حتما خوب است که اینهم مشکل خطای شناختی « عنوان تعمیم افراطی و بیجای» این شخص است.
✍ حجتالاسلام والمسلمین رمضان زاده
تفاوت حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی) این است که:
✅امام خمینی...
بهشتی، رجایی، مطهری، مفتح، باهنر، چمران، عراقی و... داشت.
✅و اما: امام خامنهای
هاشمی، خاتمی، روحانی، موسوی و... داشت و هنوز هم دارد!
✅یعنی خودش باید
به جای رجایی از مستضعفین دفاع کند،
به جای مطهری مبانی را بیان کند،
به جای مفتح با دانشگاهیان و حوزویان همکلام شود،
به جای بهشتی از گفتمان انقلاب اسلامی دفاع کند،
به جای باهنر و چمران و عراقی در تنگناها وارد میدان مبارزه شود.
✅این است دلیل "این عمار؟" او در فتنه ۸۸
👈و چه زیبا گفت شهید مرتضی آوینی که "خون دادن برای امام خمینی زیباست اما خون دل خوردن برای امام خامنهای از آن هم زیباتر است."
🇮🇷و چه زیباتر گفت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که خامنهای عزیز مظلوم است، او را تنها نگذارید.
🔺 شاید اینکه کسی مقام معظم رهبری را قبول ندارد، بخشی از آن مربوط به ما باشد، ما در شناساندن این جایگاه و شخصی که در این جایگاه قرار دارد، کم کاری کردیم...
⚘لطفاََ تا به انتها و با دقت خوانده شود
👈آقای سیدعلی حسینی خامنهای کیست که در نیویورک و کالیفرنیا چهارصد هزار نفر مقلد دارد؟
👈کدام رهبر در دنیا هشت سال سردار جبهههای دفاع از کشور بوده است؟
👈کدام فرمانده جنگی، هشت سال رئیس جمهور بوده است؟
👈کدام رهبر، دشمنش مهاجرانی میگوید در زندگینامهاش نه یک برگ سیاه، بلکه یک برگ خاکستری هم
وجود ندارد؟!
👈کدام سیاستمداری در دنیا، فرزندانش اینقدر سالم و پاک هستند؟ چگونه تربیتشان کرده است؟
👈همان که هفتهای دوبار درس خارج فقه و اصول میگوید؟
👈همان که آیتالله جوادی آملی گفته است: "وقتی میهمانش بودم، اجازه نداد پسرش با ما ناهار بخورد که از بیت المال است."
👈همان که خانهاش موکت است و فقط یک فرش دارد از جهیزیه خانمش.
👈کدام مدیری با این حجم کاری، مثل همیشه سر وقت به قرارش آمد، راس ساعت ۸ صبح، نه دقیقهای دیر و نه دقیقهای زود.
👈همان که به خاطر نگهداری پدر، درس و قم را رها کرد.
👈همان که دستش هنوز هم به خاطر آسیب درد دارد و در چهرهاش درد مشخص است.
👈این مرد ۸۱ ساله کیست؟ که امیر کویت گفته است: "از نصایحتان، منطقه بهره میبرند."
👈کوفی عنان، رئیس سابق سازمان ملل گفته است: "دیدم در اوج معنویت، در اوج سیاست بود، باید رئیس سازمان ملل، او بود."
👈پوتین: "آنچه دیدم، منطبق بود بر داستانهایی که از مسیح در انجیل خواندهام."
💠حالا این رهبر عالیمقام کیست؟
👈کسی است که وقتی آیتالله بهجت(ره) در بیمارستان بستری بود و به همان درد مرحوم شد، پسرش گفته است:
"دیدم در ساعات آخر عمرش پدرم ختم صلوات گرفته. گفتم چرا؟ گفت آقای خامنهای در سفر هستند!"
👈او کیست که پسر آقای پهلوانی گفته است: "وقتی ایشان قم آمدند، آقا سیدعبدالله جعفری به من زنگ زدند. پیرمرد نود و اندی سالهای که قبلهٔ عرفا بعد آقای بهجت بود و کسالت داشت و گفت که مرا برای دیدار آقای خامنهای ببر
و پسر آقای پهلوانی میگفت: آن ابرمرد توحید، خم شد و دست سید علی را بوسید."
⚘«یـــا صـــاحـــب الـــزمـــان(عج)»
👈اگر نایبت، اینچنین مدیریت میکند ده کشور منطقه را و دلها را، تو چه میکنی؟
👈بیا باور کن دشمنانمان هم ماندهاند و از دشمنی این مرد پشیمان شدهاند!
👈او بینظیر است، افتخار میکنیم
به نفسش، به قدمش. به نورش، چشم اسلام و ایران روشن است.
لبیک یا خامنهای✌
❤عشق یعنی یک خمینی سادگی
عشق یعنی با علی دلداگی
عشق یعنی لا فتی الّا علی
عشق یعنی رهبرم سید علی
برای سلامتیشان صلوات: الّلهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم⚘
سخنرانی تکان دهنده ای از آیت الله خمینی که بسیاری نشنیده اند.
منبع : صحیفه نور / سخنرانی به مناسبت هفته #وحدت و تولد #پیامبر اسلام /سال 1360
👈 یوم الله واقعی روزی است که امیرالمونین علیه السلام شمشیرش را کشید و خوارج را از اول تا آخر درو کرد و تمامشان را کشت . ایام الله روزهایی است که خداوند تبارک و تعالی یک زلزله ای را وارد می کند ، یک سیلی را وارد می کند ، یک توفانی را وارد می کند ، به این مردم شلاق می زند که آدم بشوید .
امیرالمومنین اگر بنا بود مسامحه بکند شمشیر نمی کشید تا هفتصد نفر را یک جا بکشد .
شما آقایان علما چرا فقط سراغ احکام نماز و روزه می روید ؟ چرا هی آیات رحمت را در قرآن می خوانید و آیات قتال را نمی خوانید ؟ قران می گوید بکشید ! بزنید ! حبس کنید ، چرا شما فقط همان طرفش را گرفته اید که صحبت از رحمت می کند ؟ رحمت مخالفت با خداست ! محراب یعنی مکان حرب ، یعنی مکان جنگ ، از محراب ها باید جنگ پیدا شود ، چنانکه بیشتر جنگ های اسلام از محراب ها پیدا می شد.
پیغمبر شمشیر دارد تا آدم بکشد ، ائمه ما علیهم السلام همگی جنگی بودند ، همگی جنگی بودند ، شمشیر می کشیدند ، آدم می کشتند . ما خلیفه می خواهیم که دست ببرد ، حد بزند ، رجم (سنگسار) کند ، همانطور که رسول الله صلی اله علیه دست می برید ، حد می زد ، رجم می کرد. همانطورکه یهود بنی قریضه را چون جماعتی ناراضی بودند قتل عام کرد . اگر رسول الله فرمان داد که فلان محل را بگیرید فلان خانه را آتش بزنید ، فلان طایفه را از بین ببرید ، حکم به عدل فرموده است. زندگی بشر را باید به قصاص تامین کرد ، زیرا حیات توده زیر این قتل قصاصی خوابیده است . با چند سال زندان کار درست نمی شود ، این عواطف کودکانه را کنار بگذارید.
❇️ پاسخ
1⃣ #امام_خمینی (ره) در تاریخ ۲۰ دی ماه 1360 به مناسبت میلاد رسول اکرم و هفته دفاع مقدس، در دیدار اقشار مختلف مردم ، میهمانان خارجی ، روحانیون اهل سنت شرکت کننده در اردوی وحدت و کارکنان بنیاد مسکن با ایشان، سخنرانی کرده و به تشریح برکات انقلاب اسلامی پرداختند که هیچ کدام از مواردی که در شبهه آمده در سخنرانی ایشان وجود ندارد.
2⃣ تنها قسمتی از بخش اول شبهه، در سخنرانی ایشان که در تاریخ ۱۷شهریور ۵۸ ایراد نمودند وجود دارد، که با نیات پلیدی تفطیع شده است، برای واضح شدن موضوع قسمتی از اصل آن سخنرانی را در اینجا می آوریم.👇
"روزی که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) هجرت کردند به مدینه، این روز یوم الله است.
روزی که مکه را فتح کردند، یوم الله است. یوم قدرت نمائی خداست که یک یتیم را که همه ردش کرده بودند، نمی توانست زندگی بکند تو وطن خودش، تو خانه خودش، بعد از چندی فتح مکه به دست او شد و آن قلدرها و آن ثروتمندها و آن قدرتمندها همه در تحت سیطره او واقع شد و فرمود (انتم الطلقاء) می گویند آزادتان کردم، بروید. این یوم الله است یوم خوارج، روزی که امیرالمومنین سلام الله علیه شمشیر را کشید و این فاسدها را، این غده های سرطانی را درو کرد این هم یوم الله بود. این مقدس هائی که پینه بسته بود پیشانیشان! لکن خدا را نمی شناختند، همین ها بودند که کشتند امیرالمومنین را. قیام کردند در مقابل امیرالمومنین سلام الله علیه، از لشکر خودش بودند، قیام کردند در مقابل او برای خاطر آن قضایائی که در صفین واقع شد و امام (علیه السلام) دید، که اگر اینها باقی باشند، فاسد می کنند ملت را، تمامشان را کشت، الا بعضی که فرار کردند.
این یوم الله بود. روزهایی که خدای تبارک و تعالی برای تنبیه ملت ها یک چیزهائی را وارد می کند، یک زلزله ای وارد می کند، یک سیلی وارد می کند، یک طوفانی وارد می کند که شلاق بزند به این مردم که آدم بشوید، اینها هم یوم الله است"⬇️
lish.ir/1Hgh
3⃣ بقیه مطالب شبهه، به هیچ عنوان نه در صحیفه امام و نه در هیچ منبع دیگری وجود ندارد و اصولا با ادبیات و سبک سخنرانی ایشان اختلاف بسیار زیادی دارد.
شبهه افکنان برای جلوگیری از رسوایی به شماره ی جلد و صفحه ی صحیفه ی امام که ادعا میکنند متن سخنرانی در آنجا وجود دارد، اشاره ای نکرده اند.
4⃣ آنان که اندک آشنایی، با عقاید امام خمینی(ره) دارند، می دانند که اینجور مطالب، فرسنگها با اعتقادات و افکار ایشان فاصله دارد و کسانی که آشنایی ندارند با یک جستجوی ساده به باطل بودن چنین شبهاتی پی خواهند برد.👌
📝 استاد پاسخگو: شریفی
روزی دانشجویان در محضر استاد دکتر *سید علی آزمایش*، استاد حقوق جزا و جرمشناسی پرسیدند که چرا استاد دانشش را در کتابی گردآوری نمیکند؟
استاد چهره درهم کشید که:
من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟
متشرعی از استاد پرسید مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟
استاد فرمود مگر میشود قبول نداشت؟ اتفاقآ من مدافع اجرای حدود و قصاص هستم!
همه در شگفت از پاسخ استاد بودند که کلاس تمام شده را دوباره آغاز کرد. همه سراپا گوش و چشم شدند. استاد طرح پرسشی کرد و به دانشجوی متشرع گفت:
فرض کن در بیابانی بی آب و علف که حتی جاده هم ندارد در حال رانندگی هستی. پس از ساعتی، پلیس جلوی شما را میگیرد و به شما میگوید چهار تا ورود ممنوع رفتهاید، پنج چراغ قرمز را رد کردهاید، شش تا سبقت غیرِمجاز داشتهاید. به آن پلیس چه میگویید؟
دانشجوی متشرع گفت:
استاد مزاح میفرمایید ... در بیابان چراغ قرمز و.. کجا بود؟
استاد فرمود:
"شما مزاح میفرمایید! مقدمهی اجرای حدود اسلامی عدالت اسلامی است!
شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید که همان خیابان کِشی است سپس اجرای حدود کنید که همان جریمه است!
در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!
در جامعهای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقض غرض است و خودش ستم است.
فقر قاتل ایمان است!
شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن میپوشم!"
همه شرمسار شدند از این که از اسلام فقط ظاهرش را دیده بودند!
جامعه اسلامی شرط وجودیش عدالت است نه اجرای حدود!
❇️پاسخ
🔹 مغلطهی آشکار!! اگر طبق رویای این به اصطلاح استاد حقوق جزاء، رانت و فساد و دزدی و ستم و.... نباشد، پس اساسا چه کسی را میخواهند مجازات کنند؟!! ⁉️مجازات وقتی وجود دارد که فساد باشد و اساسا فلسفه مجازات مبارزه با همین مفاسدی است که این استاد! نام برده است. همین طرز تفکر ناشیانه نشان میدهد نویسنده، نه تنها استاد حقوق جزاء و جرم شناسی نبوده، بلکه حتی آشنایی اولیه با این مفاهیم را نداشته و تنها یک مغالطهی تکراری را از زبان یک استاد حقوق جزاء بیان کرده است.
☑️بله آنچه لازم است اینکه، در اجرای مجازات باید #عدالت را رعایت کرد و تبعیض قائل نشد. نه اینکه بگوییم تا عدالت در جامعه گسترش نیافته و رانت و فساد و تبعیض نابود نشده، حق اجرای مجازاتهای اسلامی را نداریم چون جامعه هنوز اسلامی نشده است.
📌همچنین وظیفهی حکومت ایجاد فضای مناسب اقتصادی برای مردم است و باید دانست که همانطور که در روایات هم آمده، $فقر گاهی به کفر منتهی میشود (که معنای صحیح آن به نظر نگارنده این است که جوان وقتی جامعه ی اسلامی را فقیر و جامعهی کفر را ثروتمند ببیند به کفر تمایل پیدا میکند) ولی این دلیل موجهی برای انجام جرم و خلاف نیست، زیرا معنای مفاهیمی مانند صبر و تقوا مقاومت در برابر کششهایی است که انسان را به خلاف سوق میدهد. بله یک وقتی است که فقر به حد اضطرار میرسد که آن از نظر نظام جزایی اسلام، رافع مسئولیت کیفری است.
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
🔴 قرآن را می توان معجزه ی معجزات ناميد.
1ـ تنها کتاب مذهبی است که توسط ميليون ها مسلمان بدون فهميدن کلمه ای از آن، بزبان عربی و غالبأ از حفظ قرائت می شود.
2ـ تنها کتابی است که با وجود تعدد تناقضات و خلاف گوئی ها، سخنان تکراری و زائد و غلطهای فاحش، اکثر مسلمانان حتی جرات بزبان آوردن اين کاستی ها را نداشته چرا که بلافاصله گناهکار محسوب می شوند.
3ـ تنها کتابی است فاقد شرح وقايع به ترتيب زمانی و بخش بندی روشن موضوعات و مطالب.
4ـ تنها کتابی است که اغلب آيه های آن بدون ارتباط با يکديگر و هيچيک از سوره ها به موضوع ويژه ای اختصاص نيافته بلکه موضوعات مختلفی را برحسب اتفاق شامل می شود.
5ـ تنها کتابی است که ميليون ها مسلمان به غلط بر اين باورند که در زمان پيامبر تدوين، درحالی که تقريبأ بيست سال پس از مرگ او گردآوری شده است.
6ـ تنها کتابی است که تعداد زيادی اشتباه گرامری داشته و بارها دستخوش تغيير بوده امــّا مؤمنين متعصب بر اين باورند که هرگز عوض نشده و خالى از هرگونه اشتباه است.
7ـ تنها کتابی است فاقد هرگونه تئوری واقعی علمی، با وجود اين متعصبين نابينا مدعی پيش بينی تعداد زيادی از تئوريهای علمی توسط آن هستند.
8ـ تنها کتابی است که توسط خشک مغزان متعصب به تمامی به خدای دانا و آگاه و قادر مطلق منسوب می شود درحالی که حتی ده درصد بندگان اين خدا براستی از صددرصد دستورات آن پيروی نمی کنند.
9ـ تنها کتابی است که ادعا می شود به انسانی ترين بودن، درحالی که در آن الله بارها دستور كشتن انسانی توسط انسان ديگر را صادر می کند.
10ـ تنها کتابی است که توسط تيره انديشان مؤمن بعنوان کتابی که بيشترين حقوق زن را در نظر گرفته محسوب می شود، درحالی که زنان توسط احکام خدائی آن مورد بيشترين ستم ها و اجحافات قرار گرفته اند.
11ـ تنها کتابی است که مؤمنين ترجيح می دهند آنرا ترجمه نکرده و به همان صورت عربی بدون دريافتن مفهوم آن، اغلب با آوازی بلند قرائت کنند.
12ـ تنها کتابی است که با استفاده از آن صدها هزار آخوند، ملا، مفتی، آيت الله وديگر مفت خواران، مسلمانان ساده دل را فريب می دهند و از آن طريق ميليون ها دلار به جيب می زنند.
13ـ تنها کتابی است که مؤمنين می توانند آيات زيادی در آن بيابند که نه برای مردم عادی بلکه فقط ويژه ی پيامبر و به منظور حل وفصل مسائل و مشکلات شخصی بر او نازل شده است.
14ـ تنها کتابی است که تمام مذاهب ديگر را باطل و دستور جهاد عليه آنها صادر کرده است.
15ـ تنها کتابی است که در ابتدا مردم را به اطاعت کورکورانه فرمان می دهد وپس از آن می گويد که فکر کنند تا حقيقت را دريابند.
16ـ تنها کتابی است که مدعی فرستادن پيامبر به همه ی ملت ها، قبايل و اقصی نقاط جهان شده اما فقط از پيامبران خاورميانه ياد میکند .
17ـ تنها کتابی است که آنقدر ابهام و ناروشنی دارد که قادر است از يکطرف قاتلينی مانند طالبان و خمينی ها و از طرف ديگر مرتجعی مذهبی و صوفی نما مانند امام محمد غزالی را توليد کند.
18ـ تنها کتابی است که به کمک انسان در حل مسئله ی واگذاری ارث به موروثان و ضرب و تقسيم اعداد محتاج است.
19ـ تنها کتابی است که بر مصداق آن شيعه و سنی و ديگر فرق اسلامی يکديگر را به قتل می رسانند تا به بهشت بروند. پروتستان ها و کاتوليک ها همديگر را می کشتند، اما دارای انجيل های متفاوت بودند.
20ـ تنها کتابی است که بروشنی قوانين جزا (قصاص) را بعنوان فرمان خدا صادر می کند اما اين قوانين نابهنگام به هيچ وجه مناسب با جامعه ی مدنی کنونی نيستند و هرجا که به اجرا در آمده اند (ايران، افغانستان،...)، مردم (غيرمسلمان و مسلمان) يا از اجرا کنندگان آن انتقاد نموده اند که چرا از قانون قصاص پيروی می کنند يا چرا آنها را درست به اجرا درنمی آورند؟ قابل تعجب نيست که ملايان هرگز منشاء اين قوانين متعلق به جامعه ی بدوی عربستان را مورد سرزنش قرار نمی دهند.