eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
777 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 متن شبهه : چرا باید حجاب اجباری باشه؟ قبل انقلاب چادری و بی حجاب کنار هم بودن هیج کس به اون یکی کار نداشت الان چرا نباید ازاد باشه؟! 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ آیا میشه همین سوال را در مورد هر امر و تکلیف شرعی دیگری و البته هر قانونی که در جامعه وجود داره پرسید؟ اینجا خیلی باید دقت کرد که دشمنان دین یا خودی ها چرا راجع به چیزهای دیگه این حرف رو نمی‌زنند!!! چرا نمیگن،اقا چرا ماسک زدن اجباریه؟ بذارید هرکسی دوست داره بزنه هرکس دوست نداره نزنه!!! یا همینطور واکسن یا همین طور عبور از چراغ قرمز یا جریمه دادن یا مشروب خوردن یا دزدی کردن یا... پس مشکل اینها اجبار نیست مشکل چادر و حیا و عفت و غیرت و انسانیت و در کل اسلام و نظام اسلامی است که دشمنان داخلی و خارجی دین هدف گرفتند. 2️⃣ آیا هزاران هزار قانونی که در جامعه ما و کل جوامع وضع شده همه دارای اجبار نیستن ؟؟؟ پس ذاتا چه بخواهیم چه نخواهیم وجود قانون و جزا و جریمه یک اجباری در خود دارد. اساساً انسان حق ندارد طلب چنین آزادی مطلقی بکند. چون اصلا عقلا ممکن نیست، چون در خود جنگل هم اینطور نیست که بی قانونی باشد. اونجا هم قانون جنگل حاکم است. پس کسی که این حرف رو میزنه یا واقعا جاهل است که نمی‌فهمد بدون اجبار جامعه انسانی ازهم می‌پاشه، کما اینکه با وجود قانون ها و اینهمه جریمه ها در حد اعدام، در مقابل تخلفات باز دنیا پراست از ظلم و فساد و....اگر هم اشکال کننده میفهمد مشخص می شود با دین مشکل دارد. نه با اصل وجود قانون و اجباری بودن قانون. 3️⃣ پس نتیجه این شد از حیث اجبار فرقی بین قانون حجاب و غیر اون نیست.پس اساساً کلمه ی حجاب اجباری یک فریب و مغالطه است. چون معلومه که قانون یعنی اجبار. غیر اجباری بودن یعنی بی قانونی. ممکن کسی بگوید ما فقط این قانون رو میگم نه همه قوانین رو. ما هم‌عرض میکنیم فعلا تا اینجا تلکیف کلمه ی اجباری رو روشن کردیم نه تمام بحث رو. 4️⃣ تازه اینجا میرسیم به نقطه ی اساسی و اول تمام بحث ها ،که اصلا چه کسی باید قانون وضع کنه؟ کدوم قانون بده و کدوم خوبه؟ آیا میشه در یک جامعه قوانین طبق میل همه باشد؟؟؟با اینکه افراد گاهی صد درصد عقاید و نظرات متناقض باهم دارند! در کشور اسلامی حداقل مشخص است باید قانون الهی حاکم باشد. 5️⃣ همان طور که همین کسانی که این حرفهای احمقانه را می‌سازند خودشون بی حجابی را اجباری میکنند.اما در مقابل،با شرافت و حیا و دین و هر چه موجب آزادی حقیقی انسان میشه و باعث بیداری مردم و قیام علیه این فرعون ها میشه مبارزه میکنن. اما سوال دیگه اینکه ،کسی میگه من دوست ندارم مسلمان باشم و پایبند. خوب این به ما ربطی ندارد. اما وقتی قرار است در جامعه زندگی کند، قرار نیست هرکس طبق علاقه‌ها و شهوات خودش زندگی کنه اصلا ممکن و قابل فرض نیست. یکی هم میگه من اصلا حلال و حرام را قبول ندارم میاد کیف یا ماشین این خانم بی حجاب رو میزنه. یا اصلا بهش تعدی و... می‌کنه آیا همین مخالف این آزادی را هم می پذیره؟؟؟؟؟ یا میگه باید جلوش گرفته بشه؟ 6️⃣ مشکل اینجاست که ما نتوانستیم جایگاه احکام و دستورات الهی را و حقیقت آزادی انسان و مصادیقش رو و فرق حوزه عقاید قلبی و رفتارهای عملی در اجتماع و....چیزهای دیگر را درست تبیین کنیم. وگرنه اساس این مطالبه کاملا باطل است. اینها فعلا جرات ندارند بگن باید همه بی حجاب بشن و با اون طرف کاری ندارد میگن هم بی حجاب آزاد باشه هم چادری.اما اگر همین پذیرفته بشه خوب فردا یک عده ای میگن چرا مثل زمان شاه کاباره باز نباشه چرا..... 7️⃣ اما بازهم این سوال اساسی هست که اینها چرا هزاران هزار اجبار دیگه در همان زمان شاه را کاری ندارند؟ چرا نمیگن همان پدر ملعون محمدرضا پهلوی چه بلایی سر ناموس و چادر مردم آورد. کی میگه چادری آزاد بود؟ آیا دینداری در اون زمان واقعا آزاد بود؟ آیا این شخص تا بحال از نزدیک شکنجه گاه ساواک و ابراز اونها رو دیده؟ جرم کسانی که اونجا میبردن رو می‌دونه چیه؟؟؟؟ 8️⃣ اما نتیجه اینکه تنها راه سعادت بشر اجرای قطعی و کامل و درست احکام الهی است ولاغیر. کما اینکه بشر نتیجه ی پیروی از عقل ناقص و البته آلوده ی نفسانیت های خودش را در لجنزار و باتلاق حیوانیت و ... تمدن شیطانی و پلید غرب را به خوبی در حال نظاره است. ✍️ رمضان زاده
با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ
سلسله‌نشست‌های نظام فکری اندیشمندانِ انقلاب اسلامی برگزار می‌شود @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 الهیّات اجتماعیِ امامَین انقلاب 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی ۹۹/۱۲/۰۳ 🔹 نظریه‌ی اجتماعیِ امامَین انقلاب 🔺 حجت الاسلام و المسلمین اسدپور ۹۹/۱۲/۰۴ 🔹 نظریه‌ی مدیریّتیِ امامَین انقلاب 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین قوّامی ۹۹/۱۲/۰۵ 🔹 نظریه‌ی سیاسیِ رهبر معظّم انقلاب 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین صلح‌میرزایی ۹۹/۱۲/۰۶ 🔹 نظریه‌ی اقتصادیِ امامَین انقلاب 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفی ۹۹/۱۲/۰۹ 🔹 نظریه‌ی فرهنگیِ امامین انقلاب 🔺 دکتر امیر سیاهپوش ۹۹/۱۲/۱۰ 🔹 نظریّه‌ی تولیدعلمِ امامین انقلاب 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین گرامی‌پور ۹۹/۱۲/۱۱ 🔹 نظریّه‌ی سیاسی امام خمینی (ره) 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین ایزدهی ۹۹/۱۲/۱۲ 🔹 تاریخ از دیدگاه امامَین انقلاب 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی ۹۹/۱۲/۱۳ 🔹 نظام فکری علامه جعفری (ره) 🔺 حجت الاسلام و المسلمین موسوی ۹۹/۱۲/۱۴ 🔹 نظام فکری آیت‌الله شهید بهشتی (ره) 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم ۹۹/۱۲/۱۶ 🔹 نظام فکری آیت‌الله شهید مطهری(ره) 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمی ۹۹/۱۲/۱۷ 🔹 نظام فکری آیت‌الله شهید صدر (ره) 🔺 آیت‌الله محسن اراکی ۹۹/۱۲/۱۸ 🔹 نظام فکری آیت‌الله جوادی آملی 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین خانجانی ۹۹/۱۲/۱۹ 🔹 نظام فکری علامه طباطبایی (ره) 🔺 حجت‌الاسلام و المسلمین اسدپور ۹۹/۱۲/۲۰ 🔹 نظام فکری آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره) ۹۹/۱۲/۲۳ ▫️لینک مرتبط:👇 http://forms.khamenei.link/?page_id=197 ساعت ۱۹ الی ۲۱ @rozaneebefarda
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
سلسله‌نشست‌های نظام فکری اندیشمندانِ انقلاب اسلامی برگزار می‌شود @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 الهیّات ا
حتما ثبت نام کنید چنانچه خسته نیستید و حوصله دارید و دنبال سرگرمی و تفریح هستید. اگر میخواید در کنار همه کارهای زندگیتون یه نیمچه نگاهی هم داشته باشید. خلاصه واقعا خسته نباشید با این همه ادعایی که داریم
⛔️ سوال ⛔️ ❔سوالی دارم که چند وقت است بدجور درگیرش هستم که چرا امام جواد با دختر مامون ازدواج کرد ❗️مگر مامون قاتل امام رضا و دشمن اهل بیت نبود ❕این رفتارهای متناقض در زندگی امامان چه معنایی دارد ❕ ❇️ پاسخ ❇️ ♦️در کتاب سیره_پیشوایان این پرسش چنین پاسخ گفته شده است ؛ 🔸مامون چون در میان یک سلسله تنگناها و شرائط دشوار سیاسی قرار گرفته بود، برای رهایی از این تنگناها، تصمیم گرفت خود را به خاندان پیامبر نزدیک سازد، و بر همین اساس با تحمیل ولیعهدی بر امام هشتم می‌خواست سیاست چند بعدی خود را به مورد اجرا بگذارد. 👈از سوی دیگر، عباسیان از این روش مامون که احتمال می‌رفت خلافت را از بنی عباس به علویان منتقل سازد، سخت ناراضی بودند و به همین جهت به مخالفت با او برخاستند و چون امام رضا توسط مامون مسموم و شهید شد آرام گرفتند و خشنود شدند و به مامون روی آوردند. 🔸مامون کار زهر دادن به امام را بسیار سری و مخفیانه انجام داده بود و سعی داشت جامعه از این جنایت آگاهی نیابد و از همین رو برای پوشاندن جنایات خود تظاهر به اندوه و عزاداری می‌کرد، اما با همه پرده پوشی و ریاکاری، سرانجام بر علویان آشکار گردید که قاتل امام جز مامون کسی نبوده است، لذا سخت دل آزرده و خشمگین گردیدند و مامون بار دیگر حکومت خویش را در معرض خطر دید و برای پیشگیری از عواقب امر، توطئه دیگری آغاز کرد و با تظاهر به مهربانی و دوستی نسبت به امام جواد-علیه السلام-تصمیم گرفت دختر خود را به حضرت تزویج کند تا استفاده ای را که از تحمیل ولیعهدی بر امام رضاعلیه السلام در نظر داشت از این وصلت نیز بدست آورد. 🔸بر اساس همین طرح بود که امام جواد علیه السلام را در سال 204 ه. ق یعنی یک سال پس از شهادت امام رضا-علیه السلام-از مدینه به بغداد آورد و به دنبال مذاکراتی که در جلسه مناظره امام با یحیی بن اکثم گذشت، دختر خود «ام الفضل » را به همسری حضرت در آورد. 🔰انگیزه های مامون ؛ ♦️این ازدواج که مامون بر آن اصرار داشت، کاملا جنبه سیاسی داشت و می توان دریافت که وی از این کار چند هدف یاد شده در زیر را تعقیب می‌کرد ؛ 1⃣ با فرستادن دختر خود به خانه امام، آن حضرت را برای همیشه دقیقا زیر نظر داشته باشد و از کارهای او بی خبر نماند (دختر مامون نیز براستی وظیفه خبرچینی و گزارشگری مامون را خوب انجام می‌داد و تاریخ شاهد این حقیقت است) . 2⃣ با این وصلت، به خیال خام خویش، امام را با دربار پرعیش و نوش خود مرتبط و آن بزرگوار را به لهو و لعب و فسق و فجور بکشاند و بدین ترتیب بر قداست امام لطمه وارد سازد و او را در انظار عمومی از مقام ارجمند عصمت و امامت ساقط و خوار و خفیف نماید. 3⃣ با این وصلت علویان را از اعتراض و قیام بر ضد خود باز دارد و خود را دوستدار و علاقه مند به آنان وانمود کند . 4⃣ هدف چهارم مامون، عوام فریبی بود، چنانکه گاهی می‌گفت: من به این وصلت اقدام کردم تا ابو جعفر-علیه السلام-از دخترم صاحب فرزند شود و من پدر بزرگ کودکی باشم که از نسل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و علی بن ابی طالب-علیه السلام-است. اما خوشبختانه این حقه مامون نیز بی نتیجه بود زیرا دختر مامون هرگز فرزندی نیاورد و فرزندان امام جواد-علیه السلام همگی از همسر دیگر امام بودند. 📖مناقب آل ابی طالب ج4 ص 380 ♦️اینها انگیزه های مامون از این ازدواج بود. حال باید دید امام جواد-علیه السلام-چرا با این ازدواج موافقت کرد؟ 🔸 از آنجا که بی هیچ شکی، امام اهداف و مقاصد واقعی مامون را از این گونه کارها می‌دانست و نیز می‌دانست که او همان کسی است که مرتکب جنایت بزرگ قتل پدرش امام رضا-علیه السلام-شده، به نظر می‌رسد که موافقت امام با این ازدواج عمدتا بر اثر فشاری بوده است که مامون از پیش بر امام وارد کرده بوده است، زیرا ازدواجی اینچنین، تنها به مصلحت مامون بوده است نه به مصلحت امام ، نیز می توان تصور کرد که نزدیکی امام به دربار می توانست مانع ترور حضرت از طرف معتصم و عامل پیشگیری از سرکوبی سران تشیع و یاران برجسته امام توسط عوامل خلیفه باشد، و این، به یک معنا می توانست شبیه قبول وزارت هارون از طرف علی بن یقطین یعنی نفوذ در دربار خلافت به نفع جبهه تشیع باشد. 📖سیره پیشوایان ، مهدی پیشوایی ، ص 584
پیام ۸۱ ( شبهات اینترنتی).mp3
3.92M
🌺 سؤال: مگر «ع»نفرمود: مردم به خود بیشتر شبیه اند تا به خود؟ پس چرا مدام توپ را در زمین‌مردم‌می اندازید، واز و دولتی سلب مسئولیت می کنید؟! 🎙: «سیدجواد عبدی_امام جمعه شهرستان »
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑پاسخی مستدل با آمار و مستندات مردم بعد از انقلاب بی دین تر شدند؟ پاسخ به این شبهه‌ی مهم را یک‌بار برای همیشه، ببینید. ✅ تماشای کامل این ویدئو را به همه دوستان خواستار درک و فهم شرایط و دوستانی که خواستار اصلاح دیدگاه هایشان هستند توصیه می کنم
سلام لطفا مبلغ کانال باشید به اندازه دردی که میکشی @mojahedane_enghelabi
شبهات پیرامون ولایت فقیه و حکومت اسلامی- حجت الاسلام والمسلمین وکیلی.mp3
18.43M
🌟بسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَــــــنِ‌الرَّحِيـــــمِ🌟 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 🔶 💠شبهات پیرامون 🎙استاد محترم حجت الاسلام 🔶" اَللّٰهمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ اُمورِنا خَیْراً " 🔸التماس دعا
4_5843423724853790997.mp3
31.72M
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🎙 سخنرانی استاد معظم حجة‌الاسلام والمسلمین 🔴 ((فلسفه انقلاب اسلامی))
استاد کشمیری 22 بهمن 99.mp3
51.72M
جلسه بصیرتی-انقلابی 🎙سخنران:حجت‌الاسلام شیخ عبدالرسول 🔴((حوادث مهم چهل ساله انقلاب اسلامی و آینده پژوهی آن)) فهرست مطالب: -توانایی دین بر اداره حکومت -جنگ تحمیلی، جنگ جهانی سوم -دولت هاشمی بازگشت خاموش به حکوما طاغوت -هاشمی موفقیت را در وابستگی به خارج می دانست و لاغیر -اشرافیت، فرهنگ دولت هاشمی -خاتمی، مرید و پیرو هاشمی -حقه ماهواره -دوره احمدی نژاد دوره رشد انقلاب و دستاوردهای انقلابی -استقلال ایران از نظر اقتصادی -خیانت در دولتیان و خانواده هایشان -تفکر ما می توانیم، تفکر پیشرفت دهنده کشور -خیانت جلوگیری از کشیدن راه آهن زمان شاه -براندازی نظام، تنها هدف برجام -به بازی گرفتن افکار عمومی توسط خائنین موافق برجام -کمک تلگرام به رای آوردن روحانی در انتخابات۹۶