💢برای تقویت اقتصاد کشور...
قبل از اینکه به سراغ دو خبر مهم اقتصادی (!) برویم که یکی مربوط به نیوزیلند و دیگری هم مربوط به ژاپن است، نیکوست که یک موضوعی را که در ایام شیوع جهانی کرونا مطرح گردیده بود مجدداً به خاطرتان یادآوری نماییم.
همانطور که مطلع هستید در روزهای سخت کرونا، با توجه به سختگیرهایی که بابت رعایت پروتکلهای بهداشتی اعمال میشد گروهی از کارگران جنسی (البته غالباً زنان) در کشورهای غربی دچار فقر و تنگدستی شده بودند چراکه در آن روزها به دلیل الزام رعایت فاصله اجتماعی این قشر زحمتکش به تکاپو افتادند و تابوشکنی کردند و با به خطر انداختن جان خود و جان دیگران همچنان خواستار برداشتن ممنوعیتهای بهداشتی برای روسپی خانهها شدند که بالاخره هم چه پنهانی و چه با تحت فشار قرار دادن برخی از سازمانهای حمایتی حقوق کارگری [جنسی] برای حفظ بقا و پویایی اقتصادی به جهت پرداخت مالیات و خروج از تنگنا و فقر، در کشورهای توسعه یافته مانند سوئیس و...، کسب و کار این قشر از جامعه نیز از سر گرفته شد اما به آنها توصیه اکید میشد که مراقب کرونا باشند!
🔹 آری، وقتی پای انباشت سرمایه و رقابت برای به دست آوردن ثروت بیشتر باشد، تن و جان و ناموس و شرافت را هم باید داد، برای همین تقویت اقتصاد کشور در برخی از این کشورهای توسعه یافته وابسته به جانهایی است که از همان مردم آن کشور میگیرند و فرقی نمیکند در چه راهی باشد بلکه مهم، پرداخت مالیات به دولت است و بقیه به درک... میخواست کارگر جنسی نمیشد!
🔸 با این توضیحات سری به نیوزیلند بزنیم که در آنجا بعد از اینکه مصرف سیگار ممنوع بوده اکنون قانون ممنوعیت مصرف سیگار، لغو میگردد. چرا؟ برای اینکه «کریستوفر لوکسون، نخست وزیر جدید نیوزیلند گفته نمیتوانم از درآمد مالیاتی چشم پوشی کنم!» [1]
پس سیگار کشیدن موجب کسب درآمد مالیاتی میشود و در نهایت اقتصاد را شکوفا میکند...
🔹 الآن به کشور فعّال و پرکار ژاپن برویم که ببینیم وضعیت شرب خمر (نوشیدنی الکلی) چگونه است و دولت آنجا چه قصدی دارد، ظاهراً میزان اقبال مردم ژاپن به ویژه جوانان به نوشیدنیهای الکلی کاهش یافته و به نوعی درصد بسیار پایینی از آنان به نسبت بزرگسالان از نوشیدنی الکلی استفاده مینمایند با این حال دولت ژاپن با ایجاد راهکارهایی قصد داشته که اقبال عمومی بالاخص جوانان را به مصرف نوشیدنیهای الکلی سوق دهد، این عملکرد دولت ژاپن نه برای حفظ سلامت (که شرب خمر سلامتی نمیآورد) بلکه به جهت تقویت اقتصاد آن کشور است [2] تا از این طریق خط تولید، خرید و فروش، مصرف و کسب و کار و درآمد، و البته اخذ مالیات -که همگی به چرخۀ اقتصادی ژاپن کمک شایانی میکند-، افزایش یابد!
🔸 از ژاپن بیرون بیاییم و سری هم به ابرقدرت جهان، ایالات متحده آمریکا بزنیم؛ این کشور مزایای زیادی دارد که یکی از آن موارد، آزاد بودن خرید و فروش انواع اسلحه در آمریکاست که با وجود کشتارهای بسیار زیاد مردم آمریکا توسط خودشان با همان اسلحهها، اما هیچ وقت مانع از این نمیشد که اقتصاد بسیار بزرگ شرکتهای تجاری اسلحه در آنجا تعطیل گردند. در واقع اقتصاد حرف اول را میزند هرچند جان مردم کشور را هم به خطر بیاندازد. اینگونه است که برای تقویت اقتصاد این کشورها، اخذ مالیات از کارگران جنسی، لغو قانون مصرف سیگار، تشویق برای مصرف مشروبات الکلی و در نهایت تولید و خرید و فروش بیوقفه اسلحههای جنگی دغدغه دولتمندان این کشورها میباشد.
پرسمان سیاسی-شبهات جوانان و دانش آموزان.pdf
914.7K
با سلام. کتابچه بسیار کاربردی و مفید پرسمان سیاسی ویژه پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و جوانان تقدیم به شما 🙏🌺
#پاسخبهشبهات
🔴شبهه: کی گفته جمهوری اسلامی مقدس است؟ ولی فقیه و حکومت را مقدس میکنند تا نشه ازش انتقاد کرد!
✅ پاسخ: اگر کسی خدا و دین او را قبول داشته باشد، میداند که خدا مقدس است. هر چیز دیگری هم که به نحوی، منتسب به خدای سبحان شود، مقدس شمرده میشود. مثلاً خانه خدا یا بیتالمقدس از آن جهت مقدس است که به خدا انتساب دارد. حتی مساجد معمولی که قبلاً مکانی مانند سایر اماکن بوده، وقتی عنوان مسجد به خود میگیرد، رعایت حرمتش واجب شده و احکام خاصی از جمله حرمت نجس کردن آن، حرمت ورود به آن در حال عذر شرعی و حتی کراهت فریاد زدن یا انداختن آب دهان در آن، پیدا میکند.
جالب اینکه قرآن کریم حتی از بی حرمتی به "قلائد" (کفشی که در موسم حج به گردن گوسفندِ قربانی آویخته میشود) نهی میکند!! (مائده آیه ۲)
البته هرچه این انتساب نزدیکتر، شدیدتر و واضحتر باشد، تقدس آن چیز نیز بیشتر میشود.
بنابراین وقتی یک کفش به دلیل انتساب به خدای سبحان مقدس شمرده میشود، تعجب ندارد که نایب امام زمان و حجت خدا و نیز علمای دین و... را مقدس شمرد.
با این وجود، آیا میتوان حکومت اسلامی یا ولیفقیه را نقد کنیم؟ پاسخ مثبت است. نه تنها خود ولیفقیه (و نه هیچ عالم دیگری) ادعای عصمت نکرده، بلکه بارها اندیشمندان را به "بیان نظرات" و انتقادات دعوت کرده است. اما واضح است که بیان انتقاد نباید به طرز حرمت شکنانه باشد.
مثلاً همین مسجد که گفته شد به دلیل انتساب به خداوند متعال مقدس است، آیا قابل بازسازی یا حتی تخریب نیست؟ چرا هست، اما نباید به شکلی باشد که عرفاً بیاحترامی به آن تلقی شود.
🔰لیست دوره های رایگان🔰
1- دوره تندخوانی مقدماتی👇
2- دوره تندخوانی پیشرفته👇به همراه اصول برنامه ریزی و هدف گذاری و موفقیت علمی و دوره مقاله نویسی
https://eitaa.com/joinchat/51445890Caa368bac32
در کانال فوق آرشیو شده👆
3-دوره #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه (روی هشتک کلیک کنید)
4- دوره #تقویت_حافظه (روی هشتک کلیک کنید)
5- دوره اصول عقاید 10 ترمی👇
https://eitaa.com/joinchat/2683568265Ca887fa65df
در کانال فوق تمام مواردش موجوده👆
6- کانال آموزش کلام جدید👇
@kalamejadid
7- دوره اصول عقاید کودک و نوجوان👇
http://mahdaviat313.ir/?p=1272
8-دوره منجی در ادیان👇
https://eitaa.com/ma_va_o/11529
9- آموزش کتب اعتقادی شهید مطهری👇
#طرح_مطالعاتی_کتب_شهید_مطهری
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
10- آموزش کتب اعتقادی علامه مصباح👇
#سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
11- دوره تدریس روان و خلاصه کتاب 53 جلدی الصحیح من سیره الامام علی(ع)( کامل ترین و معتبرترین کتاب در مورد زندگی امام علی)👇
#الصحیح_من_سیره_الامام_علی
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
12-جلسات اثبات مدیریت و کارآمدی رهبری👇
https://eitaa.com/ma_va_o/11008
13- دوره مهم تحلیل سیاسی👇
#روش_تحلیل_سیاسی
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
14- دوره جهاد تبیین در نگاه رهبری👇
#جهاد_تببین
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
15- دوره شرح تمدنی بیانیه گام دوم👇
#بیانیه_گام_دوم
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
16- دوره مهم مبانی انقلاب و ولایت👇
#مبانی_انقلاب_و_ولایت
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
17-دوره مبانی تمدن نوین اسلامی👇
#مبانی_تمدن_نوین_اسلامی
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
18- دوره کامل و تحلیلی تاریخ مشروطه👇
http://mahdaviat313.ir/?p=1149
19- دوره کامل تاریخ ایران باستان👇
20-دوره کامل تاریخ صفویه👇
21-دوره کامل تاریخ قاجاریه👇و دوره محمدرضا پهلوی
https://eitaa.com/joinchat/3563913375C5934af88d8
22-دوره کامل تاریخ انقلاب👇
@tenghelab
23-دوره کامل تاریخ اروپا👇
http://mahdaviat313.ir/?p=1299
24-دوره کامل تاریخ آندلس👇
http://mahdaviat313.ir/?p=1175
25-دوره کامل تاریخ جنگ های صلیبی👇
http://mahdaviat313.ir/?p=1165
26- تدریس کتب10 جلدی زمان ات بشناس ( سخنرانی های تاریخی رهبری )👇
#زمانه_ات_را_بشناس
(روی هشتک فوق کلیک کنید)
27- تدریس کتاب تاریخ تحولات سیاسی معاصر ایران👇
@ttmoaser
28- دوره کامل تاریخ دو انقلاب روسیه و فرانسه و مقایسه با انقلاب اسلامی ایران 👇
https://eitaa.com/joinchat/3146579987Cd4dc2cf8a5
29- دوره خان انگلیسی(حکومت رضاخان)👇
https://eitaa.com/ma_va_o/8636
30- دوره دولت کریمه ( سخنرانی های تحلیلی با محوریت سیاسی و تاریخی و دینی از حضرت آدم تا الان 👇
http://mahdaviat313.ir/?cat=223
31- دوره 6 ترمی تخصصی تاریخی شیخ فضل الله نوری ( تربیت محقق تاریخ)👇
https://eitaa.com/joinchat/4051763287C85bbc2163f
32- سخنرانی مهم و کامل علم اعلی ( اثبات برتری علمی اسلام بر اساس کتب و منابع معتبر)👇
https://eitaa.com/ma_va_o/12840
33- دوره بسیار مهم و کامل ولایت فقیه👇
https://eitaa.com/joinchat/1812988076Cc6ed8f0acd
کامل ترین دوره کشور👆
34- آموزش رایگان ترمی زبان اسپانیولی👇
https://eitaa.com/joinchat/2361196672C07d46006f3
35. کارگاه یادگیری اصول پاسخ به شبهات تاریخی سیاسی دینی با هشتگ #اصول_پاسخ_به_شبهات
🔴 #راهنما👈👈 برای راهنمای سیر مطالعاتی برای این دوره ها و شروع از کدام دوره ، به پست https://eitaa.com/ma_va_o/14248 رجوع کنید
🗣با تدریس #استاد_احسان_عبادی✍️
🔰کانال •ماواو• کانال رسمی استاد عبادی🔰
http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340
👆عضویت در کانال فوق کافیست👆
وقتی آدمها از کلیات حرف میزنند خیلی متعادل به نظر میرسند امّا وقتی وارد جزئیات میشوند تعادلشان بههم میخورد.
خیلیها شعارهای انسانی میدهند امّا وقتی پای سود و ضررشان وسط میآید عصبانی میشوند و شعارهای خود را فراموش میکنند.
🔹چند سطر کوتاه در مورد یلدا(۱)
▪️هر چند یقین دارم
اکثریت قریب به اتفاق مردم نیت شان، پاسداشت آیین زردشت و دهن کجی به اسلام مبارک نیست، بلکه موجی است که در جامعه به راه افتاده و خیلی از عزیزان ما با آن همراه شده اند.
▪️ولی عزیزانم بدانید یلدا یک مراسم مذهبی است، مراسمی که متعلق به یک دین دیگر است و برخی ها فراگیر شدن این عمل در جامعه را پیشرفت مذهبی خود می دانند.
@shobhe73
🔹چند سطر کوتاه در مورد یلدا (۲)
🔺امروز شخصی میگفت، مگر صله رحم و دیدار با بستگان بد است...؟
▪️می گوییم خیر، خیلی هم خوب است.
ولی چرا دقیقا در این شب؟
آیا ۲۴ ساعت صبر کنید و یک شب دیگر صله رحم را انجام دهید اتفاقی می افتد؟
▪️همین خوراکی ها و همین جمع ۲۴ ساعت صبر کنند چه اشکالی دارد؟
@shobhe73
🔹چند سطر کوتاه در مورد یلدا(۳)
▪️افرادی در جامعه ما وجود دارند که یلدا را پاس می دارند، شب کریسمس بیرون می روند، آتش نوروز و چهارشنبه سوری را روشن می کنند، در عید قربان شرکت می کنند و به استقبال حجاج هم می روند... خلاصه از هر برنامهای بدون در نظر گرفتن خطوط اعتقادی استقبال می کنند.
▪️بعد با نگاهی که گویای خود روشنفکر پنداری است... به شخصی که یک موضع خاص دارد، طعن وارد می کنند!
🔺دوست عزیزم
شما در انتخاب های زندگی خودتان مختار هستید، ولی لطفا به جوانانی که چون شما نمی اندیشند این گونه نگاه نکنید
▪️بالاخره نگاهی غیر از نگاه شما، در روشنفکری گستردهای(!) که دنبال کردهاید جای می گیرد؟ یا خیر لزوما همه باید مثل شما بیندیشند؟
@shobhe73
🔹چند سطر کوتاه در مورد یلدا(۴)
▪️آنچه قلب آدم را به درد می آورد فرهنگ چشم و هم چشمی است، خیلی ها با آنکه وسع مالی مناسبی ندارند می خواهند آبرو داری کنند و در شب یلدا کم نیاورند
لذا شروع می کنند به خرید های بی مورد.
▪️اما دردناک تر از آن
برخی از خانواده هایی هستند که برای همین تقلید نادرست هم توانایی ندارند.
کسی هم آنها را دعوت نمی کند در حالی که دوست دارند در این برنامه ها شرکت کنند
▪️و پسر و دختر نوجوانی که در فضای مجازی سفره ها و خنده های رنگین مردم را می بینند و حسرت می خورند...
@shobhe73
🔻 مشکل ما اینه که تکلیفمون با خودمون روشن نیست.
▪️نمیدونیم نقشِ ما در انقلاب اسلامی چیه؟!!
▪️ نمیدونیم نقشِ ما در پهنه جهاد تبیین چیه؟!!
▪️ نمیدونیم در کجا ایستادیم و موظفیم چه اقدامی رو انجام بدیم؟!!
🔹 من کی اَم؟!!! چی اَم؟!!!! چکاره اَم؟!!!!!
🔸 من یک خبرنگارم؟
🔸 من یک تحلیلگرم؟ ( تازه تحلیلگر در چه حوزه ای؟!!!! عموم حوزه ها؟! از شیر مرغ تا آدمیزاد؟!!!!)
🔸 من یک دانشجو هستم؟ ( چه رشته ای؟ همه رشته ها؟! آخه تو همه رشته ها نظر تخصصی میدم!!!!)
🔸 من معلمم؟! پزشکم؟!!! وزیرم؟!!! وکیلم؟!!! قاضی ام؟!!!!! امنیتی ام؟!!!!!
🔹 آخه من کی ام؟! که در همه حوزه ها حرف برای گفتن دارم!!!! دیگران رو نقد میکنم؟!!!!! معیار حق و باطلی همه ام؟!!!!!!
🔻 آخر سر هم میبینیم خیلیا مثل همیم؛ خاله های همه کاره و هیچ کاره!!!!!! کلی کار روی زمین مونده هم داریم....😔
🔻 هزار نفر زیرانداز آوردن!!!! اما خبری از چای و قوری و کتری و کبریت و .... نیست!!!! (طبیعت گردی خوش بگذره😅)
🔻 ما به اعضا شورای نگهبان نقد داریم و میگیم فلانی باید تایید صلاحیت بشه فلانی نشه!!!
🔹چرا؟! چون معتقدیم ما بهتر از اونا میفهمیم و میدونیم
🔻 ما به رئیس جمهور و هیئت دولت هم نقد داریم و میگیم باید فلان کار رو انجام بدن لان کار رو انجام ندن!!!
🔹چرا؟! چون معتقدیم ما بهتر از اونا میفهمیم و میدونیم
🔻 ما به نماینده های مجلس هم نقد داریم و میگیم باید فلان ماده رو تصویب کنن فلان لایحه رو کنار بزارن!!!
🔹چرا؟! چون معتقدیم ما بهتر از اونا میفهمیم و میدونیم
🔻 نسبت ما با قوه قضائیه، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، کمیتیه امداد و .... همینه!!!
🔹چرا؟! چون معتقدیم ما بهتر از اونا میفهمیم و میدونیم
◾️ تازه، اینا که چیزی نیست، ما از #رهبری و مشاورین رهبری هم بهتر میفهمیم و میدونیم
😅😅😅😔😔😔
🔹 الان عده ای میان خصوصی بهم میگن یعنی میگی ما سکوت کنیم و هیچی نگیم؟!!! آقا گفته ما مطالبه گری باشیم تو میگی نباشیم؟!!!!!!!!!! ای ضد ولایتِ فقیه 😅😔
✅ بحث در سکوت و عدم مطالبه نیست، بحث سر اینه که هر یک از ما یک نقش و تکلیفی بر اساس دانش و تخصص و آگاهیش داره، هر یک از ما که نمیتونه در همه موضوعات مطالبه گر باشه و نظرات تخصصی بده و صدر تا ذیل مسئولین نظام رو زیر سوال ببره!!!! یقه بسیاری از نیروهای جبهه انقلاب رو هم بگیره و اونا رو خارج از دایره انقلابی گری معرفی کنه!!!!!
💠 روایتی بسیار زیبا از امام صادق(ع) که هر انقلابی باید قاب کند روی دیوار ‼️
🔰اگر انقلابی هستی اما دیگران را مدام از دایره انقلاب بیرون میکنی ، این روایت را بخوان
✅ راوی می گوید امام صادق(ع) ما را برای کاری به فلان جا فرستاد ، وقتی برگشتیم آقا از ما سوال کرد که چطور بود ؟
من هم گزارش دادم، حضرت حمد خدا كرد.
سپس از گروهى سخن به ميان آمد كه من عرض كردم: قربانت گردم، 👈 ما از آنها بيزارى مي جوئيم زيرا
آنها به آن چه ما عقيده داريم عقيده ندارند،
🌺 امام فرمود: 👈 آنها ما را دوست دارند و 👈چون عقيده شما را ندارند از آنها بيزارى ميجوئيد؟
💠گفتم: آرى،
🌺 امام فرمود: ما هم عقايدى داريم كه شما نداريد، پس سزاوار است كه ما هم از شما بيزارى جوئيم؟
💠عرضكردم: نه قربانت گردم.
🌺 امام فرمود: نزد خدا هم حقايقى است كه نزد ما نيست، گمان دارى خدا ما را دور مي اندازد؟
💠عرضكردم: نه بخدا، قربانت گردم، نميكنيم (از آنها بيزارى نميجوئيم)
🌺 امام فرمود: 👈 آنها را دوست بداريد و از آنها بيزارى مجوئيد، زيرا برخى از مسلمين يك سهم و برخى دو سهم و برخى سه سهم و برخى چهار سهم و برخى پنج سهم و برخى شش سهم و برخى هفت سهم (از ايمان را) دارند. یعنی همه یک اندازه نیستند.
📚 أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج3، ص: 72
👆👆👆 بله عزیز انقلابی ، همه من و شما در اینکه این نظام و انقلاب را بر حق می دانیم و #ولایت_فقیه را قبول داریم و در حد توان خودمان تلاش می کنیم در راه موفقیت نظام و بصیرت افزایی و #جهاد_تبیین ، هم عقیده هستیم ، حالا در برخی جزئیات اختلاف نظر داریم ، برخی مثل شما درجات بالای انقلابی گری را دارید و برخی مثل بنده درجات پایین ، اما آیا درست است از هم بیزاری بجوئیم و سریع حکم کنیم فلانی #انقلابی نیست و فقط ما هستیم ⁉️
👌 بله ، نقد باید باشد ، گاهی اوقات نقدها به شدت تند هم می شود ، دقیقا سیره علما هم همین بوده ، دعوای وحید بهبهانی آن عالم اصولی با مرحوم صائب حدائق آن عالم اخباری مسلک ، معروف است، به شدت بحث داشتند و نقد می کردند . اما ...
اما مرحوم صاحب حدائق با وجود تمام نقدهای علمی،وصیت کرد وقتی فوت کرد ، نماز میتش را مرحوم بهبهانی بخواند !!!!! و همین طور هم شد !
👈 نقد باید باشد ، اما به بهانه نقد ، همدیگر را از دایره و قطار انقلاب خارج نکنیم.
👌 واقعا روایت به این زیبایی در تاکید وحدت درون گفتمانی ندیده بودم 👌
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340
⭕️چرا کسی جلوی اختلاس و اختلاس گران را نمیگیرد❓
🔷 نکته ی اول:
به این موارد توجه کنید:👇
◀️ در سال 74 فاضل خداداد با 123 میلیارد اختلاس، دستگیر و اعدام شد.
◀️ در سال 81 شهرام جزایری که در آن زمان خیلی صدا کرد را دستگیر و 14 سال زندان و 10 سال تبعید و 10 سال محرومیت از خدمات دولتی و 122 میلیون 840 هزار دلار جریمه محکوم شد.
◀️ در سال 90 مهآفرین خسروی معروف به امیر منصور آریا که 3 هزار میلیارد اختلاس کرد، اعدام و 67 نفر دیگر از همدستانش مجازات شدند.
تنها از بین آنها محمود خاوری بود که فرار کرد. و او را به 30 سال حبس محکوم کردند که با فرار او فعلا این حکم اجرا نشده است.
◀️ در سال 92 بابک زنجانی دستگیر شد و محکوم به اعدام شد و هنوز به خاطر پسگیری اموال از او پروندهاش باز است.
◀️ در سال 93 محمد رضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد که به پنج سال حبس و جریمه 2 میلیارد و 850 میلیون تومان محکوم شد.
◀️ در سال 96 حمیدرضا بقایی معاون و مشاور احمدی نژاد به اتهام اختلاس و تبانی در معاملات بازداشت و محکوم به شلاق شد.
◀️ در این سالهای اخیر هم که برادر جهانگیری و برادر روحانی حسین فریدون، برادرزاده عراقچی عباس جمالی مدیرعامل سایپا و هاشم یکه زارع مدیرعامل ایرانخودرو و علی اصغر پیوندی رئیس هلال احمر روحانی از جمله اختلاسگرانی هستند که محاکمه شدند، یا در زندان هستند و یا انفصال از خدمت شدند.
♦️ بنابراین، دغدغه برای جلوگیری از اختلاس و مبارزه با اختلاس گران در کشور وجود دارد.
نکته ی دوم: برخی آمارها که در فضای مجازی ادعا می شود، مستند نیستند و فساد در دادگاه ثابت نشده است.
نکته ی سوم: برخی از برخوردها به خاطر پی گیری های قضایی و امنیتی تا رسیدن به نتیجه ی نهایی، اطلاع رسانی نمی شود.
نکته ی چهارم: برخی پرونده ها بابت رعایت مبانی حقوقی و قانونی زمان بر بوده و باید منتظر رای نهایی باشیم تا اطلاع رسانی شود.
نکته ی پنجم : برخی جرم ها و اختلاس ها با بازگرداندن اموال به بیت المال و حبس هست که غالبا اطلاع رسانی نمی شود.
نکته ی ششم: ضعف ها و کاستی های موجود در قوه ی قضائیه مشهود است که از مهم ترین آن ها عدم اطلاع رسانی در برخوردهایی قضایی است که زمینه ی اعلان عمومی در آن ها وجود دارد.
مردم به هیچ وجه شیرینی اجرای عدالت را در کشور نچشیدند.
نتیجه اینکه: دستگاه قضایی مخصوصا بعد از حضور آقای اژه ای در حال تلاش هستند و در آینده ای نزدیک، شاهد خبرهای خوبی از برخوردهای قاطع با مفسدان خواهیم بود ولی انتظار می رود مساله ی نظارت و برخوردها جدی تر دنبال شود و با اطلاع رسانی به موقع، مردم به دستگاه عدلیه و اجرای عدالت، امیدوار شوند.
#اختلاس
✍جواد حیدری
@shobhe73
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
سیر ایجاد تذبذب در یک استاد جوان حوزوی
قسمت اول
بنده از ابتدای دهه نود وارد مؤسسهای شدم که با نام و شعار تمدنسازی خود را معرفی میکرد و داعیه فقاهت و تمدنسازی داشت؛ بسیار ایدهآلگرایانه در اندیشه پرورش مجتهد تمدنی -نه مجتهد صرفا احکام فردی- طی ۵ یا نهایت ۶ سال بود؛ در مذمت علمای سلف و کوتاهی ایشان در مبارزه با طاغوت -طی سالیان متمادی مخصوصا دو قرن اخیر- سخنفرسایی میکرد؛ کتب فقهی و اصولی رایج را مصداق تضییع عمر طلبه میدانست و با اینکه بسیار در مؤسسه گفته میشد کلاسهای متداول فقهی-اصولی را هم ببینید و با دروس خود مقایسه کنید، اما آنچنان جو منفی نسبت به دروس و اساتید حوزه در آن مؤسسه بود که کمتر کسی رغبت حضور در دروس مرسوم را داشت.
اکثر طلابی که جذب مؤسسه میشدند با این نگاه وارد میشدند که اینجا داعیه تحول مطلوب حوزوی که مد نظر امامین انقلاب هست را دارد؛ اصلا تبلیغات مؤسسه بر همین مبنا و منوال بود.
مدیر مؤسسه جوانی حوزوی و خوشفکر و تا حدی تیزهوش بود که خالصانه و مجاهدانه میخواست به اهداف خویش برسد؛ اما برخی ویژگیهای شخصیتی باعث شد آرامآرام طلابی که گرد او جمع آمده بودند یکییکی و بعدتر گروهگروه از اطراف وی متفرق شوند و او را با اندیشههای خویش تنها بگذارند.
این ویژگیها بر اساس شناخت چندساله از ایشان که مورد تأیید دیگر دوستانم نیز هست عبارتند از:
1⃣ عجولبودن
بر اساس روحیه پردغدغهای که میخواست به انقلاب خدمت کند، سرمایهها و فرصتهای زیادی را تلفشده میدید و تحمل ازدسترفتن بیش از اینِ فرصتها را نداشت. میخواست هرچه زودتر حوزه متحول شود، نظامات فقهی اصولی طراحی شود، علوم انسانی اسلامی شود و حتی یک روز هم بعد از این ۴۰ سال تلف نشود؛ ولی این حلم را نداشت که حتی علوم انسانی مسموم و پرمفسدهی غرب آرامآرام و به تدریج طی چهارصدسال شکل گرفت؛ نه دفعتا و دستوری.
2⃣ ضعف در مبانی
از همان ابتدا ایشان شبهات متعددی به رهبری و انقلاب و نظام داشت؛ شبهاتی که با مطالعه برخی کتب سودار و مستندهایی مثل بیبیسی و بعدها همنشینی با امثال مهدی نصیری و ... روزبروز تقویت و ریشهدارتر هم شد.
اما در دوگانگی بین انقلابیماندن یا مغلوب شبهات شدن، آن روز چهره انقلابی وی غلبه داشت و امروز بعکس....
3⃣ ورود در مسائل متنوع سیاسی
مسائل سیاسی را بسیار بسیط و خطی میدید و تحلیل میکرد، همین باعث میشد با توهم فهم مسائل سیاسی، به تحلیل وقایع بپردازد؛ و با انضمام روحیه عجولانهای که داشت درنتیجه در مسائل و وقایع گوناگون سیاسی اجتماعی ابراز نظر یا انتشار بیانیههای سیاسی داشت.
4⃣ عدم انتقادپذیری
شاگردان حلقه اول او که در کارهای فکری و اجرایی مؤسسه به او کمک میکردند، بزرگترین و بهترین حامیان دلسوز وی بودند؛ که اتفاقا همانها زمینههای مطرحشدن وی در قم و تهران و فضای مجازی را مطرح کردند و فضا را مهیا ساختند برای تبدیلشدن او به یک چهره علمی رسانهای حوزوی.
غالبا همین حلقه نزدیک وی مانع انتشار بسیاری از واکنشهای «عجولانه، احساسی، رنگارنگ سیاسی، عدالتخواهانه و در عین حال ناپخته یا غیرمربوط به وظیفه او» بودند.
کمکم وزن انتقادات از وی که بین همین حلقه شاگردانش بالاتر گرفت و شنیدن این حرف برای ایشان سنگین بود که: «شما اصلا شناخت دقیق و درستی از فضای پیچیده سیاسی ندارید و جریانهای سیاسی اجتماعی را خیلی بسیط و سطحی میبینید و از عمق و پیچیدگی آنها بهرهای ندارید و مطالعهای هم نداشتهاید» بر همین اساس عذر افراد دلسوز و نزدیک خود را خواست؛ برای اینکه به تعبیر خودش دیگر با این حرفها (انتقادات) تحقیر نشود.
5⃣ روحیه فردی و تشکیلاتگریز
انضمام موارد فوق باعث شد تا این روحیه در وی جلوه کند که ایشان در مؤسسه و اقداماتِ حوزوی-اجتماعی و سیاسی خویش صرفا میخواهد فکر و سلیقهی خودش حاکم باشد و دیگران فقط اجراکنندهی افکار و عقاید وی باشند؛ همین امر هم روز بروز وی را بین دوستدارانش منزویتر کرد تا جایی که بازوان قوی خویش را برای همیشه از دست داد!
6⃣ نخبگی نارِس
وی خود را نخبه میدید؛ هوش بدی هم نداشت؛ اما آفت مهمی که مبتلابه نخبگان هست و در بسیاری از نخبگان -اگر علاج نکنند- محسوس است این است که چیزی که میفهمند را خیال میکنند حرف آخر و حقِ مطلق است. همین هم منجر به بروز آفات دیگری در فرد میشود...
ادامه دارد...
@shobhe73
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
سیر ایجاد تذبذب در یک استاد جوان حوزوی قسمت اول بنده از ابتدای دهه نود وارد مؤسسهای شدم که با نام
سیر ایجاد تذبذب در یک مدرّس جوان حوزوی
قسمت دوم
7⃣ استادنداشتن
اگر نگاهی به زندگی خودنوشت ایشان -که تا این لحظه به تیغ حذف و سانسور ایشان مبتلا نشده است- بیاندازید؛ در کل حیات تحصیلیِ خویش استاد حاذق و قابلی نداشته است. شش سال مقدمات را در کمتر از دو سال خوانده است و دروس سطح را هم به نحوی دیگر... اینجاست که ترکیب نخبگی و حس فهمیدن همهچیز و عجولبودن موجب احساس استغناء در افراد میشود؛ مخصوصا وقتی که مطالعه دروس مرسوم آن هم به شکل رایج را عبث و مصداق اتلاف عمر بدانی.
در صورتی که اگر استاد و بزرگتری برای خود قائل بود، حتما در بسیاری از لغزشهای فکری و اجتماعی یا هجوم شبهاتی که بر وی عارض شد دستش را میگرفت و از این مهلکه شوم نجاتش میداد؛ هرچند امیدوارم هنوز هم که هنوز است متوجه اشتباهاتش شود و بیش از این خود را و آینده خویش را تباه نسازد.
8⃣ خود بزرگبینی
گاه برخی طلاب دلسوز به وی توصیه میکردند در اوان جوانی محاسن بسیار بلند علمایی نگذارد یا مرتبه خاصی برای خود قائل نباشد؛ اما نمیپذیرفت.
برای مثال از این ناراحت میشد که چرا اساتید مطرح حوزه حاضر به مناظره با وی نمیشوند؛ اما اگر فردی از اساتید گمنام یا معمولیِ سطوح عالی میخواست با وی مناظره کند، نمیپذیرفت و خود را خیلی بالاتر از اساتید سطوح عالی میدانست؛ با این توجیه که چند کتاب تألیف کرده است پس بسیار برتر از اساتید معمولی است.
برای مثال یکی از اساتید مطرح کفایه قبول کرده بود با ایشان مناظره کند، به شرط اینکه فرد سومی از بین حوزویان را به عنوان داور مناظره قرار دهند، داور هم هرکسی به میل خودشان قبول داشتند باشد، اما ایشان هیچکسی را درون حوزه و بیرون از مؤسسهاش اصلا قبول نداشت!!
9⃣ امید به حمایتهای خاص
باتوجه به شعارها و تألیفاتی که داشت بسیار امیدوار بود مورد حمایتهای خاص مادی و معنوی رهبری قرار بگیرد. حتی برای انتخابات خبرگان در سال ۹۴ کاندید شد و امید داشت بگونهای اجتهاد وی تأیید شود؛ چرا که به امتحان اجتهاد نمیخواست تن بدهد و تا آخر هم تن نداد. حال آنکه وی اخیرا مطلبی منتشر کرد و با عوامفریبی عدم حضورش در انتخابات خبرگان را این عنوان کرد که فرایند انتخابات خبرگان کانالیزه است و دستپروردهها فقط انتخاب میشوند!!
عجیب اینکه کسی که خودش میخواست کانالیزه وارد شود و نتوانست، چنین تهمت ناروایی را به نظام اسلامی میزند! با کدام حجت شرعی؟!!
🔟 بیتجربگی و خامی
همه موارد فوق، در کنار بیتجربگی و خامی در مسائل اجرایی و مطالبهگریهای حوزوی اجتماعی، برخی مشکلات شخصی، به همراه طرد دوستان دلسوز، کمکم هویتی جدید را از وی در حوزه بروز داد؛ آن هم #تحولخواهی_رادیکال بود؛ چیزی که به شدت از جانب امامین حوزه نهی شده بود.
تحریم انتخابات مجمع نمایندگان، تحریم امتحانات مرکز مدیریت، بیحرمتی نسبت به برخی بزرگان حوزه و بیحرمتی به حوزه و تمثیل آن به پیرزن و بسیاری موارد دیگر که در ادبیات جدید وی عیان شد، شاهدی بر چهره جدید رادیکال وی بود.
چهرهای که فکر میکرد مرجعیت اجتماعی بین طلاب پیدا کرده و با اهرم تحریمهایی که إعمال کرد، حوزه را فلج خواهد ساخت تا به خواست او تن دهد؛ اما خیلی زود عیان شد وی مورد اعتنای بدنه حوزوی نیست و در طراحی حرکات اجتماعی بسیار خام و بیتجربهتر از آن چیزی است که فکر میکند.
جالب و عجیب اینکه یک روز در گعده خصوصی دوستان مؤسسه، یکی از رفقا پیشبینیای با این مضمون داشت که: «ایشان اگر به تهران برود و عظمت مدرنیته را ببیند خودش را خواهد باخت!» پیشبینیای که خیلی زود محقق شد و ایشان از یک مصلح حوزوی تبدیل به چهرهای رادیکال و آرامآرام غیرانقلابی شد.
همه این موارد که در روحیات و عملکرد وی به مرور بروز کرد باعث شد همه طلابی که با دغدغههای ولایی و انقلابی گرد او جمع شده بودند به مرور او را با توهمات و تخیلات و شبهات و انگارههایش تنها گذاشتند؛ گرچه ریشههای خالصانه و دغدغهمندی در او بسیار دیده میشد، اما اینها کافی نبود؛ چراکه به این سادگی کسی در این تراز خامی و ضعف مبانی، صلاحیت ورود به عرصههای اجتماعی -آن هم به عنوان مصلح و راهبر- را ندارد.
@shobhe73
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
چند نکته دررابطه با صحبتهای این فرد👇
🔺یمن و فلسطین و سایر کشورهای منطقه مشکل گرانی و تورم و تصادفات جادهای ندارن؟!
🔺چندبار رهبرانقلاب برای مشکلات داخلی این کشورها موضعگیری و اقدام داشتن؟!
🔺رهبرانقلاب از سیاستهای کلان مقاومت و دفاع از هویت و حیثیت محور مقاومت و جریانهای منطقه دفاع میکنند یا اینکه پیگیر میزان تورم و بیکاری و خوندماغ شدن افراد در کشورهای منطقه هستن؟!
🔺مگر نه این است که پیگیری برای حل مشکلات سایر مسلمین و شیعیان، سیره حضرت فاطمه و دیگر اهلبیت علیهمالسلام بوده است؟!
🔺شما به عنوان یک معمّم، مرزهای اندیشهتان جغرافیایی است یا دینی؟!
🔺دفاع رهبری از ملتهای آزاده برمبنای تعصب قومی و زبانی و تاریخی است یا برمبنای یک رسالت دینی و تمدنی؟
🔺آیا همواره رهبرانقلاب نسبت به جزء به جزء و ریزترین مسائل داخلی و دغدغههای عمومی (اقتصادی سیاسی معیشت عدالت و...) موضعگیری و اقدام نداشتهاند؟!
🔺چرا انتظار دارید(و این انتظار را ایجاد میکنید) رهبرانقلاب تاوان ضعف و بیعرضگی و فساد در مجلس و دولت و ق قضائیه و نیروهای مسلح و بانک مرکزی و... را بدهد؟!
🔺از ولیفقیه انتظار کارهایی را دارید که انبیای الهی نیز از انجامش معذور بودند
🔺شما اولین کسی نیستی که به وعدهٔ ولیّ الهی ایمان نداری و نزدیک شدن به قله را باور نداری..
ما از انحراف جنابعالی خوشحال نیستیم ولی آدمهایی از مسیر حق منحرف شدهاند که شما در مقابل آنها رقمی محسوب نمیشوید
بار دیگر تاریخ انبیای الهی را مرور کنید بلکه به وعدههای نائب امام زمان ایمان بیاورید
@shobhe73
شبهات تکرار نهایی باکیفیت.pdf
1.76M
♻️ شبهات پرتکرار
برخی عزیزان برای پاسخ به شبهات موجود در جامعه زحمت کشیده و جزوهای را آماده کردهاند. تقدیم به شما برای استفاده در جهاد تبیین.
پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی.pdf
6.03M
❇️کتاب ارزشمند پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی
✴️این کتاب شامل سه بخش است که در بخش اول به شبهات اقتصادی در بخش دوم به شبهات سیاسی و در بخش سوم و پایانی آن به شبهات فرهنگی و اجتماعی پرداخته است.
✴️در بخشی از این کتاب آمده است:
قبل از انقلاب وضعیت اقتصادی مردم بهتر بود🙄
شاید این سوال را بارها در برخی مجالس، ادارات، تاکسیها و اتوبوسها شنیده ایم که قبل از انقلاب وضعیت اقتصادی مردم بهتر بود، آیا واقعاً این جمله واقعیت دارد؟🤔
✴️برای آنکه به این شبهه پاسخ بگوییم باید نخست نگاهی اجمالی به سرانه درآمد مردم ایران از فروش نفت در سال های منتهی به پیروزی انقلاب و همچنین شرایط کنونی کشور داشته باشه باشیم که نویسنده در ادامه مطالب با مقایسه سال های منتهی به پیروزی انقلاب و شرایط کنونی به پاسخ جامع و کاملی می پردازد.
⁉️تسخیر سفارت آمریکا اقدامی بدون دستاورد؟
در تحلیل تسخیر سفارت آمریکا برخی صاحب نظران با نگاه کلان تر به ابعاد ماجرا آن را اقدامی میداند که برای معرفی ابعاد و پیامدهای انقلاب اسلامی در دنیا ضروری بوده است؛ محمد صادق کوشکی هیئت علمی دانشگاه تهران، استقلال کشور را از دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی میدانند و میگوید.......
شبهات انتخاباتی همراه با پاسخ.pdf
1.04M
۴۰ سوال و پاسخ شبهات انتخاباتی