eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
783 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ شبهه: ⛔️ این انقلاب یک شهید دارد، و آن هم اسلام است آقای طباطبائی صاحب المیزان از مخالفان انقلاب ۵۷، جمهوری اسلامی، روش رهبری و مدیریت آقای خمینی و نظریه ولایت فقیه بوده است. به روایت محمد رضا حکیمی در کتاب «عقلانیت جعفری» علامه طباطبائی نه تنها گامی در راه انقلاب و تایید آن برنداشت، بلکه بشدت مخالف و «ضد انقلاب» بود و مخالفتش را نیز ابراز می کرد. وی منکر «درستی اصل این حرکت» بوده است. به روایت حکیمی یکی از ابراز مخالفتهای منقول از ایشان این تعبیر تند است: «این انقلاب یک شهید دارد و آن هم اسلام است.» چه بسا علامه طباطبائی به سقوط سلطنت پهلوی فکر نمی کرده، و بیشتر نگران اسلام بوده است. دغدغه ایشان زده شدن مردم از اسلام بعد از بدست گرفتن حکومت توسط مدعیان دینداری بوده است. به نظر ایشان انسان سازی یعنی اصلاح فرهنگی بر جامعه سازی یعنی انقلاب سیاسی تقدم قطعی دارد. میراث علمی یک متفکر ارث خانواده او نیست تا برای انتساب امری به آن عالم نیازی به اذن خانواده وی باشد، یا عدم قبول آنها تأثیری در صحت انتساب داشته باشد. «دفتر تنظیم و نشر آثار» که متولی و ردیف بودجه رسمی دارد متعلق به ارباب سیاست است. میراث علمی سلف صالح متولی رسمی ندارد. اینکه چرا حاضران در جلسه از مقامات ارشد قضائی در این سالهای طولانی به آن اشاره نکرده اند؟ بسیار ساده است: چون با مفاد این گفته موافق نبوده اند! در هر صورت عبارت «اولین شهید این انقلاب، اسلام بود» یا «این انقلاب یک شهید دارد، و آن هم اسلام است» سخن درستی است، حتی اگر صاحب المیزان نفرموده باشد. به روان کسی که دو ماه قبل از وفاتش به آنها که برای تسلیت دامادش آمده بودند تشر زد که «این انقلاب یک شهید دارد، و آن هم اسلام است» باید درود فرستاد و به بصیرت و روشن ضمیریش احسنت گفت ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ 🔴نظر مرحوم علامه طباطبايي(ره) در مورد حکومت بر اساس اسلام و به طور خاص مدل فعلي حکومت «جمهوري اسلامي ايران» و «ولايت فقيه» چه بوده است؟ آيا درست است که ايشان مخالف اين مدل بوده اند؟ 🔵يکم . علامه طباطبائي و حکومت اسلامي : علامه طباطبائي با اشاره به آياتي که متضمن تکاليف اجتماعي و لزوم اقامه عبادات از سوي مردم است معتقدند که چون افراد در پيدايش اجتماع اثر تکويني دارند براي اداره آن نيز حق دخالت داشته و خداوند آن اثر تکويني را در مقام تشريع ضايع نگذارده است.ايشان در اين زمينه بحث مبسوطي ارائه نموده و به اکثر آيات مورد استدلال اشاره کرده است وي مي نويسد: « نکتهاي که لازم است در اينجا مورد توجه قرار گيرد اين است که عموم آياتي که متضمن لزوم اقامه عبادات و انجام حج و اجراي حدود و قصاص و نظاير اينها است روي سخن خود را تنها به پيغمبر ننموده بلکه تمام مؤمنين را مخاطب قرار داده و اجراي اين امور را از همه آنان خواسته است. مجموع اين آيات چنين استفاده ميشود که دين يک روش اجتماعي است که خداوند آن را بر عهده مردم قرار داده است و خدا راضي به کفر بندگان خويش نيست، و چنين خواسته است که افراد همه با هم و به طور دسته جمعي اقامه دين کنند، پيدا است که اجتماع چون از افراد تشکيل شده، اداره آن نيز بايد به عهده خود آنها بوده باشد، و هيچ فردي در اين باره بر ديگري مزيت و تقدم نداشته همه يکسان ميباشند.خلاصه شئون اجتماعي مخصوص به دستهاي خاص نميباشد، و در اين موضوع پيغمبر نيز با ديگران مساوي بوده هيچ امتيازي ندارد .علامه طباطبائي در بخش ديگري و در ادامه پاسخ به اين سؤال که عهدهدار اداره اجتماع کيست و سيره او چيست؟ ميگويد: « در هر صورت بايد دانست که بدون اشکال در اين زمان که پيامبر (ص) وفات نموده و امام (ع) نيز از ديده پنهان است، امر حکومتبه دستخود مسلمين است، و اين وظيفه آنان است که با در نظر گرفتن روش رسول خدا که روش امامتبوده استحاکمي را انتخاب کنند، و اين روش غير از روش پادشاهي و امپراتوري است، در اين موقعيت نبايد هيچ حکمي از احکام الهي تغيير کند و اين وظيفه همه است که در راه حفظاحکام خدا کوشا باشند، و اما درباره حوادث روزمره و پيشآمدهاي جزئي همان طور که گفتيم، لازم است که حاکم با مشورت مسلمين درباره آنها تصميم بگيرد» بنابر اين از مجموع آيات متضمن تکاليف اجتماعي مردم چنين نتيجه ميشود که تشکيل حکومت اسلامي به عنوان مقدمه واجب بر عموم مسلمانان لازم است.
چهارم . علامه طباطبائي و سياست : هر چند پيوند دين و سياست در اسلام و سيره بزرگان دين و علماي اسلام، اصلي ثابت و مسلم است اما در بررسي ميزان فعاليت هاي سياسي علما بايد به اين مهم توجه داشت که اين موضوع با عوامل مختلفي در ارتباط مي باشد. 1. توانايي هاي اشخاص: «لا يکلف الله نفسا الا وسعها» (بقره، آيه 286). از اين رو مشاهده مي نماييم که برخي علماء با توجه شناختي که از توانايي ها و استعدادهاي خويش داشتند، به همان ميزان در مسائل مختلف از جمله موضوعات سياسي وارد مي شده اند. 2. شرايط محيطي و ميزان احساس نياز: بسياري مواقع علت اين که علماء در مسائل اظهار نظر نمي کنند نه به خاطر عدم اهتمام به آن مسأله بلکه به خاطر احساس عدم نياز به اظهار نظر مي باشد خصوصا در شرايطي که فقيهي عادل و جامع الشرايط هدايت و رهبري جامعه اسلامي را به عهده گرفته و رهنمودهاي لازم را ارائه مي نمايند. بنابراين در چنين شرايطي ديگر ضرورتي براي ورود ساير علماء و اظهار نظر نمي ماند. هر چند مسلما در برخي موضوعات که با سرنوشت جامعه اسلامي در ارتباط است اظهار نظر و مشارکت آنان مي تواند پشتوانه عظيمي براي نظام اسلامي محسوب گردد. خلاصه در بررسي چرايي ميزان فعاليت سياسي هر يک از بزرگان خصوصا در زمان کنوني بايد به اين قبيل مسائل توجه داشت. نه اين که عدم مشهود بودن فعاليت هاي سياسي آنان را دليل بر، مطلوب بودن کناره گيري افراد جامعه از فعاليت ها و مشارکت هاي سياسي دانست. بلکه هر فرد بايد با شناخت وظايف و تکاليف فردي و اجتماعي خويش و نقش و جايگاهي که در جامعه و نظام اسلامي دارد به انجام وظايف خود در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و... بپردازد و بهترين الگو هم در چنين شرايطي، اسوه هاي کامل بشريت؛ يعني پيامبر اکرم(ص) و ائمه معصومين(ع) و جانشين واقعي آنان يعني ولي فقيه جامع الشرايط مي باشد. استاد علامه (ره) بمعني مصطلح سياست، «سياسي» نبود، ولي اين بمعني عدم اهتمام به مسائل جامعه و مردم نيست. پيش از حوادث 15خرداد و درمسائل مربوط به انجمن هاي ايالتي ولايتي، و پس از فاجعه قتل عام مردم در 15خرداد، استاد علامه هميشه طرف «مشورت» مراجع عظام بود و درجلسات اين بزرگان شركت ميكرد و حتي در بعضي از اعلاميه هاي مشترك مراجع عظام قم، امضاي ايشان هم هست. اما پس از آنكه اعلاميه ها و بيانيه ها «تك امضائي» شد ايشان بطور مستقل اعلاميه اي ندادند ولي «سكوت» هم نكرده بودند و به هرنحو مقدور با مراجع وكليت روحانيت مبارز «هماهنگي» داشت و اغلب روحانيون مبارز از شهيد مطهري و بهشتي و مفتح و قدوسي و غير هم، همه شاگردان علامه طباطبايي بودند و بدون شك تربيت فكري - معنوي اين بزرگان، توسط علامه طباطبايي، نقشي اساسي در حركت آنها داشت. درباره مسائل جهان اسلام، از جمله مسئله فلسطين، استاد علامه همواره فعال بود و حتي در مورد لزوم كمك به مردم فلسطين، ايشان اعلاميه اي را همراه شهيد مطهري و مرحوم آيت الله سيدابوالفضل موسوي زنجاني منتشر ساخت كه در آن ضمن افتتاح حساب بانكي در بانك هاي: ملي، صادرات و بازرگاني، مردم را به ياري مردم ستمديده فلسطين فراخوانده بود. يکي از شاگردان علامه طباطبايي ميگويد: «از خصوصيات علامه طباطبايي، اين بود که هيچگاه از کسي بدگويي نميکردند. در طي 35 سال ارتباط با ايشان، جز بدگويي از دربار و رژيم طاغوت، حتي يکبار هم بدگويي کسي را از ايشان نشنيدم .» آيت الله مطهري از معماران فکري انقلاب اسلامي درباره علامه طباطبايي مي‌گويند : « علامه طباطبايي رابطه عاطفي و فکري بسيار نزديکي با امام خميني(ره) داشتند.» امام خميني (ره) درباره علامه طباطبايي مي‌فرمايد: « آقاي طباطبايي مرد بزرگي است و حفظ ايشان با اين مقام علمي لازم است » .همچنين ايشان در اوايل انقلاب خطاب به علامه طباطبايي فرموده بودند : «همجواري شما براي ما مغتنم است .» مقام معظم رهبري، حضرت آيتاللّه خامنهاي، در قسمتي از پيام خود به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبايي، ايشان را چنين ستودند: «او (علامه طباطبايي) مجموعهاي از معارف و فرهنگ اسلام بود، فقيه بود، حکيم بود، آگاه از اندوختههاي فلسفي شرق و غرب بود، مفسّر قرآن بود، از علوم اسلامي، يعني علومي که از اسلام نشأت گرفته، يا از آن تغذيه کرده است، مطلع بود... شخصيت او، در لابه لاي اين دانستنيهاي بسيار، به کمک رياضتي مداوم و درازمدت پرورده، صيقل يافته و پرداخته شده بود. از کسانيبودکهتنها مکتبجامعي چون اسلام ميتواندامثال او را در دامان پربرکت خويش پرورش دهد». (منبع : ماهنامه گلبرگ ) جهت آگاهي بيشتر ر.ک : انديشه سياسي علامه طباطبائي، قم، نشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، پژوهشکده علوم و انديشه سياسي. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري،
⛔️ شبهه: ⛔️ امام خميني مصداق تشيع انگليسي! اين روزها تعريف تشيع انگليسي به اين است كه علناً به مقدسات اهل سنت توهين شود و با اين كار وحدت شكني شود ، كه اين در راستاى منافع استعمار پير انگليس است !! اين تعريف بيش از همه بر امام خميني منطبق است ١- امام خميني در كتابهاى فقهى خود علنا به اهل سنت و مقدساتشان توهين نموده است ، اين كتابها علناً چاپ شده ، و تا الان هم چاپ مى شود ، و تهيه اين كتابها در داخل و خارج ايران بسيار سهل است :(خلاصه شده) ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ ✳️در جواب شبهه ای که برای حضرت امام (ره ) وارد کرده اند وادعاهای کذب کرده اند ، به موارد زیر اشاره میکنم; 🔴 ادعاشده که امام درنوشته های خود ، عایشه وسایر بزرگان اهل سنت را نجس دانسته، 👈اﻧﺼﺎﻑ ﺩﺭ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ (ﺩﻗﺖ ﺷﻮﺩ ﻫﺮ ﺑﻨﺪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ‌ﺍﯼ ﻣﯽ‌ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﭘﺎﺭﺍﮔﺮﺍﻑ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻫﻤﯿﻦ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺘﻦ ﻋﺮﺑﯽ ﺩﺭ ﮐﻼ‌ﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ، ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺭﺍ ﺗﺸﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﺳﮓ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ) 👈ﺍﺻﻞ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ: ﻭ ﺍﻣﺎ ﺑﺎﻗﯽ ﮔﺮﻭﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻧﺎﺻﺒﯽ ﺑﻠﮑﻪ ﺧﻮﺍﺭﺝ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻋﺬﺍﺑﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﮐﻔﺎﺭ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺑﺮ ﻧﺠﺎﺳﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺍﮔﺮ ﺳﻠﻄﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﻨﺪ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﺪﯾﻦ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺩﺭ ﻣﻠﮏ، ﯾﺎ ﻏﺮﺿﯽ ﺩﯾﮕﺮ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﻭ ﺯﺑﯿﺮ ﻭ ﻃﻠﺤﻪ ﻭ ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻧﺎﻥ(ﺑﺤﺚ ﺍﺯ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﻭ..ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ)ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﻫﻢ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺑﺮ ﻧﺠﺎﺳﺘﺸﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ (ﺷﺮﻭﻉ ﻣﺒﺤﺚ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ‌ﺍﯼ) ﯾﺎ ﺷﺨﺼﯽ ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺋﻤﻪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﺪﯾﻦ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﻗﺮﯾﺶ ﯾﺎ ﺑﻨﯽ ﻫﺎﺷﻢ ﯾﺎ ﻋﺮﺏ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻗﺎﺗﻞ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﯾﺎ ﭘﺪﺭﺵ ﺍﺳﺖ ﻭ...ﺩﺷﻤﻨﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻇﺎﻫﺮﺍ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﻧﺠﺎﺳﺖ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻧﻮﺍﺻﺐ [۲] ﺍﺯ ﺳﮓ ﻭ ﺧﻮﮎ ﻧﯿﺰ ﺧﺒﯿﺚ ﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ " ﯾﺎ ﺷﺨﺼﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺋﻤﻪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﺪﯾﻦ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﻗﺮﯾﺶ ﯾﺎ ﺑﻨﯽ ﻫﺎﺷﻢ... ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻧﻮﺍﺻﺐ ﺍﺯ ﺳﮓ ﻭ ﺧﻮﮎ ﻧﯿﺰ ﺧﺒﯿﺚ ﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ" ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﯽ‎ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻮﺍﺻﺐ ﺭﺍ ﺗﺸﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﺳﮓ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺭﺍ ﯾﮏ ﺳﻮﺍﻝ ﺍﺯ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺷﯿﻌﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ ﭼﺮﺍ ﻣﺨﺎﻟﻔﯿﻦ ﺑﻪ ﮐﺘﺐ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺟﻮﻉ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺤﺚ ﺭﺿﺎﻉ ﮐﺒﯿﺮ ﺷﯿﻌﻪ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﯾﺎ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ؟ 🔴 اشاره ای به کتاب مکاسب المحرمه امام کرده اند ، وجمله را نوشته اند که ادعا کرده اند که از امام است. جناب طراح شبهه ! واقعا کتاب المکاسب روخوندی?? یااصلا به اون آدرسی که داده ای رفتی?? شایدم رفتی وسردرنیاوردی! کتاب المکاسب امام، یک کتاب فقهی است ودرآن به اقوال وروایات منقول متعدد اشاره شده (نه ازقول امام), ونقل قولهای مختلف ذکرمیشه و روش بحث میشه، واین جمله ای که اشاره شده بحثی درخصوص حکم غیبت کردن ازبرادر است که دربحث مفصلی تفسیرغیبت کردن ونیز برادربه چه کسانی اطلاق میشود ،بیان شده ، ونقل قولهای متعددی ذکرشده، پس جمله ای رابریده وجنجال را انداختند.👈مصداق فی قلوبهم مرضند 🔴جناب نگارنده! براعت ازمشرکین چه ربطی به ازبین رفتن اتحاد مسلیمین دارد?! براعت ازمشرکین یک وظیفه شرعی برای همه مسلمانان است، نتنها شیعیان بلکه اهل سنت آزاده هم این عمل راانجام میدهند ، فقط وهابیهای دست نشانده استعمار واستکبار که نماد مشرکین هستند،بااین عمل مخالفند. 👈امام ،توانست انقلاب را بردلهای همه مسلمانان آزاده وحتی غیر مسلمانان آزاده صادرکند ، این دولتهای دست نشانده آنهاست که از نفوذ آرمانهای انقلاب امام دردل مسلمین ، هراس ووحشت دارند، نه مردم. 👈امام بود که بزرگترین منادی وحدت مسلمین درطول قرنهای اخیر بود، اما استکبار ونوچه های آنان ازاین وحدت بیمناک شدند و فرقه هایی همچون القاعده وداعش والمثالهم درست کردند برای گسستن این وحدت. 🔴 جناب نگارنده شبهه!! تابحال آن گزارش هایی که ازرادیو بی بی سی دردوران انقلاب پخش میشد راگوش کردی??? قطعا نه. 👈بله ، درسال آخرمنتهی به انقلاب اسلامی، که هم رژیم پهلوی وهم اربابانشان یقین داشتند که شاه رفتنیست، رادیو بی بی سی برنامه ای داشت به نام روزنگار انقلاب، که هرشب گزارشی از تحولات میدانی درایران را ارائه میکردند، اما پخش این برنامه توسط انگلیس ابلیس یک دلیل داشت ودوهدف; 🔸دلیل اصلی ،وحشتی بود که انگلیس ازاین انقلاب داشت ولحظه به لحظه و روزبه روز رصدمیکرد ودراین برنامه تحلیل میکرد، که قراراست چه خاکی برسرش شود🔸امادوهدف داشت1- دراوایل شروع به کاراین برنامه ، هدف آن ،پیشبرد آن هدف شومی که به ساواک دیکته کرده بودند که شایعه کنند که انقلاب امام ، برنامه ریزی شده ازطرف انگلیس است، اما بعدازآن که دیدند تلاششان بی نتیجه است ، روی آوردندبه هدف دوم2- ازطرفی یقین داشتند که شاه رفتنیست وازطرفی چون بعدازملی شدن صنعت نفت ،پایشان نسبت به قبل کوتاه ترشده بود وجای
شان رابیشتر، آمریکاییهاگرفته بودند، بنابراین میخواستند بانفوذ دربرخی گروهها وحمایت ازآنها،مثل مارکسیست ها و کمونیست ها و.... راه نفوذی درایران پیداکند. این برنامه به صورت کتابی چاپ شده پیشنهادمیدم بخونید جناب نویسنده. 👈درضمن درکدام قسمت این برنامه ،حتی یک نفراز انقلابیون یا تحلیلگر انقلابی ایران یا نماینده ای ازطرف امام درآن حاضرشد ? که این شبکه راصدای انقلاب مامیدانید، خب برنامه ای بوده ازطرف خود لندن وبس، 🔸اما شبکه هایی که وابسته به فرقه ضاله شیرازیست ، همه ازجانب این فرقه بامجریان وتحلیلگران ودرکل افراد وابسته به خودفرقه پخش می شود وازخاک لندن وبوجه وسیاست آنها. کدام میشود شیعه انگلیسی?????!!!!! 🔴درخصوص ادعای هندی بودن امام ،بایدعرض کنم: 👈 این شایعه اولین بار دراواخر1346 توسط ساواک برای تخریب وجهه امام ساخته شد، وقتی که رژیم پهلوی وساواک به این نتیجه رسیدندکه تبعید امام به عراق اشتباه بوده ،درصددبرآمدند که حضرت رابه کشوردیگری تبعیدکنند،کشورمدنظرساواک ،هندوستان بود ،لذاساواک 🔸ازیک طرف دولت وقت عراق راتحت فشارقرار دادتا امام رامجبور به ترک عراق وعزیمت به هندکند 🔸وازطرفی دیگر تلاش کرد درایران شایعه کند که امام هندی وهندی زاده است وخودش مایل است که به هند برود وازعمال انگلیس درهند عطف به سوابق پدرش وخودش استفاده کند. 👈زمزمه این شایعه از20 بهمن 46 آغازشد، ارتشبد نصیری ملعون ،طی نامه ای به ارگانهای ذیربط دستور اشاعه این شایعه راداد، ودر 27اسفند 46 از دولت عراق خواست که ترتیب انتقال امام به هند رابدهد، که شکر خدا درهیچ کدام موفق نشدند. درطول سالیان مبارزه امام قبل ازانقلاب، رژیم ، این شایعه را هرازگاهی به طرقی اشاعه میداد. یک ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺑﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺳﺎﻭﺍﮎ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﭼﺎﭖ ﺷﺪ، ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ تلاش نهایی برای ﮐﺎﺳﺘﻦ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻠﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﺍﺟﺪﺍﺩﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ ﺑﻪ ﻫﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﻫﻨﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ.ﻭ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺗﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺑﯽ ﮐﻪ، ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ، ﺧﺎﺭﺝ ﻣﺮﺯ ﻫﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ... 👈👈👈👈👈👈ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ : ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ (ﺭﻩ) ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﻬﺮ ﺧﻤﯿﻦ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﻟﮑﻦ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﺟﺪﺍﺩ ﻫﻨﺪﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ(ﻧﯿﺸﺎﺑﻮﺭﯼ)ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﯾﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺑﯽ ﺍﻃﻼ‌ﻋﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻏﺮﺽ ﻭﺭﺯﯼ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻨﺪﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﭘﺴﻨﺪﯾﺪﻩ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺟﺪﺍﺩﺷﺎﻥ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ:ﺟﺪ ﺍﻋﻼ‌ﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ(ﺭﻩ) ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺩﯾﻦ ﻋﻠﯿﺸﺎﻩ» ﺍﺯ ﻧﻮﺍﺩﮔﺎﻥ ﻣﯿﺮ ﺣﺎﻣﺪ ﺣﺴﯿﻦ ﻫﻨﺪﯼ ﻭ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﮐﺸﻤﯿﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﯾﺎﻟﺖ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺷﺮﺑﺖ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻧﻮﺷﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮ ﻧﻘﻞ ﺍﻫﻞ ﺍﻃﻼ‌ﻉ، ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﺻﺎﻟﺘﺎ ﻧﯿﺸﺎﺑﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﮐﺸﻤﯿﺮ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﮐﺮﺩﻩ، ﺗﺎ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭﺍﻥ ﺁﻥ ﺩﯾﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﻣﺴﺎﯾﻞ ﺩﯾﻨﯽ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪﯼ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎﻧﺪ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ» ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﭘﺪﺭ ﺑﯿﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ 1240 ﺗﺎ 1250 ﻫـ .ﻕ ﺍﺯ ﮐﺸﻤﯿﺮ ﺑﻪ ﻧﺠﻒ ﻭ ﮐﺮﺑﻼ‌ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻋﻠﻮﻡ ﺩﯾﻨﯽ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﺍﻭ ﺍﺯ ﭘﺪﺭ ﺁﻣﻮﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻋﻠﻢ ﻣﺮﺯ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﺍﻗﻌﯽ، ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﭘﯿﺎﻣﺮ ﺍﻟﻬﯽ ﻃﺒﯿﺐ ﺩﻭﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﻭﻃﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﺁﻥ ﺟﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻭ ﺛﻤﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻫﺪ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ؛ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻓﺮﺩﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ «ﯾﻮﺳﻒ ﺧﺎﻥ» ﺍﻫﻞ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ «ﻓﺮﻗﻬﺎﻥ» ﺍﺯ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺧﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭ ﺑﻪ ﻧﺠﻒ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻋﺎﻟﻤﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﺩﯾﻨﯽ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ. ﺑﺎ ﻋﻼ‌ﻣﻪ «ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ» ﺁﺷﻨﺎ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻬﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﺟﺒﯿﻦ ﺩﺍﺷﺖ. ﺍﺯ ﺍﻭ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺟﻬﺖ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺑﻪ ﺩﯾﺎﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﻫﺴﭙﺎﺭ ﺷﻮﺩ. سیداحمدبعدازاسکان درخمین ، حاصل ازدواجش، سید مصطفی پدربزرگوار حضرت امام بود. 👈دوستان میتوانند درخصوص انساب واجداد حضرت امام، به لینک زیر هم مراجعه کنند👇👇👇👇 http://forum.hammihan.com/thread123611.html 
⛔️ شبهه: ⛔️ روزگاری تحصیل در هر مقطع تحصیلی برای همه رایگان بود.. و حتی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، ماهانه حقوق دریافت می کردند. انقلاب ما انفجار نور بود ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ مقایسه وضعیت علمی کشور در دوران پهلوی و پس از انقلاب⬇️ 🔘 نکته ❗️ دیدگاه کمّی👇 از باب تعداد دانشجویان و دانشگاه‌ها⬇️⬇️⬇️ در آن روزگار، بسیاری از شهرها و روستاها به دلیل وجود بی‌بندوباری و بی‌حجابی و گرایش به لهو و لعب که سبب عدم استقبال جوانان به تعلیم و تربیت می شد، از نعمت سواد بی بهره بودند؛ چه رسد به اخذ مدارج تحصیلی دانشگاهی؛ 😐 به همین سبب، دولت مجبور بود آن تعداد معدود داوطلب را با تقبل هزینه برای ترغیب، بورسیه کند و به جهت کمبود دانشگاه و استاد داخلی، دست گدایی به سوی ممالک خارجی دراز نماید. اما در حال حاضر، به برکت مدد نظام جمهوری اسلامی، بدون وابستگی به مراکز آموزشی خارج در همه ی زمینه ها غنی هستیم. http://yon.ir/K161 🔘 نکته ‼️ دیدگاه کیفی👇 بی شک بارها، از افراد قدیمی شنیده اید که👈« در آن روزگار هرکس مدرک ششم ابتدایی داشت، به راحتی و با افتخار کارمند اداره میشد و کسی که دیپلم می گرفت، مدیر مجموعه بود و اندک افرادی هم با تحصیلات دانشگاهی، سمت های کلان کشور را داشتند». طبق آمارهای موجود، درجامعه‌ی رو به رشد ایران اسلامی، به دلیل ارتقاء سطح آگاهی و شعور جوانانش، شاهد تحولات شگرفی در امر آموزش سطوح عالیه هستیم. به طوری که پیشرفت علم حتی توانسته توجه دانشجویان متعددی را از خارج به داخل کشور، جلب و پذیزش کند. ✅👌 از جمله موفقیت های چشمگیر علمی و پژوهشی، در عصر حاضر می توان به المپیادهای علمی جهانی، که منجر به دریافت مدال های طلا و نقره ی متعدد در زمینه های مختلف تولید علم و فناوری و پزشکی و نیز صنایع دفاعی موشکی و... شده ، نام برد و نیز افتخارات دیگری همچون وجود ناب نخبگان انرژی هسته ای، که موجبات رعب و وحشت دشمنان را فراهم نمود، تا جایی که دانشمندان انقلابی و ارزشی مان را به درجه رفیع شهادت رساندند. القصه، ما ملت فرهیخته نشان دادیم که، نه با بی بند و باری، بلکه با تهذیب نفس در سرتاسر دنیا پیشتاز بوده ایم چراکه "ما می توانیم". http://yon.ir/5MBs 🔘 نکته ❗️‼️دیدگاه فرا مرزی👇 در مملکت امام زمان(عج)، به توصیه پیامبر اکرم(ص)⬇️ ⬅️"اُطلبوا العِلم وَ لو بِالصین" ⏪ترجمه⬇️⬇️⬇️ «علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد». فلذا راه برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور، به تناسب تشخیص نیاز، هم رایگان و هم در صورت عدم نیاز دولت، باهزینه شخصی، برای مهاجرت هموار است. http://yon.ir/j7j9 http://yon.ir/06Jk 🔅نتیجه گیری🔅👇 در بازار تولید علم⬇️ ✅1⃣پیش از انقلاب، هم میزانِ عرضه کم بود، هم میزانِ تقاضا ✅2⃣ اما اکنون هم میزانِ عرضه زیاد است، هم میزانِ تقاضا و اما سخن دلنشین آخر👇 پیامبر گرامی (ص)⬇️ ⬅️"لو کان العلم منوطا بالثریا لتناولته رجال من فارس". ⏪ترجمه⬇️⬇️⬇️ «اگر علم در ثریا باشد، مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهندکرد». yon.ir/E3xL 🌺✅و به تحقیق که "انقلاب ما انفجار نور بود" که چشم دشمنان را کور کرد. وَالسلامُ عَلی مَن اِتّبع الهُدی ☘
⛔️ شبهه: ⛔️ در دهه ۶۰ و سال ۶۷ این محله بیابان بوده است، مردم می گویند این استخوانها و گور مال جوانان مبارزه کشتار سال ۶۷ می باشد که اجساد را با کامیون درون گودال ریختند ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ ♦️گور دسته جمعی کشف شده در تبریز سند تازه جنایت ارتش پهلوی 🔹چند روز پیش در پی حفاری‌های صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب یک گور دسته جمعی در تبریز کشف شد. 🔹در روزهای اخیر شایعات بسیار زیادی در خصوص این گور جمعی در فضای مجازی گفته شد و با تمرکز ضد انقلاب بر روی آن این گور جمعی را به اعدام‌های پس از انقلاب مربوط دانستند و گفتند که این گور به مخالفان سیاسی حکومت ایران در پس از انقلاب تعلق دارد. 🔹پس از بررسی‌های اولیه مشخص شده حدود ۷۰ سال از مرگ این افراد می‌گذرد یعنی این اجساد به سال ۱۳۲۵ شمسی تعلق دارد. 🔹با نگاهی به تاریخ مشخص می‌شود که این افراد در زمان حمله ارتش ایران به آذربایجان برای باز پس‌گیری این منطقه از دست نیروهای پیشه‌وری و خارج کردن ارتش شوروی از این منطقه کشته شده‌اند. ➕ https://goo.gl/7o5mNP
⛔️ شبهه: ⛔️ محمد رضا پهلوی : از لحاظ کشاورزی از لحاظ تکنولوژی از لحاظ صنعت برسیم به پای ممالک پیشرفته دنیا بعد، بعد از اون مرحله برسیم به اینکه تمام فلسفه 17 ماده انقلاب را ما بتوانیم پیاده کنیم یعنی یک ایرانی از روزی که به دنیا میاد تا روزی که از دنیا میره این در واقع بیمه شده باشه در مقابل هر چیزی هیچ اتفاقی نباید اون رو از یک زندگی شرافت مندانه سالم و خوشبختی محروم بکنه آیت‌الله جنتی: این سختی ها رو میشه تحمل کرد این مردم هم تحمل میکنن، ممکنه وقتی بیاد ما روزی. دو وعده غذا بخوریم چرا، چه اشکال داره؟ حتی اگه بدتر بشه روزی یه وعده غذا بخوریم الانم بعضيا روزی یه وعده غذا میخورن،مردم ما تاب و تحمل رو دارن چی دادیم و چی گرفتیم..!؟ مقایسه حرف های شاه و جنتی چه تفکر زیبایی داشت شاه ،،، ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ به سوی تمدن بزرگ، عنوانی است که محمدرضا شاه پهلوی، در نوروز سال ۱۳۵5،از آن برای اشاره به پیشرفت‌های جاری و برنامه‌های آینده ایران استفاده کرد، که به دنبال اجرای مواد انقلاب سفید بود.✅ 💥اصول شش‌گانه‌ انقلاب سفید، طرح و برنامه‌ای ریشه‌دار و عمیق بود که با هدف تحول در ساختار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران در زمان رضاشاه پایه‌گذاری شد. وی که مأموریت تغییر ساختار ایران را در ابعاد مختلف، وظیفه خود می‌پنداشت، ضربات سنگینی بر نهاد مذهب وارد کرد.برنامه اصلاحی انقلاب سفید، نخستین گام عمده‌ شاه، در جدال برای تثبیت قدرت خویش بود.✅ در این مصاحبه، شاه از ارزوهای خویش برای مردم ایران میگوید، اما این سخنان در حد یک رویا ماند و هیچ وقت تحقق پیدا نکرد.✅ 🔥اهدافی که در اصلاحات ارضی و در بخش کشاورزی دنبال می‌شد، شامل 👈«رشد و توسعه امور زراعی و کشاورزی در جهت تامین نیازمندی های مردم و کاهش وابستگی ایران به محصولات کشاورزی وارداتی بود»؛ اما نه تنها این اهداف تحقق نیافت، بلکه نیاز ایران به واردات کشاورزی، را افزون تر کرد. یعنی 15 سال بعد از انقلاب شاه و ملت، روستاهای ایران به واردات مواد غذایی از خارج وابسته بودند و روز به روز این وابستگی بیشتر می شد. تا جایی که به ادعای منابع خارجی میزان واردات کشاورزی در فاصله سال های 1356 تا 1357 با افزایش 14 درصدی رو به رو بوده است. این واقعیت که قبل از اصلاحات ارضی ایران یکی از صادرکنندگان مواد غذایی بود،بیشتر ما را به تعجب وا می دارد. طبق آمار رسمی دولت در سال 1356، دولت فقط توانایی تامین مواد غذایی مردم خود، برای 33 روز در سال را داشت و مجبور بود باقی مواد غذایی را از خارج وارد کند. ✅ 🔥توسعه صنعت کشور، طی سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران و به ویژه در برنامه‌های اول، دوم و سوم بر مبنای ایجاد و توسعه صنایع مصرفی استوار بود و قاعدتا با گسترش کامل صنایع مصرفی و مونتاژ👈«رفته رفته وابستگی شدید به واردات، فقدان هرگونه عمق در تولید صنعتی و فقدان رابطه منطقی میان بخش صنعت با سایر بخش های اقتصاد ملی و زیر بخش‌های صنعت از جمله ویژگی‌های نظام صنعتی کشورگردید». صنایع کشور،همچنان از ضعف ساختار برخوردار بوده و اغلب بر صنایع مونتاژ تکیه شده بود. به این ترتیب صنایع تکنولوژی بر، تا 90 در صد به خارج وابسته بودند و در سال 1357 به جز نفت کالای عمده دیگری برای صادرات وجود نداشت.✅ 😱اما در انتها،شاه آرزوی زندگی شرافتمندانه و سالم را برای مردم دارد،اما بر اساس آمار بانک جهانی👈« 46 درصد مردم ایران در سال 1356 زیر خط فقر بودند و ضریب جینی در ایران قبل از انقلاب، بیش از 45 بوده است».✅ برندگان واقعی انقلاب سفید، نه کارگران و روستاییان و نه توده کارکنان دولت، بلکه کارفرمایان بلند پایه اداری، زمین‌داران، زمین‌خواران، پیمانکاران و کارخانه‌داران معینی بودند که ثروت‌های کلانی به چنگ آوردند.✅ 💟👈اقتصاد مقاومتی اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید. در همین دیدار، مقام معظم رهبری 👇💟 (« اقتصاد مقاومتی » را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل « فشار اقتصادی دشمنان » و « آمادگی کشور برایی جهش » را معرفی نمودند»).✅ در راستای اجرای فرمان رهبری، آیت الله جنتی در 10 بهمن ماه سال 1393 در خطبه های نماز جمعه تهران در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی سخنرانی کردند که در زیر آورده شده است . ✅👇👇👇 برای برطرف شدن مشکلات موجود، قدری مقاومت و تحمل سختی‌ها لازم است. ممکن است در بین راه سختی‌هایی باشد اما این سختی‌ها را می‌توان تحمل کرد و مردم نیز این سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
ممکن است زمانی فرا برسد، که ما روزی دو وعده غذا بخوریم؛ چه اشکالی دارد حتی اگر شرایط بدتر شود ما روزی یک وعده غذا بخوریم همان‌طور که الان نیز برخی روزی یک وعده غذا می‌خورند؛ مردم ما تاب و تحمل را دارند، چرا که گرسنگی کشیدن بدتر از داغ از دست دادن عزیزان و جوانان نیست. ⁉️آیا آن کسی که جوان و عزیزش را داده است حال برای انقلاب، اسلام و نظام حاضر نیست قدری گرسنگی بخورد؟ من نمی‌گویم که باید گرسنگی خورد، اضافه کرد👈« بی‌خود حرف مفت نزنند». من می‌گویم که ممکن است در مسیر مقاومت کار به جایی برسد که سختی‌ها را تحمل کنیم، چرا که رسیدن به قله‌ها همواره با تحمل سختی بوده است. ✅✅✅ yon.ir/Xa67 yon.ir/8AQ5 yon.ir/3yPW
⛔️ متن شبهه ⛔️ جیمی کارتر: ما وقتی تصمیم به برکناری گرفتیم با راهنمایی کشور انگلستان گزینه سقوط شاه ایران از طریق مذهب را انتخاب کردیم چون با قدرت نظامی شاه در منطقه و نفوذ دیپلماسی او بین کشورهای جهان به هیچ وجه نمی‌توانستیم به صورت سیاسی و نظامی با او مقابله کنیم زیرا سیاستمدار قهاری بود به همین دلیل گزینه‌ی مذهب را انتخاب و شخص مورد نظر بود با شستشوی افکار مردم ایران از طریق رسانه‌های رادیو، ادامه‌ی براه برکناری شاه را به دست مردمانش سپردیم دیدید که موفق شدیم 💡هشتگ کلیدی: ❇️ پاسخ ❇️ ✅ حرکت امام از سال 1342 (1963) شروع شد و کلی زندان و تبعید، رسیده به 1979 بعد این ادعا میگه یک ماه آخر تصمیم به برکناری شاه گرفتند در حالیکه شاه خودش فرار کرده بود.❗️ 👈اما همینا چند ماه قبل تمام تلاش شون رو برای حفظ رژیم انجام می‌دادند 🔸«در روز سوم نوامبر 1978 (12 آبان 1357) به دستور رئیس‌جمهور از ساعت نه و پنج دقیقه تا نه و یازده دقیقه مستقیماً با شاه گفت‌وگو کردم. به شاه گفتم: آمریکا بدون هیچ ملاحظه‌ای در بحران کنونی کاملاً از شما پشتیبانی می‌کند.»👈گفت‌وگوی 6 دقیقه‌ای زبیگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر بخشی از قوت قلبی بود که به شاه بیمار داده می‌شد؛اما کارتر خود در 14 دیماه 1357 ژنرال رابرت‌هایزر معاون فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در اروپا را به تهران فرستاد تا از فروپاشی ارتش شاهنشاهی در پی‌خروج شاه از کشور جلوگیری کند و در همان روزها در جزیره گوادلوپ سران فرانسه، بریتانیا و آلمان را متقاعد کرد که «شاه دیگر قادر به ماندن و ادامه حکومت نیست‼️. زیرا مردم ایران به هیچ روی خواهان او نیستند.بعلاوه دولت یا دولتمردان وجیه‌ المله دیگری برجای نمانده تا حاضر به همیاری و همکاری با او باشند.» ♦️  فردای آن روز -18 دی- نامه‌ای به در نوفل‌لوشاتو نوشت که دو نماینده ژیسکاردستن رئیس جمهور فرانسه به رهبر انقلاب ایران دادند و در آن آمده بود:« تهاجم به بختیار به مثابه قماری است که تلفات فراوان بر جای خواهد گذاشت و وخامت اوضاع به مداخله ارتش خواهد انجامید.» امام خمینی در پاسخ نوشت:« آقای کارتر اگر حسن‌نیت دارند می‌بایست از پشتیبانی کودتا یا دخالت در امور ایران دست بکشند،تا خواسته مشروع ملت محقق گردد و آرامش و ثبات دائمی‌برقرار شود...ملت را به حال خود واگذارید تا من از اشخاص پاکدامن برای انتقال قدرت، یک شورای انقلاب تأسیس کنم تا امکانات مناسب جهت به ثمر نشستن حکومت مبعوث ملت انجام پذیرد، در غیر این صورت امید به آرامش نیست.» 📚جیمی‌کارتر؛ منفور شاه و مطرود امام، نویسندگان: آرمن آوانسیان ☑️احتمالا دیدند که دیگه کاری از دست شون بر نمیاد، می‌خواستند موج سواری کنند!😏 و اصولا این سوال چرا باید رژیم رو عوض می‌کردند در حالیکه مهره به این خوبی که حکم ژاندارم منطقه ای رو داشت و بیشترین ساپورتها رو از آمریکا در حوزه نظامی داشت⁉️ 🔺 این ادعاهای پوچ، از درماندگی و به تحریف کشوندن تاریخ هست تا بخوان مبنای اعتقادی مردم به رو سست کنند
سلام سوال دارید بفرمایید درخدمتم @tadbirrr
🔆 متن شبهه : نظام، رئیس جمهور را از قبل مشخص کرده و انتخابات فقط نمایش سیاسی برای نظام است. اگر هم رای بدهیم بالاخره کسی را که می خواهند سر کار می آورند و رای مردم را دستکاری می کنند. 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ با ساز و کاری که نظام تعیین کرده از جمله وجود نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای و حضور آنان تا پایان شمارش آراء، احتمال تقلب هم مردود است، چه رسد به دستکاری و تحریف و فرمایشی بودن انتخابات. یعنی ضمانت عدم تحریف و دستکاری آراء مردم. وجود شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات و وزارت کشور به عنوان مجری برگزار کننده انتخابات است که راههایی قانونی نیز برای اعتراض و پی گیری آراء توسط نمایندگان کاندیداها وجود دارد و شائبه تقلب و جابجایی و گم شدن رای و امثال آن پیش نمی آید و اگر در مواردی اتفاق افتاده باشد، بسیار نادر و با تغییر نه چندان محسوس در نتیجه آراء بوده است. 2️⃣ تجربه انتخابات قبلی نشان داده که پیش بینی دوست و دشمن در فرد انتخاب شونده، در بسیاری از موارد درست نبوده و رای مردم تعیین کننده نهایی است. نمونه های بارز آن در انتخابات ریاست جمهوری در سال های ۷۶، ۸۴ و ۹۲ است که فرد انتخاب شونده، برخلاف گرایش سیاسی دولت و نیز پیش گویی ها و گمانه زنی های رادیوهای بیگانه و شبکه های ماهواره ای، بر مسند خدمت نشست. 3️⃣ امروزه دیگر حتی دشمنان، اصل انتخابات در نظام اسلامی را پذیرفته و از فرمایشی بودن آن سخن نمی گویند، بلکه سعی می کنند با معرفی و حمایت از کاندیدای خاصی که به گمانشان می تواند آنان را به رویاهایشان نزدیک کند، آراء مردم را جهت دهی می کنند. حتی برخی مخالفان نظام نیز علیرغم تحریم انتخابات از سوی همفکرانشان، باز در انتخابات شرکت می کنند و احتمال تقلب نمی دهند و امید دارند کاندیدای مورد نظرشان رای بیاورد. ناگفته نماند تاثیر گذاری این شبهات همزمان با ضعف اعتقادی نسبت به مبانی انقلاب و خط امام و رهبری اتفاق می افتد که تبیین آنها از مهمترین وظایف روحانیون، مسئولان فرهنگی و رسانه هاست.