پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
#فاطمیه ایام فاطمیه ۱۴۰۲ اول (دهه اول): این دهه از روز جمعه ۳ آذرماه ۱۴۰۲ شروع و در تاریخ دوشنبه ۱۳
سلام.
از این پیام به بعد در مورد شبهات فاطمیه می باشد.
ان شاالله قابل استفاده باشد
🔰مجموعه های آموزش
🔺سواد رسانه ای و علوم شناختی کشور
🔞بررسی کنندگان محتوا رسانه ای
۱. چی خوبه
۲. آی نقد
۳. کدومو
۴. هیولا
۵. بازی بان
۶. عماریار
🗞آموزش سواد رسانه ای (ایتا)
۱. مدرسه باران
۲. انجمن سواد رسانه ای طلاب
۳. تمدن نگار
۴. نیمه پنهان رسانه
۵. لغزشگاه
۶. پژوهشگاه فضای مجازی قم
۷. نسرا رضوی
۸. اسرار رسانه
۹. رسانو
۱۰. بذرافشان
۱۱. دین و رسانه
۱۲. تشکیلات ماذنه
۱۳. آرما مدیا
۱۴. قران و فضای مجازی
۱۵. فجازی
۱۶. سواد فضای مجازی
۱۷. ژئوپولتیک رسانه
۱۸. اندیشکده فرقان
۱۹. مدرسه اینه
۲۰. گرالیت
۲۱. اکابر مدیا
۲۲. رسانو
📲تلویزیون های رسانه ای
۱. سواد رسانه ای
۲. نسرا
۳. باشگاه سواد رسانه ایرانیان
۴. شناد
۵. سواد رسانه
۶. پلیس فتا
۷. نسرا تلویزیون
۸. پایگاه جامع سواد رسانه ای
۱۰. مجازینا
۱۱. مسیر
🧠علوم شناختی
۱. دانشگاه مجازی شناختی
۲. تهدیدات شناختی
۳. نوروساینس و فلسفه ذهن
۴. عصر تبیین، عصر رسانه
۵. جنگ شناختی ترکیبی
۶. ژورسان
۷. علوم شناختی دین
۸. مطالعات ذهن و شناخت
۹. علوم شناختی
۱۰. محمد جوانی
سید علیرضا ال داود
🗞اموزش سواد (تلگرام)
۱. حقوق رسانه ای
۲. ماهنامه مدیریت ارتباطات
۳. انجمن سواد رسانه ای ایران
۴. پویش سواد رسانه ای ایران
۵. آکادمی سواد رسانه ای
۶. مدیوم
۷. سواد رسانه ای
۸. مسیر رسانه
🧠علوم شناختی (تلگرام)
۱. هدهد
۲. نورگپ
۳. لرنینگ نوروساینس
۴. ستاد توسعه فناوری های شناختی
۵. کانون زبانشناسی شناختی
۶. رانویه
۷. مدرن شناخت
۸. رسانه تخصصی علوم شناختی
۹. باشگاه مغز
۱۰. سیناپس
۱۱. انجمن علوم شناختی مشهد
۱۲. آزمایشگاه شناختی اصفهان
۱۳. داوطلبان علوم شناختی ارشد
۱۴. اروتسی
۱۵. زبان و مغز ایران
۱۶. شناخت و تربیت
۱۷. موسسه اموزش علوم شناختی
۱۸. مغز زبان شناخت
#شبکه_سازی
تلگرام | ایتا | بله
🌐@activism_ideas
سیر مطالعاتی رسانه.pdf
20.31M
📺قفسه رسانه
🗂بسته پیشنهادی مطالعات رسانه ای
✍️کاری از مجتمع شهید اوینی
#سواد_رسانه
🌐@activism_ideas
🌹بسته عملیات فاطمیه
🌱ایده های کنشگری
۱.همایش ایده پردازی فاطمیه
۲. ایده های عملیاتی برای هیات فاطمیه
۳. ایده هایی کنشگری ایام فاطمیه
۴. برنامه عملیاتی حرف آورد
۵. صد عملیات فاطمیه
۶. بسته همه جانبه خدمتگذاران
۷. کلیشه برای ایام فاطمیه
۸. فاطمیهای که در نمایشگاهها میبینیم!
۹. جایگاه و دکور ویژه فاطمیه
۱۰. سرود و همخوانی منتخب مدارس
۱۱. هیأتی که حسینیهاش یک اتوبوس است
۱۲. چطور فاطمیه را با بچّهها برگزار کنیم؟
۱۳. مهجوریت زدایی از خطبه فدکیه
۱۴. تقویت جایگاه رفیع مادر
۱۵. ایده های مراسم شهادت زهرا (س)
۱۶. نقش افرینی دانشجویان در فاطمیه
۱۷. طرح هر مدرسه یک موکب فاطمی
۱۸. پویش خانه مادری
بسته محتوایی جامعه مشعر
📚محتوایی
۱. کتابچهی «یک رهبر به تمام معنا»
۲. تاریخ مصور زندگی نامه حضرت زهرا
۳. نرم افزار تبلیغی فاطمیه
۴. بیانات آیه الله بهجت (رض)
۵. بسته های محتوایی ایام فاطمیه
۶. روضه حضرت زهرا، علامه حسن زاده آملی
۷. جزوه جهاد تبیین، جهاد کبیر فاطمۀ(س)
۸. زندگی به سبک فاطمه(علیها السلام)
۹. بازتعریف نقش مادری در خانواده
۱۰. ترتیب حوادث شهادت حضرت زهرا
۱۱. بهترین کتاب درباره فاطمه زهرا (س)
۱۲. جملات رهبر انقلاب درباره حضرت فاطمه
۱۳. سایت های علمی و تخصصی بررسی
۱۴. زندگی نامه و مکتب حضرت زهرا(س)
۱۵. «فصّ حکمةٍ عصمتیّةٍ فی کلمةٍ فاطمیّة»
۱۶. مکاشفه شهید حاج عبدالحسین برونسی
🗂مجموعه نمایشگاهی
۱. زندگی به سبک یاس نبوی
۲. بسته فرهنگی شهادت حضرت فاطمه
۳. بسته هنری بجه های مسجد
۴. بسته فرهنگی خدمتگذاران
۵. بسته محتوای تبیین ، جهاد فاطمی
۶. پیوندهای مفید در ایام فاطمیه
۷. محتوایی پیوندهای مهدویت و فاطمیه
🌹 | #فاطمیه
🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَلسَّلٰامُ عَلیکِ یٰا فٰاطِمَةَ الزَّهراٰ
📳گروگانهای اسرائیلی و زندانیان فلسطینی
❌ سربازان رسانهای فارسیزبان صهیونیست از بیبیسی و منوتو تا دویچلهوله و اینترنشنال که در ایام جنگ برای اسرائیل کم نگذاشتهاند، حالا برای افراد فلسطینی که آزاد شدن واژهی "زندانی" رو بکار میبرند ولی برای دشمنانی که حماس اسیر کرده واژهی "گروگان" رو بکار میبرند.
❌ همچنین بی بی سی بیشرف برای کودکان فلسطینی آزاد شده از لفظ teenage boys یا پسران نابالغ و برای اسرائیلیها از لفظ children یا کودکان استفاده میکند!
سیاست یک بام و دو هوا!! آنوقت عدهای معتقدند این رسانهها بیطرفند!!!!!
#طوفان_الأقصى #فلسطین #مقاومت
📳 تفاوت این دو تیتر و پرداختن به یک خبر رو توسط #بیبیسی ببینید.
❌ اشاره به جزئیات خبر برای اسرای اسرائیلی همراه تصاویر جذاب برای برانگیختن بیشتر مخاطب
❌ اشاره کلی به تعداد اسراء و استفاده از تصویر دور اتوبوس
✅ نکاتی از منظر سواد رسانهای:
هر چه تصویر یا محتوایی برای مردم ملموستر باشد، اثر بیشتری بر نگرش و در نهایت کنش مخاطبان خواهد داشت. موضوعی که بسیار مورد توجه رسانههای صهیونیستی و حامیان اونها است.
☑️ به یک مثال دیگر توجه کنید تا متوجه شوید بیبیسی چطور با انتخاب تیتر و تصویر به کمک اسرائیل آمده👇
برای مثال به این نوع خبر که در این مدت زیاد شنیدیم توجه کنید:
❌ صدها کودک فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند.
❌ بتانی یوخولوم کودک دو ساله حین بازی و جلوی چشم مادرش توسط نیروهای مقاومت به رگبار بسته شد.
☑️در جمله اول با وجود اینکه صدها کودک کشته شدهاند ولی چون جزئیات خاص و قابل درک بیان نشده و تا حدودی در اثر تکرار عادی سازی شده است برای مخاطب ملموس نیست
☑️ در جمله دوم جزئیات زیادی (اسم کودک، اسم مادر، سن، نحوه کشته شدن) بیان شده بیان چنین جزئیاتی چه در کلمات و چه در تصاویر، به صورتی برای مخاطب بیشتر قابل لمس است و لذا همذات پنداری بیشتری اتفاق میافتد.
📲مدیریت تصویر در شرایط جنگ یعنی ارائه تصویری ملموس به دور از مفاهیم انتزاعی و دارای عامل انسانی با هدف برانگیختن احساسات
⚠️ چرا رشد اقتصادی کشور توسط مردم حس نمی شود؟
🔹اخیرا رشد اقتصادی بهار به روایت مرکز آمار به میزان ۷.۹درصد و به روایت بانک مرکزی به میزان ۶.۲درصد اعلام شد. به همین ترتیب در تابستان نیز شاهد رشد اقتصادی بودیم. اگرچه بارقه هایی از رشد اقتصادی کشور در حال نمایان شدن در سفره مردم است اما چرا افزایش GDP کشور به صورت کامل در زندگی مردم احساس نمیشود؟
🔹 دلیل نخست اینکه بخش اصلی افزایش رشد اقتصادی در سال جاری بهدلیل بهبود تولیدات بخش نفت و گاز بوده که در کوتاهمدت اثر کمتری بر رفاه گروههای درآمدی خانوارها دارد؛ بهویژه که استفاده از برخی درآمدهای نفتی نیز بهدلیل تحریمها با چالش دراز مدت روبهرو است.
🔹دلیل دیگر بالا بودن سطح تورم در نیمدهه گذشته در کشور بوده که ضربه قابل توجهی به رفاه مردم و خصوصا اعتماد عمومی زده و برای ترمیم سفره خانوار نیاز به تداوم رشد اقتصادی بالا در سالهای آینده هست.
🔹دلیل دیگری که وجود دارد ارزیابی دقت آمارهای دو گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار است که در برخی بخشها تفاوت قابل توجهی بین آمارها به چشم میخورد. با وجود بالا بودن رشد مصرف بخش خصوصی در گزارشها که نشانگر مصرف خانوارها است، این رشد توسط مردم حس نمیشود.
🔹علت بعدی در ماهیت علم اقتصاد است. اقتصاد از علوم انسانی است و تغییرات از بالا به پایین در آن، در بلند مدت است، که محسوس و موثر خواهد بود. در واقع ثمره ی بهبود شاخص های کلان اقتصادی در بلندمدت نمایانگر خواهد شد.
🔹دلیل دیگر که نباید از آن غفلت کرد، نبود تبلیغات رسانه ای مناسب و عدم برون داد کافی رسانه های دولتی است، در شرایطی که هر روز روزنامه ها و رسانه های جریان غرب گرا در حال پمپاژ ناامیدی و بحران نمایی و سوزاندن امید به بهبود اقتصادی هستند، تلاش درخور توجهی از سوی جریان انقلابی برای انعکاس اخبار خوب و موفقیت های امید بخش دیده نمیشود و حتی تعداد پر شماری از رسانه ها و کانال های انقلابی، طوری وانمود میکنند که امید چندانی به بهبود اوضاع اقتصادی کشور نیست و این آیه یأس خوانی خود را به اسم مطالبه گری و جهاد تبیین به خورد مخاطب میدهند؛ در حالی که یاس آفرینی نقطه مقابل روشنگری و حاکی از نادیده گرفتن شاخص های اصلی جهاد تبیین از نگاه رهبری محسوب می شود.