eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
89.8هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
96 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @Admin_shobahat1 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهه اگر نباشه، جذابیت بانوان عادی میشه و کسی مزاحمشون نمیشه. ✅پاسخ این چند ثانیه فیلم با لباس عادی برای جواب کافی است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir@shobhe_ir
❌شبهه ۳۷۵ سگی که آن گوشه" راحت نفس میکشد! مردانی که باشرافت فرض شده اند تا اتوبوس مختلط باشد و زنانی که می توانند به مردان اعتماد کنند ، همگی مدیون کتابیست که در دست آن جوان است. ✅پاسخ هرگز از یک عکس فریب نخورید! عکس‌ها و مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، هرگز بیانگر واقعیت بیرونی نیست. اگر می‌خواهید بدانید در دنیایی که عکس فوق ادعا می‌کند، مردان با شرافت و مورد اعتماد زنان‌اند، چه می گذرد به گزارش نهادهای غربی، در مورد امریکا که نقل می‌کند: هر دو دقیقه یک بار، یک زن مورد #آزارجنسی واقع می‌شود. (ویکی پدیا) همچنین به لینک زیر مراجعه کنید تا آسایش زنان از دست مردان را ببینید👇 https://eitaa.com/shobhe_ir/1071 این را نیز می‌توان گفت که چون جوانان ما از کتاب دور شده‌اند براحتی مطالب #مجازی مانند عکس فوق را باور می‌کنند. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir ✅ @shobhe_ir
▫️ ﷽ ✖️توهم بزرگِ ارزانی ! ✅ @shobhe_ir ✅ نسل امروز با شنیدن نرخ کالاهای زمان حسرت ارزانی آن زمان را می‌خورند. این در حالی است که مقایسه نسبی قیمت‌های آن زمان و اکنون گواه نادرستی ادعای ارزانی قبل از انقلاب است!👇 ◀️ سال ۴۹، حقوق یک کارمند در ماه ۲۰۰ تومان و حقوق یک معلم ۵۰۰ تومان و قیمت یک خودروی پیکان ۱۸۰۰۰ تومان بود. اگر کارمندی قصد خرید پیکان داشت با پس‌انداز حقوق ۹۰ ماه و یک معلم با پس‌انداز حقوق ۳۶ ماه خود قادر به خرید پیکان بود. درحالی که امروز یک کارمند با حقوق حداقل ۱.۵ میلیون تومان می‌تواند با پرداخت ۱۵ ماه حقوقش صاحب پراید شود . ✅ @shobhe_ir ◀️ در سال ۵۰ ، دستمزد روزانه‌ی یک کارگر در شهری مثل فردوس در خراسان جنوبی ۲۵ تا ۳۰ ریال بود یعنی یک کارگر اگر سه روز و نیم کار می‌کرد می‌توانست یک دلار بخرد در حالی که امروزه کارگری با مزد ۳۵ تا ۴۰ هزارتومان در روز با مزد روزانه‌اش قادر است ۸ دلار خریداری کند. ◀️ در سال ۵۴ ، یک حلب ۴.۵ کیلویی روغن نباتی ۲۹ تومان قیمت داشت که معادل مزد ۵ روز کارگری با حقوق روزانه ۶۰ ریال بود اما امروزه یک کارگر با مزد کمتر از یک روز خود یک حلب روغن می‌خرد. ◀️ سال ۵۴ ، مرغ منجمد کیلویی ۱۰۵ ریال فروخته می‌شد. یعنی اگر یک کارگر تمام مزد روزانه‌اش راپرداخت می‌کرد نهایتاً ۶۷۰ گرم مرغ خریداری می‌کرد در حالی‌که امروزه یک کارگر با مزد روزانه‌اش حداقل ۴ کیلو مرغ می‌خرد. ◀️ در زمان پهلوی قیمت نان سنگک ۵ ریال بود و کارگری که در روز ۶ تومان مزد دریافت می‌کرد می‌توانست 12 نان سنگک بخرد ولی امروزه یک کارگر با مزد ۳۵ هزارتومان قادر است ۳۵ عدد نان سنگک بخرد. ✅ @shobhe_ir 📚منبع: آرشیو روزنامه های دوره پهلوی از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ (بیداری ملت) 🔹 در کنار مقایسه‌ی فوق باید دو نکته دیگر هم اضافه کرد؛ ۱. ملاک اصلی در سنجش وضعیت اقتصادی و رفاهی، قدرت خرید مردم است. اگر همه چیز ارزان باشد اما پولی در دست مردم نباشد تا خرید کنند، چه ارزشی دارد؟ ۲. قدرت خرید مردم در حالی افزایش یافته که هزینه‌های جدیدی در زندگی مردم وارد شده که قبلاً نبوده است. مثلاً تلویزیون، مبل، اینترنت، برگزاری مجالسی چون عروسی در تالار و.... قبل از انقلاب در سبد اقتصادی مردم وجود نداشته است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir@shobhe_ir
▫️ ﷽ ▪️با توجه به تذکر یکی از کاربران، به توضیح در مورد پست بالا 👆توجه فرمایید. 🔹 این یک پست قدیمی است که ارقام آن با شرایط جدید اقتصادی همخوانی کاملی ندارد. اما با توجه به توضیحات ذیل پست، ارتقاء رفاهیات در زندگی جدید و ورود هزینه‌های جدید در سبد اقتصادی خانواده ها قابل انکار نیست. این به این معنی نیست که مردم نباید موبایل و.... داشته باشند، بلکه منظور این است که قدرت خرید مردم آنچنان افزایش یافته که هزینه‌های جدید را هم تامین می‌کند. ضمن اینکه درست است که ما حاضریم با حداقل امکانات زندگی کنیم ولی تن به ذلت ندهیم، اما وظیفه ذاتی مسئولین در تامین رفاه اجتماعی روشن و واضح و غیر قابل توجیه است و هرگونه کوتاهی مسئولان را محکوم می‌کنیم. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir
🔍 زهرا تخشید دختر دکتر تخشید رئیس اصلاح طلب دانشکده حقوق دانشگاه تهران، عامل سرکوب اساتید حزب اللهی، و یار غار "هادیان" و "سمتی" تئوریسینهای حزب مشارکت. ضمناً آخوندی هم نوه علامه امینی است! ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir ✅ @shobhe_ir
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا از کربلا رسیدم و دلتنگ مشهدم 😔 در سر هوای مرقدِ مستانه جالب است در روضه‌ات صدای عطش میرسد به گوش حال و هوای عاشق دیوانه جالب است ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir ✅ @shobhe_ir
▫️ ﷽ خرافات ماه صفر ✅ @shobhe_ir 🔹یکی از خرافات و شایعاتی که در پایان ماه صفر در برخی نقاط کشورمان رونق گرفته، «دق‌الباب کردن ۷ مسجد» و «روشن کردن شمع پشت در ۷ مسجد» بعد از نماز مغرب آخرین شب صفر و قبل از اولین اذان صبح ماه ربیع‌الاول است. این موضوع که با رشد شبکه های اجتماعی هم این باور در فضای مجازی به شدت افزایش پیدا کرده است به پشتوانه حدیثی منتسب به پیامبراکرم(ص) با این مضمون است: «هرکس مردم را از این دعا(سبحان الله یافارج الهمّ ویاکاشف الغم) باخبر کند، گرفتاریش گشایش میابد.» و یا حدیث دیگری که آمده پیامبر فرموده‌اند: «هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب میشود.» ✅ @shobhe_ir 🔹اما ببینیم نظر علما دراین رابطه چیست؟ * نظر رهبر انقلاب در استفتایی از رهبر معظم انقلاب در این خصوص سوال کردند که ایشان پاسخ دادند: عمل مذکور مستند روایى ندارد و شیوه‌اى قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده‌اى است، لکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است، آقایان علماى اعلام (دامت افاضاتهم) و مؤمنین (ایدهم الله تعالى) با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایى که چه بسا ممکن است منتهى به وَهْن مذهب گردد، جلوگیرى نمایند. * نظر آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز در پاسخ به استفتایی با چنین موضوعی اعلام کرد: این مطلب از خرافات است که در میان عده ای ترویج شده و اول ماه ربیع الاول در مساجد را می زنند تا با این کار به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پایان ماه صفر را بشارت دهند؛ این خرافات است و مومنین و مومنات از این کار باید پرهیز کنند. 🔹گفتنی است مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی رحمةالله‌علیه در کتاب المراقبات، به مناسبت ماه صفر، به این نقل اشاره و آن را دور از عقل معرفی کردند. (المراقبات؛ میرزاجواد ملکی تبریزی، ص36 ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir@shobhe_ir
🌸 طرح| رهبرانقلاب: ماه ربیع الاول، بهار زندگی است ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir
▫️ ﷽ ❌شبهه چارلی چاپلین: اگر شما در اسراییل به دنیا می‌آمدید، به احتمال زیاد یهودی می‌شدید! اگر در عربستان به دنیا می‌آمدید، قطعا مسلمان می‌شدید! اگر در اروپا به دنیا می‌آمدید، به احتمال زیاد مسیحی و اگر در ژاپن به دنیا می‌آمدید شینتو می‌شدید! «دین» پدیده ای‌ است که؛ جغرافیا برای شما تعیین می‌کند، پس تعصب برای چیست؟! آنچه مهم است «اخلاق و انسانیت» است که به جغرافیای زمان و مکان محدود نیست! ✅ پاسخ ✅ @shobhe_ir 🔹 همانند بسیاری از جملات شبهه‌ناک که به شخصیت‌های معروف و محبوب نسبت داده می‌شود، در این شبهه نیز از نام چارلی چاپلین سوءاستفاده شده است. چون در دوران وی نه اسراییلی وجود داشت نه عربستان سعودی به این نام خوانده می‌شد!! در متن فوق با استفاده از یک مقدمه‌ی نسبتاً صحیح، نتیجه گیری غلط شده است. توضیح اینکه انتخاب دین براساس جغرافیا و جامعه یا خانواده، اگرچه امری رایج است و متاسفانه اکثر مردم بدون تحقیق دین و آیین خود را انتخاب کرده اند اما، سعادت انسان و راه رسیدن به آن، تنها همان است که خدای مهربان می‌داند و حکمت و مهربانی آن اقتضاء می‌کند آن را به بشر معرفی کند، که اگر چنین نکند فلسفه خلقت او زیر سوال می‌رود. ✅ @shobhe_ir خداوند با انتخاب پیامبران، این امر مهم را انجام داده و حقیقت و سعادت و کمال انسانی را به او آموزش داده است. طبیعی است حقیقت یکی بیش نیست و راه رسیده به آن نیز یکی بیشتر نیست که در کتاب مقدس ما از آن با عنوان «صراط مستقیم» یاد شده است. به عبارت دیگر عقلا محال است که هم پرستش بت‌ها انسان را به مقصود خلقتش رهنمون کند و هم پرستش خدای یگانه. پس بر ما لازم است تا از میان ادیان و آیین‌های مختلف که سبک زندگی متفاوتی را ایجاب می‌کند، راه صحیح را شناسایی و انتخاب کنیم. دینی که اخلاق و انسانیت را به معنای واقعی به انسان نشان دهد ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir@shobhe_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف کارشناس بی‌بی‌سی فارسی به شکست پروژه تحریم ایران، ظرفیت بزرگ ایران برای مقابله با تحریم و قدرت بی نظیر منطقه‌ای ایران ‌ ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir@shobhe_ir
▫️ ﷽ سلام بر همراهان سنگر روشنگری! 🌺به میمنت حلول ماه ربیع المولود و با عنایات خدای سبحان و تحت توجهات حضرت حجت سلام الله علیه به اطلاع می‌رساند: 🔹سایت پاسخ به شبهات فضای مجازی به نشانی Ghorbanimoghadam.ir افتتاح شد. 🔹در این سایت شما میتوانید از شبهات پاسخ گفته شده، با نظم و ترتیب و فهرست بندی شده و با تفصیل بیشتر به همراه مطالب خواندنی دیگر از جمله داستانک های کوتاه و زیبا، استفاده کنید. لازم به ذکر است، مطالب سایت به مرور زمان کامل‌تر خواهد شد. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 Ghorbanimoghadam.ir
▫️ ﷽ 🔹ایام محسنیه چه زمانی است؟ آیا ترویج آن نوعی بدعت محسوب نمی شود؟ ✅ @shobhe_ir ✅پاسخ: ایام محسنیه عنوانی است كه در سال های اخیر در خصوص ایام جسارت به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و سقط نوزاد ایشان در پایان ماه صفر و آغاز ربیع اطلاق می شود و تلاش می شود مجالس سوگواری در این رابطه برقرار گردد. ✅ @shobhe_ir فارغ از درستی یا نادرستی اضافه نمودن ایام خاص برای عزاداری اولیاء الهی به ایام مشهور و مرسوم از منظر اجتماعی و عرفی باید دانست كه این قبیل كارها را نمی توان تحت عنوان بدعت دانست و حرام معرفی نمود؛ زیرا بدعت هرچند در لغت به هر امر بدیع و جدید اطلاق می شود، اما در اصطلاح به نوعی ایجاد امری دینی و عملی دارای استناد به دین اطلاق می گردد. در واقع بدعت حرام زمانی است كه كسی چیزی را كه در دین نیست، و دلیلی از كتاب و سنت - هر چند به نحو عموم - بر آن وجود ندارد، به عنوان بخشی از تعالیم دین معرفی نماید و یا به جای آورد. پس بدعت مصطلح و حرام چنان كه اهل لغت گفته اند یعنی ایجاد امر تازه ای در دین كه در قرآن و سنت ریشه ندارد. (۱) مثلا عملی را كه از نظر قرآن و روایات واجب یا مستحب نیست، به عنوان مستحب دینی انجام گیرد، یا چیزی كه حرام است، به عنوان مباح انجام شود. ✅ @shobhe_ir بر این اساس انجام كارهایی نظیر عزاداری در اوقات غیر مرسوم اگر به نوعی استناد به دین و یا متون دینی داده نشود و تنها به عنوان عرض ارادت به ساحت بزرگان دین انجام شود هیچ منعی ندارد و بدعت محسوب نمی شود؛ هرچند به لحاظ عرفی جا دارد كه توده شیعیان در جوامع شیعی نسبت به ایجاد سنت های جدید و مناسبت های بی پیشینه در مورد برگزاری مراسم دینی با بزرگان و مراجع همفكری و مشورت داشته باشند تا مشكلات ثانوی و برخی پیامدهای حاشیه ای گریبان گیر این امور ارزشمند نگردد. به خصوص كه به دلیل تنوع و تعدد مناسبت های عزاداری در ایام مختلف سال اضافه نمودن یك مناسبت جدید آن هم در آغاز ماه ربیع كه ماه سرور و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در انتهای عزاداری طولانی محرم و صفر محسوب می شود چندان مناسب به نظر نمی رسد. پی نوشت: ۱. مجمع البحرین، طریحى فخر الدین، كتابفروشى مرتضوى، تهران، ۱۳۷۵ ش، ج ۴، ص ۲۹۹. مرکز ملی پاسخگویی ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 ✅ @shobhe_ir@shobhe_ir