eitaa logo
پاسخ به شبهات فجازی
90.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
91 فایل
🔹 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹داستانک @dastanak_ir 🔹 سخنرانی های دکتر قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir 🔹تبادل وتبلیغ @Admin_shobahat1 🔹ارسال شبهه @shobhe_ir 🔻 حمایت مالی از موسسه 6063731065865173 + eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/7750
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به شبهات فجازی
🎥 واقعاً «کار خودشونه»⁉️ 🔻در کلیپی ۳۰ ثانیه‌ای که بی‌بی‌سی و شبکه منافقین به اسم معالی‌آباد شیراز م
❌ شبهه ۵۵۵ [فیلم...] هجوم نیروهای پلیس و بسیج به مردم و تخریب اموال آنها ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹فیلم هایی که این روزها به عنوان تخریب اموال مردم توسط پلیس و بسیج منتشر می‌شود چند نوع است برخی مصاحبه با افرادی است که تخریب ها را به نیروهای نظامی و انتظامی نسبت میدهند. در حالیکه که هیچ هزینه و زحمتی ندارد که شخصی با دوربین موبایل خود از چند نفر همفکرش مصاحبه‌ای ترتیب دهد و هر که را بخواهد متهم کند. برخی دیگر از فیلم ها حمله پلیس به فرد یا ماشینی را نشان می دهد که معلوم نیست علت حمله چیست. چه بسا فرد مورد حمله قرار گرفته اغتشاشگری است که در حال پلیس به دنبال دستگیری اوست. برخی فیلم های دیگر هم با توجه به هم قرائنی نشان می‌دهد که عده‌ای با پوشیدن لباس بسیج و پلیس و به قصد بدنام کردن نیروهای نظامی و انتظامی در حال خرابکاری هستند و البته طبیعی است که برای این منظور فیلم برداری هم صورت بگیرد. نمونه این مورد را در پست https://eitaa.com/shobhe_shenasi/3008 https://eitaa.com/shobhe_shenasi/2994 می‌توان مشاهده کرد. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هجمه موذیانه دشمنان به اصول قانون اساسی (شبکه‌‌های ماهواره‌ای و نهاد خانواده👆) ✅ اصل دهم قانون اساسی: "از آن جا كه خانواده واحد بنيادی جامعه اسلامی است، همه قوانين و مقررات و برنامه‌ريزی‌های مربوط بايد در جهت آسان كردن تشكيل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پايه حقوق و اخلاق اسلامی باشد." این اصل، خانواده را واحد بنیادی جامعه اسلامی معرفی کرده و دولت را نسبت به مقوله‌های زیر مکلف نموده است: ۱) آسان کردن تشکیل خانواده ۲) پاسداری از قداست خانواده ۳) تنظیم روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی. این سه، تکلیفِ حکومت و حقِ مردم است. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر ویژه از لیدرهای عملیاتی اغتشاشگران 🔹لیدرهای عملیاتی و راهبردی اغتشاشگران با هدایت افراد زیرمجموعه و مردمی که در خیابان‌ها حضور داشتند، دستور حمله به ماموران انتظامی و به آتش کشیدن بانک‌ها و اموال عمومی را صادر می‌کردند. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔰نجات از مرگ یا رفع شبهه؟ 🆔 @shobhe_shenasi 🔶 شخصي نزد امام حسن عسکري(عليه السلام) آمد و گفت: اي آقاي ما، اگر يکي از برادران شيعه ما در دست کفار اسير شده، جانش در خطر باشد؛ از سويي ديگر شخصي از شيعيان گرفتار يک فرد بد‌انديش و گمراه شده که البته نمي‌خواهد او را بکشد، ولي شبهه‌هايي القا مي‌کند که ايمانش ضعيف شود، نجات دادن کدام يک ارزش بيشتري دارد؟ گرچه شايد براي رهايي شخص اول خود به خطر افتاده، کشته شوم، رهايي شخص دوم تنها نيازمند فرصت و نيرويي است که نگذارم عقيده‌اش دگرگون و ايمانش زايل شود، با آنکه خودش سالم و حتي به دور از زيان مالي و جاني است. امام در پاسخ فرمودند: آيا مي‌داني اين دو قلمرو چقدر با هم تفاوت دارند؟ آن مرد گفت: ‌آمده‌ام از شما بپرسم در ميان اين دو راه تکليفم چيست. 🔶 امام(عليه السلام) فرمودند: در کنار دريايي ايستاده‌اي، گنجشکي در دريا افتاده و در حال غرق شدن است؛ در کنارش هم مؤمني شريف و ارزشمند در آب غوطه مي‌خورد و هر لحظه امکان دارد در آب غرق شود. بايد کدام را نجات دهي؟ ثواب کدام بيشتر و نجات کدام مقدم است؟ اگر آن پرنده را برهاني، آن ديگري که انساني شريف است خفه مي‌شود. مرد پاسخ داد: بسيار روشن است. البته بايد آن شخص را نجات ‌دهم؛ زيرا آن پرنده در برابر چنين انساني ارزشي اندک دارد. امام فرمودند: به همان اندازه‌ که نجات آن مؤمن بر نجات آن پرنده کوچک برتري دارد، حفظ ايمان يک انسان از امواج شبهه‌ها بر نجات مسلماني که تنها از نظر بدني و جاني در دست کفار اسير است و هر لحظه امکان دارد کشته شود، برتري دارد. 📚 آفتاب مطهر؛ آیت الله مصباح یزدی ص ۱٣۴ و ۱٣۵ 👈 امام حسن علیه‌السلام مبارک باد 👈 کانال را به دوستان خود معرفی کنید 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
پاسخ به شبهات فجازی
🔰نجات از مرگ یا رفع شبهه؟ 🆔 @shobhe_shenasi 🔶 شخصي نزد امام حسن عسکري(عليه السلام) آمد و گفت: اي آ
#جهاد_در_فضای_مجازی 🔴امام خامنه ای؛ بازار شبهات رواج دارد..... 🔻برای جهاد لازم نیست فقط شمشیر برداریم. این بزرگترین جهاد است. برای این جهاد خودتان را آماده کنید... 👈با معرفی کانال #پاسخ_به_شبهات_فضای_مجازی در جهاد روشنگری، سهیم شوید ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کی گفته مادر مقدسه..!! ولش کن برو دنبال عشق و حالت !! کاری ارزشی از شبکه 👈۳۰ سال پیش وقتی رهبر انقلاب نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داد، این حجم از ترویج بی بند و باری را پیش‌بینی کرده بود.... 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
✍️نامه «احمد توکلی» به «محمدرضا عارف» 🔹برخی از افراد مدعی، در ماجرای آشوب‌های اخیر به جای اعلام تبری، بازهم هم‌صدایی با دشمن را ترجیح دادند؛ مانند دو نامزد انتخابات سال ۸۸ و برخی از فعالان سیاسی طرفدارشان. ‌🔹اگر هم‌سلک‌های آنها آشکارا از این کج‌تابی‌ها فاصله نگیرند و از این افراد برائت نجویند، شریک جرم در خیانت محسوب می‌شوند و مُهر ابطال بر شناسنامه حکومتی و سیاسی خود می‌نهند. ‌🔹آقای عارف! اینک، بار مسئولیت زدودن ساحت اصلاح‌طلبان واقعی از بدلی بر دوش امثال جنابعالی است. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
تکذیب ادعای بی‌بی‌سی فارسی درباره بازداشت تعدادی از بسیجیان 🔹در پی ادعای کذب بنگاه خبرپراکنی دولت بریتانیا مبنی بر بازداشت تعدادی از بسیجیان در استان تهران در رابطه با اغتشاشات اخیر، خبرنگار فارس از چهار مرجع قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه پیگیری لازم را به عمل آورد که هر چهار مرجع این خبر را تکذیب کردند. 🔹همچنین در پیگیری خبرنگار فارس از سازمان بسیج مستضعفین، این سازمان نیز خبر بازداشت بسیجیان را تکذیب کرد. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
TAFSIR-ghafer28.mp3
1.76M
🎙هرشب #تفسیر یک آیه/۱۹ حجت‌الاسلام دکتر #قربانی_مقدم موضوع: درسی از مومن آل فرعون (غافر آیه ۲۸) 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیل جمعیت عراقی‌ها برای اخراج خرابکاران تصاویری از مردم عراق در دومین روز از راهپیمایی خود در حمایت از مرجعیت هم‌اکنون میدان التحریر بغداد 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
🔷آفرین بر بصیرت .. آفرین بر هایی که را بهانه رفاقت و ملتها میکنند، نه اسباب و تفرقه این عکس با این متن، در فضای مجازی و کشورهای در حال انتشار و دست بدست شدن است.👇 تیم با همه وزن اجتماعیش، جهت همدردی با بازیکن شان (جهت وفات مادرش)، عکس وی با مادرش را روی پیراهن نمایش دادند. چه خوب کردید ای اهل فارس، درود بر شما و ولایتت ای ابالحسن (امام رضا ع) لعنت خدا بر شما هایی که [میخواهید] کاری کنید عراق از بدشان بیاید. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ لوح | بدرقه ستاره‌ها ◾ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند. ۱۳۸۹/۷/۲۹ 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔵 عکس سریال را برداشتن منتشر می کنن به اسم آبان 98 😐😂 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
💥 «بیانیۀ گام دوم» پاسخی است به مسئلۀ مستحدثۀ دوران ما 🆔 @shobhe_shenasi 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 از منظرِ بیانیۀ گام دوم، می‌توان گفت که اصلیِ ما دوران جدیدی است که با رنسانس شروع شد که محصولش یک تمدّن مادیِ فراگیر در جامعۀ جهانی است. 🔹 اگر فرضاً به قبل از انقلاب اسلامی برگردیم، مسئلۀ مستحدثۀ دنیای اسلام در مواجهه با دنیای غرب چه بود؟ آیا کارخانه و ماشین و قطار برقی و نظام خیابان‌ها مسئلۀ مستحدثۀ ما بود؟ خیر، مسئلۀ مستحدثۀ ما و بلکه مسئلۀ «تمدّن» و مسئلۀ دوران مدرن بود. امروز دورانی شکل گرفته که زندگی را از بندگی جدا کرده‌اند. اگر بگویید روح تمدّن مدرن چیست، می‌گوییم: سکولاریسم و عرفی‌سازی و جدا کردن ساحت دین و زندگی. آن‌ها برای ساخت این تمدّن، شش ـ هفت مرحله کار کرده‌اند؛ اول، ایدئولوژی‌شان را تولید کرده‌اند که رکن مهم و جانِ ایدئولوژی‌شان همین عرفی‌سازی و زمینی‌سازی و جدا کردن دین از زندگی بشر و عاری ساختن عرصۀ حیات از آموزه‌های قدسی است. سپس بر اساسِ این ایده‌ها، دکارت و کانت و هگل و... فلسفه‌های جدیدی را تولید کردند؛ بعد از شکل‌گیری این اندیشه‌های فلسفی، تحولات علمی اتفاق افتاد و بعد از آن، در همان دوران، انقلاب صنعتی به راه افتاد و ساختارهای جدید جهانی و ملی درست شد و سپس و محصولاتِ قابلِ‌مصرف ایجاد کردند. این تمدّن حاصلِ دورانی است که با یک ایده (ایدۀ جدا کردن دین از زندگی) شروع می‌شود و همین ایده است که کم‌کم بسط پیدا می‌کند و به یک تمدّن تبدیل می‌شود و یک سبک زندگیِ فراگیر و دهکدۀ واحدی با ایدئولوژی واحد به وجود می‌آورد. سردمداران این تمدّن می‌خواهند همۀ عالَم را یکدست کنند؛ لذا اسناد بین‌المللی (مثل سند 2030 و...) می‌نویسند و آن اسناد توسطِ کشورهای جهان امضاء می‌شود و همۀ کشورها مکلف می‌شوند که به این اسناد عمل کنند تا جامعۀ جهانی همبافت شود. 🔹 مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما یک تمدّن فراگیر است که حاصلِ یک انقلاب علمی و صنعتی است. در مقابل این مسئلۀ مستحدثه، چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید مجموعه‌های تبلیغی درست کنیم و یا بنویسیم؟ همه این‌ها خوب‌اند ولی پاسخ این مسئله نیستند. پاسخِ این مسئله ایجادِ یک دورانِ جدید است که با یک انقلاب شروع می‌شود و مراحلی را طی می‌کند و می‌تواند در مقابل دورانی که آن‌ها ایجاد کردند تمدّنی دیگر ایجاد کند و جامعه جهانی را به عصر جدید دیگری وارد کند. گام اول از این فرایند است. ایده این انقلاب اولاً باید اسلامی باشد و ثانیاً جهانی باشد و بتواند در مقابل رنسانس، دوران جدید را برای جامعۀ بشری رقم بزند؛ چرا که نزاع انقلاب با رنسانس بر سر نظام بین‌الملل و جامعۀ جهانی است نه صرفاً بر سر مناسبات ملی و ضداستبدادی یا ضداستعماری. بعد از انقلاب اسلامی، ساخته شد و در ادامه، باید به‌سمت و و برویم؛ این ، پاسخ‌گوی مسئلۀ مستحدثۀ دوران ماست. من ترسیمِ این فرایند را نوعی دینی می‌بینم. مگر تفقه دینی چیست؟ اگر بخواهیم از منظر دینی نگاه کنیم مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما همین تمدّن مادی کنونی است و پاسخش فرایندِ پنج‌مرحله‌ایِ تمدّن‌سازی است که ان‌شاء‌الله در انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت. 🔹 این نگاه به مسئلۀ مستحدثه و نحوۀ مواجهه با آن، خیلی عمیق‌تر از مواجهه با «نظام اقتصادی مادی» و نظام‌های دیگر است. این‌گونه نیست که ما صرفاً با نظام اقتصادیِ مارکسیسم یا سرمایه‌داری مواجهیم و باید در مقابل آن، نظام اقتصادی اسلامی را طراحی کنیم؛ مسئلهْ فراتر این سطح است؛ ما با «تمدّن» مواجهیم و در مقابل آن باید تمدّن دیگری بسازیم؛ بلکه ما با یک مواجهیم و در مقابل آن باید دوران جدیدی را رقم بزنیم. از منظر ، این عصر جدید، با جمع بین دین و دنیا و بر اساسِ اسلام ناب، اتفاق افتاده است.» 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بعضی در فضای مجازی ( اینستاگرام و تلگرام) تجملات خود را به اشتراک می‌گذارند (بخوانید به رخ می‌کشد) بعضی هم مثل این زوج جوان، شادی های خود را در فضای حقیقی به اشتراک می‌گذارند. خال مه رویان سیاه و دانه فلفل سیاه هردو جان سوزند اما این کجا و آن کجا ✅ جشن در میان فقرا.... ‌‌‌‌ــــــــــــــــ 🚩 هر روز یک 👇 🆔 @dastanak_ir
چرا 16 آذر به روز دانشجو نام گذاری شد؟ 🆔 @shobhe_shenasi در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏ آید. نیکسون به ایران می‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد) ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. دو روز قبل از آن واقعه تلخ (14 آذر) زاهدی تجدید رابطه با انگلستان را رسما اعلام کرد و قرار شد که «دنیس رایت» ، کاردار سفارت انگلستان، چند روز بعد به ایران بیاید. از همان روز 14 آذر تظاهراتی در گوشه و کنار به وقوع پیوست که در نتیجه در بازار و دانشگاه عده‏ای دست گیر شدند. این وضع در روز 15 آذر هم ادامه داشت. و بیشتر اعتراض ها از دانشکده پزشکی و داروسازی و حقوق و علوم آغاز شد. صبح شانزده آذر، هنگام ورود به دانشگاه، دانشجویان متوجه تجهیزات فوق العاده سربازان و اوضاع غیر عادی اطراف دانشگاه شده، وقوع حادثه‏ای را پیش بینی می‏کردند. فضا بشدت آبستن حوادث و درگیری بود. بعد از گذشت مدتی برای جلوگیری از تنش و درگیری چندین دانشکده تعطیل اعلام شد و در ادامه سراسر دانشگاه به دستور رییس دانشگاه تعطیل گردید. نیروهای نظامی رژیم که بشدت رفت و آمد دانشجویان را کنترل کرده و در این بین عده ای را نیز دستگیر نموده بودند, با حضور در کلاس یکی از اساتید دانشکده فنی (مهندس شمس استاد نقشه کشی) زمینه اعتراض را در کلاس درس ایجاد کردند. آنان قصد داشتند دو دانشجو را که ظاهرا به حضور نظامیان در دانشگاه اعتراض داشتند را دستگیر نمایند. دستگیری دو دانشجو کلاس را به هم زده، دانشجویی دیگر بر روی نیمکت کلاس فریاد می زند: "آقا ما چقدر بی عرضه هستیم. چقدر بدبخت هستیم. این کلاس نیست، این درس نیست. یک عده ای بدون اینکه از استاد و از کادر دانشگاه اجازه بگیرند وارد کلاس می‌شوند و هیاهو در می‌گیرد. تف به این کلاس و تف به این مملکت!" دانشکده فنی به هم می‌ریزد و در محاصره کامل نظامیان قرار می‌گیرد و به یکباره فرمان آتش صادر شده و دانشجویان در صحن طبقه اول به خون می‌غلطند عده‌ای زخمی شده و در این میان سه دانشجو به نامهای قندچی و بزرگ نیا و شریعت رضوی به شهادت می‌رسند. همان روز 16 آذر پلیس توسط رادیو اعلام کرد: "عده‌ای از دانشجویان در کلاسهای درس نشسته بودند و به پلیس چهره خشنی نشان می‌دادند و پلیس را مسخره می‌کردند و این باعث شده که پلیس به واکنش بیفتد. پلیس قصد زدن دانشجویان را نداشت ولی دانشجویان به پلیس حمله کردند و می‌خواستند اسلحه‌شان را بگیرند. پلیس در قالب دفاع این کار را کرده و قصدش زدن دانشجویان نبوده است." فردای آن روز شاه تیمسار مزینی را برای دلجویی به دانشگاه می‌فرستد تا خودش را از این گناه و تقصیر تبرئه کند. وی با خانواده‌های شهدا ملاقات می‌کند و در دانشگاه به ظاهر از اساتید و روسا عذرخواهی می‌کند. دو روز بعد از واقعه 16 آذر، نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاه، در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان بی‌گناه رنگین بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد. روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است. 🌺📚 روز دانشجو گرامی باد.📚🌺 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
راستی؟ واقعا؟ 😳😳 ❗️یعنی کانالی هست که من بتونم بواسطه اون با۶نفر از مشاورین باتجربه خانواده ، اونم بصورت رایگان مرتبط بشم وسؤال کنم؟ اگه شک دارید یک سری به کانال خانواده ومشاوره بزنید👇👇👇 👈کانال خانواده ومشاوره 🚩 @moshaverediny
TAFSIR-ghafer44.mp3
1.75M
🎙هرشب #تفسیر یک آیه/۲۱ حجت‌الاسلام دکتر #قربانی_مقدم موضوع: تنها در مقابل فرعون! (غافر آیه ۴۴) 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
TAFSIR-nesa60.mp3
1.49M
🎙هرشب #تفسیر یک آیه/۲۰ حجت‌الاسلام دکتر #قربانی_مقدم موضوع: حکومت اسلامی و ولایت فقیه از منظر قرآن (نساء آیه ۶۰) 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۵۷ اگر در انتخابات به کسی رأی بدهیم و بعدا او از مسئولیت خود سوءاستفاده کند، ما شریک جرم او محسوب می شیم!! ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi طبق دلایل عقلی و شرعی فراوان، اگر کسی با تحقیق و بررسی و پرسش از افراد مورد اعتماد کسی را انتخاب کند، تنها در کارهای خیر او شریک است و به دلیل انجام وظیفه در تحقیق از حال فرد منتخب، خطاهای احتمالی او را برای انتخاب گر محسوب نخواهند کرد. همانطور که مراجع تقلید به دلیل تلاش علمی، تنها نسبت به خطای احتمالی معذور هستند. اما همه کسانی که با بهانه های گوناگون از شرکت در انتخابات خودداری می کنند، در صورت انتخاب فرد ناصالح قطعاً مسئول خواهند بود، چرا که کوتاهی آنها مجال را برای انتخاب ناصالح فراهم کرده است 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۵۶ اسلام دین رحمت یا خشونت؟ ✍ به قلم حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم [کلیپ تصویری از حسن آقامیری] .... فهم شما از اسلام اینه؟ شما آیه قرآن را این طور ترجمه میکنید؟ پس فرق شما با داعش چیه؟ پیامبر اینطوری میکرد؟ حضرت علی اینطور میکرد؟ باید زجرکش کنیم.... ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 اخیراً فیلمی از سخنرانی حسن آقامیری منتشر شده که در آن به استاد بهرامپور حمله می‌کند و ترجمه ایشان از آیه‌ای از قرآن که مجازات محاربین را بیان می‌کند، زیر سوال می برد. اولین نکته این است که از آقای آقامیری که این همه داد سخن از ترجمه غلط سر می‌دهد، سوال می‌کنم که چرا تا آخر بعد از این همه داد و بیداد کردن، ترجمه صحیح آیه را بیان نمی‌کنید؟ علیرغم همه انتقاداتی که به افکار التقاطی شما دارم، در این مورد هر ترجمه‌ای از آیه مدنظر ارائه دهید، بنده به نوبه‌ی خود می‌پذیرم. چرا تا آخر آیه را برای مخاطبان خود ترجمه نکردید؟ چون شما فقط بلدید جدل کنید یعنی بدون اینکه نظر خود را بگویید، احساسات و عواطف را برعلیه شخصی بشورانید. (چرا؟ من نمی‌دانم، سوابق شما نشان میدهد تا به این ترتیب خود را اثبات کنید) آقای آقامیری! شترسواری دولا دولا نمی شود! اگر کسی اسلام و قرآن را قبول دارد، نمی‌تواند، «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» شود. تمرکز بر آیات رحمت و گل و بلبل قرآن، تنها برای جمع کردن مرید سودمند است والا نه فقط اسلام، بلکه هر نظام حقوقی ترکیبی از تشویق و تهدید است. همانگونه که سعدی شیرین سخن گفته است: درشتی و نرمی به هم دربه است، چو رگزن که جراح و مرهم نه است. آنچه این سخنران جدلی را به اشتباه انداخته یا سعی کرده است تا نادیده بگیرد، این است که جایگاه قانون و قانون گذاری را با مقام عمل خلط کرده است. قانون باید بازدارنده باشد، یعنی به نحوی تنظیم گردد که محاسبات کسی که انگیزه‌ی کسی که قصد مجرمانه دارد را زائل کند. والا خاصیت ندارد. بله در مقام (عمل همانگونه که ایشان به سیره پیامبر و امیرالمومنین اشاره کرده و سیره‌ی جمهوری اسلامی نیز چنین بوده) می‌توان با عفو و بخشش و رأفت، حساب معاندان را از فریب‌خوردگان جدا کرد و زمینه‌ی جذب حداکثری را فراهم نمود. سوالی که در اینجا مطرح است اینکه چرا این سطح از خشونت تنها در قوانین اسلامی دیده میشود و در قوانین رایج جهان وجود ندارد؟ جواب این است که اولا همین الان و با همه‌ی شعارهای جهان پرکن حقوق بشری، کشورهای غربی حق رفتار خشن‌تر از آنچه در قوانین اسلامی وجود دارد را به خود میدهند اگرچه با رنگ و لعاب زیبا! به تعبیر دیگر، اگر ما فقط قانون خشن داریم و در عمل اهل مدارا و رأفت هستیم، اما آنها در عمل خشن‌ترین مجازات ها را برای مخالفان خود جاری می‌کنند؛ این مگر آمریکا نبود که با یک بمب اتم، هیروشیما و ناکازاکی را پودر کرد یا سرنشینان ایرانی هواپیمای مسافربری را با یک موشک پودر کرد. از این گذشته باید بدانیم که چون نظام حقوقی کشورهای غربی سکولار است و هیچگونه مخالفتی با امیال و هوس‌های شهروندان ندارد و بلکه آن را تقویت هم می‌کند، اصل موجودیت سیاسی آنها کمتر مورد خطر قرار میگیرد و اگر گاهی اعتراضی ایجاد میشود به نقص‌ها و کمبودها است نه اصل نظام سیاسی. طبیعی است که در این صورت نیاز به واکنش شدید جزایی نیست. اما از آنجا که حکومت اسلامی برای امیال و هوس‌های شهروندان محدودیت هایی دارد و در سطح کلان‌تر با استکبار و سلطه‌ی طاغوت مخالف است، طبیعی است که پیوندی از شهروندان مخالف و نظام سلطه شکل بگیرد تا موجودیت نظام اسلامی را ساقط کند. از این رو طبق قاعده‌ی جزایی و جرم‌شناختی «تناسب جرم و مجازات» لازم است تنبیهی درنظر گرفته شود که بازدارنده و پیشگیری کننده باشد. و همانطور که گفته شد، منافاتی ندارد که در مقام عمل، رأفت و رحمت را لحاظ کرد و حساب معاندان را از فریب‌خوردگان جدا نمود. اجمالا این نکته هم گفته شود که مقایسه با داعش غلط است زیرا آنها با مبانی غلط و مصادیق اشتباه و درحالی که صلاحیت مجازات نداشت، مخالفانش را از بین می‌برد. مثلاً کسی که تخصص پزشکی ندارد صلاحیت پاره کردن قلب و شکم افراد را ندارد اما از نظر عقل و عقلا یک پزشک نه تنها حق جراحی دارد بلکه بر او لازم است تا با زخم زدن و بیرون آوردن غده‌های سرطانی به سلامت افراد کمک کند 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
TAFSIR-nesa76.mp3
1.24M
🎙هرشب #تفسیر یک آیه/۲۲ حجت‌الاسلام دکتر #قربانی_مقدم موضوع: اعتدال یعنی چه؟ ( نساء آیه ۷۶) 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
﷽، دوستان و افسران جنگ نرم، سلام 🔹به منظور هم افزایی در پاسخ به شبهات فضای مجازی تصمیم به تأسیس گروهی شده است تا از دانش، نظرات و کمک دلسوزانه‌ی دیگران هم بهره مند شویم. 🔹از عزیزان دعوت می‌شود تا شبهات و همچنین پاسخ های خود را در این گروه ارسال کنید تا با همفکری به بهترین جواب رسیده و منتشر نمائیم. 🔹 لطفاً دوستان عضو تنها پست مرتبط با هدف گروه (که عبارت است از ارسال شبهه یا پاسخ به آن) ارسال نمایید. در غیر اینصورت عذر آنها خواسته می‌شود. 🔹افراد می‌توانند با ریپلی کردن، به شبهات پاسخ بدهند که پس از تایید توسط مدیر، قابل درج در کانال 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی خواهد بود. 👈لینک عضو را میتوانید برای افرادی که توانایی و علاقه به پاسخگویی در زمینه شبهات دارند ارسال نمایید. برای عضویت پیوند زیر را لمس کنید👇 http://eitaa.com/joinchat/4259446815Gb6a1897791 با تشکر 🌺
❌ شبهه ۵۵۸ مگر افراد صالح را تایید نمی کند؟ پس شرکت ما در انتخابات چه تاثیری دارد؟ ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اولاً شورای نگهبان به دلیل رعایت آزادی های اجتماعی و حقوق شهروندی، ناچار است که در تایید و رد نامزدها حداقل های ممکن را در نظر بگیرد. یعنی اگر کسی حتی نمره ده (از 20) داشته باشد مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرد. اما طبیعی است که مردم این محذوریت را ندارند و می توانند (و بلکه باید) شایسته ترین افراد (در حد نمره 20) را جهت نمایندگی خود انتخاب کنند. ثانیاً شرکت گسترده در انتخابات، پشتوانه داخلی و بین المللی نمایندگان را افزایش می دهد. طبیعی است، فردی که پشتوانه ی صدهاهزار رأی داشته باشد، در مطالبه حقوق مردم، قدرت بیشتری دارد تا نماینده ای که با رأی پایینی به مجلس راه یافته است. 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi