25.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 دروغهایی در حق #حضرت_خدیجه (سلاماللهعلیها)
❌ دروغ 40 ساله بودنشان هنگام ازدواج باپیامبر(ص)
❌ دروغ بیوه بودنشان
ویژگیهای حضرت خدیجه که کمتر گفته شده
و...
🎙 حجت الاسلام شهاب مرادی
https://aparat.com/v/hp0nJ
#وفات_حضرت_خدیجه تسلیت باد
#حضرت_خدیجه
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtqe
📋 لیست شبهات پیرامون #امام_حسن علیهالسلام👇
1️⃣ اختلاس در جمهوری اسلامی ریشه 1400ساله دارد. حسن بن علی در ازای 5 میلیون درهم از بیت المال با معاویه بیعت کرد و بزرگترین اختلاس تاریخ صدر اسلام را رقم زد.
✅ پاسخ👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/4889
2️⃣ آیا صلح امام حسن (ع) با معاویه دلیل بر حسن رابطه اهل بیت با معاویه نبوده است؟
✅ پاسخ👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5174
3️⃣ آیا امام حسن (ع) در جنگ قادسیه و نبرد با ایرانیان حضور داشتند؟
✅ پاسخ👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6200
4️⃣ چرا امام حسن (ع) تو انتخاب همسر توجه نکردند و با زنی ازدواج کردند که قاتلش بود .چرا امام با این که معصوم است چنین ازدواجی کرد؟
✅ پاسخ👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2240
5️⃣ آیا راسته که امام حسن (ع) دارای زنان زیادی بود و هر روز زنی می گرفت و طلاق میداد
✅ پاسخ اول
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2880
✅ پاسخ دوم
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2879
6️⃣ امام حسن (ع) صلح کرد یا مجبور به صلح شد؟
✅ پاسخ👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9963
7️⃣ آیا صحیح است که جعده به دستور معاویه به امام حسن سم داد
✅ پاسخ👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5267
🅿️ لیست همین شبهات در تلگرام👇
https://t.me/Wiki_Shobhe/9650
#میلاد_امام_حسن_مجتبی (ع) مبارکباد💐
💎واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
🌐@shobhemtqe
11.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 وهابیها میگن چرا برای ائمه گنبد و بارگاه میسازید! اینها بدعته و زمینه ساز شرک است!
✅ پاسخ کامل در فیلم بالا
✅ چند پرسش از وهابیت:
❓یکم: اگر پیامبر فرموده گنبد نسازید چرا روی قبر پیامبر ساختن
چرا شما بقیه قبور را تخریب کردید ولی قبر پیامبر را که دارای گنبد وبارگاه است تخریب نکردید؟
آیا روایتی داریم که بگوید ساختن گنبد وبارگاه روی قبور حرام است بهجز قبر پیامبر؟
❓دوم: چرا بارگاه داشتن قبور ابوحنیفه و احمد بن حنبل و شافعی و بخاری و خالد بن ولید شرک نیست ولی بارگاه قبور اهلبیت شرک است؟
چرا عمل به فتوای تخریب قبور فقط در مورد قبور اهلبیت انجام میشود؟؟
#هشتم_شوال #بقیع
💎واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
🌐@shobhemtqe
همه چیز درباره طرح اقتصادی دولت.mp3
5.54M
🔻همه چیز درباره #طرح_اقتصادی_دولت
🔻بایدها، نبایدها و نگرانیها
🆔 @shobhe_shenasi
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtqe
🚫#شبهه_الف_205
🤔در آيه 128 سوره آل عمران خداوند خطاب به پیامبر میفرماید: هيچگونه اختياری (در باره سرنوشت كافران يا مؤمنان فراری از جنگ) برای تو نيست
اين آيه هر گونه اختياری را از پيامبر (ص) در باره عفو و بخشش يا مجازات مخالفان سلب میكند‼️
✅پاسخ:
👈این آیه هيچ گونه منافاتی با مؤثر بودن دعای پيامبر (ص) و عفو و گذشت او، و شفاعت و مانند آن كه از آيات ديگر قرآن استفاده میشود، ندارد، زيرا منظور از آيه فوق اين است كه پيغمبر (ص) مستقلا هيچ كاری را نمیتواند انجام دهد، ولی به فرمان خدا و به اجازه او، میتواند ببخشد، و هم در جای خود مجازات كند، و هم عوامل پيروزی را فراهم سازد، و حتی به اجازه پروردگار و اذن او میتواند هم چون مسيح (ع) مردگان را زنده كند🔰
◀️كسانی كه جمله" لَيْسَ لَكَ مِنَ الْأَمْرِ شَيْءٌ" را گرفته، و خواستهاند توانايی پيامبر را بر اين امر انكار كنند، در حقيقت آيات ديگر قرآن را فراموش كردهاند. 🔶🔹🔸
#تفسیر_و_علوم_قرآن
#تناقضات_ظاهری
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtqe
🚫#شبهه_الف_206
🤔اگر خداوند عادلی در این جهان است، چرا جمعی از ستمگران و افراد گنهكار و آلوده، اين قدر غرق نعمتند و مجازات نمیشوند. و هر روز را بهتر از روز قبل سپری میکنند‼️⁉️
✅پاسخ:
👈خداوند در آيه 178 سوره آل عمران میفرماید:
آنها كه كافر شدند (و راه طغيان پيش گرفتند) تصور نكنند اگر به آنان مهلت میدهيم به سود آنها است، ما به آنان مهلت میدهيم كه بر گناهان خود بيفزايند و عذاب خوار كنندهای برای آنها میباشد.🔹
قرآن ميگويد: اينها افراد غير قابل اصلاحی هستند كه طبق سنت آفرينش و اصل آزادی اراده و اختيار، بحال خود واگذار شدهاند، تا به آخرين مرحله سقوط برسند و مستحق حد اكثر مجازات شوند.🔰
همچنین صرف امکانات مادی و رفاهیات در زندگی، موجب داشتن آرامش نمیشود. خیلی از افراد ظالم یا فاسق در زندگی شخصی خود نا آرام هستند و احساس خوشبختی ندارند.
◀️بعلاوه از بعضی از آيات قرآن، استفاده میشود كه خداوند گاهی به اينگونه افراد، نعمت فراوانی ميدهد و هنگامی كه غرق لذت پيروزی و سرور شدن ناگهان همه چيز را از آنان ميگيرد، تا حد اكثر شكنجه را در زندگی همين دنيا ببينند، زيرا جدا شدن از چنين زندگی مرفهی، بسيار ناراحت كننده است چنان كه در آیه ای میخوانيم:
هنگامی كه پندهايی را كه به آنها داده شده بود، فراموش كردند درهای هر خيری بروی آنان گشوديم تا شاد شوند، ناگهان هر آنچه داده بوديم از آنها بازگرفتيم، لذا فوق العاده ناراحت و غمگين شدند.(انعام، ۴۴). 🔶🔹🔸
#تفسیر_و_علوم_قرآن
#ظلم_و_بی_عدالتی_در_قرآن
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtq
📛 سوال 📛
چرا با این که اسلام سفارش زیادی به ازدواج میکند با این حال #حضرت_معصومه ازدواج نکرد؟
❇️ پاسخ ❇️
1️⃣ اختناق هارون_الرشید و وجود خفقان در آن دوران، چنان شدید بود كه حتی كسی جرئت نداشت برای پرسیدن مسائل شرعی به در خانه موسی بن جعفر(علیه السلام) مراجعه كند، تا چه رسد به اینكه به عنوان داماد آن حضرت رفت و آمد دائمی با خانواده موسی بن جعفر(علیه السلام) داشته باشد؛
2️⃣ چرا كه همین ارتباط نسبی زمینهای را فراهم می ساخت تا هارون به اذیت و آزار او بپردازد.
3️⃣ البته با اینكه هارون در مواردی تظاهر به دینداری میكرد، ولی ستمگری بیرحم بود. یكی از مورّخین میگوید: هارون هنگام شنیدن وعظ از همه بیشتر اشک میریخت و در هنگام خشم و تندی از همه ظالم تر بود.
و همین مرد دو هزار كنیز داشت كه سیصد نفر آنان مخصوص آواز خوانی و رقص و خنیاگری بودند.
4️⃣ شیعیان در عصر خلافت هارون در تنگنا و فشار قرار داشتند و كسانی چون علی بن یقطین در تقیه به سر می بردند و كوچک ترین حركاتشان زیر نظر بود.
5️⃣ نمونه بارز آن داستان لباسی است كه هارون به علی بن یقطین داد. این لباس ویژه خلفا بود و علی بن یقطین آن را به موسی بن جعفر(علیه السلام) اهدا كرد. حضرت آن را قبول نكرد و فرمود: این لباس را نگهدار و از دست مده؛ زیرا در حادثهای كه برایت پیش می آید، به كار میآید.
چندی بعد یكی از خدمتگزاران علی بن یقطین، نزد هارون شكایت كرد و گفت : لباس مخصوص را به موسی بن جعفر اهدا كرده است. هارون بلافاصله او را احضار كرد و از لباس پرسش كرد. او گفت: آن را در بقچه ای نگه داشتهام. هارون دستور دارد تا فوراًَ آن را بیاورد. وقتی كه نگاهش به لباس افتاد، گفت: بعد از این هرگز سخن سعایت كنندهای را درباره تو باور نخواهم كرد.
6️⃣ این گونه قضایا نشان میدهد كه ارتباط موسی بن جعفر(علیه السلام) كنترل میشد و از طرفی زندانی شدن امام نیز، انگیزه خواستگاری از دختران آن حضرت را كاهش میداد. بعد از شهات امام وحشت بیشتری بر مردم حاكم شد و حضرت رضا(ع) (علیه السلام) نیز تحت نظر قرار گرفت. در زمان مأمون آن حضرت به خراسان احضار شد و بعد از یك سال، حضرت معصومه(سلام الله علیها) و جعمعی از برادران او به خراسان حركت كردند، اما در راه، حضرت معصومه(سلام الله علیها) پیش از دیدن برادر، دار فانی را وداع كرد و امر ازدواج او هم تحقق نیافت.
7️⃣ بنابراین راز عدم ازدواج حضرت معصومه و خواهران او را نه در وصیت پدر باید جستجو كرد و نه در نبود همسر متناسب و هم كفو، علت آن، وجود اختناق شدید هارونی و مأمونی بود كه باعث شد احدی جرئت نكند به راحتی به خانه موسی بن جعفر و بعد از او فرزندش رفت و آمد داشته باشد و داماد آن خانواده گردد. از طرف دیگر، زندانی شدن حضرت موسی_بن_جعفر(علیه السلام) و سرانجام شهادت او، و احضار شدن حضرت رضا(علیه السلام) به خراسان و دورافتادن از خواهران، مزید بر این علت بود.
💐میلاد #حضرت_معصومه و #روز_دختر مبارکباد
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtq
عیون اخبارالرضا.pdf
9.6M
#عیدی
📖متن و ترجمه کتاب گرانسنگ حدیثی عیون اخبار الرضا علیه السلام
💎واحد پژوهش مدرسه تخصصی قرآن و عترت
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
@pazhooheshmtqe
🚫#شبهه_الف_207
🤔چرا در قرآن جملههايی با كلمه" لعل" شروع شده است مانند: لعلكم تفلحون:" شايد رستگار شوید"" و لعلكم تتقون" لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ":" شايد مشمول رحمت شويد" در حالی كه كلمه" لعل" نوعی ترديد را میرساند كه از مقام خداوند دانای به همه چيز، دور است، اين جمله اتفاقا دستآويزی برای پارهای از دشمنان اسلام شده و ميگويند اسلام به كسی وعده نجات قطعی نميدهد و وعده آن آميخته با ترديد است زيرا بسياری از اين وعدهها با كلمه" لعل" شروع شده است.‼️⁉️
✅پاسخ:
👈اتفاقا اين تعبير يكی از نشانههای عظمت و واقعبينی و واقعگويی قرآن مجيد است. زيرا قرآن اين كلمه را در جايی به كار میبرد كه گرفتن نتيجه احتياج به شرائطی دارد كه به وسيله كلمه" لعل" اشاره اجمالی به آن شرائط شده است.🔰
مثلا سكوت كردن به هنگام شنيدن آيات قرآن و گوش فرا دادن به مضمون آيات به تنهايی كافی نيست كه انسان مشمول رحمت الهی شود، بلكه علاوه بر آن، درك و فهم آيات و به كار بستن آنها نيز لازم است و لذا قرآن ميگويد: "و اذا قرء الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ" (اعراف- ۲۰۴) يعنی هنگامی كه قرآن خوانده ميشود گوش فرا دهيد و خاموش باشيد شايد مشمول رحمت شويد.✅
◀️اگر قرآن ميگفت حتما مشمول رحمت خواهيد شد دور از واقعبينی بود، زيرا همانطور كه گفتيم اين موضوع شرائط ديگری هم دارد ولی هنگامی كه ميگويد" شايد" سهم ساير شرايط محفوظ مانده است، ولی عدم توجه به اين حقيقت موجب خردهگيری بر اين آيات شده و حتی بعضی از دانشمندان ما نيز معتقد شدهاند كه" لعل" در اين گونه موارد معنی" شايد" نمیدهد، در حالی كه اين سخن نيز يك نوع خلاف ظاهر و بدون دليل است. 🔶🔹🔸
#تفسیر_و_علوم_قرآن
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtqe
🚫#شبهه_الف_208
در آيه 109 سوره مائده بیان شده خداوند از پيامبران سؤال میكند مردم در برابر دعوت شما چه پاسخی گفتند" (يَوْمَ يَجْمَعُ اللَّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ ما ذا أُجِبْتُمْ).
آنها از خود نفی علم كرده و همه حقايق را موكول به علم پروردگار میکنند. (قالُوا لا عِلْمَ لَنا إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ).
🤔 از آيات ديگر قرآن استفاده میشود، پيامبران شاهدان و گواهان بر امت خويشند، در حالیكه از آيه فوق بر ميآيد، آنها از خود نفی علم میكنند و همه چيز را به خدا وامیگذارند.‼️
✅پاسخ:
👈ميان اين دو دسته آیات تضاد و اختلافی نيست، بلكه مربوط به دو مرحله است، در نخستين مرحله كه آيه مورد بحث اشاره به آنست، انبياء در پاسخ سؤال پروردگار اظهار ادب كرده، و از خود نفی علم نموده، و همه چيز را موكول به علم خدا میكنند، ولی در مراحل بعد آنچه را میدانند در مورد امت خود بازگو میكنند و گواهی میدهند.
◀️ اين درست به آن میماند كه گاهی استاد به شاگرد خود میگويد كه پاسخ فلان شخص را بده، شاگرد نخست اظهار ادب كرده و علم خود را در برابر علم او هيچ توصيف میكند و پس از آن آنچه را میداند میگويد.🔶🔹🔸
#تفسیر_و_علوم_قرآن
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtqe
🚫#شبهه_الف_209
🤔 قرآن در آيه 176 نساء با عبارت" فوق اثنتين" میگوید: اگر دختران بيش از دو نفر باشند، دو سوم مال متعلق به آنهاست، بنابراين آيه از حكم دو دختر ساكت است، بلكه تنها حكم يك دختر و چند دختر را گفته است.‼️
✅پاسخ:
👈با توجه به جمله اول آيه، جواب اين سؤال روشن میشود، و آن اين است كه سهم دو دختر از جمله" لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ":" پسر دو برابر سهم دختر دارد" اجمالا معلوم میگردد، زيرا اگر بازماندگان شخص مرده فقط يك پسر و يك دختر باشند، سهم دختر يك سوم و سهم پسر دو سوم ميگردد، بنابراين سهم دو دختر طبق اين جمله دو سوم خواهد بود.
شايد بخاطر همين بوده كه در جمله بعد، از اشاره به سهم دو دختر خودداری شده و تنها اشاره به سهم چند دختر گرديده كه آن هم از دو سوم تجاوز نميكند. (دقت كنيد)⚠️
◀️ از مراجعه به آخرين آيه سوره نساء نيز اين مسئله روشن میشود، زيرا در آن آيه، سهم يك خواهر نصف قرار داده شده (همانند سهم يك دختر) سپس ميفرمايد:" اگر دو خواهر بوده باشند دو سوم مال را ميبرند" از اين حكم میفهميم كه در مورد دو دختر نيز دو سوم مال در نظر گرفته شده است.
💠به علاوه اين تعبير در ادبيات عرب ديده میشود كه گاهی ميگويند" فوق اثنتين" و منظور" اثنتان و ما فوق" است يعنی دو و بيشتر.
از همه اينها گذشته حكم مزبور از نظر فقه اسلامی و منابع حديث مسلم است و اگر فرضا ابهامی در جمله بالا باشد با توجه به سنت (منابع حديث) برطرف ميگردد.🔶🔹🔸
#تفسیر_و_علوم_قرآن
●؛••┈••✦•🌸🔍📚🔎🌸•✦••┈••●
واحد شبهه پژوهی و پاسخگویی مدرسه تخصصی قرآن و عترت:
@shobhemtqe