eitaa logo
شوق
36 دنبال‌کننده
128 عکس
108 ویدیو
1 فایل
کانال شوق محلی است برای روشنگری . قرض الحسنه و نیکوکاری کانال نیز در حد توان در خدمت می باشد . @hoseinM23
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گلشن دوست
👇👇👇 🌺(( و امنن علینا برضاه )) خدایا ! بر ما منت بگذار که رضایت آقایمان علیه السلام را به دست بیاوریم . دعای ندبه🌺 6037991852934920 به نام جواد گلشن دوست 👈 لطفا پس از واریز وجه در خصوصی اطلاع بدهید . 🌸 جهت اطعام در ایام نیمه ی شعبان ، به نیت سلامتی مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف🌸
شوق
👇👇👇 🌺(( و امنن علینا برضاه )) خدایا ! بر ما منت بگذار که رضایت آقایمان علیه السلام را به دست بیاوریم
🔸 گزارش واریزی دوستان برای اطعام نیمه شعبان 🔹 شش دست غذا ( هر دست شامل ۴ سیخ کباب عالی 😊 ، به همراه گوجه و ترنج و پیاز و نان سنگک ) در یکی از مناطق مستضعف نشین قم ، به شش خانواده محترم تقدیم شد . 🔸 دعای خیر و شادی دلشان ، گوارای وجود بانیان خیر و کسانی که نیت کمک داشتند ولی موفق نشدند . 🔸 قبول باشه @shogh14
🔸 میگه چون وضعیت اقتصادی خوب نیست رأی نمیدم ؛ 👈 اما این را بدان که با رأی ندادن ، در این دنیای جنگل که داری میبینی ، امنیت را هم از دست میدیم . تمام ج گلشن دوست @shogh14
🔸 ضد انقلاب : انتخابات الکی هست ، افراد از قبل انتخاب شدن !! 🔸 ولی ، رئیس مجمع تشخیص و منصوب رهبری از راهیابی به خبرگان باز می ماند !! ✍ ج گلشن دوست @shogh14
🔹 پرسش شماره 1 🔸 آیه ی 28 می فرماید : تنها با یاد خدا دلها به آرامش می رسد ، در حالیکه آیه ی 7 می فرماید : کسانی که به ملاقات پروردگار ایمان ندارند ... و با زندگی دنیا آرامش دارند ... . ❓ یکی از آیات آرامش را در یاد پروردگار می داند و آیه ی دیگر ، آرامش داشتن با زندگی دنیا را قبول می کند ، این دو آیه چطور قابل جمع و پذیرش می باشد ؟! 1402/12/19 🔹 @shogh14 🔹https://eitaa.com/joinchat/84672777C9c77d70711
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در همین روز هایی که با کار قوی رسانه ای دشمن ، حدود یک هفته است اذهان عمومی را درگیر ماجرای فیلم برداری از خانم بی حجابی در درمانگاهی در قم کرده اند ، این اتفاق در تهران افتاده است . 🔸 با این تفاوت که فیلم برداری او محکوم نمی شود ، فیلم به رسانه ی معاند فرستاده می شود ، ذهنی درگیر نمی شود ، غوغا برپا نمی شود ، همه چیز آرام است و ... ج گلشن دوست @shogh14
🔹 چرا و بد هست ؟ راه کار مبارزه موثر با آن چیست ؟ 🔸 وقتی مردی _ چه جوان چه میانسال _ هر روز خانم هایی با سر و وضع آنچنانی مشاهده کند ، کم کم بر روی او تأثیر می گذارد و این تنوع بالای سر و وضع های آنچنانی تأثیر خود را بر او خواهد گذاشت ، اگر مجرد باشد مشکلات مختلف روحی و جسمی برای او ایجاد می کند و اگر متأهل باشد بر روابط خانوادگی او تأثیر منفی می گذارد . 🔸 وقتی دسترسی به خانم هایی با سر و وضع آنچنانی سهل و آسان شد ، مرد ها نیازی نمی بینند که برای ارتباط با خانمی زیر بار مسئولیت و تعهد بروند . 🔸 همچنانکه اوائل مشروب خواری ، یا اوائل استفاده از مواد مخدر و قبل از بروز عوارض منفی این دو ، این کار برای شخص لذت بخش است ، بی حجابی و روابط آزاد و غیر متعهدانه مرد و زن نیز، در ابتدا لذت بخش است اما خیلی زود با بروز عوارض آن ، همچون فروپاشی خانواده ها ، فرزندان نامشروع و بی سرپرست ، بیماری های گوناگون و ... اشتباه بودن این مسیر خودش را نمایان می سازد که البته آن زمان دیگر فرصت از دست رفته است . 🔸 یکی از راه های مبارزه با منکر بی حجابی و بد حجابی ، بیان زشتی و ضرر های این کار است ، وقتی بی حجابی و بد حجابی زشتی خود را در اذهان و دل ها ، از دست ندهد خود افراد و جامعه با آن برخورد منفی خواهند داشت و روی خوش به آن نشان نخواهند داد . متأسفانه اتفاقی که الان در جامعه ما در حال شکل گیری می باشد این است که در اثر کار رسانه ای موفق دشمن ، عدم کار موثر رسانه ملی ، و برخی از اتفاقات سیاسی و اجتماعی در کشور ، زشتی بی حجابی و بد حجابی ، در حال کم رنگ شدن و از بین رفتن می باشد و با این اتفاق ، دیگر جریمه و بگیر و ببند جوابگو نخواهد بود . ✍ ج گلشن دوست۱۴۰۲/۱۲/۲۶ 🔹 @shogh14
شوق
🔹 پرسش شماره 1 🔸 آیه ی 28 #سوره_رعد می فرماید : تنها با یاد خدا دلها به آرامش می رسد ، در حالیکه آی
🔹 پاسخ پرسش شماره ۱ 🔹 اطمینان و آرامشی که در آیه ی سوره رعد مطرح شده است ، آرامش حقیقی است ، زیرا کسی که معتقد به خداوند قادر متعال باشد ، خدایی که همیشه غالب است و هرگز مغلوب نمی شود ، حکیم است و دادن و ندادن او طبق حکمت است و ... ، اعتقاد و توجه به چنین خدایی ، برای شخص معتقد ، آرامش حقیقی به دنبال دارد . 🔸 اما اطمینان و آرامشی که در سوره یونس مطرح شده است ، (( آرامش ظاهری )) است ، زیرا زندگی دنیا ، دائما در معرض تغییر و تحول است و عدم ثبات جزء جدایی ناپذیر از زندگانی دنیایی می باشد ، به قول حافظ : فی الجمله اعتماد مکن بر (( ثبات )) دهر این کارخانه ایست که (( تغییر )) می کند تکیه بر چیزی که ثبات ندارد هیچ گاه آرامش حقیقی نصیب انسان نمی کند و نهایتا آرامشی موقت و زودگذر به دنبال خواهد داشت . ✍ ج گلشن دوست ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ https://eitaa.com/joinchat/84672777C9c77d70711 @shogh14
🔹 پرسش شماره ۲ 🔸مجموعه های بزرگ فروشگاهی و اقتصادی مانند سرای ایرانی ، آیا به نفع کشور و مردم و اقتصاد کشور است یا به زیان ؟ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ @shogh14 https://eitaa.com/joinchat/84672777C9c77d70711
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 حالا که حال و روزش کمی بهبود پیدا کرده چند تا رسانه آن را پوشش میدهد ؟! اما امان از روزی که دریاچه حالش خوب نباشه ، لشگر رسانه ای به راه می افتد !! ✍ ج گلشن دوست ۱۴۰۳/۱/۲ 🔹 @shogh14
❇️ بهار بندگی و بهار طبیعت مبارک 🌸 ✳️ گزارش اسفند ماه ۱۴۰۲ نیکوکاری شوق 🔹 دریافت کمک از نیکوکاران محترم مبلغ : 39/850/000 تومان ( 10میلیون غزه ، 6 م یمن ، 4 م سوریه ، اطعام نیمه شعبان ، آزادی زندانیان ، سیل زدگان و ... ) 🔸 پرداخت کمک به مدد جویان محترم مبلغ : 36/300/000 تومان ( غزه ، یمن ، سوریه ، میانمار ، بیماران خاص ، آزادی زندانیان ، سیل زدگان ، ایتام و بد سرپرست و ... ) ✳️ گزارش صندوق قرض الحسنه 🔺2 وام قرض الحسنه ، مجموعا به مبلغ 8 میلیون تومان به دو عزیز پرداخت شد . 🔺 تصفیه جدید نداشتیم و اقساط در حال دریافت می باشد . 🌸 خداوند متعال از همه نیکوکاران محترم به احسن وجه قبول فرماید و به مال و زندگیشان برکت و شادکامی عنایت فرماید .🌸 1403/1/2 @shogh14 https://eitaa.com/joinchat/84672777C9c77d70711
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
⚡️صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "مرجعیت‌بخشی" به بازیگران 🔹چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازه‌ای مرجعیت اجتماعی یافته‌اند که در بزنگاه‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش‌های اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا می‌کنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟ 🔹پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که می‌تواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی می‌تواند بگوید و نه حرکتی می‌تواند بکند. اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک می‌کند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمی‌توان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیت‌های فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد. 🔹حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی می‌کند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر می‌کند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحب‌نظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟ 🔹پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر می‌رسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی می‌کند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم این‌همانی معمولی-تنابنده دامن می‌زند. وقتی گاه و بیگاه، در برنامه‌های مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال می‌کند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحب‌نظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانسته‌اند مفهومی که شاعر می‌سراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت می‌برند و چنان رفتار می‌کنند که گویی آنچه خوانده‌اند، سخن خود آنهاست. 🔹وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمی‌آیند و در بزنگاه‌های سیاسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا می‌زند که بازیگران سیاستمدار می‌شوند. 🔹این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتی‌پروری و مرجعیت‌بخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است. 🔹خوب است دوستان تصمیم‌گیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحب‌نظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامه‌ها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلم‌نامه‌ها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کرده‌اند با مردم سخن بگویند. @syjebraily