#دوره_اصول_متقاعدسازی
💯 اصل دهم : قـــــــــــــــــــدرت💪🧠🫀
ما از کودکی یاد گرفته ایم که نه تنها باید از
مراجع قدرت تبعیت کنیم بلکه حتی اجازه چونو چرا هم نداریم مثلا از قدیم از جناب سرکار(پلیس) حرف گوش میکردیم یا از معلم ومدیر مدرسه یا ریسمون حساب میبردیم .
به همین خاطره که استفاده از قدرت یکی از موثر ترین اصول متقاعد سازی محسوب میشه، و جان من خواهشاً از این اصل در کارهای درست استفاده کنید.
🔮اما شاخصه های قدرت چه چیزهایی هستند؟
بعضی از شاخصه های قدرت را ملاحظه کنید :👇
• لبــاس فــــــرم🧥 : دیدید در بعضی فروشگاهها یا مراکز ، یک نفر بالباس فرم و بی سیم معمولی گذاشتن؟! چون تاثیر روانی داره ،یا لباس مهماندارهای هواپیما.
• ثــــــــــــروت 💎: خیلی از این پکیج فروشهای موفقیت یا بورس یا آموزشی یا بلاگر های اینستاگرام ماشین گرانقیمت کرایه میکنند و عکس و استوری میگیرند یا ساعت فیک و برند فیک استفاده میکنند چون تاثیر داره در قانع کردن ومخ زدن!.
• سمـبل های قـــدرت ⛑: مانند قپه هایی که بر روی شانه های درجه داران در دولت نصب میشود(ملاقه یاگوشکوب دردست همسر😁 اینم شاخصه قدرته )شوخی بود
• قـــد و قـــــامـــت 🕺: وقتی هیکل وتیپ طرف جذاب یا درشت باشه ما خود بخود یه حس قبول کردن از اون بهمون دست میده.
• نـگـــــــــرش : این را شما بگید یعنی چی؟
#دوره_اصول_متقاعدسازی
#جواب_سوال
این اصول فقط برای کسب وکار مفیده؟
این دوره در تمام ابعاد زندگی قابل استفاده است اعم از سیاسی اجتماعی تربیتی کسب وکار ،تدریس ، منبر وخطابه ،معلمین و والدین ،مناظرات ومعاملات و...
🔻مثلا در تربیت فرزند حتما حتما لازم دارید که او را متقاعد کنید تا قلبا شما را قبول کند و بپذیرد و پیروی کند و الا بدون اقناع نهایتا بصورت ظاهری و موقتی همراهی میکند.
🔻پس سعی کنید از این اصول در همه ابعاد استفاده کنید و زندگی خودتون را کیفیت ببخشید.
نگران نباشید به مرور با مثالهای واقعی و عملی که خواهیم گفت بیشتر با کاربرد آن آشنا میشوید.
پس با ما همراه باشید😊.
#دوره_اصول_متقاعدسازی
🟢 اصل 11 : نیاز تعلق به گروه
انسانها با عضویت در گروه میتوانند قدرت راتجربه کنند. نیازِ تعلق به گروه آنقدر قوی است که میتواند به رفتارهای فرقه ای منجر شود.
🔻 اما سوال اصلی اینجاست که چگونه میتوان از این موضوع در متقاعد کردن دیگران استفاده کرد؟
آرون لینچ (مهم نیست کیه به حرفش دقت کنید البته آدم مهمیه ها 😁)میگوید :" مردم از خطاهای هم نمی آموزند بلکه خطاهای هم را می اموزند."
حالا با دانستن اینکه انسانها نیازمند تعلق به گروه هستند میتوانید از این نیاز برای متقاعد کردن آنها استفاده کنید.
💯اگر،اگر بتونید کاری کنید که قبول پیشنهاد شما باعث تقویت احساس تعلق شخص به گروه مورد علاقه اش شود ، شانس موفقیت تان بیشتر میشود.(مثلا بگید جالبه شما هم پرسپولیسی یا استقلالی هستید، یا منم مَشَهدیم یا اصفهانیم ).
از نیاز مردم به تمایل آنها به همرنگی با جماعت استفاده کنید.
🔸نشان دهید که افراد مشابه او همان کاری را انجام میدهند (مثلا علی دایی همین نوع تیشرت را داره یا آقای شریعتی سمت خدا ازین نوع مانتوها برا خانمش خریده 😁 مثاله دیگه )که مد نظر شماست.
♨️دقت کنید !! مردم اساسا دوست دارند مثل افراد شبیه خود رفتار کنند.
✅ تمرین عملی
#دوره_اصول_متقاعدسازی
سلام و درود خدا برشما😊
یه تمرین واقعی واقعی آوردم براتون، امروز مخابرات یه پیامک تبلیغاتی برام فرستاد همون را برای شما میفرستم.
حالا قبل از اینکه توضیح بدم ، ببینید شما میتونید بگید از چه اصولی برای جذب و متقاعد کردن استفاده کرده؟!
ا👇👇👇
😎همه دارن با بستههای اینترنت ساعتی فیلم و سریال میبینن و آنلاین بازی میکنن
❌ تو بسته اینترنت ساعتی (مدارفیروزهای) خودت رو فعال کردی؟
💢 در اصل ۱۱ چی گفتیم ؟
نشان دهید که افراد مشابه او همان کاری را انجام میدهند که شما مد نظر دارید
این تبلیغ دقیقا همین کار را کرده گفته (همه دارن ...) یعنی همه افراد مشابه تو فلان کار را میکنند.
بعد بصورت سوالی جمله آورده ؟ تو فلان کار را کردی ؟؟
🔸شخص با خودش میگه وقتی همه انجام دادن یه حس عقب ماندگی از بقیه پیدا میکنه .
🔸 بعد بلافاصله سوال میکنه تو فعال کردی؟؟! پس ستاره مربع را بگیر...
در نتیجه: طرف متمایل و متقاعد میشه خوبه منم انجام بدم.
اصل ۱۲ : هارمونی
🔸اصل هارمونی میگوید انسانها افراد شبیه خود را دوست دارند وبا آنها احساس راحتی میکنند ، راحتتر به آنها اعتماد میکنند و راحتتر نظراتشان را میپذیرند.
سعی کنید خودتون را جای طرف مقابل بگذارید و احساسات او را درک کنید.
🔸اگر واقعاً بیطرفانه صحبت کنید مخاطب بیطرفی شما را میپذیرد.
♨️ اما واقعیت چیز دیگریست انسانها فقط وقتی شما را بیطرف میدانند که در اظهار نظرها طرف آنها را بگیرید.
💯دوستان خیلی مهمه وقتی میخواهید کسی را متقاعد کنید ، به جای اینکه علیه او بحث و استدلال کنید سعی کنید نقاط مشترکی بین خودتان پیدا کنید و اگر یوقت مجبور شدید نظر مخاطب را رد کنید هرگزوهرگز این کار را به صورت مستقیم انجام ندهید.
می تونید از عبارتی مشابه عبارات زیر استفاده کنید :
🔻من هم در گذشته همینطور فکر میکردم تا اینکه متوجه شدم ....
🔻من هم همینطور فکر میکردم ولی به این نکته توجه نکرده بودم که .....
🟣 خلاصه وقتی ابتدا همراهی و همفکری خودتان را به فرد نشان میدهید نه تنها باعث شکستن مقاومتش میشوید بلکه شرایطی ایجاد میکنید که وقتی طرف از نظر اولیهاش کوتاه میآید آبرویش حفظ شود.
💢 هک 🧠انسانها
اصل ۱۳ را اگر کسی مسلط شود یکی از اصولیست که به منزله هک بخش تفکر ومنطق آدمها کار میکنه.
مدیر یک تشکیلات فرهنگی مذهبی یا شرکت تجاری یا موسسه یا مبلّغ آیینی، یا همسر با این روش میتونه خیلی موفقیت زیادی در همراه کردن بقیه با خود کسب کنه.
#دوره_اصول_متقاعدسازی
💢 اصل 13 :اول احساس بعد منطق💢
💠 مردم ابتدا بر پایه احساساتشان تصمیم میگیرند سپس برای توجیه این تصمیمات احساسی به کمک دلیل و برهان به آن رنگ و بوی منطقی میدهند.
احساسات چارچوب تصمیم گیری اکثر انسانها را تشکیل میدهد.
🔸وقتی از احساسات در متقاعد کردن افراد استفاده میکنید بر ناخود آگاه آنها تاثیر میگذارید.
⚛برای این کار میتوانید از 3 الگوی زیر بهره بگیرید:
•1⃣ ابتدا هدف متقاعد سازی را تعریف کنید.
•2⃣ احساسات فرد را با روش های مختلف بر انگیزید.
•3⃣ تنها وقتی احساسات شخص بر انگیخته شد و آمادگی لازم را پیدا کرد آمار و اطلاعات مرتبط را مطرح کنید.
⭕️ شما با این روش به شخص کمک میکنید تا بتواند به تصمیمش رنگ و بوی منطقی بدهد وتصور کند که یک تصمیم منطقی گرفته.
#دوره_اصول_متقاعدسازی
💢 اصل 14 : پذیرش منعطف
این اصل چی میگه ؟! میگه قبل از آنکه طرف مقابلتان ضعف شما را به رختان بکشد ، در مطرح کردن ضعف های خود یا محصول خود پیش دستی کنید و با این کار مدیریت بحث در مورد نقاط ضعفتان را به دست بگیرید.
🔸 نقاط ضعف پیشنهاد و یا محصول خود را دقیقا بشناسید و نحوه ی ارائه ی آن را مدیریت کنید.
🔸نشان بدید که اگر نقاط ضعفی وجود داره ما به ازای آن چه نقاط قوتی وجود دارد.
🔸همچنین راهکارهایی برای برطرف کردن نقاط ضعف ارائه دهید.
البته این کار برای تقویت عزت نفس نیز مفیده .
#دوره_اصول_متقاعدسازی
💢 اصل 15 : دشمن مشترک
🔹هیچ چیزی بهتر از دشمن مشترک نمیتواند دو فرد، دو گروه یا دو ملت را به هم نزدیک کند.
🔹دشمن یا مخالف مشترک باعث میشود اختلافهای دیروز رنگ ببازند و جایشان را به احساس همدلی و اتحاد دهند.
🔹در این شرایط ، چیزهایی را قبول میکنیم که در شرایط عادی هرگز نمی پذیرفتیم و یا با افرادی هم پیمان میشویم که شاید در شرایط عادی حتیحاضر به سلام کردن به آنها نبودیم.
🔹جبهه گیریدر برابر دشمن مشترک ، باعث میشود اختلافاتکمرنگ شود، احساس نزدیکی به وجود آید و نگاه منتقدانه به کنار گذاشته شود.
♨️دشمنان مشترک را میتوان به دسته های مختلفتقسیم کرد :
• مشکلات مشترک تجاری
• رقبا
• دشمنان شخصی
•دشمنان خارجی
•مشکلات ملی و مذهبی و سیاسی