#دوره_اصول_متقاعدسازی
💢 اصل 13 :اول احساس بعد منطق💢
💠 مردم ابتدا بر پایه احساساتشان تصمیم میگیرند سپس برای توجیه این تصمیمات احساسی به کمک دلیل و برهان به آن رنگ و بوی منطقی میدهند.
احساسات چارچوب تصمیم گیری اکثر انسانها را تشکیل میدهد.
🔸وقتی از احساسات در متقاعد کردن افراد استفاده میکنید بر ناخود آگاه آنها تاثیر میگذارید.
⚛برای این کار میتوانید از 3 الگوی زیر بهره بگیرید:
•1⃣ ابتدا هدف متقاعد سازی را تعریف کنید.
•2⃣ احساسات فرد را با روش های مختلف بر انگیزید.
•3⃣ تنها وقتی احساسات شخص بر انگیخته شد و آمادگی لازم را پیدا کرد آمار و اطلاعات مرتبط را مطرح کنید.
⭕️ شما با این روش به شخص کمک میکنید تا بتواند به تصمیمش رنگ و بوی منطقی بدهد وتصور کند که یک تصمیم منطقی گرفته.
#دوره_اصول_متقاعدسازی
💢 اصل 14 : پذیرش منعطف
این اصل چی میگه ؟! میگه قبل از آنکه طرف مقابلتان ضعف شما را به رختان بکشد ، در مطرح کردن ضعف های خود یا محصول خود پیش دستی کنید و با این کار مدیریت بحث در مورد نقاط ضعفتان را به دست بگیرید.
🔸 نقاط ضعف پیشنهاد و یا محصول خود را دقیقا بشناسید و نحوه ی ارائه ی آن را مدیریت کنید.
🔸نشان بدید که اگر نقاط ضعفی وجود داره ما به ازای آن چه نقاط قوتی وجود دارد.
🔸همچنین راهکارهایی برای برطرف کردن نقاط ضعف ارائه دهید.
البته این کار برای تقویت عزت نفس نیز مفیده .
#دوره_اصول_متقاعدسازی
💢 اصل 15 : دشمن مشترک
🔹هیچ چیزی بهتر از دشمن مشترک نمیتواند دو فرد، دو گروه یا دو ملت را به هم نزدیک کند.
🔹دشمن یا مخالف مشترک باعث میشود اختلافهای دیروز رنگ ببازند و جایشان را به احساس همدلی و اتحاد دهند.
🔹در این شرایط ، چیزهایی را قبول میکنیم که در شرایط عادی هرگز نمی پذیرفتیم و یا با افرادی هم پیمان میشویم که شاید در شرایط عادی حتیحاضر به سلام کردن به آنها نبودیم.
🔹جبهه گیریدر برابر دشمن مشترک ، باعث میشود اختلافاتکمرنگ شود، احساس نزدیکی به وجود آید و نگاه منتقدانه به کنار گذاشته شود.
♨️دشمنان مشترک را میتوان به دسته های مختلفتقسیم کرد :
• مشکلات مشترک تجاری
• رقبا
• دشمنان شخصی
•دشمنان خارجی
•مشکلات ملی و مذهبی و سیاسی
قبل از اینکه اصل ۱۶ را بیاموزیم؛
خلاصه : در دوره اصول متقاعدسازی ما دنبال روشهایی هستیم که مخاطب خودمان را نسبت به مسأله ای قانع کنیم که او قلبا حرف مارا بپذیرد.یکی از آنها اصل شانزدهم است...
#دوره_اصول_متقاعدسازی
✅. اصل 16 : درد ودرمان
انسانها وقتی دچار درد و تنش میشوند همه چیز را فراموش میکنند و فقط به دنبال راهی برایرهایی از درد میگردند. فشار درد باعث میشود تحلیل های منطقی را کنار بگذارند و هر درمانپیشنهادی را بدون چون و چرا بپذیرند.
🟥. در همه ی موقعیت های زیر بهنحوی از مفهوم «درد » برای پیشبرد اهداف استفاده میشود:
• تهدید
• وسوسه
• آسیب ودرمان
• سکوت منجر به آسیب
خواهشاً ازاین روشها بنحو مثبت استفاده کنید
نکته مهم اینه👈 بعد از اینکه فرد آسیب دید و یا دچار درد شدنوبت به پیشنهادِ درمان میرسد که شامل راه حلهایی است که میتواند فرد را از این وضعیتنجاتدهد.
🟪. به اقتضای شرایط میتوانید از روش هایدرمانی زیر استفاده کنید :
1⃣ خود درمانی : در این حالت راه حل مساله در اختیار فرد قرار میگیرد تا بدون دخالت برای نجات خودش اقدام کند.
2⃣ درمان درخواست شده : در این حالت خود شخص آسیب دیده از شما تقاضای کمک میکند.
3⃣ درمان پیشنهاد شده : که مستقیما راهی پیشنهاد میشود در این حالت ممکن است مقاومت هایی ایجاد شود که باید تا اقناع کامل آن را مدیریت کنید.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1
⭕️. بهشت رفتن با گناه!!!!
🔸 برخی از اصحاب از حضرت صادق علیهالسلام حدیث نقل میکنند؛ که شنیدم آن حضرت میفرمودند: همانا مرد (گاهی) گناه کند و خدا بوسیله آن او را به بهشت بَرَد! عرض کردم: خداوند به سبب گناه او را به بهشت برد؟😳
فرمودند: آری، جایی که او گناه کند و پیوسته از آن ترسان است و بر خود خشمناک است، پس خداوند نظر رحمت بر او کند و به او ترحم کند و او را داخل بهشت کند....
📚 اصول کافی ج۴ ص ۱۵۸ روایت ۳
➰〰➰〰➰〰
❤️ سبحان الله ،چقدر خداوند نسبت به بنده هایش دل رحم و مهربان است ، چقدر هوای آنها را دارد، چقدر خطاهای آنها را ندید میگیرد. بیاییم ما هم نظر رحمت به دیگران داشته باشیم.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1
#دوره_اصول_متقاعدسازی
🟢اصل 17 : پرت کردن حواس
🔸تکنیک جیب بر ها ، شعبده بازهاو ژنرال ها، اگر قصد پنهان کردن چیزی را دارید تنها راه آن پنهان کردن نیست ، میتوانید به جای پنهان کردن، حواس مخاطب را طوری پرت کنید که آن را نبیند.
◼️در متقاعد سازی با ایجاد درگیری ذهنی ، اجازه ندهید مخاطب فرصت فکر و تحلیل چیزهای نامطلوب را پیدا کند.
🔷 برای اینکه حواس شخص را از چیز های نامطلوب پرت کنید میتوانید توجه اورا به سمت چیزهای مثبت جلب کنید.
✔️ در طفره رفتن هم به نوعی از پرت کردن حواس استفاده میشود. ببینید مخاطب به چه چیز هایی علاقه مند است و چه چیز هایی میتواند حواسش را پرت کند ، سپس به کمک این موارد افکارشرا به سمت مطلوب هدایت کنید و از جایی که میخواهید دور کنید.
این اصل حتی در تربیت فرزندان نیز قابل استفاده است.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1
#دوره_اصول_متقاعدسازی
🟢 اصل 18 : شما تنها نیستید
انسانها ریسک گریزند. آنها از راههای جدید
می ترسند و در هر موقعیتی به دنبال راه حل هایی میگردند که امتحانشان را پس داده باشند.
⭕️آنها میخواهند با بررسی سرنوشت دیگران با احساس آرامش ، راه مطمئن را انتخاب کنند.
فضایی به وجود آورید که مخاطب خودش را به جای نقش اول ماجرا بگذارد و تحت تاثیر آن ترغیب شود کارهای مورد نظر شما را انجام دهد.
⭕️حکایت کوتاهی مشابه همین موقعیتی که مخاطب شما دارد را تعریف کرده، و مشخص کنید که به او هم فرصت مشابهی داده شده است. او احساس میکند پذیرش این پیشنهاد میتواند برای او هم مفید باشد.
⭕️ این کار باعث میشود به طور جدی پیشنهادشما را بررسی کند.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1