#دوره_اصول_متقاعدسازی
💢 اصل 15 : دشمن مشترک
🔹هیچ چیزی بهتر از دشمن مشترک نمیتواند دو فرد، دو گروه یا دو ملت را به هم نزدیک کند.
🔹دشمن یا مخالف مشترک باعث میشود اختلافهای دیروز رنگ ببازند و جایشان را به احساس همدلی و اتحاد دهند.
🔹در این شرایط ، چیزهایی را قبول میکنیم که در شرایط عادی هرگز نمی پذیرفتیم و یا با افرادی هم پیمان میشویم که شاید در شرایط عادی حتیحاضر به سلام کردن به آنها نبودیم.
🔹جبهه گیریدر برابر دشمن مشترک ، باعث میشود اختلافاتکمرنگ شود، احساس نزدیکی به وجود آید و نگاه منتقدانه به کنار گذاشته شود.
♨️دشمنان مشترک را میتوان به دسته های مختلفتقسیم کرد :
• مشکلات مشترک تجاری
• رقبا
• دشمنان شخصی
•دشمنان خارجی
•مشکلات ملی و مذهبی و سیاسی
قبل از اینکه اصل ۱۶ را بیاموزیم؛
خلاصه : در دوره اصول متقاعدسازی ما دنبال روشهایی هستیم که مخاطب خودمان را نسبت به مسأله ای قانع کنیم که او قلبا حرف مارا بپذیرد.یکی از آنها اصل شانزدهم است...
#دوره_اصول_متقاعدسازی
✅. اصل 16 : درد ودرمان
انسانها وقتی دچار درد و تنش میشوند همه چیز را فراموش میکنند و فقط به دنبال راهی برایرهایی از درد میگردند. فشار درد باعث میشود تحلیل های منطقی را کنار بگذارند و هر درمانپیشنهادی را بدون چون و چرا بپذیرند.
🟥. در همه ی موقعیت های زیر بهنحوی از مفهوم «درد » برای پیشبرد اهداف استفاده میشود:
• تهدید
• وسوسه
• آسیب ودرمان
• سکوت منجر به آسیب
خواهشاً ازاین روشها بنحو مثبت استفاده کنید
نکته مهم اینه👈 بعد از اینکه فرد آسیب دید و یا دچار درد شدنوبت به پیشنهادِ درمان میرسد که شامل راه حلهایی است که میتواند فرد را از این وضعیتنجاتدهد.
🟪. به اقتضای شرایط میتوانید از روش هایدرمانی زیر استفاده کنید :
1⃣ خود درمانی : در این حالت راه حل مساله در اختیار فرد قرار میگیرد تا بدون دخالت برای نجات خودش اقدام کند.
2⃣ درمان درخواست شده : در این حالت خود شخص آسیب دیده از شما تقاضای کمک میکند.
3⃣ درمان پیشنهاد شده : که مستقیما راهی پیشنهاد میشود در این حالت ممکن است مقاومت هایی ایجاد شود که باید تا اقناع کامل آن را مدیریت کنید.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1
⭕️. بهشت رفتن با گناه!!!!
🔸 برخی از اصحاب از حضرت صادق علیهالسلام حدیث نقل میکنند؛ که شنیدم آن حضرت میفرمودند: همانا مرد (گاهی) گناه کند و خدا بوسیله آن او را به بهشت بَرَد! عرض کردم: خداوند به سبب گناه او را به بهشت برد؟😳
فرمودند: آری، جایی که او گناه کند و پیوسته از آن ترسان است و بر خود خشمناک است، پس خداوند نظر رحمت بر او کند و به او ترحم کند و او را داخل بهشت کند....
📚 اصول کافی ج۴ ص ۱۵۸ روایت ۳
➰〰➰〰➰〰
❤️ سبحان الله ،چقدر خداوند نسبت به بنده هایش دل رحم و مهربان است ، چقدر هوای آنها را دارد، چقدر خطاهای آنها را ندید میگیرد. بیاییم ما هم نظر رحمت به دیگران داشته باشیم.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1
#دوره_اصول_متقاعدسازی
🟢اصل 17 : پرت کردن حواس
🔸تکنیک جیب بر ها ، شعبده بازهاو ژنرال ها، اگر قصد پنهان کردن چیزی را دارید تنها راه آن پنهان کردن نیست ، میتوانید به جای پنهان کردن، حواس مخاطب را طوری پرت کنید که آن را نبیند.
◼️در متقاعد سازی با ایجاد درگیری ذهنی ، اجازه ندهید مخاطب فرصت فکر و تحلیل چیزهای نامطلوب را پیدا کند.
🔷 برای اینکه حواس شخص را از چیز های نامطلوب پرت کنید میتوانید توجه اورا به سمت چیزهای مثبت جلب کنید.
✔️ در طفره رفتن هم به نوعی از پرت کردن حواس استفاده میشود. ببینید مخاطب به چه چیز هایی علاقه مند است و چه چیز هایی میتواند حواسش را پرت کند ، سپس به کمک این موارد افکارشرا به سمت مطلوب هدایت کنید و از جایی که میخواهید دور کنید.
این اصل حتی در تربیت فرزندان نیز قابل استفاده است.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1
#دوره_اصول_متقاعدسازی
🟢 اصل 18 : شما تنها نیستید
انسانها ریسک گریزند. آنها از راههای جدید
می ترسند و در هر موقعیتی به دنبال راه حل هایی میگردند که امتحانشان را پس داده باشند.
⭕️آنها میخواهند با بررسی سرنوشت دیگران با احساس آرامش ، راه مطمئن را انتخاب کنند.
فضایی به وجود آورید که مخاطب خودش را به جای نقش اول ماجرا بگذارد و تحت تاثیر آن ترغیب شود کارهای مورد نظر شما را انجام دهد.
⭕️حکایت کوتاهی مشابه همین موقعیتی که مخاطب شما دارد را تعریف کرده، و مشخص کنید که به او هم فرصت مشابهی داده شده است. او احساس میکند پذیرش این پیشنهاد میتواند برای او هم مفید باشد.
⭕️ این کار باعث میشود به طور جدی پیشنهادشما را بررسی کند.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1
#دوره_اصول_متقاعدسازی
♦️اصل 19 : ترس از ناشناخته ها
انسانها نمیتوانند به راحتی با محصولات و ایده های جدید ارتباط برقرار کنند و چیز های جدید برایشان مثل معمایی پیچیده است.
📙در هنگام معرفی محصول یا ایده و عقیده جدید این وظیفه ی شماست که آن را به دیگران بشناسانید.
به یاد داشته باشید تا وقتی آنها نتوانند محصول و یا ایده ای را به خوبی بشناسند به آن اعتماد نخواهند کرد.
📍خوب چکار کنیم مثلا؟؟
1⃣ مقایسه محصولات با محصولات و ایده های قبلی : همانطور که در ساختن دیوار خشت های جدید بر روی خشت های قبلی چیده میشوند در یادگیری هم اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قبلی مینشینند.
📗اگر میخواهید محصول جدیدیمعرفی کنید لازم نیست کلیه ویژگی های آن را معرفی کنید، چیزی که باید آموزش دهید تفاوت محصول جدید با محصولات قبلی است.
2⃣ ربطدادن بهچیزی دوست داشتنی،تحسین کردنی و قابل احترام : شرکت ها سالانه بودجه ی زیادی را صرف تبلیغاتمحصولاتشان توسط شخصیت های معروف میکنند.
📓 مصرف کنندگان دوست دارند خودشان را با شخصیت های معروف همانند سازی کنند و در نتیجه از آنها تقلید میکنند، دقت کردید شبیه سازی را!!.
3⃣استفاده از توصیه ی دیگران : توصیه نامه ها ،شواهدی بی غرض ، مستقل ، صادقانه و حقیقی به حساب می آیند. باور آنها راحت تر از وقتی است که خودتان دقیقا همین حرفها را بزنید، برای همینه از بازیگرها و افراد مشهور استفاده میکنند.
با دانستن این موارد ترفندخیلی از تبلیغات برای شما روشن میشود و میتوانید از همین ها برای اهداف خودتان استفاده کنید.
من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇
https://eitaa.com/shogheparvaz_1