eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
458 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
22.4هزار ویدیو
1هزار فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
👌چند نکته تربیتی از جزء ۱۴ 🔸۱. یکی از نشانه های تربیت هر شخصی مدل آرزوهای اوست. (حجر ۴) 🔸۲. بعضی از افراد چنان دروازه های درک و فهم شان را بر حقیقت بسته اند که حتی اگر شما در هایی از آسمان را باز کنید و آنها به آسمان بالا بروند می گویند چشم های ما را جادو کرده اند و ما جادو شده ایم. این تعبیر برای شما آشنا نیست. مگر هر چه دلیل می آوردیم نمی گفتند کار خودشان است. (حجر ۱۴) 🔸۳. وقتی انسان با عظمت خلقت خودش آشنا می شود اثرات تربیتی عمیقی در او باقی می گذارد. چه خوب است که مسئله خلقت حضرت آدم را برای فرزندانمان و نسل جوانمان تشریح کنیم. (حجر ۲۶) 🔸۴. یکی از آیاتی که بیانگر اهمیت تربیت عبادی است: شیطان هم خودش اعتراف می کند و هم خداوند متعال تصریح می کند که اغواگری شیطان هیچ نفوذی در کسانی که راه بندگی پیش گرفته اند ندارد.(حجر ۴۰ تا ۴۲) 🔸۵. خداوند رحمان چقدر مهربان با بندگان خودش سخن می گوید «به بندگان من خبر بده که من آمرزنده و مهربانم» (حجر ۴۹) 🔸۶. خدا قادر است به پیرمردی که همسرش نازاست فرزند عطا کند؛ پس هیچ کس حق ندارد از رحمت خدا ناامید باشد مگر گمراهان.(حجر ۵۳ تا ۵۶) 🔸۷. خداوند چندین بار در قرآن سرنوشت قوم لوط را بیان می کند و می خواهد که آثار باقیمانده از آنها را با عبرت تماشا کنیم شاید به خاطر این است که تذکر بدهد سرنوشت فراگیر شدن بی بند و باری و انحرافات جنسی چقدر سخت و غم انگیز است شاید برخی از جوانان و نوجوانان امروزی ما که متاسفانه در فضای مجازی دچار انحرافات جنسی شده لازم است سرنوشت قوم لوط را بدانند. (حجر آیه ۶۱ تا ۷۷) 🔸۸. اگر بتوانیم قدرت خداوند و زندگی پس از مرگ را برای جوانانمان ثابت کنیم و درست توصیف کنیم، گام اصلی را در تربیت آنان برداشته ایم.(حجر ۸۵) 🔸۹. هر وقت به ثروت ثروتمندان خیره شدیم و دلمان لرزید آنجا ممکن است از ایمان و مومنین جدا شویم. (این یکی از ضربه هایی است که فضای مجازی به فرزندان ما می زند) (حجر ۸۸) 🔸۱۰. گاهی به خاطر انجام کارهای دینی و یا امر به معروف و نهی از منکر مورد تمسخر واقع می شویم؛ خداوند وعده داده است که من به حساب مسخره کنندگان میرسم این نقطه امید است برای ما که هیچ گاه متاثر نشویم. (حجر ۹۴ تا ۹۶) 🔸۱۱. اگر در اثر تکه پرانی ها تمسخرها فشارها و آزار و اذیت های بی‌دینان دلتنگ شدیم خداوند توصیه می کند که به نماز و عبادت بپردازیم و تا لحظه مرگ ارتباطمان را با او حفظ کنیم. (این آیات اشاره به تأثیر نماز در کنترل فشارهای روانی هم دارد.) (حجر ۹۷ تا ۹۹) 🔸۱۲. شاید اگر به جای گله و شکایت از مشکلات با فرزندانمان از همان کودکی درباره نعمت های خدا سخن می‌گفتیم؛ در دوران نوجوانی نسبت به نماز و عبادت بی علاقه نمی شدند. این روش قرآن است که مداوم قدرت، علم و رحمت خدا را یادآوری می کند و نعمت های مختلف خدا را بر می شمارد، تا جایی که به طور مستقیم اشاره می کند اگر بخواهید نعمت های خدا را بشمارید قابل شمارش نیست (نحل آیه ۱ تا ۱۸) 🔸۱۳. مطالعه تاریخ اقوامی که ایمان آوردند و اقوامی که ایمان نیاوردند و سرنوشت آنها، یکی از بهترین روش های تربیتی است که قرآن مدام بدان اشاره می کند. (نحل ۳۶) 🔸۱۴. به فرزندانمان بیاموزیم که که معارف مورد نیاز خودشان را از اهلش بگیرند و به هر منبعی اعتماد نکنند. اگر شبهه و سوالی برایشان پیش آمد قبل از آنکه آن شبهه تمام اعتقادات آنها را مانند یک ویروس از بین ببرد به مراجع معتبر مراجعه کنند و پرسش کنند (نحل ۴۳) 🔸۱۵. زنبور عسل بر اساس وحی زندگی کرد خدا او را از دیگر حشرات متمایز کرد بهترین مکان ها را برای زندگی او در نظر گرفت جنگل، کوهستان و کندو های زیبا و بهترین غذا را برای طعام اش قرار داد یعنی میوه ها و شهد گل ها. کاش ما و فرزندانما هم یاد بگیریم سبک زندگی قرآنی داشته باشیم که خدا بهترین ها را برای ما در نظر گرفته است.(نحل ۶۸) 🔸۱۶. حالا نتیجه زندگی که بر اساس وحی تنظیم شود این است که شفابخش می شوی همانطور که عسل برای خیلی از بیماری ها شفا دهنده است. (نحل ۶۹) 🔸۱۷. وقتی فرزندی از مادر متولد می شود نیاز اصلی اش شناخت است و این که بتواند از گوش و چشم و عقلش درست استفاده کند مهارت خوب شنیدن خوب دیدن و خوب فکر کردن. (نحل ۷۸) 🔸۱۸. شبهاتی که که در ذهن فرزندان ما نسبت به قرآن وجود دارد باید به موقع و درست و با ادبیات خودشان پاسخ داده شود وگرنه نمی توانیم انتظار داشته باشیم که در انجام وظایف عبادیشان پایدار باشند. (نحل ۱۰۳) 🔸۱۹. دردعوت فرزندانمان به دین و عبادت باید از روش های مختلفی استفاده کنیم. گاهی با برهان و حکمت و استدلال، گاهی با موعظه و خیرخواهی و دلسوزی و گاهی با روش جدال احسن. دانشجو و دانش آموز امروزی نیاز به مربیان، اولیا و اساتیدی دارند که مسلح به روش های اقناع اندیشه باشند. (نحل ۱۲۵) 📝استاد محمد کاظمی منبع/حقیقت واصل @shohadayevarjovi
4⃣1⃣نکاتی از جزء ۱۴ قرآن 🚨هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نمیکشد ✨لِيَحْمِلُوا أَوْزارَهُمْ كامِلَةً يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ مِنْ أَوْزارِ الَّذِينَ يُضِلُّونَهُمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ «نحل/۲۵» آنان بايد در روز قيامت، هم بار گناهان خود را به تمامى به دوش كشند و هم بخشى از بار گناهانِ كسانى‌كه بدون علم آنان را گمراه مى‌نمايند. بدانيد كه چه بد بارى را برمى‌دارند. 📝چه آیه تکان دهنده ای ! کسانی که مایه گمراهی دیگران میشوند هم گناه خود و هم گناه کسانی که سبب گمراهی آنها شده اند را هم بر دوش خواهد کشید . 👈👈البته چیزی از گناه گناهکاران کم نمیشود چرا که خداوند میفرماید: ✨ وَ لا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلَّا عَلَيْها وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‌ «انعام/۱۶۴» و هيچ كس (كار بدى) جز به زيان خويش نمى‌كند و هيچ كس بار (گناه) ديگرى را بر دوش نمى‌كشد. 👈دلیل این مسئله هم واضح است چرا که انسانها با اختیار خود مرتکب گناه و خطا میشوند. این نکته که" هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نمیکشد " که در این آیه مطرح شده است در پاسخ کسانی هست که راحت میگویند تو انجام بده این خطا را گناهش بر گردن من!!! قرآن در آیه ۱۶۴ انعام با قاطعیت به این افراد پاسخ میدهد که هرکس بار گناه خودش را بردوش میکشد. البته در آیه ۲۵ سوره نحل هم قرآن هشدار میدهد به افرادی که سبب گمراهی دیگران شده اند که اینگونه افراد هم گناه خود و هم گناه همه کسانی را که گمراه کرده اند را بردوش میکشند! ✅باید مراقب بود 📝محمدلو منبع/حقیقت واصل 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
20.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 یک نکته از یک جزء 🔻 💢 جهاد تبیین 🔹 برشی از سخنرانی در حرم مطهر رضوی ♦️ شایان ذکر است، این سخنرانی در کل ماه مبارک رمضان به صورت زنده دقایقی پس از اذان صبح تهران به صورت زنده از شبکه یک پخش می‌شود 💠اندیشکده راهبردی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
مداحی آنلاین - سیره زندگی امام حسن مجتبی - استاد هاشمی نژاد.mp3
5.01M
🔘سیره زندگی امام حسن مجتبی(ع) از زبان امام سجاد (ع) وَ رَوَى اَلْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّ اَلْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَانَ أَعْبَدَ اَلنَّاسِ فِي زَمَانِهِ وَ أَزْهَدَهُمْ وَ أَفْضَلَهُمْ وَ كَانَ إِذَا حَجَّ حَجَّ مَاشِياً وَ رُبَّمَا مَشَى حَافِياً - وَ كَانَ إِذَا ذَكَرَ اَلْمَوْتَ بَكَى وَ إِذَا ذَكَرَ اَلْبَعْثَ وَ اَلنُّشُورَ بَكَى وَ إِذَا ذَكَرَ اَلْمُرُورَ [اَلْمَمَرَّ] عَلَى اَلصِّرَاطِ بَكَى وَ إِذَا ذَكَرَ اَلْعَرْضَ عَلَى اَللَّهِ شَهَقَ شَهْقَةً يُغْشَى عَلَيْهِ مِنْهَا وَ كَانَ إِذَا قَامَ فِي صَلاَتِهِ تَرْتَعِدُ فَرَائِصُهُ بَيْنَ يَدَيْ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ - وَ كَانَ إِذَا ذَكَرَ اَلْجَنَّةَ وَ اَلنَّارَ اِضْطَرَبَ اِضْطِرَابَ اَلسَّلِيمِ وَ سَأَلَ اَللَّهَ اَلْجَنَّةَ وَ تَعَوَّذَ بِاللَّهِ مِنَ اَلنَّارِ . 📚عدة الداعي ج١ص١٥١ 👌🏼 بسیار شنیدنی... 🔰حجت الاسلام منبع/ احادیث ناب 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1402-01-12-sh ofogh.mp3
6.35M
🔉 🔰پرسش و پاسخ (۹) استاد حسن رحیم‌پور ازغدی: ✅ قسمت اول: ۱. امام در بهشت زهرا سال ۵۷ چه گفت و چگونه تحریف می‌شود؟ ۲. آیا می توان استدلال امام علیه پهلوی را علیه جمهوری اسلامی نیز تکرار کرد؟ ۳. برای عده ای که زمان رفراندوم جمهوری اسلامی نبودند، آیا باید هربار رفراندوم کرد؟ ۴. چرا هیچ نظام سیاسی دیگری به‌جز جمهوری اسلامی، در جهان و در همه تاریخ، اصل نظام خود را حتی یکبارهم به رفراندوم نگذارده است؟ و هیچ حکومتی از ابتدای تاسیس، حتی یک‌بار هم کل قانون اساسی خود را به رای مردم نگذارده؟ ۵. چرا در نظام جمهوری، نمی‌توان مقامات حکومتی را به انتصابی و انتخابی، تقسیم کرد و همه انتصابات، مسبوق به یک انتخابات هستند؟ ۶. چرا هیچ دموکراسی بدون چارچوب و مطلق، نه وجود تاریخی داشته و نه امکان دارد و حتما هر جمهوری و انتخابات دموکراتیک، مشروط به پیش شرط‌های مکتبی (اسلامی، لیبرالیستی، سوسیالیستی یا... ) باید باشد؟ ✅ قسمت دوم: ۷. چرا ساختار "جمهوری اسلامی"، دو پارچه و مشروعیت آن، دوگانه نیست؟ ۸. چرا ولایت فقیه، تنها مسئول پاسداری از اسلام نیست و حافظ جمهوریت نظام نیز هست؟ ۹. وحدت بر "اصل نظام و ساختار کشور"، چگونه با "رقابت درون ساختار"، تقویت می‌شود و در صورت رقابت با اصل ساختار، تضعیف؟ ۱۰. امام علی ع، فرمانده بی‌فرمانبر، چه نقدی بر جامعه داشت که فرمود "مسئولیت ناپذیری"خود را تقصیر طالع و سرنوشت و این و آن نیندازید؟ ۱۱. در انتحابات سال ۸۸ چرا غرب، در صف مقابل "مردم‌سالاری" و رای مردم ایستاد؟ 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۱/۱۲ @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏝 پرتوی از زندگانی و نورانیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام🏝 🎥 استاد مطهری ⚘پانزدهم سالروز ولادت امام حسن(ع) تهنیت باد!⚘ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 دعای روز پانزدهم مـاه مبــارک رمضــان ♦️ التماس دعا. 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
BE SOYE FARDA. Track 15_410271390831215961.mp3
1.3M
🌹 دعای روز پانزدهم مـاه مبــارک رمضــان. ♦️ التماس دعا 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
1_10973396_5886472392514995961.mp3
9.65M
❤شرح دعای روز پانزدهم ماه مبارک و احکام، ویک نکته اخلاقی شیرین 🌹توسط استاد اخلاق ...آیت الله مجتهدی. 🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi