eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
460 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
22.4هزار ویدیو
998 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب مراغه پایگاه مقاومت بسیج شهید رجائی ورجوی @basij_varjovi صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری ورجوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺سخنان امام راحل پیرامون شخصیت حضرت علی(علیه السلام) و ارزش عید غدیر 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺تبریک عید غدیر توسط رهبرمعظم انقلاب به امام خمینی(ره) در حسینیه جماران 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
وقایع روز غدیر_124581719763325813.mp3
7.35M
🌹بسیار زیبا و شنیدنی ♦️دین بدون رو میشه بی خطر کرد،مثل کبریت خیس شده... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
ziyarat_amin_allah_tarjomeh.pdf
528.8K
🌹متن زیارت امین الله 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
Ziyarat-Amin-Allah-Samavati.mp3
10.29M
🌺صوت زیارت امیرالمومنین علیه‌السلام معروف به امین الله 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🌺 دوازده عمل مستحبی روز ❤️ عزیزان همراه حتما در روز عید غدیر ، با قرائت زیارت از زیارت بسیار نورانی حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) بهره مند شوید. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️پیامبر (ص) حکم بغض و دشمنی نسبت امام علی (ع) را چگونه بیان فرموده اند؟ 🔹با مراجعه به روایات اهل سنّت پى مى بریم که (ص) عموم مردم را از بغض و عداوت و دشمنى با (ع) منع کرده است. اینک به ذکر برخى از روایات اشاره مى کنیم: ۱) ابو رافع مى گوید: رسول خدا (ص) (ع) را به عنوان امیر بر یمن فرستاد، با آن حضرت، شخصى از قبیله اسلم به نام عمرو بن شاس اسلمى حرکت کرد. عمرو از یمن بازگشت؛ در حالى که على (ع) را مذمّت نموده و شکایت مى کرد. رسول خدا (ص) کسى را به سوى او فرستاد و فرمود: ساکت شو اى عمرو! آیا از (ع) ظلمى در حکم یا لغزشى در تقسیم مشاهده کردى؟ او گفت: هرگز. حضرت فرمود: پس براى چه، مطلبى را مى گویى که به من رسیده است؟ او گفت: جلوى بغضم را نمى توانم بگیرم. حضرت چنان غضبناک شد که نتوانست جلوى خود را بگیرد به حدّى که غضب در چهره او نمایان شد، آن گاه فرمود: «من أبغضه فقد أبغضنی و من أبغضنی فقد أبغض الله، و من أحبّه فقد أحبّنی، و من أحبّنی فقد أحبّ الله تعالی؛ [۱] هر کس (ع) را دشمن بدارد، به طور حتم مرا دشمن داشته و هر کس مرا دشمن بدارد، به طور حتم خدا را دشمن داشته است؛ و هر کس (ع) را دوست بدارد به طور حتم مرا دوست داشته است و هر کس مرا دوست بدارد به طور حتم خدا را دوست داشته است». 🔹۲) رسول خدا (ص ) فرمود: «یا علیّ! أنت سیّد فی الدنیا، سیّد فی الآخرة، حبیبک حبیبى و حبیبی حبیب الله و عدوّک عدوّی، و عدوّی عدوّ الله، والویل لمن أبغضک بعدی؛ [۲] اى تو آقاى در دنیا و آقاى در آخرتى، دوستدار تو دوستدار من است، و دوستدار من دوستدار خداست و دشمن تو دشمن من است و دشمن من دشمن خداست و واى بر کسى که بعد از من تو را دشمن بدارد». ۳) و نیز فرمود: «یا علیّ! طوبى لمن أحبّک و صدق فیک و ویل لمن أبغضک و کذب فیک؛ [۳] اى ! خوشا به حال کسى که تو را دوست داشته و در مورد تو راست بگوید. و واى بر کسى که تو را دشمن داشته و در مورد تو دروغ بگوید». 🔹۴) همچنین به سند صحیح از (ص) نقل شده که بعد از حدیث غدیر و ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین امام علی (ع) فرمود: «اللّهمّ وال من والاه، و عاد من عاداه ...؛ [۴] بار خدایا! دوست بدار هر کس که (ع) را دوست بدارد و دشمن بدار هر کس که على (ع) را دشمن دارد...». ۵) و نیز فرمود: «عادى الله من عادى علیّاً؛ [۵] خدا دشمن بدارد کسى را که را دشمن بدارد». ۶) ابن عساکر از محمّد بن منصور نقل کرده که گفت: ما نزد احمد بن حنبل بودیم که شخصى به او گفت: اى اباعبدالله! چه مى گویى درباره حدیثى که روایت مى شود که (ع) فرمود: من تقسیم کننده آتشم؟ او گفت: چه چیز باعث شده که این حدیث را انکار مى کنید؟ آیا براى ما روایت نشده که پیامبر (ص) خطاب به (ع) فرمود: «لا یحبّک إلاّ مؤمن و لا یبغضک إلاّ منافق؛ دوست ندارد تو را مگر مؤمن و دشمن ندارد تو را مگر منافق»؛ ما گفتیم: آرى. احمد گفت: پس مؤمن کجاست؟ گفتند: در بهشت. گفت: و منافق کجاست؟ گفتند: در آتش. احمد گفت: پس (ع) تقسیم کننده آتش است. [۶] پی نوشت‌ها؛ [۱] مجمع‌الزوائد، ج۹، ص۱۷۴، ح۱۴۷۳۷ [۲] مستدرک‌حاکم، ج۳، ص۱۳۸، ح۴۶۴۰ [۳] مستدرک‌حاکم، ج۳، ص۱۳۵، ح۴۶۵۷؛ مسند ابى یعلى، ج۲، ص۲۵۹، ح۱۵۹۹ [۴] سنن‌ابن‌ماجه، ج۱، ص۴۳، ح۱۱۶؛ مسند احمد، ج ۶، ص ۴۰۱، ح ۱۸۵۰۶؛ مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۱۱۸، ح ۴۵۷۶ [۵] کنزالعمال، ج۱۱، ص۶۰۱، ح۳۲۸۹۹ [۶] تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۳۰۱، ح ۸۸۳۲؛ طبقات الحنابله، ج ۱، ص ۳۲۰ 📕سلفی گری و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد جمکران، چ پنجم، ص ۱۴۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) منبع/تبیین 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
⭕️امامت امیرالمومنین علیه السلام 🔹در مورد (ع) و معرّفی شخصیّت این بزرگوار، یک مرحله، مرحله‌ آن بزرگوار است؛ امامت نه به معنای ریاست دین و دنیا و این حرف هایی که ما در باب امامت می زنیم؛ اینها مورد نظر نیست؛ بلکه آن امامتی که خدای متعال به حضرت ابراهیم (ع) فرمود: اِنّی جاعِلُک لِلنّاسِ ‌اِمامًا. خب این چه زمانی به ابراهیم (ع) گفته شده است؟ این بدون شک در زمان سالخوردگی حضرت ابراهیم (ع) است؛ چون حضرت در پاسخ پروردگار عرض میکند: وَ مِن ذُرِّیَّتی؛ پیدا است ذرّیّه داشته؛ و ذرّیّه‌ حضرت ابراهیم مال پیرمردی او است. اَّلحَمدُلله الَّذی وَهَبَ لی عَلَی الکِبَرِ اِسمٰعیلَ وَ اِسحٰق. 🔹حضرت در دوران جوانی و میانسالی و حتّی اوایل کهنسالی هم فرزندی نداشتند؛ فرزند مال اواخر کار است. پس این مربوط است به اواخر دوران زندگی حضرت ابراهیم (ع)؛ در حالی که ابراهیم (ع) ده‌ها سال قبل از آن، پیغمبر بود و پیغمبرها رئیس دین و دنیایند؛ در این شکّی نیست، امّا این امامت را بعد خدای متعال داد. پس این امامت یک مرحله‌ دیگری است، یک چیز بالاتری است، یک امر معنوی است. مسئله‌ با این ترازوهای عرفیِ ما قابل اندازه‌ گیری و توزین نیست؛ این همانی است که امام صادق (ع) [در تبیین آن] در منیٰ در حضور جمعیّت‌های مردم فریاد کشید: اِنَّ رَسولَ اللهِ کانَ الاِمام؛ ، بود؛ امام به آن معنا [مدّ نظر است]. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۰/۲/۱۲ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له منبع/تبیین @shohadayevarjovi
20.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗 ویژه عید غدیر 📹 مجموعه نماهنگ | ۲. حصار ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ✏️ آیت‌الله خامنه‌ای: ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب یعنی چه؟ یعنی در افکارت پیرو علی باشی، در افعالت پیرو علی باشی، تو را با علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام رابطه‌ای نیرومند، مستحکم، خلل‌ناپذیر پیوند زده باشد، از علی جدا نشوی، این معنای ولایت است. ✏️ برشی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ۲۴، کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 👆 این جلسات در ماه مبارک رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار شده است. 🖼 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✅غدیر بزرگترین امتحان خواص ♨️دو حادثه بزرگ در صدر اسلام اتفاق افتاد که اسلامی پیامبر اکرم(ص) را با دو مدرسه در‌ طول تاریخ مواجه کرد؛ 🔷این دو حادثه عبارت اند از: ۱.واقعه ، هیجدهم ذیحجه سال دهم هجرت، ۲. بنى ساعده، اوایل سال یازدهم هجرت. 🔶معلمان و هادیان حادثه ی اول همان خط سیر و مدرسه وحی بود که پشتوانه ی آن به پیامبران الهی بر می گشت که پیامبر اسلام (ص)، خاتم أنبیاء، این امانت را به سپردند... 🔸اما مدرسه دیگر متشکل از سه بودند؛ ۱؛حزبى که با خلیفه اول و دوم و سعدبن ابى وقاص تشکیل مى شد.(حزب،«تَیم» و «عَدى»،که شاخه نظامى این حزب با خالدبن ولید بود)، ۲؛حزب ابوسفیان(طُلقاء)، ۳؛حزب انصار خزرجى به رهبرى سعد بن عباده (رئیس خزرج). 🔻بررسی این سه حزب؛ ▫️حزب اول امکاناتش بیشتربودودرخانه،پیامبر (ص) داشت و از مسائل آگاه می شد. ▫️حزب ابوسفیان(امویان)به تنهایى نمى توانست مدعى قدرت شود مگر در پناه کسانى که وجهه داشتند. ابتدا سراغ (علیه السلام) و سپس عباس رفت، اما آنان حمایت او را نپذیرفتند،لذا تغییر عقیده داد و با ابوبکر بیعت کرد و به تدریج، خلافت اموى را پایه گذارى کرد. ▫️حزب انصار(به ریاست سعدبن عباده)، قدرتش بیشتر بر مردم و در جامعه نفوذ داشتند، گفتند باید از ما رهبرى جامعه را دست داشته باشد، به شکل تاکتیکى به امام على(علیه السلام) متمایل شد و به عنوان طرفدارى از او کنار رفت، اما بعد در حوارین ترور شد و مرگ او را به جن نسبت دادند!(ترور توسط خالد بن ولید). ▫️از سوى دیگر، بنى هاشم نیز مطرح بودند و کسانى چون عبدالله بن عباس، سهل بن حنیف، ، ، عثمان بن حنیف، و ، از صحابى هاى شکنجه دیده و مبارز در آن میان بودند. این گروه، نیروى کمترى داشتند، اما از نظر مکانت اجتماعى و سابقه اسلامیت بالاتر بودند. 🔺این گروه ها از دین و حکومت اسلامى، تفسیرى قومى و قبیله اى داشتند و درصدد به دست گیرى حکومت بودند؛ آنها در پى تقسیم قدرت بودند، نه اعتلاى کلمة الله و دوام دین. 🔸آنان بر معیارهاى شیخوخیت، مدار بودن(اهل مماشات و )، و پذیرش نزد قبایل، تکیه کردند تا بتوانند با حذف منصوب پیامبر(صلى الله علیه وآله) قدرت و را در اختیار گیرند. ✍ آنتی سکولار .💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🚩 می‌گویند شمر امام زمان عصر خود را نشناخت. 🚩 شناخت و برای بریدن سرش تلاش کرد. 🚩 سران سقیفه در روز غدیر بودند و تأکیدات پیامبر (ص) را در مورد حضرت علی (ع) را شنیدند و به حقانیت امام علی (ع) واقف بودند و بر خلاف آن عمل کردند. 🚩 امروز هم حقانیت ولایت فقیه روشن است و بر خلاف آن قلم می‌زنند و توطئه می‌چینند. ✍️دکتر محمد حسن قدیری ابیانه 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴نقش زنان مسلمان در بیعت غدیر 🔻شواهد موجود در کتب تاریخی گویای این حقیقت است که پیامبر اکرم از همان اغاز رسالت هم با استقبال زنان به دین اسلام مواجه گردید،هم خود ایشان زمینه مشارکت بانوان در امور جامعه اسلامی و گسترش اسلام را فراهم نمودند 🔻یکی از رویدادهای بسیار مهم جهان اسلام غدیر بود که بانوان حاضر در حج در بیعت و نشر آن نقش مهمی ایفا کرده اند.انها به طور مستقیم از پیامبر اکرم دستور بیعت،تبلیغ و تشویق مردان اشان به بیعت با امیر المومنین را دریافت و اجرا کردند (۱) 🔻به دستور پیامبر صلی الله علیه وآله، خیمه ای برای امیرالمؤمنین ساختند؛ تا مردم راحت تر برای بیعت بیایند. مردها اول بیعت کردند و برای بیعت زنان، پرده ای زدند و ظرفی بزرگ آوردند و پر از آب کردند و امام علیه السلام از آن سوی پرده، دست در ظرف نهاد و زنان از سویی دیگر دست در آب فرو می بردند و این گونه، تسلیم بودن در برابر امر خدا و رسول را بیان می‌کردند. ⏪باید گفت اسلام در حالی به خاطر دستور عفاف و حجاب مورد هجمه های ناجوانمردانه ی رسانه های جریان غرب گرایی قرار گرفته است که اسلام پیشتاز کرامت بخشی به زن و بستر سازی عفیفانه مشارکت اجتماعی زنان در طول تاریخ بوده است‌ منابع: ۱_سنن الترمذی، ج 5، ص591 ✍عالیه سادات 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi