✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️انکار جنگ نرم! (بخش دوم و پایانی)
🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سال ۹۷ در خصوص #جنگ_نرم_دشمن فرمودند: «#جنگ_نرم همه جانبه #دشمن، امروز قابلانکار نیست، با این حال، برخی آن را انکار میکنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است؛ در این جنگ، #هنرمندان و #اهالی_فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سختاند؛ برخی بیتفاوت از برابر این حادثه ملی میگذرند، برخی هم با #دشمن همراهی و به او کمک میکنند؛ آن ها مسئوليت ناپذیر و اینها دشمنشیفتهاند...». با این اوصاف، باید گفت که اولین و بدیهیترین وظیفه هنرمندان و دغدغهمندان این عرصه، شناخت مختصات جنگ نرم است. در اینباره گفتنیهایی هست:
3⃣چالشها و #تهدیدات_جنگ_نرم، پیچیده، چندلایه و برآیند پردازش ذهنی نخبگان و اتاقهای فکر دشمن است و به همین دلیل، سنجش و اندازهگیری آن مشکل؛ درحالی که میزان و حجم استعداد دشمن در تهاجمات نظامی را به جهت جنس واقعی و محسوس آن میتوان به وسیله ادوات رصد و شناسایی، مورد ارزیابی قرار داد.
4⃣روش اجرا و اعمال در جنگ سخت، استفاده از تهدیدات نظامی و فشار و اجبار است، در حالیکه در حوزه #جنگ_نرم، #روشهای_اقناعی و #تاکتیکهای_تبلیغاتی حرف اول را میزنند. از اینرو، هر چه تبلیغات و شیوههای القاء روانی خوش آب و رنگتر باشد، نباید تردید کرد که #الگوهای_تهاجمی_دشمن برای تخریب الگوهای رفتاری و سلب هویت از اقشار مختلف جامعه پیچیدهتر و خطرناکتر خواهد بود.
5⃣جنگ سخت در رویکرد امنیتی به طور عمده، فروپاشی نظام و تصرفات سرزمینی را هدف قرار میدهد، در حالیکه کاربرد تهدیدات و #جنگ_نرم مترادف است با نهادسازی در چارچوب اندیشه و الگوهای رفتاری نظام لیبرال دموکراسی.
6⃣ #جنگ_نرم دقیقاً مثل جنگ سخت، باید از ستاد فرماندهی متمرکز برخوردار باشد که متاسفانه در حال حاضر، این موضوع فوقالعاده حیاتی فاقد اتاق جنگ است. نیروها و افسران جنگ نرم به برکت رویشهای انقلاب بسیار زیاد و قابل توجهند، اما به دلیل اینکه از یک مرکز هدایت نمیشوند، طبیعتاً در برخی موارد نمیتوانند از تاثیرگذاری موردنظر برخوردار باشند. این تعداد بیشمار از نیروهای پایکار و بسیجی اگر در یک مدار صحیح و برنامهریزیشده به انجام فعالیت مشغول شوند، از چنان قدرت سیلآسایی برخوردار میشوند که میتواند در برابر عظیمترین هجمهها تابآوری بینظیری داشته باشد. به عنوان مثال، اگر فقط در بخش #فضای_مجازی از فاز انفعالی به #فاز_تهاجمی منتقل شویم و نیروهای انقلابی با تولیدات بهروز، جذاب، کوتاه، تاثیرگذار و برخوردار از صبغه هنری در این عرصه فعالیت کنند، بسیاری از تهدیدات فعلی به فرصت تبدیل خواهند شد.
نویسنده؛ کوشکی
منبع؛ حوزه نت به نقل از جهان نیوز
#جنگ_نرم
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کارشناس فضای مجازی: در چند هفته آینده به علت کمبود برق در اروپا ربات های براندازان خاموش خواهد شد
🔹سید علیرضا آل داود: در تایم لاین براندازها الان جمهوری اسلامی سقوط کرده و صدا و سیما تسخیر شده ما هم طبق اعتراف برخی از این سلبریتی ها ما را به درختان خیابان ولیعصر دار زدند
🔹در فضای حقیقی جامعه ما داریم زندگی مان را انجام می دهیم ادارات باز است دانشجویان عمدتا سر کلاس هستند در چند هفته آینده خواهید دید که با وجود فصل سرما و کمبود برق ربات هایشان خاموش می شود
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دشمن شناسی از دیدگاه امام علی (ع) - (بخش اول)
🔹از مباحث مهم در #سیره_امام_علی (ع)، رفتار حضرت با #دشمنان است. این بحث، هم از جهت #دشمن_شناسی و هم شیوه درست برخورد با دشمن را می آموزاند. امام علی (ع) با دشمنانی مواجه بود که پیامبر (ص)با این نوع دشمن مواجه نبود. پیامبر با کسانی مقابله کرد که با گفتار و رفتار خود زنده باد بت!! می گفتند، اما امام علی (ع) با کسانی رو به رو بود که سابقه درخشانی در خدمت به اسلام داشتند! اهل عبادت و قرآن و شب زنده داری بودند؛ با این همه از روح مکتب بی خبر بوده و همین امور، زمینه ساز مقابله آنان با حکومت عدالت گستر مولا علی (ع) شد. امام علی (ع) در حقیقت با #نفاق_پنهان مواجه بود، و پُرواضح است که برخورد با این دشمن به مراتب سخت تر از برخورد با کفر آشکار است. بر این اساس است که امام علی (ع) برخورد با دشمنانی این چنین را از مفاخر خود برمی شمرد: «ایها الناس فانی فقات عین الفتنه و لم یکن لیجتری ء علیها احد غیری بعد ان ماج غیهبها واشتد کلبها؛ مردم! این من بودم که چشم #فتنه را درآوردم و کسی جز من جرات بر آن نداشت، بعد از آن که امواج فتنه همه جا گسترده بود و هاری آن فزونی یافته بود».
🔹حکومت حدودا پنج ساله امیرالمؤمنین امام علی (ع) با سه جریان مخالف مواجه بود: ۱) جاه طلبان و مقام پرستان که در خط مقدم بیعت کنندگان با حضرت بودند و امید آن داشتند که از این راه بتوانند به دنیایی آباد و مقام و ریاستی که در پی آن بودند برسند، اما پس از آن که امام علی (ع) به حکومت رسید و ارزش های الهی را به جای ارزش های پوسیده جاهلی نهاد، از حکومت حضرتش مایوس شده و شروع به مخالفت با آن نموده و علیه حکومت اسلامی امیرالمؤمنین (ع) شورش کردند. نام این گروه در تاریخ اسلام «ناکثین» (پیمان شکنان) می باشد. ۲) ظالمانی که از حکومت پیشین بهره ها می بردند، دزدی ها و غارتگری ها می نمودند و از این راه، اموال فراوانی به هم زده بودند و با سر کار آمدن حکومت عدل، از این غارتگری ها ممنوع گشته و به شدت با ستم آنان مبارزه شد. نام این گروه در تاریخ اسلام «قاسطین» است. «قسط» هم به معنای عدالت و هم به معنای ظلم و عدول از حق آمده است. راغب در مفردات می گوید: «قسط به معنی سهم و نصیب است و هرگاه سهم و نصیب دیگری گرفته شود، قسط به آن گفته می شود و این مصداق ظلم است».
🔹 ۳) کوته فکران و متحجرانی که فقط ظاهری از دین را دیده بودند و حقیقت آن را نفهمیده بودند و به شدت بر عقیده باطل خود استوار بودند. اینان نیز سر شورش بر حکومت امام علی (ع) برآوردند. نام این گروه «مارقین» است، و نام دیگرشان خوارج که بعد از داستان حکمین، در صفین بر ضد امام برخاستند و پرچم مخالفت را برافراشتند. این واژه، از ماده «مروق» به معنای پرش تیر از کمان است؛ گویی آنها قبلا در دایره حق بودند ولی به خاطر تحجر و نادانی و خودخواهی از مفاهیم اسلامی و تعلیمات آن به دور افتادند. این سه جریان مخالف را پیامبر گرامی اسلام (ص) در سخنان خود به صراحت پیش بینی فرموده بود: ابو ایوب انصاری گوید: «امر رسول الله (ص) علی بن ابی طالب (ع) بقتال الناکثین و القاسطین و المارقین؛ پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) دستور داد که با سه گروه ناکثین و قاسطین و مارقین پیکار کند».
🔹خود حضرت نیز در خطبه شقشقیه با همین نام مخالفین خود را نام برده است: «فلما نهضت بالامر نکثت طائفه و مرقت اخری و قسط آخرون... ؛ هنگامی که قیام به امر خلافت کردم، جمعی پیمان خود را شکستند و گروهی به بهانه ای واهی سر از اطاعتم پیچیدند و از دین خدا بیرون پریدند، و دسته دیگری راه ظلم و طغیان را پیش گرفتند». تحلیل و بررسی عملکرد این سه جریان مخالف و موضع امیرالمؤمنین (ع) در برابر آنها نقش ارزنده ای در آگاهی امت اسلامی ما از جریان های مخالف نظام و نیز الهام بخش نحوه برخورد با آنان خواهد بود. به یاری خداوند، بر آنیم که به تحلیل این سه جریان مخالف از دیدگاه امام علی (ع) بپردازیم. در بخشهای بعدی این مقاله به عنوان مدخل، بحثی پیرامون دشمن شناسی از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) تقدیم می داریم. #ادامه_دارد...
نویسنده: حجة الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی
منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله پاسدار اسلام، ش ۲۰۹
#دشمن #دشمن_شناسی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
شبنامه 994.mp3
11.38M
مهم / لیدرهای آشوب ایران در پایگاه آمریکایی التنف در نزدیک مرز اردن آموزش دیده اند
#شبنامه / آموزش های لیدرهای آشوبهای اخیر در التنف / در این مرحله، تحریک گسل اجتماعی در ایران تست شده است/ تلاش هایی از سوی لیدرهای آشوب برای احیای دیگر گسل ها صورت گرفته است/ ایران به آنچه رخ داده چه واکنشی خواهد داشت؟ / قسمت ۹۹۴
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔰در بازار رسانههای جهان، رسانه های بزرگ صهیونیستی مثل #بی_بی_سی و #سی_ان_ان، تعیین کنندگان اصلی روایت ها و دستور کارهای خبری و تحلیلی هستند. با تاسف باید گفت، در حوزه #رسانه ای ایران، بی بی سی فارسی و نوچه های رسانه ای اش چه شبکه های #ماهواره ای چه روزنامهها و صفحات اجتماعی که محتوا و مدل های تولید آن را اقتباس و تقلید می کنند، ❌فرماندهی جنگ روایت ها ❌را در دست دارند و نقش استراتژیک در کنترل افکار عمومی داخلی خصوصا در شهرهای بزرگ دارند.، شاهدم تغییر #سبک_زندگی بخشی از جامعه ایران طی دو دهه اخیر است و.. و اگر با این «غول روایت ساز» مقابله فکری و رسانه ای نشود، ضربات سهمگین تری از آن خواهیم خورد.
#جنگ_روایتها #رسانه #جنگ_رسانه #منوتو #صدای_آمریکا #رادیوفردا #ماهواره #اینستاگرام #تلگرام #محمد_عبدالهی #سواد_رسانه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔴 تزریق ویروس خطرناک انفعال و بی تفاوتی به بهانه «عدم دو قطبی سازی» / ترس از دو قطبی شدن؛ چرا؟!
♦️یکی از علل مهم گسست های اجتماعی دمیدن در دو قطبی هایی است که مردم را در مقابل همدیگر قرار می دهد و امروز یکی از راهبردهای کلیدی دشمنان، التهاب آفرینی و نفرت پراکنی در کشور از طریق تحریک قطب های متقابل در متن یا نهان جامعه است که البته در بسیاری از اوقات این دو قطبی شدن ها فرسنگ ها با نیازهای واقعی جامعه فاصله دارد و فقط ابزار رسانه ای در برجسته کردن آن موثر است.
نگارنده به جدّ معتقد است که دو قطبی کردن جامعه مطلوب نیست، اما لازم است همه کنشگران فرهنگی و سیاسی به پنج نکته مهم توجه کنند:
⛈ غالبا این، جریان رسانه ای دشمن بوده که با ابزار رسانه و یارگیری از مردم در ایجاد دو قطبی و یا تحریک حساسیت آن نقش داشته و معمولا واکنش مؤمنان جامعه حالت تدافعی داشته که آن هم برای حفظ حداقل ها بوده بنابراین در مواجهه با دو قطبی سازی دیگران حق نداریم نیروهای مؤمن و دغدغه مند را که از سر تکلیف دینی عکس العملی نشان داده اند تخطئه کنیم و الا جوانان مؤمن و انقلابی اگر می خواستند فضای الفت و همدلی را در جامعه به سبب هنجار شکنی هایی که رخ می دهد بشکنند قطعا فضا به گونه دیگری می شد.
⛈ اگر چه باید مراقب دو قطبی سازی های بی فایده و کاذب بود اما باید توجه کرد که گریزی هم از دو قطبی های موجود در جامعه نیست و نمی توان از آنها فرار کرد چون ترس از دو قطبی شدن فضا سبب عدم اعلام موضع قاطع، صریح و به موقع از طرف مؤمنین و منفعل شدن در برابر دو قطبی سازی های رسانه ها و جریان های معاند و در نهایت تسلیم در مقابل اراده دشمن می شود که آن نیز خطایی آشکار است و استحاله فرهنگی مورد نظر دشمن را سرعت می بخشد و قطعا در جنگ اراده ها جبهه مؤمنان را مغلوبه می کند.
⛈ قرآن کریم پر است از بیان دو قطبی های موجود در جامعه و توصیه به استقامت در مقابل فشارهایی که در مقابل جریان توحید وجود دارد.
اصلی ترین دو قطبی نیز از منظر قرآن کریم دو قطبی ایمان و کفر است و دیگر مفاهیم متضاد در قرآن کریم مثل نور و ظلمت، خیر و شر، حق و باطل و مانند آن متفرع بر محور اصلی کفر و ایمان هستند.
آنچه از حدیث جنود عقل و جهل در ابتدای کافی شریف استفاده می شود نیز این است که دوگانگی بین دو قطب فلسفی معرفتی در نظام خلقت(عقل و جهل)امری اجتناب ناپذیر است.
⛈ امروز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با محوریت قرآن و عترت مورد تهاجم همه جانبه جبهه کفر و نفاق با محوریت التقاط و هوس قرار گرفته و توجه به اصل مقابله به مثل در دفاع از آرمان ها و اصول باید مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه با کج فهمی یا حماقت، حضور میدانی جوانان و نوجوانان دلباخته به اسلام در مقابله با این شیطنت ها را دو قطبی سازی بنامیم و آنها را دلسرد کنیم.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مقابل دو قطبی سازی قریش پس از غزوه حمراء الاسد که شعار «اعل هبل اعل هبل»می دادند به اصحاب خود دستور دادند شعار «الله اعلی و اجلّ» سر بدهند.
⛈ تجربه ثابت کرده که موضع گیری انفعالی برخی از مسئولان و نخبگان فرهنگی کشور، در مقابل تهاجم هیبریدی دشمن و استفاده رسانه ای معاندان از راهبرد دو قطبی سازی نه تنها فضای جامعه را رو به آرامش نمی برد بلکه امنیت اخلاقی و معنوی جامعه را رو به روز بیشتر به مخاطره خواهد انداخت و سنگرهای بیشتری را در عرصه فرهنگی از جبهه انقلاب خواهد گرفت.
نتیجه این انفعال هم می شود تئوریزه کردن ترک امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ابزار مهم نظارت عمومی و یک فریضه مسلّم شرعی، آن هم از طرف عده ای به ظاهر مذهبی و انقلابی و این خطری است که امروز جامعه مذهبی ایران را تهدید می کند.
💡 جامعه مؤمنان در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی قطعا با مانع تراشی های بیشتری از سوی دشمنان اسلام مواجه می شوند اما آنچه در این میان مهم است استقامت و عدم انفعال در مقابل هوچی گری های جریان های معاند است.
📝 محمد استوار میمندی
مدیر حوزه علمیه فارس
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🇮🇷نامه ۳۰۰۰ معلم به رهبر معظم انقلاب /دسیسههای هویتی دشمنان را ناکام میگذاریم
♦️آن هنگام که جنابتان مسیر پر افتخار انقلاب را به پیمودن مسیر قلهها تشبیه نمودید و مخاطرات در مسیر کوهنوردی را به سختی راه انقلاب تعبیر نمودید، دلمان قرص و خاطرمان جمع شد و مگر نه اینکه ایستادن بر آن چه خط مشی گفتمان انقلاب اسلامی و شهیدان عزیز است، عهدی است جانانه که هیچگاه از قلب مردم شریف این آب و خاک و معلمان آزاده زدوده نخواهد شد.
♦️در این مکتب پر افتخار آموختیم آن چه حرکت در مسیر اعتلای عدالت و نیل به حیات طیبه را کُند میکند دلسوزانه بیان کنیم و از مقاومت دست نکشیده و در صیانت از آرمانهای اين راه پر افتخار از پای نیافتیم. ما اینک خود را سربازان جهاد تبیین میدانیم.
♦️سربازان حریم مقدسی به نام جمهوری اسلامی ایران که سر و تن و جانمان به فدایش. باز هم میگوئیم که در این غبار فتنه و تلاطم خصمانه دشمنان اسلام و قرآن ما پا در رکاب علمدار انقلاب خواهیم ماند.
♦️در روزهایی که دشمنان کینه توز انقلاب نسل نوجوان کشور را آماج دسیسههای هویتی و عملیات فریب خود قرار دادهاند، تمامی دانشآموزان خود را که فرزندان عزیزتر از جانمان میدانیم تنها نخواهیم گذاشت و مجاهدانه اجازه نخواهیم داد ذرهای تردید نسبت به آرمان های بلند و استوار انقلاب در اذهان آنها شکل داده شود.
♦️باشد تا با عنایت خداوند متعال تمامی ایشان سربازان استوار و پای در رکاب بقیه الله اعظم(عج) باشند و ان شاءالله که جز این نخواهد شد.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
💢یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید چطور باشد
♦️امام خمینی(ره):دولت واقعاً باید با تمام قدرت آنطوری که علی علیه السلام برای محرومین دل می سوزاند این هم با تمام قدرت، دل بسوزاند برای محرومین، مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد.
📚صحیفه امام،جلد 18،صفحه 159
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi