eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
436 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
19.5هزار ویدیو
933 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️نکته مهم در جنگ روانی - اشتباه راهبردی برخی از خواص و مسئولین چیست؟ 🔹در اینکه باید با تبیین و بیان حقایق و مستندات، عملیات رسانه ای، تحریف، تخریب و تبلیغات دشمن را خنثی کرد در آن شکی نیست، اما این، تنها بخشی از مقابله با است؛ تجربه نشان داده است که چنین چیزی به تنهایی کفایت نمی کند. در نگاه کلان، که می تواند به دنبال داشته باشد، بیش از جنگ سخت است، زیرا در جنگ سخت، با جسم انسان ها طرف هستیم اما در جنگ روانی یا به عبارتی همان جنگ نرم، روح، افکار و ادراک - که به آن جسم، معنا و مفهوم داده و آن را هدایت می کند - است که مورد تهاجم قرار می گیرد. از طرفی، اثرات تخریبی جنگ سخت و حمله دشمن، ملموس و دردآور است و بالأخره دیر یا زود این جنگ خاتمه پیدا میکند؛ اما در ، خزنده و مستمر است و اگر جلوی خود سدی نبیند، تا اعماق یک جامعه و از بین بردن اصل و ریشه آن از پای نمی نشیند.   🔹نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که در میان خواص و مسئولین کسی نیست که بگوید با جنگ روانی نباید مقابله کرد؛ مشکل اینجاست که بعضی از خواص و مسئولین به ابعاد جنگ روانی و شیوه های خنثی سازی این جنگ اشراف کافی ندارند. با یک مثال، کمی بیشتر این موضوع را باز میکنیم؛ در ایامی که داعش در حال جولان دادن در منطقه غرب آسیا بود و تعدادی از نیروهای داعشی در استان دیاله عراق حضور داشتند، جانشین وقت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی به این مضمون گفته بود: «اگر نیروهای داعش، به ۴۰ کیلومتری مرز ما نزدیک شوند، استراتژی نیروهای مسلح این است که قبل از رسیدن به مرز نابود شوند». بعدها، فرمانده نزاجا نیز در مراسمی گفت: «ما در زمان مقابله با داعش نیز به کردستان عراق رفتیم و قرارگاهی تشکیل دادیم تا ۴۰ کیلومتر قبل از ورود داعش به ایران با آن‌ها مقابله کنیم». 🔹در هر صورت این نمونه ای از اقدامات موفق ما در زمینه جنگ سخت بود که نگذاشتیم حتی به مرزمان نزدیک شود؛ حتی بالاتر از آن، رزمندگان ما به کشور سوریه رفتند تا علاوه بر دفاع از مقدسات دینی، از همان جا جلوی دشمن بایستند و جنگ به کوچه و خیابان کشورمان کشیده نشود. حال بیاییم همین موضوع را در جنگ نرم و در و پیاده کنیم. در فضای مجازی همان دشمن در فضای بیرونی و جنگ سخت است. هم با ظاهر شیک و اتو کشیده و از طریق شایعات و شبه تحلیل ها، شبانه روز مشغول فعالیت و حمله هستند. حال باید از مسئولین پرسید که آیا برای این جنگ روانی همه جانبه که دشمن در حال بمباران مردم، اعتقادات آنها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و از بین بردن هویت ملی ماست، مانند جنگ سخت، دغدغه دارند؟ 🔹با توجه به آنچه که گفته شد، در سالهای گذشته مشاهده کرده ایم که متأسفانه هنوز ابعاد جنگ روانی همه جانبه و شیوه های مقابله با آن به خوبی درک نشده است. در شرایطی که دشمن از هر راهی استفاده می کند تا نفوذ کرده و زهر خود را بریزد و مردم و کشور را درگیر ظواهر، شبهات و نزاعات فرسایشی کند، آیا عاقلانه است که با عدم مدیریت فضای مجازی و رها کردن آن، انگشت در چشمان خود فروکنیم و اجازه دهیم که مردم و کشورمان با خمپاره ها و بمب های روانی دشمن آسیب ببینند و بعد به دنبال راه علاج بگردیم؟ در فضای حقیقی، هیچگاه نمیگوییم که چون داروی بیماری را تولید میکنیم، بنابراین اشکالی ندارد که ده ها میلیون نفر از مردم خود را در معرض انواع ویروس ها و عوامل بیماری زا قرار دهیم؛ یا در جنگ سخت، هیچگاه نمیگوییم که چون مجهز به سلاحهای پیشرفته و فوق پیشرفته نظامی هستیم، بنابراین اشکال ندارد که داعش و یا آمریکاییها از مرز ما عبور کنند، زیرا ما آنها را شکست میدهیم! یا معقولانه نیست که بگوییم: زمین بدهیم و زمان بخریم! 🔹اقدام هوشمندانه و عاقلانه این است که جلوی ورود دشمن، چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی - که در حقیقت آن هم حقیقی است - از همان ابتدا بایستیم، تا هم تلفات و آسیب ها کمتر شود و هم جنگ به داخل خانه های مردم کشانده نشود و همه درگیر نشوند. اگر در جنگ سخت آن تدابیر را داریم، چرا در جنگ نرم و در و ، که به مراتب از جنگ سخت، سختتر و با اهمیت تر است اینگونه و مانند کشورهای عقب افتاده رفتار می کنیم؟! بله، اگر هم به هر دلیلی ترکشهای روانی و فضاسازی های دشمن، به داخل کشور رسید، باید در جای خود از طریق و ، و حمله دشمن را خنثی کرد. اما این موضوع بدیهی، غیر از این است که فضای مجازی خود را استاندارد نکنیم و اتوبان عریض و طویل در اختیار قرار دهیم تا سرزمین مجازی ما را به خاک و خون کشیده و بعض از مردم را به غل و زنجیر خود در آورد! منبع: جهان نیوز 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️درس عاشورا 🔹«کُلُّ یَوْمٍ عَاشوُرا وَ کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلا» این یک عبارت آموزنده است. نه معنایش این است که هر روز کربلاست، هر روز بنشینید گریه بکنید. ببینید چه کرده، کربلا چه صحنه‌ای بوده، هر روز این صحنه باید باشد: مقابله اسلام با کفر؛ مقابله عدل با ظلم؛ مقابله عدد کم با ایمان زیاد، در مقابل عدد زیاد با بی‌ایمانی. نه از جمعیت کم بترسید؛ و نه از شکست بترسید، شکستی در کار نیست. وقتی کار برای خدا باشد، شکست تویش نیست... 📕صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۸ منبع: وبسایت روح الله 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️انکار جنگ نرم! (بخش اول) 🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سال ۹۷ در خصوص فرمودند: « همه‌ جانبه ، امروز قابل‌انکار نیست، با این‌ حال، برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است؛ در این جنگ، و و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت‌اند؛ برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه ملی می‌گذرند، برخی هم با همراهی و به او کمک می‌کنند؛ آن ‌ها مسئوليت‌ ناپذیر و این‌ها دشمن‌شیفته‌اند. در مقایسه با نیروهای مسلح در جنگ سخت، می‌توان گناه این دو دسته را تشخیص داد. امروز در کشور بحمدلله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند؛ این باید روزبه‌روز افزایش یابد». [۱] با این اوصاف، باید گفت که اولین و بدیهی‌ترین وظیفه هنرمندان و دغدغه‌مندان این عرصه، شناخت مختصات جنگ نرم است. در این‌باره گفتنی‌هایی هست: 1⃣شکی نیست که گستردگی پدیده ، بسیار فراتر و وسیع‌تر از پهنه جنگ فیزیکی است؛ به این مفهوم که محدوده جنگ و تهدیدات نظامی مشخص است و حیطه عمل نیروهای متخاصم نیز معین؛ ضمن اینکه اسیب‌‌های وارده در این نبرد، محدود و معلوم است، اما مساله این است که وقتی این شکل از مخاصمه درمی‌گیرد، اولاً همه افراد، اقشار و بخش‌های جامعه را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و ثانیاً احتمال درمان کسانی که در این جنگ آسیب می‌بینند بسیار کم است، زیرا جنس جراحت در این جنگ با زخم‌های نبرد نظامی تفاوت کاملاً ماهوی دارد. کسانی که قربانی جنگ نرم می‌شوند، به معنای واقعی کلمه «تلفات» محسوب می‌شوند، درحالی‌که نیروهای کشته‌شده در جنگ نظامی به‌عنوان قهرمانان ملی و در کشورمان تحت نام «شهید» یاد می‌شوند و اسیب دیدگان، با لقب پرافتخار جانباز مورد توجه و تجلیل قرار می‌گیرند. 2⃣حوزه تهدیدات در عبارت است از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، در حالی‌که حوزه چالش‌های نبرد سخت، امنیتی و نظامی است. موضوعات فرهنگی از قبیل فیلم، کتاب، نشریات، فضای مجازی در این میان اهمیت بیشتری نسبت به دو مقوله دیگر دارند. این سخن از سکان‌دار کشتی انقلاب در خصوص فرهنگ خواندنی است: « مثل هوایی می‌ماند که ما تنفس می‌کنیم. اگر هوا مسموم باشد و انسان ان را تنفس کند ممکن است به مرگ او منتهی شود. درست است که در هر جامعه‌ای فرهنگی هست و افراد ان جامعه از ان تنفس می‌کنند، اما معنایش این نیست که در هر جایی هر کسی از هر هوایی تنفس کرد فرقی نمی‌کند و این تنفس برای او نفع دارد. اگر این‌طور باشد پس این‌همه تلاش برای مبارزه با الودگی محیط‌ زیست برای چیست؟ آیا درست است که بگوییم: این تلاش‌ها چه فایده‌ای دارد؟! هوا که هست و همه هم تنفس می‌کنند، چه فرقی می‌کند که چه هوایی تنفس می‌شود؟! با این حساب آیا درست است که درباره هم بگوییم: مردم آزادند و هر فرهنگی بخواهند می‌توانند داشته باشند؟!». [۲] بر این اساس، به جرات می‌توان گفت که کلیدی‌ترین شاخصه جنگ نرم، تلاش حریف برای تاثیرگذاری بر حوزه فرهنگ ایرانی - اسلامی است. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] بیانات مقام معظم رهبری ۹۷/۰۹/۰۶ [۲] بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۰۱/۰۱ نویسنده؛ کوشکی منبع؛ حوزه نت به نقل از جهان نیوز 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️انکار جنگ نرم! (بخش دوم و پایانی) 🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سال ۹۷ در خصوص فرمودند: « همه‌ جانبه ، امروز قابل‌انکار نیست، با این‌ حال، برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است؛ در این جنگ، و و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت‌اند؛ برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه ملی می‌گذرند، برخی هم با همراهی و به او کمک می‌کنند؛ آن ‌ها مسئوليت‌ ناپذیر و این‌ها دشمن‌شیفته‌اند...». با این اوصاف، باید گفت که اولین و بدیهی‌ترین وظیفه هنرمندان و دغدغه‌مندان این عرصه، شناخت مختصات جنگ نرم است. در این‌باره گفتنی‌هایی هست: 3⃣چالش‌ها و ، پیچیده، چندلایه و برآیند پردازش ذهنی نخبگان و اتاق‌های فکر دشمن است و به همین دلیل، سنجش و اندازه‌گیری آن مشکل؛ درحالی‌ که میزان و حجم استعداد دشمن در تهاجمات نظامی را به جهت جنس واقعی و محسوس آن می‌توان به‌ وسیله ادوات رصد و شناسایی، مورد ارزیابی قرار داد. 4⃣روش اجرا و اعمال در جنگ سخت، استفاده از تهدیدات نظامی و فشار و اجبار است، در حالی‌که در حوزه ، و حرف اول را می‌زنند. از این‌رو، هر چه تبلیغات و شیوه‌های القاء روانی خوش آب و رنگ‌تر باشد، نباید تردید کرد که برای تخریب الگوهای رفتاری و سلب هویت از اقشار مختلف جامعه پیچیده‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود. 5⃣جنگ سخت در رویکرد امنیتی به‌ طور عمده، فروپاشی نظام و تصرفات سرزمینی را هدف قرار می‌دهد، در حالی‌که کاربرد تهدیدات و مترادف است با نهادسازی در چارچوب اندیشه و الگوهای رفتاری نظام لیبرال دموکراسی. 6⃣ دقیقاً مثل جنگ سخت، باید از ستاد فرماندهی متمرکز برخوردار باشد که متاسفانه در حال حاضر، این موضوع فوق‌العاده حیاتی فاقد اتاق جنگ است. نیروها و افسران جنگ نرم به برکت رویش‌های انقلاب بسیار زیاد و قابل توجهند، اما به دلیل اینکه از یک مرکز هدایت نمی‌شوند، طبیعتاً در برخی موارد نمی‌توانند از تاثیرگذاری موردنظر برخوردار باشند. این تعداد بی‌شمار از نیروهای پای‌کار و بسیجی اگر در یک مدار صحیح و برنامه‌ریزی‌شده به انجام فعالیت مشغول شوند، از چنان قدرت سیل‌آسایی برخوردار می‌شوند که می‌تواند در برابر عظیم‌ترین هجمه‌ها تاب‌آوری بی‌نظیری داشته باشد. به‌ عنوان‌ مثال، اگر فقط در بخش از فاز انفعالی به منتقل شویم و نیروهای انقلابی با تولیدات به‌روز، جذاب، کوتاه، تاثیرگذار و برخوردار از صبغه هنری در این عرصه فعالیت کنند، بسیاری از تهدیدات فعلی به فرصت تبدیل خواهند شد. نویسنده؛ کوشکی منبع؛ حوزه نت به نقل از جهان نیوز 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کارشناس فضای مجازی: در چند هفته آینده به علت کمبود برق در اروپا ربات های براندازان خاموش خواهد شد 🔹سید علیرضا آل داود: در تایم لاین براندازها الان جمهوری اسلامی سقوط کرده و صدا و سیما تسخیر شده ما هم طبق اعتراف برخی از این سلبریتی ها ما را به درختان خیابان ولیعصر دار زدند 🔹در فضای حقیقی جامعه ما داریم زندگی مان را انجام می دهیم ادارات باز است دانشجویان عمدتا سر کلاس هستند در چند هفته آینده خواهید دید که با وجود فصل سرما و کمبود برق ربات هایشان خاموش می شود ✳️جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دشمن شناسی از دیدگاه امام علی (ع) - (بخش اول) 🔹از مباحث مهم در (ع)، رفتار حضرت با است. این بحث، هم از جهت و هم شیوه درست برخورد با دشمن را می آموزاند. امام علی (ع) با دشمنانی مواجه بود که پیامبر (ص)با این نوع دشمن مواجه نبود. پیامبر با کسانی مقابله کرد که با گفتار و رفتار خود زنده باد بت!! می گفتند، اما امام علی (ع) با کسانی رو به رو بود که سابقه درخشانی در خدمت به اسلام داشتند! اهل عبادت و قرآن و شب زنده داری بودند؛ با این همه از روح مکتب بی خبر بوده و همین امور، زمینه ساز مقابله آنان با حکومت عدالت گستر مولا علی (ع) شد. امام علی (ع) در حقیقت با مواجه بود، و پُرواضح است که برخورد با این دشمن به مراتب سخت تر از برخورد با کفر آشکار است. بر این اساس است که امام علی (ع) برخورد با دشمنانی این چنین را از مفاخر خود برمی شمرد: «ایها الناس فانی فقات عین الفتنه و لم یکن لیجتری ء علیها احد غیری بعد ان ماج غیهبها واشتد کلبها؛ مردم! این من بودم که چشم را درآوردم و کسی جز من جرات بر آن نداشت، بعد از آن که امواج فتنه همه جا گسترده بود و هاری آن فزونی یافته بود». 🔹حکومت حدودا پنج ساله امیرالمؤمنین امام علی (ع) با سه جریان مخالف مواجه بود: ۱) جاه طلبان و مقام پرستان که در خط مقدم بیعت کنندگان با حضرت بودند و امید آن داشتند که از این راه بتوانند به دنیایی آباد و مقام و ریاستی که در پی آن بودند برسند، اما پس از آن که امام علی (ع) به حکومت رسید و ارزش های الهی را به جای ارزش های پوسیده جاهلی نهاد، از حکومت حضرتش مایوس شده و شروع به مخالفت با آن نموده و علیه حکومت اسلامی امیرالمؤمنین (ع) شورش کردند. نام این گروه در تاریخ اسلام «ناکثین» (پیمان شکنان) می باشد. ۲) ظالمانی که از حکومت پیشین بهره ها می بردند، دزدی ها و غارتگری ها می نمودند و از این راه، اموال فراوانی به هم زده بودند و با سر کار آمدن حکومت عدل، از این غارتگری ها ممنوع گشته و به شدت با ستم آنان مبارزه شد. نام این گروه در تاریخ اسلام «قاسطین» است. «قسط» هم به معنای عدالت و هم به معنای ظلم و عدول از حق آمده است. راغب در مفردات می گوید: «قسط به معنی سهم و نصیب است و هرگاه سهم و نصیب دیگری گرفته شود، قسط به آن گفته می شود و این مصداق ظلم است». 🔹 ۳) کوته فکران و متحجرانی که فقط ظاهری از دین را دیده بودند و حقیقت آن را نفهمیده بودند و به شدت بر عقیده باطل خود استوار بودند. اینان نیز سر شورش بر حکومت امام علی (ع) برآوردند. نام این گروه «مارقین» است، و نام دیگرشان خوارج که بعد از داستان حکمین، در صفین بر ضد امام برخاستند و پرچم مخالفت را برافراشتند. این واژه، از ماده «مروق‌» به معنای پرش تیر از کمان است؛ گویی آنها قبلا در دایره حق بودند ولی به خاطر تحجر و نادانی و خودخواهی از مفاهیم اسلامی و تعلیمات آن به دور افتادند. این سه جریان مخالف را پیامبر گرامی اسلام (ص) در سخنان خود به صراحت پیش بینی فرموده بود: ابو ایوب انصاری گوید: «امر رسول الله (ص) علی بن ابی طالب (ع) بقتال الناکثین و القاسطین و المارقین؛ پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) دستور داد که با سه گروه ناکثین و قاسطین و مارقین پیکار کند». 🔹خود حضرت نیز در خطبه شقشقیه با همین نام مخالفین خود را نام برده است: «فلما نهضت بالامر نکثت طائفه و مرقت اخری و قسط آخرون... ؛ هنگامی که قیام به امر خلافت کردم، جمعی پیمان خود را شکستند و گروهی به بهانه ای واهی سر از اطاعتم پیچیدند و از دین خدا بیرون پریدند، و دسته دیگری راه ظلم و طغیان را پیش گرفتند». تحلیل و بررسی عملکرد این سه جریان مخالف و موضع امیرالمؤمنین (ع) در برابر آنها نقش ارزنده ای در آگاهی امت اسلامی ما از جریان های مخالف نظام و نیز الهام بخش نحوه برخورد با آنان خواهد بود. به یاری خداوند، بر آنیم که به تحلیل این سه جریان مخالف از دیدگاه امام علی (ع) بپردازیم. در بخش‌های بعدی این مقاله به عنوان مدخل، بحثی پیرامون دشمن شناسی از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) تقدیم می داریم. ... نویسنده: حجة الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله پاسدار اسلام، ش ۲۰۹ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شبنامه 994.mp3
11.38M
مهم / لیدرهای آشوب ایران در پایگاه آمریکایی التنف در نزدیک مرز اردن آموزش دیده اند / آموزش های لیدرهای آشوبهای اخیر در التنف / در این مرحله، تحریک گسل اجتماعی در ایران تست شده است/ تلاش هایی از سوی لیدرهای آشوب برای احیای دیگر گسل ها صورت گرفته است/ ایران به آنچه رخ داده چه واکنشی خواهد داشت؟ / قسمت ۹۹۴ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔰در بازار رسانه‌های جهان، رسانه های بزرگ صهیونیستی مثل و ، تعیین کنندگان اصلی روایت ها و دستور کارهای خبری و تحلیلی هستند. با تاسف باید گفت، در حوزه ای ایران، بی بی سی فارسی و نوچه های رسانه ای اش چه شبکه های ای چه روزنامه‌ها و صفحات اجتماعی که محتوا و مدل های تولید آن را اقتباس و تقلید می کنند، ❌فرماندهی جنگ روایت ها ❌را در دست دارند و نقش استراتژیک در کنترل افکار عمومی داخلی خصوصا در شهرهای بزرگ دارند.، شاهدم تغییر بخشی از جامعه ایران طی دو دهه اخیر است و.. و اگر با این «غول روایت ساز» مقابله فکری و رسانه ای نشود، ضربات سهمگین تری از آن خواهیم خورد. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تزریق ویروس خطرناک انفعال و بی تفاوتی به بهانه «عدم دو قطبی سازی» / ترس از دو قطبی شدن؛ چرا؟! ♦️یکی از علل مهم گسست های اجتماعی دمیدن در دو قطبی هایی است که مردم را در مقابل همدیگر قرار می دهد و امروز یکی از راهبردهای کلیدی دشمنان، التهاب آفرینی و نفرت پراکنی در کشور از طریق تحریک قطب های متقابل در متن یا نهان جامعه است که البته در بسیاری از اوقات این دو قطبی شدن ها فرسنگ ها با نیازهای واقعی جامعه فاصله دارد و فقط ابزار رسانه ای در برجسته کردن آن موثر است. نگارنده به جدّ معتقد است که دو قطبی کردن جامعه مطلوب نیست، اما لازم است همه کنشگران فرهنگی و سیاسی به پنج نکته مهم توجه کنند: ⛈ غالبا این، جریان رسانه ای دشمن بوده که با ابزار رسانه و یارگیری از مردم در ایجاد دو قطبی و یا تحریک حساسیت آن نقش داشته و معمولا واکنش مؤمنان جامعه حالت تدافعی داشته که آن هم برای حفظ حداقل ها بوده بنابراین در مواجهه با دو قطبی سازی دیگران حق نداریم نیروهای مؤمن و دغدغه مند را که از سر تکلیف دینی عکس العملی نشان داده اند تخطئه کنیم و الا جوانان مؤمن و انقلابی اگر می خواستند فضای الفت و همدلی را در جامعه به سبب هنجار شکنی هایی که رخ می دهد بشکنند قطعا فضا به گونه دیگری می شد. ⛈ اگر چه باید مراقب دو قطبی سازی های بی فایده و کاذب بود اما باید توجه کرد که گریزی هم از دو قطبی های موجود در جامعه نیست و نمی توان از آنها فرار کرد چون ترس از دو قطبی شدن فضا سبب عدم اعلام موضع قاطع، صریح و به موقع از طرف مؤمنین و منفعل شدن در برابر دو قطبی سازی های رسانه ها و جریان های معاند و در نهایت تسلیم در مقابل اراده دشمن می شود که آن نیز خطایی آشکار است و استحاله فرهنگی مورد نظر دشمن را سرعت می بخشد و قطعا در جنگ اراده ها جبهه مؤمنان را مغلوبه می کند. ⛈ قرآن کریم پر است از بیان دو قطبی های موجود در جامعه و توصیه به استقامت در مقابل فشارهایی که در مقابل جریان توحید وجود دارد. اصلی ترین دو قطبی نیز از منظر قرآن کریم دو قطبی ایمان و کفر است و دیگر مفاهیم متضاد در قرآن کریم مثل نور و ظلمت، خیر و شر، حق و باطل و مانند آن متفرع بر محور اصلی کفر و ایمان هستند. آنچه از حدیث جنود عقل و جهل در ابتدای کافی شریف استفاده می شود نیز این است که دوگانگی بین دو قطب فلسفی معرفتی در نظام خلقت(عقل و جهل)امری اجتناب ناپذیر است. ⛈ امروز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با محوریت قرآن و عترت مورد تهاجم همه جانبه جبهه کفر و نفاق با محوریت التقاط و هوس قرار گرفته و توجه به اصل مقابله به مثل در دفاع از آرمان ها و اصول باید مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه با کج فهمی یا حماقت، حضور میدانی جوانان و نوجوانان دلباخته به اسلام در مقابله با این شیطنت ها را دو قطبی سازی بنامیم و آنها را دلسرد کنیم. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مقابل دو قطبی سازی قریش پس از غزوه حمراء الاسد که شعار «اعل هبل اعل هبل»می دادند به اصحاب خود دستور دادند شعار «الله اعلی و اجلّ» سر بدهند. ⛈ تجربه ثابت کرده که موضع گیری انفعالی برخی از مسئولان و نخبگان فرهنگی کشور، در مقابل تهاجم هیبریدی دشمن و استفاده رسانه ای معاندان از راهبرد دو قطبی سازی نه تنها فضای جامعه را رو به آرامش نمی برد بلکه امنیت اخلاقی و معنوی جامعه را رو به روز بیشتر به مخاطره خواهد انداخت و سنگرهای بیشتری را در عرصه فرهنگی از جبهه انقلاب خواهد گرفت. نتیجه این انفعال هم می شود تئوریزه کردن ترک امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ابزار مهم نظارت عمومی و یک فریضه مسلّم شرعی، آن هم از طرف عده ای به ظاهر مذهبی و انقلابی و این خطری است که امروز جامعه مذهبی ایران را تهدید می کند. 💡 جامعه مؤمنان در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی قطعا با مانع تراشی های بیشتری از سوی دشمنان اسلام مواجه می شوند اما آنچه در این میان مهم است استقامت و عدم انفعال در مقابل هوچی گری های جریان های معاند است. 📝 محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🇮🇷نامه ۳۰۰۰ معلم به رهبر معظم انقلاب /دسیسه‌های هویتی دشمنان را ناکام می‌گذاریم ♦️آن هنگام که جنابتان مسیر پر افتخار انقلاب را به پیمودن مسیر قله‌ها تشبیه نمودید و مخاطرات در مسیر کوهنوردی را به سختی راه انقلاب تعبیر نمودید، دلمان قرص و خاطرمان جمع شد و مگر نه اینکه ایستادن بر آن چه خط مشی گفتمان انقلاب اسلامی و شهیدان عزیز است، عهدی است جانانه که هیچگاه از قلب مردم شریف این آب و خاک و معلمان آزاده زدوده نخواهد شد. ♦️در این مکتب پر افتخار آموختیم آن چه حرکت در مسیر اعتلای عدالت و نیل به حیات طیبه را کُند می‌کند دلسوزانه بیان کنیم و از مقاومت دست نکشیده و در صیانت از آرمان‌های اين راه پر افتخار از پای نیافتیم. ما اینک خود را سربازان جهاد تبیین می‌دانیم. ♦️سربازان حریم مقدسی به نام جمهوری اسلامی ایران که سر و تن و جانمان به فدایش. باز هم می‌گوئیم که در این غبار فتنه و تلاطم خصمانه‌ دشمنان اسلام و قرآن ما پا در رکاب علمدار انقلاب خواهیم ماند. ♦️در روزهایی که دشمنان کینه توز انقلاب نسل نوجوان کشور را آماج دسیسه‎های هویتی و عملیات فریب خود قرار داده‎اند، تمامی دانش‎آموزان خود را که فرزندان عزیزتر از جانمان می‎دانیم تنها نخواهیم گذاشت و مجاهدانه اجازه نخواهیم داد ذره‎ای تردید نسبت به آرمان های بلند و استوار انقلاب در اذهان آنها شکل داده شود. ♦️باشد تا با عنایت خداوند متعال تمامی ایشان سربازان استوار و پای در رکاب بقیه الله اعظم(عج) باشند و ان شاءالله که جز این نخواهد شد. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
💢یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید چطور باشد ♦️امام خمینی(ره):دولت واقعاً باید با تمام قدرت آنطوری که علی علیه السلام برای محرومین دل می سوزاند این هم با تمام قدرت، دل بسوزاند برای محرومین، مثل یک پدری که بچه هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می رود که آنها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید اینطور باشد. 📚صحیفه امام،جلد 18،صفحه 159 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
👆اگر کسی فریاد نزند گناهکار است ♦️۲۱ مهر ١٣٤٢ تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط مجلس شورای ملی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
http://l1l.ir/2o-6 💢«کاپیتولاسیون» به زبان ساده! ♦️امام خامنه ای :«[پیش از پیروزی ] آمریکائی‌ها چند ده هزار مامور در ایران داشتند اینها مامورین سیاسی بودند، امنیتی بودند، نظامی بودند؛ در داخل مجموعه‌ی مدیریت ایران - چه در ارتش، چه در سازمانهای اطلاعاتی، چه در بخشهای برنامه‌ریزی، چه در بخشهای گوناگون دیگر - نشسته بودند، پول و مزد خودشان را به اضعاف مضاعف از دولت ایران میگرفتند، اما برای کار میکردند. این کار بدی بود که در کشور ما اتفاق افتاده بود. رژیم طاغوت به خاطر وابستگی‌اش به آمریکا، به خاطر مزدوری‌اش برای آمریکا، بتدریج در طول چند سال اینها را داخل کشور آورده بود. تا اینجای کار، بد بود؛ اما آنچه که اتفاق افتاد، یک چیز بد مضاعف بود، بد به توان چند بود. ♦️ آن کار بد مضاعف این بود که آمدند در مجلس شورای ملی و مجلس سنای آن روز تصویب کردند که مامورین آمریکائی از دادگاه‌های ایران و امکانات قضائی و امنیتی ایران معافند. یعنی اگر فرض کنید یکی از این مامورین جرم بزرگی در ایران مرتکب شود، دادگاه‌های ما حق ندارند او را به دادگاه بطلبند و محاکمه کنند و محکوم کنند؛ این اسمش است. ♦️این نهایت ضعف و وابستگی یک ملت است که بیگانگان بیایند در این کشور، هر کاری دلشان میخواهد، بکنند؛ دادگاه‌های کشور و پلیس کشور اجازه نداشته باشند اندک‌تعرضی به اینها بکنند. آمریکائی‌ها این را از رژیم خواستند، رژیم طاغوت هم دودستی تقدیمشان کرد: قانون کاپیتولاسیون.» ♦️ : حضور سُلطه‌طلبانه‌ی مأموران آمریکایی در ایران در زمان رژیم پهلوی و تصویب قانون کاپیتولاسیون در جهت مصونیت آنها 🗓 بیست و یکم مهر سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی در سال ۱۳۴۲ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔴کاپیتولاسیون چه بود و از کجا آمد/ روند اجرا و لغو نهایی کاپیتولاسیون در ایران ♦️کاپیتولاسیون به این معناست که اگر تبعه کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی می شد آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور خود فرستاده می شد تا طبق قوانین کشور خودش با آن برخورد شود ♦️کاپیتولاسیون موجب برتری و تقدم اتباع خارجی بر اتباع کشور می شد و باعث می گردید که رجال مملکت را به بیگانگان و قدرت قضایی و سیاسی آنان سوق دهد و حتی در سایه کاپیتولاسیون، بیگانگان هر چه می خواستند به ایران وارد و یا از ایران خارج می کردند. کاپیتولاسیون اصل حاکمیت و استقلال کشور را متزلزل می ساخت و به قوانین خارجی اعتبار برون مرزی می بخشید و اتباع کشور را از حمایت کامل قضایی محروم می کرد و حق مشروع آنان را به بیگانگان می داد و به دلیل همین مضرات جبران ناپذیر، مردم ایران نسبت به کاپیتولاسیون عکس العمل های شدیدی از خود نشان می دادند. ♦️با درخواست وپیگیری امریکا لایحه مصونیت مستشاران و تبعه آمریکا در ایران در 13 مهرماه 1342 در مجلس عالیه به تصویب رسید و در 21 مهرماه 1343 مجددا مورد تصویب نمایندگان دو مجلس سنا و شورای ملی قرار گرفت. ♦️در 4 آبان 1343، امام خمینی (ره) با ایراد سخنرانی مهیج و کوبنده، موضع نهضت را در برابر استکبار غرب و شرق روشن ساخت. اعلامیه امام (ره) در تیراژ وسیعی چاپ و منتشر شد؛ فرازهایی از این اعلامیه به شرح زیر است: " آیا ملت ایران می داند که مجلس به پیشنهاد دولت سند بردگی ملت ایران را امضا کرد؟.... سند وحشی بودن ملت مسلمان را به آمریکا داد.... قلم سیاه کشید بر جمع مفاخر اسلامی و ملی ما... اهانت به ارتش محترم ایران و صاحب منصبان و درجه داران نمود... حیثیت دادگاههای ایران را پایمال کرد... اکنون مستشاران نظامی و غیر نظامی آمریکا با جمیع خانواده و مستخدمین آنها آزادند هر جنایتی بکنند. هر خیانتی بکنند، پلیس حق بازداشت آنها را ندارد... بر پیشوایان دول اسلامی است که فریاد ما را به دنیا برسانند... هدف مراجع عظام و روحانیون در هر جا باشند یکی است و آن پشتیبانی از دیانت مقدسه اسلام و قرآن مجید و طرفداری از مسلمین است.... ♦️لذا در سیزده آبان امام (ره) را از قم دستگیر و به ترکیه تبعید کردند. ♦️حسنعلی منصور که تصویب کاپیتولاسیون و به دنبال آن تبعید امام خمینی را انجام داده بود در نخستین روز بهمن سال 1343 توسط یکی از اعضای "هیات موتلفه اسلامی" به نام محمد بخارایی کشته شد. ♦️سرانجام با پیروزی انقلاب به پیشنهاد هیات وزیران و تصویب شورای انقلاب در تاریخ 23 اردیبهشت 1358، حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه و به طور نهایی لغو شد. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اگر میخواهید بدانید کاپیتولاسیون چه بود این ویدئو را ببینید ♦️۲۱مهر سالروز تصویب کاپیتولاسیون در مجلس ملی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کیفر خواست ۱۵۹ نفر از اغتشاشگران اخیر به دادگاه فرستاده شد ♦️ صالحی، دادستان تهران: علت فوت خانم مهسا امینی در پزشکی قانونی مشخص شده و اگر کسی بخواهد به این بهانه به جان مردم، اموال خصوصی تعرضی کنند برخورد دستگاه قضایی، برخورد قاطعی خواهد بود. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شبنامه 993.mp3
13.23M
شبنامه قسمت 993 قرار بود در آشوبها ایران را بزند ناگفته‌های کودتایی عجیب که شکست خورد حتما به و دیده شدن محتوای این شبنامه کمک کنید سناریویی عجیب و پیچیده از حدود شش ماه پیش روی میز قرار گرفت در همین خصوص بنا بر این شد که در یک "ساعت صفر" ایران به سمت آشوب حرکت کند قرار بود پس از سقوط دو هواپیما و آغازِ بحران در ، اسرائیل به عنوان یک قهرمان وارد شود همزمان در حال ارسال محتواهایی علیه توان کشور بودند (که نمونه هایی بررسی خواهد شد) در این مرحله قرار بود مراکز هسته ای ایران مورد هدف قرار بگیرد شبنامه امشب را با دقت ببینید... ❁❅❁❅❁❅❁❅ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تندروها؟! 🔹رهبر انقلاب: از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم 🔸میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ اسلام، طرفدار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا.(۱) امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛(۲) این نهج‌البلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است 🔹پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛(۳) 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🔹👈پیشبینی ۱۵سال پیش، آینده نگری ناخدای انقلاب را ببینید 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi