میعادگاه شهدا | روشنگری ☫
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا قرآن انجیل و تورات را تحریف شده می داند؟ (بخش دوم) 🔸 #قرآن_كريم از تحريف تورات و
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آیا قرآن انجیل و تورات را تحریف شده می داند؟ (بخش سوم)
🔸 #قرآن_كريم از تحريف تورات و انجيل صريحا سخن نگفته است، اما آیاتی در قرآن وجود دارد که می توان از آنها نتیجه گرفت برخی از اهل کتاب قسمت هایی از تورات و انجیل را که باب میلشان نبوده تغییر می دادند که در نهایت منجر به تحریف لفظی و معنوی آن دو کتاب گردیده است. از جمله آیاتی که به تحریف کتاب های مقدس توسط اهل کتاب اشاره دارند عبارت اند از:
3⃣آیه ۴۶ سوره نساء
🔹یکی دیگر از آیاتی که تحریف تورات را می توان از آن برداشت کرد، این آیه است که: «مِنَ الَّذِينَ هادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ يَقُولُونَ سَمِعْنا وَ عَصَيْنا...؛ جمعى از يهوديان سخنان را از محل خود تحريف مى نمايند و می گویند: ما شنيديم و مخالفت كرديم». اين #تحريف ممكن است جنبه لفظى داشته باشد و يا جنبه معنوى و عملى؛ اما جمله «وَ يَقُولُونَ سَمِعْنا وَ عَصَيْنا» مى رساند كه منظور از تحريف در اينجا همان #تحريف_لفظى و تغيير عبارت است؛ زیرا می گفتند: «ما شنيديم و مخالفت كرديم!» بجاى اينكه بگويند «سمعنا و اطعنا»؛ (شنيديم و فرمان برداريم)، و اين درست به سخن كسانى مى ماند كه گاهى از روى مسخره و استهزاء مى گويند: «از شما گفتن و از ما گوش نكردن!»؛ جمله هاى ديگر آيه نيز شاهد اين گفتار است. [۱]
🔹بسیاری از مفسرین از جمله فخر رازی و میبدی و... در مورد عبارت «یُحَرّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ» تحریف لفظی را احتمال داده اند. [۲] در این آیه به تغییر الفاظ آیات الهی توسط یهودیان تصریح شده و وقتی الفاظ با بیان دیگری بیان شود به مرور در کتابت هم تغییر داده خواهد شد؛ زیرا در آن زمان صنعت چاپ وجود نداشت، و آیات الهی آن گونه که شنیده می شد گاهی مکتوب شده و به نسل های بعدی منتقل می گردید. حال وقتی برخی از یهودیان الفاظ کتب آسمانی که مورد پسندشان نبود را تغییر می دادند شکی در این نیست که آنها را تحریف می کردند. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] تفسير نمونه، مکارم شیرازی، ناصر، دارالكتب الاسلاميه، چ سی و دوم، ج ۳، ص ۴۰۴
[۲] ر.ک: مفاتيح الغيب، فخرالدين رازى، دار احياء التراث العربى، بيروت، ۱۴۲۰ه.ق، چ سوم، ج ۱۰، ص ۹۳؛ كشف الأسرار و عدة الأبرار، رشيدالدين ميبدى، انتشارات امير كبير، تهران، ۱۳۷۱ه.ش، چ پنجم، ج ۳، ص ۶۲۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#قرآن #انجیل #تورات #یهود #تحریف
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
57.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیار مهم / فیلم 6 دقیقه شلیک مستقیم به مردم و پلیس در ایذه / به دیالوگ های عجیب پلیس گوش کنید
در این گزارش به آنالیز فیلم شش دقیقه ای از شلیک تروریست ها به پلیس و مردم در ایذه پرداخته ایم. در این تیراندازی نیروهای مدافع امنیت دیالوگ هایی را مطرح میکنند که در نوع خودش حیرت آور و قابل تامل است. این دیالوگ ها بخشی خطاب به مردم است و برای نجات آنها و بخشی بین خودشان است. از این دیالوگ ها میتوان دریافت نیروی نظامی در ایذه مسلح نبوده اما با این وجود کوشیده مردم از رگبار مسلحین نجات پیدا کنند.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔻 دوگانگیهای شناختی در جنگ روایتها
1- روایتهای متضاد، ما را از هر سو در بر گرفتهاند، اما یکی از این تضادهای روایتی، حیرتانگیز و عبرتآموز است؛
برخی میگویند: "ناکارآمدی نظام"!
ایشان میگوید: "پیشرفت نظام"!
برخی میگویند: "بحران مشروعیّت"!
ایشان میگوید: "تودهنی مردم به جریان اغتشاش"!
برخی میگویند: "خودجوشبودن اغتشاش"!
ایشان میگوید: "برنامهریزی دشمن"!
برخی میگویند: "مردم"!
ایشان میگوید: "عدّۀ بسیار کم در نسبت با مردم"!
برخی میگویند: "چرخۀ خشونت"!
ایشان میگوید: "تنبّه هیجانزدگان و مجازات مجرمان"!
برخی میگویند: "هزینهتراشی ایدئولوژی مقاومت"!
ایشان میگویند: "بیعملیِ دولت اعتدالگرایان"!
برخی میگویند "فساد ساختاری در نظام"!
ایشان میگویند: "الگوشدن نظام در گسترۀ جهانی"!
2- نه ارتباطات آیتالله خامنهای محدود است که بتوان گفت خلاء اطلاعاتی وجود دارد، و نه ایشان که اهل تقوا و اخلاق است، خلاف واقع میگوید. این "جور دیگر دیدن ایشان"، مسألهای است برای کسانی که میخواهند طوطیوار، "حرف دشمن" را تکرار کنند و "نظام" را به محکمه فرابخوانند و آنگاه بهظاهر، دلسوزانه و دوستانه، ادّعای بنانهادن "حمکرانی نو" کنند.
3- اینان همواره طلبکار و مدّعی هستند و حاضر نیستند پاسخگوی این حقیقت باشند که در موقعیّت "تعارض منافع"، مصالح نظام و سعادت مردم را نادیده انگاشتند و داروی تلخ را تجویز نکردند و "زمینۀ مجازیِ" این فجایع و مصائب را از میان نبردند. زخمهای امروز، حاصل "تعللهای منفعتجویانۀ دیروز اینان" است؛ هماینان که خود را به فراموشی زدهاند، ولی ما به یاد داریم که ذهن نوجوان و جوانان را با امالفساد و علتالعللِ کجروایتها تنها نهادند تا فارغ از تنظیمگری و قاعدهمندسازیِ فضای مجازی، مجال برای توطئهچینی و یارگیری و بسیجگری فراهم شود. آنچه که امروز در "خیابانهای شهرها" میگذرد، سالهاست که در "خیابانهای فضای مجازیِ ول" میگذرد. این است عاقبت رهاشدگی و اِعمال قدرت نکردن. مدعیان حکمرانیِ نو، "متهمان ردیفِ اوّل" هستند. مشکل، منطق حکمرانی نظامِ نیست، بلکه مشکل، حضور کارگزارانی چون شماست که در بستر احتضار، همچنان طمع تداومِ همخوابگی با قدرت را دارید.
4- و صدالبتّه اگر هم نظام، محتاج "حکمرانی نو" باشد، محتاج "حاکمان نو" نیز خواهد بود و این فصل جدید، غایبانِ حذفشدهای خواهد داشت که شما از آن جملهاید. به تجربه دریافتیم که راهِ تمدّنیِ انقلاب با حضور نیروهای "عملگرا" و "موقعیّتزده"ای چون شما، گشوده نخواهد شد. این بار باید عزم جبهۀ انقلاب، راندن "متوسطانِ منفعتاندیش" از قدرت و نشاندن "اقویای تمدّناندیش" باشد تا جهش تاریخی رخ بدهد.
5- تصورّشان این است که میان "نظام" و "جامعه"، اختلاف و نزاع افتاده و جامعه میخواهد حقّ خویش را از نظام بستاند، امّا نظام، سخت ایستاده و حاضر نیست سخن مردم را بپذیرد؛ درحالیکه نظام باید در قالب "حکمرانی نو"، خویش را نوسازی کند تا به کام و ذائقۀ مردم، خوش آید. این در حالی است که تمام پیشفرضهای تحلیل یادشده، خطاست. جامعه، همچنان به نظام، وفادار است و در برابر آن قرار نگرفته و نظام بر "لبۀ پرتگاه" نیست. آنچه که مردم میخواهند گرهگشاییِ عملی و عینی است، نه برافراشتن عنوانهای درشت و خالی از حقیقت. مردم در انتظارند تا دولت، گشایشی ایجاد کند. آری، جامعه "در انتظار" است نه "در انفجار". اختلالهای برآمده از حاکمیّت دولت اعتدالگرا در دهۀ نود نیز، به معنی "ناکارآمدیِ نظام" نیست.
6- و از اینها گذشته، آنان که سر در جریان اغتشاش دارند، هرگز چنین مطالبههایی نداشته و ندارند. جنسِ جریان اغتشاش یا "تجزیهطلبی" و "قومیّتمداری" است، یا "براندازی" و "وطنفروشی"، یا "استحالۀ هویّتی" و "ارزشزدایی"، یا "سهمخواهی" و "امتیازگیری"، یا "هیجانزدگی" و "فریبخوردگی". از این جهت است که آیتالله خامنهای تاکنون، جریان اغتشاش را به رسمیّت نشناخته است.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
امکان ملاقات با حضرت.mp3
زمان:
حجم:
4.59M
💠 #سوال کاربران
🔰با توجه به نامه امام زمان به نائب چهارم که در آن مدعیان مشاهده حضرت در زمان غیبت کبری را درغگو خطاب کردند ، پس چطور این همه داستان از ملاقات و تشرفات افراد در کتب معتبر ذکر شده است؟
🎤 عبادی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨جالی خالی عمارها
🔹علامه مصباح فقیه بود و جهت و خط و تفکر ولایت را ترویج و تقویت می کرد. به سازمانها خط میداد، از سازمان و نهاد و حزبها #خط_نمیگرفت.
🔹در فتنه کنونی جای اساتید و فضلا و علمایی خالیست که به جامعه تحلیل بدهند، تولید قدرت نرم کنند و فتنه را به سهم خود، خنثی کنند. این فتنه را با بصیرت و صبر تبدیل به #فرصت کنند.
🔹وقت آن است که راجب #آزادی و نظام تمدنی #اسلام و غرب گفتگو شود و دانش آموزان و دانشجویان و مردم را با ماهیت این کلماتِ که اگر درست #تبیین نشود بدتر از بمب هسته ای کار میکنند،اشنا کنیم..
اما....کجایند عمارها؟
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
Khamenei.ir13920926_7924_128k2.mp3
زمان:
حجم:
3.97M
♨️در تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم، جنگ شناختی و... چه باید کرد؟
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔰 در #مهاباد چه خبر است ❓
👈 واقعا ارتش وارد شده ❓ نه بابا !
❎ وحوش داعشی وطنی یه غلطی کردن که الان مثل .... گیر کردن تو گل !
👈👈 احمق ها دیشب ریختن خونه یکی از عشایر #ایل_منگور که بارها از جنگ تا الان مدافع نظام بودن خودشون رو ثابت کردن ؛ غارتگری کردن و لباس زیر ناموس اون خونه رو تو هوا چرخوندن و فکر کردن شوخیه و همه مثل خودشون بی غیرت هستن..
💠 اما نفهمیدند این ایل کرد غیرتمند چطور غیرتمندی رو در عمل نشون میدن
👌الآنم مردان اون ایل دارن به سنگین ترین شکل ممکن ادبشون میکنن؛ اونقدر سنگین که رسانه های تروریستی فکر کردن ارتش ورود کرده!
👌بله ، ایرانی جماعت با غیرته , خدا رحمت کند #خمینی کبیر را که گفت #عشایر_ذخایر_انقلاب هستند.
🔰سیاست همراه دیانت🔰
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
52.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وحشت وطن فروشها از سفر به قطر / اقدام کثیف انگلیس برای گرفتن تمرکز ایران
جام جهانی قطر و حواشی آن از همان روزهای ابتدایی و با خبر عدم حضور سعودی اینترنشنال ها در قطر حسابی مورد توجه قرار گرفته است. امروز بخشی از این حاشیه ها و آنچه در حال رخ دادن است را مرور خواهیم کرد...
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رصد پهپادهای وزارت اطلاعات از جولان تروریستهای مسلح در اغتشاشات دیروز و دیشب مهاباد
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⚔#جنگ_روایت_ها به زبان ساده...
⭕️فرض کنید سر چهار راهی ، یک ماشین با یک موتور تصادف میکند. پنج نفر از دوستان شما از سر آن چهار راه عبور کردهاند و هنگامی که شما را میبینند ، هر کدام میخواهند آنچه را که دیده اند برای شما تعریف کنند!!!
👀اولی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و راکب موتور غرق در خون شده بود!
👀دومی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و ترافیکی سنگین ایجاد شد!
👀سومی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و امبولانس خیلی زود خود را رسانده بود و راکب موتور را سریع به بیمارستان برد!
👀چهارمی میگوید:یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و ظاهراً راکب موتور مقصر بود!
👀و پنجمی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و من گمان میکنم رانندهی خودرو مقصر است چون سرعت خودرو بیش از حد مجاز بود!
🔴این پنج نفر در حال گزارش دادن از #یک_واقعه هستند ، ولی از پنج زاویهی مختلف ، و نتیجهی آن میشود پنج قرائت متفاوت و پنج نتیجه گیری متفاوت...
⭕️گاهی هر کدام از روایت ها ، بخشی از یک حقیقت واحد هستند و میتوان آنها را کنار هم قرار داد تا صحنهی واقعه روشن تر گردد [مثل روایت های سه نفر اول] و گاهی برخی از روایت ها کاملا با هم در تناقضند ، مثل دو روایت آخر که یکی راکب موتور و دیگری خودرو را مقصر میداند. در چنین روایاتی باید تحقیق نمود که مدارک و منابع کدام روایت معتبرتر است. [مثلا در این صحنهی تصادف برای اعتبار سنجی باید به گزارش پلیس و دوربین های ترافیکی مراجعه کنیم تا دریابیم روایت کدام فرد حقیقت دارد و روایت کدام یک نه]
🔴این یک مثال ساده برای درک چهارجوب جنگ روایت ها بود.
⭕️باید دانست که جنگ روایتها یکی از اصول بنیادی در خبرپراکنی و کار رسانهای است و نکته مهم در این امر این است که هر راوی و هر رسانه بنا بر سلایق ، اولویت،ها ، جهت،ها و منافع خود به روایتگری وقایع و تحلیل اتفاقات میپردازد و به همین خاطر است که ما در این عصر با روایات مختلف و بعضا متضاد روبرو میشویم ، چون رسانه های مختلف ، جهت ها و منافع مختلفی دارند 👈و این اتفاق تکلیفِ مخاطبین در پیدا کردن روایت صحیح و کامل را سخت تر میکند.👉
#سواد_رسانه_ای
✍ میلاد خورسندی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
⛔️کدام آخوند...؟! حکومتی یا غیر حکومتی؟
فضای مجازی که امروز به یک اسلحه جدید برای ظالمین عالَم تبدیل شده، یک اقدام نویی نیست، در زمانهای سابق نیز به اقتضاء خودش دشمن ابزاری هایی داشته است.
مثلا در زمان مشروطه خواهان روزنامه راه اندازی می کنند، قبل تر نیز از تلگراف و سایر ابزار بهره می بردند.
اخیرا در فضای مجازی نامه ای با نام اساتید حوزه مبنی بر محکوم کردن نیروهای امنیتی و مسئولان نظام و حمایت از اغتشاشگران، امضاء و منتشر شد.
بدنه انقلابی حوزه که از این حربه نخ نما و پوسیده آگاه بود از کنار این بیانیه حکیمانه گذاشت.
اما دشمنان نادان برای ایجاد دو دستگی ساختگی با تجربه ای که در دوران مشروطه داشتند، روی این دوقطبی سازی حساب باز کرده بودند، چرا که در همان زمان جریان سکولار برای بد نام کردن روحانیت انقلابی با دروغ به علمای نجف تلگراف زدند که شیخ فضل الله که در شاه عبدالعظیم بست نشسته، برای مخالفت با شما و حکم مشروطه است.
امروزه هم مانند همان سکولارها در حوزه علمیه کسانی هستند که در شیپور از دم گشادش می دمند.
این جماعت، روحانی را به سلیقه خودش تقسیم می کند به امنیتی، حکومتی، وابسته و...
ولی این بار بدنه انقلابی حوزه و مردم متدین و انقلابی فریب بازی کثیف سکولارها و دشمنان کشور را نخورده و دست آنان رو شد.
یکی از فراریانِ غلتیده در دامان غرب، #محسن_کدیور است که اهداف فوق الذکر را دنبال می کند و با تاریخ سازی و تحریف واقعیت به دنبال ایجاد دو گانه حوزه حکومتی روحانی مستقل، مکتب نجف و قم، انقلابی و ضد انقلاب، مدافع مرجعیت و مخالف مرجعیت مستقل و... است.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi