2.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺علت دشمنی آل سعود با جمهوری اسلامی ایران از زبان بن سلمان ملعون
🔹چگونه با حکومتی مذاکره کنیم که اعتقاد به مهدی دارند و می خواهند مقدمات ظهورش را فراهم کنند.
✍اگر فرعون توانست جلوی ظهور حضرت موسی علیه السلام را بگیرد و شداد توانست جلوی ظهور حضرت ابراهیم علیه السلام را بگیرد و یهودیان و ابوسفیانیان توانستند جلوی ظهور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بگیرند شما و اربابانت هم خواهید توانست. انشاالله بزودی توسط مقدمه سازان ظهور یمنی به درک واصل می شوید و ظهور نزدیک تر خواهد شد.
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
امواج شبهه سی آبان.mp3
زمان:
حجم:
24.86M
#رادیوگفتگو
بررسی ۳ رمز عملیاتی رسانههای بیگانه؛ اغتشاش_اعتصاب_ترور
✒️ویژه #رفتارشناسی_رسانه_های بیگانه
🔻مهمانان برنامه:
🔸دکترعلیرضا داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی
🔸حجت الاسلام دکتر علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
🔹🔹🔹
▫️آنارشیسم و #ترور، ایستگاه آخر یا قله اغتشاشات؟
▫️#رمزگشایی_تقابلی در نسبت مردم و حاکمیت چگونه شکل میگیرد؟
▫️تفاوت روایت سازی و #انگاره_سازی در جریان جنگ روانی چیست و چرا؟
▫️پروژه ترور و #اعتصاب را در حوادث اخیر چگونه می توان تحلیل کرد؟
▫️#افکار_عمومی چگونه معرکه جنگ های روانی قرار می گیرد؟
▫️چگونه باید التهاب و #آشوبهای_ذهنی را کنترل کرد؟
▫️ایستگاه روایت و #ایستگاه_تبیین و ایستگاه شناخت در حوادث اخیر را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
-ویراست دوم- مهسا امینی.pdf
حجم:
6.74M
بررسی #تکنیکهای_اقناعی و روش های عملیات روانی در اغتشاشات اخیر
🔻مناسب جهت #تدریس و #کلاسداری و اجرای تخصصی و عمومی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
radio-goftego-01_06_22-16_00.mp3
زمان:
حجم:
14.4M
#بخش_اول گفتگو با موضوع مولفه های قدرت جهان تشیع و هراس رسانههای معاند
🔹رادیو گفتگو برنامه امواج شبهه، سه شنبه ۲۲شهریور ۱۴۰۱
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
radio-goftego-01_06_22-16_30.mp3
زمان:
حجم:
14.4M
#بخش_دوم گفتگو با موضوع مولفه های قدرت جهان تشیع و هراس رسانههای معاند
🔹رادیو گفتگو برنامه امواج شبهه، سه شنبه ۲۲شهریور ۱۴۰۱
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
1_1702944889.pdf
حجم:
224K
ده فاز #جنگ_روایتها در مقام تحلیل و تبیین عملیاتی/ از انگاره سازی تا اغتشاش و براندازی
علیرضامحمدلو، پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
4_5796366263567519777.pdf
حجم:
901.5K
🔹تکنیک های #کنش_رسانهای_موثر در جنگ روایت ها
✍محمدلسانی، کارشناس و پژوهشگر رسانه
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔎چرایی شانتاژها و جنگ روانی علیه تیم ملی
🔹از یازده مطلب اخیر صفحه ورزشی رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال، ده مطلب پیرامون اغتشاشات است و صرفاً یک مطلب به صحبتهای جانی #اینفانتینو پرداخته است.(اینفانتینو از اروپا و تاریخ استعماری ۳۰۰۰ساله اش در کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده بود)
❔سؤال، چرا این رسانهها اینگونه به ورزش نگاه میکنند و در تلاشند تا مردم را علیه تیم ملی یک کشور که آبروی آن کشور است بشورانند؟
▫️پاسخ، علت چنین رفتاری را باید تفاوت #کارکردهای_ورزش_ملی و قهرمانی با کارکردهای این رسانهها دانست.
🔸ورزشهای ملی مانند فوتبال خصلتی که دارد موجب وحدت جامعه میگردد. فقیر و غنی، فارس و غیر فارس، شیعه و سنی هنگامی که به ورزش ملی میرسند اختلافها را کنار میگذارند و برای آنها ورزش ملی یک #هویت_ایرانی میسازد. و این با رویکرد رسانه تجزیهطلبی مانند ایراناینترنشنال در تضاد است.
🔸اگر ورزش ملی وحدتساز است او قصد دارد که دیگرساز باشد و هر ایرانی به جای عشق و افتخار به تیم ملی کشورش، انگشت اتهام را به سمت دیگری نشانه رود و هم وطنش را بیغیرت و یا به صفت قبیحه دیگری معرفی کند. کارکرد دیگر ورزش ملی مانند فوتبال تزریق روحیه نشاط به جامعه است در صورتی که طرف مقابل به دنبال #سیاهنمایی_مطلق از جامعه است و آنچه میتواند نشاط را به جامعه آورد را به طور کلی منتفی میداند و با آن در ستیز است.
🔸لذا ما بیشتر از اینکه با یک موضوع ورزشی مواجه باشیم با یک جنگ شناختی از نوع فوتبالی مواجهیم. طرف مقابل تلاش دارد تا هر آنچه مؤلفههای ملتساز وجود دارد از پرچم و سرود ملی گرفته تا فوتبال و هر ورزش قهرمانی دیگری را از جامعه ما بزداید. در این جنگ شناختی وظیفه هر ایرانی باغیرتی در گام اول خنثیسازی تاکتیک دشمن است. باید تلاش کنیم که فوتبال عامل وحدتساز درون جامعه ما شود نه #عامل_غیریتساز و تفرقهافکن. نکته دوم؛ قبول کنیم همین که در این جنگ شناختی سنگین، این بازیکنان پای به زمین گذاشتهاند خود شاه مهرهای برای باطل کردن جنگ شناختی ابو ارهها بودهاند.
🔹شروع بازیها قطعاً شروع حاشیهها خواهد بود؛ سرود خواندن یا نخواندن، خوشحالی کردن یا نکردن و... . در این حاشیهها یک انسان وطنپرست نباید موضوعات فرعی را بر موضوعات اصلی یعنی مقابله با #جنگ_شناختی دشمن اولویت دهد و وارد تقابل با هموطن خود گردد. با #اولویتبندی اجازه ندهیم در این زمین پر از مین، قربانی جنگ شناختی دشمن شویم.
✍یعقوب ربیعی
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
🔎چرا ورزشکاران قهرمان ایرانی خوشحال نیستند؟
▫️شادی نکردن و نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان و کادر فنی فوتبال ساحلی و کشتی فرنگی که به ترتیب قهرمان جام بین قارهای و جام جهانی شدند را با #رویکرد_رسانهای چگونه می توان تحلیل کرد؟
▫️واقعا به مردم اهمیت نمی دهند و مقابل شادی ملت، گارد گرفته اند یا پای واقعیت دیگری در میان است؟ فارغ از اینکه فدراسیون و پروتکل های موجود باید پاسخگوی این #پیام_منفی در سطح ملی و بین المللی باشند، این مساله را از زوایه دیگری هم میشود فهمید.
▫️۴ مهرماه در همین رابطه، یادداشتی نگاشته شد که برای فهم این موقعیت و نوع واکنش رسانه ای ما موثر است.👇
🔎سلبریتی ها، حباب اطلاعاتی و تله پژواک!
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
#پلان_تفکر
▫️رهبری معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰/۵/۱۲) میفرمایند:
🔸امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و #جنگ_نرم و تبلیغات رسانهای است…
🔸کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم.
حالا بگذریم از آن آدمهای غافلی که از رسانههای داخلی هم به نفع دشمن استفاده میکنند -که حالا آن محلّ بحث ما نیست- لکن [دربارهی] آن کسانی هم که قصد خیر در این زمینه دارند، ما کمکاری داریم.
🔻در زمینهی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و #تمهیدات_رسانهای باید قویتر و هوشمندانهتر عمل بکنیم.
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
✏️عملیات روانی و تکنیکهای آن/قسمت اول
🔸موسسه فرهنگ و سواد رسانه تبیین متناسب با نیازسنجی محتوایی مخاطبان در صدد است به واکاوی دقیق مفهوم عملیات روانی و تکنیکهای آن در روزهای آتی بپردازد. در همین راستا در اولین قسمت به تبیین مختصر مفهوم #عملیات_روانی خواهیم پرداخت و در قسمتهای بعدی تکنیکهای آن با ذکر مثال تشریح خواهد شد.
🔹تعریف
عملیات روانی، به عنوان علمی میان رشته ای، پدیدارهای اجتماعی را از منظر علوم روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات، علوم سیاسی و ژئوپلیتیک رسانه، مورد پژوهش و بررسی قرار میدهد.
🔸اصطلاح «عملیات روانی» یکی از مفاهیم متداول در مکاتبات و مذاکرات استراتژیستها، نظریه پردازها و کارشناسان علوم سیاسی است.
🔹علیرغم گستردگی این مفهوم و وسعت آن، بهره برداریهای مختلفی از مفهوم عملیات روانی می شود. اتفاق نظری پیرامون مفهوم آن وجود ندارد تاحدی که پندار افراد، گروه ها و دولت های مختلف از مفهوم عملیات روانی بسیار متفاوت است.
🔸تفاوتها و تشابه تعاریف از سه منظر هدف، ابزار و مخاطب قابل بررسی است.
الف) بررسی عملیات روانی از حیث هدف
🔹عملیات روانی از حیث هدف در تمامی تعاریف دارای دیدگاه مشترکی هست. آنها هدف خود را #تأثیر_گذاری بر عقاید، نگرشها، احساسات و عواطف و رفتارها به منظور نیل مخاطبان به هدف مجری عملیات روانی بیان می کنند.
برای مثال آقای عاصف از تحلیل گران برجسته عملیات روانی در این زمینه معتقد است: اقدامات سیاسی، نظامی و ایدئولوژیک که برای ایجاد احساسات، نگرشهای رفتار مطلوب در گروههای دوست، دشمن، بیطرف و مخالف به منظور تأمین مقاصد ملی، طراحی و اجرا می شود.»
ب) بررسی عملیات روانی از حیث ابزار
🔸عملیات روانی از حیث ابزار به چند بخش قابلیت تقسیم دارد. گروهی که ابزار را صرفا نظامی، اقتصادی و سیاسی میدانند. گروهی دیگر، تعاریف را مجموعه ای از اقدامات تبلیغاتی، نظامی و سیاسی و اقتصادی می دانند.
برای نمونه می توان به تعریف ذیل اشاره نمود: استفاده اصولی از تبلیغات و فعالیتهای ارتباطی توسط یک دولت یا مجموعه ای از دولت ها به منظور تأثیرگذاری بر نظرات، احساسات، موضع گیریها و رفتار گروههای دوست، دشمن و یا بیطرف، در راستای تحقق سیاستهای دولت یا دولتهای مزبور و اهداف آنها.»
به نظر می رسد این تعریف، عملیات روانی را به #تبلیغات_رسانهای محدود کرده است و نارسایی مفهومی برای پوشش مقاصد عامل در طراحی عملیات روانی دارد.
🔹در تعریف دیگر از حیث ابزاری، هیئت علمی دفاعی آمریکا در گزارشی عملیات روانی نظامی را این گونه تعریف می کند: «برنامه هایی که نگرشها، عقاید و احساسات دولتها، سازمانها، گروهها و افراد هدف را تهییج یا تقویت میکنند تا رفتاری ایجاد کنند که از اهداف سیاست ملی آمریکا و مقاصد فرمانده صحنه جنگ در سطوح استراتژیکی، عملیاتی و تاکتیکی حمایت کند. بر این اساس ارتباط رسانه، سیاستمداران و نظامیان برای اثربخشی عملیات روانی الزامی است.»
ج) بررسی عملیات روانی از حیث مخاطب
🔸در عملیات روانی از حیث مخاطب تعاریف متفاوتی را دارا میباشند. بعضی مخاطب عملیات را دشمن خارجی میدانند و بعضی دیگر، دوست و بی طرف را نیز منحصر به مخاطب عملیات روانی میدانند.
🔹در همین راستا ارتش آمریکا عملیات روانی را این گونه تعریف می کند: «جنگ روانی استفاده دقیق از تبلیغات و دیگر اعمالی است که هدف اصلی آن تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، انگیزه ها و رفتار دشمن، افراد بی طرف یا دوست است به نحوی که عامل پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. در این تعریف مخاطبان دشمن، افراد بی طرف یا دوست مدنظر گرفته شده است.»
🔸در مجموع می توان گفت که عملیات روانی عملیاتی است برنامه ریزی شده به منظور اثرگذاری بر احساسات، انگیزه ها، استدلالهای عینی و در نهایت تأثیرگذاری بر جامعه مخاطب و نیل دادن آن به هدف مدنظر مجری عملیات روانی، مشترک در همه ی تعریف است. و فرقی ندارد که این عملیات از حيث تبلیغاتی يانظامی، سیاسی، اقتصادی رخ میدهد.
ادامه دارد...
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi
📝تکنیکهای عملیات روانی/قسمت دوم
🔸در روند واکاوی #عملیات_روانی و تکنیکهای آن، در این شماره به تقسیم بندی عملیات روانی و رویکردهای آن می پردازیم. در یک تقسیم بندی کلی عملیات روانی را می توان به پنج نوع تقسیم کرد:
۱. عملیات روانی راهبردی
♦️این عملیات عموما برای پیشبرد اهداف گسترده یا دراز مدت و در هماهنگی با طرح ریزی راهبردی کلی طراحی می شود و معمولا در آینده دور تاثیراتی دارد.
🔹مخاطبان این عملیات را شهروندان و نظامیان دشمن که خارج از منطقه جنگی به سر می برند و همچنین کل جمعیت کشورهای دوست، بی طرف یا دوست دشمن ما ( متعهدان دشمن) تشکیل می دهد؛ نمونه ای از این عملیات، فعالیتهای تبلیغاتی هر کشور برای کاهش تولید صنعتی کشور هدف است.
۲. عملیات روانی تاکتیکی
🔸عملیات روانی تاکتیکی علیه سربازان دشمن در میدان نبرد و همچنین علیه اتباع همان دولت صورت می گیرد.
🔹این نوع عملیات روانی در حالت محلی است و هدف آن، ضعیف کردن مقاومت نیروهای دشمن و یا فراخواندن مردم به همکاری با قوای در حال پیشرفت و همچنین ایجاد مانع در راه تلاش های جنگی دشمن است.
♦️هدف اصلی جنگ روانی تاکتیکی، درهم شکستن نیروهای نظامی شرکت کننده در جنگ و عناصر پشتیبانی کننده آنها است.
۳. عملیات روانی تحکیمی
♦️این نوع جنگ به منظور افزایش همکاری مردم غیرنظامی در سرزمین خودی صورت می پذیرد. هدف نهایی طراحی و اجرای جنگ روانی تحکیمی، پیروزی در جنگ، برقراری صلح و خفظ پیروزی است.
🔸در جنگ روانی، مجریان، فعالیتهای خود را به جلب اعتماد و حمایت مردم و همچنین ارائه آموزشهای لازم به آنان به منظور افزایش آگاهی و شناخت نسبت به دسیسه های دشمن و ایستادگی در برابر #شایعات و اکاذیب معطوف میدارند.
🔹در این زمینه، رهبران و سیاستمداران محبوب می توانند نقش محوری را ایفا کنند.
۴. عملیات روانی عملیاتی
♦️این نوع عملیات برای دستیابی به هدف های میان مدت طراحی می شود. مخاطبان آن مردم هر کشور یا قوم و نژاد خاص هستند.
🔸طرحهای استکباری آمریکا برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی در برهه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه ریزی های روان شناختی آمریکا پیش از عملیات طوفان صحرا و سپر صحرا برای وادار کردن عراق به تسلیم شدن، نمونه هایی از این نوع عملیات است.
۵.عملیات روانی در #بحران
🔸در این نوع عملیات روانی هریک از طرفین می کوشند تا شرایط ذیل را مهیا سازند؛ ۱. توده های مردم را متقاعد سازند تا آنان را به دستیابی به اهداف خویش یاری کنند. ۲. از گرایش مردم بی طرف به جبهه مخالف جلوگیری می کنند.۳. چهرهای غیرانسانی و ضد بشری از مخالفان خود ارائه می کنند. ۴. به گونه های مختلف، مانع بهره گیری نیروهای مخالف از اطلاعات و اخبار ضد خودی شوند. ۵. چهره رهبران مخالفان را نزد نیروهای آنان مخدوش سازند.
🔹در عملیات روانی هنگام بحران هریک از طرفین می کوشند تا با هزینه کمتر دشمن را محکوم به شکست کنند.
♦️و در ادامه باید به عملیات روانی از منظر نحوه اجرا بپردازیم که به دودسته اصلی تقسیم می شود؛ که عبارت اند از:
۱. عملیات روانی آشکار
🔹عملیات روانی آشکار معمولا با استفاده از #تبلیغات_سفید انجام می شود. تبلیغات سفید یعنی تبلیغاتی که هویت منبع آن معلوم است. اغلب موارد این نوع عملیات روانی با عناوین رسمی اجرا می شود.
۲. عملیات روانی پنهان
♦️عملیات روانی پنهان، عملیاتی است که منبع انتشار آن فاش نمی شود. این عملیات به گونه ای طراحی و اجرا می شود که دولت مسئول آن معلوم نباشد و یا اگر هم کشف شد، آن دولت بتواند هرگونه دخالتی را انکار کند.
عملیات روانی پنهان، معمولا با #تبلیغات_سیاه و خاکستری به اجرا در می آید.
🔸تبلیغات سیاه، تبلیغاتی است که به منبع غیرواقعی نسبت داده میشود. این تبلیغات وانمود می کند که از داخل سرزمین دشمن (سرزمین تحت اشغال دشمن) و یا نزدیک آن پخش می شود.
نوع دیگر تبلیغات، تبلیغ خاکستری است که از منبع بیهویت منتشر می شود و منبع انتشار خواهان اعلام هویت خود نیست.
ادامه دارد...
📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی
🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی
@varjovi
@shohadayevarjovi