eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
411 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
19.1هزار ویدیو
926 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»: حاشیه‌ای بر موضع‌گیری اخیر رهبر انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر این‌که حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان می‌کنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون می‌توان قانون را «تغییر» داد، می‌توان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسان‌هاست و اگر نظر جمعیِ انسان‌ها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاین‌رو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آن‌که «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیل‌شدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدای‌متعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبهه‌دار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب». ۲. نباید کسانی‌که حجاب را «به‌طور کامل» رعایت نمیکنند به «بی‌دینی» و «ضدّانقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم میکنی؛ درحالی‌که بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از این‌جور خانم‌ها بودند و اشک می‌ریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکنند؛ اینها دخترهای خودمان‌اند. در مراسم ماه رمضان که عکس‌هایش را برای من می‌آورند، اشک می‌ریزند؛ من حسرت میخورم به آن‌جور اشک‌ریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمی‌شود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»‌هایی داریم که باید نقص‌ها را «برطرف» کنیم و هرچه می‌توانیم برطرف کنیم بهتر است.‌(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی‌ را که «حجاب کامل» ندارند، «بی‌دین» یا «ضدّانقلاب» دانست. رعایت‌نکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزه‌جویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده می‌کنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت می‌کنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ درحالی‌که اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین می‌کردند. در واقع، دین‌داری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دین‌گریزی» و «انقلاب‌ستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهم‌ساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بی‌تفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیل‌کردن امربه‎‌معروف و نهی‌ازمنکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعه‌ای از ضعف‌های اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمی‌توان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارج‌شدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیرخودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعی‌شان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون». ۳. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همین‌هایی که «حجاب نیمه‌کاره» دارند، به‌کلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان فرستنده(همان). در اینجا میان «حجاب نیمه‌کاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ به‌صورتی که «کشف حجاب» به‌عنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. ازاین‌رو، زنانِ دارای «حجاب نیمه‌کاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شده‌اند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمه‌کاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که به‌کلّی «کشف حجاب» کرده‌اند. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام سجاد (ع) و تحقق جامعه آرمانی خیررسان 🔹معرفت دینی، موجب تکامل روحی انسان در دو بعد فردی و اجتماعی می‌شود، به همین جهت است که کلام گهربار معصومین علیهم‌ السلام ضرورتاً باید در پیشانی همه کارهای جامعه اسلامی قرار گرفته، و همت و رغبت همگان در تحقق بخشیدن به کلام آن بزرگواران باشد. برای ساخته شدن ، راهی نیست جز آن که همه افراد آن جامعه، به سهم و اندازه و توان خود در شکل‌دهی ارزشهای واقعی جامعه نقش داشته باشند. در این باره، سخن بسیار راهگشای (ع) میتواند محور اساسی نیل به چنین جامعه آرمانی باشد. امام زین‌العابدین (ع) در این باره با زبان دعا و درخواست از خدای متعال، عرض میکنند: «به دست من برای مردم و جاری کن و آن را با منّت‌گذاری من تباه مکن، و مرا اخلاق والا عطا فرما و از فخرفروشی نگاه‌دار». [۱] 🔹در دین اسلام رساندن به دیگران، یکی از دغدغه‌های اساسی مؤمنان شمرده شده است؛ تا جایی که رسول خدا (ص) میفرماید: «هرکس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، مسلمان نیست». [۲]  به جامعه اسلامی، ابعاد و مصادیق گوناگون و مصادیقی متناسب با شرایط زمان و مکان دارد. برای گسترش افراد جامعه نسبت به یکدیگر مراحلی قابل تصور است؛ چنانکه در دعای مذکور امام سجاد (ع) نیز دیده میشود. شوق و رغبت درونی آن حضرت، اولین عامل سوق‌دهنده ایشان به سوی نیکی‌رسانی به مردم است و به همین خاطر است که از خدای متعال درخواست میکند او را واسطه خیررسانی به مردم قرار دهد. 🔹با اینکه به نظر میرسد این مرحله، چندان اهمیتی نداشته باشد، اما در واقع مهم‌ترین مرحله برای خیررسانی به مردم همین مرحله است. در توضیح آن باید گفت؛ کسی میتواند خواهان واقعی خیر رسیدن به دیگران باشد که قبل از آن، روح خود را از رذایل اخلاقی بزرگی همچون تنگ نظری، حسد، تکبر و... آسوده کرده باشد. در غیر اینصورت، همچنان که در عبارت بعدی دعای امام سجاد (ع) آمده است، شخص در هنگام کمک به دیگران، ارزش و فایده کار خود را با منّت نهادن بر دیگران از بین می‌برد و کار خود را ضایع می‌کند؛ به عبارت دیگر کسی می‌تواند میل و رغبت وافر نسبت به به دیگران داشته باشد که راه دل خود را از هر مانع اخلاقی هموار ساخته باشد. 💠ریشه‌های منت‌گذاری 🔹با اینکه گاهی، اخلاق اطرافیان موجب می‌شود تا انسان نیز همانند آنها به در کارهای خیر عادت کرده باشد، اما منت نهادن در هنگام انجام خوبی‌ها، ریشه‌هایی عمیقتر از این دارد. ضعف ایمان به خدا و یا غفلت از آخرت از جمله اصلی‌ترین دلایلی است که موجب می‌شود انسان به جای امید داشتن به اجر اخروی، درصدد یادآوری کار نیک خود برآید. قرآن کریم، را از نظر تأثیر، همانند ریاکاری دانسته و میفرماید: «اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، صدقه‌‏هاى خود را با و آزار، باطل نکنید، مانند کسى که مالش را براى خودنمایى به مردم، انفاق میکند و به خدا و روز بازپسین ایمان ندارد». [۳] 💠ضعف شخصیت درونی 🔹تفاوت اساسی و درونی انسان های کریم با دیگر افراد این است که آنها بر خلاف دیگران، ظرف دل خود را با ارزش‌تر از آن میدانند که بخواهند آن را با دلبستگی‌ های کم ارزشی مثل مادیات و یا با اخلاقهای پستی همچون تکبر و حسد پر کنند. کسی که کار خیر خود را به دیگران گوشزد میکند، شرایطی دارد که کار نیکش، دلش را پر کرده؛ در حالی که افراد بزرگوار، از سویی کارهای نیک خود را به راحتی فراموش میکنند و از سوی دیگر، کار نیک دیگران را یادآوری میکنند؛ چنانکه امیرالمؤمنین (ع) در این باره میفرماید: «هرگاه کسی در حق تو احسان و کار خوبی انجام داد آن را یادآور شو و هرگاه تو کار خوبی در حق کسی انجام دادی آن را فراموش کن». [۴] 🔹عدم توانایی در فراموشی کارهای خوبی که انجام داده‌، از سویی و یادآوری آنها به دیگران که موجب از دست رفتن ارزش آن کار نیک میشود، از سوی دیگر، نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی درونی و شخصیتی فرد در فراموش کردن کارهای نیکش است. همچنان که در ادامه دعای امام سجاد (ع) آمده است، نشانه دیگر ضعف شخصیت افراد آن است که به خاطر کارهایی که انجام داده‌اند یا میتوانند انجام دهند به دیگران فخرفروشی میکنند. امام علی (ع) نیز در این باره میفرماید: «فخرفروشى، از بى‌مقدارى است». [۵] برای داشتن جامعه‌ای بزرگ و آرمانی، باید همه افراد، دلهایی بزرگ، همت هایی برای به یکدیگر بدون منت گذاری داشته باشند. پی نوشت‌ها؛ [۱] صحیفه سجادیه، نیایش بیستم [۲] علل الشرائع، ص۱۳۱ [۳] بقره، آیه ۲۶۴ [۴] مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۱۲، ص۳۶۱ [۵] تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص۳۰۷ حجت‌‌الاسلام محسن رفیعی استاد حوزه علمیه قم منبع: تسنیم 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohada
🔷️ تبیینِ دو اصل در الف. اصول و مبانی ب. امور مورد تحریف دشمن که آنها ۵مورد هستند 1⃣ مقابله با بزک پهلوی 2⃣ بیان دستاوردها 3⃣ چرایی مشکلات کشور 4⃣ بیان دستاوردهای دولت 5⃣ تبیین واقعیت‌های دنیا 🔹 برشی از سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملیات روانی دشمن غبارپراکنی سیاسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
29.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عملیات روانی تکنیک تمسخر 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شایعه مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمن(۱)  امروزه شایعه به عنوان قوی‌ترین حربه دشمن و مهم‌ترین ابزار جنگ روانی وی در میدان مقابله با نظام اسلامی است. غفلت در این زمینه و کنترل نشدن وسائل ارتباط جمعی، رسانه‌ها و فضای مجازی در برابر شایعات، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به اعتقاد و اعتماد مردم وارد آورد. واژه‌های «شایعه»، «اِرجاف»، «اَراجیف»، «اِذاعه»، «خبر فاسق» و «خبر نامطمئن» در رابطه با شایعه، در قرآن مطرح شده و خدای متعال نیز در مقابل این گناه کبیره فرمان شدیدترین مجازات را صادر کرده است؛ زیرا خطرات زیانباری برای جامعه اسلامی دارد و امنیت روانی جامعه اسلامی را به هم می‌ریزد. در این فرصت به اهداف، آثار و راه‌های مقابله با شایعه می‌پردازیم. الف) تعریف شایعه شایعه در اصطلاح، به انتشار خبر پنهانی، بی‌اساس و ناروایی که در میان مردم زبان به زبان می‌گردد، اطلاق می‌شود.  دهخدا در تعریف شایعه می‌گوید: «شایعه، خبر بی‌اساسی است که گوینده آن را برای ترور شخصیت انسان برجسته و آبرومند و یا هر موضوع دلخواه ـ فردی یا اجتماعی ـ در جامعه نشر می‌دهد».  بنابراین شایعه از گناهان کبیره‌ای همچون دروغ، تهمت، بهتان، غیبت و ... نشأت گرفته و سبب شایع شدن این گناهان در جامعه می‌شود. ب) اهداف شایعه شایعات می‌تواند با اهداف و انگیزه‌های مختلفی ساخته شده و پخش شود. برخی از این اهداف و انگیزه‌ها عبارتند از: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شایعه مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمن(۲) ب) اهداف شایعه شایعات می‌تواند با اهداف و انگیزه‌های مختلفی ساخته شده و پخش شود. برخی از این اهداف و انگیزه‌ها عبارتند از: 1. ایجاد وحشت بخشى از شایعات، به منظور ایجاد ترس و وحشت و نگرانى در جامعه تولید و پخش مى‌شوند؛ مانند شایعه تخریب سد فرات و تغییر جریان آب فرات در جنگ صفین که معاویه توسط عمروعاص در جامعه راه انداخت تا لشگر کوفه را با این شایعه بترساند. 2. ترویج بدبینى برخی شایعات برای ترویج ‏بدبینى و آزار و اذیت نسبت ‏به اشخاص یا   گروه‌هاى محبوب یا مقتدر در جامعه ساخته می‌شود؛ مانند شایعاتى که علیه پیامبر اکرم در صدر اسلام منتشر مى‏شد،  با هدف ایجاد بدبینی بود. همسر عزیز مصر نیز برای مخفی کردن خطایش، نسبت زنا به حضرت یوسف را در جامعه پراکنده کرد تا نسبت به آن حضرت بدبینی ایجاد کند. 3. ایجاد اختلاف گاه شایعه برای تفرقه ایجاد کردن میان گروه‌ها و اقوام مختلف است؛ مانند شایع کردن دروغ‌هایی به نام شیعه و دروغ‌هایی به نام اهل‌سنت تا میان این دو گروه اختلاف ایجاد شود و خط وحدت و مقاومت بشکند. چندی پیش در فضای مجازی شایعه‌ای مبنی بر  پس فرستادن خون‌های اهدایی هلال احمر ایران به فلسطین با این توهین زشت که «خون شیعه نجس است»، پخش شد. فضای این شایعه با ناصبی نشان دادن فلسطینی‌ها و سوءاستفاده از حس مذهبی ایرانی‌ها، سعی داشت تا حدودی افکار عمومی را در برهه خود تحت تاثیر قرار دهد و البته داده بود.  شایعه دیگری با همین نیت ایجاد شد که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرمود: از جمله در قضیه‌ غزه ـ در این جنگ بیست و دو روزه‌ چند ماه قبل ـ‌ جمهوری اسلامی در همه‌ سطوحش، از رهبری و ریاست جمهوری و مسئولین گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و کمک و سپاه و غیره، همه در خدمت برادران فلسطینی مظلوم و مسلمان قرار گرفتند. در بحبوحه‌ این حرف‌ها، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل می‌کند؛ دائم می‌روند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک می‌کنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، می‌گویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن ‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند؟! بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی؟! این‌جور حرف زدند، این‌جور اقدام کردند، این‌جور کار کردند.    4. فریب افکار عمومی فریب افکار عمومی براى پنهان‌سازى اهداف واقعى دشمن استفاده مى‏شود؛ مانند قرآن به نیزه کردن لشگر شام هنگام شکست و رواج این شایعه که ما اهل قرآنیم، چرا با هم بجنگیم؟ 5. غلبه در جنگ اقتصادى هدف از این شایعه، ایجاد حالتى از نگرانى و ترس در بازار مالى یا اوضاع اقتصادى کشور به‌ویژه در زمان بحران‌ها و جنگ‌هاست. متأسفانه امروزه دشمنان داخلی و خارجی با این حربه، می‌کوشند تا در جنگ اقتصادی پیش آمده، پیروز میدان باشند؛ برای مثال افزایش روزمره قیمت برخی کالاها، موجب رواج شایعات اقتصادی و تقویت آن توسط دشمن می‌شود. تصور «گران‌تر شدن قیمت کالاها در زمان آینده» باعث افزایش خرید مردم نسبت به روزهای عادی می‌شود. در این میان برخی افراد نیز به محض شنیدن چنین شایعاتی، با هجوم به فروشگاه‌های مواد غذایی، تلاش می‌کنند تا از قافله عقب نمانند و اقلام مورد نظر را خریداری نمایند؛ اگرچه نیازی به آن کالا نیز نداشته باشند. 6.  توجیه اعمال زشت از دیگر اهداف شایعات، توجیه کار خلافِ خلافکاران است. امام على می‌فرماید: «ذَوُوا الْعُیُوبِ‏ یُحِبُّونَ‏ إِشَاعَةَ مَعَایِبِ النَّاسِ لِیَتَّسِعَ لَهُمُ الْعُذْرُ فِی مَعَایِبِهِمْ:  افراد آلوده و معیوب، تلاش می‌کنند عیوب دیگران را فاش نمایند تا برای خلاف‌های خویش، راه توجیه فراهم سازند». 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شایعه مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمن(۳) مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای سید علی اکبر حسینی که در صدا و سیما برنامه «اخلاق در خانواده» داشت، می‌گفت: روزی شخصی گفت از شما غیبت کرده‌ام، مرا حلال کنید. بعد توضیح داد که وقتی شما از حقوق همسر می‌گفتید، من چون پیش زنم کم آوردم، گفتم حرف‌های این سید را باور نکن. او اصلا در خانواده‌اش چنان بداخلاق است که حد ندارد و من از همسایه‌های او شنیده‌ام. بعد این دروغ را برای دفاع از خودم گفتم و بین مردم شایع کردم تا تخلف خودم را بپوشانم. ایشان که به خاطر توفیق در اجرای برنامه «اخلاق در خانواده» مورد غضب دشمن قرار گرفته و از قربانیان شایعات بود، می‌فرمود: در حرم مطهر حضرت امام رضا نشسته بودم، یکی از زوّار شروع به پرس‌و‌جو درباره صحت شایعات علیه من کرد. پاسخ دادم: «شایعه، تیری است که دشمن آماده می‌کند و به دست دوستان و مؤمنان می‌دهد و دوست مؤمن در جوار حرم رضوی به قلب انسان فرو می‌کند».  بنابراین منشأ شایعه، دشمن است؛ اما عامل پخش و به هدف رساندن آن، دوستان هستند. 7. عقده‌گشایی حسودان، کینه‌ورزان و انسان‌های شرور ـ که توان دیدن خوبی‌ها و موفقیت‌های دیگران را ندارند ـ علیه خوبان شایعه‌پراکنی می‌کنند. امام علی فرموده است: «عَادَةُ اللِّئَامِ وَ الْأغْمَارِ أذِیَّةُ الْکِرَامِ وَ الْأحْرَارِ:  عادت ناکسان و ابلهان، آزار جوانمردان و آزاداندیشان است». ج) آثار شایعه اگر چه شایعه‌پراکنی در ظاهر کار بسیار آسانی به نظر می‌رسد و هر کس به راحتی می‌تواند شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی کند، امّا آثار سوء و مخرب و جبران‌ناپذیری را در جامعه به جای می‌گذارد. برخی از آثار زیانبار شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی عبارتند از: 1. زمینه‌سازی قتل گاهی پخش شایعه و رد و بدل کردن چند عبارت در ظاهر، موجب ریخته شدن خون بی‌گناهان می‌شود؛ برای مثال پس از حضور نیروهای حشدالشعبی در مناطق سیل‌زده ایران در ایام نوروز 1398 که به منظور امدادرسانی صورت گرفت، برخی سلبریتی‌ها، جریانات سیاسی آلوده و غربزده‌، با حضور نیروهای بسیج مردمی عراقی مخالفت کردند. جریان وابسته به ضدانقلاب خارج‌نشین نیز در راستای سیاه‌نمایی علیه حشدالشعبی با شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی به نام یک طلبه (که در عالم واقعیت، هویتی خارجی نداشت)، صفحه‌ای مجازی ساخته و به دروغ ادعا کردند یک روحانی، فتوای «جهاد نکاح» در خدمت حشدالشعبی برای زنان ایرانی را داده است! بعد از پخش این شایعه، بر دامنه انتقادات از حشدالشعبی در فضای مجازی افزوده شد. هنرپیشه‌ای نیز به این دروغ و شایعه جریان وابسته به ضدانقلاب دامن زد و با بازنشر صفحات مربوط، به عقده‌گشایی و تحریک احساسات عمومی پرداخت. رواج این شایعه و تحریک احساسات عمومی سبب شهادت مظلومانه روحانی متعهد حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی قاسمی همدانی گردید. 2. جابه‌جایی ارزش‌ها گاهی دشمن به واسطه شایعه، ارزش‌ها را جابه‌جا می‌کند؛ یعنی «معروف» به جای «منکر» و «منکر» به جای «معروف» می‌نشیند تا آنجا که ‌امام حسین ‌با آن همه فضایل، «خارجی» و یزید شراب‌خوار و عیاش، «امیرالمؤمنین» لقب می‌گیرد. در زمان حاضر نیز دشمن بسیار کوشید با رواج شایعات، جای «مظلوم» و «شهید» را با «ظالم» و «ستمگر» و «جلاد» جابه‌جا کند. از همین رو بود که مقام معظم رهبری هشدار داد و فرمود: مراقب باشیم تا در دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشود؛ زیرا ملت ایران در دهه شصت مظلوم واقع شد و به دلیل اینکه تروریست‌ها و منافقین و پشتیبانان آنها به امام و ملت ایران ظلم و خباثت کردند، ملت در موضع دفاع قرار گرفت و در نهایت هم پیروز شد.  📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
شایعه مهم‌ترین ابزارجنگ نرم دشمن(۴) د) روش‌های مقابله برای کنترل شایعه، می‌توان از شیوه‌های مختلفی استفاده کرد و خطرات این تهدید اجتماعی را کاهش داد. برخی از این شیوه‌ها عبارتند از: 1. اطلاع‌رسانی‌های دقیق  مسئولان با عمکرد صحیح و اطلاع‌رسانی‌های دقیق، نقش مهمی در کنترل شایعات دارند و می‌توانند آن را مهار کنند. 2. مراجعه به منابع مطمئن عادت دادن مردم به استفاده از منابع مطمئن در مقابل شایعات، نقش مؤثری در کشف حقایق و خنثى‌سازى شایعات دارد و دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان مأیوس می‌گرداند. چنانچه در آیه ۶ سوره حجرات تصریح شده است که اگر شخص فاسقی خبر برای شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید. 3. آگاهی‌بخشی آگاه کردن مردم نسبت به رویدادهای اجتماعی و نیز اطلا‌ع‌رسانی سریع و صحیح، زمینه اعتماد متقابل میان دولت و ملت را فراهم می‌کند و ارائه منبع موثق اخبار اجتماعی از سوی دولت، زمینه‌ بسیاری از سوءتفاهمات و اخبار نادرست را از بین می‌برد. برای مثال می‌توان شایعات را در صدا و سیما یا سایت‌ها و رسانه‌ها مطرح نمود و به آنها پاسخ داد. چنانکه هاشم بن عتبه از همراهان امام علی به شایعه نماز نخواندن حضرت یا شرکت امام در قتل عثمان که در جنگ صفین مطرح شده بود، پاسخ داده و ضمن ایجاد فضا و زمینه آگاهی‌بخشی در برخی افراد، شایعه را نیز تا حدودی خنثی نمود.   4. تقویت اعتقادات و اخلاق جامعه با آموزش معارف الهی و سخنان گهربار اهل‌بیت، می‌توان اعتقادات و اخلاق جامعه را تقویت نمود و تأثیر شایعات را در جامعه کاهش داد. 5. اجرای حدود الهی شایعه‌پراکنان، باید به دست قانون سپرده شوند تا طبق حکم خدا و قانون اسلامی با آنان رفتار شود. 6. پاسخ غیرمستقیم گاهی پاسخ غیرمستقیم، می‌تواند درمان خوبی برای خنثی کردن شایعه باشد. روش زیبای خطیب مشهور، استاد محمد تقی فلسفی، با شایعه نمونه مناسبی در این زمینه است. ایشان در خاطراتش می‌نویسد: من زمانى به دلیل سابقه مبارزاتم با حزب توده و نام نبردن از مصدق در منابر، در معرض تهمت‌ها و نسبت‌هاى ناروا قرار گرفتم. مخالفین من نامه‌اى اعتراض‌آمیز براى آیت‌اللَّه بروجردى ارسال و به ایشان اعتراض کردند که چرا از فلانى حمایت مى‏کنید، در حالى که دخترهایش در کاباره‏ها مى‏رقصند! آقاى بروجردى از این نامه سراسر تهمت بسیار ناراحت شدند؛ زیرا مى‌دانستند که من در آن زمان چهار فرزند پسر و تنها یک دختر دارم که آن هم چهار یا پنج ساله است. ایشان نامه را برایم فرستادند و فرمودند آن طور که صلاح مى‌دانید در یکى از سخنرانى‌هاى خود که از رادیو پخش مى‌شود، به نحوى مناسب آن را تکذیب کنید. من که نمى‌خواستم به مردم بگویم چنین نامه‌اى نوشته شده‏ است، موضوع را به گونه‌اى مطرح کردم که کسانى که این شایعه را شنیده‌اند و یا خواهند شنید، به بطلان آن واقف شوند (دیگران هم که این شایعه را نشنیده‌اند، باخبر نشوند). در آن منبر گفتم: تربیت فرزند اهمیّت بسیار دارد، امّا تربیت فرزند دختر و حفظ او از انحراف اخلاقى به مراتب سخت‌تر از تربیت پسر است و این مطلب را من نمى‌توانم آن‌طور که باید درست بفهمم؛ زیرا تنها یک دختر خردسال دارم و مى‌دانم مراقبت از دخترانى که به سن بلوغ رسیده‌ و وارد اجتماع شده‌اند، براى پدران و مادران چقدر مشکل است. شما باید این را از والدینى بپرسید که دختران در سنین بلوغ دارند تا واقف به سختى‌ها و مشکلات تربیت آنها گردند... بدین ترتیب آن شایعه را تکذیب کردم. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 شایعه مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمن(۵) هـ) نقش شایعه در ترور شخصیت امام حسین در حماسه عاشورا نیز دشمن از حربه شایعه به طور گسترده بهره برد؛ چنانکه گفته‌اند مظلومیت امام حسین از لحاظ ترویج شایعات و ترور شخصیت حضرت، مهم‌تر از شهادت جسم او و پایمال شدن زیر سم اسبان است. دشمن از این ابزار روانی چنان بهره برد که مردم غافل را در مقابل امام حسین، به نحو گسترده‌ای بسیج کرد. استفاده از شخصیت‌های تأثیرگذار همچون عمر بن سعد، شریح قاضی و ...، رواج شایعات گوناگون و نشر دروغ‌های پی در پی، تأثیر فراوانی در شهادت آن حضرت داشت. روش دشمن در تمامی جنگ‌های ناجوانمردانه‌اش، بهره‌گیری از حربه خطرناک شایعه‌سازی است. در همین راستا شایعه خارجی  بودن را مطرح کردند و عمرو بن حجّاج، خطاب به لشگر نفاق فریاد زد: «لا تَرتابوا فی قتلِ من مَرَقَ من الدین و خالَفَ الامامَ:  برای کشتن کسی (حسین) که از دین خارج شده و با امام (یزید) به مخالفت برخاسته، به خود تردیدی راه ندهید». تأثیر این شایعه تا آنجا بود که در روز روشن و مقابل چشم مردم، اهل‌بیت پیامبر را به کوچه و بازار آوردند و به آنها تهمت «خارجى» زدند و گفتند: «أَتَوْا بِرَأْسِ خَارِجِیٍّ خَرَجَ عَلَى يَزِيدَ:  سر یکى از خارجى‌ها را که بر یزید خروج کرده است آورده‏اند». این‌گونه بود که دشمن از همه‌ ابزارهای تبلیغاتی خود برای مقابله با حضرت سیدالشهداء، استفاده کرد و فضایی را به‌وجود آورد که زمینه را برای کشتن فرزند رسول‌خدا ‌مهیا نمود. در حقیقت رسانه‌های مخالف اهل‌بیت، ترور شخصیتی را مقدم بر ترور فیزیکی کرده و موفق به نگارش تاریخی وارونه شده بودند که در آن نامی از امام حسین ‌و خانه‌ای که او درآن زاده شده بود، نبود. همه‌ این پیروزی‌های رسانه‌ای برای بنی‌امیه، به یُمن سازش خواص خائن و سکوت خواص بی‌بصیرت و بی‌تفاوت بود. حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم پاک‌نیا تبریزی* منبع: ره توشه راهیان نور 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
دومین جنگ ویران‌کننده در انتظار اروپا  ثمانه اکوان در حالی که اروپا در حال تلاش برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه است و احتمال می‌رود به زودی این جنگ وارد دومین سال خود نیز بشود، به نظر می‌رسد دنیا باید در انتظار دومین جنگ در منطقه شرق اروپا نیز باشد. دومین جنگ اروپایی که با افزایش تنش‌ها بین صربستان و کوزوو آغاز شده، ممکن است بحران‌های اقتصادی و به ویژه بحران انرژی و افزایش تورم را در اروپا چندین برابر کند. روزنامه «واشنگتن‌پست» هفته گذشته در همین زمینه نوشت: «سه دهه پس از فروپاشی خونین یوگسلاوی سابق، خصومت‌های قومیتی که آتش درگیری‌ها را برانگیخته، همچنان ادامه دارد. کوزوو در سال ۲۰۰۸ استقلال خود را از صربستان جمهوری سابق یوگسلاوی اعلام کرد، اما صربستان آن را رها نمی‌کند. تهاجم روسیه به اوکراین بُعد جدیدی به این بن‌بست افزوده است و اکنون، ارتش صربستان پس از هفته‌ها تشدید تنش‌ها بین مقامات کوزوو و اقلیت صرب محلی، دستور آماده‌باش داده است.» تنش‌های قومیتی در منطقه کوزوو، اختلافات زیادی بین جمعیتی حدود یکصد هزار نفره از صرب‌های ساکن در کوزوو و مردم این منطقه ایجاد کرده است که اوج این اختلافات در ماجرای الزام شهروندان صرب به استفاده از پلاک‌های خودروی کوزوویی دیده شد. در مرداد سال جاری میلادی، مقامات کوزوویی تلاش کردند اقلیت صرب را وادار کنند تا پلاک خودروها و مدارک شخصی خود را بر اساس آنچه دولت پریشتینا ارائه می‌دهد، تغییر دهند و از پلاک‌های صادر شده از طریق دولت صربستان خودداری کنند؛ اما بسیاری از اقلیت‌های صرب ساکن در کوزوو این دستور دولتی را تهدیدی علیه هویت‌شان و توهین‌آمیز قلمداد کردند. کوزوو هم صربستان را به تحریک مردم در این منطقه متهم کرده است، زیرا «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان امکان اعزام نیرو به کوزوو برای حمایت از اقلیت صرب را مطرح کرده بود. به نظر می‌رسد، افزایش تنش‌ها که منجر به درگیری‌های پراکنده در منطقه نیز شده است، می‌تواند در صورت تداوم، به جنگی تمام‌عیار بین قومیت‌های گوناگون این منطقه کشیده شود. بر همین اساس، اتحادیه اروپا، آمریکا و ناتو ضمن درخواست از صربستان و کوزوو برای اجتناب از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر، خویشتن‌داری دو طرف را خواستار شدند. اتحادیه اروپا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا در بیانیه‌هایی گفتند: «ما از همه می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند، اقدام فوری و بدون شرط برای تنش‌زدایی از وضعیت کنونی انجام داده و از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر یا تهدید یا ارعاب یکدیگر اجتناب نمایند.» جنگ روسیه با اوکراین بر پیچیدگی مسئله کوزوو و صربستان نیز افزوده است؛ زیرا به نظر می‌رسد طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین، تلاش دارند دخالت‌هایی را نیز در جنگ احتمالی بین کوزوو و صربستان داشته باشند. در این میان، پوتین مسئله کوزوو را- که بیشتر کشورهای غربی استقلال آن را به رسمیت شناخته‌اند، اما صربستان تنها «خودمختاری» آن را قبول دارد- با دو منطقه در شرق اوکراین مقایسه کرده است که از سال ۲۰۱۴ از سوی جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه کنترل می‌شود. رهبران صربستان و کوزوو نیز از جنگ اوکراین برای تشدید لفاظی‌های خود بهره برده‌اند. این خطر وجود دارد که تشدید تنش‌ها به سایر بخش‌های بالکان غربی، از جمله بوسنی و هرزگوین سرایت کند. ناتو البته تلاش کرده است نیرویی سه هزار نفره را برای حفظ صلح در منطقه نگه دارد، اما به نظر می‌رسد حضور ناتو در منطقه خود موجب درگیری‌های بیشتری شود و حساسیت‌های روسیه نسبت به این مسئله را بالا ببرد. در این میان، روسیه اعتقاد دارد حق با صربستان است، اما دخالتی در این ماجرا نخواهد داشت. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با حمایت از موضع دولت صربستان در مناقشات با منطقه خودمختار کوزوو، اتهام‌زنی‌ها به مسکو مبنی بر ایجاد تنش بین دو طرف را تکذیب کرد. پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن ردّ ادعای کوزوو مبنی بر اینکه صربستان تحت نفوذ روسیه قصد دارد این منطقه را بی‌ثبات کند، گفت: «صربستان یک کشور مستقل است و این کاملاً اشتباه است که به دنبال نفوذ مخرب روسیه در آنجا باشیم.» 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مذهبی های قورباغه ای!!! 🤔الان همه ما مثل قورباغه شدیم؟!!! 🇮🇷 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شب میتونی کنار مُرده بخوابی؟! 🎙استاد رحیم پور ازغدی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نهج البلاغه 🔹در راه خدا با اشتیاق عمل کن 🎤 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲عاجزانه،عارفانه ازتک تک دوستان خواهش میکنم این کلیپ رامشاهده کنند؛🤲 تا بدانیم(به اصطلاح)مماشات حکومت چه دلیلی دارد. 👋تقاضادارم ببینید؛👋وببینانید.👋 💥کلیپ؛ 🦂فتنه ای بزرگتراز فتنه۸۸باحضور۷۰مجتهدبرای براندازی نظام!!🦂 👹کلیپی موشکافانه درباره فتنه ای بزرگترازفتنه 88!!👹 واینکه چرانظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرنگون نمی شود؟! 👋مدت زمان: 8 دقیقه 27 ثانیه👋   اینهاراجع به اسلام کارشناس ومتفکردارند؛ که می نشینند بررسی می کنند؛ ودرباره‌ی ملتهاو اندیشه‌هاوروحیات ومذاهب گوناگون، پرونده‌هایی درست می کنند؛ ودرمراکز تحقیقاتی وفرهنگی وجاسوسی و سیاسی خود، تمام آن پرونده‌های آرشیو شده رادومرتبه مطرح می کنند؛ وکارهای تحقیقاتی جدیدانجام می دهند. این که می شنویم دراسرائیل، سمیناری تحت عنوان «شناخت اسلام و تشیع در ایران» برگزار می شود؛ به همین معناودرهمین جهت است. دربسیاری ازجاهای دنیا، سمینارهاوجلساتِ تحقیقاتی توسط دنیای غرب وسرمایه‌داری واستکبارتشکیل می شود؛ وتزهای گوناگونی برای بازنگری به اسلام مطرح می گردد. استکبار،همه‌ی وجودش رااندیشمندانه درجهت اداره‌ی مطلوب خودش به کارمی گیرد؛ وکاملاًبافکرحرکت می کند؛ وجریانات جهانی راهدایت می نماید؛ تامحفوظ بماند؛ چون می داند که اگرفکروپیش‌بینی وآینده‌نگری نکرد؛ واگرآمارنداشت؛ ضربه خواهدخورد. عالیترین وممتازترین دستگاههای فکری، دراختیاراستکبار است. اینها،ازپانزده یابیست سال پیش، برای مسایل بلند مدت سرمایه‌داری، فکر وطراحی می کنند؛ ونقشه می ریزند؛ تادرآینده ازآن جواب بگیرند. بیانات رهبرم در۷ آذر ۱۳۶۸ @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | زندگی به سبک رسانه ✅ بین سبک زندگی رسانه‌ای چهره ها و سبک زندگی واقعی آنها همیشه باید فاصله بگذاریم. در برابر ستاره سازی باید هوشیارانه برخورد کنیم و اجازه ندهیم موفقیت یک نفر در یک رشته و زمینه خاص به موفقیت در کل زندگی آن تعمیم داده شود و تبدیل به الگویی برای ما شود. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دو قطبی کردن دنیا ✅ روایتی از تاب آوری ملت ایران... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | تاب آوری ملت ایران 🔸 جمهوری خواه و دموکرات ندارد، آمریکایی ها نشان دادند، در حوزه تحریم و فشار یک خط را می روند و هدفشان ملت است؛ ملتی که البته بیش از ۴۰ سال است، طعم تلخ ناجوانمردی سیاسی و اقتصادی و حتی پزشکی و دارویی و برخی متحدهایش را چشیده است. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | "ملت مقاوم" ✅ شروع تحریم ها؛ یک سال پس از انقلاب... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | "هوشمندی" - قسمت اول 🔸 شهر هوشمند مانند هر فناوری دیگری، عین داشتن فواید زیاد، تهدیدات و خطراتی را نیز برای مصرف کنندگان خود دارد. به همین خاطر به کارگیری آن در فرایند ، مستلزم شناخت کامل و همه جانبه آن است. 🔹 یکی از مهمترین عواملی که شهرهای هوشمند را تهدید می کند، اشتراک گذاری اطلاعات در بستر اینترنت است. هنگامی که اطلاعات مختلف مدیریتی یک شهر را در بستر به اشتراک بگذاریم، دسترسی افراد مختلف در آن راحت تر شده و از این طریق می توانند اختلالات زیادی را به وجود آورند. از های ساده تا شکستن اشخاص گرفته تا از کار انداختن تمام خدمات هوشمند شهری. 🔸 علاوه بر اقداماتی که سازمان ها در راستای کاهش خطرات انجام می دهند، مردم نیز باید خود را نسبت به تمامی خطرات و این افزایش دهند تا کمترین آسیب به آن ها وارد شود. 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | "هوشمندی" - قسمت دوم ✅ تهدیدات و خطرات هوشمندسازی شهرها... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | "ملت مقاوم" - قسمت اول 🔹 در مرام و مسلک ایرانی ها، گرفتن دست ضعیف همیشه رسم بوده و فرض. در مقابل، وایسادن جلوی کسی که حرف ناحساب می زند و فکر و عملش پر از کینه و دشمنیه! 🔸 جمهوری خواه و دموکرات ندارد، آمریکایی ها نشان دادند، در حوزه تحریم و فشار یک خط را می روند و هدفشان ملت است؛ ملتی که البته بیش از ۴۰ سال است، طعم تلخ ناجوانمردی سیاسی و اقتصادی و حتی پزشکی و دارویی و برخی متحدهایش را چشیده است. 🔹 اما چه شده که تا امروز این درخت کهنسال یعنی شاید خم شده اما خم به ابرو نیاورده؟ 🔸 چه شده که را دیده اما زانو نزده؟ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | "ملت مقاوم" - قسمت دوم ✅ روایتی از فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران بعد از انقلاب! 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
40.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻 | مستند نبرد کیبوردها: قسمت اول 🔸 به جای گلوله و بمب از بیت ها و بایت ها استفاده می کنند! 🔹 در اوج ها، هیچگاه تجهیزات مخابراتی، موبایل، سیستم عامل های اندروید و ... تحریم نمی شوند. چه دلیلی می تواند داشته باشد. وقتی در کشور ما دارو تحریم است وقتی مراودات بانکی تحریم است، صنعت ما تحریم است، ولی تجهیزات مخابراتی شاید گران بدست ما می رسد اما سهل الوصول است و ما می توانیم تهیه کنیم. چرا؟ چون حریف ما می خواهد اشراف اطلاعاتی از طریق ابزارهای داشته باشد و هیچ موقع این ابزارها را از دسترس ما خارج نمی کند. 🔸 دنیایی را با 50 میلیارد ریزپردازنده تصور کنید که به وصل است. آن ها 50 میلیارد نقطه حمله محسوب می شوند. 👈 پس تک تک ما هم باید نقشی در در این جبهه نبرد برای خودمان قائل باشیم. 💻 نبردی نابرابر که از صفحه شروع میشه... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
43.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻 | مستند نبرد کیبوردها: قسمت دوم 🔸 به جای گلوله و بمب از بیت ها و بایت ها استفاده می کنند! 💻 نبردی نابرابر که از صفحه شروع میشه... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi