🌷شُـهَـدا زِنـده انـد🌷
امام خمینی (قدس سره) : سربازان من در گهواره ها هستند! ... و امروز گهواره ها هنوز هم مهد سربازان #خمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام
صبح تون معطر به ذکرصلوات برمحمدوآل محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)🌷
🍃🌼 اللَّـهُمَّ 🌼🍃
🍃🌷 صَلِّ 🌷🍃
🍃🌼 عَلَى 🌼🍃
🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃
🍃🌼و آلِ 🌼🍃
🍃🌷 مُحَمَّد 🌷🍃
🍃🌼وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌼🍃
به رسم ادب هرصبح:
السلام علی رسول الله وآل رسول الله❤️
السلام علیک یااباعبدالله الحسین❤️
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا❤️
السلام علیک یابقیة الله فی ارضه(عج)❤️
السلام علیکم جمیعاو رحمت الله و برکاته..💚
و لعن الله علی اعدائهم اجمعین...🔥
🕊🌹🕊
سلام بر تو اے مولایے ڪہ سینہ
مبارڪت گنجینہ علم اولین و آخرین
است.
سلام بر تو و بر روزے ڪہ بہ تمام
جهانیان جرعہ هاے حڪمت خواهے
نوشاند.
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
✋سلام حاضرترین غایب زمین☀️
همراه حسین در اتاق کوچکی در اهواز بودیم.
هر دو مطالعه می کردیم.
حسین مشغول خواندن نهج البلاغه بود که متوجه شدم چهره اش منقلب شد و اشک می ریزد.
به صفحه نهج البلاغه نگاه کردم و شماره صفحه را به خاطر سپردم، تا بعد از بیرون رفتن حسین به آن مراجعه کنم و علت گریه اش را بفهمم.
بعد از ان که حسین از اتاق بیرون رفت، سراغ نهج البلاغه رفتم و صفحه مربوطه را باز کردم.
خطبه امیرالمومنین (ع) در فراق یاران با وفایی بود که حضرت ناله می کند و می فرماید: «اَین عمار؟ اَین ذوالشهادتین؟ کجاست عمار؟»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم او را زیرک ترین فرمانده جنگ میدانست!
➫⇣ʝσɨŋ👇🏻
➤ @shohadazendeaand
╠═══ ⃟💌ꪻ🌷═══╣
#شهیدانه
#شهید_بهشتی
🔴 حتی یکبار هم به من، تو نگفت!
💠 همسر شهید بهشتی میگوید: چیزی که در بیست و نه سال زندگی مشترکمان دیدم ملایمت و صبر ایشان بود.
در کارهای خانه به من کمک میکردند، در خرید لوازم مورد نیاز، رسیدگی به باغچهها و بعضی وقتها شستن ظروف آشپزخانه مشارکت داشت.
مطلبی که هیچ گاه از یادم نمیرود احترام او نسبت به من بود و در مقابل من هم حرمت ایشان را رعایت میکردم، در سراسر زندگی حتی یکبار هم به من تو نگفت!!
شهید بهشتی 🌺
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | «گر نگاهی به ما کند زهرا(س)»
4_5816747094567815745.mp3
5.08M
#یادمون_باشه رضایت مادر ، رضایت خداست
▫️هر چه لطیف تر است ، آتش به او کاری تر است ؛ اگر اهل دقت باشی ، هر وقت ثواب یا خطایی کرده باشی ، سریعا در عکس العمل مادرت با تو ظاهر می شود ؛ شاید فکر کنی بی علت از تو دلگیر است یا بی علت از تو خوش حال است ، اما این یک سنت الهی است :
" خدا از طریق حال ِمادر با ما سخن می گوید ؛ حال او ملاک و ترازوی احوالات ماست ؛ رضایت او رضایت خدا و رضایت خدا رضایت اوست."
💫A💫:
👥 #مباحث_دینی
♦️ اعدام و خشونت
♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️🔹♦️
⁉️سوال
آیا اعدام کردن اقدامی خشونت جویانه و ضد احساسات انسانی نمی باشد؟
آیا بهتر نیست به جای از بین بردن قاتل به فکر تربیت او باشیم ؟
آیا به جای درمان یک انسان مریض باید او را بکشیم و مانند خودش رفتار کنیم ؟
✍پاسخ :
👌در تفسیر نمونه چنین آمده است :
«گروهی که بدون تامل، بعضی از مسائل جزائی اسلام را مورد انتقاد قرار داده اند به خصوص درباره مساله قصاص سر و صدا راه انداخته می گویند:
1⃣جنایتی که قاتل مرتکب شده بیش از این نیست که انسانی را از بین برده است، ولی شما به هنگام قصاص همین عمل را تکرار می کنید.
2⃣ قصاص جز انتقامجوئی و قساوت نیست، این صفت ناپسند را باید با تربیت صحیح از میان مردم برداشت، در حالی که طرفداران قصاص هر روز به این صفت ناپسند انتقامجوئی روح تازهای میدمند.
3⃣ آدمکشی گناهی نیست که از اشخاص عادی یا سالم سرزند، حتما قاتل از نظر روانی مبتلا به بیماری است، و باید معالجه شود، و قصاص دوای چنین بیمارانی نمی تواند باشد.
4⃣ مسائلی که مربوط به نظام اجتماعی است باید دوش به دوش اجتماع رشد کند، بنابراین قانونی که در هزار و چهارصد سال پیش از این پیاده می شده نباید در اجتماع امروز عملی شود.
5⃣آیا بهتر نیست به جای قصاص، قاتلان را زندانی کنیم و با کار اجباری از وجود آنها به نفع اجتماع استفاده نمائیم با این عمل هم اجتماع از شر آنان محفوظ میماند، و هم از وجود آنها حتی المقدور استفاده می شود.
🔶اینها خلاصه اعتراضاتی است که پیرامون مساله قصاص مطرح می شود.
♦️دقت در آیات قصاص در قرآن مجید جواب این اشکالات را روشن می سازد «و لکم فی القصاص حیاة یا اولی الالباب »
1⃣ در پاسخ به ایراد اول : ازبین بردن افراد خطرناک گاه بهترین وسیله برای رشد و تکامل اجتماع است
🔹نظام طب، کشاورزی، دامداری و ... روی این اصل عقلی (حذف موجود خطرناک و مزاحم ) بنا شده که برای حفظ بدن، عضو فاسد را قطع می کنند، شاخه های مضر و مزاحم را می برند و... کسانی که کشتن قاتل را فقدان فرد دیگری می دانند تنها دید انفرادی دارند، اگر صلاح اجتماع را در نظر بگیرند و بدانند اجرای قصاص چه نقشی در حفاظت و تربیت سایر افراد دارد در گفتار خود تجدید نظر می کنند
2⃣ درمورد ایراد دوم بایدتوجه داشت که اصولا تشریع قصاص هیچگونه ارتباطی با مساله انتقامجوئی ندارد، زیرا انتقام به معنی فرونشاندن آتش غضب بخاطر یک مساله شخصی است، درحالیکه قصاص به منظور پیشگیری از تکرار ظلم و ستم بر اجتماع است و هدف آن عدالتخواهی وحمایت از سایر افراد بیگناه می باشد.
3⃣درمورد ایراد سوم که قاتل حتما مبتلا به مرض روانی است و از اشخاص عادی ممکن نیست چنین جنایتی سر بزند، باید گفت در بعضی موارد این سخن صحیح است و اسلام هم درچنین صورتهائی برای قاتل دیوانه یا مثل آن حکم قصاص نیاورده است، اما نمی توان مریض بودن قاتل را به عنوان یک قانون و راه عذر عرضه داشت، زیرا فسادی که این طرح به بار می آورد و جراتیکه به جنایتکاران اجتماع می دهدبرای هیچکس قابل تردید نیست، و اگر استدلال در مورد قاتل صحیح باشد در مورد تمام متجاوزان و کسانی که به حقوق دیگران تعدی می کنند نیز باید صحیح باشد، زیرا آدمی که دارای سلامت کامل عقل است هرگز بدیگران تجاوز نمی کند، و به این ترتیب تمام قوانین جزائی را باید از میان برداشت، و همه متعدیان و متجاوزان را به جای زندان و مجازات به بیمارستانهای روانی روانه کرد.
4⃣ اما اینکه رشد اجتماع قانون قصاص را نمی پذیرد وقصاص تنها در اجتماعات قدیم نقشی داشته اما الان قصاص را حکمی خلاف وجدان می دانند که باید حذف شود پاسخ آن یک جمله است و آن اینکه :
ادعای مزبور دربرابر توسعه وحشتناک جنایات در دنیای امروز و آمار کشتارهای میدانهای نبرد و غیر آن ادعای بی ارزشی است، و به خیالبافی شبیه تر است، و به فرض که چنین دنیائی به وجود آمد، اسلام هم قانون عفو را درکنار قصاص گذارده و هرگز قصاص را راه منحصر معرفی نکرده است، مسلما در چنان محیطی خود مردم ترجیح خواهند داد که قاتل را عفو کنند، اما در دنیای کنونی که جنایاتش تحت لفافه های گوناگون قطعا از گذشته بیشتر و وحشیانه تر است حذف این قانون جز اینکه دامنه جنایات را گسترش دهد اثری ندارد.
5⃣ در مورد ایراد پنجم باید توجه داشت که هدف از قصاص همانطور که قرآن تصریح می کند حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل و جنایات است، مسلما زندان نمی تواند اثر قابل توجهی داشته باشد (آنهم زندانهای کنونی که وضع آن از بسیاری از منازل جنایتکاران بهتر است ) و به همین دلیل در کشورهائی که حکم اعدام لغو شده در مدت کوتاهی آمار قتل و جنایت فزونی گرفته، به خصوص اگر حکم زندانی افراد طبق معمول در معرض بخشودگی باشد که در اینصورت جنایتکاران با فکری آسوده تر و خیالی راحتتر دست به جنایت می زنند.
📚تفسیر نمونه ج 1 ص607
📚پرسمان اعتقادی