eitaa logo
شوخ طبعي‌ها و حكايات طلبگي
312 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
979 ویدیو
68 فایل
عضو انجمن معتادان گمنام (هههخخ) فی الواقع خداوند اِندلطافت اِند بخشش اند بی‌خیال شدن اند چشم‌پوشی و اِند رفاقت است @ghadiri313
مشاهده در ایتا
دانلود
دیشب باران قرار با پنجره داشت روبوسی آبدار با پنجره داشت یکریز به گوش پنجره پچ پچ کرد چک چک، چک چک...چکار با پنجره داشت؟ ⚘️ قیصر امین پور ⚘️ @gharareshaerane
ناخوشیها از دل بی ذوق ماست ذوق اگر باشد همه دنیا خوش است ⚘️ صائب تبریزی ⚘️ @gharareshaerane
بمباران احساس ارزشمندی جای خالی را پر کنید. در اسلام ......... از کعبه محترم تر است. دیروز شبکه دو برنامه ای پخش کرد درباره فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب صد امام در خراسان رضوی. اقدامات خوبی داشتند جزاهم الله خیرالجزا. ای کاش این فعالیت های مستمر باشد و دلهایی شاد شود. در این میان یک انتقاد اساسی کارشان داشت که طعم خدمتشان را تلخ و زهر ماری کرد: هم برای بیننده و هم برای نیازمند. از نیازمندان فیلم تهیه کرده بودند تا تشکر کنند از این خدمات. برخی از آنها دختر دم بخت جوان داشتند و این کار برایشان تلخ بود. حتی مادری اشاره کرد به دخترش که تو کابینت ها را تمیز کن و برنگرد جلوی دوربین. ائمه تا مقدور بود کاری می کردند نیازمند آبرومندانه نیازش رفع شود. هدیه می دادند. به بهانه ای کاری می خواستند و چندبرابر کمک می کردند. عیدی و صله می دادند. از پشت در کمک می کردند. از تاریکی شب استفاده می کردند از پشت در به نیازمند کمک می کرد. در حدیثی داریم امام خواستند نیازمند نیازش را روی زمین بنویسد و نگاهش به امام گره نخوره. 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری فارس
19.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مردی که نامش رمز پیروزی شد 🔹تاریخ مبارزۀ عزالدین قسام حتی از عمر رژیم صهیونیستی بیشتر است. مردی که تا فهمید انگلیسی‌ها چه در سر دارند مبارزه برای وطن و دین را شروع کرد و حالا نامش هم لرزه بر تن صهیونیست‌ها می‌اندازد. در اینجا مروری کردیم بر زندگی این قهرمان فلسطینی. @Farsna
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌یک کار جهادی تمیز از طلاب کاشان در راستای آگاه سازی ♦️حجت الاسلام حمید امینی با حضور در تورهای گردشگری کاشان اقدام به تبلیغ دین اسلام می کند. 📌 📎 📎 📎 عج 📥📚در ماهنامۀ مبلغان، میهمان ما باشید!👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
OstadAbedi_FazilateHazrateZahra_1400-09-24.mp3
3.67M
حضرت سلام الله علیها (س) بیانات استاد عابدی درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 💠 کدام بانوان، سیده زنان عالمند و کدامیک از همه افضل است؟ 🔹 نوشته روی سنگ قبر حضرت معصومه سلام الله علیها 🔹بانوانی که مقامشان در حد سیده نساءالعالمین هستند 🔹 فضیلت حضرت فاطمه سلام الله علیها نسبت به سایر بانوان برتر اسلام _______________ ۱۴۰۰/۹/۲۴ حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها. بعد از درس خارج فقه 🆔 @ahmad_aabedi
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
«مرگ سرشار» شاخصی متفاوت در ارزیابی تمدن‌ها چارلز تیلور در مقدمه کتاب «عصر سکولار» به مفهوم «سیری و سرشاری» (fullness) اشاره می‌کند و آن را در صورتبندی عصر سکولار در غرب عاملی هدایت‌گر و بلکه مهم‌ترین غایت تلقی می‌کند. انسان جدید با عبور از دین در تاریخ غرب، در پی رسیدن به آنات سرشاری و سیری از زندگی دنیویِ اینجایی و اکنونی است و اساسا فلسفۀ زندگی نیز در این جهان چیزی جز سرشارشدگی از لذت‌های مادّیِ در اوج نیست (فرهنگ enjoy it). امتلاء و سرخوشی‌های ازحدّ گذشتۀ انسان مدرن گاه در حس سرخوشیِ خودخداپنداری، گاه با زیاده‌روی‌های بی‌حدّ جنسی، و گاهی در خودفراموشی‌ها (forgetfulness) و حس بی‌معنایی، و گاهی هم با نوعی از خشونت‌های شورانگیز یا بی‌رحمی‌های بی‌حساب رخ می‌نماید. این گونه از سرشاری‌های اینجایی و اکنونی برآمده از پوچی و نبود معناست همان‌طور که خودهمین سیری‌ها و سرشاری‌ها هم منتهی به سطحی عمیق از بی‌معنایی و حس تهی‌بودگی می‌شود. تیلور به گونه‌ای دیگر از سرشاری (سرشاری متافیزیکی) هم در ادبیات و فرهنگ دینی اشاره می‌کند. جنس سرشاری در ادبیات دینی (و مسیحی در تعبیر ایشان) در کامجویی‌های سرشار از دنیا نیست، بلکه در سرشارشدگیِ حاصل از خودگذشتگی و فداکاری، و نیز سرشاری حاصل از سرسپردگی به خدا است. در این منظر، نسبتی هست بین خود و خدا، و رابطه ای هست بین فیض الهی و جوشش انسانی. حال، اینکه تیلور این بحث را به کجا می‌برد بماند، لیکن از منظر فلسفی ـ الهیاتی و همین طور از نگاه تاریخی و تمدنی و در تضاد بین اسلام و غرب، با دو نوع تمدن و با دو فلسفه زندگی و اکنون در دو نقطه جوشِ تاریخی قرار داریم: تمدنی سکولار که سرشاری‌های سیری‌ناپذیرش را در اوج دنیاگرایی و خشم و نفرت حاصل از آن پی می‌گیرد، و تمدنی اسلامی که در اوج مقاومت و صبوری، سرشاری‌های حاصل از سرسپردگی به خدا را پیش می‌برد. در تمدن سکولار، مرگ، پایانی هولناک برای سرشاری‌های مادی و دنیوی است (در این نگاه مقولۀ «مرگ» نمی‌تواند اخلاقی باشد) و در تمدن اسلامی مرگ و شهادت (به مثابه احدی الحسنیین) تصمیمی است اخلاقی برای سرشاری‌های مستانه و ابدی از یک سو، و برای بقای ارزش‌های انسانی در همین دنیا از سوی دیگر. البته برندۀ معرکه هم کسی خواهد بود که از چنین مرگی نمی‌هراسد و زندگی واقعی را در عنصر «عزت» (و نه صرفا کرامت) و نه «لذت» پی می‌گیرد: «الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین» (مرگ در زندگی ذلت‌بار، و زندگی در مرگ عزت‌مندانه). https://eitaa.com/Habibollah_Babai