📌#کار_فرهنگی | کار خالصانه موثر است
🔰آنجایی که نوشتههای شما حاکی از #اخلاص است، آن نقطه انسان را تکان میدهد.
♨️هر چيزی شما ارائه کنید که نشانگر #اخلاص باشد، خیلی اهمیّت دارد؛ واِلّا همه فداکاری میکنند؛ برای تعصب و خودنمایی هم فداکاری می کنند؛ خطر مرگ هم دارد. مثلاً خلبانی در یک مانور، جلوی چشم مردم چند معلق می زند و صدی، پنجاه هم ممکن است سقوط کند، اما او اين را برای خودنمايی قبول می کند.
🚫به خاطر خودنمايی، بيش از اين را هم میکنند. مثلاً بعضی خودشان را آتش میزنند! اينها ارزشی ندارد.
✅آنجايی که کار با #اخلاص همراه است، يعنی انسان فقط برای خاطر خدا و برای انجام وظيفه الهی کاری را انجام میدهد، آن صفا و درخشندگی اين را دارد.
🌸در نشان دادن اين نقطهها و جاری کردن اين روحيه در طول و امتداد تاريخ ما، بايد خيلی تلاش کرد. از آن هشت سال جنگ بايد استفاده کرد.
📚دغدغههای فرهنگی؛ ص: ۱۵۶
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌹حدیث روز
🌷پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
♦️هر كس بر دانش خويش افزود،
ولى بر هدايت اش نيفزود،
جز بر دورى اش از خدا نيفزود
🔹️مَنِ ازدادَ عِلماً ولَم يَزدَد هُدًى، لَم يَزدَد مِنَ اللّهِ إلّا بُعداً
📚ميزان الحكمه جلد8 صفحه 117
_______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ببینید/ خاطره رهبر معظم انقلاب از بازگشت آزادگان
🌹۲۶ مرداد ماه ۱۳۶۹ روز بازگشت اولین کاروان اسرا با ایران اسلامی
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
@ebratha_ir
#مبانی
#مدیریت_توحیدی
🌸 روشهای محسوس شدن معارف الهی 🌸
🔸لازمه مدیریت توحیدی این است که آن مدیر، بهره ای از توحید داشته باشد، البته توحید از نظر معرفتی، نه از بعد نظری، ذهنی، علمی و تئوری.
🔹همانطور که مطرح شد بزرگان و استادان در تربیت نفس در مسیر توحیدی، انسان را در ابعاد مختلفی از قبیل بعد فکری، ذکری، عبادی و دستورات دیگر تربیت میکنند که این ابعاد با یکدیگر، در تعامل هستند. عملیاتی که مجموعاً به طور هماهنگ این انسانِ چند بُعدی را به سوی درک و احساس فطرت توحیدی تربیت می کنند.
🔸این که بعضی از انسانها، محسوس بودن توحید و معارف توحیدی را محال می دانند، استادان به کمک این روشهای تربیتی بسیار دقیق و مطمئن، این دیوار را می شکنند و برای همه آن انسانها امکان حسیِ توحید و معارف توحیدی را میسور می سازند تا از برکات بی نهایت آن هر کس به تناسب خود در زندگی بهره مند شود.
🔹اگر مباحث توحیدی باز شود، انشاالله معلوم خواهد شد که انسان از خلاء توحیدی که برای او نامحسوس شده است عذاب می کشد و دست به این و آن می زند تا این خلاء را پر کند، وقتی انسان از این باب سیراب شد و این خلاء منتفی شد، خواهد دید که به همان مسائلی که چنگ میزد تا خودش را آرام کند، چقدر وحشتناک اند. نه تنها قابل استفاده نیستند، بلکه فرار از آنها ضروری است.
📌فقط بنا به ضرورت اینکه مباحث توحیدی کمی روشن شود، اجمالا باید دانست که یکی از آن روش های مهم، روشهای فکری است. و یکی دیگر از روش هایی که در قدرت این تفکر اثر معجزه آسایی دارد، «ترک گناه»است.
🖇 پی نوشت: روش های فکری به صورت مبسوط در کتاب فطرت (از همین مؤلف) بیان شده است.
📚 کتاب فطرت/ص۳۷
_____________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌹حدیث روز
🌷امام على عليه السلام:
🔹️با دانشمندان، همنشینی کن تا دانش ات افزون گردد، و ادبت نیکو شود، و تزکیه نفس یابی
♦️جالِسِ العُلَماءَ يَزدَد عِلمُكَ، ويَحسُن أدَبُكَ، وتَزكُ نَفسُكَ
📚غررالحكم حدیث4786
_______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
#مبانی #دشمن_شناسی 🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴 🔺دشمن سوم🔺 🔻پنج دشمن اصلی، این
#مبانی
#دشمن_شناسی
🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴
🔺دشمن چهارم🔺
🔻پنج دشمن اصلی، این جامعهی[اسلامی] تازه متولّد شده [درمدینه] را تهدید میكنند:
📌 دشمن چهارم، منافقین بودند. منافقین در داخل مردم بودند؛ كسانی كه به زبان ایمان آورده بودند، اما در باطن ایمان نداشتند؛ مردمان پست، معاند، تنگنظر و آمادهی همكاری با دشمن، منتها سازماننیافته. فرق اینها با یهود این بود.
🔸پیغمبر با دشمن سازمانیافتهای كه آماده و منتظر حمله است تا ضربه بزند، مثل برخورد با یهود رفتار میكند و به آنها امان نمیدهد؛ اما دشمنی را كه سازمانیافته نیست و لجاجتها و دشمنیها و خباثتهای فردی دارد و بیایمان است، تحمّل میكند.
🔹عبداللَّهبنابیّ، یكی از دشمنترین دشمنان پیغمبر بود. تقریباً تا سال آخر زندگی پیغمبر، این شخص زنده بود؛ اما پیغمبر با او رفتار بدی نكرد. درعینحال كه همه میدانستند او منافق است؛ ولی با او مماشات كرد؛ مثل بقیهی مسلمانها با او رفتار كرد؛ سهمش را از بیتالمال داد، امنیتش را حفظ كرد، حرمتش را رعایت كرد. با اینكه آنها این همه بدجنسی و خباثت میكردند؛ كه باز در سورهی بقره، فصلی مربوط به همین منافقین است.
🔸وقتی كه جمعی از این منافقین كارهای سازمانیافته كردند، پیغمبر به سراغشان رفت. در قضیهی مسجد ضرار، اینها رفتند مركزی درست كردند؛ با خارج از نظام اسلامی - یعنی با كسی كه در منطقهی روم بود؛ مثل ابوعامر راهب - ارتباط برقرار كردند و مقدّمهسازی كردند تا از روم علیه پیغمبر لشكر بكشند. در اینجا پیغمبر به سراغ آنها رفت و مسجدی را كه ساخته بودند، ویران كرد و سوزاند. فرمود این مسجد، مسجد نیست؛ اینجا محلّ توطئه علیه مسجد و علیه نام خدا و علیه مردم است.
🔹یا آنجایی كه یك دسته از همین منافقین، كفر خودشان را ظاهر كردند و از مدینه رفتند و در جایی لشكری درست كردند؛ پیغمبر با اینها مبارزه كرد و فرمود اگر نزدیك بیایند، به سراغشان میرویم و با آنها میجنگیم؛ با اینكه منافقین در داخل مدینه هم بودند و پیغمبر با آنها كاری نداشت.
💠 بنابراین با دستهی سوم، برخورد سازمانیافتهی قاطع؛ اما با دستهی چهارم، برخورد همراه با ملایمت داشت؛ چون اینها سازمانیافته نبودند و خطرشان، خطر فردی بود. پیغمبر با رفتار خود، غالباً هم اینها را شرمنده میكرد.
📢 بیانات در ۱۳۸۰/۲/۲۸
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
🎥 #موشن_گرافیک | مجموعه آن روی سکه (قسمت ۴) ▫️ماجرای یک سقوط؛ آنچه بر سر اقتصاد ایران آمد! ▫️روایتی
13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #موشن_گرافیک | مجموعه آن روی سکه (قسمت ۵)
▫️ماجرای یک سقوط؛ آنچه بر سر اقتصاد ایران آمد!
▫️روایتی متفاوت از پول و بانک و واقعیتهای اقتصاد ایران.
.
🌹این هم قسمت پنجم که به دستمون نرسیده بود و قول داده بودیم اگه به دستمون برسه بارگذاری میشه... بفرمایید
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🌹دعای روز
🌷امام سجّاد علیه السلام:
🔹️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ تَوِّجْنِی بِالْکفَایةِ، وَ سُمْنِی حُسْنَ الْوِلَایةِ، وَ هَبْ لِی صِدْقَ الْهِدَایةِ، وَ لَا تَفْتِنِّی بِالسَّعَةِ، وَ امْنَحْنِی حُسْنَ الدَّعَةِ، وَ لَا تَجْعَلْ عَیشِی کدّاً کدّاً، وَ لَا تَرُدَّ دُعَائِی عَلَی رَدّاً، فَإِنِّی لَا أَجْعَلُ لَک ضِدّاً، وَ لَا أَدْعُو مَعَک نِدّاً
♦️خدایا بر محمّد و آل اش درود فرست، و تاج بى نیازى بر سرم گذار، و مرا در امور به نیکی سرپرستی کن، و مرا هدایت راستین ببخش، و مرا شیدا و دلباخته ی وسعت مال مکن، و زندگانیم را سخت و پر دردسر قرار مده، و دعایم را برنگردان(رد مکن ) که من بر تو ضدى قائل نشدم و با تو شریکی نمی خوانم(همیشه به توحید و یگانگى تو معتقد هستم)
📚از دعای بیستم صحیفه سجّادیه( دعای مکارم الاخلاق)
______________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
🔴در ۲۸ مرداد كاشانى منزوى و خانهنشين بود!/ماجرای نامه دلسوزانه آیتالله کاشانی به مصدق یک روز پیش از کودتا
♦️رهبرمعظم انقلاب:«دكتر مصدق مرتب فاصلهى خود را با آقاى كاشانى زياد كرد، تا اينكه مرحوم آيةالله كاشانى چند روز قبل از ماجراى ۲۸ مرداد نامه نوشت - همهى اين نامهها موجود است - و گفت من مىترسم با اين وضعى كه داريد، عليه شما كودتا كنند و مشكلى به وجود آورند.
♦️دكتر مصدق گفت: من مستظهر به پشتيبانى مردم ايران هستم! اشتباه او همينجا بود.
♦️ملت ايران را سرانگشت روحانيت - كسى مثل آيةالله كاشانى - وادار مىكرد كه صحنهها را پر كند و به ميدان بيايد و جان خود را به خطر بيندازد.
♦️در ۲۸ مرداد كه كاشانى منزوى و خانهنشين بود - و در واقع دولت مصدق او را منزوى و از خود جدا كرده بود - عدم حضور او در صحنه موجب شد كه مردم نيز در صحنه حضور نداشته باشند؛ لذا كودتاچيهاى مأمور مستقيم امريكا توانستند بيايند و بهراحتى بخشى از ارتش را به تصرف درآورند و كودتا كنند.» ۱۳۸۰/۰۸/۲۰
➕ ۲۷ مرداد ۱۳۳۲: نامه آيتاللَّه کاشانی به مصدق درباره احتمال وقوع کودتا
____________________
🇮🇷@shokofehaiEngelab40
「شکوفه های انقلاب」
@ebratha_ir