eitaa logo
کانون خدمت رضوی شمس الشموس شهر بهارستان
244 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.6هزار ویدیو
84 فایل
کانون خدمت رضوی محله ای شمس الشموس شهر بهارستان ☎️ ارتباط با ادمین: @shshadmin ☎️ ارتباط با کانون بانوان و خانواده : @Ya0fatemehza ☎️ روابط عمومی و فضای مجازی : @mediashsh کانال نورالهدی ویژه کودکان : @noorolhodarazavi ☎️ تلفن تماس : 09136856085
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_وقت_عاشقی حرم؛ عزادار پدر امام هشتم السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ 🏴نصب کتیبه عزاداری باب الحوائج امام موسی بن جعفر علیه‌السلام در حرم مطهر رضوی 📍صحن انقلاب ♣️♣️♣️♣️♣️♣️♣️♣️♣️
بسمﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ شهادت باب الحوائج حضرت موسی ابن جعفر علیه السّلام را محضر بقیةاللّه الاعظم(عج) تسلیت عرض میکنیم. ‌┅┅┅❅❁❅┅┅┄ سال ها گوشه ی زندان به زبان ، آسان است دوری از خانه و طفلان به زبان ، آسان است مُجرم اَر رفت به زندانِ  بلا  ،  کِیفرِ اوست بی گُنَه  زاده ی  زهرا  ،  به زبان آسان است پاره ی  قلب  نبی  ،  نورِ  دوچشمانِ  علی پدرِ  شاهِ  خراسان  ،  به  زبان  آسان  است همه  شب  گَرمِ  مُناجات  و  دعا  و زاری با لبِ روزه و عَطشان ، به زبان آسان است تازیانه  شده  بود  ،  عادتِ  روزانه یِ  او ناسِزا  بر شَهِ مَردان ، به زبان آسان است گفت  ظالم  سخن  از  مادرِ  من ، هیچ مَگوی گَر اِهانَت نَکُنی  ،  بارِ گران  ،  آسان است یوسفِ فاطمه ، زنجیرِ جفا ،  طعنه ی خَصم خواهشِ مرگ زِ یَزدان ، به زبان آسان است رفت زندان که گَزندی  نرسد  ،  بر شیعه درکِ این بحث و بیان هم ، به زبان آسان است همه  مَدیونِ  امامیم  ،  برادر ،  تو بدان شیعه و این همه عُصیان ، به زبان ، آسان است (گَر چه دوریم ، به یادِ تو ، سخن می گوییم) شرحِ این ، دوری و هِجران،  به زبان ، آسان است ای "طریقت" غمِ  دل گوی  به  بابِ  حاجات گَر عنایت برسد ،  رنج و زیان ، آسان است *💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠*
موسی بن جعفر ای امام عشق و ایثار شد آخر سال و ما گرفتار محتاج بر فضل توئیم و یک دعایت تا احسن الاحوال گردد شهر بیمار 🏴 (ع)🥀 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻سیره اجتماعی علیه السلام 🍃روزى علیه‌السلام از كنار مردى ژوليده عبور نمودند و به او سلام كردند و نزد او نشستند و با او مدتى طولانى به گفتگو پرداختند. در پایان امام کاظم علیه‌السلام به آن مرد فرمودند: «من براى خدمتگذارى حاضرم، هر كارى دارى بگو انجام دهم!» 🍂یک نفر از اطرافیان، به امام كاظم عليه‌السلام گفت: «عجیب است! شما همنشین اين شخص خاك‌آلود و ژولیده شده‌اید و اكنون نيز مى‌خواهید به او خدمت كنید؟ حقیقتاً او سزاوار است كه به شما خدمت كند» 🍃 علیه‌السلام در پاسخ فرمودند: «🔸️اين شخص، بنده‌اى از بندگان خدا، 🔸️ و برادر دينى من، 🔸️و همسايه‌ام در شهرهاى خدا مى‌باشد. 🔸️پدر من و او، حضرت آدم است 🔸️و دين اسلام ما را به همكارى دعوت كرده.» 📚اعيان الشيعه ، جلد ۲، صفحه ۷
🌹 خطبه ۱۶۴ تا ۱۶۳ ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 1️⃣ خداشناسی ♦️سپاس خداوندی را سزاست که آفريننده بندگان و گستراننده زمين و جاری کننده آب در زمين های پَست و روياننده گياه در کوه ها و تپّه های بلند می باشد، نه اوّل او را آغازی و نه اَزَلی بودن او را پايانی است، آغاز هر چيزی و جاويدان است و پايدار و ماندگار بدون مدّت و زمان است. پيشانی بندگان در برابر عظمت او به خاک افتاده، و لب ها در اعتراف به يگانگی او در حرکتند. به هنگام آفرينش برای هر پديده ای حدّ و مرزی قرار داد تا برای وجود بی نهايت او همانندی نباشد. گمان ها خدا را با اندازه ها و حرکت ها و اندام ها و آلت ها نمی توانند اندازه گيری نمايند. نمی توان گفت: خدا از کی بود؟ و تا کی خواهد بود؟ وجود آشکاری است که نمی توان پرسيد: از چيست؟ و حقيقت پنهانی است که نمی توان پرسيد در کجاست؟ نه جسم است که او را نهايتی باشد و نه پوشيده ای که چيزی او را در برگرفته باشد، به موجودات آن قدر نزديک نيست که به آنها چسبيده و آن قدر دور نيست که جدا و بريده باشد. بر خداوند، خيره نگريستن بندگان و بازگشتن لفظی به زبان آنان، نزديک شدن به تپّه ای، گام برداشتن در تاريکی شب، يا راه رفتن در مهتاب که نور می افشاند و درخشش خورشيدی که پس از ماه طلوع می کند و با طلوع و غروبش و آمدن شب و روز، چرخ زمان می گردد و تاريخ ورق می خورد، هيچ کدام پنهان نيست. خدا پيش از هر نهايت و مدّت و فراتر از هر گونه حساب و شمارش است، خدا والاتر از آنچه می باشد که عقل های عاجز تشبيه کنندگان تصوّر می کند. والاتر از صفات پديده ها و اندازه ها و قُطرهاست که برای موجودات مادّی پندارند و جايگاه هايی که برای آن در نظر می گيرند؛ زيرا حدّ و مرز و اندازه، شايسته پديده هاست و به غير خدا تعلّق دارد. 2️⃣ وصف آفرينش ♦️ پديده ها را از موادّی اَزَلی و اَبَدی نيافريد، بلکه آنها را از نيستی به هستی آورد و برای هر پديده ای حَدّ و مرزی تعيين فرمود و آنها را به نيکوترين صورت زيبا، صورت گری کرد. چيزی از فرمان او سرپيحی نمی کند و خدا از اطاعت چيزی سود نمی برد، علم او به مردگانی که رفتند چونان آگاهی او به زندگانی است که هستند و علم او به آسمان های بالا چونان علم او به زمين های زيرين است. 3️⃣ شگفتی آفرينش انسان ♦️ای انسان! ای آفريده راست قامت، ای پديده نگاهداری شده در تاريکی های رحم های مادران و قرار داده شده در پرده های تو در تو! «آغاز آفرينش تو از گل و لای بود» و سپس «در جايگاه آرامی نهاده شدی تا زمانی مشخّص و سرآمدی تعيين شده» و آنگاه که در شکم مادرت حرکت می کردی، نه دعوتی را می توانستی پاسخ دهی و نه صدايی را می شنيدی. سپس تو را از قرارگاهت بيرون کردند و به خانه ای آوردند که آن را نديده بودی و راه های سودش را نمی دانستی، پس چه کسی تو را در مکيدن شير، از پستان مادر هدايت کرد؟ و به هنگام نياز جايگاه های طلب کردن و خواستن را به تو شناساند؟ هرگز آن کس که در توصيف پديده ای با شکل و اندازه و ابزار مشخّص درمانده باشد، بدون ترديد از وصفِ پروردگارش ناتوان تر و از شناخت خدا با حَدّ و مرز پديده ها دورتر است. ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
🏴دوران ۳۵ ساله امامت او با خلافت  چهار خلیفه؛منصور، هادی، مهدی وهارون عباسی همزمان بود. ایشان چندین بار توسط مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال ۱۸۳ق در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید. 🏴در کتاب مسند الامام الکاظم بیش از سه هزارحدیث از علیه السلام گردآوری شده که شماری از آنها را برخی از اصحاب اجماع روایت کرده‌اند.
◼فرازی از زيارت امام موسی عليه السلام 👌آیت الله مشکینی(ره): مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید. 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ولِىَّ اللهِ وَابْنَ وَلِيِّهِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صَفِىَّ اللهِ وَابْنَ صَفِيِّهِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَمينَ اللهِ وَابْنَ اَمينِهِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ فى ظُلُماتِ الْأَرْضِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اِمامَ الْهُدى، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَلَمَ الدّينِ وَالتُّقى، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خازِنَ عِلْمِ النَّبِيّينَ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خازِنَ عِلْمِ الْمُرْسَلينَ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نآئِبَ الْأَوْصِيآءِ السَّابِقينَ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَعْدِنَ الْوَحْىِ الْمُبينِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صاحِبَ الْعِلْمِ الْيَقينِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْبَةَ عِلْمِ الْمُرْسَلينَ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ الصَّالِحُ مرسل 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ الزَّاهِدُ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ الْعابِدُ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْأِمامُ السَّيِّدُ الرَّشيدُ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمَقْتُولُ الشَّهيدُ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَابْنَ وَصِيِّهِ، 🏴اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلاىَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ، وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ