🌀 سلسله نشست های علمی
"رابطه پدر_دختری در آینه علم و دین۲"
🔹 چالشها و فرصتها، راهکارها و مهارتها
🔸 جلسه دهم با حضور سرکار خانم دکتر مریم حاجی عبدالباقی
استادیار علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی
🔻 موضوع: نقش پدر در حفظ کرامت دختر
📆 زمان: سهشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ (روز دهم ماه مبارک رمضان) _ ساعت ۱۶
🔗 پیوند شرکت در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/pajooh/khanevade
🌐 کانال اطلاعرسانی نشستها و برنامهها:
https://eitaa.com/khanevadeh_1403/1123
👈 سامانه ثبتنام جهت دریافت گواهی:
https://survey.porsline.ir/s/GNJIVCC
🔄مرحله اول از فصل دوم: ۱ تا ۱۸ ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۱۶
#مثبتخانواده #پدر_دختری #اخلاق #تربیت #مشاوره #روانشناسی #جامعهشناسی #رسانه
#نشست_علمی
#روایت_نخبگانی
#پژوهشکده_باقرالعلوم_علیهالسلام
با ما همراه باشید🔰
#مثبتخانواده
https://eitaa.com/joinchat/2264138451C80a19c5c6c
#فراخون
🔻جشنواره ملی "کنشگری دینی در رسانه های نوین"
🔶 ارسال گزارش فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی و رسانههای نوین از طریق:
🌐 Novin.eshragh.ir
⏰ مهلت مشارکت در جشنواره: پنج شنبه ۲۵ اسفندماه
┄┅•═༅❉𖣔✾💠✾𖣔❉༅═•┅
💡#اشراق_نیوز | اطلاعرسانی اخبار و رویدادهای فضای مجازی، هنر و رسانه:
🆔 @eshragh_news
پادکست مسیر نو - قسمت هفتم (2).mp3
27.7M
🎙️پادکستِ مسیرِ نو
📚معرفی کتاب های حوزه تعلیم و تربیت
در قسمت هفتم از پادکست مسیر نو، به معرفی کتاب «گفتگوی معلم و فیلسوف» میپردازیم. این کتاب بین تجربه معلم در کلاس و نگاه فلسفی به مقوله تربیت ارتباط برقرار میکند. این گفتگو پرسشهای مهمی را درباره یادگیری، نقش معلم و هدف آموزش مطرح میکند.
🌐 ما را از پایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بشنوید.👇
https://sanadtahavol.ir/podcast/
🔷🔸🔹
@SanadTahavol_ir
معرفی آثار روانشناسی اسلامی در ایران و جهان نسخه دوم،پاییز 1403.pdf
1.62M
📕📕📕نسخه دوم «معرفی آثار روانشناسی اسلامی در ایران و جهان»
🔔 این فایل در حال تکمیل است و هر شش ماه یکبار به روز رسانی و منتشر میگردد.
♦️ امید است این تلاش موجب آشنایی بیشتر جامعه علمی کشور به ویژه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و سایر رشته های مرتبط با «دانش روانشناسی اسلامی» گردد.
✅ فایل فوق توسط جناب استاد دکتر عاصی و برای مبحث «معلم الخیر» معرفی شده است.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#اطلس_تعلیم_وتربیت_فارس
@tarbiyatifars
*ویژگی های رسانه کودکان*
تحقیق و نگارش: امیرحسین صارمی
*مقدمه:*
کودکان به عنوان آیندهسازان هر جامعه، نقشی اساسی در خانواده و اجتماع دارند. در خانواده، آنها نه تنها منبع شادی و امید هستند، بلکه به عنوان پیوندی عاطفی بین اعضای خانواده عمل میکنند. تربیت و پرورش صحیح کودکان در این فضا، به شکلگیری شخصیت و رفتار آنها در آینده کمک میکند.
در سطح اجتماعی، کودکان نمایانگر امید و پتانسیل برای تغییر و پیشرفت هستند. آنها با یادگیری و تجربههای جدید، میتوانند به بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی کمک کنند.همچنین، توجه به نیازها و حقوق کودکان درجامعه،نشاندهندهی تعهد به ایجاد دنیایی بهتر برای نسلهای آینده است. در نتیجه، حمایت از کودکان و فراهم کردن محیطی امن و سالم برای رشد آنها در خانواده و جامعه، امری حیاتی به شمار میآید.
باتوجه به اهمیت نقش و جایگاه کودکان در خانواده و اجتماع، رسانه هایی که مخاطب کودک دارند، باید ویژگیهای خاصی را در نظر بگیرد تا بتواند به خوبی در زمینههای آموزشی، تربیتی، روانشناسی و سرگرمی عمل کند. برخی از این ویژگیها عبارتند از:
*۱- محتوای آموزشی و تربیتی:*
رسانه باید محتوای آموزشی مناسبی ارائه دهد که به رشد فکری و اجتماعی کودکان کمک کند. این محتوا باید شامل مفاهیم اخلاقی، مسئولیت پذیری و مهارتهای اجتماعی باشد.
*۲- زبان ساده و قابل فهم:* استفاده از زبانی ساده و قابل فهم برای کودکان ضروری است. این به آنها کمک میکند تا بهتر با محتوا ارتباط برقرار کنند و از آن بهرهبرداری کنند.
*۳- ترغیب به خلاقیت و تفکر انتقادی:* رسانه باید فعالیتهایی را ارائه دهد که خلاقیت کودکان را تحریک کرده و تواناییهای تفکر انتقادی آنها را پرورش دهد.
*۴- تنوع موضوعات:* موضوعات مختلفی مانند طبیعت، فرهنگ، هنر و علم باید در رسانه پوشش داده شود تا کودکان با دنیای گستردهتری آشنا شوند.
*۵- سرگرمی و جذابیت:* رسانه باید سرگرمکننده باشد و از عناصر بصری و صوتی جذاب استفاده کند تا توجه کودکان را جلب کند و آنها را درگیر نماید.
*۶- امنیت و مناسب بودن محتوا:* محتوای ارائه شده باید ایمن و مناسب سن کودکان باشد و از هرگونه محتوای خشن یا ناپسند دوری کند.
*۷- تعامل و مشارکت:* رسانه باید فضایی را فراهم کند که کودکان بتوانند در فعالیتها شرکت کنند و نظرات خود را بیان کنند، این امر باعث میشود احساس اهمیت و تعلق بیشتری کنند.
*۸- حمایت از والدین:* رسانهها باید به والدین نیز راهنماییهایی ارائه دهند تا بتوانند با فرزندان خود درباره محتوای رسانه گفتگو کنند و تجربههای مشترکی ایجاد کنند و درنتیجه، رسانه ها گام بسیارمهمی در راستای حمایت و راهنمایی والدین درجهت تربیت فرزندانشان برمی دارند.
با رعایت این ویژگیها، رسانههای ویژه کودکان، به ویژه شبکه های تلویزیونی میتوانند به بهبود تربیت و تقویت روح و روان آنها کمک کنند و فضای سرگرمکننده و آموزشی مناسبی را ایجاد نمایند.
شماره اسفند ماه ۱۴۰۳ (دوره ۱۵ شماره ۲، شماره پیاپی ۳۰) مجله مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز منتشر شد.
مقالات این شماره:
۱. مقایسهی شعر کودک و بزرگسال پروین دولتآبادی از منظر خوانندهی درون متن
۲. ماجرای فالوسنتریک احمد: خوانشی روانکاوانه از کتاب داستانیتصویری ماجرای احمد و ساعت
۳. بررسی آمیختگی فضاهای ذهنی و روایی در رمان کودک نمونه موردی: بیز بیز بیزینس از فرهاد حسن زاده
۴. مخاطب کودک در افق فراتر از داستان درنگی در داستانهایی که کودک را به اشتباه شخصیت داستانی توجه میدهند
۵. بررسی اسطورهی کودک رها شده در قصهی «زَرَّبان» با تکیه بر شباهتها و تفاوتهای این روایت با داستان زال در شاهنامهی فردوسی
۶. بررسی دو داستان «ته ته ته چاه» و «سایهای که سر نداشت، دم نداشت، تن هم نداشت» سوسن طاقدیس از منظر استعارهی مفهومی جهتی
۷. تکنیکهای طنز کودک در داستانهای «حذاءالطنبوری و العرندس» کاملالکیلانی و «دیو دیگ به سر و نوش جون آقا بزه» فرهاد حسنزاده
۸. آسیبشناسی افسانههای عامیانه برای کودکانِ پیشدبستانی با رویکرد طرحوارههای فرهنگی
۹. دارالتأدیبی در شهربازی: نقدی بر جایگاه تخیل در سینمای کودک
۱۰. تکرار تمنای کودکانه با میل به آگالمای دیگری بزرگ؛ تحلیل لکانی معلم مورچهها و فیل کوچولو کجا خوابیدی؟
۱۱. تطبیق الگوی کنشی، نقش مضمونی و برنامهی روایی قصه های «نخودی و دیو و نارنج و ترنج» با بازنویسی های آنها از اسدالله شعبانی
۱۲. تحلیل نشانه شناسی رمان نازبالش از هوشنگ مرادی کرمانی
#مجله
🌀 سلسله نشست های علمی
"رابطه پدر_دختری در آینه علم و دین۲"
🔹 چالشها و فرصتها، راهکارها و مهارتها
🔸 جلسه سیزدهم با حضور دکتر محمدجواد فلاح
دانشیار اخلاق اسلامی دانشگاه معارف اسلامی
🔻 موضوع: نقش توجه و احترام پدر به دختر در شکوفایی و رشد هویت زنانگی دختران
📆 زمان: جمعه ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ (روز سیزدهم ماه مبارک رمضان) _ ساعت ۱۶
🔗 پیوند شرکت در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/pajooh/khanevade
🌐 کانال اطلاعرسانی نشستها و برنامهها:
https://eitaa.com/khanevadeh_1403/1123
👈 سامانه ثبتنام جهت دریافت گواهی:
https://survey.porsline.ir/s/GNJIVCC
🔄مرحله اول از فصل دوم: ۱ تا ۱۸ ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۱۶
#مثبتخانواده #پدر_دختری #اخلاق #تربیت #مشاوره #روانشناسی #جامعهشناسی #رسانه
#نشست_علمی
#روایت_نخبگانی
#پژوهشکده_باقرالعلوم_علیهالسلام
با ما همراه باشید🔰
#مثبتخانواده
https://eitaa.com/joinchat/2264138451C80a19c5c6c
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب والابصار
یامدبر اللیل والنهار
یا محول الحول والاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
🔰اولین دورهمی فعالان تعلیم و تربیت در سال 1404
⭕️ مدارس و تشکل های مردمی تربیت محوراستان فارس
💠 6 فروردین 1404 💠
شهر مقدس شیراز
شهر حماسه، دین و هنر
👇
جهت شرکت در دورهمی تجربه نوردی و مراسم افطار همدلی فعالان و تشکل های مردمی تربیتی از طریق لینک زیر ثبت نام فرمایید :
B2n.Ir/d96273
---------💠---💠---------
#حسینیه_تربیت
@hoseinieetarbiyat
💢جشن بزرگ تکلیف روزه اولی ها
♦️ویژه دختران مقاطع سوم، چهارم و پنجم دبستان
🔰 با حضور عموهای فغانی(طلبه های حسینیه معلی)
💠همراه با اهدای جوایز و صرف افطاری
📅زمان اجرا: دوشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۳- ساعت ۱۶
📌مکان: بلوار پاسداران-جنب باشگاه فجر-ساختمان کنگره سرداران شهید-حسینیه پیامبر اعظم
✅️ثبت نام از طریق لینک زیر:
https://digiform.ir/we03f21fe
🔹️ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله شیراز
🔹️حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرای اطهر(س)
🔹️معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس
🔹️کنگره امیران و سرداران و ۱۵۰۰۰شهید استان فارس