eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
32 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ما را در اینستاگرام دنبال کنید 🔗 https://www.instagram.com/sibtayn_fa/
✅ آیا می دانید غیب گویی دلیل بر تقوا و بندگی نیست؟! مرحوم میرزای قمی (ره) در رساله ای که در ردّ صوفیه ملعون نوشته، گوید: برخی اعمال خارق العاده صوفیان (که عوام کرامت می پندارند) در اثر اهانت به مقدسات و سوزاندن قرآن و در نجاست انداختن آن به دست می آید. چنانکه شخصی به غیب گویی معروف شده بود و عالِمی با چند تن نزد او رفتند و گفتند: از جایت برخیز! مردم در دفاع از او برآمدند اما آنان با تلاش بسیار جایگاه آن شیّاد را بررسی کردند و دیدند زیرش خمره ای از نجاست گذاشته و سوره یس را در آن انداخته است! 📚تحفة الاخیار، ص ۸۱ ◽️غالب دعانویسان صوفی مسلک از همین شیوه ها استفاده می کنند و اخبار پنهانی می دهند.
💰ارث بردن انبیاء از یگدیگر طبق آیه 248 سوره بقره (رد ادعای باطل عدم ارث به جا گذاشتن انبیاء) به تصریح تفاسیر اهل تسنن وقَالَ لَهُمْ نِبِیُّهُمْ إِنَّ آیَةَ مُلْکِهِ أَن یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فِیهِ سَکِینَةٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَبَقِیَّةٌ مِّمَّا تَرَکَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلآئِکَةُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ (سوره بقره، آیه 248) و پیامبرشان به آنها گفت: «نشانه حکومت او ، این است که (صندوق عهد) به سوی شما خواهد آمد. (همان صندوقی که) در آن ، آرامشی از پروردگار شما، و یادگارهای خاندان موسی و هارون قرار دارد در حالی که فرشتگان ، آن را حمل می کنند. در این موضوع ، نشانه ای (روشن) برای شماست اگر ایمان داشته باشید. در مورد {وَقَالَ لَهُمْ نِبِیُّهُمْ إِنَّ آیَةَ مُلْکِهِ أَنْ یأتیکم التابوت} تابوتی بود که خداوند آن را بر آدم نازل کرده بود و در آن عکس های انبیاء بود و بنی اسرائیل با آن تابوت بر دشمنانشان غلبه می کردند ..... 📔الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز، ص179 ط دار القلم برخی از اهل تاویل گفته اند که تابوت از دوره ی موسی و هارون در نزد بنی اسرائیل بود و آن را به ارث برده بودند..... 📔تفسیر الطبری،ج4، ص459 ط دار هجر در مورد {وَقَالَ لَهُمْ نَبِیُّهُمْ إِنَّ آیَةَ مُلْکِهِ أَنْ یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ} قصه ی تابوت این است که خداوند تابوتی را بر آدم نازل کرد که در آن عکس های انبیاء بود و از شاخه ی شمشاد ساخته شده بود و حدود سه ذراع در دو زراع بود و این تابوت در نزد حضرت آدم بود تا اینکه از دنیا رفت و پس از آن شیث نبی آن را به ارث برد و سپس اولاد و فرزندان حضرت آدم آن را به ارث بردند تا اینکه به حضرت ابراهیم رسید و سپس پیش حضرت اسماعیل بود چون او بزرگ ترین فرزندش بود و سپس در نزد یعقوب بود و سپس در قوم بنی اسرائیل بود و حضرت موسی در آن تورات و بعضی وسایلش را قرار می داد و این تابوت در نزد حضرت موسی بود تا اینکه از دنیا رفت ..... 📔تفسیر البغوی،ج1، ص298 ط دار طیبة اصحاب اخبار گفته اند که خداوند بر حضرت آدم تابوتی را نازل کرد که در آن تصاویر انبیاء از فرزندانش بود و فرزندان حضرت آدم آن را به ارث بردند تا اینکه به حضرت یعقوب رسید و سپس در دستان بنی اسرائیل باقی ماند و هرگاه در چیزی دچار اختلاف می شدند، تابوت سخن می گفت و بین آن ها حکم می کرد و هنگامی که در جنگ ها حاضر می شدند آن را در جلوی خود حمل می کردند و به واسطه ی آن بر دشمنشان غلبه می کردند. 📔تفسیر الرازی،ج6، ص1506 ط دار الفکر و قصه ی تابوت بر اساس آن چه علمای سیره و اخبار بیان کرده اند این است که خداوند تابوتی را بر حضرت آدم نازل کرد که در آن تصاویر انبیاء بود و تابوت از چوب شمشاد بود و اندازه اش سه ذراع در دو زراع بود.تابوت در نزد حضرت آدم بود تا اینکه به حضرت شیث نبی رسید و سپس فرزندان حضرت آدم آن را به ارث بردند تا اینکه به حضرت ابراهیم علیه السلام رسید و سپس در نزد حضرت اسماعیل بود چون او بزرگ ترین فرزندان حضرت ابراهیم بود و سپس به یعقوب نبی رسید و سپس در بین بی اسرائیل بود تا اینکه به حضرت موسی رسید و ایشان تورات و برخی وسایلش را در آن می گذاشت و تابوت در نزد او بود تا اینکه از دنیا رفت و در بین انبیاء بنی اسرائیل به همین ترتیب منتقل شد تا زمان اشموئیل نبی ..... 📔تفسیر الخازن،ج1،ص181 ط دار الکتب العلمیة شیث علیه السلام آن تابوت را به ارث برد و فرزندانش پس از او آن را به ارث بردند تا اینکه به ابراهیم نبی رسید و سپس اسماعیل و سپس یعقوب تا اینکه به حضرت موسی رسید و حضرت موسی تورات و برخی اشیاء مقدس را در آن تابوت می گذاشت و انبیاء بنی اسرائیل آن تابوت را به ارث بردند و از آن برای مقابله با دشمنان کمک می گرفتند و به واسطه ی آن طلب شفا و بهبودی می کردند ..... 📔بیان المعانی،ج5، ص214 ط مطبعة الترقی
fa-h-zahra-bandani15-2khalifeh-molaghat-ba-hazrat.mp3
1.27M
🏴 گوشه ای از مصائب بی بی دو عالم و جنایات عُمر و ابوبکر در حق ایشان 🎤 حجت الاسلام بندانی نیشابوری #حضرت_زهرا
23.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️سرمه چشمام خاک پاهاتو 🏴 شب چهارم فاطمیه دوم ۱۳۹۷ 🎤 حاج سید مجید بنی فاطمه
💫 آیا می دانید مجوسیان بدترند یا عرب جاهلی ؟ علامه مجلسی (رضوان الله تعالی علیه) در حیات القلوب می‌نویسند: در حديث معتبر منقول است كه: زنديقى از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام سؤالى چند كرد و مسلمان شد. پس از جمله سؤال هاى او آن بود كه: آيا مجوس پيغمبرى بر ايشان مبعوث شد؟ به درستى كه من مى بينم كه ايشان كتاب هاى محكم و موعظه ‏هاى بليغ و امثال شافيه دارند و اقرار به ثواب و عقاب دارند و شريعتى چند دارند كه به آنها عمل مى ‏كنند. حضرت فرمودند: هيچ امّتى نيست كه رسولى بر ايشان مبعوث نشده باشد، حق تعالى پيغمبرى فرستاد بر مجوس با كتابى، پس انكار كردند او را و كتاب او را. پرسيد: پيغمبر ايشان كى بود؟ مردم مى ‏گويند: خالد بن سنان بود. فرمودند: خالد عرب بدوى بود و رسول نبود و اين سخنى است كه مردم مى ‏گويند. گفت: پس زرتشت رسول ايشان بود؟ فرمودند: زرتشت امر باطلى چند براى ايشان آورد و دعوى پيغمبرى كرد، بعضى به او ايمان آوردند و بعضى انكار او كردند پس او را از شهر بيرون كردند و درندگان صحرا او را هلاك كردند. پرسيد: مجوس به حق نزديک تر بودند يا عرب در ايّام كفر و جاهليت؟ فرمودند: عرب در ايّام جاهليت به دين حنيف ابراهيم نزديک تر بودند از گبران، زيرا گبران كافر شدند به همه پيغمبران و انكار جميع كتاب ها و معجزات كردند و به هيچ سنن و آداب و آثار پيغمبران عمل نكردند. و كيخسرو كه پادشاه مجوس بود در زمان گذشته سيصد پيغمبر را شهيد كرد، و گبران غسل جنابت نمى‏ كردند و عرب مى ‏كردند و غسل جنابت از خالص شرايع حنيفه ابراهيم است و مجوس ختنه نمى ‏كنند و آن از سنّت هاى پيغمبران است، و اول كسى كه ختنه كرد ابراهيم خليل عليه السّلام بود و مجوس مرده‏ هاى خود را غسل نمى ‏دهند و كفن نمى ‏كنند و عرب مى ‏كردند، و مجوس مرده‏ ها را در صحراها و غارها و دخمه ‏ها مى ‏اندازند و كفّار عرب در خاك پنهان مى ‏كردند و لحد براى آنها مى ‏ساختند و سنّت پيغمبران چنين بود، و اول كسى كه براى او قبر كندند و لحد ساختند آدم عليه السّلام بود و مجوس نكاح مادر و دختر و خواهر را حلال مى ‏دانند و كفّار عرب اينها را حرام مى ‏دانستند و مجوس انكار كعبه مى ‏كردند و عرب حجّ كعبه مى ‏كردند و مى ‏گفتند: خانه پروردگار ماست، و اقرار به تورات و انجيل داشتند و از اهل كتاب مسائل مى ‏پرسيدند و عرب در همه اسباب به دين حق نزديک تر بودند از گبران. 📖حیات القلوب، علامه مجلسی، ج۲، ص۱۲۸۹