💠 رضایت حضرت امیر المومنین علیه السلام از قتل عثمان
🔹 عمر بن شبه النمیری البصری از مورخین و علمای بزرگ اهل سنت صحابه روایت کرده است:
✍️ حدثنا موسى بن إسماعيل قال، حدثنا خلاد بن أبي عمر والأعمى قال، سمعت محمد بن سيرين يقول: إن أناسا من أصحاب علي رضي الله عنه قالوا له: إنك تبرأ من قتل عثمان ونحن نقاتل، فقام فيهم قائما فقال: «إنكم تزعمون أني أبرأ من قتل عثمان، وإن الله قتل عثمان وأنا معه» .
🔸 محمد بن سیرین میگفت: برخی از اصحاب علی (علیه السلام) به او گفتند: تو از کشتن عثمان برائت و بیزاری جستهای و ما در حال جنگ [با اصحاب معاویه که خونخواه عثمان بودند] هستیم.
پس او در مقابل آنها ایستاد و گفت:
«شما گمان میکنید که من از کشتن عثمان بیزار هستم (برائت جستهام)، در حالی که این خداوند بود که عثمان را کشت و من هم با خداوند هستم».
📚 تاريخ المدینة المنورة، تالیف عمر بن شبه النمیری البصری، جلد ۴، صفحه ۱۲۵۸، چاپ دار التراث
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅دعای حضرت نوح علیه السلام
🎥حجت الاسلام رفیعی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند :
يا على، چون بمنزلى فرو آئى بگو:
«اللّهمّ« أَنْزِلْنِي مُنْزَلاً مُبٰارَكاً وَ أَنْتَ خَيْرُ اَلْمُنْزِلِينَ ». .
(خدايا مرا بسانى مبارك فرود آور، و تو بهترين فرود آورندگانى).
تا از بركت اين دعاء خير آن منزل نصيبت شود، و شرّش از تو دفع گردد.
📚من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۲۹۸
و در روایتی امده که در ادامه دعا بگو
وَ أَيِّدْنِي كَمَا أَيَّدْتَ بِهِ اَلصَّالِحِينَ وَ هَبْ لِيَ اَلسَّلاَمَةَ وَ اَلْعَافِيَةَ فِي كُلِّ وَقْتٍ وَ حِينٍ أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ اَللَّهِ اَلتَّامَّاتِ كُلِّهَا مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ وَ ذَرَأَ وَ بَرَأَ
سپس دو رکعت نماز بخوان و بگو
اَللَّهُمَّ اُرْزُقْنَا خَيْرَ هَذِهِ اَلْبُقْعَةِ وَ أَعِذْنَا مِنْ شَرِّهَا اَللَّهُمَّ أَطْعِمْنَا مِنْ جَنَاهَا وَ أَعِذْنَا مِنْ وَبَاهَا وَ حَبِّبْنَا إِلَى أَهْلِهَا وَ حَبِّبْ صَالِحِي أَهْلِهَا إِلَيْنَا وَ إِذَا أَرَدْتَ اَلرَّحِيلَ فَصَلِّ رَكْعَتَيْنِ وَ اِدْعُ اَللَّهَ بِالْحِفْظِ وَ اَلْكِلاَءَةِ وَ وَدِّعِ اَلْمَوْضِعَ وَ أَهْلَهُ فَإِنَّ لِكُلِّ مَوْضِعٍ أَهْلاً مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ قُلِ اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اَللَّهِ اَلْحَافِظِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْنَا وَ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ اَلصَّالِحِينَ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ .
📚بحار الأنوار ج۷۳ ص۲۵۳
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمسخر علم غیب معصومین علیهم السلام
ادعای ولید اسماعیل
قاتل پیامبر(صلی الله علیه و اله) حضرت علی(علیه السلام) بود چون با وجود داشتن علم غیب جلوی قاتل را نگرفت
و پاسخ استاد شریفی به این ادعای سخیف و پوچ
وهابیت، نه تنها از قرآن و احادیث و اعتقادات خودشان اطلاعی ندارند بلکه ثمره ای از فهم و منطق هم نبرده اند
@Sibtayn
✅امام باقر عليه السلام فرمود:
اسم اعظم خدا هفتاد و سه حرفست و تنها يك حرف آن نزد آصف بود، آصف آن يكحرف را گفت و زمين ميان او و تخت بلقيس در هم نورديد تا او تخت را بدست گرفت، سپس زمين بحالت اول بازگشت، و اين عمل در كمتر از يك چشم بهم زدن انجام شد
و ما هفتاد و دو حرف از اسم اعظم را داريم و يك حرف هم نزد خداست كه آن را در علم غيب براى خود مخصوص ساخته و لا حول و لا قوة الا باللّٰه العلى العظيم.
📚الكافي : ج 1 ص 230
عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیهما السلام قَالَ:
إِنَّ اسْمَ اللَّهِ الْأَعْظَمَ عَلَى ثَلَاثَةٍ وَ سَبْعِينَ حَرْفاً- وَ إِنَّمَا كَانَ عِنْدَ آصَفَ مِنْهَا حَرْفٌ وَاحِدٌ فَتَكَلَّمَ بِهِ فَخُسِفَ بِالْأَرْضِ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ سَرِيرِ بِلْقِيسَ حَتَّى تَنَاوَلَ السَّرِيرَ بِيَدِهِ ثُمَّ عَادَتِ الْأَرْضُ كَمَا كَانَتْ أَسْرَعَ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ وَ نَحْنُ عِنْدَنَا مِنَ الِاسْمِ الْأَعْظَمِ اثْنَانِ وَ سَبْعُونَ حَرْفاً وَ حَرْفٌ وَاحِدٌ عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَى اسْتَأْثَرَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از انکار تا اعتراف
اعتراف به علم غيب اميرالمومنين علي عليه السلام در مصادر اهل تسنن
منبر سلونی امیرالمومنین علی علیه السلام خار چشم وهابیت
@Sibtayn
علم غیب مولانا امیرالمومنین علیه السلام در کتب عامه
خطیب بغدادی در کتاب خود الفقیه و المتفقه روایاتی در مورد علم غیب حضرت امیرالمومنین علیه السلام نقل می کند
عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ , قَالَ: شَهِدْتُ عَلِيًّا , وَهُوَ يَخْطُبُ , وَهُوَ يَقُولُ :
«سَلُونِي , وَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِي عَنْ شَيْءٍ يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُكُمْ بِهِ»
اى مردم از من بپرسید، به خدا سوگند از اخبار آینده تا روز قیامت از من نمى پرسید مگر این که پاسخ گویم
بِإِسْنَادِهِ , قَالَ: قَالَ عَلِيٌّ:
«سَلُونِي عَنْ كِتَابِ اللَّهِ , فَوَاللَّهِ , مَا مِنْ آيَةٍ إِلَّا أَنِّي أَعْلَمُ أَبِلَيْلٍ نَزَلَتْ أَمْ بِنَهَارٍ , أَمْ فِي سَهْلٍ أَمْ فِي جَبَلٍ»
از کتاب خدا بپرسید ، به خدا قسم آیه اى در آن نیست مگر این که من مى دانم که آیا از شب نازل شده یا روز، در دشت نازل شده یا کوه
📖الفقيه والمتفقه : الخطيب البغدادي ج: 2 ص : 351
📖جامع بیان العلم ، ابو عمر، ج1 ، ص 114 [ص 137 ، ح 673]
📖 الریاض النضرة ، محبّ طبرى، ج 2 ، ص 198 [ج3، ص147] .
@Sibtayn
یک بام و دو هوا
قبول ادعای جابر توسط ابوبکر، بدون درخواست شاهد‼️
در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده است:
جابر بن عبد الله انصاری، وقتی رسول الله (صلی الله علیه و سلم) از دنیا میرود، مسلمانان، بحرین را تصرف میکنند و غنایم جنگی زیادی میآورند. جابر نزد ابوبکر میآید و میگوید: رسول الله (صلی الله علیه و سلم) به من گفته بود: اگر بحرین را فتح کنیم، از غنام بحرین، فلان مبلغ را به تو هدیه خواهم داد. ابوبکر بدون معطلی و بدون درخواست شاهد و بیّنه، یک مشت بزرگ از طلا و نقره در دامن جابر ریخت. جابر میگوید: آنها را شمردم و ۵۰۰ درهم شد و به من گفت: ۲ برابر آن را هم خودت بردار.
📚صحیح البخاری، ج۳، ص۵۸ ـ صحیح مسلم، ج۷، ص۷۵ ـ تاریخ مدینة دمشق لإبن عساکر، ج۴، ص۲۷
جابر ادعایی میکند و ابوبکر هم بدون بینه، حرف او را قبول میکند.
ابن حجر عسقلانی در شرح این روایت میگوید:
و فیه قبول خبر الواحد العدل من الصحابة و لو جر ذلک نفعا لنفسه، لأن أبا بکر لم یلتمس من جابر شاهدا علی صحة دعواه.
این کار ابوبکر، دلیل بر این است که خبر واحد از صحابه، قابل قبول است، حتی اگر شهادت صحابه به نفع خودشان باشد. زیرا ابوبکر برای صحت ادعای جابر، از او شاهد نخواست.
📙فتح الباری شرح صحیح البخاری لإبن حجر العسقلانی، ج۴، ص۳۸۸
✅امیر المومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه میفرماید:
بلی کانت فی أیدینا فدک من کل ما أظلته السماء، فشحت علیها نفوس قوم و سخت عنها نفوس آخرین و نعم الحکم الله.
فقط فدک در زیر آسمان کبود در دست ما بود. عدهای حسادت کردند و از ما گرفتند و عدهای هم سخاوتمندانه از کنارش گذشتند تا از دست ما خارج شود و دفاع نکردند. خدا خوب داوری است!
نهج البلاغه، نامه ۴۵ ـ شرح نهج البلاغه لإبن أبی الحدید، ج۱۶، ص۲۰۸
آقای ابن شُبِّه میگوید:
إن أبا بکر رضی الله عنه إنتزع من فاطمة رضی الله عنها فدک.
ابوبکر فدک را به زور از فاطمه گرفت.
📕تاریخ المدینة لإبن شبة النمیری، ج۱، ص۱۹۹ ـ السقیفة و فدک للجوهری، ص۱۱۰ ـ شرح نهج البلاغه لإبن أبی الحدید، ج۱۶، ص۲۱۹
آقای إبن حجر هیثمی میگوید:
إنّ أبا بکر إنتزع من فاطمة فدکاً.
📗الصواعق المحرقة، ص۳۱
آقای بلاذری مینویسد:
أن فاطمة رضی الله عنها قالت لأبی بکر الصدیق رضی الله عنه: إعطنی فدک، فقد جعلها رسول الله صلی الله علیه و سلم لی. فسألها البینة، فجاءت بأم أیمن و رباح مولی النبی صلی الله علیه و سلم، فشهدا لها بذلک، فقال: إن هذا الأمر لا تجوز فیه إلا شهادة رجل و امرأتین.
فاطمه به ابوبکر فرمود: فدک را به من برگردان. رسول الله (صلی الله علیه و سلم) آن را به من بخشیده است.
ابوبکر از فاطمه شاهد خواست.
فاطمه، أم أیمن و رباح، کنیز و غلام رسول الله (صلی الله علیه و سلم) را آورد و به اینکه فدک، ملک شخصی فاطمه است و رسول الله (صلی الله علیه و سلم) به او بخشیده است، شهادت دادند
👈🏻 ابوبکر گفت: برای شهادت دادن، یک مرد و دو زن نیاز است.
📚فتوح البلدان للبلاذری، ج۱، ص۳۵ ـ شواهد التنزیل للحاکم الحسکانی، ج۱، ص۴۴۴ ـ المواقف للإیجی، ج۳، ص۶۰۸ ـ السیرة الحلبیة، ج۳، ص۴۸۷ ـ شرح المواقف للقاضی الجرجانی، ج۸، ص۳۵۶ ـ المبسوط للسرخسی، ج۱۲، ص۲۹
مگر حضرت فاطمه سیده بانوان بهشت نیست
مگر سوره کوثر در شانش نازل نشده است
مگر خداوند هر گونه بدی و اشتباه را در ایه تطهیر از او نزدوه است
مگر فاطمه سلام الله علیها معصومه نیست
مگر فاطه سلام الله علیها بضعه رسول الله صلی الله علیه و اله نیست
قضاوت با شما‼️
@Sibtayn
💎مهران بن محمد می گوید:
از امام صادق عليه السلام شنيدم كه فرمودند:
هيچ ستمگری نيست مگر آنكه مؤمنى نيز همراه اوست كه خداوند به وسیله او شر آن جبّار را از مؤمنان دفع مىكند،
ولى آن مؤمن، كم بهرهترينِ مؤمنان در آخرت خواهد بود، چون همكار و همراه ستمگر بوده است.
مَا مِنْ جَبَّارٍ إِلَّا وَ مَعَهُ مُؤْمِنٌ يَدْفَعُ اللَّهُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ
وَ هُوَ أَقَلُّهُمْ حَظّاً فِي الْآخِرَةِ يَعْنِي أَقَلَّ الْمُؤْمِنِينَ حَظّاً لِصُحْبَةِ الْجَبَّارِ.
📖الکافی، ج۵، ص۱۱۱
@Sibtayn
عجیب ولی واقعی
ستمگران هم مدعی یاری مهدی ارواحنا فداه هستند
💎سیف بن عمیره میگوید:
نزد أبی الدوانیق (منصور عباسی لعین) بودم پس آغاز به کلام نمود و به من گفت:
«ای سیف بن عمیره بلاشک منادی از آسمان اسم مردی از فرزندان ابوطالب علیهالسلام را فریاد میزند و ما (بنی عباس اول) اولین کسانی خواهیم بود که او را اجابت میکنیم چرا که یکی از فرزندان عموی ماست!»
سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ قَالَ:
كُنْتُ عِنْدَ أَبِي الدَّوَانِيقِ فَسَمِعْتُهُ يَقُولُ ابْتِدَاءً مِنْ نَفْسِهِ يَا سَيْفَ بْنَ عَمِيرَةَ لَا بُدَّ مِنْ مُنَادٍ يُنَادِي بِاسْمِ رَجُلٍ مِنْ وُلْدِ أَبِي طَالِبٍ فَقَالَ لِي يَا سَيْفُ إِذَا كَانَ ذَلِكَ فَنَحْنُ أَوَّلُ مَنْ يُجِيبُهُ أَمَا إِنَّهُ أَحَدُ بَنِي عَمِّنَا.
📖الروضة مِن الکافی،ج ۸،ص ۲۱۰
@Sibtayn
#پاسخبهیکشبهه
❌
برخی از مخالفین شبهه میکنند عیادت از حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام توسط شیخین و اشک ریختن ابوبکر در این ملاقات یعنی این دو دوستدار اهل بیت رسول الله صلیاللهعلیهوآله، به خصوص حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام بودند❗️ ✅ پاسخ را با استناد به کلام یکی از علمای بزرگ مخالفین ارائه میدهیم؛ جاحظ در رساله خود اینگونه مینویسد: 👈 نرمش و محبت ستمکاران به دلیل برائت و پشیمانی از ظلم و ستم نیست؛ بلکه حکایت از #میزان مکر و حیله آنان دارد. ظالم اگر به ستمگری معتاد شده باشد همیشه در مقابل مظلوم محبت و مهربانی و دلسوزی میکند و اشک میریزد و کوچکی هم نشان میدهد، محبت هایش تظاهر و حق نمائیاش ستمگرانه است. 📚 الرسائل السياسيه الجاحظ، ص۴۶۸. شرح نهج البلاغة ابن ابي الحديد، ج۱۶، ص۲۶۵.
چه کسی می تواند مانند امیر المومنین علیه السلام خدا را عبادت کند؟
امام صادق علیه السلام می فرماید :
امام باقر علیه السلام نزد پدر امد و ديد امام زین العابدین علیه السلام در عبادت بدان جا رسيده كه أحدى بدان حال در نيامده،
ديد بواسطۀ بيدارى شب رنگش زرد شده،
و از بسيارى گريه چشمانش مجروح گشته،
پيشانى و بينى او از بسيارى سجده پينه بسته،
و از بس براى نماز روى پا ايستاده پاها و ساق آن ورم كرده،
ابو جعفر باقر علیه السلام می فرمايد: چون او را باين حال ديدم نتوانستم خوددارى كنم و از روى دلسوزى براى او گريستم،و او در آن حال سر بجيب تفكر فرو برده بود،
پس از لختى كه از رفتن من بدان جا گذشت بمن رو كرده فرمود:
اى پسرك من برخى از كتابهائى كه عبادت على بن ابى طالب عليه السّلام در آن نوشته شده به من بده،
من آن را بدستش دادم،اندكى از آن را خواند آنگاه با اندوه آن را بزمين نهاده فرمود:
كيست كه تاب نيروى عبادت على عليه السّلام را داشته باشد.
دَخَلَ أَبُو جَعْفَرٍ اِبْنُهُ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ عَلَيْهِ فَإِذَا هُوَ قَدْ بَلَغَ مِنَ اَلْعِبَادَةِ مَا لَمْ يَبْلُغْهُ أَحَدٌ فَرَآهُ قَدِ اِصْفَرَّ لَوْنُهُ مِنَ اَلسَّهَرِ وَ رَمِصَتْ عَيْنَاهُ مِنَ اَلْبُكَاءِ وَ دَبِرَتْ جَبْهَتُهُ وَ اِنْخَرَمَ أَنْفُهُ مِنَ اَلسُّجُودِ وَ وَرِمَتْ سَاقَاهُ وَ قَدَمَاهُ مِنَ اَلْقِيَامِ فِي اَلصَّلاَةِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَلَمْ أَمْلِكْ حِينَ رَأَيْتُهُ بِتِلْكَ اَلْحَالِ اَلْبُكَاءَ فَبَكَيْتُ رَحْمَةً لَهُ وَ إِذَا هُوَ يُفَكِّرُ فَالْتَفَتَ إِلَيَّ بَعْدَ هُنَيْهَةٍ مِنْ دُخُولِي فَقَالَ يَا بُنَيَّ أَعْطِنِي بَعْضَ تِلْكَ اَلصُّحُفِ اَلَّتِي فِيهَا عِبَادَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَأَعْطَيْتُهُ فَقَرَأَ فِيهَا شَيْئاً يَسِيراً ثُمَّ تَرَكَهَا مِنْ يَدِهِ تَضَجُّراً وَ قَالَ مَنْ يَقْوَى عَلَى عِبَادَةِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
📙الإرشاد ج۲ ص۱۴۱
@Sibtayn
یازده بار قبل از خوابیدن سوره قدر را بخوانیم
📌امام محمدباقر علیهالسلام میفرمایند:
هر کس سوره قدر را در هنگام خوابیدن ۱۱ مرتبه بخواند، خداوند نوری برایش میآفریند، که گستردگی آن جهان هستی را در برمیگیرد،
که در هر درجه آن هزار فرشته است، و ایشان تا صبح، برای قاری این سوره طلب مغفرت می کنند.
📚بحار الأنوار ج۸۴ ص۱۷۹
ابو بصير مىگويد:از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه فرمود:
«هر كس هنگام خوابيدن يازده بار سورۀ « إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ »را قرائت كند،خداوند يازده فرشته را بر او مىگمارد تا او را از تمام شيطانهاى راند شده تا به صبح حفظ كنند.»
📖فلاح السائل ج۱ ص۲۸۰
@Sibtayn
راهی برای فرار از گناه
✅امير مؤمنان عليه السّلام فرمود:
هر كس« قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ »را يازده بار بعد از نماز صبح بخواند در آن روز بگناهى دچار يا آلوده نشود هر چند اين بر خلاف ميل شيطان است.
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَيٍّ قَالَ سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام يَقُولُ
مَنْ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً فِي دُبُرِ الْفَجْرِ لَمْ يَتْبَعْهُ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ ذَنْبٌ وَ إِنْ رَغِمَ أَنْفُ الشَّيْطَانِ.
📖ثواب الأعمال ص ۱۲۹
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا بدعتی به نام #عدالت_صحابه وارد باورهای مخالفین ما شد؟!
علامه سیدعلی حسینی میلانی پاسخ میدهند!
@Sibtayn
37.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای سلامتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف صدقه بدهیم
حجت الاسلام اسکندری
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شور ، تنها يارم امام حسين
🎙کربلایی حسین ستوده
🔺شهادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) ۱۴۰۳
📌محفل زوارالبقیع طهران
#کربلایی_حسین_ستوده
#امام_حسین_علیه_السلام
#شب_جمعه
#شب_زیارتی
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
بدون شناخت حق اهل بیت علیهم السلام هیچ عملی نزد خداوند قبول نیست
علمای اهل سنت صحابه حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و اله نقل می کنند که مضمون ان خط بطلانی است بر مذهب اهل سقیفه
پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود :
ألزموا مودتنا أهل البیت، فإنه من لقی الله عز وجل و هو یودنا دخل الجنة بشفاعتنا و الذی نفسی بیده! لا ینفع عبدا عمله إلا بمعرفة حقنا .
مودت ما أهل بیت را شعار خودتان قرار دهید. هر كس خدا را ملاقات كند و مودت ما اهل بیت در دلش باشد، با شفاعت ما وارد بهشت میشود.
*قسم به خدایی كه جان من در دست اوست! بدون معرفت حق ما اهل بیت، عملی از احدی مقبول نیست .*
📚المعجم الأوسط للطبرانی، ج 2، ص 360 ـ
مجمع الزوائد و منبع الفوائد للهیثمی، ج 9، ص 172 ـ
ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 2، ص 272 ـ
إحیاء المیت سیوطی شافعی به نقل از الإتحاف بحب الأشراف، ص 111 ـ
الصواعق المحرقة لإبن حجر الهیثمی، ص 138
@Sibtayn
خوارزمی كه بسیاری از علمای بزرگ اهل سنت بر وثاقت و اعتبارش صحه گذاشتهاند، روایتی را نقل میكند از نبی مكرم (صلی الله علیه و آله) كه فرمودند:
یا علی! لو أن عبدا عبد الله عز وجل مثل ما قام نوح فی قومه
و كان له مثل أحد ذهبا فأنفقه فی سبیل الله
و مد فی عمره حتی حج ألف عام علی قدمیه،
ثم قتل بین الصفا و المروة مظلوما، ثم لم یوالك یا علی، لم یشم رائحة الجنة و لم یدخلها.
یا علی! اگر بندهای عبادت كند خدای عزوجل را به اندازه عمر نوح
و به اندازه كوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق كند
و به قدری عمرش طولانی شود كه هزار بار پیاده به مكه رود و عمل حج انجام دهد،
بعد هم در بین صفا و مروه در راه خدا مظلومانه شهید شود،
ولی ولایت تو را نداشته باشد یا علی، بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید و وارد بهشت هم نخواهد شد.
📙المناقب للموفق الخوارزمی، ص 68 ـ
📕 ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 2، ص 293
@Sibtayn
در روایت دیگری كه در فرائد السمطین جوینی ـ كه استاد ذهبی است و ذهبی درباره او میگوید «الإمام الأوحد» آمده، پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود :
اذا جمع الأولین و الآخرین یوم القیامة و نصب الصراط علی جسر جهنم، لم یجز علیه إلا من معه جواز فیه ولایة علی بن أبی طالب
و ذلك قوله تعالی: «وقفوهم إنهم مسؤولون» یعنی عن ولایة علی بن أبی طالب .
وقتی در روز قیامت، اولین و آخرین انسان در آن جا جمع میشوند و پل صراط بر روی دوزخ نصب میگردد، كسی از آن عبور نمیكند مگر اینكه نامه ولایت علی إبن أبی طالب را داشته باشد ... .
و کلام خداوند که می فرماید :
«وقفوهم إنهم مسؤولون»
و [در ايستگاههايى] آنها را نگه داريد، كه بازپرسى شوند
یعنی از ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام سوال می شوند
📙فرائد السمطین للجوینی، ج 1، ص 289
📕 ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 1، ص 338
📗 الریاض النضرة، ج 3، ص 116
@Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬استغاثه به حضرت معصومه علیها السلام
🎙حجت الاسلام معاونیان
🔺شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها
📌هیئت و حسینیه محبی الزهرا علیها السلام
#حجت_الاسلام_معاونیان
#حضرت_فاطمه_معصومه_علیها_السلام
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
💎عن عبد العزيز القراطيسي قال : قال أبو عبد الله عليه السلام :
الأئمة بعد نبينا صلى الله عليه وآله اثنا عشر نجباء مفهمون ، من نقص منهم واحدا " وزاد فيهم واحدا " خرج من دين الله ولم يكن من ولايتنا على شئ.
امام صادق علیه السلام فرمودند:
«ائمه بعد از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله، دوازده نفر میباشند و هر کسی که یکی از آن ها را کم یا زیاد بکند، از دین خدا خارج شده و از ولایت ما چیزی بر او نیست».
📖الاختصاص، ص ۲۳۳
@Sibtayn