eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثواب گریه کردن بر امام حسین (علیه السلام) در مصادر اهل تسنن استاد حسینی قزوینی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنچه که مردم برای عزاداری سید الشهداء علیه السلام انجام می دهند همه تفریط است حضرت آیت الله وحید خراسانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من بی ذکر حسین می‌میرم استاد محمد حسین یوسفی - حاج محمد علی قاسمی @Sibtayn
مردم را رها کن هر چه می خواهند بگویند 🔸ذريح محاربى مى‌گويد: محضر مبارك حضرت ابى عبد اللّٰه عليه السّلام عرض كردم: از خويشاوندان و فرزندانم كسى را ملاقات نكردم مگر وقتى به آنها خبر دادم به اجر و ثوابى كه در زيارت قبر حضرت امام حسين عليه السّلام هست من را تكذيب نموده و گفتند: تو بر حضرت جعفر بن محمّد عليهما السّلام دروغ بسته و اين خبر را از پيش خودت مى‌گوئى! 🔹حضرت فرمودند: اى ذريح مردم را رها كن هر كجا كه مى‌خواهند بروند، بخدا قسم حق تعالى به زائرين امام حسين عليه السّلام مباهات كرده و افتخار مى‌نمايد و مسافر و زائر را فرشتگان مقرّب خدا و حاملين عرش رهبرى مى‌كنند حتى حق تعالى به فرشتگان مى‌فرمايد: آيا زوّار حسين بن على عليهما السّلام را مى‌بينيد كه از روى شوق و محبّت به آن حضرت و علاقه به حضرت فاطمه عليها السّلام دخت رسول اللّٰه صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم به زيارت آمده‌اند؟ به عزّت و جلال و عظمت خود قسم كرامت خويش را بر ايشان واجب كرده‌ام و ايشان را حتما به بهشتى كه براى دوستانم و براى انبياء و رسل و فرستادگانم آماده كرده‌ام داخل مى‌كنم. اى فرشتگان من! ايشان زوّار قبر حسين حبيب محمّد رسول من بوده و محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم حبيب من است و كسى كه من را دوست داشته باشد حبيب من را نيز دوست مى‌دارد و كسى كه حبيب من را دوست داشته باشد دوست‌دار حبيبم را نيز دوست دارد و كسى كه نسبت به حبيب من بغض دارد به من نيز بغض مى‌ورزد و كسى كه به من بغض مى‌ورزد بر من واجب است كه به اشد عذاب، عذابش نموده و به آتش دوزخ او را بسوزانم و جهنم را مسكن و مكانش قرار داده و وى را چنان عذابى كنم كه احدى از اهل عالم را آن طور عذاب نكرده باشم. 📚كامل الزيارات ج۱ ص۱۴۳ @Sibtayn
41.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬اشهدُ اَنّ حسین ثارالله 🎙حاج سید مجید بنی فاطمه 🔺‌‌مراسم عزاداری شب دوم محرم_الحرام ۱۴۴۴ 📌حسینیه ریحانه الحسین سلام الله علیها ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شور - نداره هیچ جا نمک تورو 🎙کربلایی حسن عطایی 🔺‌‌شب سوم محرم 1401 📌هیئت خادم الرضا ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬واحد « ربنا آتنا فی الدنیا زیارة‌الحسین » 🎙حاج مهدی رسولی 🔺‌‌شب دوم محرم ۱۴۴۴ 📌هیئت ثارالله زنجان ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شور (به سر بریده‌ات که فکر می‌کنم) 🎙حاج محمود کریمی 🔺‌‌شب سوم محرم ۱۴۴۴ 📌هیأت رایة‌العباس (علیه‌السّلام) ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬شور ، هر سال امشب نقطه عطف زندگیمه ، شیرین ترین خاطره های بچگیمه ... 🎙کربلایی حمید علیمی 🔺‌‌شب اول محرم ۱۴۴۴ 📌امامزاده شاه کرم اصفهان ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
عن عمر ابن عليّ بن الحسين عليهما السّلام ، قال: لمّا قتل الحسين بن عليّ عليهما السّلام لبسن نساء بني هاشم السواد و المسوح، و كنّ لا يشتكين من حرّ و لا برد، و كان عليّ بن الحسين عليهما السّلام يعمل لهنّ الطعام للمأتم . عمر بن علی بن حسین علیهماالسلام می گوید : هنگامی که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید ، زنان بنی هاشم لباس سیاه و خشن بر تن کردند و هرگز از گرما و سرما شکایت نمی کردند و امام سجاد علیه السلام برای مجلس عزاداری ایشان غذا درست می کرد . 📚المحاسن ج۲ ص۴۲۰ وسائل الشیعة ج۳ ص۲۳۸ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند می فرماید : ادعونی استجب لکم پس چرا هر چه خدا را می خوانیم ما را استجابت نمی کند و دعاهایمان اجابت نمی شود ؟ حجت الاسلام میلانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر علمای اهل تسنن از کلام رسول الله صلی الله علیه و اله حسین منی و انا من حسین حجت الاسلام رفعتی نائینی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬افتخار دارم 🎙کربلایی حسن عطایی 🔺‌‌شب چهارم محرم 1401 📌هیئت خادم الرضا علیه السلام ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬(گفته بودم بهش، توی خیمه نمی‌شینم) 🎙حاج محمود کریمی 🔺‌‌شب پنجم محرم 1401 📌هیأت رایة‌العباس (علیه‌السّلام) ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
🛑 خدا شناسی را امام علیه السلام توضیح می‌دهند از آقا امام صادق سلام الله علیه روایت شده است که آقا امام حسين علیه السلام نزد ياران خود آمد و فرمود: اى مردم! خداى متعال، بندگان را جز براى اينكه او را بشناسند نيافريد؛ پس چون او را بشناسند پرستش او مى‏كنند، و چون او را بپرستند از پرستش جز او بي نياز مى‏شوند. مردى به حضرت آقا امام حسین سلام الله علیه عرض کرد: اى پسر پيامبر، پدر و مادرم فداى تو باد! معرفت و شناخت خدا چيست؟ حضرت آقا امام حسین سلام الله علیه فرمود: اينكه اهل هر زمان، امام خود را كه اطاعت او واجب است بشناسند. 📓علل الشرائع، ج‏1، ص: 9 📓كنز الفوائد، ج‏1، ص: 328 📓نزهة الناظر، ص: 80 📓تفسير الصافي، ج‏5، ص: 75 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏5، ص: 312 📓تفسير نور الثقلين، ج‏5، ص: 132 📓تفسير كنز الدقائق، ج‏12، ص: 435 @Sibtayn
*✅ معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . *اما* این معنا به دلایل زیر اشتباه است. *آیا* واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ *آیا* اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا* روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: *«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»* (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق *«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ»* (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس *العاشوراء؛* جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و *عاشورا* مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (علیه السلام) به شدت بالا می‌رود. *تاسوعا* روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی *نهم* را از دست می‌دهد. *اتسع* به فتح الف یعنی ، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما *اتسع* به کسر الف یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ گردید. *اتساع* ، یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت . اتساع شرائین یعنی ، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. *التاسوع* یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد ؛ و بالاخره ، *التاسوعا* یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و *تاسوعا* این معنی را پیدا می‌کند؛ *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد* این دو نام از ابداعات *امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است ،اکثرا جعلیات بنی‌امیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است. اما ، در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از *عاشورا و تاسوعا* خیلی عاشقانه است... *✍️برگرفته از کتاب "سفری از عاشورا تا اربعین"* تٲلیف ٱقای عبدالله مستحسن @Sibtayn
◾️می خواهید ثواب عزاداری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در محرم برای شما هم محاسبه شود؟! روایت زیر را بخوانید و به آن عمل کنید🔻 قَالَ رَسُولُ اللَّه ص مَنْ عَزَّى مُصَاباً كَانَ لَه مِثْلُ أَجْرِه مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْتَقِصَ مِنْ أَجْرِ الْمُصَابِ شَيْئاً 📜الكافی، ج ۳ ص ۲۰۵ هرکس به عزاداری تسلیت بگوید، به اندازه اجر آن عزادار بدون این که از اجر او کاسته شود به تسلیت گوینده اجر داده می شود. ▪️در عزاداری ها، آن هنگام که دلت به درد می‌آید و اشکت سرازیر میشود ، دستت را بر روی سینه بگذار و آرام زمزمه کن : آجَرَکَ الله یا بَقیَّهَ الله فی مُصیبَة جَدِّکَ الحُسین علیه السلام... @Sibtayn
صلوات بر حضرت سید الشهداء علیه السلام اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْمَظْلُومِ اَلشَّهِيدِ قَتِيلِ اَلْكَفَرَةِ وَ طَرِيحِ اَلْفَجَرَةِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ أَشْهَدُ مُوقِناً أَنَّكَ أَمِينُ اَللَّهِ وَ اِبْنُ أَمِينِهِ قُتِلْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَيْتَ شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى اَلطَّالِبُ بِثَأْرِكَ وَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ مِنَ اَلنَّصْرِ وَ اَلتَّأْيِيدِ فِي هَلاَكِ عَدُوِّكَ وَ إِظْهَارِ دَعْوَتِكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اَللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ عَبَدْتَ اَللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ اَلْيَقِينُ لَعَنَ اَللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ وَ لَعَنَ اَللَّهُ أُمَّةً خَذَلَتْكَ وَ لَعَنَ اَللَّهُ أُمَّةً أَلَّبَتْ عَلَيْكَ وَ أَبْرَأُ إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى مِمَّنْ أَكْذَبَكَ وَ اِسْتَخَفَّ بِحَقِّكَ وَ اِسْتَحَلَّ دَمَكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ لَعَنَ اَللَّهُ قَاتِلَكَ وَ لَعَنَ اَللَّهُ خَاذِلَكَ وَ لَعَنَ اَللَّهُ مَنْ سَمِعَ وَاعِيَتَكَ فَلَمْ يُجِبْكَ وَ لَمْ يَنْصُرْكَ وَ لَعَنَ اَللَّهُ مَنْ سَبَى نِسَاءَكَ أَنَا إِلَى اَللَّهِ مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ مِمَّنْ وَالاَهُمْ وَ مَالَأَهُمْ وَ أَعَانَهُمْ عَلَيْكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَ اَلْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ اَلتَّقْوَى وَ بَابُ اَلْهُدَى وَ اَلْعُرْوَةُ اَلْوُثْقَى وَ اَلْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ اَلدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِمَنْزِلَتِكُمْ مُوقِنٌ وَ لَكُمْ تَابِعٌ بِذَاتِ نَفْسِي وَ شَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ مُنْقَلَبِي فِي دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي. 📕البلد الأمین ج۱ ص۳۰۳ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ابوالشعثا کندی مثل جناب حر در میانه‌های راه از سپاه عمربن سعد ملعون جدا و به یاران سیدالشهدا علیه‌السلام پیوست. @Sibtayn
30.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ماجرای عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها به پیرزنی که چهل سال بانی روضه بود 🎤 استاد عبدالحسین‌بندانی‌نیشابوری @Sibtayn
روضه های خانگی در زمان امام صادق علیه السلام ◼️ فلسفه روضه خوانی در منازل 🔸شخصی خدمت امام صادق عرض کرد: ما خادمه‌ای داریم که به آنچه ما از امامت و محبت شما اهل بیت معتقدیم اعتقاد ندارند؛ ولی هرگاه تقصیری از او سر می‌زند و می‌خواهیم او را مؤاخذه کنیم ، ما را چنین قسم می‌دهد: لَا وَ حَقِ الَّذِی إِذَا ذَکَرْتُمُوهُ بَکَیْتُمْ؛ نه به حق کسی که وقتی او را یاد می‌کنید گریه می‌کنید. امام در حق آن خانه دعا کردند و فرمود: رَحِمَکُمُ اللَّهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتٍ. ...قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عُقْبَةَ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ:، قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِنَّ لَنَا خَادِماً لَا تَعْرِفُ مَا نَحْنُ عَلَيْهِ، فَإِذَا أَذْنَبَتْ ذَنْباً وَ أَرَادَتْ أَنْ تَحْلِفَ بِيَمِينٍ: قَالَتْ لَا وَ حَقِّ الَّذِي إِذَا ذَكَرْتُمُوهُ بَكَيْتُمْ، قَالَ، فَقَالَ: رَحِمَكُمُ اللَّهُ مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ. 📚إختيار معرفة الرجال المعروف بـ رجال الكشي الشيخ الطوسي ج۱ ص۳۴۴ ✅ این روایت دلالت دارد که در منازل شیعیان ذکر مصائب اهل بیت می‌شده که آن کنیز چنین قسمی بر زبان جاری کرده است. @Sibtayn
⁉️❔ آیا نسبتی با بنی هاشم و قریش داشتند؟! 🔹 سید مرتضی رازی (یا جمال الدین مرتضی رازی) رضوان الله علیه می‌نویسد: «اما امیه: ابو عبیده و جمله اصحاب انساب متفقند که عبد الشمس او را بخرید و خواست با او لواطه کند؛ رام نمی‌شد، عبد شمس او را گفت: تو را به فرزندی قبول کردم، چون من بمیرم مال من جمله تو را باشد. امیه مطیع شد. بعد از آن او را امية ابن عبد شمس خواندند. و در عرب قاعده چنان بود که اگر کسی به فرزندی قبول کرده بودی اگر فرزند دیگر بودی شریک بودندی، چون چنین بود نسبت بنی امیه حقيقتا نه از قریش بود. (یعنی نسبتی با قریش نداشت)» 📚 تبصرة العوام (۱) ، تالیف سید مرتضی رازی، باب ۲۴، صفحه ۳۱۵، چاپ دفتر انتشارات اسلامی برخلاف تبلیغات و شبهات دروغین نواصب در فضای مجازی ، امیه فرزندخوانده عبد الشمس بود نه فرزندش و نسل منحوسش نسبتی با بنی هاشم و خصوصا اهل بیت علیهم السلام و حتی قریش نداشته‌اند. در کتب دیگر نیز آمده که امیه اصالتاً رومی بوده! @Sibtayn
49.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬شب تا صبح میخونم برات لالایی 🎙حاج سید مجید بنی فاطمه 🔺‌شب هفتم محرم 1398 📌هیئت ریحانة الحسین (علیه‌السّلام) ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝