استاد معظم
با عرض سلام و احترام
احتراما آدرس لینک زیر را دنبال کنید تا به گروه واتساپ انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه های علمیه ملحق شوید:
https://chat.whatsapp.com/Kqujlu1mqnTFZjKeYrsMTC
انجمن فقه و حقوق اسلامی
🔹 استاد #مروی:
🔺 با روششناسیِ اجتهاد، طلبه در ۶ ماه به اندازه ۸ سال جلو میافتد
🔹استاد #علیدوست:
🔺 باید روششناسی اجتهاد را در حوزه به عرف تبدیل کنیم
🔹 استاد سید منذر #حکیم:
🔺 با روششناسی اجتهاد، اکثر طلاب مجتهد میشوند
🔹 استاد #مبلغی:
🔺 بدون روششناسی اجتهاد، حوزه دچار خسارت خواهد شد
✅ کانال فقهی تخصصی #روششناسی_اجتهاد (روشنا) 👇👇👇
🆔 eitaa.com/joinchat/2917400596Cb97bc66604
🆔 @ravesh_ejtehad
📌 قابل توجه مشمولین متقاضی امریه سربازی در قوه قضاییه؛ اعزامی اسفند ماه 99
✳️ بدینوسیله به اطلاع میرساندsapp.ir/qazahrm، بنابر اعلام اداره کل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضاییه، استانهایی که سهمیه امریهsapp.ir/qazahrm آنها برای اعزام اسفند ماه باقیمانده است، عبارتند از: استان ایلام، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستانوبلوچستان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و مرکزی.
♦️♦️ لازم به ذکر است، سهمیه امریه مابقی استانها به اتمام رسیده و به هیچ وجه امکان پذیرش و ثبت نام اعزام اسفند ماه در سایر استانها وجود ندارد.
❌ مهلت ثبت نام تا روز یکشنبه مورخ 99/09/30 ❌
⬅ سامانه ثبتنام مشمولین متقاضی امریه سربازی در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir
eitaa.com/qazahrm
💠 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شد
🔹 نشست اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز جمعه 28 آذر برگزار شد که آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با رأی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان رئیس، آیت الله سید احمد خاتمی نائب رئیس اول و حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی به عنوان نائب رئیس دوم این نهاد عالی حوزوی انتخاب شدند.
🔹 همچنین آیات محسن اراکی و محمود عبداللهی به عنوان منشی و آیت الله ابوالقاسم وافی به عنوان امین مالی ابقاء گردیدند.
#مناسبتی
✅ حضرت زینب(س) ظرفیت بالای بانوی مسلمان را نشان دادند
✔️ آیت الله علیدوست
🔹 حضرت زینب(س) از ظرفیتهای فراوانی برخوردار بودند و وجود ایشان ظرفیت بالای زن مسلمان را به همگان نشان داد.
▫️معتقد هستیم که وجود حضرت زینب(س) ظرفیت وسیع موجود در زن مسلمان را نشان داد و این بانوی بزرگوار نه تنها الگوی زنان مسلمان بلکه الگوی همه انسانها است
🔹 الگو بودن حضرت زینب(س) در زمینههای مختلف مانند اطاعت و بندگی مشاهده میشود، به طوری که در استثناییترین شرایط و شدیدترین حوادث از بندگی و اطاعت خدا دست برنمیدارد.
▫️ این بانوی بزرگوار از امام زمان خود اطاعت داشت و همه سرمایههای خود را در زمینه تحقق آرمانهای امامش فدا کرد و از جان، خانواده و همسرش برای اطاعت از امام زمان خودش میگذرد.
🔹حضرت زینب(س) در زمینه مدیریت و حضور همراه با عفت در صحنههای سیاسی و اجتماعی زمان خود نمونه بود.
حضرت زینب(س) در زمینه دفاع از آرمان اسلام نه تنها در حادثه عاشورا نقشآفرینی کرد، بلکه پس از آن عاملی برای بقای حادثه عاشورا شد.
▫️ این بانوی بزرگوار حفظ عاشورا را حفظ اسلام میدانست و در شجاعت و ایستادگی در مقابل قدرت حاکم بر دوران خود نمونه و الگو است.
🔹 بدون تردید ویژگیهای حضرت زینب(س) به روح شجاع نیاز دارد که از عهده هر فردی خارج است، اگر دهها سال علما و بزرگان به دنبال پاسخی بودند، مطلبی مناسبتر از پاسخ حضرت زینب(س) نبود، در این زمینه عبارت «ما رأیت الا جمیلا» را بیان کرد.
▫️ حضرت زینب(س) در زمینه مکارم اخلاق، نیکی و ارزشها برای انسانها در همه زمانها و مکانها الگو است.
هدایت شده از قرآن و اهل بیت
گویَندکِه باز آمَد یَلدایِ زِمِستانی
یَلداست وَلی قَلبَم دِلواپَس و بارانی
هَرشَب سَحَری دارَد حَتّی شَبِ طولانی
یَلدایِ تو مارا کُشت؛اِی یوسُفِ کَنعانی...
اَللہُمَّعَجِّللِوَلیِڪاَلفَرَج
🌹💐💐💐🌹
قرآن و اهل بیت ۲
https://chat.whatsapp.com/CRxgJKbeJH11W0W81DvSHU
استاد معظم
سلام علیکم
یادآوری نشست علمی انجمن فقه و حقوق اسلامی (جرائم قابل گذشت با محوریت سرقت کمتر از ۲۰ میلیون)
امشب ساعت ۱۹
💢 فقه با انگاره قبول نظامات شرعی/ آیات و روایات دلالت بر فقه نظام دارند
🔰 آیتالله علیدوست در جلسه هماندیشی فقه نظام:
🔻 دیدگاهها درباره فقه نظام
🔹 یک نگاه میگوید ما چیزی به نام نظامات نداریم.
🔹 نگاه دیگر میگوید اگر هم داریم در نظر گرفتن آنها کار فقیه نیست، بلکه فقیه موظف است که استنباط اتمیک کند و اینها را کنار یک دیگر قرار دهد، بدون اینکه دغدغه انسجام این مستنباطات اتمیک را داشته باشد.
🔹 اندیشه سومی داریم که افراد معتقدند ما نظام داریم، اما از طریق همین استنباط اتمیک به نظام میرسیم. یعنی نظام را امر تحصیلی نمیدانند امری حصولی میدانند.
🔹 نگاه چهارم این است که بگوییم، ما چیزی به نام مصالح و مفاسد داریم و کنترل شده میشود این مصالح و مفاسد را فهمید و از طریق نصوص دینی به یک سری نظامات رسید.
📚 ما فقه نظام داریم. روایات و آیات ما دلالت بر این مطلب میکند و استنباط ما باید بدون اینکه از هنجار شناخته شده اجتهاد خارج شود با حفظ انضباطات فقهی به این سو برود.
📖 متن کامل پیام:
🌐 http://meftaah.com/?p=21701
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#قم