فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دلبری باحجاب در فضای مجازی!!
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
💢 اولین منکر غیبت کیست؟!
✴️ بخش اول ✴️
🔶 غیبت حجت الهی، از مصادیق غیب پروردگار است. غیبت حجت الهی از امت خود مسألهای نیست که صرفاً در مورد حضرت مهدی(ع) پیش آمده باشد و سابقه آن به انبیا و حجج الهی پیشین بر میگردد، غیبت انبیا و اولیای الهی یکی از سنتهای رایج در میان ایشان بوده است.
از روایات بر میآید که بیشتر انبیای الهی، برای مدتی از امت خویش مخفی بوده اند.
🔸امام حسن عسکری(ع)،در روایتی «غیبت» را از علایم و ویژگیهای پیامبران میداند:
؛ فرزند من همان قائم بعد از من است و همان كسى است كه داراى علائم پیغمبران یعنى طول عمر و غیبت طولانى خواهد بود.»[1]
🔸در این نوشتار برآنیم که دیدگاه شیخ صدوق را در مقایسه داستان سجده نکردن شیطان بر حضرت آدم(ع) و مسئله غیبت حضرت مهدی(ع) و منکران ایشان بیان کنیم.
🔷#ایمان_به_غیب
خدای عزوجل در آیه ٣ سوره بقره در وصف "متقین" می فرماید: «الَّذِینَ یُۆْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ ممِّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُون». بنابر این آیه مبارکه متقین کسانی اند كه به غیب ایمان مىآورند، و نماز را بر پا مىدارند، و از آنچه روزی داده شده اند انفاق می کنند. تفاسیر وجوه مختلفی را به عنوان مصداق غیب در آیه مطرح کرده اند، مثلا در تفسیر مجمع البیان ۵ قول مطرح شده است[2]:
1- واجبات و محرمات و مباحات یعنى احكام.
2- قیامت و بهشت و جهنم.
3- آنچه از ناحیه خداست.
4- هر چه از علم و اطلاع مردم عادى بیرون است.
5- قرآن.
ولی روایات اهل بیت (ع) که در تفاسیر شیعی معتبر ذیل آیه آمده است ایمان به حضرت قائم (ع) و غیبت او را در تفسیر ایمان به غیب مطرح کرده و حجت غائب خدا را مصداق غیب می دانند. (چنان چه طبرسی در مجمع البیان نظر امامیه را ذیل قول ۴ آورده است)
🔹شیخ صدوق در برخی روایاتی را که در این باره وجود دارد آورده است:
و یحیى بن أبی القاسم می گوید: از امام صادق(ع) از معناى آیه شریفه «الم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُۆْمِنُونَ بِالْغَیْبِ» پرسش كردم فرمودند: مقصود از متّقین، شیعه علىّ (ع)است، و مراد از غیب، حجّت غائب است و شاهد آن نیز این قول خداى تعالى است: «مىگویند چرا بر او آیهاى از جانب پروردگارش نازل نمىشود؟ بگو كه غیب از آن خداست و در انتظار باشید كه من نیز با شما از منتظرانم». پس خداى تعالى خبر داده است كه «الآیة» همان «الغیب» است و غیب هم همان حجّت است.[3]
چه از دیدهاش پنهان بود انكار كرد و آن را باور نداشت و به همان كه آشكار دید احتجاج كرد و آن تن خاكى آدم بود و منكر شد كه در پس آن چه چیز واقع شده است».[4]
👈 بنابراین از دیدگاه صدوق كسانیكه به حضرت مهدی (ع)در حال غیبتش ایمان داشته باشند مانند همان فرشتگانى هستند كه خداى عزوجل را در سجده بر آدم اطاعت كردند و كسانى كه در حال غیبت منكر امام غائب باشند مانند ابلیس هستند كه از سجده بر آدم سر باز زد و منکر آن شأنی شد که در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (ع) پنهان و مصداق غیب بود.
📚پی نوشت:
[1]بحارالانوار،ج51، ص224،ح11
[2]مجمع البیان فی تفسیرالقرآن،ج1، ص 61
[3]صدوق،کمال الدین و تمام النعمه، ج1، ص 17
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
🔻امیرالمؤمنین امام علی (ع):
✨اختَصِر مِن كَلامِكَ مَا استَحسَنتَهُ؛ فَإِنَّهُ بِكَ أجمَلُ، وعَلى فَضلِكَ أدَلُّ
✨سخن نيـكو و مختصر بگو؛ زيرا اين براى تو زيباتر است و بر فضـل تو، دلالت بيشترى دارد
📚غررالحكم حدیث ٢٧٣۵
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
از حضرت رضا علیه السلام روایت شده:
هر کس داخل قبرستان مسلمین شود و این صلوات را بخواند،
خداوند متعال تا ده سال عذاب از اهل آن بردارد و اگر دو بار بخواند تا چهل سال و اگر سه بار بخواند هرگز خداوند آن قبرستان را عذاب نکند و هر کس بر سر قبر پدر و مادر بخواند چنان باشد که حقوق ایشان را اداء کرده باشد.
اَللّهَّم صَّل عَلی مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ ما دامَتِ الصَلَواتِ
وَ صَّل عَلی مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ ما دامَتِ البَرَکاتِ
وَ صَّل عَلی مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ ما دامَتِ الرَّحَمهِ
اَللّهَّم َ صَّل عَلی رُوحِ مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ فِی الاَرواحِ
وَ َصَّل عَلی جَسَدِ مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ فِی الاَجسادِ
وَ َصَّل عَلی قَبرِ مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ فِی القُبُورِ
وَ صَّل عَلی صُورَۃِ مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ فِی الصُّوَرِ
وَ صَّل عَلی تُربَهِ مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ فِی التُّرابِ
وَ صَّل عَلی نُورِ مُحمَّدٍ وَ آلِ مُحمَّدٍ فِی الاَنوارِ
بِرَحمَتِکَ یا اَرَحمَ الرّاحِمینْ
📚 مصباح الهدی
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
4_5769483118369048015.mp3
1.95M
💢 صاحب الزمان (عج) بیایند باابر قدرتهایی جهانی چه میکنند؟!
🔸حجت الاسلام #هاشمی_نژاد
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ارتباط مقامات فراماسون #کاخ_سفید با اجنه و شیاطین👽
✅ طبق نص صریح قرآن، شیطان به اولیاء خودش وحی میکند
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
هدایت شده از موسسه فرهنگی قرآن و عترت روضة القرآن
🇮🇷 در سال رونق تولید🇮🇷
🇮🇷و در حمایت از کالای ایرانی 🇮🇷
عرضه چادر مشکی دوخته با پارچه کرپ حریر اسود صددرصد ایرانی(قواره و دوخته,ساده و طرحدار) و محصولات حجاب ایرانی با قیمت باورنکردنی!
✔️بیش از #12_مدل چادر دوخته ♠
✔️ انواع #چادری_طرحدار🏳🌈 مجلسی
✔️شال و روسری تولیدی های ایرانی با تنوع زیاد👌
با قیمت های باورنکردنی و زیر #قیمت_مصوب کارخانه 🎯
یک پنجم قیمت اجناس خارجی😳
برای دیدن لیست قیمت و مدلها، کانال ما را ببینید و به دیگران معرفی کنید👇👇😍
🌸 http://eitaa.com/joinchat/1571618828C65f53d9162
💢 اولین منکر غیبت کیست؟!
✴️ بخش اول ✴️
🔶 غیبت حجت الهی، از مصادیق غیب پروردگار است. غیبت حجت الهی از امت خود مسألهای نیست که صرفاً در مورد حضرت مهدی(ع) پیش آمده باشد و سابقه آن به انبیا و حجج الهی پیشین بر میگردد، غیبت انبیا و اولیای الهی یکی از سنتهای رایج در میان ایشان بوده است.
از روایات بر میآید که بیشتر انبیای الهی، برای مدتی از امت خویش مخفی بوده اند.
🔸امام حسن عسکری(ع)،در روایتی «غیبت» را از علایم و ویژگیهای پیامبران میداند:
؛ فرزند من همان قائم بعد از من است و همان كسى است كه داراى علائم پیغمبران یعنى طول عمر و غیبت طولانى خواهد بود.»[1]
🔸در این نوشتار برآنیم که دیدگاه شیخ صدوق را در مقایسه داستان سجده نکردن شیطان بر حضرت آدم(ع) و مسئله غیبت حضرت مهدی(ع) و منکران ایشان بیان کنیم.
🔷#ایمان_به_غیب
خدای عزوجل در آیه ٣ سوره بقره در وصف "متقین" می فرماید: «الَّذِینَ یُۆْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ ممِّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُون». بنابر این آیه مبارکه متقین کسانی اند كه به غیب ایمان مىآورند، و نماز را بر پا مىدارند، و از آنچه روزی داده شده اند انفاق می کنند. تفاسیر وجوه مختلفی را به عنوان مصداق غیب در آیه مطرح کرده اند، مثلا در تفسیر مجمع البیان ۵ قول مطرح شده است[2]:
1- واجبات و محرمات و مباحات یعنى احكام.
2- قیامت و بهشت و جهنم.
3- آنچه از ناحیه خداست.
4- هر چه از علم و اطلاع مردم عادى بیرون است.
5- قرآن.
ولی روایات اهل بیت (ع) که در تفاسیر شیعی معتبر ذیل آیه آمده است ایمان به حضرت قائم (ع) و غیبت او را در تفسیر ایمان به غیب مطرح کرده و حجت غائب خدا را مصداق غیب می دانند. (چنان چه طبرسی در مجمع البیان نظر امامیه را ذیل قول ۴ آورده است)
🔹شیخ صدوق در برخی روایاتی را که در این باره وجود دارد آورده است:
و یحیى بن أبی القاسم می گوید: از امام صادق(ع) از معناى آیه شریفه «الم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُۆْمِنُونَ بِالْغَیْبِ» پرسش كردم فرمودند: مقصود از متّقین، شیعه علىّ (ع)است، و مراد از غیب، حجّت غائب است و شاهد آن نیز این قول خداى تعالى است: «مىگویند چرا بر او آیهاى از جانب پروردگارش نازل نمىشود؟ بگو كه غیب از آن خداست و در انتظار باشید كه من نیز با شما از منتظرانم». پس خداى تعالى خبر داده است كه «الآیة» همان «الغیب» است و غیب هم همان حجّت است.[3]
چه از دیدهاش پنهان بود انكار كرد و آن را باور نداشت و به همان كه آشكار دید احتجاج كرد و آن تن خاكى آدم بود و منكر شد كه در پس آن چه چیز واقع شده است».[4]
📚پی نوشت:
[1]بحارالانوار،ج51، ص224،ح11
[2]مجمع البیان فی تفسیرالقرآن،ج1، ص 61
[3]صدوق،کمال الدین و تمام النعمه، ج1، ص 17
[4]صدوق،کمال الدین وتمام النعمه، ج1،ص١٣
حضرت امام صادق عليه السلام
خداوند متعال فرمود: نماز كسى را مىپذيرم كه:
1 ـ در مقابل عظمت من فروتنى كند.
2 ـ از خواستههاى نفسانى بخاطر من خود را دور كند.
3 ـ روزش را با ياد من بپايان برد.
4 ـ بربندگانم بزرگى نفروشد.
5 ـ به گرسنه غذا دهد.
6 ـ برهنه را بپوشاند.
7 ـ به مصيبت ديده مهربانى كند.
8 ـ غريب را پناه دهد.
📚بحارالانوار
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
✨﷽✨
✅چرا ائمه نیز آرزوی دیدار امام زمان را داشتهاند؟
✍تمامی انبیا و امامان همواره در راه تحقق دین کوشیدند و در این راستا کوششهای پیگیر داشته و جان و مال خود را ایثار کردند و بهاندازهای در آرزوی رستگاری مردم بودند که آسایش را بر خود حرام کردند. از سویی در بشارات الهی تحقق کامل این آرزو را به دست مهدی موعود میدیدهاند. اینست که در امید وصال آن آرزوی نهایی در تب و تاب بودند و مردم را به آن انتظار تشویق میکردند.
امام صادق میفرمایند: «اگر [روزگار] او را درک میکردم، سراسر عمر خود، به او خدمت میکردم».[۱] سدیر صیرفی میگوید: روزی من، مفضل، ابوبصیر و ابانبنتغلب وارد منزل امام صادق شدیم. دیدیم آن حضرت بر خاک نشسته و عبایی پشمین در بر کرده و بسان مادر فرزند مردهای که دلش آتش گرفته، گریه میکند. اندوه و غم تمام چهره او را فرا گرفته، اشک چشمانش بر روی گونهها غلتیده بود. چنین ترنم و نجوا میکرد: آقای من غیبت تو خواب از چشم من ربوده و آرامش دلم را گرفته و گرفتاریام را به ابد پیوند داده است...».[۲]
💥تمامی امامان در آرزوی این دیدار اشک انتظار ریختهاند. اشتیاقی که در ائمه معصوم ما دیده میشود روشنگر راهیست که نهتنها شیعیان، بلکه همه انسانها باید برای خوشبختی و سعادت، آن راه را بروند.
📚 ۱.بحارالانوار ج۵۱ ص۱۴۸؛ مکیال المکارم ج۱ ص۱۳۷؛ ۲.همان، ص۲۵۸ ح۱۲؛ بحارالانوار ج۵۱ ص۲۱۹
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
فروشگاه تنگه اُحد ایران(سیستان)
#رمان_مذهبی_سجاده_صبر #قسمت_66 هر دو با هم خندیدند و فاطمه مشغول ببرسی دار قالیش شد، تصمیم داشت از
#رمان_مذهبی_سجاده_صبر
#قسمت_67
-شما همیشه آقای خونه من هستی
-سهیل سکوت کرد،دلش یجوری شد، احساس ارامش بود یا دوست داشتن؟ نمیدونست
-تو هنوزم منو دوست داری?
فاطمه با شنیدن این سوال یک هو تمام تنش یخ کرد، سوال سهیل خیلی عجیب نبود اما طرز پرسیدنش تن فاطمه روبه لرزه انداخت، اونقدر درمونده و از ته دل پرسید که دلشوره بدی به جون فاطمه افتاد، چند لحظه ای ساکت شد، اما
بعد گفت:
-چند وقتیه که فهمیدم معنای دوست داشتن در ذهن من با ذهن تو فرق داره.
-با هر تعریفی که خودت داری بگو دوستم داری؟
-نه
برای یک لحظه قلب سهیل از تپیدن ایستاد، باورش نمیشد، اما چیزی نگفت و فقط لبخند زد، فاطمه که از سکوت
سهیل فهمیده بود که چه فکری میکنه گفت:
-من دوستت ندارم سهیل، می دونی چرا؟ چون با وجود تو تا به حال به هیچ فرد دیگه ای فکر نکردم، چون تو
همسرم هستی بهترین چیزها رو برای تو خواستم، چون من متعهدم همسر تو باشم تنها و تنها تو رو خواستم و تنها و
تنها برای تو دیده شدم. خیلی وقتها از چیزی که خودم خواستم گذشتم به خاطر تو، به خاطر زندگیمون، وقتایی که
ازم ناراحت میشی احساس میکنم دنیا تیره و تار میشه .... سهیل من دوستت ندارم، من یک بار عهد کردم که عاشقت
باشم ... و تا زمانی که جون داشته باشم عاشقت میمونم ...
بعد از گفتن این حرفها سرش رو پایین انداخت. چند وقتی بود که اینطوری رک و راست به سهیل نگفته بود که
عاشقشه، در واقع از بعد از شب تولد ریحانه. با خودش گفت: تو چقدر پوست کلفتی فاطمه، حالا با گفتن این حرفها
سهیل باز هم ازت مطمئن میشه و میره دنبال هرزه بازی هاش...
سهیل که سر پایین فاطمه رو دید، نفسی کشید، انگار فکر فاطمه رو خونده بود، با حالتی عصبی گفت: نمی ترسی برم
دنبال هرزه بازیم؟ نمیترسی بازم از عشقت به خودم مطمئن بشم و باز هم روز از نو و روزی از نو؟
فاطمه که همچنان سرش پایین بود چند لحظه سکوت کرد، چند نفس آروم کشید و گفت: چرا میترسم .... خیلی هم
میترسم...
ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دلسوزی پیامبر گونه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در هدایت انسان ها
#استاد_میرشفیعی
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
فروشگاه تنگه اُحد ایران(سیستان)
💢 اولین منکر غیبت کیست؟! ✴️ بخش اول ✴️ 🔶 غیبت حجت الهی، از مصادیق غیب پروردگار است
💢 اولین منکر غیبت کیست؟!
✴️ بخش دوم ✴️
🔸 از دیدگاه صدوق كسانیكه به حضرت مهدی (ع)در حال غیبتش ایمان داشته باشند مانند همان فرشتگانى هستند كه خداى عزوجل را در سجده بر آدم اطاعت كردند و كسانى كه در حال غیبت منكر امام غائب باشند مانند ابلیس هستند كه از سجده بر آدم سر باز زد و منکر آن شأنی شد که در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (ع) پنهان و مصداق غیب بود.
🔸صدوق (رح) همچنین در جای دیگری از کتابش در تطبیق ماجرای فرمان سجده بر فرشتگان و سرباز زدن شیطان از این امر با موضوع غیبت حضرت مهدی (عج)نکته قابل تاملی را مطرح کرده است و منکران غیبت حضرت مهدی (ع)را با اولین منکر غیب مقایسه کرده است.
🔸نکته ای که شیخ صدوق درباره زمانی است که شیطان زیر بار سجده کردن بر حضرت آدم (ع)نمیرود، ایشان معتقد است که او اولین منکر غیبت بود، چرا که به آن چه در ورای ظاهر خاکی حضرت آدم (ع) بود ایمان نیاورد و او را تعظیم نکرد:
🔸«خدای عزوجل آن ها (فرشتگان) را به سجده بر آدم واداشت چرا که ارواح حجج الهى را در صلبش پنهان کرده بود. این سجده براى خدا پرستش بود و براى آدم فرمانبرى و براى آنچه در پشتش بود تعظیم و احترام، ابلیس در این میان از روى حسد از سجده بر آدم سر باز زد زیرا ارواح حجج را خدا در صلب آدم نهاد و از صلب او دریغ كرد و به واسطه حسد و تمرد كافر شد و از دستور خدا سرپیچى كرد و از جوار او رانده شد و ملعون گردید و رجیم نامیده شد چرا که منكر غیبت گردید و دلیلش در امتناع از سجده بر آدم این بود كه گفت من از آدم بهترم مرا از آتش آفریدى و او را از خاك،
💢دعــا برای تعجیل در فــرج
🔹بر اساس روایات، یکی از عوامل تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) «دعا» است. از طرفی می دانیم دعا بدون درخواست قلبى و زمینه سازى براى تحقق آن موثر نخواهد بود؛ و لذا انسان باید با زبان و قلب طلب نماید و در عمل هم زمینه ساز خواسته های خود باشد و همین زمینه سازی و تلاش برای فراهم نمودن مقدمامت ظهور، خود موجب رفع نسبی مشکلات و گشایش در زندگی شیعیان خواهد شد.
🔶امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در جواب سؤال هاى اسحاق بن یعقوب مى فرماید: «وَ أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِکَ فَرَجُکُمْ» (براى شتاب در گشایش حقیقى و کامل، بسیار دعا کنید؛ همانا فرج شما در آن است). (کمال الدین و تمام النعمة، ابن بابویه، محمد بن على، محقق / مصحح: غفارى، على اکبر، اسلامیه، تهران، 1395 قمری، چاپ: دوم، ج 2، ص 485، باب 45 (ذکر التوقیعات الواردة عن القائم)، ح 4. )
🔹مى دانیم که فرج و گشایش کامل شیعیان از تمام گرفتارى ها و فتنه ها در سایه ظهور حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه) محقق مى گردد و تا زمانى که حضرت در غیبت به سر مى برد شیعه تحت فشار و ظلم و تعدى حاکمان ظلم و جور است. از این حدیث استفاده مى شود که یکى از عوامل تعجیل در فرج آن حضرت(عجل الله تعالی فرجه) دعا است و همچنین مى دانیم که دعا بدون درخواست قلبى و زمینه سازى براى تحقق آن موثر نخواهد بود و لذا انسان باید با زبان و قلب بطلبد و در عمل هم زمینه ساز خواسته خود باشد و همین زمینه سازی و تلاش برای فراهم نمودن مقدمات ظهور، خود موجب رفع نسبی مشکلات و گشایش در زندگی شیعیان خواهد شد.
🔆آینده اسلام درحکومت امام زمان(عج)
🔰بنابر روایات پیروزی اسلام بر دیگر ادیان، در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) محقق میشود.
🔰بنابر تفاسیر قرآن برخی آیات کلام الله مجید با وجود مقدس امام عصر(عج) ارتباطی وثیق دارد. در ذیل یکی از این آیات مرور می شود:
✅خداوند در آیه 9 سوره مبارکه صف می فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» (او کسی است که پیامبرش را همراه با هدایت و دین حق به سوی مردم فرستاد تا آن را بر همه ادیان غالب سازد، گره مشرکان آن را خوش نداشته باشند).
🔶نکته ها:🔰🔰🔰🔰
✅1.آینده از آن اسلام است (لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ)
✅2.خداوند در غیر از این آیه سه بار وعده پیروزی اسلام بر تمام ادیان را داده است: (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ). (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا) و بدون شک خداوند وعده خود را عملی می کند (وَلَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ).
✅3.در روایات متواتر می خوانیم که پیروزی اسلام بر دیگر ادیان آسمانی، در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) تحقق خواهد یافت. امیرالمومنین امام علی(ع) فرمودند: «به خداوندی که جانم در دست اوست، هیچ شهر و روستایی باقی نمی ماند مگر آنکه هر صبح و شام صدای اذان و شهادتین در آن شنیده خواهد شد».
تاریخ اسلام، تحقق این آیه را به اثبات رسانده است، زیرا با این که دشمن از طریق استهزاء و اذیت و شکنجه، محاصره اقتصادی و اجتماعی، تحمیل جنگ ها، توطئه های داخلی منافقان، ایجاد تفرقه میان مسلمانان، به راه انداختن جنگ های صلیبی، ترویج فحشا و منکرات، استعمار نظامی و سیاسی و ... لحظه ای کوتاهی نکرده، ولی اسلام روز به روز توسعه پیدا کرده است.
✅4.رسولان با اراده الهی انتخاب می شوند، نه انتخاب و اراده مردم (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ).
✅5.پیروزی اسلام به خاطر حقانیت آن است (بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ).
✅6.مکتب اسلام امیدآفرین است (لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ).
✅7.حاکمیت و غلبه ای ارزش دارد که کامل و دائم باشد (لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ).
✅8. به جز اسلام، تمام ادیان، تاریخ مصرف دارند و تنها اسلام، مکتب جاودانی است (لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ).
✅9. عوامل پیروزی اسلام و امام زمان(عج) چند چیز است:
🔻-اراده و امداد الهی(هُوَ الَّذِي)
🔻-رهبری معصوم و لایق (رَسُولَهُ)
🔻-نیاز طبیعی جامعه(بِالْهُدَى)
🔻-داشتن حقانیت(دِينِ الْحَقِّ)
🔻-جامع و کامل بودن مکتب(متم نوره)
📚پی نوشت:
1.البرهان فی تفسیر القرآن، ج5، ص367
برگرفته از کتاب «پرتوی از آیه های مهدوی»، حجت الاسلام محسن قرائتی، به کوشش حسن ملایی
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
✨﷽✨
✅نشانه ها و علائم زیادی درباره ی ظهور شنیده ایم، وظیفه ی ما چیه؟
۱- اینکه بعضی از علائم ظهور، هنوز تحقق نیافته، به معنای نفی لزوم انتظار در هر روز و شب نیست. چرا که در روایات آمده روز و شب در انتظار فرج باشید. در روایتی آمده که خدا امر ظهور حضرت را تنها در یک شب، مقرر خواهد فرمود، بنابراین باید همیشه آماده بود.
۲- بعضی از علائم، حتمی و بعضی غیر حتمی اند. لذا با دیدن علائم بویژه غیر حتمی، توقع نداشته باشیم که بلافاصه ظهور محقق شود.
۳- بعضی از علائم به صورت معجزه اتفاق خواهند افتاد همچون صیحه آسمانی، لذا به صِرف اینکه با جریان عادی سازگار نیست، نباید آنها را مردود دانست.
۴- علائم حتمی(خروج یمانی، خروج سفیانی، خسف بَیدا، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه) هستند که حتما باید قبل از ظهور محقق شوند. بنابراین قبل از وقوع علائم حتمی، ظهور محقق نمیگردد.
۵- بدانیم آنچه باعث ظهور حضرت میشود، علائم نیستند. علائم فقط حکایت گر هستند. بلکه این شرایط ظهورند که ظهور را محقق و زمینه را فراهم میکنند.
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
✨﷽✨
✅چرا ائمه نیز آرزوی دیدار امام زمان را داشتهاند؟
✍تمامی انبیا و امامان همواره در راه تحقق دین کوشیدند و در این راستا کوششهای پیگیر داشته و جان و مال خود را ایثار کردند و بهاندازهای در آرزوی رستگاری مردم بودند که آسایش را بر خود حرام کردند. از سویی در بشارات الهی تحقق کامل این آرزو را به دست مهدی موعود میدیدهاند. اینست که در امید وصال آن آرزوی نهایی در تب و تاب بودند و مردم را به آن انتظار تشویق میکردند.
امام صادق میفرمایند: «اگر [روزگار] او را درک میکردم، سراسر عمر خود، به او خدمت میکردم».[۱] سدیر صیرفی میگوید: روزی من، مفضل، ابوبصیر و ابانبنتغلب وارد منزل امام صادق شدیم. دیدیم آن حضرت بر خاک نشسته و عبایی پشمین در بر کرده و بسان مادر فرزند مردهای که دلش آتش گرفته، گریه میکند. اندوه و غم تمام چهره او را فرا گرفته، اشک چشمانش بر روی گونهها غلتیده بود. چنین ترنم و نجوا میکرد: آقای من غیبت تو خواب از چشم من ربوده و آرامش دلم را گرفته و گرفتاریام را به ابد پیوند داده است...».[۲]
💥تمامی امامان در آرزوی این دیدار اشک انتظار ریختهاند. اشتیاقی که در ائمه معصوم ما دیده میشود روشنگر راهیست که نهتنها شیعیان، بلکه همه انسانها باید برای خوشبختی و سعادت، آن راه را بروند.
📚 ۱.بحارالانوار ج۵۱ ص۱۴۸؛ مکیال المکارم ج۱ ص۱۳۷؛ ۲.همان، ص۲۵۸ ح۱۲؛ بحارالانوار ج۵۱ ص۲۱۹
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
بچــه هامون جوون شدن
جــوونامون پیـر شدن
💔نیومدی.....
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
5ce62fb1463260de0dc70ea7_-7366576763738368259.mp3
2.18M
🌷🌸به مناسبت میلاد امام هادی علیه السلام
🔉 #مولودی_صوتی نحب العسکریین
با نوای #باسم_کربلائی
بســـوے ظــــــــهور💫✨👇
🆔 @Besoye_zohor 💯
امام علی (ع)فرمودند
🌱در شگفتم از کسى که مردگان را مى بیند
و مرگ را از یاد مى برد
📚نهج البلاغه
🔰🔰🔰🔰
🌺🕊🕊🌺🕊🕊🌺
🆔 @seiro_solook_ta_khoda
هدایت شده از مرکز نیکوکاری امام رضا علیه السلام
#هم_عهدیم 🤝
🔷طرح #جمع_آوری_کمک جهت بازسازی کف حیاط مسجد🌺
سلام علیکم🌹
✔️امروز میخوایم یک #طرحی رو آغاز کنیم که یک مقدار با طرح های قبلی فرق داره ، طرحی که برای #آغاز_به_کار تعمیر کف حیاط مسجدی در مناطق محروم کمک جمع آوری میکنیم.👌
‼️ دوستان در این طرح نیاز به #کمک_بیشتری داریم ، که حدوداً 8 الی 10 میلیون تومان #نیاز_داریم که همت شما رو میطلبه🙏🌹
✅ ما این طرح رو 300سهم 30هزار تومانی قرار دادیم ، یعنی #سهم هر نفر در این طرح 30هزار تومان است ، ولی #سعی_کنید اگر میتونید تعداد سهم بیشتری رو تقبل کنید تا بتونیم این #هزینه رو جمع آوری کنیم🌺👌
✅لطفاً در این طرح هم #مشارکت_کنید🙏
شماره کارت جهت واریز کمک ها 👇
6037_9975_6039_7946
به نام مهدی صادقی(مسئول طرح)🌹
✅لطفاً پس از واریز کمک به شماره تلفن یا آیدی زیر اطلاع دهید👇👇
تلفن:09033530107
آیدی : @mahdisadgi4
‼️ گزارشات در همین کانال اعلام خواهد شد.🌹
خدا خیرتون بده🙏
اجرکم عندالله🌺
🌷ما رو در #نشر این پست یاری کنید🙏
#نشر_دهید
✅به کانال #خیریه_امام_حسین_بپیوندید 👇
http://eitaa.com/joinchat/1966014474Cffd9d8e440
فروشگاه تنگه اُحد ایران(سیستان)
#هم_عهدیم 🤝 🔷طرح #جمع_آوری_کمک جهت بازسازی کف حیاط مسجد🌺 سلام علیکم🌹 ✔️امروز میخوایم یک #طرحی رو آغ
🌴از شما نیکوکاران گرامی تقاضا داریم هر چقدر که در توانتون هست کمک کنید و با نشر این پیام در گروه ها و کانالهایی که حضور دارید ما رو در برگزاری هر چه بهتر این طرح یاری نمایید.🙏
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
💢مردم آخرالزمان
💠 حضرت امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند:
👈 بر مردم زمانی خواهد آمد که چهره هایشان خندان و شاد است، ولی دل هایشان تاریک و گرفته است؛
👈سنّت در میان آنان بدعت شمرده می شود و بدعت، سنتی رایج می گردد؛
👈مؤمن در میانشان حقیر است و منافق در بین آنان محترم شمرده می شود.
📚 الحیاة، ج۲، ص۳۱۱.