4_5778379627726640021.ogg
50.33M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
◆│⠂کتاب مهدیان دروغین
◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
#صوتی
◆ جلسه سی و ششم
❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب
◆سه هزار مهدی در زندان
◆طرح انتقال آب خزر
◆سی دی ظهور نزدیک است
◆
ᯓسیدمهدیمجتهدسیستانی🎤
┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
4_5778379627726640045.ogg
31.43M
◆╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
◆│⠂کتاب مهدیان دروغین
◆╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
#صوتی
◆ جلسه سی و هفتم
❏فصل نهم مهدویت در دوره پهلوی و پس از انقلاب
◆سایت رایحه ظهور
◆وقت ملاقات
◆درمان سرطان
◆نیروی خارق العاده
◆امام چهاردهم!!!
◆پسر امام زمان
◆امام سیزدهم!!!
◆دختر شفا ده
◆تولد قاتل امام زمان
◆مصطفی برزنجی ۱۹۸۸
◆علیرضا پیغان
◆مسجد درگیر
◆زن ۴۵ ساله
◆جمجمه بین!!!!
◆امام سیزدهم!!!!
◆خود امام زمان!!!
◆خانم رقاص
ᯓسیدمهدیمجتهدسیستانی🎤
┄┄┅━⊹༅◆༅⊹━┅┄┄
4_5798437687639675193.ogg
33.84M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
کتاب:اعتبارسنجیاحادیثشیعه
💠جلسه(۶۰)
از دو خط مانده به آخر ص۶۳۳
تا پایان ص۶۴۰
ا◥پیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف
۳. کاستی های چهار مبنا
۴. بایسته های بحث تعارض توثیق و تضعیف
الف. درک نقطه اشتراک و افتراق
ب. عدم نقش اصالة العدالة
ج. فقط راویان دارای کتاب
د. اجتهادی بودن برخی توثیقات و تضعیفات
ه. تاثیر مبانی بر توثیق و تضعیف
و. هم زمان نبودن رجالی با راوی
ز. کانون تعارض: فقط منفردات
🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
4_5798437687639675202.ogg
35.96M
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
کتاب:اعتبارسنجیاحادیثشیعه
💠جلسه(۶۱)
از آغاز ص۶۴۱
تا پایان ص۶۵۱
ا◥پیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف
۵. جایگاه تعارض
۶. انواع تعارض
۱- تعارض توثیق و نقل از ضعفا
۲- تعارض تضعیف استقلالی و ناقل آثار بودن
۳- تعارض توثیق و تضعیف مطلق
۴- تعارض توثیق و تضعیف مقید
۵- تعارض توثیق مطلق و تضعیف مقید
۶- تعارض توثیق مطلق و اتهام به غلو
۷- تعارض توثیق و اکثار از ضعفا
۸- تعارض توثیق و تضعیف مدلَّل
۹- تعارض توثیق مدلَّل و تضعیف مدلَّل
۱۰- تعارض با بیان ویژگی های محتوایی
۱۱- تعارض توثیق مطلق و تضعیف موکد
۱۲- تعارض توثیق عملی و تضعیف عملی
۷. توجه به مبانی در کشف راه حل تعارض
۱- مبنای حجیت خبر دو عادل
۲- مبنای حجیت قول خبره
۳- مبنای حجیت خبر ثقه در موضوعات
۴- مبنای حجیت ظن در ظرف انسداد
۵- مبنای اطمینان آور بودن توثیقات
🎙️سیدمهدی مجتهدسیستانی
ـ𖢖•••••••••••••••••••••••••••••••••••𖢖_
✿﷽➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻
▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓
𖣫📕 تدریس ڪتاب 📕𖣫
𖣫 اعتبارسنجی احادیث شیعه 𖣫
▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓▒░▓
📚 #فهرست موضوعی
𑁍╭┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
𑁍│⠂ (٢) بخش چهارم
𑁍╰┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
╣◆ واقعیتهای حاکم بر اعتبارسنجی احادیث
♦️¦¦ بر روی موضوع مورد نظر ڪلیڪ ڪنید:
╣◆ از خط آخر ص۴۳۷
تا اول پاراگراف دوم ص۴۴۷
(۴۶)ᯓ۱۵. مفهوم وثاقت در نگاه رجال
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای پاراگراف دوم ص۴۴۷
تا ابتدای پاراگراف سوم ص۴۵۴
(۴٧)ᯓادامه
ᯓ۱۵. مفهوم وثاقت در نگاه رجال
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای پاراگراف سوم ص۴۵۴
تا سه خط مانده به پایان ص۴۶۴
(۴٨)ᯓادامه
ᯓ۱۶. فقه مداری، عامل مهم توثیق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از سه خط مانده به پایان ص۴۶۴
تا آخر خط چهارم از ص۴۷۶
(۴٩)ᯓادامه
ᯓ۱۶. فقه مداری، عامل مهم توثیق
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای خط پنجم ص۴۷۶
تا دو خط مانده به آخر ص۴۷۹
(۵٠)ᯓادامه
ᯓ۱۷. پذیرفتنی بودن توثیقات رجالی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از دو خط مانده به آخر ص۴۷۹
تا پایان خط اول ص۴۸۶
(۵١)ᯓادامه
ᯓ۱۷. پذیرفتنی بودن توثیقات رجالی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای خط دوم ص۴۸۶
تا پایان ص۴۹۴
(۵٢)ᯓادامه
ᯓ۱۷. پذیرفتنی بودن توثیقات رجالی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای ص۴۹۵
تا ابتدای پاراگراف سوم از ص۵۰۸
(۵٣)ᯓادامه
ᯓپیوست اول: بازخوانی دستبردهای اهل غلو:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای پاراگراف سوم ص۵۰۸
تا سه خط مانده به آخر ص۵۱۴
(۵۴)ᯓادامه
ᯓ۳. لوازم پذیرش این دو گزارش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از سه خط مانده به آخر ص۵۱۴
تا پایان ص۵۳۶
(۵۵)ᯓادامه
ᯓ۳. لوازم پذیرش این دو گزارش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای ص۵۳۷
تا اول پاراگراف دوم از ص۵۹۵
(۵۶)ᯓادامه
ᯓپیوست دوم: واکاوی اعتبار سه راوی ضعیف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای پاراگراف دوم از ص۵۹۵
تا ابتدای پاراگراف سوم از ص۶۰۸
(۵٧)ᯓادامه
ᯓپیوست دوم: واکاوی اعتبار سه راوی
۳. بررسی شخصیت محمد بن سنان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای پاراگراف سوم ص۶۰۸
تا پایان ص۶۲۲
(۵٨)ᯓادامه
ᯓپیوست دوم: واکاوی اعتبار سه راوی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از ابتدای ص۶۲۳
تا دو خط مانده به پایان ص۶۳۳
(۵٩)ᯓادامه
ᯓپیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از دو خط مانده به آخر ص۶۳۳
تا پایان ص۶۴۰
(۶٠)ᯓادامه
ᯓپیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╣◆ از آغاز ص۶۴۱
تا پایان ص۶۵۱
(۶١)ᯓادامه
ᯓپیوست سوم: تعارض توثیق و تضعیف
➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻➻
╭═══════════════════
꧷ 🎙پدر:⊹سیدمهدیمجتهدسیستانی
╰ᯓ---------------------
•لینڪڪاناݪشڪستوصیت•
@sistanymojtahed
📄👈🏿فهرست تدریس
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: متشابه است!
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام علیکم
به اتباع بصری که میگن احادیث محکم و متشابه داره چی باید جواب داد؟
مثلاً در مورد صیحه میگن شما نمیفهمید احادیث محکم و متشابه داره.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
خوب این فقط یک دست آویز است تا
هر حدیثی آنها مورد استناد قرار دهند محکم باشد و هر حدیثی ما مورد استناد قرار دادیم متشابه.
اما فرق ما با آنها این هست که آنها دائماً به احادیث بی سند يا دارای راوی کذاب يا ضعیف يا شاذ سندی، يا دارای نسخه بدل، يا شاذ محتوایی چنگ زده و همان را هم با یعنی یعنی کردن تفسیر و تأویل می نمایند که برای هر که اهل دقت و اندیشه باشد روشن است چنین روشی کیاست مومن است يا سیاست منافق.
آن بندگان خدا نمی دانند که نه تنها تفسیر حدیث متشابه در دیگر احادیث آمده، که حدیث متواتر هیچگاه جزء متشابه نمی باشد.
همچنانکه تشابه تنها در ظواهر که لفظی دو پهلو دارند امکان وقوع دارد نه در نصوص که معنای شان نزد هر عاقلی روشن است.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: همه مسلمان نمی شوند؟
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
در المزار الکبیر ص۱۳۵ روایتی هست منتسب به امام صادق که درباره رفتار قائم با اهل ذمه یعنی یهودی و مسیحی پرسیده شد، فرمودند: با آنها صلح می کند و جزیه می گیرد:
قُلْتُ فَمَا يَكُونُ مِنْ أَهْلِ اَلذِّمَّةِ عِنْدَهُ؟
قَالَ: يُسَالِمُهُمْ كَمَا سَالَمَهُمْ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ يُؤَدُّونَ اَلْجِزْيَةَ عَنْ يَدٍ وَ هُمْ صٰاغِرُونَ.
پس در حکومت قائم، همه مسلمان نیستند.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
درباره اینکه آیا در عصر حکومت حضرت بقية الله صلوات الله علیه، همه مسلمان می شوند، اختلاف نظر وجود دارد، و حقیر، اسلام همگانی را قبول دارم، به چندین دلیل:
۱. نزول حضرت عیسی علیه السلام و اقتدای نماز به حضرت مهدی علیه السلام برای اینست که تمام مسیحیان زمین ایمان بیاورند نه اینکه جزیه دهند و بر همان عقاید شرک آلود خود باقی بمانند.
همچنین اظهار تورات اصلی از غار انطاکیه و زنده شدن دوازده نقیب بنی اسرائیل، برای مجاب کردن یهود به حقانیت اسلام است، و الا برای گرفتن جزیه نیازی به این کارها نیست.
۲. باقی ماندن یهودی و مسیحی با همان تفکرات ظلمانی و تحریفات دینی، مصداقی از باقی ماندن ظلم و ستم است که با حکومت عدالت جهانی سازگار نمی باشد، و بدون آن عقاید هم که حتماً مسلمان می شوند چون در تورات و انجیل واقعی، حقانیت اسلام بیان شده است.
۳. روایات دال بر مسلم و موحد شدن همگان:
۱. تفسير العياشی ج۱ ص۱۸۳-۱۸۴ ح۸۲
عن ابن بكير قال سألت أبا الحسن ع عن قوله: "وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً" قال: أنزلت في القائم ع إذا خرج باليهود و النصارى و الصابئين و الزنادقة و أهل الردة و الكفار في شرق الأرض و غربها، فعرض عليهم الإسلام فمن أسلم طوعا أمره بالصلاة و الزكاة و ما يؤمر به المسلم و يجب لله عليه، و من لم يسلم ضرب عنقه حتى لا يبقى في المشارق و المغارب أحد إلا وحد الله، قلت له: جعلت فداك إن الخلق أكثر من ذلك فقال: إن الله إذا أراد أمرا قلل الكثير و كثر القليل.
۲. تفسير العياشی ج۱ ص۶۰
... ثم يرجع إلى الكوفة فيبعث الثلاثمائة و البضعة عشر رجلا إلى الآفاق كلها، فيمسح بين أكتافهم و على صدورهم، فلا يتعايون في فضاء و لا تبقى أرض إلا نودي فيها شهادة أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له و أن محمدا رسول الله، و هو قوله: "وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ" و لا يقبل صاحب هذا الأمر الجزية كما قبلها رسول الله ص و هو قول الله: "وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلهِ".
۳. التوحيد ص۴۶ ح۷
أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ وَ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ جَمِيعاً عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ: "وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً" قَالَ: هُوَ تَوْحِيدُهُمْ لِلهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
۴.الإرشاد ج۲ ص۴۸۴
رَوَى عَلِيُّ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: إِذَا قَامَ الْقَائِمُ ع حَكَمَ بِالْعَدْلِ وَ ارْتَفَعَ فِي أَيَّامِهِ الْجَوْرُ وَ آمَنَتْ بِهِ السُّبُلُ وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ بَرَكَاتِهَا وَ رُدَّ كُلُّ حَقٍّ إِلَى أَهْلِهِ وَ لَمْ يَبْقَ أَهْلُ دِينٍ حَتَّى يُظْهِرُوا الْإِسْلَامَ وَ يَعْتَرِفُوا بِالْإِيمَانِ، أَ مَا سَمِعْتَ اللهَ تَعَالَى يَقُولُ: "وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ".
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: خلیفه قائم.
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
🔶️خرج أمیر المؤمنین ع إلى الحیره فقال: و لیبنین بالحیره مسجد له خمسمائه باب یصلی فیه خلیفة القائم لان مسجد الکوفه لیضیق عنهم، و لیصلین فیه إثنا عشر إماما عدلا...؛
حضرت علی ع به سمت حیره خارج شدند و فرمودند: در حیره مسجدی بنا خواهد شد که پانصد درب دارد، در آن مسجد خلیفه قائم نماز خواهد خواند زیرا مسجد کوفه برای آنان کوچک خواهد بود و در این مسجد دوازده امام عدل نماز خواهند خواند.
📚بحارالأنوار : ج۵۲ ص۳۷۴
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
با صرف نظر از سند ضعیف این حدیث:
این روایت دو فقره دارد و دو برداشت:
۱. فقره نماز خواندن دوازده امام، که درباره آن دو برداشت وجود دارد:
الف: چون سخن در مورد مسجد هست، مراد از امام، امام جماعت می باشد، همچنانکه همینک در حرمها و مسجدهای دارای رواق، امامهای متعددی اقامه جماعت می کنند.
ب: مراد امامان علیهم السلام به هنگام رجعت هستند که یکی بعد از دیگری در آن نماز خواهند خواند.
۲. فقره خلیفه قائم، که منطبق بر حضرت سید الشهدا علیه السلام است چون طبق تصریح روایات، ایشان هست که متولی غسل و کفن و دفن حضرت مهدی علیه السلام می باشد و بعد از آن حضرت، امامت میکند.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: علم لدنی
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام و ارادت
علم لدنی برای چه کسانی حاصل می شود؟ آیا مختص معصومین ع هست یا ممکن است برای افراد عادی هم حاصل شود؟
و نظر پیروان این مدعی یمانی چیه؟
تشکر
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
منظورتان از علم لدنی چیست؟
اگر دریافت علوم شریعت و حقیقت است به نظر متکلمین فقط مخصوص معصوم می باشد.
و اگر مقصودتان دسترسی به محدوده ای از علم غیبت است، این برای اهل کرامت از متقین به صورت محدود اتفاق می افتد و در این باره داستان های متقن و بسیاری از برخی پارسایان نقل شده است.
و اما جریان یمانی که امکان نبی شدن هر کسی را مطرح می کند و خواب و استخاره و مکاشفه را راه شناخت حجت خدا می داند، حتماً به صورت گسترده به در دسترس بودن چنین علمی معتقد خواهد بود.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹
سکوت مرگبار احمد و اتباع او در قبال حمله ایران به اسرائیل.
طبیعی است اگر هم صحبتی کنند، محکوم کردن این حمله خواهد بود، چون نه تنها احمد پرچم اسرائیل را مقدس می داند که اسرائیل هم کمک های بسیار زیادی در صیانت و رشد این فرقه انجام داده است.
✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: یمانی و عراق
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام علیکم
استاد ببخشید این روایت اشاره به حرکت یمانی به عراق داره؟
الْيَمَانِيُ وَ السُّفْيَانِيُّ كَفَرَسَيْ رِهَانٍ
یعنی مسابقه شون در رسیدن به عراق هست؟
یکی از اتباع بهم گفت یه روایت بیار که یمانی به سمت عراق حرکت کنه.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
بله عزیزم
شما هم به او بگویید یک روایت بیاور که یمانی پسر حضرت مهدی علیه السلام هست!
اینها همیشه فاکتورهای دوگانه دارند. برای خودشان که می شود با هزار تأویل و توجیه و یعنی یعنی کردن، احمد بن ملیح که سومین نفر از بصر و دویست و شصت و اندی نفر از کل ۳۱۳ نفر و جزو اصحاب قائم هست می شود احمد بن اسماعیل و اولین نفر از بصره و اولین نفر از کل ۳۱۳ نفر و خود قائم، اما به ما که می رسد باید تک تک کلماتی که بر زبان می آوریم در روایت تصریح شده باشد!
حالا فکر کنید من یک روایت آوردم، جوابشان چیست؟:::::
با یک روایت می خواهی این مطلب را ثابت کنی؟
خوب بنده خدا خودت هم فقط باید یک روایت داری وجوب اطاعت از یمانی ثابت می کنی.
بگذریم.
در کتاب نبرد توضیح داده ام که در حدیث آمده یمانی در هم شکننده چشمهای سفیانی است و این یک تعبیر ادبی به معنای شکست دادن اوست. از طرفی سفیانی سه حرکت نظامی بیشتر ندارد: در شام، در عراق، و در مدینه.
طبق تصریح روایات معتبر، در شام پیروز شده و حکومت را به دست می گیرد و اصلا وقتی در شام هست معنایی ندارد که برای رسیدن به شام با یمانی مسابقه بگذارد، در مدینه هم که کل لشکرش دچار خسف می شوند و به زمین فرو می روند و یمانی هیچ دخالتی ندارد، پس جایی باقی نمی ماند که یمانی بخواهد او را شکست دهد جز عراق.
همچنین عین همین تعبیر در مورد سفیانی و خراسانی به سمت عراق وارد شده که این هم قرینه خوبی است در فهم جهتی که یمانی دارد مسابقه می گذارد.
نیز در نقلی تصریح شده که وقتی قائم علیه السلام به عراق می آید، ۴۰۰۰ نفر از زیدیه که در لشکر حسنی هستند امامت ایشان را انکار کرده و با ایشان می جنگند در حالیکه زیدیه در یمن هستند نه عراق، و روشن است که اینها با لشکری از یمن به عراق آمده اند. نیز در نقل دیگری از مقابله ۱۶۰۰۰ نفر از بتریه با قائم علیه السلام در عراق سخن گفته شده که بتریه شاخه ای از زیدیه است که اصلا در عراق وجود ندارند و روشن است این لشکر از یمن به عراق آمده اند.
خوب این همه زیدی برای چه، اندکی قبل از رخداد ظهور و قیام، از یمن به عراق آمده اند و آنجا چکار دارند؟ عراقی که مورد هجوم لشکر سفیانی قرار گرفته و خود عراقی ها دارند از آن فرار می کنند!
کاملاً روشن است که این عده یمنی برای دفع لشکر سفیانی به این سرزمین آمده اند.
و الحمد لله
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: روش مناظره
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد
من با یک یمانی بحث کردم، گفت امام زمان بچه دارن و ۵۰ تا حدیث برام فرستاد.
من هم در جواب گفتم روایاتی داریم که تصریح کرده قائم فرزند نداره، ولی اون بلاکم کرد، چرا؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
اینکه شما فرموده اید: روایاتی داریم، ظاهراً فقط دو روایت بیشتر نیست که نفی فرزند کرده که به احتمال قوی، آن دو روایت یکی هستند و دو جور نقل شده اند لذا یک روایت بیشتر وجود ندارد در حالیکه در مقابل این تک روایت، آنها به خیال خودشان 50 حدیث درباره فرزند داشتن امام دوازدهم جمع کرده اند لذا منطقی نیست که شما با یک روایت که سندش ضعیف است به جنگ 50 روایت مورد ادعای آنها بروید که ادعای تواتر مضمونش را دارند. در نتیجه اگر مخاطب شما تمایلی به ادامه بحث نداشته، چون روش شما را عاری از علم و منطق دیده.
بلکه بحث منطقی این بود که بگویید حتی یکی از آن احادیث ضعیف، تصریح نکرده که این فرزندان در دوره غیبت متولد می شوند.
بله از آنجا که این جریان اخباری صرف هست، نمی تواند همان یک حدیث را هم رد کند لذا رو به تاویلات باطل آورده و می گوید مراد از قائم در این حدیث، مهدی دوازدهم است!!! که جوابش را در کتاب لوح و قلم آورده ام.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: امام معجزه ندارد!
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام
شما تصور می کنید وقتی امام مهدی علیه السلام بیاید کارهای جادویی میکند، با یک نظر سلاح را از کار می اندازد و یا موشکی را منحرف میکند، اینطور نیست گرامی. چرا چون اونم بشری مثل ماست.
اگر امام با معجزات بیاد که اصلاً جنگی نمی شود اما اینطور نیست چون بیشتر مردم به ایشان ایمان نمی آورند.
معجزه اصلا باعث ایمان نیست. موسی علیه السلام بارها معجزه کرد چرا چون ایمان افراد دوروبرش ضعیف بود، اگر اونها گیر نمی دادند لازم نبود او از خدا بخواد تا قدرت افسانهای بهش بدهد، پس بیشتر مراقب باشید.
پیامبر از مردمش خواست که از نبی خویش طلب معجزه نکنید و قوم ثمود این کار را کردند و به عذاب الهی دچار شدند.
سلاح امام همان دعایی است که مستجاب میشود.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
برادر. اگر به جای حرفهای احمد بصری احادیث معتبر اهل بیت علیهم السلام را مطالعه می کردید چنین شبهاتی به ذهنتان نمی رسید.
۱. ما چیزی را تصور نکرده ایم بلکه این تصریح روایات است که تمام مواریث و معجزات انبیاء نزد حضرت مهدی علیه السلام می باشد. همچنین احادیث معتبری که درباره قدرت یارانشان و امدادهای غیبی خداوند درباره ایشان وارد شده، همه خبر از خارق العاده بودن کارهای آنها می دهد.
۲. اینکه سلاح ها از کار بیفتند هیچ بُعدی ندارد زیرا نه تنها با سلاح های امروزی نمی توان با چند هزار نفر به جنگ دنیا رفت که اصل استفاده از اسلحه امروزی با تشکیل حکومت عدل جهانی همخوانی ندارد چون اینگونه سلاحها تر و خشک را با هم می سوزاند.
۳. اینکه امامها بشری مثل ما هستند فقط مستقل بودن ایشان در اظهار معجزه را نفی می کند نه مطلق معجزه را. برای همین می بینیم که تک تک امامها علیهم السلام دارای معجزات متعددی بوده اند که در کتاب های روایی ثبت شده است.
۴. چرا گمان می کنيد اگر امام علیه السلام با معجزه بیایند جنگی اتفاق نمی افتد؟ مگر فرعون با دیدن معجزات متعدد حضرت موسی علیه السلام باز هم به سمت ایشان لشکرکشی نکرد؟
۵. اینکه بیشتر مردم ایمان نمی آورند دقیقاً خلاف حدیث اهل بیت علیهم السلام است که می فرمایند با صیحه اول، تمام اهل زمین ایمان می آورند و فقط عده ای از باطل گرایان با ندای دوم که توسط شیطان زده می شود گول می خورند.
۶. ما باید طبق متون دین سخن بگوییم نه اینکه از تخیلات خود مطلبی بیان کنیم. اگر شما قرآن را بخوانید خواهید دید که از همان اولین لحظه نبوت، دو معجزه بزرگ در اختیار حضرت موسی علیه السلام قرار گرفت نه اینکه به قول شما افراد دور و برش از بس گیر دادن از خدا خواست قدرت افسانه ای بهش دهد.
۷. اینکه هر کس با معجزه ایمان آورده، ایمانش ضعیف بوده، بر خلاف قرآن است زیرا تمام ساحرانی که به موسی و هارون علیهما السلام ایمان آوردند توسط رویت معجزه بود و ایمانشان هم از همه بنی اسرائیل راسخ تر و محکم تر بود تا جایی که همه شان به دار و صلیب زده شدند اما دست از ایمانشان بر نداشتند.
۸. در مورد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله هم شما پیرو رشید رضا در تفسیر المنار شدید که با نگاه به چند آیه گمان کرده پیامبر اسلام از معجزه استنکاف داشته اند و تنها معجزه ایشان قرآن بوده و حتی معجزه شق القمر را با همه روایاتی که در صحاح شان آمده رد می نماید!
ما در کتاب طریق الهدایه عموم آیات مورد استناد او را آورده و با بررسی دقیق ثابت کرده ایم: پیامبر صلی الله علیه و آله فقط در برابر بعضی درخواست ها یا درخواست بعضی افراد استنکاف داشته اند و علتش هم این بوده که آنها معجزه را به بازی گرفته بودند و قصد ایمان آوردن نداشتند.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: پس چرا؟
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام علیکم
به یکی از اتباع گفتم صیحه راه شناخت امام زمان علیه السلام هست و در روایات هم آمده که هرچه بر شما مشتبه بشود صیحه جای شک و شبهه برای کسی باقی نمیگذاره.
گفت اگر بر کسی مشتبه نمیشه پس چرا خیلی از مردم ایمان نمیارن؟
چی جواب بدم؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
چقدر جالب.
حدیث تصریح می کند فیومن اهل الارض، ایشان می گوید بیشتر مردم ایمان نمی آوردند!!!
این سوال نخ نما شده، ۱۳۰۰ سال پیش از امام صادق علیه السلام پرسیده شد. اگر فقط،اندکی به جای خواندن حرفهای این مدعی، برای مطالعه احادیث معتبر اهل بیت علیهم السلام وقت می گذاشتند الآن چنین شبهه ای را مطرح نمی فرمودن.
در بیش از ده حدیث بیان شده که دو نداء خواهد بود.
ندای اول هیچ شبهه ای ندارد و مشتبه نیست و تصریح حدیث هم اینست که همه اهل زمین ایمان می آورند، اما به فاصله بیش از دوازده ساعت ابلیس ندای دیگری می دهد کهمضمونش مظلوم کشته شدن عثمان است.
خوب مردم آمریکا و اروپا و چین و روسیه که اصلا نمی دانند عثمان کیست تا بخواهند گول این نداء را بخورند، پس روشن است آنها که فریب می خورند عده ای از متعصبان اهل سنت می باشند و بس.
در احادیث اهل بیت علیهم السلام هم جنگ حضرت در منطقه حجاز و عراق و شام دانسته شده نه در تمام دنیا.
و اصلا تصریح حدیث این هست که بعد از ندای ابلیس، مبطِلان به شک می افتند و مبطِل یعنی کسی که کلاً به باطل گرایش دارد و مثل فرعون هر معجزه ای ببیند نمی تواند آن را بپذیرد و انگی به آن وارد می کند.
پس
صیحه ابداً شبهه ناک نیست و این را خود اهل بیت علیهم السلام فرموده اند، و آنکه بعد از ندای ابلیس به شک می افتد، بی ندای شیطان هم اهل گرایش به حق و حقیقت نبوده است.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯
🔴موضوع: تناسخ در قرآن!
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد فرقه رایات سود ادعا می کنن تناسخ در قرآن آمده، از جمله، امام عسکری ع در تفسیر آیه ۲۸ سوره بقره می فرمایند:
پیامبر اکرم ص به کفار قریش فرمود:... (در حالی که شما مردگان بودید) در پشت پدران و رحم مادرانتان و (او شما را زنده کرد) [تناسخ اول] یعنی شما را از پشت پدران و مادران، زنده بیرون آورد. (سپس شما را می راند) یعنی به گور برد (و بار دیگر شما را زنده می کند)، [تناسخ دوم] و در قبرها به سبب ولایت پیامبر ص و امام علی ع نعمت و عقوبت می دهد. (سپس به سوی او بازگردانده می شوید) در سرای دیگر به اینکه در قبر دوباره می میرید و برای برانگیخته شدن زنده می شوید و به سوی آنچه وعده داده شده بودید بر می گردید.
سوال کردند که آیا در عالم قبر هم پاداش و عذاب داریم ؟ فرمود بله سوگند به کسی که محمد را بر انگیخت و او را پاک و راهنما و مهدی قرار داد.
📚 تفسیر البرهان ج ١، ص ١٨٢، ترجمه محمد رحمتی
همانگونه که شاهد هستیم امام حسن عسکری ع در این تفسیر تناسخ را به شیوه ای ساده برای ما بیان می کنند. و منظور امام از اینکه در قبر به ولایت پیامبر ص و امام علی نعمت و عقوبت می دهد روز بازگشت و رجعت مومنان و کفار است در روز قیام قائم ع و الا انسان مرده چگونه عقاب و نعمت دارد.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
این آیه و آن تفسير هیچ ارتباطی به تناسخ ندارند و سیر طبیعی زندگی بشر را ترسیم می کنند که:
۱. ابتدا نطفه ای غیر ممزوج در صلب پدر هستند و این را حالت مرگ فرض کرده اند. (مرگ ارحامی)
۲. سپس نطفه ای ممزوج گشته و به دنیا می آیند. (حیات دنیوی)
۳. سپس می میرند (مرگ دنیوی)
۴. سپس در عالم برزخ به آنها بدن قالب مثالی داده می شود تا مورد پاداش يا عذاب قرار گیرند. (حیات برزخی)
۵. و هنگام قیامت برای انتقال از برزخ می میرند (مرگ برزخی)
۶. و با خاکی از جسم خود برای محشر زنده می شوند و دیگر هرگز نمی میرند (حیات اخروی)
پس نه پاداش و جزا در قبر، به معنای رجعت است و نه رجعت هیچ ارتباطی به تناسخ ندارد، چون رجعت یعنی بازگشت روح به بدن خودت ولی تناسخ یعنی حلول روح در بدنی جدید با شخصیتی جدید.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹