eitaa logo
تکه هایی از سیاهه
91 دنبال‌کننده
291 عکس
89 ویدیو
3 فایل
اینجا یک دفترچه یادداشت مجازی است برای انتشار تکه‌هایی از سیاهه‌ی کتاب ها با واگویه‌های بلندبلندِ گاه‌گاهی... تذکری بود اینجا درخدمتم: @Smmh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
امان... امان از روحی که خمینی در ما دمید. ما را زنده کرد... لیک بارها ما خود را میرانده‌ایم.... دومرتبه او با روحی که در ظرف حکومت اسلامی دمیده، از طرفی می‌وزد و زنده‌مان می‌کند... گاه با تشییع شهیدی از فرزندان روح الله و گاه با اعتکافی که به برکت انقلاب روح الله شاخ و برگ کرده... اما تا کی این جسم های خمود قرار است روح ما را از ما بگیرد؟ شانه‌هایمان دارد رد می‌اندازد از بار آنچه که امام بر دوشمان نهاده... نزدیک است که پینه ببندد... خدا کند که فقط زخم نشود... چرک نکند و به عفونت نرسد... بلکه شاید آخر با نسیمی از جنس روح الله برای همیشه زنده شدیم و زنده ماندیم و زنده تر شدیم... فتوکل علی الله... پس ای نفس بیچاره... نسیمی در پیش است... نسیمی که بوی عطر خدا میدهد... نسیمی الهی به نام رجب... أَلاَ فَتَعَرَّضُوا لَهَا... هیچگاه از آن روی بر مگردانید...! حال که هفت روز مانده تا این نسیم الهی، «شستشویی کن و آنگه به خرابات خرام!» @siyahe
بسم الله الرحمن الرحیم جلد دوم نهضت امام خمینی ره @siyahe
نوشتجات بی اساس به اسم تاریخ در آثار بسیار ناگواری دارد. امام خمینی ۲۱ شعبان ۱۳۹۸ ۵ مرداد ۱۳۵۷ @siyahe
امروز همچون همیشه‌ تاریخ انقلاب‌ها، عده ای به نوشتن تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران مشغولند که سر در آخور غرب و شرق دارند. باید پایه های تاریخ انقلاب اسلامی ما، چون خود انقلاب، بر دوش مغضوب قدرت ها و ابر قدرت ها باشد. شما باید نشان دهید که چگونه مردم علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و «در یک کلمه » کردند. نامه حضرت امام ره به آقای سید حمیدروحانی @siyahe
سابقه طرح سرنگونی نظام شاهی ضد شاه بوده امام نه از آغاز نهضت، بلکه از زمان انتشار کتاب کشف الاسرار آشکار است و نشان میدهد که امام سالیان درازی پیش از آغاز نهضت، طرح سرنگونی نظام شاهی را در سر داشته است؛ ، ص۴ @siyahe
«مبارزه در تبعیدگاه» امام خمینی ره زبان ترکی آموخت. امام در همان اولین ساعت‌های ورود به ترکیه، به آموختن زبان ترکی پرداخت. ... امام میخواست با فراگیری زبان ترکی، رسالت خود را در میان ترک زبانان دنبال کند. اهتمام و توجه ویژه امام به فراگیری زبان ترکی، گماشته ایرانی او، آقای سرهنگ افضلی را سخت به وحشت انداخت که مبادا با آموختن زبان بتواند با مردم ترکیه ارتباط برقرار سازد و مبارزه را در تبعیدگاه نیز دنبال کند. از این رو در گزارشی به تهران نوشت: «نباید وی را تنها گذاشت.» قسمتی دیگر از گزارش مامور ساواک: برنامهٔ روزانه اش بیشتر استراحت و و ادای است. ، ص۱۴ @siyahe
از امامِ در تبعید هم وحشت داشتتند رژیم های ایران و ترکیه، از او سخت وحشت داشتند؛ از این رو مرتب به تغییر محل اقامت او در ترکیه دست یازیده، هر روز او را به جایی منتقل میکردند نگرانی مقامات ایران و ترکیه آنگاه فزونی یافت که دیدند امام خمینی حاضر نیست در محل تبعید به صورت زندانی بماند و مرتب پیشنهاد بیرون رفتن و بازدید از خیابان‌ها و مراکز دیدنی شعر را می‌دهد. ...نمیخواست فرصتی را که به یمن تبعید به دست آورده است، بی نتیجه از دست بدهد. ، ص۱۵ @siyahe
زمان شناسی امام از جمله نقشه‌های شاه در تبعید امام، به عجز و التماس و به خواهش و تمنا واداشتن یاران او جهت پایان دادن به این تبعید و ایجاد تزلزل در روحیه توده‌های انقلابی و سرانجام قطع ارتباط میان امام و ملت بود. امام خمینی محور مبارزاتی خود را در جهت شکستن و خنثی کردن این توطئه‌ها و نقشه‌ها به کار انداخت، و به محض ورود به هتل بلوار پالاس با کاغذی که آرم هتل مزبور را داشت، نامه‌ای خطاب به فرزندش حاج سید مصطفی خمینی نوشت... ، ص۱۹ @siyahe
لوازمی که امام خمینی در اولین نامه پس از تبعید از آقا مصطفی خواست تا برایشان به ترکیه بفرستند: ، #سجادیه، و ، لباس از عبا و پیراهن و غیره. و ، اینجاست. حوله هم بفرستید. ، ص۱۹ @siyahe
شناخت دشمن و نقشه‌اش از آنجا که [امام] نیک دریافته بود مقامات ساواک با این پیشنهاد که اگر «میل دارید خانواده بیایند...» چه نقشه‌ای در سر دارند، بر آن شد که چون دیگر بارها را نقش بر آب سازد. ، ص۲۰ @siyahe
«مطالعه کتب فقه و تاریخ در تبعید و زندان» نکته درخور دقت دیگری که در نامه امام آمده، درخواست کتب فقهی است. ...چنانکه امام در ، کتاب را خواست؛ لیکن در چندنامه ای که از بورسا فرستاد،...باتاکید، بویژه و حاشیهٔ آن را می‌خواهد. ، ص۲۴ @siyahe
«نگارش کتاب فقهی سیاسی در تبعید» در روزهای تاریک و رنجبار زندگی که در تبعیدگاه ترکیه به صورت یک زندانی می‌گذراند، دست به نگارش شد و با طرح مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام، در کنار مسائل عبادی، در جهت بی‌اثر ساختن شعار استعماری «» گام ارزنده و استواری برداشت و بار دیگر رساله های عملیه را از رکود بیرون آورد و به حوزه ها جهت داد. ، ص۲۴ @siyahe
اعتصابات و اعتراضات علیه تبعید امام با وجود تمام این پیش بینی ها پیشگیریها گرفتن تصمیمات سرکوبگرانه و به اصطلاح «تدابیر لازم امنیتی» واکنش توده‌های آگاه و مسلمان ایران در برابر تبعید امام خمینی چشمگیر و پرجهش بود. در بسیاری از نقاط کشور تعطیل و تظاهرات خیابانی به وقوع پیوست، و این در حالی صورت گرفت که ساواک به در سراسر کشور التیماتوم داده بود: «چنانچه مبادرت به بستن بازار نمایند، دولت دیگر اجازه به آنها نخواهد داد و جواز کسب آنها لغو خواهد شد و نیز از طرف پلیس آگهی شده بود اگر مغازه ها را باز نکنند دیگر حق باز کردن نخواهند داشت و مقابل برخی از مغازه ها را در بازار تهران دیوار ساختند و اینها نمونه های زنده‌تی از و نادیده گرفتن قانون و مقررات بین المللی از طرف رزیم شاه بود. نکته در خور اهمیت ،آنکه اینگونه قانون شکنی ها و فشارهای همه جانبه بر نه تنها آنها را مرعوب نمی‌ساخت بلکه بر اثر از اینگونه عملکردها علیه رژیم شاه و به نفع نهضت، حداکثر استفاده را میکردند. ، ص۳۶ @siyahe
گاهی برای خدا، نباید نماز خواند... «برگزار نکردن نماز توسط ائمه جماعات برای اعتراض به تبعید امام خمینی»: در اکثر شهرها و استان‌های ایران از جمله آبادان اصفهان اهواز، جهرم، تهران، دزفول، شیراز، قم، کاشان ،لار ،مشهد، نجف آباد، نی ریز و... مراسم به عنوان اعتراض به تبعید غیر قانونی امام خمینی و ائمه جماعت و وعاظ از رفتن به مساجد خودداری ورزیدند؛ و حتی در بعضی از شهرهای ایران نیز از گفتن اذان در گلدسته ها و پشت بلندگوهای مساجد خودداری کردند و و این اعتصاب درست دو هفته ادامه داشت و دستگاه مخوف ساواک با تمام تهدید و فشاری که وارد آورد نتوانست به این اعتصاب پیش از موعد مقرر پایان بخشد. در گزارش ساواک در تاریخ ۴۳/۸/۲۷ میخوانیم: طبق اطلاع با اینکه از طرف مقامات مربوطه تذکرات لازم به مسجد گوهرشاد داده شده، مع هذا تا کنون برای ادای نماز در مسجد حاضر نشده اند. و.... ، ص۴۰ @siyahe
«مبارزه‌ با دعا و توسل، شیوه امام چهارم» ...فرزندان راستین اسلامی با اینگونه فشارها و تهدیدها از مسئولیتهای خود دست بر نمی‌داشتند و به هر شکل و شیوه فریاد سر می‌دادند و از شیوه های سنتی که با فرهنگ مردم در آمیخته است استفاده فراوان میکردند و آن شیوه ها را به صورت حرکت‌های قهرآمیز و ستیزه جویانه در می‌آوردند. از جمله آن مراسم در مسجد بالاسر حضرت فاطمه معصومه (س) بود که برای رژیم شاه دردسرهایی ایجاد کرد. آنان این درس را از آموخته بودند که هرگاه با هیچ زبانی ناله مظلوم را نتوان به گوش مردم رساند با میتوان رساند؛ و مراسم شیوه ای بود که به کمک آن بتوانند و کنند و جو سکوت را بشکنند. ، ص۵۰ @siyahe
«کارهای به ظاهر سطحی، ولی در واقع عمیق» لیکن اگر چنین بود و شعارهای روشنی‌بخش و سازنده دیوارهای فیضیه در تداوم نهضت روحانیت نقشی نداشت چرا هر روز صبح مأموران مسلح با ترس و بیم و با تدارکات امنیتی به مدرسه یورش می‌بردند و آن را محو می کردند؟ رژیم شاه و دستگاه ساواک اثرات ژرف و گویای آن شعارها و اعلامیه‌ها را نیک می‌شناخت او می‌دانست که آن شعارها در مرحله اول که در آنجا رفت و آمد دارند اثر بسزایی می‌گذارد و آنان را می‌سازد و برای آینده آماده می‌کند. دیگر آنکه وقتی قم به مدرسه فیضیه گذر می کنند و آن شعارها و اعلامیه ها را میخوانند در بازگشت به دیار خود آن را به عنوان بهترین و ارزنده ترین ارمغان برای دیگران و بدین ترتیب اخبار فیضیه و اندکی از جوّ . نگارنده بارها زائرانی را دید که قلم و کاغذ در دست داشتند و شعارهایی را که بر در و دیوار فیضیه نوشته شده بود یادداشت میکردند. از این روی میدیدم، در هر شهر و دیاری سخن از شعارهایی بود که بر دیوارهای مدرسه فیضیه نوشته شده بود. همان چند شعاری که که در دل تاریک شب به دست بر دیوار فیضیه نقش می‌بست، دیری نمیپایید که در دور دست ترین نقاط کشور بر زبان ها جاری و در اندیشه‌ها حا می‌گرفت... ، ص۵۱ @siyahe
«تاثیر شگرف حلقه‌های‌میانی بین امام و مردم» سخنرانی خویش را در خانه‌ای گلی، کوچک و ساده ایراد می کرد و شمار آنان که پای سخنان او گرد می آمدند، محدود بود. در غروب خونبار دوم فروردین ۱۳۴۲ که امام فریاد برآورد «ما پیروز شدیم، دشمن شکست خورد»، شمار مردمی که در آن لحظه آنجا حضور داشتند و وسیله ضبط نیز در دست نبوده نیز سخنانی را که فردای آن روز ایراد کرد و از عموم دعوت به عمل آورد که همه مدرسه فیضیه بروند، جنایات رژیم را از نزدیک ببینند و برای دیگران که ندیده اند تعریف کنند بدون ضبط و بلندگو بود. و اصولا آن روز روحانیت حتی وسایل اولیه پخش و ضبط را در اختیار نداشت در برابر دشمن به همه گونه وسایل تبلیغاتی و پخش و نشر مجهز بود. رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی را در اختیار داشت. مطبوعات کشور به طور در بست زیر نظر ساواک اداره میشد و آنچه رژیم می خواست، می نوشت و تبلیغات شبانه روزی رژیم گوش فلک را کر میکرد با وجود این میدیدیم که سخنانی را که امام در محیط محدود اتاق خانه خویش در «» برای شماری محدود ایراد می کرد، دهان به دهان می گشت و دیری نمی‌پایید که در دورترین نقاط کشور به گوش مردم میرسید و در سراسر ایران طنین می افکند. ، ص۵۲ @siyahe
«فرهنگ اسلام بر این شیوه استوار است!» کارفرهنگی در مساجد، ولو کوچک باشد! این مردم وفادار ،متعهد و آگاه ایران بودند که در حقیقت کار ضبط، رادیو و تلویزیون را برای امام انجام می دادند. اصولاً سیستم ارشاد و تبلیغ روحانیت اسلام در طول تاریخ اینگونه بوده است. از طریق مردم و از سنگر مسجد و درس و بحث و منبر و محراب مسائل را در سطح جامعه می‌گستراندند و وجدانهای خفته را بیدار کرده جهل و سیاهی را می زدودند و در پرتو معنا و خدا، اصالت و استواری راه و اندیشه خود را تضمین میکردند این شیوه ماند و نتیجه ها داد. هم اکنون نیز باید بماند و بویژه باید از جلسات و سخنرانی‌ها در مساجد، اگر چه کوچک و اندک باشد، غفلت نکنند که نشر فرهنگ اسلام بر این شیوه استوار است. ، ص۵۲ @siyahe
چپ ها و مارکسیست‌ها چرا از امام حمایت می‌کردند؟ نفوذ ژرف و مقام والای امام در دل توده ها و میان خلق ستمدیده ایران، تا آنجا چپی ها و مارکسیستها را جذب و تحت تأثیر قرار داد که «برای عقب نماندن از قافله» و به منظور آنکه در دل خلق به هر حیله رهی باز کنند خود را ناچار میدیدند که از خمینی دم بزنند و حمایت امام را از آن خود بدانند و اینجا و آنجا جسته و گریخته کنند که «خمینی مارکسیست است!! و به این ادعای واهی و خیالی افتخار کنند و دل خوش دارند ، ص۱۱۱ @siyahe
علت پایان دادن به تبعید امام در ترکیه و تصمیم به منتقل کردن ایشان به عراق چه بود؟ نامه های دبیر کل سازمان ملل به وزارت خارجه ایران و نامه کمیسیون حقوق بشر به سازمان ملل درباره تبعید امام و همکاری رژیم‌های ایران و ترکیه در این جریان غیرقانونی، هر چند از طرف آن سازمان پیگیری نشد و رسماً مطرح نگردید، لیکن در برنامه و نقشه آن رژیم ها نسبت به امام و محل تبعید او تأثیر ژرف و بسزایی داشت و میتوان گفت که امام از طرف رژیم ایران بود همچنان که نامه ها تلگراف‌ها و یادداشت‌های اعتراض آمیز مقامات داخلی و خارجی در مورد تبعید امام نیز نقش مهمی در واداشتن رژیم ایران به پایان دادن تبعید امام در ترکیه و انتقال او به عراق داشت. رژیم ایران به خوبی دریافته بود که با ادامه تبعید امام در ترکیه موج اعتراض و استنکار هر روز بیش از پیش در ایران و خارج فزونی می‌گیرد و افکار جهانی را علیه مقامات دولتی ایران و ترکیه بشدت تحریک میکند و این موضوعی نبود که آن دو رژیم بتوانند از کنار آن بی تفاوت بگذرند. بویژه شاه و مقامات دولتی ایران که میدیدند ادامه تبعید امام در ترکیه بشدت ملت ایران را نگران و ناراحت کرده و میرود که ایران را به سرحد انفجار برساند. ، ص۱۲۵ @siyahe
خدایا... مجاهدت رو متن زندگی ما قرار بده نه حاشیه‌ای برای زندگی شخصی...
قبل از هر مبعوث شدنی؛ غار حرا ها هست...! ___ @siyahe
می‌گوید شناسایی و انجام وظیفه در روز های باقی مانده تا انتخابات میتواند: ارزشی بیش از صد سال عبادت...😍 یا عقوبتی بیش از گناه صدها سال...😱 داشته باشد. / / @siyahe
🌱 ‏از انقلابیون دروغین گریخته‌ام. از تجار ماده‌پرست که به اسلحه انقلاب مسلح شده‌اند بیزارم.از این ماکیاول‌صفتانی که به هیچ ارزش انسانی پایبند نیستند و همه چیز مردم را، حیات و هستی و شرف خلق را و حتی نام مقدس انقلاب را،فدای مصالح شخصی و اغراض پست مادی خود می‌کنند گریزانم.‎ @siyahe
تأثیر دعا و توسل در نتیجه انتخابات مرحوم آیت الله مصباح: «در انتخابات، هرگز نباید تأثیر دعا و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) را به فراموشی سپرد. در اوایل انقلاب، كسانی بودند كه در ایام انتخابات، و حتی انتخابات مجلس شورای اسلامی، روزه می‌گرفتند و خود و زن و بچه‌هایشان نذر می‌كردند تا مبادا كسی وارد مجلس شود كه صلاحیت و اعتبار لازم برای تصدی آن را ندارد. نمی‌دانم كه آیا در حال حاضر نیز در میان متدینین و مقدسین چنین اموری را می‌توان یافت یا خیر؟» (بیانات در جمع گروهی از اساتيد و محققان مؤسسه امام خمينی(ره)؛ قم؛ 18 بهمن 1383) @siyahe