فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 علی لاریجانی دیکتاتور پارلمان
👈 عدم برخورد لاریجانی با مفسدین و حامیان آنها
@siyasatemahdavi
وام ازدواج الان 30 میلیونه این اصلاح طلبا شروع کردن به اینکه این کار باعث افزایش کودک همسری میشه!
آخه "کودک مغز" الان با این وضعی که هم طیف خودتون درست کرده؛ آدم چهل ساله هم درگیر 30 میلیونه که زنده بمونه!
شما نگران "کودک همسری" هستی؟
@siyasatemahdavi
#ادم_انتخاب_کنيد☝️
🔴 از اخوند ليدر سلفی گير(مازنی) در مجلس و کامبيز ژن خوب تا مطهری صاحب فحش پفيوز در مجلس و محمود صادقی که برای شوآف بنزينی استعفا داده بود، دوباره ثبت نام کردند!
مردم مواظب باشيد! جمله شهيد مدرس «برويد ادم انتخاب کنيد» را ملاک قرار دهيد.
#انتخابات_مجلس
#درست_انتخاب_کنيم
@siyasatemahdavi
🌍نهضت جهانی مقاومت🌎
🌍 پدر ۶ شهید در آستانه شهادت
▪️طبق اخبار واصله وضعیت شیخ زاکزاکی خوب نیست و طبق گفته سهیلا زاکزاکی دختر ایشان در شرایط جسمی نامناسبی به سر برده و در آستانه شهادت می باشند.
▪️اگر قرار هست کاری انجام بدهیم تا این عالم شیعی زنده بماند الان است، نه بعداز اینکه ایشان به شهادت برسند.
@siyasatemahdavi
⛔️ ۴درصدیهای پرمدعا!
🔰در میانه تحولات ثبتنام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم، یکی از جنجالیترین اظهارنظرها را یکی از نامزدهای طیف موسوم به اصلاحات طرح کرد که از قضا از نمایندگان مجلس ششم و دبیرکل حزبی است که بر خاکسترهای حزب منحله مشارکت برپا شده است.
🔻علی شکوری راد در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از تأثیر اعتراضات و اغتشاشات اخیر بر سبد آرای جریانات سیاسی پرسیده بود، صراحتاً بیان کرد که به دلیل آنکه پایگاه اجتماعی جریان متبوع وی در قشر مرفه است و اصولگرایان در مناطق حاشیهنشین و کمتربرخوردار عمدتاً پایگاه اجتماعی دارند، وی و دوستانش چندان نگران انتخابات نیستند.
🔻 این اعتراف و اذعان صریح یک فعال سیاسی شناختهشده دومخرداد، خواسته یا ناخواسته، حقایق مهمی را در خصوص آرایش سیاسی اجتماعی جامعه آشکار میکند که همقطاران وی تاکنون از پذیرش آن خودداری میکردند. برخی از این حقایق را در ادامه میتوان چنین برشمرد:
1⃣ اعتراف صریح وی مبنی بر تمرکز سرمایه اجتماعی این جریان و متحدانش در قشر مرفه، خط بطلان آشکاری بر تمام ادعاهای چندین و چندساله جریان مدعی اصلاحات مبنی بر اکثریت بودن در جامعه است. طبقه مرفه در مقابل طبقه محروم و متوسطبهپایین، بهمراتب دارای جمعیت کمتری است و این حقیقت البته بر اساس واقعیات اقتصاد قابلاثبات است.
🔺 چگونه است که جریانی که خود میداند شعارهایش تنها برای جمعیت اندکی که در مناطق مرفه تهران و کلانشهرها ساکن هستند جذابیت دارد، داعیه اکثریت دارد؟ البته این اعتراف دیرهنگام اصلاحطلبان، قبلاً نیز بر تحلیلگران پوشیده نبود؛ چراکه میزان آرای نماینده این طیف (دکتر مصطفی معین) در انتخابات سال ۱۳۸۴ سقف حمایت جامعه از شعارهای افراطی این طیف بود.
2⃣ در کوران انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶، یکی از رقبای آقای روحانی از شکاف ۴ و ۹۶ درصدی سخن گفت و البته این نگاه بهشدت با واکنش آقای روحانی و حامیانش از جمله اصلاحطلبان مواجه شد. نگارنده هیچگونه قضاوتی در خصوص دقت این تقسیمبندی ندارد، اما اکنون یکی از حامیان آقای روحانی صراحتاً اذعان میکند که این جریان پایگاهش در میان مرفهان (نزدیکترین تعبیر به همان ۴ درصدیهای یادشده) است.
🔺البته تجربه ۱۶ سال مدیریت دولتهای سازندگی و دومخرداد و شش سالی که بار دیگر تکنوکراتها بر مدیریت اجرایی کشور مستولی شدهاند، بهخوبی نشان میدهد که چگونه قشر محروم و مستضعف در برنامهریزیهای کلان دولتی به محاق رفته و برمبنای مطالبات اقلیتی از مرفهان تصمیمگیری میشود. اظهارات امثال شکوری راد، به بسیاری از رویکردهای تکنوکراتها، معنا و مفهوم میدهد و دلیل لهشدن دهکهای محروم جامعه را زیر چرخهای سنگین توسعه وارداتی آشکار میکند.
3⃣ ۱۰سال پیش و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شکاف فقر و غنا به مهمترین گسل تعیینکننده در آرای مردم تبدیل شد و هر ناظر منصفی که از وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور آگاه بود، میتوانست درک کند که چرا نامزد جریان شمالشهرنشین در این انتخابات ناکام مانده است! اما اصلاحطلبان که خود بهخوبی میدانستند، سبد آرا چگونه بوده، حاضر به پذیرش حقیقت نشده و با برهم ریختن شهرهای بزرگ، قدرتی را که نتوانستند در پای صندوق کسب کنند در کف خیابانها طلب میکردند.
🔺 آیا اصلاحطلبانی همچون شکوری راد که میدانستند این جریان تنها در مرفهان بالانشین محبوبیت دارد، اکنون بهخاطر اشتباه خود و متهم کردن نظام به تقلب و خدشهدار نشان دادن انتخابات، عذرخواهی میکنند؟
🔺جالب اینجاست که ۴ درصدیها انتخابات بدون خود را غیررقابتی تلقی کرده و مدعیاند که اگر صلاحیتشان احراز شود، آرای جامعه به سمت آنها گرایش پیدا خواهد کرد! سؤال اینجاست درحالیکه اکثریت جامعه در زمره افراد متوسطبهپایین و حتی محرومان هستند، به چه دلیل باید در انتخابات به نامزدهای موردحمایت مرفهان رأی دهند؟
🔺بهنظر میرسد امید اصلاحطلبان و دیگر حامیان دولت در انتخابات آتی آن است که در اثر بیتدبیرهای دولت اعتدالی، طبقه محروم و مستضعف از مشارکت در انتخابات رویگردان شوند و سبزها، بنفشها و اخیراً سفیدها با دوقطبیسازیهای کاذب در موضوعاتی، چون حجاب و اینترنت بتوانند با رأی اقلی مناطق مرفهنشین و متوسط به بالا، انتخابات را ببرند.
❌ در صورت موفقیت این جریانات، باید این سؤال را پرسید که مجلس و دولتی که بر اساس مطالبات اقلیت تشکیلشده و به خواستههای اکثریت مردم توجهی ندارد، در صورت تشکیل تا کجا دوام خواهد آورد⁉️
✍ محمدجواد اخوان
@siyasatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 #بازخوانی/ جهانگیری: به همه اهدافمان در برجام دست یافتیم/ دیگر کسی از گرانی و تورم حرف نمیزند چون دولت وقت گذاشت و مشکل را حل کرد/ دنیا عاشق کار کردن با ماست
#حافظه_تاریخی
@siyasatemahdavi
🌍سیاست و مهدویت🌎
🔺چیستی مفهوم سیاست
🔵اولین بحث در مورد سیاست، تبیین مفهومی آن است. سیاست چیست؟ این پرسش بدان جهت اهمیت دارد که اگر مباحث سیاسی مهدویت را بخواهیم بشناسیم، ابتدا باید سیاست را تعریف کنیم.
🔵در مفهوم شناسی سیاست، ابتدا باید یادآور شد که اصطلاح سیاست هم در مورد خود فعل سیاست و هم در مورد علم به آن، یعنی در مورد علم سیاست به کار رفته است. برخی از علوم، این چنین نام میگیرند؛ یعنی هم به معنای خود موضوع و پدیده مورد نظر است و هم به معنای دانش مربوط به آن پدیده یا موضوع مورد مطالعه.
🔵اصطلاح تاریخ نیز این چنین است؛ گاه در معنای نفس حوادث واقعی تاریخی به کار میرود و از آن به تاریخِ یک، تعبیر میکنند و گاه به معنای علم به حوادث تاریخی است که از مقوله علم و دانش است و آن را تاریخ دو میخوانند (زرین کوب، ۱۳۸۱).
🔵 اصطلاح سیاست نیز این چنین است؛ گاه مراد از سیاست فعل خارجی است و بر نفس رابطه خاصی دلالت دارد که در عرصه اجتماعی بین انسانها رخ میدهد، و گاه سیاست عبارت از علم به چگونگی این روابط است.
🔵در این بحث، ما از سیاست، فعل سیاسی را در نظر داریم؛ یعنی میخواهیم این مسئله را بررسی نماییم که در معارف مهدوی، رابطه سیاسی در جامعه اسلامی چگونه سامان مییابد، و در نتیجه، بهترین وضعیت مطلوب در عرصه سیاسی از این منظر چیست - البته گاهی در صورت لزوم، به سیاست در معنای دوم؛ یعنی به مثابه یک دانش خاص نیز اشاره خواهیم نمود.
🔵مباحث گسترده ای راجع به لفظ سیاست در زبانهای عمده جهان اسلام (عربی، فارسی و ترکی) یا معادل آن در زبانهای لاتین وجود دارد (نک: لویس، ۱۳۷۸).
🔵به نظر میرسد پرداختن به این بحث ضرورتی ندارد و تنها بر معنای اصطلاحی سیاست تمرکز خواهیم کرد. اگر بخواهیم فعل سیاسی را به گونه جامعی تعریف کنیم، باید به مفهوم قدرت در مطالعات سیاسی توجه نماییم.
🔵شاید جامع ترین تعریف از فعل سیاست، عبارت باشد از رابطه قدرت در جامعه؛ برخی هم سیاست را با دولت پیوند میزنند؛ برخی معتقدند سیاست عبارت است از کاری که دولت انجام میدهد.
🔵 تعاریف دیگری نیز مطرح شده است. در سنت اسلامی نیز سیاست، استصلاح خلق است (ابوالحمد، ۱۳۷۰: ۲۰-۱۲).
ص: ۱۸
🔵در نگرشهای مختلفی که به سیاست وجود دارد، چه مراد از سیاست قدرت، یا دولت و یا استصلاح باشد، سیاست نوعی رابطه راه بری در عرصه اجتماعی است. ناگزیر هر نوع راه بری، مستلزم رابطه قدرت است.
🔵رابطه قدرت در هر نوع تعریفی تأثیر اراده و اعمال آن را بیان میکند؛ یعنی عده ای تأثیرگذارند و عده ای تأثیرپذیرند.
🔵با توجه به نگرشهای مختلف در عرصه اجتماعی، آن گاه فعل قدرت یا فعل سیاسی رخ میدهد که عاملی اعم از عوامل انسانی یا ساختاری، بر عوامل انسانی تأثیر بگذارد (لوکس، ۱۳۷۵).
🔵یعنی تأثیرگذاری باید در جهت مدیریت کلی جامعه باشد. البته امروزه با توجه به تخصصی شدن و جزئی تر شدن نگرشها و جدا شدن علوم انسانی از فلسفه و حکمت، برخی افعال دیگر چون مدیریت نیز به این معنا داخل سیاست میشوند. به هر حال، اگر رابطه قدرت را نیز در رهبری کلان جامعه در نظر بگیریم، فعل سیاسی رخ میدهد.
🔵در رشته مدیریت هم ممکن است چنین نگاهی باشد، اما فعل سیاسی، کلانتر و کلی تر از صرف رابطه مدیریتی در عرصه ای خاص است.
📚 #سیاست_و_مهدویت
@siyasatemahdavi
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مهمترین مشکل خانواده در ایران
👈🏻 تا این مسئله حل نشود؛ توصیههای اخلاقی هم اثر نخواهد کرد ...
@siyasatemahdavi
📍مشاور خاتمی: قالیباف رای اول تهران است ،سی هیچ می بازیم
🔻عبدالله ناصری، فعال اصلاح طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات:
با توجه به حوادث آبان ماه، رقابت اسفندماه در تهران جزء کم شورترین ادوار انتخابات مجلس خواهد بود و در چنین وضعیتی اصولگرایان پیروز میشوند، مگر آنکه مردم براساس معادلات جدید در لحظات آخر کاری کنند و نتیجه را تغییر دهند.
با توجه به آنکه چهرههای رأی آور اصلاح طلب نام نویسی نکردند؛ در رقابت بین لیست اصلاح طلبان، لیست «جبهه پایداری و حامیان احمدی نژاد» و لیست آقای #قالیباف، باخت سی بر هیچ اصلاح طلبان دور از ذهن نیست و ترکیبی از لیست «جبهه پایداری و حامیان احمدی نژاد» و لیست «اصولگرایان سنتی با نماد آقای قالیباف» از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس میشوند. به عبارت دیگر رقابت اصلی بین این دو لیست خواهد بود.
اگر آقای قالیباف تأیید صلاحیت شود به احتمال زیاد #منتخب_اول مردم پایتخت خواهد شد.
@siyasatemahdavi
🌀 چرا امام(ره) بنیصدر را تحمل میکرد؟
🌀 چرا علی(ع) اشعث را در کنار خود تحمل میکرد؟
🌀 در حکومت ولایی، بزرگواریِ ولیّخدا خیلی نقش دارد
🔹 حکومت ولایی، حکومتی است که بزرگواری و ادبِ ولیّخدا خیلی در آن نقش دارد، امیرالمؤمنین(ع) از بس با نجابت و بزرگوارانه برخورد میکرد که برخی به ایشان میگفتند: شما مدیریت و سیاست بلد نیستید! حضرت میفرمود: اگر تقوا نبود-که من را به یکسلسله از خودداریها وادار میکند- من زیرکترین مردم بودم (نهجالبلاغه/خطبه ۲۰۰)
🔹 پیامبر(ص) و ائمۀ هدی(ع) از بس ادب رعایت میکردند و محترمانه برخورد میکردند که خودشان مظلوم واقع میشدند. ما تا وقتی اهمیت کرامت و بزرگواری ولیّ خدا را درک نکنیم، راز مظلومیت اولیاء خدا و راز تأخیر در ظهور را درک نخواهیم کرد.
🔹 در تاریخ اسلام ببینید پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) چقدر بزرگواری میکردند! علی(ع) اینقدر باادب است که منافقین درجۀ یک پای رکاب خود را هم حتیالمقدور رسوا نمیکند، ایشان میتوانست با چندکلمه، خیلیها را رسوا کند اما رسوا نکرد و آنها هم تا آخر به خیانت خودشان ادامه دادند؛ نمونۀ بارزش «اشعث» است.
🔹 اشعث یکی از فرماندهان پای رکاب علی(ع) بود که مملکتِ علی(ع) را بههم ریخت! مشکل خوارج را در اصل، اشعث درست کرد، یعنی خوارج را تحریک کرد و آنها علیه علی(ع) قیام کردند، آنوقت خودش رفت کنار علی(ع) ایستاد!
🔹 چرا علی(ع) با اشعث، محترمانه برخورد میکرد و او را در کنار خودش تحمل میکرد؟ چون منشِ ولایت در حکومت، بزرگوارانه است! چرا ظهور امامزمان(ع) اینقدر تأخیر دارد؟ برای اینکه ما باید مدیرانی را به حضرت ارائه بدهیم که وقتی حضرت، بزرگوارانه برخورد کرد، آنها مثل اشعث، خیانتکارانه برخورد نکنند.
🔹 حکومت ولایی یک حکومت کریمانه، باادب و بزرگوارانه است. شما برخورد بزرگوارانۀ حضرت امام(ره) را ببینید! برخی از مسئولین میرفتند نزد امام(ره) و گریه میکردند که «بنیصدر را عزل کن» اما حضرت امام(ره) میفرمود: «مردم او را انتخاب کردهاند.» ایشان اینقدر بزرگوارانه برخورد کرد که دیگر بنیصدر، قصه را به نهایت فاجعه رساند و در نهایت، نمایندگان مردم او را عزل کردند.
🔹 مهمترین علت این بزرگواری و مهلت دادن به جریان نفاق «روشن شدن و رشد مردم» است. اگر کسی میخواهد به ولایت کمک کند باید به روشنگری بپردازد. هرچه مردم دقیقتر انتخاب کنند مشکلات کمتر خواهد شد.
#تحلیل_سیاسی
@siyasatemahdavi