eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
490 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
128 ویدیو
9 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ مهدی کروبی رای خود را به صندوق انتخابات انداخت 😳☹️ کتاب کنار دست شیخ را ببینید... ‌
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ حاج قاسم سلیمانی: یک مشکلی که ما داریم امروز و دیروز این نبود؛ تفاوت ظاهر و باطن است. ...يَقُولُ فِي الدُّنْيَا بِقَوْلِ الزَّاهِدِينَ وَ يَعْمَلُ فِيهَا بِعَمَلِ الرَّاغِبِينَ... @skybook
معنای درک حضور تاریخی اصحاب امام حسین.mp3
17.56M
🎙 معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» 🔹 جلسه اول 📆 تاریخ: ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
‌ 🎙 معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» 🔹 #استاد_اصغر_طاهرزاده جلسه اول 📆 تاریخ:
‌ اصحاب امام حسین کربلا را چگونه دیده‌اند؟ شب عاشورا اباعبدالله فرمودند بروید... چرا اصحاب نرفتند!؟ صحنه، صحنه‌ایست که دارد کار بزرگی انجام می‌شود. این کار بزرگ یعنی چه؟ جز این است که اصحاب متوجه‌اند که دارد تاریخی ذیل اسلام شروع می‌شود؟ همه حرف بر سر همین است... عالی ترین حضور که انسان میتواند در هر تاریخی داشته باشد درک آن تاریخ است... چه در کربلا و چه در انقلاب اسلامی گر شوم مشغول اشکال و جواب تشنگان را کی توانم داد آب راه دیگری در انقلاب هست... شهادت آقای رئیسی و ظهور این مرد یک آغازی است در دل انقلاب اسلامی و افقی که برای دولت‌ها در ادامه باید به آن نظر کنیم معلوم می‌گردد. حضرت آقا در پیام خود به آقای پزشکیان توصیه می‌کنند که با توکل به خداوند به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزند و در ‎ از ظرفیتهای فراوان کشور بویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند. راه شهید رئیسی راه افق‌های دور است باید متوجه باشیم در کجای تاریخ قرار داریم... @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. داستان شورانگیز #پیرمرد_و_دریا/نوشته‌ی: #ارنست_میلر_همینگوی #آثار_برتر_ادبی_جهان !
. راستی ؟! 🖌 عزیز پیرمرد می‌گفت ماهی ها برادران من هستند. خیالش اما راحت نمی‌شد. باز با خودش می‌گفت مگر می‌شود آدمی برادرش را به قلاب بگیرد، وقتی برادرجان برای زندگی بالا پایین می‌پرد با چکش ماهی‌گیری توی سرش بکوبد، شکمش را پاره کند، پوستش را بکند و پخته یا نپخته آن را بخورد؟! برای پیرمرد ماهی‌گیر این سوال ها تازگی نداشت ولی آخر همه این پرسش ها یک پاسخ بیشتر نبود. 《من ماهی‌گیرم. اسمم ماهی‌گیره. شاید بهتره بگم ماهی‌گیر به دنیا اومدم. به همین خاطره که این کارو می‌کنم》 دوسه باری هم که آمده بود پاسخ های دیگری بدهد زبانش نگشته بود. به لکنت افتاده بود. می‌توانست برای زنده ماندن کار های دیگری بکند. کار دیگری نکرده بود. او می‌دانست اسمش ماهی گیر است. می‌دانست احدی به اندازه او ماهی‌گیر نیست. البته کمی بد اقبال بود پیرمرد اما می‌توانیم بگوییم : او برای این کار بود و این کار برای او. گمان نمی‌کنم صیّادی، برای پیر مردی که با آبی دریا و سرخی غروب آن زندگی کرده عنوانی اجتماعی باشد. هستی اش بوده گمانم. . راستی نام ما چیست؟! https://eitaa.com/skybook
‌ امام در آن غزل مشهور خود میفرمایند: در میخانه گشائید به رویم شب و روز که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم همه‌ی مردمی که امام را می‌شناختند به خوبی منظور امام را در این غزل متوجه شدند، می‌دانستند ایشان می‌خواهد از روح دیگری خبر دهد که ماوراء مشهورات زمانه بود و گرنه ایشان همیشه اهل مسجد و مدرسه بودند و میدانند برای فهم دین باید با علم حصولی و مدرسه کار را شروع کرد. میخواستند به مخاطبین خود بگویند افق خود را در جای دیگر قرار دهید. وقت حضور آن حالت خاصی بود که رزمندگان در حین دفاع مقدس احساس می‌کردند، مكتب امام «رضوان الله تعالی علیه» همان معنویت یا وقت حضور را پیش می‌آورد. احوالات شهدا جنس آن عالمی بود که امام آورده بودند و شهدا تشخیص دادند شرایطی پیش آمده که می‌توانند در آن وقت حضور حیات خود را معنا ببخشند و فکر می‌کنم موضوع چفیه‌ی مقام معظم رهبری «حفظه الله» نیز از همین قرار است که آن وقت حضور و اتصال به عالم شهدا هرگز از نظرها محو نشود تا ملت بتواند تاریخ خود را به جلو ببرد. این چفیه یک نوع وفاداری به شهدا است ولی نه وفاداری آکادمیک بلکه وفاداری در عین باقی ماندن در وقت حضور جبهه‌ها. ‌ 🔸 برشی از کتاب: سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره) 🔹 @soha_sima
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ هر کجا تو با منی من خوشدلم گر بُود در قعر چاهی منزلم... @skybook
‌ در شرایط ترس وقتی انسان بی‌محتوا شد دیگر اراده نمی‌کند تا هر طور که خودش خواست زندگی کند. انسان بی‌محتوا فقط به زیستن فکر می‌کند و نه به چگونه زیستن، و به صِرف ماندن می‌اندیشد، ماندن را زندگی می‌پندارد. و صِرف ضرورتِ زیستن، او را در برابر واقعیت، تسلیم و خاضع می‌کند و معاویه چنین حالت روانی را که جامعه را فراگرفته می‌شناسد و نه تنها درصدد درمان آن نیست بلکه تلاش می‌کند پایه حکومت خود را بر چنین روان اجتماعی بنا کند. او آرزویی بهتر از این ندارد که مردم در همین شرایط فکری بمانند. معاویه؛ کسی نبود که همه او را بپذیرند ولی کاری کرده بود که این نپذیرفتن، برای او مشکلی به وجود نیاورد و همه تسلیم او شدند، به این معنی که باور کنند در برابر او کاری نمی‌توان کرد. و حسین (علیه‌السلام) آمد که کاری بکند و شعار "کاری نمی‌توان کرد" را که امنیّت فرهنگ معاویه در آن نهفته است، بشکند. و حالا همین فرهنگ بعد از مرگ معاویه ادامه داشت... 🔹 برشی از کتاب: کربلا، مبارزه با پوچی‌ها 🔸 @skybook
هدایت شده از سیمافکر
21.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برادری سریال عاشورا - هادی حجازی‌فر 💡 سیمافکر؛ ویدئورسانه فرهنگ و سیاست ایران @simafekr_com
‌ ‌به کویِ میکده هر سالِکی که رَه دانست دری دگر زدن اندیشهٔ تَبَه دانست زمانه افسر رندی نداد جز به کسی که سرفرازیِ عالَم در این کُلَه دانست بر آستانهٔ میخانه هر که یافت رَهی ز فیضِ جامِ مِی اَسرار خانقَه دانست هر آن که رازِ دو عالم ز خطِ ساغَر خواند رُموزِ جامِ جم از نقشِ خاکِ ره دانست ورایِ طاعتِ دیوانگان ز ما مَطَلَب که شیخِ مذهبِ ما عاقلی گُنَه دانست دلم ز نرگسِ ساقی اَمان نخواست به جان چرا که شیوهٔ آن تُرکِ دل سیه دانست ز جورِ کوکبِ طالع ،سَحَرگَهان چشمم چنان گریست که ناهید دید و مَه دانست حدیثِ حافظ و ساغر که می‌زند پنهان چه جایِ محتسب و شِحنه، پادشَه دانست بلندمرتبه شاهی که نُه رِواقِ سِپِهر نمونه‌ای ز خَمِ طاقِ بارگَه دانست