eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
495 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
125 ویدیو
9 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
. حدیثی از پیغمبر اکرم نقل شده است که می‌فرمایند: بیش از همه مردم پیغمبران گرفتار و ناراحت‌اند و صدمه می‌خورند. پس از آنان اوصیای پیغمبران و سپس هرکس از دیگری بهتر باشد، زحمت و رنج بیشتری خواهد داشت. این حدیث شریف زحمت کسانی را نشان میدهد که تصمیم می‌گیرند جامعه خود را تغییر دهند. جامعه آنها ایشان را راضی نمی‌کند و می‌خواهند آن را تغییر دهند. از آنان که از وضع فعلی جامعه بهره برداری می‌کنند، عذاب میکشند و رنج می‌برند. هرچه بلندپروازی و افکار آنها بلندتر باشد، صدمه بیشتری تحمل می‌کنند. 📚 ادیان در خدمت انسان/ جستارهایی درباره دین و مسائل جهان امروز @skybook
10.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 📅 ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ مشکل بزرگی که در راه قانونگذاری و وضع مقررات مناسب وجود دارد ناتوانی از درک شرایط و امکان‌ها و نیازها و پیروی از صرف امیال و علائق به جای سعی در یافتن دستورالعمل راهگشا برای رسیدن به مقصود است. حکومت و قانونگذار در همه جا از جایگاه رسمی مهمی برخوردارند اما آنها صاحب اختیار قانون نیستند و اگر نماینده زمان خود نباشند، خواست آنان هم قانون نیست. البته آنها خواست خود را دارند اما به عنوان حاکم و قانونگذار باید از خرد عملی برخوردار باشند و در این صورت است که خواستشان در هماهنگی با امکان های تاریخ می‌تواند به قانون مبدل شود. 🔹 @skybook
"پاتوق کتاب آسمان"
. 🎥 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی 📅 ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ مشک
. در جهان توسعه نیافته حجم قوانین و مقررات گاهی ده‌ها برابر قوانین جهان توسعه یافته است اما این قوانین کارگشا نیستند و منشأ ثبات و تعادل نمی‌شوند زیرا در آنها مقتضای عمل درست و صلاح جامعه کمتر لحاظ شده است. در این مناطق قانون و مقررات به جای اینکه برآمده از درک شرایط و راهنمای عمل و مددکار سازمان‌ها و برای خدمت به مردم و کشور باشد بیشتر وسیله تحکم و اعمال قدرت و نظارت شدیدتر و ایجاد پیچ و خم بیشتر در دالان های پر از ملال بوروکراسی است و حداکثر برای رفع مشکل جزوی و موقت به کار می آید. نکته ای که اهل نظر و حقوق دان‌های ما باید به آن بیشتر توجه کنند این است که بسیاری از قوانین مدنی، برای جلوگیری از تخلف نوشته شده است ولی اگر در جایی تخلف از قانون امر عادی شده‌ای است با وضع قانون نمی‌توان با آن مقابله کرد. گاهی نیز لاابالی بودن نسبت به قانون و علاقه به نظارت دو امر بهم بسته‌اند و به یک روحیه تعلق دارند. شخص بی اعتنا به قانون فکر نمی‌کند و نمی‌تواند فکر کند که برای اجرای درست قانون چه باید کرد و اگر در جایی قانون اجرا نمی‌شود وجه بی‌اعتنایی به قانون و رعایت نکردنش چیست، او قانون را وسیله تحکم و اجبار و منع می‌شناسد بی اینکه بداند صرف تحکم کسی را از خطا و تخلف باز نمی دارد. وجود سازمان های متعدد و بزرگ نظارتی اولا نشانه تصديق و قبول این معنی است که قانون اجرا نمی‌شود و ثانیا با ایجاد آنها سرپیچی از قانون به رسمیت شناخته شده است. آنکه با قانون انس دارد وقتی می بیند قانون رعایت نمی شود از خود می پرسد مشکل و مانع چیست. اگر قانون مناسب نیست و با شرایط و امکان های جامعه سازگاری ندارد باید قانون را با نظر به شرایط اجرای آن اصلاح کرد. 📚 آزادی، قانون و سازمان @skybook
. رود روزی از خودش پرسید هجرت تا کجا؟ بعد شد مرداب و از بیهوده‌پیمایی گریخت 📚 وجود @skybook
. صنع الهی و خواسته‌ی الهی و کار الهی چیزی نیست که قابل این باشد که این و آن بتوانند در آن خدشه بکنند. چیزی را که خدا میسازد، خوب میسازد و درست میسازد؛ حرکت تاریخ، جریان تاریخ به آن سمتی که خدا میخواهد -اگر شرایطش جمع بشود- یک حرکت قابل خدشه‌ای نیست، یک حرکت متقنی است. ببینید، همین طور که گفتم، این سوره از همین اولین قدم‌های سوره، ما داریم امیدوار میشویم. 📚 تفسیر سوره حشر 📇 چاپ اول ۱۴۰۱ @skybook
. با اینکه سازمان های حکومتی در آن موقع با سازمان‌های حکومتی امروز بسیار تفاوت دارند، لیکن حضرت چون به کارهای تشکیلاتی نپرداخته، یعنی نوع توصیه‌ها و دستورهای ایشان سازمانی نیست، محتوایی و جهتی است، اینها در همه زمان‌ها یکسان است. 📚 شرح فرمان/ فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر شرح قسمت‌هایی از آن در بیانات رهبر انقلاب 📇 نشر چاپ اول ۱۴۰۱ ▪️ ۱۴۰ صفحه قیمت: ۳۰.۰۰۰ تومان @skybook
. هر فلسفه‌ی جدیدی آن وقتی میتواند خودش را درست معرفی کند که آن چنان که هست، با واژه‌های خود و با اصطلاحات مخصوص خود در ذهنها جا بیفتد. اگر ما یک فرهنگ را، یک فکر جدید را، یک فلسفه‌ی جدید را بخواهیم با اصطلاحات بیگانه‌ی از آن فلسفه و فرهنگ معرفی کنیم، درست جا نمی‌افتد؛ مثلا اسلام را بخواهیم با اصطلاحات فلسفی یک مکتب دیگر یا با اصطلاحات اقتصادی یک مکتب دیگر معرفی کنیم، این درست نیست؛ یا بخواهیم با اصطلاحات رایج همان جامعه‌ای که این فکر، این فلسفه، این فرهنگ در آن جامعه متولد شده آن را معرفی کنیم، باز هم درست نیست. «درست نیست» یعنی درست جا نمی‌افتد در ذهن، درست شناخته نمیشود. 📚 تفسیر سوره جمعه 📚 تفسسر سوره حمد 📇 چاپ اول ۱۴۰۱ قیمت: ۴۵ و ۵۰ تومان @skybook
‌ نقاشی کردن، شبیه چیزی را کشیدن، خط موزون و رنگ های مناسب را پهلوی هم گذاشتن، این آن چیزیست که شما می توانید در مدرسه یاد بگیرید. اینها قواعد و اصولی دارد و هر کسی که چند سالی کار کند، یاد می گیرد. من هم این کار را بلد بودم. اما آن روز چیزی که از من برنمی آمد، خلق عوالم و حالات بود: یعنی یک اثر هنری. 📚چشمهایش @skybook
پیرمرد هفتاد ساله پول کتابی را که خریده بود، به من داد و قبل از این که تکیه داده به عصا، و میان شلوغی شهر گم شود به من گفت: «هر چقدر سکوتت بیشتر باشد غمت بزرگتر می شود» آن موقع غم روی قلبم سنگینی می کرد. درست مثل تکه اسفنجی سنگین شده از بار آبی که جذب کرده بود. @skybook
‌وقتی این پیشرفت ها حاصل شده بود چند نفر از دانشمندان برجستهٔ ما که من اینها را می‌شناختم، هم از لحاظ علمی برجسته‌اند، هم از لحاظ نیت، به من نامه نوشتند گفتند آقا باور نکنیدا! باور نکنید. اینی که می‌گویند، این نمی‌شود، نشده، هم پیشرفت های هسته‌ای را هم پیشرفت‌های مربوط به سلولهای بنیادی را باور نمی‌کردند.... اما اتفاق افتاده بود...اما شده‌بود... جوان‌های ما کارهای بزرگی را بحمدلله توانستند انجام بدهند و کار کردند و پیش‌رفتند... برشی از بیانات رهبر انقلاب 📚سلولهای بهاری @skybook
‌ بلاهت دلنشین طرفدار فوتبال بودن پیوند دارد با، به قول گادامر «فکورانگی تراژیک» که در تئاتر باستان بر تماشاچی درام غالب می‌شد‌. فکر می‌کنم در فوتبال هم اتفاق مشابه می‌افتد‌. تماشاچی فاصله‌ای فکورانه با بازی دارد، فاصله‌ای نظری یا زیباشناسانه که نحوه مشارکت اوست. این بدین معنی نیست که تماشاچیان خود را از نمایش در حال اجرا کنار می‌کشند، بلکه آن‌ها با حضور و توجهشان در آن مشارکت می‌کنند. این مفهوم را می‌توان اندکی جلوتر برد: تماشاچی در خدمت بازیکن نیست یا نسبت به آنها جایگاه ثانویه ندارد.به نظر من تماشاچی در مقایسه با بازیکنان درون زمین دست بالا را دارد. چه بسا اگر هگل این شانس را داشت که به فوتبال فکر کند، اینطور میگفت: بودن بازیکنان«بودن در خود» نیست، بلکه بودن برای ماست، بودنی که به واسطه‌ی تماشاچیان تجلی می‌یابد و نیازمند به رسمیت شناخته شدن توسط آن‌هاست تا هستی بازیکنان را تصدیق کنند. ‌ 📚به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم؟ @skybook
. فوتبال «رقص باله طبقه کارگر» است. تجربه جادو شدن است. به مدت یک ساعت و نیم، نظم متفاوتی از زمان آشکار می شود و ما خود را به آن می سپاریم. بازی فوتبال گسستگی موقتی از امور روزمره است: تجربه‌ای وجد آور، گذرا، و مهم‌تر از همه، جمعی. فوتبال، در بهترین حالت خود، یعنی تغییر در شدت تجربه و به غایت رساندن آن شدت‌ها. 📚 به چه فکر می‌کنیم وقتی به فوتبال فکر می‌کنیم @skybook