📽 مقایسه تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی و اغتشاش و خرابکاری برنامه ریزی شده از خارج کشور.
💊 جمعیت در اصفهان هم زیاد بود ولی مسالمت آمیز برگزار شد و مسئولین هم یکی یکی وارد تجمع شدند حتی رئیس جمهور هم به اصفهان سفر کرد مسأله حل شد ولی اتفاقات این چند روز در کف خیابان از منطق اعتراض و عدالت خارج شد و کار به ظلم به دیگران رسید.
🎈 حتی اگر کسی قصد براندازی داشته باشد حق ندارد مال و جان مردم عادی را به خطر بیندازد. اگر گزارش شرح مبارزات انقلابی های سال ۵۷ را خوانده باشید می یابید که آن ها حساب مردم عادی را از ساواک جدا می کردند.
حتی اگر جمهوری اسلامی را ظالم می دانند حق ندارند از راه ظلم با آن مبارزه کنند.
هدف وسیله را توجیه نمی کند.
📌 در لینک زیر ویدیو روایت امام از دیدار با رئیس سازمان مجاهدین در نجف را ببینید. امام هم می توانست از نیروی آن ها استفاده کند و اهداف خود را پیش ببرد ولی زیر بار این ظلم نرفت چون هدف وسیله را توجیه نمی کند.
🌐 https://b2n.ir/g77825
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
♦️ نقشه جدید اوکراین را با دقت ببینید.
▪️ با تشویق آمریکا و اروپا عضو ناتو شد، با حمایت آمریکا و اروپا وارد جنگ شد و با حمایت آمریکا و اروپا تجزیه شد.
♦️پی نوشت:
موج سواری در جریانی که از آمریکا و اروپا در کشور حمایت می شود یعنی شروع مسیری که پایانش به نفع هیچ ایرانی نیست.
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
28.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️قضاوت تاریخ درباره کارنامه رهبری
▪️مدیریت در حکومت اسلامی منطق عقلانی و عرفی دارد به طوری که هر شخص منصف با فطرت اولیه خود، اصول سیاست های حکومت اسلامی را می پذیرد و از آن حمایت می کند حتی اگر سکولار و غیر دینی باشد. {مثل کارشناسی که در این ویدیو می بینید}
▪️کارشناسان حوزه سیاست و جامعه منطق مدیریت مقام معظم رهبری را فهمیده اند و آن را تصدیق می کنند ولی اپوزیسیون در حوزه کنش گری رسانه ای به دنبال غیر منطقی یا غیر عقلایی نشان دادن آن است.
▪️عمر رسانه ها کوتاه است ولی آنچه باقی می ماند واقعیت است. واقعیت این است که در 30 سال رهبری آیت الله خامنه ای نه جنگی در ایران رخ داد نه تمامیت ارضی به خطر افتاد و نه عملیات تروریستی چشمگیری به وقوع پیوست.
▪️این که امروز ما به اقتصاد فکر می کنیم یا صنعت خودرو سازی را به باد انتقاد می گیریم یا به بازنگری در قوانین و کارآمدی دستگاه های دولتی فکر می کنیم نتیجه آرامشی است که در این 30 سال در یک منطقه ملتهب در دنیا تجربه می کنیم و گرنه کسی که از حفظ جانش مطمئن نیست کاستی ها به چشمش نمی آید.
▪️بعد از قرن ها جنگیدن با شوروی و انگلیس و آلمان و ... در جنگ جهانی اول و دوم بعد از شهرهایی که در همه این سالها از خاک ایران گرفتند. بعد از تقسیم ایران به بلوک شرق و غرب، بعد از فشار قحطی و کشتار ایرانیان بعد از کودتا بعد از ترورهای پی در پی و بعد از هشت سال جنگ و خلاصه بعد از قرن ها ایران 30 سال است که با آرامش نفس می کشد.
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
♦️دو پیامد مهم از مبنای حجیت قول رجالیون آیت الله خویی
با توجه به مبنای ایشان دو پیامد مهم بدست می آید:
🔹اول این که قول رجالی حجت است. یعنی اگر یکی از رجالیون شخصی را توثیق کردند، برای اعتبار روایات او نزد ایشان کافی است.
🔹دوم این که فقیه نمی تواند با اقوال رجالیون مخالفت کند. یعنی علاوه بر اعتبار توصیف رجالیون، مخالفت با توثیقات یا تضعیفات ایشان نیز غیر معتبر خواهد شد. از این رو آیت الله خویی جز در مقام تعارض قول دو رجالی مخالفت با ایشان را در علم اصول جایز نمی دانند.
مثل این که شخصی از نظر نجاشی ضعیف و در کتاب شیخ طوسی توثیق شده باشد. این پیامد نگاه سلبی غلیظی خواهد داشت. اشخاصی مثل محمد ابن اسماعیل با 600 روایت در کافی یا احمد ابن محمد بن حسن ولید با 400 روایت در تنها جلد اول تهذیب یا سهل ابن زیاد با 1800 روایت در کافی ، محمد بن سنان با حدود 1000 روایت در کافی، روایاتشون از زمره اعتبار خارج می شوند.
👇👇👇👇
♦️متن کامل را در لینک زیر مطالعه کنید
🌐 http://aminjavaheri.com/2020/09/14/rejal-2/
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
#مشاوره_مجازی
♻️ تفاوت دیدگاه اصولی و ادبی درمورد زبان شناسی
🌀 #مخاطب: با عرض سلام. بنده چندین سوال درمورد زبان شناسی موجود در علم اصول و تفاوت آن با ادبیات عرب _که همین موضوع را نیز متکفل است_ دارم.
🔅 چرا اصولیین فارغ از بررسی آراء اهل زبان (ادبا عرب) بعضی از قواعد نحوی را به وجدانیات ارجاع می دهند. به عنوان نمونه اختلاف میان زبان شناسان و اصولیین در مسأله ی دلالتِ نسبت اضافه بر تحقق اضافه _که این اختلاف به خاطر اختلاف در روش آن هاست_ را بیان میکنم: دانشمند اصولی قائل است که نسبت اضافی دال بر تحقق نسبتش نیست. «تهذيب الأُصول، جلد۱، صفحه ۵۲» اما دانشمند ادبی می گوید: نسبت اضافی دال بر تحقق نسبت اضافی هم می تواند باشد. «دلائل الإعجاز في علم المعاني، صفحه : ۳۶۰». سوال بنده مشخصا این است که در اختلاف میان اصولیون و دانشمندان ادبی چرا به قول ادبا بی توجهی شده است در حالی که مباحث زبانی نزد اصولیین انتزاعی است و حواله به ادله انتزعی می شود در حالی که ادبا به مطالعه دقیق عرف زبانی استناد می کنند!
🔅 اصولیون با حدوسط هایی مانند ارتکاز و وجدان چنین مقابله ای با دانشمندان ادبی می کنند، اساسا مقصود از ارتکاز و وجدان در مباحث زبان شناسی اصولیین چیست!؟
🔅 حد و مرز و حریم اهل زبان و اصولی در چیست.؟
🔅 و سوال آخر ایکنه چطور ممکن است که اصولیین قاعده ای را بر همه زبان ها حاکم می کنند بدون این که هر یک را بررسی کرده باشند؟
🔺🔺🔺🔺🔺
🔻🔻🔻🔻🔻
🔷 #مشاور: سلام و عرض ادب. خیلی مطلب مهمی رو پیگیری می کنید و بنده هم در حد سوادم نکاتی رو که به نظرم میرسه رو عرض عرض می کنم.
🔶 درباره مباحث الفاظ در علم اصول که وارد حوزه زبان شناسی می شود، پنج نکته حائز اهمیت را بیان می کنم سپس به بررسی اشکالی که به امام «ره»فرمودید می پردازم:
🔹 #اولاً در علم اصول مباحث الفاظ "من جهت عامه" است یعنی مسائل مشترک زبان را بررسی می کنند که مربوط به ظرف اعتباری ذهن بشر و بر محور لغویت یا عدم لغویت در تفهیم و تفهم است. مواردی که وارد زبان خاص (عربی) می شود به دلیل آلی بودن علم اصول برای استنباط است و چون بعضی از مباحث در علوم مربوط به زبان خاص مثل صرف، نحو، لغت و... آن طور که مورد نیاز اصولی هست بحث نشده، به آن می پردازند.
🔹 #ثانیاً متأسفانه علم اصول با تأثیراتی که از مکتب نجف پذیرفت در این زمینه به صورت غلطی از منطق و کلام الهام گیری کرده و از ظرف اعتباری زبان غافل بوده. مبنای بسیاری از مباحث زبانی به اشتباه مبتنی بر معرفت شناسی تقریر شده. مثل حدوسط حکایت که در اقسام وضع مرحوم آخوند خراسانی است و دیگران از آن استفاده کردند و حضرت امام خمینی با انتقاد از ایشان محور اقسام را بر تداعی معانی قرار داده و آن را تابع دلالت در ظرف اعتبار تبیین می کنند. به همین دلیل از نظر ایشان استحاله قسم رابع واضح البطلان است. چون استحاله در مستوای دلالت بی معنی است.
🔹 #ثالثاً اگرچه ظرف اعتبار نادیده انگاشته شده و از ادله یا مبانی فلسفی و منطقی استفاده شده ولی این نکته نیز حائز اهمیت است که ذهن در امر دلالت، ویژگی های ثابت هم دارد. یعنی می توان قواعد عامی را بر مسائل زبان حاکم دانست که البته این قواعد حاصل برهان یا مباحث فلسفی و عقلی نیست و از #ارتکاز_عمومی بدست می آید. این ارتکاز عمومی در زبان بعضی از اصولیین همان "#وجدان" است. مثل #تبادر یا #اصول_لفظیه و... . به عبارت دیگر قوانین عام حاکم بر الفاظ در عین این که اعتباری است، دارای ثبوت نیز است. بنظرم دو مفهوم "#عرف" و "#عقلاء" را باید در این فضا از یکدیگر تفکیک کنید. سیره عقلائیه نیاز به برررسی و رصد جامعه یا عرف ندارد چون بر هر ذهن انسانی حاکم است ولی عرف بر محور پذیرش اجتماعی یک مسأله است.
🔹 #رابعاً اختلافات میان علما بیشتر در مورد صغریات این قواعد است. مثلاً ممکن است عده ای ناخودآگاه امری که همراه با قرینه در کلام است را به ذات دال و مدلول نسبت دهند در این صورت برای تبیین اشکال آن ها، ناچاریم به تجزیه یا پیراستن کلام بپردازیم تا عناصر مخفی آشکار شود. مثلا در کتاب مغنی بسیاری از معانی که موضوع له حروف بیان می شود همراه با قرینه ای بوده که از ذهن مصنف مخفی مانده. اختلافی که میان اصولیین و ادبا نقل کردید ظاهراً از همین دسته است. متن تقریر حضرت امام خمینی «ره» ناظر به این نیست که نسبت اضافی محال است بر تحقق نسبتش دلالت کند بلکه ایشان معتقدند به صورت عادی و فارغ از قرائن دیگر، ذهن انسان از صرف اضافه نمی تواند حکم به تحقق نسبت بکند. اگرچه ممکن است در مواردی این امر با قرینه یا عوامل دیگر حاصل شود.
ادامه در پست بعدی👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
ملاحظات| امین جواهری
#مشاوره_مجازی ♻️ تفاوت دیدگاه اصولی و ادبی درمورد زبان شناسی 🌀 #مخاطب: با عرض سلام. بنده چندین
🔹 #خامساً تفاوت ظریفی در زاویه دید اصولی با ادبی وجود دارد و آن هم غرض علم اصول یعنی استنباط است. ادیب به توصیف کلام و لفظ می پردازد و اصولی به قدرمتیقن ها در دلالت، چون او به دنبال حجیت در کلام شارع است. البته بنده هم به این مطلب اشراف دارم که حجیت در مباحث الفاظ به معنای حجیت لغوی است نه حجیت شرعی ولی غرضم از بیان این نکته اشاره به روح حاکم بر مباحث الفاظ در علم اصول است. اصولی چاره ای ندارد از این که محدوده دلالت را بر دال فارغ از قرینه یا ضمائم دیگر ببیند تا بتواند قاعده عام در اختیار فقیه قرار دهد. اگرچه آیات و روایات بدون قرینه نیستند ولی این مسأله به ذهن فقیه کمک می کند تا هر آنچه غیر از دال اصلی در کلام است را در حکم قرینه تجزیه و تحلیل کند و در ادامه او می تواند خطابات شارع را فارغ از شئونات زمانی و مکانی تحلیل کند.
🔅 و اما اشکالی که به حضرت امام «ره» در نسبت تحلیل خود به وجدان هر صاحب زبان وارد کردید بنظرم خلاف مدعای خودتون بود. در این بحث که حضرت امام با قاطعیت دیدگاه خود را به وجدان عمومی نسبت دادند اتفاقا در مقام نقد اصولیون هستند. ایشان معتقدند مباحثی که اصولین در معنای حرفیه مطرح کردند مباحث منطقی یا فلسفی است و وجدان زبانی و ظرف اعتباری را نادیده انگاشته اند. بنابراین در همان پارگراف ابتدا اهداف فلسفی و منطقی را کنارگذاشته و می فرمایند من تنها به دنبال اثبات اصل این نوع از استعمال و دلالت حروف در کلام عرب، فارس و زبان های دیگر هستم. اتفاقا کسانی که با پیشفرض های فلسفی و معرفت شناسانه وارد این بحث شده اند مثل آخوند و مرحوم نائینی وجدان عمومی و زبانی بشر را نادیده گرفته اند.
👌 نکته آخر: این که در اختلاف میان اصولی و ادیب کلام کدام یک نافذ است؟ بنظرم باید به شیوه استدلال و قرائن کلام آن ها دقت کرد و ادیب بودن یا اصولی بودن در این مسأله کافی نیست. همانطور که امام در بحث حقیقت و مجاز از قول سکاکی بهره می برند و اتفاقا آن را در اعتبارات دیگر نیز سرایت می دهند که چیزی بیش از تشخیص سکاکی بود.
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
هدایت شده از مطالعه و شرح انسان و ایمان
🔴مطالعه و شرح کتاب انسان و ایمان
▪️جلد اول از سری کتاب های مقدمه ای بر #جهان_بینی_اسلامی
🔰 نوشته شهید استاد مرتضی مطهری
▪️در این کانال قصد داریم با هم یک دور کتاب انسان و ایمان را با دقت مطالعه کنیم. این کتاب به اصطلاح سهل ممتنع است. یعنی ظاهری ساده دارد ولی بسیار عمیق است. به همین دلیل در کنار مطالعه عبارات استاد مطهری توضیحات کوتاهی را به آن ضمیمه کردیم.
▪️مخاطب اصلی این توضیحات کسانی هستند که سابقه زیادی در مطالعه آثار معارف اسلامی ندارند.
▪️اگر در کنار استفاده از محتوای کانال دست به قلم شوید و هرچه از کتاب آموختید را برای خود تقریر کنید مطئمن باشید مطالب به جانتان خواهد نشست.
▪️ان شاء الله که براتون مفید باشد.
یاعلی
https://eitaa.com/jahan_bini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ روی این فایل کلیک کنید و سمت راست گزینه اعمال رو بزنید.
ایتا تبدیل به واتس آپ می شود.
ممنون ایتا
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
🔴 جمهوری اسلامی و احوالات نیچه
🔹اروین یالوم در کتاب «وقتی نیچه گریست» جمله معروفی را از زبان نیچه نقل می کند که احتمالا زیاد آن را شنیده ایم. نیچه مریضی سختی داشت و برای درمان سراغ دکتر برویر می رود. دکتر برویر بدون اطلاع به نیچه روش روان درمانی خود را به بهانه افسردگی و ناامیدی خود بر او پیاده می کند.
🔹این جمله را نیچه در برابر بیماری صعب العلاج خود خطاب به دکتر برویر می گوید:
🔅«آنچه مرا نکشد ، قوی ترم می کند.»
🔹نیچه حمله های عصبی و سردرد های شدید داشت طوری که از حال می رفت و بی هوش می شد. او معتقد بود بیماری به او در برابر رنج وجودی قدرت می بخشد.
🔹برای نیچه هیچ چیزی مهم تر از "قدرت" نبود.
🔹شک نکنید زخم هایی که امروز در جنگ هیبریدی یا جنگ ترکیبی بر پیکر ایران اسلامی نشسته او را قوی تر می کند چون نمی توان آن را از پای درآورد بنابراین به قدرت او می افزاید.
🔹و این چرخه ادامه پیدا می کند...
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
بعضی از موضوعات روز را در صفحه روبیکا منتشر می کنم مثل معرفی فیلم و مستند، رمان و مسائل سیاسی امروز
👇👇👇
https://rubika.ir/smojtabaamin
👆👆👆
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
هدایت شده از موسسه فرهنگی و پژوهشی سبحان
🔵کارگاه آموزشی #تقریرنویسی و تنظیم #درس_گفتارهای حوزوی
🔰استاد: حجت الاسلام سید مجتبی امین جواهری
(۵ جلسه)
✅#عناوین کارگاه:
▫️چگونه بستر شفاهی علم را به بستر #مکتوب برگردانیم؟
▫️آداب استماع صوت دروس حوزوی و افزایش بهره وری در تحصیل چیست؟
▫️روش پژوهش در بستر آموزش و آموزش در بستر پژوهش چیست؟
▫️چگونگی #تقریر_نویسی و مراحل آن
▫️تبدیل تقریر دروس به درس گفتار و تنظیم برای چاپ
▫️مشاوره کارگاهی برای تقریر نویسی و تنظیم درس گفتار
⭕️آشنایی اجمالی با فنون نویسندگی و ویراستاری متن
طلاب و دانشجویان محترم تمرکز این دوره بر یادگیری و علوم اسلامی و افزایش سطح بهره وری طلاب و دانشجویان است.
دانلود صوت دوره 👇
🌐 https://www.sobhan-ins.com/product/taghrir_nevisi/
#مدرسه_مجازی
#تقریر_نویسی
#سیدمجتبی_امین_جواهری
https://www.sobhan-ins.com/
@sobhan_ins
هدایت شده از خبرگزاریMRC
پیروزی شیرین ملی پوشان فوتبال در جام جهانی را به تمام هموطنانمان تبریک و تهنیت عرض میکنیم.
#خبرگزاریMRC
@MRC_NEWS